diatsepaami vs. oksatsepaami

Keskustelua opiaateista, opioideista, bentsodiatsepiineista ja muista sedatiiveista, sekä niiden turvallisesta käytöstä.
powergrower
Kameleontti

diatsepaami vs. oksatsepaami

Post by powergrower »

Mites näiden kahden vaikutukset eroaa toisistaan ? Kumpaakaan en ole siis kokeillut mutta nemmän "pamista" kuullu. Ois mahis ehkä päästä koittaa Oxamin -nimistä lääkettä, miten paljon kannattas ekakertalaisen ottaa, ja mitä odotettavissa (jos mitään?) ;)
alypaa
Psykonautti

Post by alypaa »

Eiköhän Diapamia ja Oxepamia voi kumpaakin pitää "pamina" . Ja tuo Oxamin on Oxepamin rinnakkaisvalmiste. Jokatauksessa minä ainakin pidän enemmän diapamista. Kyllähän nuo bentsoja ovat,mutta eipä tällä erää enempää niiden viihteellisyydestä kyllä joku varmaan kertoo mielipiteen siitäkin...
powergrower
Kameleontti

Post by powergrower »

Nettiä selaillessani olen saannut nyt semmoisen käsityksen että oksatsepaami olisi hitaammin vaikuttava kuin diatsepaami, eli varsinaista nousua ei voi havaita samalla tavalla, vaan olo hiipii hyvin hitaasti. Annostuskin on 5x verrattuna diatsepaamiin (mitattu milligrammoissa)

Diatsepaamin eräs hajoamistuote elimistössä on oksatsepaami.

Ensikertalaiselle sopiva annos olisi käsittääkseni 50-250mg, itse suunnitellut 5*15mg = 75mg, varmasti hyvinkin sopiva ?
Lasipallo
Kameleontti

Post by Lasipallo »

Oksatsepaamin vaikutusaika on muistaakseni lyhyt, kun taas diatsepaamin pitkä

Oksatsepaamia haukutaan yleensä sen mietojen vaikutusten takia ja yleensä pidetään lähinnä hiukan väsyttävänä roska-bentsona.

Annos on käsittääkseni aika sopiva.
They were tattooed from head to foot, and they brandished cutlasses and big clubs with spiked knobs. They shouted ferociously in their native Finnish, and they swung cutlass and club as if berserk, sometimes felling their own men in their fury.
Jeshu
OD

Post by Jeshu »

Oksatsepaamin vaikutus on pitkä, puoliintumisaika on 8 - 15 tuntia. Okstsepaamlla ei myös ole aktiivisia hajaomistuotteita. Lääkelaitos autaa helposti ja tarkasti :|

Miedoksi ja ei-viihteellisiksi niitä on kyllä kutsuttu.
m
Lepakko

Post by m »

mulla tulee oxpoxista sellainen röyhkeä olo, oon muka maailman omistaja.. Ei kiva.. Joku isompi voi nimittäin tulla, ja palauttaa maan pinnalle...
Lasipallo
Kameleontti

Post by Lasipallo »

jesuiitta wrote:Oksatsepaamin vaikutus on pitkä, puoliintumisaika on 8 - 15 tuntia. Okstsepaamlla ei myös ole aktiivisia hajaomistuotteita. Lääkelaitos autaa helposti ja tarkasti :|

Juu olisi pitänyt tarkistaa itse, mutten viitsinyt kun olin melko varma, että asia on näin.
They were tattooed from head to foot, and they brandished cutlasses and big clubs with spiked knobs. They shouted ferociously in their native Finnish, and they swung cutlass and club as if berserk, sometimes felling their own men in their fury.
Ivy
Psykonautti

Post by Ivy »

Oxamin rauhoittaa, väsyttää.. viinan kanssa otettuna lähinnä masentaa :roll:
joten lääke ei ole muuta kuin lääke. Kerran otin hieman enemmän kuin piti, niin oli vähän aikaa pieniä näköharhoja (asvaltti aaltoili..).. Diapamista ei ole kokemusta..

