Kauneuteen, kaoottiseen noiseen - ja parempana takaisin

Kertomuksia, pohdintoja ja ajatuksia kokemuksista eri tajunnantiloissa.
Aura fractalis
Tuppisuu

Kauneuteen, kaoottiseen noiseen - ja parempana takaisin

Post by Aura fractalis »

Eräänä päivänä heitin klo 15 naamarin 3 lappua (kuulemma "Shivoja"). Näin tehdessäni, hikiset kädet (käytin pinsettejä) hieman tärisivät, jännityksestä mitä ilmeisimmin. Aikaisemman kokemuksen, tutkitun teorian, väitteen lappujen sisällöstä ja yhen samaisen erän lapun aikaisemman kokeilun varassa lähdin liikkeelle seuraavin eväin: LSD:tä, arviolta 2-3-kertainen annos suhteessa aikaisempiin - pirteän kihelmöivä ja viekas tunnelma kehkeytyi jo kun laput nautin.

Väänsin valmiiksi muutaman kääryleen sativaiseksi väitetystä kukasta, ja kävin sitten makoilemaan. Taustamusiikiksi olin valinnut Shponglen "Tales from the Inexpressible" -levyn, jota olin kovin voimakkaan mieltymyksen takia kuunnellut aika paljon jo tätä tilannetta edeltävinä aikoina. Puolen tunnin sisällä lappujen nauttimisesta aivan selvästi alkoi tapahtua; olo oli erittäin euforinen, kihelmöivä, energinen ja eroottinen (??). Olisin tässä vaiheessa aivan taatusti runkannut, mutta päätin välttää kulttuurissamme todennäköisen nolostuksen, mikä olisi aiheutunut samoissa tiloissa oleilleen selväpäisen (tilanteestani tietoisen) henkilön läsnäolosta. Olen parilla edellisellä kerralla muuten runkannut hapoissa, ja suosittelenkin sitä (tms.) kaikille psykedeelisille runkkareille! :D

Arviolta 1-1,5 tunnin päästä syömisestä havaitsin lisääntyviä visuaalisia efektejä, jotka olivat voimakkaampia kuin hapoissa tai sienissä koskaan ennen. Tapetti- ja mattokuvioiden liike, muuttuminen, väritys ja kehittyminen, sekä tracer-efekti olivat häkellyttävästi tehostuneet - näiden tarkkailu aiheutti suurta iloa. Muutenkin koko huoneeni värimaailma oli muuttunut todella miellyttävän pehmeäksi ja alexgraymaiseksi. Esineiden muotojen ja kokojen luuleminen oli ennenkokemattoman vapaata ja elävää. Pikkuhiljaa näkökenttään ilmestyi pienen pieniä tähtien lailla tuikkivia valopisteitä, ja kaikessa näkyi energian kaunista kimallusta. Mieliala oli helpottunut ja onnellinen - tuntui kuin joitakin vittumaisia tukoksia olisi auennut.

Edellämainitun jälkeen en tarkkaillut kelloa, enkä ollut kiinnostunut ajasta. Pian mitään aikaa "ei oikeastaan ollutkaan".
Tästä eteenpäin edelleen häkellyttävämmäksi muuttunut kaiutus, vapauttava ja monipuolinen aistihavaintojen käsittely alkoi koskea myös äänimaailmaa. Aikaisemmin kokemissani psykedeelisissä tilanteissa tämä ei ole ollut juurikaan huomattavaa, mutta nyt sain kokea sen yllättävän vaikutuksen tajuntaan. Tässä vaiheessa ilmenneitä kokemuksia ja ajatuksia on minun mahdotonta kuvailla. Todella merkittävää vapautumista erinäisistä rakenteista (väri, muoto, minä, aika ja lopulta koko maailmankuva) tapahtui.

