Trisyksilet mielialalääkeet auttaa tuskaisuuteen, ahdistukseen ja kohottavat mieltä. Eivätkä oikein natsaa viihdekäyttöön. Niilläkin on kyl läjä joitain sivuvaikutuksia, väsyttävät paljon, ja riippuvuuttakin esiintyy mut ei siinä määrin kuin benjamiineis. Doxal, Triptyl ja joitain muita...tRip wrote:Kiinnostaisi itseänikin korviketta bentsoille. Ne on helvetin hyviä, mut samalla helvetin koukuttavia lääkkeitä.Thoxium wrote:Nyt kiinnostaisi tietää löytyykö mitään korvikkeita bentsoille, eli nopeasti toimivia muttei niin rajusti fyysisesti koukuttavia rauhottavia lääkkeitä? Vai pitääkö suosiolla aloittaa mielipidelääkitys? Sinänsä ei enää kiinnosta bentsojen "viihdekäyttö". Sillon kun "viihteilin" xanor depoteilla, olikin oikeasti se viihde citalopramin ja bentsojen antama yhteinen "hälläväliä" olotila = vitun jännä "ei vittuakaan haittaa mikään" -fiilis. Nyt se on mulle "viihdettä" että pystyy toimimaan ja ajattelemaan normaalisti, ei pakkoajatuksia, ei paranoidisuutta, ei ahdistuneisuutta, ei fobioita, jne., eli siis juuri miten xanor auttaa. Ainakin vielä jonkin aikaa ajattelin xanoreida syödä, kun parantanut ainakin omaa sosiaalista elämää ja hyvinvointia tosi paljon, tosin vasta viikno olen niitä ottanut 0,5-1mg päivässä.
Päihteeksi niistä ei onneksi ole, tai se on just toi, että loppupeleissä ne on vaan se hälläväliä fiilis mitä käteen jää.
Oikeestaan gamman olen todennut mainioksi lääkkeeksi, se kun ei yhtä pahasti tunnu koukuttavan kuin bentsot. Tosin pidempää putkea kuin viikkoa-kahta en ole kokeillut, eikä silloin pahemmin refloja tuntunut.
Paniikkihäiriö, yleistynyt ahdistuneisuus jne
-
Jeshu
- OD
Re: Paniikkihäiriö, yleistynyt ahdistuneisuus jne
Tunnetta ei voi ostaa: sanotaan.
Vaan ei sanoillakaan saavuttaa.
Ei kukaan pakoon itseään pääse.
On minulla turvallinen olla.
-
Jeshu
- OD
Tjooh...Thoxium wrote:Mulla on ollut jostain aika pennusta (~10v) lähtien ocd-oireita; hypokondria (luulosairaus), pakkoajatuksia (yleensä erittäin epämiellyttäviä, kuvottavia ja ahdistavia), pakkotoimintoja, yleistä- sekä sosiaalista ahdistuneisuutta, fobioita, paranoidisuutta ja pelkotiloja (esim. välillä hirveä pelko siitä että hengitys pysähtyy ellen keskity siihen, ihan kesken unien välillä herännyt tohon, tai tukehdun ruokaan ellen keskity sen nielemiseen, kaadun jollen keskity kävelemiseen, jne. muita tuommosia mitkä oikeasti sujuvat automaattisesti), enpä näistä uskaltanut kellekään puhua, joten ennen pitkään kehittyi häiriökäyttäytymistä, aggressiivisuutta ja lopuksi masennus. Psykologille lähetettiin jo yläasteella, mutta kaikkiin kyselyihin ja keskusteluihin vastasin siten ettei vaikuttaisi olevan mitään vialla, en halunnut puhua vaan päästä nopeasti pois sieltä, nyt jälkeenpäin ajateltunta vitun tyhmästi tehty.
