Paniikkihäiriö, yleistynyt ahdistuneisuus jne
-
Spadukka
Re: Paniikkihäiriö, yleistynyt ahdistuneisuus jne
^ Ei kyl kannata mainita mitään päihdetaustasta jos ihan normilekurille oot menossa. Eri asia jos on alle 25 vuotias niin noilta nuorisoasemilta saa yleensä diapamia ainakin yhden juttelukerran jälkeen. Jos osaa selittää asiat erittäin hyvin. Yksityis psykiatreilta sit saa melkeen mitä vaan mutta ne on kalliita käydä siellä.
-
frapathea
Tekee mieli onnitella sarkastisen äänensävyn saattelemana, mut en sit kuitenkaa jaksa.ViCe wrote:tiedän et noi auttaa mulla ja noilla on viihdekäyttöarvoa.
Huohuhouhoh,
-
Dexma
- Moderator
Jotain tällästäfrapathea wrote:Tekee mieli onnitella sarkastisen äänensävyn saattelemana, mut en sit kuitenkaa jaksa.ViCe wrote:tiedän et noi auttaa mulla ja noilla on viihdekäyttöarvoa.
Huohuhouhoh,
.
Ei mut jotenkin..
masennus lääkkeet masennukseen... äärht
bentsot
no joo ne on ihan kivoi mut silti
elämän muutos elämän muutos, erilaista elämää kiitos vitusti ja äkkiä.
-
peltsi
- OD
Hehhee...voin melko varmasti sanoa et et saa mitään bentsoi tai lyricaa (joka auttaa muuten ahdistukseen ja hermokipuihin, eikä varsinaisesti paniikkihäiriöön) vaan sulle määrätään todennäköisesti joku seronil, citalopram, sertralin tai cipralex tai joku muu vastaava paska mikä on juurikin paniikkihäiriöön tarkoitettu.ViCe wrote:Varaan ajan ja tarkotus ois saada joku lääke paniikkihäiriöön, mieluiten Rivatril tai Lyrica siksi että tiedän et noi auttaa mulla ja noilla on viihdekäyttöarvoa. Kannattaako pyytää vaan suoraan noita vai leimaakohan se suoraan narkkariks? Riippuu tietysti lääkäristä ja niin pois päin mutta mitä luulette, että määrätään? Kannattaako päihdetausta mainita? Tuleekohan puheterapiaa tai jotain vastaavaa?
Eikä se oma lääke sulla kovinkaan pitkään viihdekäytössä toimi vaan tuut huomaamaan että tarviit sitä kohta paljon enemmän lääkkeenä ja ei oo varaa rouskia tolkuttomia määriä niitä tai loppukuu on yhtä helvettiä
"I hurt myself today to see if I still feel"
*Johnny Cash - hurt*
*Johnny Cash - hurt*
-
Spadukka
jaajuu en huomannutkaan tota viihdekäyttöhommaa. Mielestäni typerää hakea jotain ryynejä pelkkään viihteeseen kun jotkut tarvii niit oikeasti.
-
King Ink
- LD50
Mie en oo vielä oikein ymmärtänyt tätä sanontaa, koska onko niillä joku tietty määrä riitä ryynejä mitä ne antaa ihmisille, ja jotkut jää ilman?Spadukka wrote:Mielestäni typerää hakea jotain ryynejä pelkkään viihteeseen kun jotkut tarvii niit oikeasti.
-
sxoxyvg
- OD
Ei, mutta asenteet muuttuvat.King Ink wrote:Mie en oo vielä oikein ymmärtänyt tätä sanontaa, koska onko niillä joku tietty määrä riitä ryynejä mitä ne antaa ihmisille, ja jotkut jää ilman?Spadukka wrote:Mielestäni typerää hakea jotain ryynejä pelkkään viihteeseen kun jotkut tarvii niit oikeasti.
negatiivisesti sekaisin
<Dexma> Okei okei.
<Dexma> MÄ OLEN IHAN PERUSPANO
<Dexma> Okei okei.
<Dexma> MÄ OLEN IHAN PERUSPANO
-
peltsi
- OD
Et tainnu joutuu paljoo lääkkeitä ruikuttaa lekurilta :heh: (hyvä niin).King Ink wrote:Mie en oo vielä oikein ymmärtänyt tätä sanontaa, koska onko niillä joku tietty määrä riitä ryynejä mitä ne antaa ihmisille, ja jotkut jää ilman?Spadukka wrote:Mielestäni typerää hakea jotain ryynejä pelkkään viihteeseen kun jotkut tarvii niit oikeasti.