Eka posti tänne foorumille :P
Jeshu
OD

Post by Jeshu »

Lasipallo wrote:
jesuiitta wrote:Oksatsepaamin vaikutus on pitkä, puoliintumisaika on 8 - 15 tuntia. Okstsepaamlla ei myös ole aktiivisia hajaomistuotteita. Lääkelaitos autaa helposti ja tarkasti :|
Juu olisi pitänyt tarkistaa itse, mutten viitsinyt kun olin melko varma, että asia on näin.
Juuh, eips mitään.
powergrower
Kameleontti

Post by powergrower »

Sit tietääkö porukka vielä että mikä ois se sopiva nauttimistapa tälle. IV ei tule kysymykseen, se on yks no-do tälle miehelle.

Kannattasko mutustella pillerit pieniks sussa ja luiotella sitä silppua siellä jonku 5minuuttia jonka jälkee niellä loput ?

Vai kannattasko murentaa tuo jauheeks ja noppasta nenään ? Onko vaikuts tällöin voimakkaampi (imeytyykö tämä nensä kalvoilta) ja valuukose vaan aikanaan mahaan ja alkaa siellä vaikutta ?

Eli: Kysymys: Your choice of method millä nauttia 5kpl 15mg oxamin maksimaalisten vaikutusten saamiseksi, ja IV on poissuljettu vaihtoehto.
alypaa
Psykonautti

Post by alypaa »

Minä ainakin olen sitä mieltä,että ryynit naamaan vaan ihan sellaisenan(depotit ovat toki asia erikseen ja ehkä rivat koska ne maistuvat hyvälle ja niitä on kiva imeskellä).
Ja noista vaikutus ajoista vielä sen verran,että kokemukseni mukaan nimenomaan Diapamit toimivat lyhyen aikaa. Mitään faktaa asiasta ei ole vaan ihan empiiriseen tutkimukseen perustuu :roll:
Maor
Kameleontti

Post by Maor »

Ryynit joko mahaan tai kielen alle.
-:- We're All Mad Here -:-
ishtar
Psykonautti

Post by ishtar »

diapamin vaikutushan on rauhoittava????? mitä vittua?? suurin annos on itellä 20mg ja 3 päivää olin niin tutkalla että ei mitään järkiä... hullua ootte saatana jos 75mg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
Lasipallo
Kameleontti

Post by Lasipallo »

ishtar wrote:diapamin vaikutushan on rauhoittava????? mitä vittua?? suurin annos on itellä 20mg ja 3 päivää olin niin tutkalla että ei mitään järkiä... hullua ootte saatana jos 75mg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
Minkä näköisiä nappeja ne olivat?
powergrower
Kameleontti

Post by powergrower »

ishtar wrote:diapamin vaikutushan on rauhoittava????? mitä vittua?? suurin annos on itellä 20mg ja 3 päivää olin niin tutkalla että ei mitään järkiä... hullua ootte saatana jos 75mg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
Käsittääkseni tässä threadissa kukaan ei ole sanonut ottavansa diatsepaamia 75mg vaan oksatsepaamia 75mg.
alypaa
Psykonautti

Post by alypaa »

Ehkä ei ole kukaan maininnut,mutta kyllä minä ainakin olen yli 75mg diapamia nauttinut. Ei se nyt mitenkään mahdoton määrä ole jos on tolea bentsoihin.
Jeshu
OD

Post by Jeshu »

Olen minäkin tolettomana ottanut 50mg. Onhan siinä aika juntturassa ja vielä seuraavanakin päivänä, mutta ei se nyt mitenkään kovin ihmeellistä ole.
Maor
Kameleontti

Post by Maor »

Ensimmäistä kertaa kun diapamia kokeilin, määrä taisi olla jotain 200mg luokkaa, mutta ei kerralla.
-:- We're All Mad Here -:-
mauseri
LD50

Post by mauseri »

alypaa wrote:Minä ainakin olen sitä mieltä,että ryynit naamaan vaan ihan sellaisenan(depotit ovat toki asia erikseen ja ehkä rivat koska ne maistuvat hyvälle ja niitä on kiva imeskellä).
Ja noista vaikutus ajoista vielä sen verran,että kokemukseni mukaan nimenomaan Diapamit toimivat lyhyen aikaa. Mitään faktaa asiasta ei ole vaan ihan empiiriseen tutkimukseen perustuu :roll:
mauser1911 on täysin samaa mieltä!
catha
Psykonautti

Post by catha »