Haluan myös kertoa kuinka lapsena mulla oli, foobista (hysteriistä, järjenvastaista...) pelkoa (en sano mistä, teille), mielikuvitusta paljon, oma sisäisen maailma, leikkikenttä -> hyppää kulman taakse mee sen jälkeen vetää pukkitaisteluu pekan kans
-
Poliklinikka
- OD
Realiteetit kehiin: En mie niitä Santtuja saa. Ihan hyvä vaan ku kuosittelisin sitten niillä kokoajan. "onneks o Kodee ja Ramboja"
Mutta mitä tän "pylly Sepramin" tilalle? Pääsen Psykiatrisenlääkärin vastaanotolle, ajattelin omasta aloitteestani puhua noista Kaksi-kanavaisista masennuslääkkeistä.
Mutta mitä tän "pylly Sepramin" tilalle? Pääsen Psykiatrisenlääkärin vastaanotolle, ajattelin omasta aloitteestani puhua noista Kaksi-kanavaisista masennuslääkkeistä.
-
mauseri
- LD50
eikös efexor oo jotenkin kaksvaikutteinen tai jotain?jotain semmosta lääkäri mutu puhu ku sain ne.mulla ne ainakin auttaa hyvin.Poliklinikka wrote:Realiteetit kehiin: En mie niitä Santtuja saa. Ihan hyvä vaan ku kuosittelisin sitten niillä kokoajan. "onneks o Kodee ja Ramboja"
"Hampaita ei tarvita, metaa ja baariin"
-
Poliklinikka
- OD
Kiva tietää. Juu efexor on juuri SNRI, eli kaksikanavainen. Muita on Cymbalta, Mirtazapin jne.mauser1911 wrote:eikös efexor oo jotenkin kaksvaikutteinen tai jotain?jotain semmosta lääkäri mutu puhu ku sain ne.mulla ne ainakin auttaa hyvin.Poliklinikka wrote:Realiteetit kehiin: En mie niitä Santtuja saa. Ihan hyvä vaan ku kuosittelisin sitten niillä kokoajan. "onneks o Kodee ja Ramboja"
E: Jätän noi paskalexit pois pikkuhiljaa 5-htpn avustuksella, serotoniini syndroomaa peläten milligramma kerrallaan
Lekurilta hyväksy vain ei "ssri/snri" lääkkeen.
E2: Aloitan Aurorixin mutustelun, katsotaan kuinka käy.
-
ViCe
- Psykonautti
Noniin reilu puolitoista vuotta kulunut tosta viestistä ja aikahan on kulunu paljon erilaisten päihteiden kanssa. Lähinnä savun ja alkoholin, silloin tällöin ryynejä + satunnaisia kokeiluja. Oon kokenu muutaman kerran paniikkikohtauksen ja silloin tällöin ahdistaa, josta syystä pidän nyt aina jotain bentsoa lompakossa. En ois kyllä tuollon uskonu itteeni tähän tilanteeseen kun ei tuolloin ollu mitään ongelmia mielenterveyden kanssa. Liika on liikaa ja todistin sen ite itelleni.ViCe wrote:Tuntuu jotenkin ristiriitaselta että löytyy porukkaa jotka kailottaa että ihan hyvin voi piriä ja happoa sillon tällön ottaa eikä haittaa mitään, mutta kuitenkin aika hälyttävän monella on täällä resepti bentsoihin tai masennuslääkkeisiin. Onko tällä joku yhteys? Aiheuttaako huumeet näitä vai tykkääkö paniikkihäiriöistä tai masennuksesta kärsivä vaan vetää niitä huumeita? Viesti on tarkoituksella liioteltu. Offtopicia joo, kunhan mietin tälläistä.
-
Uke
- LD50
^ Kyllähän päihteet tuo masentuneisuutta yms. topikkiin kuuluvaa, mutta ite voin sanoa rehellisin mielin, että en oo kertaakaan ottanu mielialalääkkeitä, koska olisin masentunut. Oon happy 

''Ihmiset ovat tismalleen kuin kukat: tarvitsemme aurinkoa ja hoivaa ja sen sellaista, mutta kasvamme paremmin kun päälle nakkaa pussin paskaa.''