Kyl tuolla on aika hankalaa saada lääkkeitä ainakin kunnallisella ja ensimmäiset lääkkeet etenkin. Just siks ku jengi käy ruikuttaa niit jatkuvasti ja suurin osa haluu niitä viihdekäyttötarkoituksessa..ja kaikkiha meist tietää mitä bentsot tekee viihdekäytössä
On vaan tosi vittumaista rampata leguril ja mielenterveyskeskuksessa ja vaik vittu missä ku sua ei oteta tosissaan missään. Sit ku tää kestää viel kuukausia tai vuosia ja samaanaikaan paniikit ja ahdistukset ja ties mitä häiriöitä niin kyl se käy pidemmän päälle raskaaks.
*Johnny Cash - hurt*
*Johnny Cash - hurt*
-
tRip
- Moderator
Peltsi, joo.. sympatiat.
Käyny ite läpi ton vitun ravaamisen.. pompottelun.. enneku löytäny oikeesti jotai jeesii.
Käyny ite läpi ton vitun ravaamisen.. pompottelun.. enneku löytäny oikeesti jotai jeesii.
Keep it unreal.
Vaultti.net - coming soon..
-
frapathea
Paskat ne bentsot mitää oikeet jeesii oo.
Mut ette te niist varmaan parannusta odotakaan, kivunlievityst vaa.
Onnee.
Onnee.
-
Dexma
- Moderator
En tiiä. Näin juuri kivunlievitystä. Mun mielestä bentsoilla on vähän parempi siirtää pahaa oloa toiselle päivälle jolloinka se on helpompi käsitellä. Mutta tässähän tää koukku onkin, että äkkiä sitä vain siirtää ja siirtää...frapathea wrote:Paskat ne bentsot mitää oikeet jeesii oo.
Onnee.
Mä teen psykedeeleilläkin näin. Kuhan vaan on välillä vitun tutkalla.
-
frapathea
Vitut. Ei sitä oo kosaan helpompi oikestaa käsitellä, tukahduttaminen on toki asia eriksee, mut käsitteleminen on aina yhtä vitun rankkaa.Dexma wrote:En tiiä. Näin juuri kivunlievitystä. Mun mielestä bentsoilla on vähän parempi siirtää pahaa oloa toiselle päivälle jolloinka se on helpompi käsitellä.frapathea wrote:Paskat ne bentsot mitää oikeet jeesii oo.
Onnee.
Mut omahan on ahdistuksenne, fiilaan kyl, vaik fiilaisin kyl rakentavammanpuoleisempiiki tyylei.
-
tRip
- Moderator
Mitävittuu sitä jaksetaa moralisoida ja jauhaa pölöpölöpllööpöölöööäööö et bentot on turhii ja blaablaablaa..
nistei ootte iteki stna!!!
paheensa kullaki..
ja mä otan ton tosi henkilökohtasesti koska oon vittu syöny kolme-neljä-VIIS fukin vuotta bentsoja, eikä o helppoo lopettaa
(
ehämmä sillon pentuna tajunnu et bentsot oikeesti on helvetillinen koukku..
Sanokaa nyt ees vittu suoraa kasvokkain et oon luuseri ja mus ei o selkärankaa lopettaa ja xsjwejc
lahjoittasin ilomielin päivän refloja teille koettaviks, ni loppuis toi vitun ruikutus :evil:
PAHEENSA KULLAKIN!!
ja sori, tää ei ollu kellekää henkilökohtasesti.
Saanu vaa kuulla ihan riittävästi halveksuvia lauseita "bentso-nisteistä" :hmh:
Olen kyllä itsekin jo tajunnut ettei ne lääkkeet paranna mitää.. ei ne ole mitään jeesuksia jotka pelastaa.
paheensa kullaki..
ja mä otan ton tosi henkilökohtasesti koska oon vittu syöny kolme-neljä-VIIS fukin vuotta bentsoja, eikä o helppoo lopettaa
ehämmä sillon pentuna tajunnu et bentsot oikeesti on helvetillinen koukku..
Sanokaa nyt ees vittu suoraa kasvokkain et oon luuseri ja mus ei o selkärankaa lopettaa ja xsjwejc
lahjoittasin ilomielin päivän refloja teille koettaviks, ni loppuis toi vitun ruikutus :evil:
PAHEENSA KULLAKIN!!
ja sori, tää ei ollu kellekää henkilökohtasesti.
Saanu vaa kuulla ihan riittävästi halveksuvia lauseita "bentso-nisteistä" :hmh:
Olen kyllä itsekin jo tajunnut ettei ne lääkkeet paranna mitää.. ei ne ole mitään jeesuksia jotka pelastaa.