Joskus ekoja kertoja bentsoja ottaessani pari 15mg oxepamia tai yksi 10mg diapam sai jo letkeän olon aikaiseksi. En ole bentsoja käyttänyt kuin kerran 2-3kk:ssa, joten ei pitäisi erikosempaa tolen kasvua olla. Mutta kuitenkaan edellisellä kerralla yli 20kpl:tta 15mg:n oxepameja ei vaikuttanut mitenkään. Sitten taas 8kpl:tta 10mg diapameja sai kevyen letkeän olon aikaiseksi kun kärytteli päälle.
Mutta xanori saa letkeän olon päälle jo 2mg: annoksella vaikka onkin eniten syömäni bentso.
spasm
OD

Post by spasm »

Diapameja kokeilin keskiviikkona ensimmäistä kertaa, tuli otettua pari nappia vaan (en tiedä vahvuuksia tms, tulivat vain kaverilta ja humalassa pistelin samantien poskeen :roll: ). Anyway, muistikuvat meni alkoholin + pamien kombolla hyvin tehokkaasti. Sinäänsä harmittaa, että tuli otettua alkoholia niin paljon, ettei pääse muistelemaan pamien vaikutusta.
Kylmyys johtuu lämpötilasta.
immuzu

Post by immuzu »

Mulla oli muistaakseni ekalla kerralla ku pameja söin ni jotain 15mg ja muutama olut. :roll:
w
Psykonautti

Post by w »

Noista oxepameista ei tunnu oikein muuta saavan irti kuin väsymystä :S Melko ei-viihteellinen bentso mielestäni. Noh kaljan kanssa tietenkin toimii hyvin muistinpyyhkijänä niin kuin kaikki muutkin bentsot..
Inovix
Apteekki

Post by Inovix »

w wrote:Noista oxepameista ei tunnu oikein muuta saavan irti kuin väsymystä :S Melko ei-viihteellinen bentso mielestäni. Noh kaljan kanssa tietenkin toimii hyvin muistinpyyhkijänä niin kuin kaikki muutkin bentsot..
Se on enimäkseen nukahtamiseen/nukkumiseen määrätty bentso. Eikä minkään bentson kuulu olla viihteellinen. Ryynit on tarkoitettu lääkintään, ei koukuttumiseen ja päihteilyyn. LÄÄKKEITÄ.

Inovix
Pakanasoturi
Lepakko

Post by Pakanasoturi »

Inovix wrote:
w wrote:Noista oxepameista ei tunnu oikein muuta saavan irti kuin väsymystä :S Melko ei-viihteellinen bentso mielestäni. Noh kaljan kanssa tietenkin toimii hyvin muistinpyyhkijänä niin kuin kaikki muutkin bentsot..
Se on enimäkseen nukahtamiseen/nukkumiseen määrätty bentso. Eikä minkään bentson kuulu olla viihteellinen. Ryynit on tarkoitettu lääkintään, ei koukuttumiseen ja päihteilyyn. LÄÄKKEITÄ.

Inovix
No jaa, niinhän on myös opiaatit, stimulantit, kuten psykedeelitkin. Siis tarkoitettu lääkkeeksi. Joten mielestäni on vähän turha sanoa noin, että bentsot eivät olisi päihteilyyn... Itse en kylläkään niitä kannata.
Delirium Tremens
Kameleontti

Post by Delirium Tremens »

Tarkoitushan riippuu siitä, keneltä tarkoitusta kysytään. Monen lääkärin mielestä viihteellinen opiaattien aiheuttama tila tunnetaan nimellä myrkytys.
AD_HD @ synirc
Harold
Kameleontti

Post by Harold »

kuinkas nyt powergrowerin kävi kun niitä oxazepameja nautiskeli `? oon itse saanut noita myös käsiini ja kaikesta haukkumisesta huolimatta, ajattelin kokeilla 2-4*15mg ja pari olutta päälle. miltä tuo kuulostaa ? ja voisiko joku hieman tarkemmin kuvailla oloa, mikä oxapameista tulee ?
hyvästi jää, et koskaan minua täällä enää nää
tRip
Moderator

Post by tRip »

Alkoholin kanssa menee muisti herkästi.. (>60mg)
Pelkiltään oksatsepaami poistaa kohtalaisen hyvin ahdistusta ja auttaa nukkumaan.
Loppupeleissä aika mieto, mutta ihan pätevä bentso.
Keep it unreal.

