Lätkän laadusta

Keskustelua kannabiskasvista ja -jalosteista sekä kannabiksen tavoin vaikuttavista aineista.
Armitage
Tuppisuu

Re: Lätkän laadusta

Post by Armitage »

Moro,

Kattelin tuossa perjantain (1.4.2010-2.4.2010) Ilta-Sanomien huume-uutisen lätkäpinoa, ja siellä on mukana yks paketti joka on pakattu daavidin tähdillä koristeltuun paperiin. Muut muoveissa. Tuli siitä mieleen että pitääkö juutalaisten polttaa jotain kosher-lätkää? Kosherhan tarkoittaa "kelpoa", eli määrätyn standardin täyttävää tuotetta. Onko juutalaisilla siis oma erityinen hasislaatunsa, ja kieltäytyvät polttamasta vaikkapa peruslätkää?

Vai keksiikö joku paremman selityksen miksi yksi paketti on erityisesti pakattu eri tavalla sisältäen selkeän etnisen symbolin?
Gartargor
Psykonautti

Post by Gartargor »

Eräs lätkälaatu on brändätty "daavidin tähdeksi" ja tästä tähti symboli.. näin oon asian ainakin ymmärtänyt

Pistäppä linkkiä kyseiseen uutiseen

EDIT: eikun ei tainnut olla netti uutinen :D
I used to worry, thought I was goin' mad in a hurry
Gettin' stress, makin' excess mess in darkness
Armitage
Tuppisuu

Post by Armitage »

Ei ollu ku lehdessä yhen sivun juttu. Tai muusta en ainakaan tiedä. Voi olla joo pelkästään merkkinä siitä mitä laatua edustaa...
King Ink
LD50

Post by King Ink »

Ainakin tuolla ''Kannabiksen hinnoista'' töpicis on jonkun verran juttua siitä,
viesteistä päätellen ehkä hieman normaalia läbyä parempaa muttei mitään erikoista.
growy
Kameleontti

Post by growy »

Armitage wrote:Ei ollu ku lehdessä yhen sivun juttu. Tai muusta en ainakaan tiedä. Voi olla joo pelkästään merkkinä siitä mitä laatua edustaa...
Oon kuullu huhua että jokainen levy leimataan nykyään Daavidin tähdellä, markkinointikikka kai.. Ns. Parempaa mut samaa jatkettua paskaahan toi on mitä muutki peeällät.Ainakin täälläpäin. Sit jengi ihan innoissaan hehkuttelee tuol et nyt löytyy Daavidin Tähtee vaikkei koskaan varmaan oo oikeesti OIKEAA Daavidin Tähteä nähnytkään..
Ulottuvuuksien kuvitteleminen on meille vaikeaa, koska elämme kolmiulotteisessa avaruudessa ja kiidämme ajan mukana eteenpäin.
dazerc

Post by dazerc »

growy wrote:
Armitage wrote:Ei ollu ku lehdessä yhen sivun juttu. Tai muusta en ainakaan tiedä. Voi olla joo pelkästään merkkinä siitä mitä laatua edustaa...
Oon kuullu huhua että jokainen levy leimataan nykyään Daavidin tähdellä, markkinointikikka kai.. Ns. Parempaa mut samaa jatkettua paskaahan toi on mitä muutki peeällät.Ainakin täälläpäin. Sit jengi ihan innoissaan hehkuttelee tuol et nyt löytyy Daavidin Tähtee vaikkei koskaan varmaan oo oikeesti OIKEAA Daavidin Tähteä nähnytkään..
Kyllä niitä muitakin leimoja on näkyny laatoissa... ja se tota daavidin tähti peltsiä on aika kauan liikkunut ja aina yhtä paskaa ollut :D ikinä nähny missään kunnon hasassa daavidin tähtee, aina ollu leimattomia
Velho
LD50

Post by Velho »

dazerc wrote:
growy wrote:
Kyllä niitä muitakin leimoja on näkyny laatoissa... ja se tota daavidin tähti peltsiä on aika kauan liikkunut ja aina yhtä paskaa ollut :D ikinä nähny missään kunnon hasassa daavidin tähtee, aina ollu leimattomia
Näinhän tässä on käynyt :D itse ainankin kuulee joka paikasta "SIELLÄ ON NYT SITÄ DAAVIDIN TÄHTEÄ ÖÄÖÄÖÄÖÄÖÄÖÄ IKIN NII HYVÄÄ LÄTKÄÄ OLLU" sitteku ite ostat sen nipin ni huomaat että maksoit samasta lätkästä mitä olisit saanut alle 10e/g tupla hinnan + säätäjien verot eli ½ tuotteesta :evil: mutta joo pehmeys ja väri on hyviä merkkejä tarkastamaan lätkän laadun. Miksi edes lätkää pitää jatkaa? kumia,hiekkaa mitä kaikkea tuleekaan viellä eteen. Tai sitten budin jatkamistakaan en ymmärrä lasia,hammastahnaa yms paskaa? ja viellä joskus(lähes aina nykyään) jopa märkääkin mikä vittu jengiä oikei risoo`?
I ain't happy but, I'm feeling glad. I got sunshine, in a bag
CYKO
Kameleontti