Keep it unreal.
-
Spadukka
SOri off mut bentsoissa päivät menee sumussa ja se on hauskaa kun ei ajattele ollenkaan negatiivisesti. mut koukkuu kantsii varoo 
-
Dexma
- Moderator
tribh wrote:Mitävittuu sitä jaksetaa moralisoida ja jauhaa pölöpölöpllööpöölöööäööö et bentot on turhii ja blaablaablaa..
Joo tietyllälailla.
Mä uskon nykyään, että bentsot voi olla tosi hyviä lääkkeitä moniin tilanteisiin, mut ei ikuisesti...
Bentso koukku pahin mitä oon kokenut alkoholin kanssa.
Eikä aina muista niitä happo tajuamisia, ja sitä optimismia, joskus vain nakittaa bentsot...
Mä oon jotenkin samoilla linjoilla frapan kaa. Toisaalta, mä annan itselleni joskus vain niin paljon periksi, otan bentson ja siirrän sitten, kun oon kasvanut tarpeeksi valmiiksi...
Sitten mä ymmärrän myös tripin fiiliksen. Joskus vain on niin vitun pakko ottaa rauhaa.
-
Spadukka
Dexma wrote:tribh wrote:Mitävittuu sitä jaksetaa moralisoida ja jauhaa pölöpölöpllööpöölöööäööö et bentot on turhii ja blaablaablaa..
Joo tietyllälailla.
Mä uskon nykyään, että bentsot voi olla tosi hyviä lääkkeitä moniin tilanteisiin, mut ei ikuisesti...
Bentso koukku pahin mitä oon kokenut alkoholin kanssa.
Eikä aina muista niitä happo tajuamisia, ja sitä optimismia, joskus vain nakittaa bentsot...
Mä oon jotenkin samoilla linjoilla frapan kaa. Toisaalta, mä annan itselleni joskus vain niin paljon periksi, otan bentson ja siirrän sitten, kun oon kasvanut tarpeeksi valmiiksi...
Sitten mä ymmärrän myös tripin fiiliksen. Joskus vain on niin vitun pakko ottaa rauhaa.
no aijaa kuin helpoo se on ottaa bentsoa krapulaan ja taas mennää
-
tRip
- Moderator
öööö..?frapathea wrote: Vitut. Ei sitä oo kosaan helpompi oikestaa käsitellä, tukahduttaminen on toki asia eriksee, mut käsitteleminen on aina yhtä vitun rankkaa.
Mut omahan on ahdistuksenne, fiilaan kyl, vaik fiilaisin kyl rakentavammanpuoleisempiiki tyylei.
Koen ite et mun on nykysin helpompi käsitellä niitä asioita joita sillon joskus tukahdutin bentsoihin..
ja oon käsitellyki.. koko fukin universumin salat.. tän saatanan helvetin keskellä.
ooks koskaa kokeillu epileptisii kouristuskohtauksii.. ja et viel ahdistaa niin saatanasti et tuntee kuolevansa siihe?
Oot antanu kuvan et ikäänkuin olisit ainoa ihminen koko vitun universumissa jol on traumoi ja muut shitttii tapahtunu elämäs.
Oma on häpeäs.
fukin ituhippi <3
tää vaa on aihe jost mul on tullu mitta täyteen. ja pisto sydämeen.
emmä pahal.
Vituttaa vaa ku jengi on nii suppeakatseista ettei ees halua yrittää ymmärtää et ei kaikki o nii mustavalkosta, ja et kaikessa on taustalla muutakin kun vaan se että 'olen halunnut tukahduttaa tunteeni'
.. ja se mua täs aiheessa vituttaa eniten.
Päivääkään elämässäni en kadu.. bentsot nyt vaa sattuu olee ollu se mun kirous, vitun opettavainen sellanen.
Keep it unreal.
-
mentalhell
- Kameleontti
Nuo heitot että ei ne bentsot mitään oikeeta jeesiä ole pisti kyllä silmiin, omalla kohdalla sanoisin että bentsoista on ollut paljon enemmän hyötyä ku haittaa. Ne kääntyy kyllä itteään vastaan jatkuvassa käytössä (johon niitä ei todellakaan suositella missään), mutta akuuttiin tilanteeseen ne on hyvää jeesiä monissa eri asioissa. Jos itse niistä ei mitään hyötyä saa niin ei se ole yhtäkuin kukaan ei saa mitään hyötyä niistä.
