hippitatti wrote:Siinä vaiheessa kun tuntee tajuavansa kaiken.. On totuuden ytimessä palikka, jopa pikselitasolla.. Siinä on jotai pelottavan kiehtovaa.
Onneksi en muista sitä 'absoluuttista totuutta' maailmankaikkeudesta.
Jep, sitä on tullut "maallisissa" ja vähemmän "maallisissa" merkeissä koettua eri tasoisia kokemuksia

/

Ihan peruskelat vaikka siitä, että "kaikki on sun mielessä -jopa se se, että kaikki on sun mielessä" riittää maniosti vavisuttamaan omaa eksistenssiä ihan mukavasti :heh:
Ja myös oon onnellinen, että en muista totaliteettia koskevia suoria kokemuksia niiden täydessä voimassa... Tai oikeastaan en voi palauttaa niitä mieleen, koska niitä ei voi käsitteellistää ainakaan mun kapasiteelilla.
Olemassaolossa se "juttu" (tai yks niistä), on just mysteereiden alueelle astuminen -oli kyseessä sitten filosofian/tieteen/runojen/aforismien/kaunokirjallisuuden lukeminen, vapaa kelailu, silmiin tuijottaminen, tupakansavun ilmaanhaihtumisen pällistely tai ylipäätään missä tahansa kokemuksessa viipyminen
Mulle kyse ei niinkään ole siitä muodosta, mutta olisi mielenkiintoista perehtyä ihan käsitteellistettyihin muotoiluihin tuollaisista "Jumalankasvot-ideoista".. Filosofian kautta mulle moni kela on henk. koht ollu olemisen kokemisen näkökulmaa muljauttava, mutta moni niistä vaatii pitkällisen syventymisen aiheeseen, että saa langasta kiinni.
Vois sanoo, että haen mindfuckin harlekiinikirjallisuutta, populaareja muotoiluja ja yleisesityksiä ihmismieltä ravistelleista ideoista

Varmaa on vain tämä hetki... ja sekin meni jo!