Post by CYKO »

Kannattaa muistaa talvella että jopa tuorekin läby saattaa vaikuttaa kiveltä alhaisen lämpötilan takia. Kesällä ilmiö on päinvastainen.
Kosmonautti
Psykonautti

Post by Kosmonautti »

En ole koskaan pettyny lätkän laatuun.
Yleisin jatkeaine on HENNA yrtti ku ollaan puhdisteltu joskus lätkää niin aine joka jää veteen kiinni haisee ihan hennalle.
Henna yrtti auttaa päänsärkyihin yms.
Marsin kamaralle päästyä marsin sen ympäri. Marsin ympäri! monta kertaa...
en ole maanympäri matkaaja vaan marsin ympäri matkaaja
disease
Psykonautti

Post by disease »

itekki pettynyt tohon daavidin tähti - peltsiin ku kaikki just ollu sillee oumaigaad daavidin tähtee mut ei oo ollu mitään erikoista : D
sxoxyvg
OD

Post by sxoxyvg »

disease wrote:itekki pettynyt tohon daavidin tähti - peltsiin ku kaikki just ollu sillee oumaigaad daavidin tähtee mut ei oo ollu mitään erikoista : D
Lätkä on lätkä on lätkä. Kuka tahansa voi painaa levyn pintaan haluamansa logon, so yeah.
negatiivisesti sekaisin

<Dexma> Okei okei.
<Dexma> MÄ OLEN IHAN PERUSPANO
disease
Psykonautti

Post by disease »

sxoxyvg wrote:
disease wrote:itekki pettynyt tohon daavidin tähti - peltsiin ku kaikki just ollu sillee oumaigaad daavidin tähtee mut ei oo ollu mitään erikoista : D
Lätkä on lätkä on lätkä. Kuka tahansa voi painaa levyn pintaan haluamansa logon, so yeah.
valitettavasti.
Morffi
Psykonautti

Post by Morffi »

onko missää muualla samaa havaittavissa mut ainakin omissa piireissä ei oo viime aikoina mistään löytyny pl:llää vaan on aina viimesen 2kk aikana ollu vähintään suht pehmeetä nypsyä tai ihan kunnon hasista, ja sitä on siis todella paljon liikkellä nykyään?
fuck the world before it fucks you
FlyingH

Post by FlyingH »

Huomattu. Ei ilmeisesti peruslätkä mene kaupaksi enään niin hasapoikien on pakko myydä parempaa tavaraa. Saman ilmiön toivoisin toistuvan budin hinnan kanssa, elikkä porukka kieltäytys maksaan 17-20€. tohon tulee ittekin kitkuissa sorruttua joten turha valittaa.
muhennos
Lepakko

Post by muhennos »

Ite en tykkää PL/hash vaik kui "hyvää" ois tarjol. Kukkaa sen olla pitää. Mut yleensä ku sit sitä ruskeeta joutuu polttelee ni en sitä kyl iha perus läbyks luokittelis. Yleensä saadaan melkeen aina tuontitavaraa ulkomailt joka TOIMII. Mut vihree linja kunniaan :wink:
diagnoosi: kroonisesti kuoseissa
RcKokki
Apteekki

Post by RcKokki »

Morffi wrote:onko missää muualla samaa havaittavissa mut ainakin omissa piireissä ei oo viime aikoina mistään löytyny pl:llää vaan on aina viimesen 2kk aikana ollu vähintään suht pehmeetä nypsyä tai ihan kunnon hasista, ja sitä on siis todella paljon liikkellä nykyään?
Oon nyt parin kuukauden aikana huomannu, että MITÄÄN levyä ei ole ollut täällä päin liikkeellä vähään aikaan :hmh:
SahkoinenVelho
Kameleontti

Post by SahkoinenVelho »

Hmm, itse ostin kyllä ihan sitä PELTSIÄ tässä vähän aikaa sitten, ja ilmeisesti on kaveritkin ostaneet eri lähteistä. Ja minä taas olen saanut sellaisen kuvan, että budin hinta on ihan tässä viimeaikoina alkanut vähän tippumaan siitä 20€ grammasta, koska porukka ei halua sillä ostaa enää. Nykyään kaikki budi mistä kuullut alkaa olla sen 15€. Toisaalta, enpä noissa piireissä ole mitenkään paljoa pyörinyt niin huono mennä sanomaan, mutta tämmöisen kuvan olen itse saanut.
Varjo

Post by Varjo »

Älytettiin tossa jokunen kuukaus sitten porukalla peltsiä, kaverilla pärähti jo yks hitti, mutta olihan se kovaa kamaa... Tosin hitonmoiset jumitukset siitä tuli myös :mrgreen:
Harold
Kameleontti

Post by Harold »

peeällää/läpyä eii oo tullu poltettua hetkeen, paitsi kerran läpällä vaik oli toki kukkaa niin jollain oli joku nippi messissä. hyi helvetti !! :D karstat on paremmat.

nypläri on sit ihan asia erikseen, hyvä hasis voi pistää tosi jumiin. laadun huomaa usein myös siitä miten muotoiltavaa se on..
silti suosin buddhaa 8)
hyvästi jää, et koskaan minua täällä enää nää
xPetu
Psykonautti

Post by xPetu »

Peltsin hinta ja laatu kyllä näinä päivinä suorastaan ala arvoista! Joku 14e grammalta normaalia ja sen gramman saa pumpata tunteella nopeesti jos meinas jonkuu pilven kaltaisen olotilan saada :hmh: ja kyllä ne kaikki daavidin tähdet ym. on ihan samaa paskaa ainakin täällä ollut
Damned
Psykonautti

Post by Damned »

Melko pehmeän lätkän polttaminen vaporisaattorista?