-
frapathea
En mä ole moralisoinut. Mä olen vain todennut. Moralisointi tulee luultavasti sun omien korvien välistä. Mikäli tunnet tunnontuskia aiheesta, ni tottakai kylmät faktat tuntuu.. Voih.. Niin.. Kylmiltä.tribh wrote:Mitävittuu sitä jaksetaa moralisoida ja jauhaa pölöpölöpllööpöölöööäööö et bentot on turhii ja blaablaablaa..
"Ite oot" -linjalle jos lähdetään.. Jep jep..nistei ootte iteki stna!!!
Kyl. Ei poista sitä, että kukin voi täysin vapaasti kommentoida omia ja muiden paheita.paheensa kullaki..
Ota henkilökohtaisesti, jos henkilökohtaisesti tunnet, että näin on paras. Henkilökohtaisuus on kuitenkin aika henkilökohtaista.ja mä otan ton tosi henkilökohtasesti
Oot muun muassa sitä, ja paljon muutakin.Sanokaa nyt ees vittu suoraa kasvokkain et oon luuseri ja mus ei o selkärankaa lopettaa ja xsjwejc
Olen itse kokenut kyllä bentsorefloi, ja tiedän, ettei se kauheen kivaa ole, mut elämä ei, totanoin, ole aina kauheen pehmeetä ja pumpulista. Deal with it. Tottakai paraneminen sattuu, se sattuu ihan helvetisti. Kannattaa tehdä se kuitenkin ennen mätänemis- ja kuolioprossessii.
Muun muassa tripin tapauksessa, kuten hän pari viestiä ylempänä itse kertoo, on kyse viiden vuoden bentsonsyönnist.mentalhell wrote:Ne kääntyy kyllä itteään vastaan jatkuvassa käytössä (johon niitä ei todellakaan suositella missään), mutta akuuttiin tilanteeseen ne on hyvää jeesiä monissa eri asioissa.
-
frapathea
Nii, ja siihen sivuun oot sit kuitenki saanu viel lisäks bentsoreflat käsiteltäväks.tribh wrote: Koen ite et mun on nykysin helpompi käsitellä niitä asioita joita sillon joskus tukahdutin bentsoihin..
Mulla ei ole epilepsiaa, enkä ole saanut epileptisii kohtauksii.ooks koskaa kokeillu epileptisii kouristuskohtauksii.. ja et viel ahdistaa niin saatanasti et tuntee kuolevansa siihe?
[quotw]
Oot antanu kuvan et ikäänkuin olisit ainoa ihminen koko vitun universumissa jol on traumoi ja muut shitttii tapahtunu elämäs.
[/quote]
Oot ottanut sellaisne kuvan. Luulin niin aikoinaan. Vedin siihen muun muassa bentsoja sekä muita pillereitä ja pillericocktailei ja pulvereit.
En juurikaan tunne häpeää asian tiimoilt.Oma on häpeäs.
Kuten mitä?Vituttaa vaa ku jengi on nii suppeakatseista ettei ees halua yrittää ymmärtää et ei kaikki o nii mustavalkosta, ja et kaikessa on taustalla muutakin kun vaan se että 'olen halunnut tukahduttaa tunteeni'
Ootko sä niin suppeaktseinen, että näet niin mustavalkoisesti, et kelaat tosissas, että se, ettei joku katso suopealla ja hyvällä jotain, tarkoittaa, ettei se ymmärtäis?
Se on opettavainen sit ku opit. Ja nähdäkseni..Päivääkään elämässäni en kadu.. bentsot nyt vaa sattuu olee ollu se mun kirous, vitun opettavainen sellanen.
-
peltsi
- OD
Mä en kyl ymmärrä tota bentsojen "lääkekäytön" kritisointia.
Ite syön päivässä lääkkeenä n. 60-120mg oksatsepaamia ja joskus unilääkkeeks tenoxii, tsolpideemii tai jotain muuta. Ajatukset ei noilla annoksilla oo koskaan sumeat, muisti ei oo koskaan pätkiny opamoxeista ja pystyn helpommin olee sosiaalinen ja normaalisti oma itseni olematta sekaisin tai ajattelematta hirveetä ahdistusta, levottomuutta tai hikoillessa paniikkikohtaukis.
Mun mielestä ei ees oo haittaa vaik söisin bentsoja tolleen koko loppuikäni. Asia on täysin eri jos on aina karkkipäivän jälkeen viikon blackoutti ja lääkkeet loppu. Viihteellinen käyttö on ihan erijuttu ja ei tarvii yhdistää tota bentsoriippuvaisuutta aina ekaks siihen.
