Tervehdys!
Minä kirjoitan tämän topicin hieman suivaantuneena. Suivaantuneena siihen kaikkeen, mitä "hallitus" tekee estääkseen meitä kansalaisia nauttimasta perusoikeuksiamme. Kun minä luin viestin, minkä olin saanut finolalta, kun halusin tilata Suomalaisia ja laillisia kuituhampun siemeniä; niin en ollut uskoa lukemaani! Sieltä ei enää suostuttu toimittamaan siemeniä ja viitattiin Timo Haaran tapaukseen tässä asiassa. Mutta minä sanon nyt kaikille teille, että nyt minulle riitti; tämä peli ei enää vetele. Minulta ei enää liikene ymmärrystä sellaisille ihmisille, jotka toimivat järjestelmällissti väärin. Mukamas "terveyden ja hyvinvoinnin laitos" ei suostu edes laittamaan maailman ravinnerikkainta siementä sivuillensa, finolaa ei suostuta myymään, poliisit pidättävät itselleen ruoaksi kasvattavia ihmisiä ja vievät heidän ruokansa; suoraansanoen, minulle riittää tämä pelottelu, ahdistelu ja väkivalta! Toimettomuus ja itsensä sääliminen kaappikomerossa saa nyt riittää ja on aika ottaa aloite omiin käsiin. Ja tämä aloite tapahtuu asiaankuuluvan rauhanomaisestikin eli kasveja kasvattamalla.
Minulla on kaksi 30 litran ämpäriä nyt kesäksi täynnä itsetehtyä multaa ja itsekasvatettuja kastematoja, projekti on kestänyt noin kolme vuotta. Keksin kivan nimenkin tälle: boneko. Sana tulee sanoista bonsai ja ekosysteemi. Tarkoituksena on vielä jossain vaiheessa integroida siihen pieniä jyrsijöitä, jotka myös osallistuvat ekosysteemin kulkuun. Ennenvanhaanhan käytettiin suoraan ihmisen ulostettakin, mutta nykyään se taitaa olla niin epäpuhdasta, että en ainakaan suosittele ilman ruokavalion muutosta.
Näihin kahteen ämpäriin on tarkoitus kylvää noin kaksisataa grammaan kumpaankin hampun siemeniä ja tuottaa näistä siemeniä, ja käyttää kaikki muutkin kasvinosat. Pitää vielä pari viikkoa odotella, että on tarpeeksi valoa, kun parasta onkin, että ne yksilöt erottuu, mitkä pärjää alusta loppuun luonnonvalolla Suomessa.
Nyt kehotankin kaikkia muitakin myös tekemään näin, eli siemenet multaan vaan; se on niin simppeliä ja tuomaan projektistaan kuvia esille tänne kaikkien yhteiseen Kuitu- ja öljyhamppukasvatuspäiväkirjaan!
Kun kasveja on monta sataa, ei ole lämpölamppuja, tuulettimia ja ne elävät mullassa, niin ei ole mitään viitteitä edes siihen, että tällainen teko olisi tehty huumausainetarkoituksessa. Henkilökohtaisesti olen myös tunnistautunut forumilla kuvallani. Se on eri asia, jos kärvistää jotain superlajikkeita lämpölampun alla piilossa muutaman; niitä on hankalampi perustella ravinnoksi. Mutta mullassa ja auringonvalolla kasvatus puhuu sen teon puolesta, että tässä ei ole edes harkittu mitään humausaineisiin liittyvää. Ja sitäpaitsi, se on ihmisen henkilökohtainen asia, mitä lääkkeekseen käyttää; ei se millekään oikeudelle kuulu edes. Se, miksi huumausainekasvatus kuuluu; on se, että koska siinä on se RAHA, niin se raha on virallisesti valtion. Itselleen ruoaksi, lääkkeeksi tai koristeeksi hampun kasvatus ei ole rikos. Mutta tämä koskeekin vain myymistä, ei sitä; että millaisia koristekasveja, ruokaa ja läkkeitä itselleen viljelee. Se on väärin kieltää sellainen; se ei kuulu millään tapaa muille ihmisille.
Joten, kaikki nyt kasvattelemaan hamppua, ja pistäkää myös tännekin viestiä; niin saadaan hyvä yhteishenki!
Kuituhampputempaus!
-
whenuntillthen
Re: Kuituhampputempaus!
Tässä on kuvia matofarmista, mihin siis vielä tulee pelkkää multaa ja turvetta tuohon valmiin kompostin päälle. Lisäsin myöskin kuvassa näkyvästä toisesta astiasta teenlehtiä ym. kasvijätettä niille ruoaksi.
http://s932.photobucket.com/albums/ad168/Da_HKK/
http://s932.photobucket.com/albums/ad168/Da_HKK/
-
peltsi
- OD
Loistavaa!!! Multa tulee täysi tuki ja rispekti projektille! Jos saan käsiini siemeniä niin aion kyllä tehdä jotain saman tyyppistä. Olis ihanteellista jos sais hampun leviämään suomen luontoon niin törkeellä tavalla että se riistäytyis niin pahasti käsistä ettei yksinkertaisesti pystyttäis tuhoomaan niitä. Mut toi nyt taitaa olla aika haihattelua.
Muutenkin haluisin saada tälle paska systeemille jonkinlaisen muutoksen. Jos hyviä ideoita ja innokkaita toteuttajia löytyy niin mielenkiinnolla odottelen niitä!
Muutenkin haluisin saada tälle paska systeemille jonkinlaisen muutoksen. Jos hyviä ideoita ja innokkaita toteuttajia löytyy niin mielenkiinnolla odottelen niitä!
"I hurt myself today to see if I still feel"
*Johnny Cash - hurt*
*Johnny Cash - hurt*
-
peltsi
- OD
Jep nyt olis itsellekkin tiedossa kuituhampun siemenöisiä ni saa leviteltyy kaupungin kukkapuskiin hamppua kasvamaan.
"I hurt myself today to see if I still feel"
*Johnny Cash - hurt*
*Johnny Cash - hurt*
-
sxoxyvg
- OD
Laitoin äitin kukkaruukkuun hassiksensiemenen. Fight the power!
negatiivisesti sekaisin
<Dexma> Okei okei.
<Dexma> MÄ OLEN IHAN PERUSPANO
<Dexma> Okei okei.
<Dexma> MÄ OLEN IHAN PERUSPANO