Kemianala ammattikoulussa.

Asiaa Asiasta Asiallisesti.
Anusvittu
Karvakuono

Kemianala ammattikoulussa.

Post by Anusvittu »

Moro. Olen tässä miettinyt, että menisin ihan kiinnostuksen vuoksi johonkin kemia-amikseen opiskelemaan vähän kemian perusteita. Ja käyttää opittuja asioita (foorumin aiheeseen liittyvään) harrstetoimintaan. Opiikko esimerkiksi laborantin tutkinnossa syntetisoimaan jotaki pärisevää, tai erottelemaan kemikaaleja, vaikka kasveista? Vai olisiko joku toinen tutkinto parempi tähän asiaan?

Kertokaahan mielipiteitänne asiasta, vinkkejä, kokemuksia yms. Jos sais vaikka keskustelua aikasiks. :D
xxx-men
Kameleontti

Re: Kemianala ammattikoulussa.

Post by xxx-men »

No meeppä sinne ja opettele syntetisoimaan heroiini. Sit perustat nettikaupan ja myyt meille kaikille huokeaan hintaan sitä. Kyllä siellä ainakin oppii buranan syntetisoinnin ja tekemään siitä psykoaktiivisen itseinjektoituvan huumemodulaattorin.
Anusvittu
Karvakuono

Post by Anusvittu »

Hei moro. Eikö täällä oo muka kemistejä?
LD50
Apteekki

Post by LD50 »

Kemistitutkijaksi opiskelin vuoden Jyväskylän yliopistos. On muutes helvetin tylsää, tosi vähä käytäntöä ekana vuonna ainaki(8h/vko labras).

Mulle ainakin jäänyt sellanen kuva laboranteista, että ei niille kauhean syvällisesti kemiaa opeteta(verraten nyt tuohon kemistitutkija -paskaan). Lähinnä laboratorio"käyttäytymistä" ja perustietoja. Niillä ei kauhean pitkälle pötkitä. Laborantteja nähnyt lähinnä koneiden ääressä, ei niinkään valmistamassa mitään aineita.

Jos kemia kiinnostaa, niin suosittelen tuota kemistitutkija -juttua, siinä perehdytään jo ekana vuonna aika syvällisesti. Ja käytössä on ihan ok koneisto kyllä kandivuoden jälkeen, ku pääsee melko vapaasti niiden kans räpläämään.
I haven't been this scared since Mother Teresa OD'd in my car
Anusvittu
Karvakuono

Post by Anusvittu »

LD50 wrote:Kemistitutkijaksi opiskelin vuoden Jyväskylän yliopistos. On muutes helvetin tylsää, tosi vähä käytäntöä ekana vuonna ainaki(8h/vko labras).

Mulle ainakin jäänyt sellanen kuva laboranteista, että ei niille kauhean syvällisesti kemiaa opeteta(verraten nyt tuohon kemistitutkija -paskaan). Lähinnä laboratorio"käyttäytymistä" ja perustietoja. Niillä ei kauhean pitkälle pötkitä. Laborantteja nähnyt lähinnä koneiden ääressä, ei niinkään valmistamassa mitään aineita.

Jos kemia kiinnostaa, niin suosittelen tuota kemistitutkija -juttua, siinä perehdytään jo ekana vuonna aika syvällisesti. Ja käytössä on ihan ok koneisto kyllä kandivuoden jälkeen, ku pääsee melko vapaasti niiden kans räpläämään.
No osaisitko esimerkiksi sinä mitään syntetisoimaan?
catha
Psykonautti

Post by catha »

Pari vuotta opiskelin laborantiksi ja kyllä siinä peruskemian oppi melko hyvin. Eli kyllä yksinkertaisemmat syntetisoinnit sujuvat, kunhan vain saa jostain suuntaa antavat ohjeet.
Sen kyllä uskon, että kemian tutkijana oppii varmasti paljon syvällisemmin kemiasta kuin laboranttina. Laborantti on kuitenkin loppujen lopuksi vain laboratorio apulainen. Tietty jos jaksamista riittää kuusi vuotta, niin ensin käy laborantiksi ja sitten jatkaa yliopistossa kemistiksi.
LD50
Apteekki

Post by LD50 »

Oon kyllä enemmänki räjähteisiin keskittyny, ei niin ole kiinnostustusta huimeiden tekemiseen. Riippuu täysin lähtöaineista mitä osaa tehdä ja mitä ei..
I haven't been this scared since Mother Teresa OD'd in my car
Anusvittu
Karvakuono