Jokaisella on omat tapansa käsitellä asiansa. Toi on vitun perseestä vetää tollasia "absoluuttisia totuuksia" bentsoista ja muitten tilanteista tai lääkkeiden käytöstä.
Ite syön päivässä lääkkeenä n. 60-120mg oksatsepaamia ja joskus unilääkkeeks tenoxii, tsolpideemii tai jotain muuta. Ajatukset ei noilla annoksilla oo koskaan sumeat, muisti ei oo koskaan pätkiny opamoxeista ja pystyn helpommin olee sosiaalinen ja normaalisti oma itseni olematta sekaisin tai ajattelematta hirveetä ahdistusta, levottomuutta tai hikoillessa paniikkikohtaukis.
Mun mielestä ei ees oo haittaa vaik söisin bentsoja tolleen koko loppuikäni. Asia on täysin eri jos on aina karkkipäivän jälkeen viikon blackoutti ja lääkkeet loppu. Viihteellinen käyttö on ihan erijuttu ja ei tarvii yhdistää tota bentsoriippuvaisuutta aina ekaks siihen.
Jokaisella on omat tapansa käsitellä asiansa. Toi on vitun perseestä vetää tollasia "absoluuttisia totuuksia" bentsoista ja muitten tilanteista tai lääkkeiden käytöstä.
*Johnny Cash - hurt*
*Johnny Cash - hurt*
-
lahke
en oikein voi ottaa kantaa bentsoihin, kun en vieläkään oo uskaltanu kokeilla niitä
mutta ontopic, paniikkihäiriö, yleistynyt ahdistuneisuus jne... it's all in your head! mulla on ollu aika laidasta laitaan kaikenlaisia häiriöitä (lähinnä teinivuosina
) ja pääsin niistä yli ilman bentsoja : ) tai ainakin pystyn elämään itseni kanssa. oon tyytyväinen silloiseen valintaani, etten mennyt psylääkäreille vaan kärsin yksin kotona pimeässä nurkassa oireeni... en usko että olisin päässyt samalla tavalla asioiden yli ja läpi bentsojen kanssa, niinkuin nyt pääsin (ehkä?) ilman niitä!
jos ei oo bentsovaihtoehtoa ollenkaan, niin silloin se on vaan pakko keksiä joku muu ratkaisu asioihin.. hyväksyminen, huumori, elämänmuutos, "teeskentely".. noilla pärjäsin itse tosi hyvin ja suosittelen muillekin!
tekis mieli tuomita bentsoriippuvaiset, mutta ei sittenkään, kun itsekin itseäni lääkitsen.. eri aineilla vain... deeäksämmässä on lääkepotentiaalia!
mutta ontopic, paniikkihäiriö, yleistynyt ahdistuneisuus jne... it's all in your head! mulla on ollu aika laidasta laitaan kaikenlaisia häiriöitä (lähinnä teinivuosina
jos ei oo bentsovaihtoehtoa ollenkaan, niin silloin se on vaan pakko keksiä joku muu ratkaisu asioihin.. hyväksyminen, huumori, elämänmuutos, "teeskentely".. noilla pärjäsin itse tosi hyvin ja suosittelen muillekin!
tekis mieli tuomita bentsoriippuvaiset, mutta ei sittenkään, kun itsekin itseäni lääkitsen.. eri aineilla vain... deeäksämmässä on lääkepotentiaalia!
-
frapathea
Toi on vitun perseestä vetää tollasia absoluuttisia totuuksia asioiden perseest olemisest.peltsi wrote: Jokaisella on omat tapansa käsitellä asiansa. Toi on vitun perseestä vetää tollasia "absoluuttisia totuuksia" bentsoista ja muitten tilanteista tai lääkkeiden käytöstä.
Toi on vitun perseestä vetää tollasia absoluuttisia totuuksia asioiden käsittelytavoista ja niiden meilekkyydestä.
Toi on vitun perseestä vetää tollasia absoluuttisia totuuksia absoluuttisista totuuksista.
Itse en koe esittäneeni yhtäkään absoluuttista totuutta, ja oletan kanssaihmisteni olevan sen verran älyllisii ihmisolentoja, että ymmärtävät minun, kuten kaikkien muidenkin, puhuvan vain ja ainoastaan omien subjektiivisten totuuksiensa rajoissa.
Mut kuten sanottu, jos joku asia kaihertaa ja tuntuu kipeeltä ja tunnontuskii tuottavalta, ni.. Ootko kuullu sanontaa "se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa"?
