spasm wrote:Vaihtelee todella usein. Seuraavat ovat kuitenkin kestosuosikkeja.
Ei järjestyksessä, paitsi numero uno.
1. The Machinist
2. Falling Down
3. Life Lessons
4. Pulp Fiction
5. Pink Floyd: The Wall (savuissa)
Katos vaan nyt vasta huomasin tän ketjun uudestaan. Jätkällä on hyvä maku. Muutki jotka eivät ole katsoneet the machinistia niin kannattaa. Ihan jees raina.
Kiitosta The Machinist on kyllä hyvin mielenkiintoinen ja jollain tapaa psykoottinen leffa. Siinä on vielä sekin hauska puoli, että n. 5 ensimmäisellä katselukerralla löytää joka kerta jotain uusia, pieniä ja huomaamattomia yksityiskohtia, jotka ovat omiaan luomaan ahdistavaa & kieroutunutta tunnelmaa.
Juujabaduu!! Onhan toi machinist aikas psykoottinen juu, itseasias koko leffassa ei vissiin ole yhtään kohtausta missä ei tapahdu jotain semmosta ns. flippausmatskuu.. Tääkin semmonen leffa, jota katsoessa ehdottomasti kannattaa varautua oikeenlaisella asenteella ja mielentilalla.. Voi muuten olla, jopa hurjaakin materiaalia henkisen tilan kannalta, jos ei hermosto oo ihan halutussa pisteessä leffaa katsellessa.
Jokatapauksessa aivan mainio leffa, kiitos kun sain siitä teiltä kuulla! [Great]Mainiot Vaulttilaiset[/ty]
4/5 vois olla mun PsyReview leffalle The Machinist Sopii muutes mainiosti tähän Suomen talveen tää leffa. kun on ollu just jotain kaikenmaailman kaamosmasennusta ja yleistä vitutusta ihmisillä ihan huolella.. Toleranssit niin sanotusti nousussa, kun valmiiks jo snadisti melankoliset fiilikset ja sitten vielä samaan lootaan lokeroitavaa leffa-matskuu.. niin avoot.. Kunhan ei mene överiks...
En ole kauhea leffafriikki enkä osaa oikestaan sanoo mitään hyvyydestä mutta mieleenpainuvimpia/vaikuttavimpia:
Kellopeliappelsiini
Avain pakoon
Truman show
Pulp fiction
Öötota undercovered brother! Se on kova! Tai ehkä ängen tähän joko full metal jacketin tai jackie brownin, äh emmätiiä
tRip wrote:Onks kukaan nähnyt up in smoke - leffaa..? Aika hulvaton.
Joo meillon Cheech&Chong miniboksi mihin kuuluu up in smoke ja still smoking, aika hulvatonta menoo kyl, jälkimmäinen on imo parempi kyl...
pulC wrote:-Princess Mononoke
Aww toi oli mun suosikki ku olin pieni, lainasin broidin kaverilta ja sit metsästin sitä kuukauden kunnes löysin jostain briteistä lahdatun version. Nyt se kykkii tuol hyllyssä ku ei enää innosta niinkään. Nyyh
Kalavale wrote:1. Det sjunde inseglet
2. Lost Higway
3. Mullholland drive
4. Snatch
5. The Machinist
Joo ei kaikki välttämättä tunne leffoja, mutta joka tapauksessa mun top 5.
Parhautta
Haha samat edelleen, en ole vuodessa paljon muuttunut, mutta ihmettelen tuota "Joo ei kaikki välttämättä tunne leffoja," ? miksi eivät tuntisi mukamas? Joo pyydän syvään anteeksi olen humalassa tiistaina klo 19.18 ja ei ole edes kivaa.
All things are equal, there are no special things.
Ei noita nyt järjestykseen osaa laittaa kaikista nähdyistä, ei edes yhden vuosikymmenen ajalta. Sitten rupesin miettimään viime vuonna tulleita leffoja että mikä ois esim. top10 mutta en itse asiassa muista enää mitkä on tulleet 07 ja mitkä tämän vuoden puolella... no en kyllä muutenkaan kato uusia leffoja. Paitsi Batmanin kävin eilen katsomassa. Oli muuten ihan hyvä!
Psychonautilus wrote:Ihan mahoton kysymys. Ekat 5 jotka tulee nyt pajareissa mieleen:
Fear and Loathing in Las Vegas
The Shawshank Redemption
Pulp Fiction
American History X
The Last King of Scotland
Onkos toi The Shawshank Redemption oikeesti niin hyvä kun kaikki sanoo? Sehän on IMDb:ssäkin top1?
Oon miettinyt et vois kahtoo mut en oo saanut aikaseks.
Siitä tulee hyvä mieli ja on se aika ovela. Ei se o samalla tavalla hyvä ku jotku muut leffat mutta tietyllä tavalla, joo. Ei se musta ehkä top ykköne olis, mut ei sen kattomine iha ajanhukkaa oo
frapathea wrote:Se on sellainen leffa joka saa ilmeen näin:
Siitä tulee hyvä mieli ja on se aika ovela. Ei se o samalla tavalla hyvä ku jotku muut leffat mutta tietyllä tavalla, joo. Ei se musta ehkä top ykköne olis, mut ei sen kattomine iha ajanhukkaa oo
Psychonautilus wrote:Ihan mahoton kysymys. Ekat 5 jotka tulee nyt pajareissa mieleen:
Fear and Loathing in Las Vegas
The Shawshank Redemption
Pulp Fiction
American History X
The Last King of Scotland
Onkos toi The Shawshank Redemption oikeesti niin hyvä kun kaikki sanoo? Sehän on IMDb:ssäkin top1?
Oon miettinyt et vois kahtoo mut en oo saanut aikaseks.
En tiedä. Hyvä leffa se on. Päätä itse, onko se niin hyvä.
Mieleen jääneitä kauhupätkiä:
-Dawn of the Dead
-Evil Dead
-The Thing
-hieman offina pakko mainita Zombielandin olevan uusista eläväkuollet pätkistä parhaimmistoa.
Älä välitä sun välittäjäaineista, sanoi välittäjä aineista.
Nää ei nyt kyl oo missään järjestyksessä ja kun alkaa vähä enemmän ajattelee ni top 5 on aika vaikee laittaa. Sais olla vaik top 10.
-Friendly fire: Tää on sitä jotain mahtava leffa. Oon kattonu monta kertaa vaik yleensä en kato mitään ees kahta kertaa.
-Subway stories: Samaa mahtavaa ruottalaista.
-Hamaz 3: Muihin petyin mut tää uusin yllätti positiivisesti. Odotan seuraavaa innolla.
-Cheech & Chongs: Kaikki hyvii. Stoner dissaus leffat on parhautta. Ei osaa jotain yhtä tähä sanoo.
-Die Welle: Kirjotinkohan oikein. Perustuu tositapahtumaan, jota en tienny ku leffan näin. Teki leffasta vielä paremman.
Nämä mitä nyt tulee mieleen
- Liisa Ihmemaassa (piirretty ja eipiirretty molemmat todella hyviä.)
- V For Vendetta
- One Flew Over The Cuckoos Nest & Bucket List
- A Beautiful Mind
- Shindlers List