Post by Anusvittu »

Mutta vaikka pihkalin reseptien mukaan syntetisoimaan kamaa. Osaisiko kemian tutkija tätä?
peltsi
OD

Post by peltsi »

uskoisin et jo niillä tiedoilla joitakin aineita syntetisoida mut aika paska syy lähtee opiskelee mihinkään ammattiin
"I hurt myself today to see if I still feel"
*Johnny Cash - hurt*
ferox
OD

Post by ferox »

Ei se ole niinkään kiinni taidoista kuin lähtöaineiden saatavuudesta.
 “ ferox puhuu usein asiaa omas todellisuustunnelissaan ”  — frapa
frapathea

Post by frapathea »

peltsi wrote:aika paska syy lähtee opiskelee mihinkään ammattiin
Ai miks?
sxoxyvg
OD

Post by sxoxyvg »

Sillä aikaa voisi tehdä jotain muuta mikä kiinnostaa kuin doupinkokkaus. Se kun harvemmin johtaa mihinkään hyvään, rahaan, douppiin ja naisiin vaan. Ellei sitten oikeasti ole kiinnostunut kemiasta muistakin syistä.
negatiivisesti sekaisin

<Dexma> Okei okei.
<Dexma> MÄ OLEN IHAN PERUSPANO
frapathea

Post by frapathea »

sxoxyvg wrote:Sillä aikaa voisi tehdä jotain muuta mikä kiinnostaa kuin doupinkokkaus. Se kun harvemmin johtaa mihinkään hyvään, rahaan, douppiin ja naisiin vaan. Ellei sitten oikeasti ole kiinnostunut kemiasta muistakin syistä.
Mitä tästäki maailmasta olis tullu jos esim. Hofmann olis tehny jotai muuta. Senki pölkkypäät. Lisää vaa happokemistejä tännekin....!!!!!!
ferox
OD

Post by ferox »

frapathea wrote:Mitä tästäki maailmasta olis tullu jos esim. Hofmann olis tehny jotai muuta. Senki pölkkypäät.
Ai mitä tästä maailmasta olisi tullut jos Hofmann olisi tehnyt jotain muuta kuin lääkekehitystä, esim. pyörittänyt douppilabraa? En tiedä mutta tällä foorumilla olisi ehkä yksi kilahtanut psykedeelihippi vähemmän.
 “ ferox puhuu usein asiaa omas todellisuustunnelissaan ”  — frapa
frapathea

Post by frapathea »

ferox wrote:En tiedä mutta tällä foorumilla olisi ehkä yksi kilahtanut psykedeelihippi vähemmän.
Ja sepäs vast olis tylsää!

Joten aloittaja:

:::::

Go ahead and make mah day!!!!! Tuskin se ainakaa huonox on.

Ei mut oikeesti, en mä näe et olis yhtäkään huonoo syytä opiskella.
sxoxyvg
OD

Post by sxoxyvg »

frapathea wrote:
ferox wrote:En tiedä mutta tällä foorumilla olisi ehkä yksi kilahtanut psykedeelihippi vähemmän.
Ja sepäs vast olis tylsää!

Joten aloittaja:

:::::

Go ahead and make mah day!!!!! Tuskin se ainakaa huonox on.

Ei mut oikeesti, en mä näe et olis yhtäkään huonoo syytä opiskella.
Joo ei opiskelu ikään pahitteeks, mut jos sattus vaik ny tykkään doupinvetämisest ja hitsaamisest ni menis ennemmi sit opiskelee hitsaajaks.
negatiivisesti sekaisin

<Dexma> Okei okei.
frapathea

Post by frapathea »

sxoxyvg wrote:Joo ei opiskelu ikään pahitteeks, mut jos sattus vaik ny tykkään doupinvetämisest ja hitsaamisest ni menis ennemmi sit opiskelee hitsaajaks.
No hä.

Kai aloittajaa ny kemia kiinnostaa, jos on haluu sitä opiskella. Oli kiinnostus sit lähtöisin huumeist tai ei. Doupinveto on ylevää.
sxoxyvg
OD

Post by sxoxyvg »

FGSFGD
negatiivisesti sekaisin

<Dexma> Okei okei.
frapathea

Post by frapathea »

NO HÄ....... EI HITSAAMAL SAA HUUMEIT.............
Dexma
Moderator

Post by Dexma »

peltsi wrote:mut aika paska syy lähtee opiskelee mihinkään ammattiin
Mun mielestä tämä voisi olla mun unelma-ammatti

Ois kiva opiskella just huumausaineita, niiden psykologisia, ja kemiallisia ominaisuuksia sun muuta...