Pätee täs tilantees nähdäkseni moniin. Myös minuun.
-
peltsi
- OD
Kalikka kalahti joo..oon bentsodiatsepiiniriippuvainen (<--haha vittu mikä sana) myönnän.
Ite painin sairaan pahojen paniikki kohtauksien kanssa yli vuoden ilman mitään lääkkeitä ja ne vähän helpottikin ku harjottelin väkisin kontrolloimaan niitä mut myöhemmin on tullu lukuisien mielialalääkekokeiluiden jälkeen lääkittyä itseäni bentsoilla ja jos niillä ei kuosaa ja syö niitä LÄÄKKEENÄ niin mulle noi on tosi hyvä lääke kaikkiin vitun vaivoihin mitä mun kannus on vialla.
Mut joo ei tästä sen enempää..kehotan kyl kaikkia välttämään bentsorespaa. Totuus on et benjot muuttaa elämän vaikka kuka sanois mitä..se menee äkkii siihen et ei enää oikeen pysty tekee mitään jos ei saanu lääkkeitään.
Ite painin sairaan pahojen paniikki kohtauksien kanssa yli vuoden ilman mitään lääkkeitä ja ne vähän helpottikin ku harjottelin väkisin kontrolloimaan niitä mut myöhemmin on tullu lukuisien mielialalääkekokeiluiden jälkeen lääkittyä itseäni bentsoilla ja jos niillä ei kuosaa ja syö niitä LÄÄKKEENÄ niin mulle noi on tosi hyvä lääke kaikkiin vitun vaivoihin mitä mun kannus on vialla.
Mut joo ei tästä sen enempää..kehotan kyl kaikkia välttämään bentsorespaa. Totuus on et benjot muuttaa elämän vaikka kuka sanois mitä..se menee äkkii siihen et ei enää oikeen pysty tekee mitään jos ei saanu lääkkeitään.
*Johnny Cash - hurt*
*Johnny Cash - hurt*
-
growy
- Kameleontti
Aurinkolasit..tykkään tuijotella ihmisiä varsinkin naispuolisia.Aukikco wrote:mä nautin suuresti ihmisten kattomisesta silmiin. se voi olla jonkun mielestä kuumottavaa, mut yritän kyl olla herkkä sen suhteen että ymmärrän millon toinen ei arvosta ja yritän sitä kunnioittaa.aphos wrote:En ole edes mitenkään oudon näköinen, eikä kukaan ole kertonut näille tantoille, että on saatanan epäkohteliasta tuijottaa?
silti, syvät ja pitkät silmäkontaktit niin tuttujen ku tuntemattomienkin kanssa on jotain mieletöntä, ne avaa niin paljon...
Itse en koe olevani ahdistunut tai paniikkihäiriöinen paitsi paukuissa julkisissa mestoissa..Masennusta oli joskus (luulen että syy oli pitkälti liiallisessa polttelussa) kävin kerran psykiatrilla juttelees,helpotti ihan vitusti enkä oo syöny tommosee koskaan mitään mömmöjä.
"Vittuun masennukset kaikki on vitun hyvin!"-Jontti
Ulottuvuuksien kuvitteleminen on meille vaikeaa, koska elämme kolmiulotteisessa avaruudessa ja kiidämme ajan mukana eteenpäin.
-
Timp3
- Kameleontti
"kärsit" oireesi... eli suljit ne pois etkä halunnut käsitellä ja voittaa niitä? Kiva ku joskus muutamienvuosien päästä kilahdat ja lahtaat puolikylää kun et nuorempana ottanut asiaa vakavastilahke wrote:en oikein voi ottaa kantaa bentsoihin, kun en vieläkään oo uskaltanu kokeilla niitä![]()
mutta ontopic, paniikkihäiriö, yleistynyt ahdistuneisuus jne... it's all in your head! mulla on ollu aika laidasta laitaan kaikenlaisia häiriöitä (lähinnä teinivuosina) ja pääsin niistä yli ilman bentsoja : ) tai ainakin pystyn elämään itseni kanssa. oon tyytyväinen silloiseen valintaani, etten mennyt psylääkäreille vaan kärsin yksin kotona pimeässä nurkassa oireeni... en usko että olisin päässyt samalla tavalla asioiden yli ja läpi bentsojen kanssa, niinkuin nyt pääsin (ehkä?) ilman niitä!
"What's worse? Being strung out or being fat?"