PLUR Peace, Love, Unity, Respect.
-
King Ink
- LD50
Samoin, itsekään en ole koskaan kokenut tarvitsevani lääkitystä, vaikka toki olen monesti aika pahastikin ollut ahdistunut. Kyllä mie luulen kuitenkin että liiallisella (??) douppaamisella on selvä yhteys näihin ongelmiin. Itse kuitenkin sen verran harvoin käytän että voihan se siitäkin johtua että menee niin hyvin, tai sitten oon vaan tämmönen.. epäherkkä ahdistuneisuudelle ja masennukselle sun muulle paskalle.Uke wrote:^ Kyllähän päihteet tuo masentuneisuutta yms. topikkiin kuuluvaa, mutta ite voin sanoa rehellisin mielin, että en oo kertaakaan ottanu mielialalääkkeitä, koska olisin masentunut. Oon happy
-
Uke
- LD50
Jeah.. Veikkaan että minussa on ainakin molempaa - siis tarkottaen sitä, että oon aika 'epäherkkä' ko. asioille (emmä ainakaan ole huomannu kauheita masennuksia, jos on ollu roinaamassa pari kuukautta tiheempää tahtiin) ja sitten taas mun ottamiset on ainakin nykyään niin harvassa ja oon elämänintoa täynnä, että..näin.. katkes ajatusKing Ink wrote:Samoin, itsekään en ole koskaan kokenut tarvitsevani lääkitystä, vaikka toki olen monesti aika pahastikin ollut ahdistunut. Kyllä mie luulen kuitenkin että liiallisella (??) douppaamisella on selvä yhteys näihin ongelmiin. Itse kuitenkin sen verran harvoin käytän että voihan se siitäkin johtua että menee niin hyvin, tai sitten oon vaan tämmönen.. epäherkkä ahdistuneisuudelle ja masennukselle sun muulle paskalle.Uke wrote:^ Kyllähän päihteet tuo masentuneisuutta yms. topikkiin kuuluvaa, mutta ite voin sanoa rehellisin mielin, että en oo kertaakaan ottanu mielialalääkkeitä, koska olisin masentunut. Oon happy

''Ihmiset ovat tismalleen kuin kukat: tarvitsemme aurinkoa ja hoivaa ja sen sellaista, mutta kasvamme paremmin kun päälle nakkaa pussin paskaa.''
-
Jeshu
- OD
Tiedän yhden tapauksen joka puolisen vuotta kiskoi päivittäin gbl:ää ja ghb:tä ja reflat oli kuulemma hirveät. GHB refloihin voi myös kuolla, mutta niin voi bentsorefloihinkin delaa.. Et en sit tiä, mut ei ne kovin kaukana oo koukun suhteen, vaikka mä nyt hiukan jäävi olenkin sanomaan.hippitatti wrote:Oikeestaan gamman olen todennut mainioksi lääkkeeksi, se kun ei yhtä pahasti tunnu koukuttavan kuin bentsot. Tosin pidempää putkea kuin viikkoa-kahta en ole kokeillut, eikä silloin pahemmin refloja tuntunut.
-
ffilm
- Karvakuono
mirtatsapiini on hyvä vaihtoehto rauhottaville,hyvä masennuslääke,rauhottaa,auttaa unensaantia+lisää unen määrää aika lailla.laskee verenpainetta. ei koukuta. oikeen hyvä iltalääke. lääkäritkin erittäin suostuvaisia jos reseptiä pyytää,tuntuu olevan nykyään lääkärien lempilääke vähän kaikkeen. efexor aika lailla hankala..hikoilet!! ei oikeestaan huomattavaa tunnetta masennusoireiden häviämiseen.aiheuttaa fyysisen riippuvuuden!! kokeilepas lopettaa 
-
tRip
- Moderator
Kyllä siitä mirtatsapiinistakin reflat tulee, näin olen kuullut, nähnyt ja lukenut..ffilm wrote:mirtatsapiini on hyvä vaihtoehto rauhottaville,hyvä masennuslääke,rauhottaa,auttaa unensaantia+lisää unen määrää aika lailla.laskee verenpainetta. ei koukuta. oikeen hyvä iltalääke. lääkäritkin erittäin suostuvaisia jos reseptiä pyytää,tuntuu olevan nykyään lääkärien lempilääke vähän kaikkeen. efexor aika lailla hankala..hikoilet!! ei oikeestaan huomattavaa tunnetta masennusoireiden häviämiseen.aiheuttaa fyysisen riippuvuuden!! kokeilepas lopettaa
han hirveä lääke itselle, ts. yksilöllistä miten jokin lääke toimii.