Tarkottaen tälläistä

http://hamppu.net/index.php?option=cont ... &Itemid=35

Mitäs ootte mieltä? potkiiko paremmin tosta kuin murustaisi jointtiin?
mentalhell
Kameleontti

Post by mentalhell »

Täälpäin liikku tosi pehmosta läpyskää tässä viimeaikoina. Pysty siis käsillä pyörittelee ihan minkälaisia palloja vaan ja murskaamaan ne. Polttona oli tosi jees, harvoin pilvestä tykkään, mut toi lätkä oli jotenki tosi rauhottavaa ja miellyttävää vaikutukseltaan. Tuo pehmeys oli tosi erikoista, väsäykseenkään ei tarvinnut tulta, sormilla vaan jauhoi röökin sekaan. Tottunut kun olen saamaan sitä kivikovaa levyä jos "hasista" hankin..
Zubs
Lepakko

Post by Zubs »

Tossa tuli saatua todella hyvää hashista ja vesipiipusta poltettiin kaverin kanssa.

Oli hyvä ku alotettiin polttaminen niin olin vähän skeptinen, että toimineeko tuollainen pikkumäärä. Meni 5 min ja BLAM! Sit sitä oltiinkin todella pilvessä pitkään pitkään aikaan. :P

Eli suosittelen kaikille, jotka kyseisen pömpelin omistavat(vesipiipun). :up:
kurttu
Psykonautti

Post by kurttu »

Harvinaisen kuivaa tuntuu olevan P-Savossa, oli tuota pehmeetä liikkeellä ja se oli ihan asiallista vrt perus peltsiin mutta nyt seki on vissiin loppu. :/.
Damned
Psykonautti

Post by Damned »

Tulipaha pitkästä aikaa poistettua savua, lätkäähän tuli ostettua kun kehuttiin niin paljon. Tossa ku tutkii ni pehmosta ja valossa tuntuu näkevän jotain vihreetä :up:
Kottonmouth

Post by Kottonmouth »

Miten tuo lätkän/ peltsin puhdistaminen käytännössä onnistuu? Hamppufoorumilla näyttäisi joku topicci olevan mutta menee tuttuun tapaan vain siihen disclaimeriin ja ohjaa takaisin googlen etusivulle, painoi ihan mitä tahansa...
siqqe
Apteekki

Post by siqqe »

Kottonmouth wrote:Miten tuo lätkän/ peltsin puhdistaminen käytännössä onnistuu? Hamppufoorumilla näyttäisi joku topicci olevan mutta menee tuttuun tapaan vain siihen disclaimeriin ja ohjaa takaisin googlen etusivulle, painoi ihan mitä tahansa...
Laitat peltit vaikkapa teepussiin (teepalloa käytin itse ja siihenhän jäi lättyt kiinni), teepussi likoamaan kuumaan veteen toviksi. Sen jälkeen teepussukka pakastimeen että mössö tiivistyy. Näin itse ainankin menetellyt. Veden voi kaataa pois.
ʘʘ
Damned
Psykonautti

Post by Damned »

Kottonmouth wrote:Miten tuo lätkän/ peltsin puhdistaminen käytännössä onnistuu? Hamppufoorumilla näyttäisi joku topicci olevan mutta menee tuttuun tapaan vain siihen disclaimeriin ja ohjaa takaisin googlen etusivulle, painoi ihan mitä tahansa...
Lueppas se teksti mikä siin on :roll:

Siinä on tarkoitus
Kottonmouth

Post by Kottonmouth »

Damned wrote:

Siinä on tarkoitus
Perus vastuunvapautus- nassutus vain :mrgreen: Helvetin ovela keino saada ihmiset OIKEASTI lukemaan koko tekst :up:
not. vaikka kuinka moni jättänyt menemisen koko sivulle kun on vittuuntunut tuosta uudelleenohjaamisesta :mrgreen:
Paranoid
Karvakuono

Post by Paranoid »

Kottonmouth wrote:
Damned wrote:

Siinä on tarkoitus
Perus vastuunvapautus- nassutus vain :mrgreen: Helvetin ovela keino saada ihmiset OIKEASTI lukemaan koko tekst :up:
not. vaikka kuinka moni jättänyt menemisen koko sivulle kun on vittuuntunut tuosta uudelleenohjaamisesta :mrgreen:
Paina sieltä alhaalta "a abc inns" nii menee sivulle. :)