— Nikki Sixx
— Nikki Sixx
-
frapathea
Vuosia psykiatrien vastaanotolla ravanneena voin heittää oman arpani kehiin ja todeta, että ne nyt viimeisinä ovat auttaneet asioita. Tuntuu, et toisinaan yksin kotona pimeessä nurkassa kärsiminen on se vitun ainoo tapa eheytyy totaalisesti. Tuijotat sitä saatanan pimeetä nurkkaa niin kaua et: Zen. Lol. Brb. Omg. Vai mikä sun niin kutsutun oman mielipiteen mukaan on hyv'ä tapa käsitellä asioit, ettei päädy lahtaa puolkylää? .. Subutex?Timp3 wrote:"kärsit" oireesi... eli suljit ne pois etkä halunnut käsitellä ja voittaa niitä? Kiva ku joskus muutamienvuosien päästä kilahdat ja lahtaat puolikylää kun et nuorempana ottanut asiaa vakavastilahke wrote:en oikein voi ottaa kantaa bentsoihin, kun en vieläkään oo uskaltanu kokeilla niitä![]()
mutta ontopic, paniikkihäiriö, yleistynyt ahdistuneisuus jne... it's all in your head! mulla on ollu aika laidasta laitaan kaikenlaisia häiriöitä (lähinnä teinivuosina) ja pääsin niistä yli ilman bentsoja : ) tai ainakin pystyn elämään itseni kanssa. oon tyytyväinen silloiseen valintaani, etten mennyt psylääkäreille vaan kärsin yksin kotona pimeässä nurkassa oireeni... en usko että olisin päässyt samalla tavalla asioiden yli ja läpi bentsojen kanssa, niinkuin nyt pääsin (ehkä?) ilman niitä!
oma mielipiteeni..
Tuntuu sitäpaitsi myös siltä, että ylilääkittyjen henkilöiden on loppuepeleis helpompi kilahtaa ja lahdata puolkylää, mut ei se mitää, fiilaan.
-
Timp3
- Kameleontti
Ei sitä lääkkeillä korjata, eikö ois vaa helpompi ettii syytä että miksi ahistaa jnejne eikä helvetti kiduttaa itteesä psyykkeen leviimisen rajoilla yksin kotona.. jos psykiatri ei osaa auttaa ni vaihda sitä.. se ei osaa hommiaan.. tai sitte sulla ei vaan oo mitään hätänä ja oot vitun luulotautinen. Sunki pitäs varmaan tietää että tuo Subutex on vieroituslääke eikä mikään ahdistukseen käytetty lääkeaine?! Ihmisille kunnollista terapiaa, ystävä kenen kanssa puhua, vanhemmat? eikö tuossa ois muutama esimerkki.. Bentsot kyllä vie ahdistuksen mutta ei sen aiheuttajaa ja sitten ne kaikenmaailman SSRI lääkkeet jota tyrkytetään ja väitetään että ne jopa toimii JO KOLMESSA KUUKAUDESSA....frapathea wrote:Vuosia psykiatrien vastaanotolla ravanneena voin heittää oman arpani kehiin ja todeta, että ne nyt viimeisinä ovat auttaneet asioita. Tuntuu, et toisinaan yksin kotona pimeessä nurkassa kärsiminen on se vitun ainoo tapa eheytyy totaalisesti. Tuijotat sitä saatanan pimeetä nurkkaa niin kaua et: Zen. Lol. Brb. Omg. Vai mikä sun niin kutsutun oman mielipiteen mukaan on hyv'ä tapa käsitellä asioit, ettei päädy lahtaa puolkylää? .. Subutex?Timp3 wrote:"kärsit" oireesi... eli suljit ne pois etkä halunnut käsitellä ja voittaa niitä? Kiva ku joskus muutamienvuosien päästä kilahdat ja lahtaat puolikylää kun et nuorempana ottanut asiaa vakavastilahke wrote:en oikein voi ottaa kantaa bentsoihin, kun en vieläkään oo uskaltanu kokeilla niitä![]()
oma mielipiteeni..
Tuntuu sitäpaitsi myös siltä, että ylilääkittyjen henkilöiden on loppuepeleis helpompi kilahtaa ja lahdata puolkylää, mut ei se mitää, fiilaan.
"What's worse? Being strung out or being fat?"