Oon kiinnostunut paljon tästä.
peltsi
OD

Post by peltsi »

Jaa jos haluu kemistin hommaa ammatikseen tehdä niin enpä usko että huumeiden tutkiminen ja muu oikeen tuottaa hedelmää ihan ammattina..pelkästään siis. Ja mun mielestä kohtuutonta verrata johonkin hoffmanniin, ku uskoisin että topicin aloittaja ei varmasti niin pitkälle pääsis kemistin koulutuksella et syntetisois ensimmäisenä jotain niin nerokasta kuin LSD. Kyseessä on kuitenkin yks kaikkien aikojen merkittävimmästä henkilöstä tolla saralla. En missään nimessä tarkoita etteikö kannattais opiskella alaa mikä kiinnostaa vaan enemmänkin että ei kannata loppuelämäänsä huumeiden syntetisoimisen varaan laittaa.
Pitää muistaa toi et tarpeita ei tosissaan saa ihan tosta vaan mihinkään yybersyntetisointeihin ja myös noi laboratorio tarvikkeet sunmuut on hyvin kalliita jos meinaa oikein suuria mullistuksia tehdä.
"I hurt myself today to see if I still feel"
*Johnny Cash - hurt*
Anusvittu
Karvakuono

Post by Anusvittu »

Kemia ei ammattina kiinnosta pätkääkään. :D Tuleva autokuski mä olen. Aattelin vaa, jos suoritan (kuorma-auto)ammattipätevyydet intissä loppuun, niin voisin viel jotakin kemiaa opisekella ihan täysin harrastustarkoitukseen (eli ei muuta, ku mömmöt mielessä). ;)

Elkää pliis moralisoiko syytä opiskella. Tunnen ihmisiä, jotka 'käyvät' koulussa tukien takia. Kun toinen loppuu he aloittavat toisen.

Mitenhän tuon kemistitutkija osaisi esim. pihkal-kemikaaleja syntetisoida? Entä aikuislukiot sun muut?

Kiitos, kun olette osoittaneet kiinnnostusta.
Mushru
Moderator

Post by Mushru »

hahahahaha meille kyllä ala-asteella yks kemianmaikka kerto,
et se opiskeli kemiaa vain hUUmeiden takia,
mut ei se mitenkään niitä onnistunut syntetisoimaan,
just väline-ja valmistusaineiden vaikean saannin takia.

rehti äijä pakko sanoo,rispektiiii.
. . . (--) °
Uke
LD50

Post by Uke »

Mushruumis wrote:hahahahaha meille kyllä ala-asteella yks kemianmaikka kerto,
et se opiskeli kemiaa vain hUUmeiden takia,
mut ei se mitenkään niitä onnistunut syntetisoimaan,
just väline-ja valmistusaineiden vaikean saannin takia.

rehti äijä pakko sanoo,rispektiiii.
Oliko teil jo ala-asteel kemiaa? Missähän tyhmlaakson koulussa mää olen ollu..meillä piirrettin ja laskettiin 1+1-laskuja yläasteeseen asti ja sit tuliki jotain avaruusmatematiikkaa mistä en tienny yhtään mitään ja opettajat haukku mut lyttyyn.
Jos tommonen pikku näpräily on mukavaa, niin kyllä sitä kandee tälle alalle lähtee, musta ei kyllä olis tähän..osaan mä milligrammoina mitata aineen mitä pitää vetää nenää, mutta siihe mun kemiantaidot jääkin :mrgreen:
Image
''Ihmiset ovat tismalleen kuin kukat: tarvitsemme aurinkoa ja hoivaa ja sen sellaista, mutta kasvamme paremmin kun päälle nakkaa pussin paskaa.''

PLUR Peace, Love, Unity, Respect.
frapathea

Post by frapathea »

peltsi wrote:Ja mun mielestä kohtuutonta verrata johonkin hoffmanniin, ku uskoisin että topicin aloittaja ei varmasti niin pitkälle pääsis kemistin koulutuksella et syntetisois ensimmäisenä jotain niin nerokasta kuin LSD.
Mä en yleensä jaksa vääntää tyhmille ihmisille rautalangast, mut jostai syyst tunnen tarvetta heittää tähän väliin et: se oli ihan vitun huono vitsi, siis mikäli et oikeesti hiffannu.