Vaultti.net - coming soon..
Harold
Kameleontti

Post by Harold »

jeba. kiitos. taidanpas sitten huuhdella illemmalla sen pari nappia parin oluen kera kurkusta alas :)
hyvästi jää, et koskaan minua täällä enää nää
jonza
Psykonautti

Post by jonza »

powergrower wrote:Nettiä selaillessani olen saannut nyt semmoisen käsityksen että oksatsepaami olisi hitaammin vaikuttava kuin diatsepaami, eli varsinaista nousua ei voi havaita samalla tavalla, vaan olo hiipii hyvin hitaasti. Annostuskin on 5x verrattuna diatsepaamiin (mitattu milligrammoissa)

Diatsepaamin eräs hajoamistuote elimistössä on oksatsepaami.

Ensikertalaiselle sopiva annos olisi käsittääkseni 50-250mg, itse suunnitellut 5*15mg = 75mg, varmasti hyvinkin sopiva ?
ÄLä vaan kirjoita tänne tollasta sontaa. Oxepamin perusannos on 15mg, ja Diapamin 10mg. Vaikutuksia ei voi kaikilta osin verrata, mutta sanoisin sekä koulutukseeni, henk koht kokemukseen, että kirjoista lukemaani perustuen että, henkilöstä riippuen n. 15-25mg vastaa karkeasti ottaen 10mg diapamia. 25 milligrammaan päästään oikeastaan vain jos vaikutuksen tehoa verrataan hyvin nopeasti lääkkeen ottamisen jälkeen. Vaikutuksen ollessa huipussaan (diapamissa aika nopsaan, ja oxessa parin tunnin päästä) 15mg oksepamia on jopa voimakkaampi kuin 10mg diapamia. Nämä ovat tietysti hyvin yksilöllisiä juttuja.

Suosittelen aloittamaan ihan jostain 30mgsta. Jos otat paljon jo heti alkuun, et välttämättä kykene enää huomaamaan kunnolla lievempää vaikutusta. Lisäksi toleranssi kehittyy niin nopeasti että pidemmän päälle vaikutus on miedolla annostuksella tehokkaampi ja miellyttävämpi kuin suurella. Kyllä pameissa tapahtuu sellaista "loss of magic"-ilmiötä, et kerran ison annoksen otettuaan, ei pienempi annos enää toimi edes vieroittautumisen jälkeen niin kuin sen pitäisi.

Itse pidän oxepamia paljon diapamia miellyttävämpänä pamina. Oxen ainoa heikkous on että vaikutus alkaa aika hitaasti. Kaikista pameista oxe ja dia ovat kyllä lähimpänä toisiaan. Molemmista tulee hyvin samanlainen olo. Itseäni oxepam saattaa hieman nukuttaa jos olen jo ennestään uuvuksissa tai jos en ole nukkunut pariin päivään. Myös nälkä saattaa tuoda tämän vaikutuksen esiin. Jos en väsymyksestä huolimatta saa unta, on oxella mielestäni helpompi rauhoittua ja mennä nukkumaan. Diapam ja tenox tekevät minut jotenkin vauhkoksi, enkä pysty enää nukkumaan kun pitää puuhailla kaikkea. (puhun nyt siis ihan 1-2x perusannostuksista).

Oxepamin vaikutusaika on käytännössä noin 6 tuntia. Teoriassa se on pari tuntia pidempi, mutta laskujen takia käytännön vaikutus katoaa kyllä tossa 6 tunnissa. Oxepamin hyvä puoli on sen vesiliukoisuus: Puoliintumisaika on melkein tasan sama kuin se teoreettinen vaikutusaika (siinä 8h nurkilla). Vieroitusoireet eivät tule niin helposti kertarysäyksellä monen päivän päästä, vaan oksesta tulee 15-50mg annoksilla lähinnä vaan 6-8h kuluttua melko huomaamaton lievä lasku. Diapamin puoliintumisaika on niin pitkä että siitä voi saada melko voimakkaita vieroitusoireita, vaikka annostus olisi jotain 5mg luokkaa. Diapamillahan viekkarit voi tulla helposti vasta useamman päivän päästä. Vielä pahemmin asia on esim. Rivatrilin kohdalla
--------------
pohjalla.net