— Nikki Sixx
— Nikki Sixx
-
frapathea
Kärsiminen =! kiduttamista tästä näkökulmasta katsottuna.Timp3 wrote: Ei sitä lääkkeillä korjata, eikö ois vaa helpompi ettii syytä että miksi ahistaa jnejne eikä helvetti kiduttaa itteesä psyykkeen leviimisen rajoilla yksin kotona.. jos psykiatri ei osaa auttaa ni vaihda sitä.. se ei osaa hommiaan.. tai sitte sulla ei vaan oo mitään hätänä ja oot vitun luulotautinen. Sunki pitäs varmaan tietää että tuo Subutex on vieroituslääke eikä mikään ahdistukseen käytetty lääkeaine?! Ihmisille kunnollista terapiaa, ystävä kenen kanssa puhua, vanhemmat? eikö tuossa ois muutama esimerkki.. Bentsot kyllä vie ahdistuksen mutta ei sen aiheuttajaa ja sitten ne kaikenmaailman SSRI lääkkeet jota tyrkytetään ja väitetään että ne jopa toimii JO KOLMESSA KUUKAUDESSA....
Ennemmin kärsiminen ja kärsimyksen hyväksyminen tuntuu välttämättömältä, jos haluaa aueta suuremmalle autuudelle.
Ahdistuksen syyt tuntuvat toisarvoisilta; olennaisemmalt tuntuu itse ahdistus; milt se tuntuu; miten se vaikuttaa; mitä se on. Liika syiden etsiminen johtaa pahimmas tapauksessa vaan kierteeseen, jossa kaikki yritetään selittää jotenkin, ja takerrutaan niihin päätelmiin, eikä itse ahdistuksesta päästä mihinkään. Sit ollaan taas kehän aloituskohdassa: mua ahdistaa, ja uskon tietäväni miks, mut ahdistus ei ole vieläkään kadonnut.
Ja pimeessä nurkassa kärvistelystä päästään niin kutsuttuun asian ytimeen: ei se ahdistus katoakaan koskaan, eikä kärsimys, eikä kipu. Parast mitä täs voi siis tehdä, on ottaa se vastaan ja oppia sietämään sitä. Siis toistan: oppia sietämään sitä. Oppia sietämään tajunnantilojen heittelyä, ja tämä kaiken kokemukseni mukaan onnistuis parhaiten yksin kärvistelemällä ja seinää tuijottamalla. Tutkailemalla, miltä tuntuu, reagoimatta, tulkitsematta. Istumalla hiljaa paikallaan ja havainnoiden.
Subutex-maininta oli vittuilua sulle.
Must tuntuu, et valtaosa psykiatreista ei oikeastaan osaa hommiaan, mut ei se ole niiden vika.
Ne vaan tarvis lisää happoo.
Mut eiks luulotautikin ole hätä? Voiks ihminen luulla olevana ahdistunu, ilman että on? Eiks ahdistus ole sitä, että olo tuntuu ahdistuneelta? Voiks olojaan luulla väärin?
Vanhemmille, sisaruksille, ystäville tahi terapeutille tilittäminen ei vielä itsessään tee mitään, ja voi pahimmillaan olla jopa vahingollista, etenkin jos tilityksen kuuntelijalla on itsellään vammaisii käsityksii asioista. Voi se parhaimmillaan avata, joo, ja toisinaan on ihan kivaa päästä purkautumaan, mut vikinä ja ulina ilman minkäänlaist pyrkimystä parantua ei nyt vaa.. Yksinkertaisesti.. Vaikuttais sen kummemmin parantavan.
-
Dexma
- Moderator
Frapa aah.
Vittu sä vain jotenkin niin hyvin muotoilit...
En muista miten sä joskus puhuit mulle just sitä, että jos lähtis sormi kädestä niin pitäis vain todeta, että oho sormi lähti kädestä ja elämässä eteenpäin tai jotain...
Kärsimystä ja kipua on vitusti. Mutta niitä tapoja hoitaa on monenlaisia. Mä diggaan noista frapan puheista, hyväksymistä, se toimii mullakin...
aah, jätänpä tähän mun puheeni... Vitsit frapa sä oot aika uskomaton välillä... Puit jotain sanoiksi, jota mä oon yrittänyt selittää aika monelle ihmiselle viime aikoina... Thanks.
Vittu sä vain jotenkin niin hyvin muotoilit...
En muista miten sä joskus puhuit mulle just sitä, että jos lähtis sormi kädestä niin pitäis vain todeta, että oho sormi lähti kädestä ja elämässä eteenpäin tai jotain...
Kärsimystä ja kipua on vitusti. Mutta niitä tapoja hoitaa on monenlaisia. Mä diggaan noista frapan puheista, hyväksymistä, se toimii mullakin...
aah, jätänpä tähän mun puheeni... Vitsit frapa sä oot aika uskomaton välillä... Puit jotain sanoiksi, jota mä oon yrittänyt selittää aika monelle ihmiselle viime aikoina... Thanks.