Selvinpäin visualisoinnista.

Asiaa Asiasta Asiallisesti.
Serotoniini
Psykonautti

Selvinpäin visualisoinnista.

Post by Serotoniini »

En nyt ollu varma kuuluuko tää tonne kokemuksien puolelle,
mutta laitoin nyt tänne.

Eli homman nimi on seuraava; väsyneenä/pilvessä välillä alkaa näkyä pintojen,
viivojen jne. liikkumista, varsinkin hämärässä. Kun siihen alkaa keskittyä kunnolla,
ja alkaa oikeen hakemalla hakea visuaaleja, niin omalla kohdalla alkaa näkyä isoa väreilyä
näkökentässä, ja jos jatkan tätä, niin alkaa tuntua silmissä jonkinlaista voimakasta painetta/kipua,
ja lopulta meinaa lähtee taju jos ei vahda katsetta tai lopeta visualisointia.
Aika pelottavan tuntusta.

Mistä tällänen mahtaa johtua? Muilla samantyyppisiä kokemuksia?
osu_ja_uppos
Psykonautti

Re: Selvinpäin visualisoinnista.

Post by osu_ja_uppos »

Epäilen että sinulla menee silmät jotenkin tiedostamattomasti kieroon niin se aiheuttaa kipua/paineen tuntemusta silmissä.
Pyydä että joku katsoo silmiäsi kun teet tuota.
mussunaattori
Psykonautti

Post by mussunaattori »

Jotkut ihmiset saa tarpeeksi väsyneenä hallusinaatioita, tai ainakin niin sanotaan. Kerran heräsin keskellä yötä ilman erityistä syytä ja huomasin seinässä jotain epämääräistä varjojen liikettä. Tarkemmin kun katsoin niin varjot näytti muodostavan kaksi tikku-ukkoa, joista toinen pahoinpiteli toista pesäpallomailoin ja vasaroin. Oli aika piirrettymäistä. Tätä jatkui reilun minuutin ajan kunnes nousin sängystä. En ollut minkään aineen vaikutuksen alaisena (tai ollut pitkään aikaan), mutta helvetin "pöhnässä" keskellä yötä herättyäni.

Tuon jälkeen tai tuota ennen en oo nähnyt visuaaleja selvänä, mutta kuuloharhoja muutamia kertoja. Ne tosin noin muutama päivä perus 3rd platöö dxm-tripin jälkeen ja lakanneet sitten. En ees trippaile paljoa, about kerran kuussa. Varmaan jotain psykoottisuutta tai skitsofreniaa alla. Iskän jollain serkulla on todettu skitsofrenia, että vähän arveluttaa tää päihteily psykedeeleillä. Toivottavasti tää ei oo mitään vakavaa ja enteile skitsofreniaa.

Ja sitten vielä näin offtopikkina oon kokenu muutaman "valeheräämisen", eli käytännössä nähnyt unta siitä että herää omasta sängystä. Siitä sitten lähtee jotain perus aamukahveja keittelemään ja huomaa yhtäkkiä että omat kädet sulaa tai jotain :D Oon tässä viime aikoina miettinyt et vois jättää tajuntaa laajentavat aineet kokonaan ja keskittyä puhtaasti uniin. Kyllä niilläkin se oman tajunnan ja tietoisuuden tutkiminen onnistuu.
Jeshu
OD

Post by Jeshu »

Kuulostaa samalta kuin jos minä painaisin silmiäni käsillä. Eka on mustaa, sitten alkaa näkymään visuaaleja, sitten ne laajenee koko näkökenttään - alkaa väreily, paineen ja lopulta kivun tunne. Sitten on melkein lopetettava painaminen. Jospa sulla tuo keskittyminen olisi jotain samantapaista? Ikään kuin stressaisit aivosi sellaiseen jytinään, että alkaa ns. näkymään tähtiä? Silmien kieroon meneminenkään ei kuulosta hassummalta vaihtoehdolta... Tulee mieleen tuosta paineen ja kivun tunteesta jota sanot tuntevasi. Ja tietty et tuntuu tajukin lähtevän.
Tunnetta ei voi ostaa: sanotaan.
Vaan ei sanoillakaan saavuttaa.
Ei kukaan pakoon itseään pääse.
On minulla turvallinen olla.
Psycho
Psykonautti

Post by Psycho »

Ihmetellyt kanssa koko pienen ikäni yllättävän voimakasta näkökentän visuaalisointia arkipäivisin ja aina.

Silmähän muodostaa näkökentästään loogisen kuvan, ja pyrkii pitämään havaitsemansa muodot ja kuviot järkevänä kokonaisuutena jättäen vähemmälle huomiolle pieniä vivahteita vääristyneistä heijastuksista jne. Kun valaistus on huono, kuva epätarkka tai väsymys painaa niin silmä rentoutuu ja "lipsuu" käsittääkseni otteesta, jolloin tapahtuu tätä normaalista poikkeavaa visuaalisointia. Kuva vääristyy kullakin tavallansa.