Pajautin miedoiksi suunnittelemiani sätkiä tasaisesti useiden tuntien aikana, ja nämä aina toivat esiin uusia ulottuvuuksia kaikkeen edellä mainittuun. Tämä sativavaltaiseksi luonnehdittu savu toimikin "salakavalasti" kaiken euforian takana, ja ilmeisesti tavoitellessani ikarosmaisesti uusia sfäärejä sain yllättävässä käänteessä tuta kiirehdintäni hinnan:

Leikittelin mainitun "sitterin" kanssa sähkökitaran ja efektilaitteiden kanssa, ja kuuntelimme musiikkia kaikuefektien läpi. Meno oli sanoinkuvaamatonta, enkä aluksi tajunnut mitä oli meneillään. Huomasin kohta, että nyt "menee liian lujaa". Ilmeni, että vaikka kaikki kaikuefektit oli jo audiojärjestelmästä katkaistu, pääosa äänihavaintojen epämääräisesimmästä päästä (kohina jne. ?) alkoi luuppaamaan hillittömästi, ja muodostaa omia outoja "digitaalisia" yliaistillisia kuvioitaan. Tajunnassani ryöppysi tämän lisäksi myös ahdistavaksi käyvä virta sanoja, tavuja ja kuvia itsestäni. Paikoin alkoi tuntua siltä, etten tiedä kuka olen. Oletan, että tuttu ympäristö puolsi hätääntyneen minäkuvan kasassapyrkimysyrityksiä, mutta hetkittäin ei ollut enää mitään, mitä osaisin kuvailla. Muistan esim. katon, kattolampun ja sohvan, mutta niistä ei ollut lohtua alkavassa oudossa kuumotuksessa.

Kun älysin, että nyt on käynyt, mitä on käynyt, tunsin vissiin samalla jotakin mielihyvää siitä, että nyt on murrettu rajoja. Pystyin kohta puhumaan, ja manitsinkin sitterille, että nyt ei enää mielellään musiikkia kiitos. Otin oluen ja muutamankin, lieventääkseni pärinää. Seuraavaksi tapahtui lisää mielenkiintoisuutta; sitteri alkoi selittämään minulle eräästä asiasta, jonka tulkitsin niin, että hän yrittää vertauskuvin lähettää minulle informaatiota läsnäolostaan ja ympäristöstä, kuin koittaen pitää minua "maan pinnalla" - ajattelin että hän tietää mitä on meneillään, ja yrittää auttaa jollakin hyväksi havaitulla menetelmällä. Minusta tuntui tuolloin ristiriitaiselta; tajusin, että hän yrittää auttaa minua, mutta jokin minussa ei myöntänyt, että kaipaan apua. Selkääni pitkin valui alas kuuma aalto, ja tunne oli kuin joskus lapsena, jolloin jossain säpinätilanteessa luuli, että "Nyt olet poika kusessa, vittu sä oot kusessa!!!", ja tippa tuli linssiin.

Pyysin koirani viereeni sohvalle köllöttelemään, koska arvelin tarvitsevani sitä. Se auttoi todellakin! Lohtu oli suuri, kun hivelin sen turkkia, ja tunsin sen lämmön. Hiljalleen aloin koirani lähelläolon myötä tuntemaan helpotusta ja mielihyvää. Otin lisää olutta, kaikenkaikkiaan 8 keskioluttölkkiä, ja päässäni riehunut signaalikohina laantui todella hitaasti feidautuen. Aloin kuuntelemaan Asan levyjä, koska silloin minusta tuntui, että nämä olisivat omiaan "pitämään itseäni maan pinnalla". Uskaltauduin kohinakaaoksen loputtua pajauttamaan viimeisen jönssinkin, ja väsyneenä kävin onnistuneesti nukkumaan.

Olen nyt muutaman viikon purkanut tuota tapahtuma(sarja)a. Toisinaan olen ollut hieman järkyttynyt ja kuumottunut, mutta työstäen asioita mielessäni, olen kasvanut ja lujittunut. Jumalauta! Tämä päräyttävä kokemus oli selkeästi jotain, mitä kaipasinkin! Kuten lautalaiset ymmärtänevätkin, en voi mitenkään selittää niitä kaikkia havaintoja, tuntemuksia ja keloja mitä tuona iltana koin. Raportoin asiasta siksi, että matkan jälkeen minusta on tuntunut siltä, että selittämällä asiat selviää :)

Tiivistettyjä pohdintoja jälkeenpäin:

- rakkaus päräyttää vitusti
- aion kiinnittää huomiota ruokavaliooni terveydellisiin ja eettisiin lähtökohtiin tukeutuen
- aion ahkeroida sopivasti, mutta ymmärtää chillata, varsinkin kun siihen on tarvetta
- (klisee) olemassaolo on mielenkiintoista, ja siitä on otettava lisää selvää
"The mind is like a parachute - it only works when it's open." - Frank Zappa
Dexma
Moderator

Re: Kauneuteen, kaoottiseen noiseen - ja parempana takaisin

Post by Dexma »

Aura fractalis wrote: Olen parilla edellisellä kerralla muuten runkannut hapoissa, ja suosittelenkin sitä (tms.) kaikille psykedeelisille runkkareille! :D

Kuulostaa hienolta stoorilta..