Efexorista kuullut tosiaan aika pirullisista refloista.. muistuttaa jossainmäärin tramalirefloja.. näin olen tulkinnut.
Lyricaa muuten käytetään myös yleistyneeseen ahdistuneisuushäiriöön. Auttaa ainakin itsellä.
Keep it unreal.
Vaultti.net - coming soon..
-
sxoxyvg
- OD
Sama homma, lähellä oli ettei tullut narun jatkoksi mentyä...hippitatti wrote: han hirveä lääke itselle, ts. yksilöllistä miten jokin lääke toimii
negatiivisesti sekaisin
<Dexma> Okei okei.
<Dexma> MÄ OLEN IHAN PERUSPANO
<Dexma> Okei okei.
<Dexma> MÄ OLEN IHAN PERUSPANO
-
Rollo Tommasi
- Psykonautti
Ite pysytelly lähivikot sisällä ku rivat loppu.
Citalopram ratiopharm 60mg päivässä plus rauhottavat. Oon syöny täs on/off noita SSRI-ryynejä n. 5 vuotta, enkä oo huomannu juuri mitään vaiktutusta. Ja sillti ne määrää niitä...
Citalopram ratiopharm 60mg päivässä plus rauhottavat. Oon syöny täs on/off noita SSRI-ryynejä n. 5 vuotta, enkä oo huomannu juuri mitään vaiktutusta. Ja sillti ne määrää niitä...
It's just a ride.
-
King Ink
- LD50
Miksi siis niitä napsit?Rollo Tommasi wrote:Oon syöny täs on/off noita SSRI-ryynejä n. 5 vuotta, enkä oo huomannu juuri mitään vaiktutusta. Ja sillti ne määrää niitä...
-
Rollo Tommasi
- Psykonautti
Oon kyl yritellä lopetusta, jos en syö noita ni en saa rivojakaan ja ne tulee kyllä tarpeesee.King Ink wrote:Miksi siis niitä napsit?Rollo Tommasi wrote:Oon syöny täs on/off noita SSRI-ryynejä n. 5 vuotta, enkä oo huomannu juuri mitään vaiktutusta. Ja sillti ne määrää niitä...
Aattelin lääkeevaihtoa noista ssri-paskasta, oisko jotain vinkkejä. Lievä masennus, ahdistus ja paniikkihäriöätä löytyy. Ainnii sosiaalisten tilanteiden pelko kans.
It's just a ride.
-
lonecell
Buspironi vois olla yksi, ainakin itselläni on helpottanut ahdistusoireistoa. Tosin paniikkikohtauksiin siitä ei ole juuri apua, estää kyllä niihin ajautumista mutta tulee niitä silti silloin tällöin. Esim. nyt.Rollo Tommasi wrote:Aattelin lääkeevaihtoa noista ssri-paskasta, oisko jotain vinkkejä. Lievä masennus, ahdistus ja paniikkihäriöätä löytyy. Ainnii sosiaalisten tilanteiden pelko kans.
-
tRip
- Moderator
Rollo Tommasi; Rivatril ja Lyrica nyt tulee ekana mieleen.