Mut kyl mä oon sitä mielt, et mikä tahansa on ihan hyvä syy opiskella mitä vaa. Siis ei oppi ojaan kaada, tiäks, niinku wanha kansaki sanoi. Kyl opinnois varmaa aika nopeesti kävis ilmi, et se ei ehkä olekaan haettuu. Sit voi joko jatkaa kiinnostuen koko hommast, tai lopettaa.
Dexma
Moderator

Post by Dexma »

Vittu mä ainakin haluaisin päästä takas yläasteella sais ihan oikeasti OPISKELLA.

Mä oon miettinyt, lukio ois tosi jees. Sais opiskella just psykologiaa, kemiaa, filosofiaa historiaa. Hitto nää kaikki aiheet jäi lukematta, kun rupesin...
opiskeleen RESILAR EKSTRAKTIOOO :D

Mä just mietin tossa yksi päivä, että oisko ollut turussa farmanomin koulutuslinjaa,. Esim pääsis tutkiin lääkkeitä ja valmistaan niitä... Arvatkaa kiinnostaisko? FUCK YEAH.

Ei mutta, tähän itse aiheeseen. Huomannut jotenkin huumeiden antaneen mulle ihan hitosti tajuamista itsestäni, että mä voisin myös tehä jotain kehittävää. Ja mun yksi kiinnostuksen kohteista on päihteiden käyttö erilaisena mielen työkaluina ja oikeasti haluaisin tutkia, TUTKIJANA päihteitä, päihderiippuvuuksia, lääkekäyttöä, päihteiden kemiallisia ominaisuuksia ym.
Ois oikeasti jännää. Jos en ois duunissa niin saattaisin olla jossain kansanopistoissa lueskelemassa asioita ihan harrastuspohjalta. Harmittaa, vain että jos en oo duunissa niin sitten ei ois rahaa tehä tollasia juttuja.
Anonyymi

Post by Anonyymi »

On ainakin käytännönläheistä hommaa, ainakin minulla kun ei tarvinnut yhteisiä aineita suorittaa ollenkaan. Kationianalyysii vaan (christ...)!

Osaisin ehkä aspiriinia syntetisoida ilman ohjeita, mut mä en ookkaan mikään laborantti :mrgreen:

Kun noita kouluhommia tekee niin saa kyl tottua fail>kokonaan uudestaan>fail>kokonaan uudestaan sykliin, ja voin kertoo että ei oo ihan mitään lyhkäsiä hommia nuo proggikset. Vaativaa AMMATTIKOULUTASON opetukseksi.
Olento
Apteekki

Post by Olento »

Dexma wrote:Vittu mä ainakin haluaisin päästä takas yläasteella sais ihan oikeasti OPISKELLA.
  • Jep ite ihan samaa mieltä.
  • Jotenki nyt kaduttaa ku ei sillon yläasteella tullu niinkään keskityttyä siihen opiskeluun, vaan lintsailuun ja pilven polttoon. Varsinkin kahtena viimeisenä vuotena kun olisi tärkeää korottaa numeroita päättötodistukseen. Nyt sitten vanhempana kaduttaa kun ei kovin helposti pääse opiskelemaan sellasille linjoille jotka oikeesti kiinnostais ja jaksais käydä sen 3 vuotta kunnolla.
  • Sori offtopic mut oli pakko kirjottaa tähän ku ei täält kai muutakaan opiskeluun liittyvää topiccii löydy.
palekastro

Post by palekastro »

jea! yks kaveri on kemian amk:ssa ja hlö. kohtaisesti oon erityisen kiinnostunut lääketieteen huumausainetutkimuksesta sekä reaktiivisuudesta aivoissa.

Monia hyviä kemian mallinnusohjelmia löytyy ladattavana netistä eli molekyylitason havainnointia olen aikeissa suorittaa. Hienoa videosettiäkin saa varmasti aikaan! aihe sinäänsä on hieno silta kun opiskelen media-alalla viestintä- ja informaatiotieteitä tällä hetkellä. Kaksoistutkinnon olen suorittamassa ensin, eli lukiokin vielä kesken. Mutta aikeissa opiskelut ulkomailla. Narkologian opinnot kiehtovat 8) ja tietokantojen internet-verkostoiminen.