Happo runkut on kyllä aika siistejä... suosittelen myös dpteetä...
dredi
LD50

Post by dredi »

Todella hienosti kirjoitettu.
Selkääni pitkin valui alas kuuma aalto, ja tunne oli kuin joskus lapsena, jolloin jossain säpinätilanteessa luuli, että "Nyt olet poika kusessa, vittu sä oot kusessa!!!", ja tippa tuli linssiin.
Happokuumotukset on jotain legendaarista. Kaikki asiat saa hapoissa outoja "merkityksiä", jokin tilanne jostain syystä tuo yhtäkkiä tietynlaisen fiiliksen mutta ei osaa selittää miksi.

Pelko on primaalireaktio. Älä anna pelolle valtaa. Tunnustele sitä, koe se, hyväksy se, ja anna sen mennä.
PELASTAKAA PIISKUJÄNIKSET!
_FOOL_
Apteekki

Post by _FOOL_ »

Kiva stoori.
Aura fractalis wrote:Tajunnassani ryöppysi tämän lisäksi myös ahdistavaksi käyvä virta sanoja, tavuja ja kuvia itsestäni.
Jos tulkintani ei tungettele; Kannabis muljautti sinut tapaamaan oman kuolemasi. Tätä on käynyt minulle pariin otteeseen erinäisillä substansseilla, muttei koskaan ilman kannabiksen sekoittumista kuvioihin. Tämän vuoksi en tykkää nykyään poltella edes hapoissa. Arkkityyppistä kamaa tuo kokemuksesi kaikinpuolin.

Olen kehitellyt teorian, että aina kun vastaavaa kuoleman kohtaamista tapahtuu, menee rajoja rikki todella syvältä, joten yhdyn päätelmääsi. Tällaisen kokemuksen jälkimainigit kestää pitkään lukuisina ahaa elämysten ryöppynä, jota arkitodellisuus vilauttaa verhojensa välistä. Hienoa!
Image
Aukikco
OD

Post by Aukikco »

~~~
aphos
Kameleontti

Post by aphos »

rakkaus päräyttää vitusti
palekastro

Post by palekastro »

dredi wrote:Todella hienosti kirjoitettu.
Selkääni pitkin valui alas kuuma aalto, ja tunne oli kuin joskus lapsena, jolloin jossain säpinätilanteessa luuli, että "Nyt olet poika kusessa, vittu sä oot kusessa!!!", ja tippa tuli linssiin.
Happokuumotukset on jotain legendaarista. Kaikki asiat saa hapoissa outoja "merkityksiä", jokin tilanne jostain syystä tuo yhtäkkiä tietynlaisen fiiliksen mutta ei osaa selittää miksi.

Pelko on primaalireaktio. Älä anna pelolle valtaa. Tunnustele sitä, koe se, hyväksy se, ja anna sen mennä.
jo-jo-jo-jo-joker feis ':D
Hampputukka
Lepakko

Post by Hampputukka »

aivan loistava trippistoori, ja itse trippi myös selkeästi!

Pidä kiinni noista pointeista mitä sait, mutta muista maltti... tämä on sitä valaistumista...

Ilmeisesti shivoja liikenteessä, venaan innolla Suomeen paluuta :)
back to basics rootbwoy
mauseri
LD50

Post by mauseri »

Hampputukka wrote:aivan loistava trippistoori, ja itse trippi myös selkeästi!

Pidä kiinni noista pointeista mitä sait, mutta muista maltti... tämä on sitä valaistumista...

enpä tiedä onko enää..
"Hampaita ei tarvita, metaa ja baariin"
Hampputukka
Lepakko

Post by Hampputukka »

mauser1911 wrote:
Hampputukka wrote:aivan loistava trippistoori, ja itse trippi myös selkeästi!

enpä tiedä onko enää..
Mäpä tiedän onko 8)
back to basics rootbwoy