Jokainen epileptinen kohtaus tekee jotai damagee.
en tosin voi täysin rinnastaa, itse kun tramalista koitan vierottautua (SNRI&Opioidi -reflat :hmh: )
Olisi itseasiassa kiintoisaaa tietää miten tramalin snri-vaikutusta voi verrata toiseen snri-drugsiin, esim. efexor.
ja mä kun oon tällanen pillerinpyörittelijä, ni pakko viel sanoo et tramali on hyvä kaikkeen ^^ mul se vaan aiheuttaa tietyntyyppistä kleptomaniaa.
Jokainen epileptinen kohtaus tekee jotai damagee.
en tosin voi täysin rinnastaa, itse kun tramalista koitan vierottautua (SNRI&Opioidi -reflat :hmh: )
Olisi itseasiassa kiintoisaaa tietää miten tramalin snri-vaikutusta voi verrata toiseen snri-drugsiin, esim. efexor.
ja mä kun oon tällanen pillerinpyörittelijä, ni pakko viel sanoo et tramali on hyvä kaikkeen ^^ mul se vaan aiheuttaa tietyntyyppistä kleptomaniaa.
Keep it unreal.
-
Rollo Tommasi
- Psykonautti
^ Kiitos. Pitää kysellä lääkäriltä lyricoista kun siel seuraavaksi käyn.
It's just a ride.
-
tRip
- Moderator
Lyrican yks käyttöindikaatio on muuten yleistynyt ahdistuneisuushäiriö..
Keep it unreal.
-
mentalhell
- Kameleontti
Itse sain lyricat tällä perusteella respalle. Tietämätön lääkäri kirjoitti vielä 14 isoa pakettia niitä yhdelle reseptille.hippitatti wrote:Lyrican yks käyttöindikaatio on muuten yleistynyt ahdistuneisuushäiriö..
-
frapathea
Must tuntuu, että tähän liittyy usein esim. herkistyminen asioille, ärsykkeiden vähempi filtteröinti ja siten joissain tapauksissa vaikeus käsitellä lisääntyneitä ärsykkeitä täysin hallitusti.ViCe wrote:Tuntuu jotenkin ristiriitaselta että löytyy porukkaa jotka kailottaa että ihan hyvin voi piriä ja happoa sillon tällön ottaa eikä haittaa mitään, mutta kuitenkin aika hälyttävän monella on täällä resepti bentsoihin tai masennuslääkkeisiin. Onko tällä joku yhteys? Aiheuttaako huumeet näitä vai tykkääkö paniikkihäiriöistä tai masennuksesta kärsivä vaan vetää niitä huumeita? Viesti on tarkoituksella liioteltu. Offtopicia joo, kunhan mietin tälläistä.
Tai siis vittu kelaa jotai happoo. Se aiheuttaa asioita. Se laukoo asioita. Yhdistettynä suhun, joka muun muassa otat vastaan asioita. Kokemukset tuntuu olevan vähän sellaista sorttia, että ne vaikuttaa. Ja ettei takaisinpäin ole astumista. Yhdestäkään kokemuksesta.
Et ole pääsemäs takaisin kohtuun peruuttamalla taaksepäin.
Ja sit se on vähän sellaista, kun menee herkistyy asioille. Tiäx?
Sit toisaalta, jotkut aineet myös näennäisesti kai turruttavat. Mm. bentsot, ??
-
Uke
- LD50
..ja kun ne loppuu vähäks aikaa local dealerilta, niin pitääkin käydä hakee oma respa, kun maailma näyttää liian kirkkaalta. Sumuisuus back.frapathea wrote: Sit toisaalta, jotkut aineet myös näennäisesti kai turruttavat. Mm. bentsot, ??

-
tRip
- Moderator
Sumus o helppo elää..Uke wrote:..ja kun ne loppuu vähäks aikaa local dealerilta, niin pitääkin käydä hakee oma respa, kun maailma näyttää liian kirkkaalta. Sumuisuus back.frapathea wrote: Sit toisaalta, jotkut aineet myös näennäisesti kai turruttavat. Mm. bentsot, ??
dealer'is oOo@¤ apo
alkuperäseen ViCen esittämään kysymykseen vastatakseni, kumpi ja kampi tappelivat, kumpi voitti..?
Keep it unreal.
-
Siva
- Kameleontti
Mulla on jollakin mystisellä tavalla vähentynyt huomattavasti paniikkikohtaukset yms. sen jälkeen kun tapasin nykyisen miehen, kun seurustelu alkoi käyä vähän vakavammaksi. Ehkä sitten se yleinen onnellisuus + tyytyväisyys on sitten saanut deletoitua sitä ahdistuneisuutta ja muuta paskaa, kun on hyvä, luottavainen ja turvallinen olo toisen seurassa.. =)
Kyllä se oikea seurustelukumppani on oikeasti hyvä lääke tähän vaivaan!
(Vaihtoehtoisesti opamoxit tai pamit ja syväänhengitys on myös hyviä rauhoittamaan paniikkikohtausta.)
Mulla varsinkin on hirveän pahoja kohtauksia silloin kun sellainen sattuu ilmaantumaan, niin täytyy vaan tuulettaa sitä että on löytänyt tuollaisen ihmelääkkeen. ♥
Suosittelen lämpimästi muillekin, hihs.
Kyllä se oikea seurustelukumppani on oikeasti hyvä lääke tähän vaivaan!
(Vaihtoehtoisesti opamoxit tai pamit ja syväänhengitys on myös hyviä rauhoittamaan paniikkikohtausta.)
Mulla varsinkin on hirveän pahoja kohtauksia silloin kun sellainen sattuu ilmaantumaan, niin täytyy vaan tuulettaa sitä että on löytänyt tuollaisen ihmelääkkeen. ♥
Suosittelen lämpimästi muillekin, hihs.
I'm maybe bad
But I'm so perfectly good at it.
But I'm so perfectly good at it.
-
tRip
- Moderator
Lyrica ja moklobemidi on omal kohdalla ollu ne kaikinpuolin toimivimmat vähillä sivuvaikutuksilla.
ja tietty tramali.. mutten suosittele
Keep it unreal.
-
lonecell
Moklobemidi+buspironi-kombolla mennään täällä nykyään... Moklobemidissä on tietysti se että pitää noiden psykedeelien kanssa olla varovainen, tai mieluummin tietysti jättäis kokonaan syömättä varmaan jomman kumman, mutta arjessa ihan toimiva yhdistelmä on mulle tämä. Mitä nyt yllättäen viina on alkanut maistua vähän välillä kun on taas nekin tunteet edes joskus olemassa jotka venlafaksiini välillä veitriphip wrote:Lyrica ja moklobemidi on omal kohdalla ollu ne kaikinpuolin toimivimmat vähillä sivuvaikutuksilla.
-
lonecell
Kyllä ne tuota SSRI/SNRI-linjaa taitavat olla valitettavasti. Tiedän suht varmaksi pari yksittäistapausta, että ainakin sertraliinia ja fluoksetiinia on alaikäisille määrätty.imbesil wrote:Minkälaisia masennuslääkkeitä määrätään alle 18-vuotiaalle?
-
dazerc
Itse sain Cipralexiä annostuksena 20mg/päiväimbesil wrote:Minkälaisia masennuslääkkeitä määrätään alle 18-vuotiaalle?
-
ViCe
- Psykonautti
Varaan ajan ja tarkotus ois saada joku lääke paniikkihäiriöön, mieluiten Rivatril tai Lyrica siksi että tiedän et noi auttaa mulla ja noilla on viihdekäyttöarvoa. Kannattaako pyytää vaan suoraan noita vai leimaakohan se suoraan narkkariks? Riippuu tietysti lääkäristä ja niin pois päin mutta mitä luulette, että määrätään? Kannattaako päihdetausta mainita? Tuleekohan puheterapiaa tai jotain vastaavaa?