Esimerkiksi kolmen vuorokauden valvomisen jälkeen visuaalinen näkymä on varmasti kellä tahansa todella värikästä ja eloisaa, silmä on todellakin väsynyt ja voi jättää värikkäitä treisereitäkin hohtavista kappaleista. Kokemuksia on aina voimakkaisiin hallusinaatioihin saakka kunnolla väsyneenä ollessa.

Seinät lähtee hyvin helposti itselläni "hanskasta" mikäki annan niille hetkensä.
Koulussa piirtelin usein uusiin "tyhjiin" papereihin niissä näkyviä kuvioita, kuvia ja tekstejä. Mitä tahansa hahmotinkaan niissä. Kasvoja ja kasvonpiirteitä eri kuvakulmasta usein kaikkialla sekottuneena visuaaliseen massaan. Tämäkin alitajunnan ja hahmoittamiskyvyn avulla varmaan helpostikin selitettävissä. Hyvinkin mielenkiintoista kuitenkin ja onneksi näin. Värittää ainakin omaa elämää mukavasti tämä, ehkä normaalia hieman voimakkaampi visuaalinen kyky. 8)
Ei ihminen paljon tiedä... en minä ainakaan. En edes tiedä, että tiedättekö te olevanne tai oletteko koskaan olleet.
sublime
Rotta

Post by sublime »

Minulle on satunnaisesti muodostunut lievää, deelimäistä visuaalia näkökenttään. Yleensä väsyneenä ja/tai jossain laskuissa jo selkiinnyttyäni (ei siis kuitenkaan visuaaleja aiheuttavan päihteen jälkeen). Keskittymällä ensin ilmestyvään kuvioon olen saanut sen kasvamaan, kehittymään ja elämään enemmän. Tämän tason jälkeen on ollut mahdollista muodostaa jonkinasteista visuaalia muuallekin tuijottamalla kohdetta hetken aikaa "oikealla" tavalla.

Pari viikkoa sitten tapahtui tähän mennessä vahvin selväpäinen visuaalihetkeni. Makoilin sängyssä yrittäen nukkua melko pitkän unettomuuden (muutama vuorokausi) jälkeen, kun aloin nähdä pientä visuaalia. Suljin silmäni ja aloin muodostaa kuviota pääni sisällä. Luotuani ensin pitkän aikaa pelkkiä kuvia aloin venyttää niitä "kerroksittain", aina yhä enemmän, asteittain. Lopulta muodostin päässäni upeita fraktaalikuovioita ja "leijailin" niiden lävitse. Tämän jälkeen tapahtui jotain, mitä en vieläkään oikein osaa selittää. Minä joko näin voimakkaan ja mielenkiintoisen WILD-unen tai vaivuin jonkintasoiseen transsiin. En kerro kyseistä kokemusta kovin tarkasti ettei mene turhan offtopiciksi, mutta olin täysin tietoinen, eikä tila tuntunut yhtään unenomaiselta, vaan täysin toisenlaiselta olotilalta, jossa koin jotain melko valaisevaa. Muistan jokaisen kokemani asian yhäkin täysin tarkasti. Tästä tilasta hetken päästä havahduttuani olin aivan hämilläni ja visuaalit olivat voimistuneet entisestään. Seinään alkoi pelkän silmänilon lisäksi muodostumaan tarkka kuvio, johon keskittymällä sain sen yhäkin kehittymään. Kun kuvio tuntui saavuttaneen huippunsa, minun oli pakko nousta sängystä ja piirtää se paperille, sillä siinä tuntui olevan jokin sanoma. Tällä hetkellä en sitä tajunnut, mutta pohtiessani kokemustani unettomuuden jatkuessa mieleeni tuli, että kyseinen kuvio saattoikin muistuttaa kauan sitten näkemääni "kultaista leikkausta". Googletuksen jälkeen se paljastui nimenomaan siksi, täsmälleen sellaisena, kuin se onkin. Hassua tässä on se, että ainakaan tietoisella tasolla minulla ei ollut oikeastaan mitään muistikuvaa koko leikkauksesta, muistin siitä vain joskus lukeneeni... No, enpä ainakaan enää sitä tule unohtamaan :roll:

Kyseisen aamuyön jälkeen näin noin viikon verran pelkkää lucid-unta, tai jotain sinnepäin. Unet eivät tuntuneet unilta vaan toiselta elämältä, eivätkä näkemäni asiat muuttuneet edes päivien vaihtuessa, vaan koko viikon ajan näin samaa unta, joka vain kehittyi joka yö eri suuntaan. Se oli ikään kuin tarina, ja lucid-unet loppuivat tarinan tultua päätökseensä. Aluksi en sitä tajunnut, mutta halutessani pystyin myös muuttamaan näiden unien etenemistä, kuten lucid-uniin kuuluu. Yleensä kuitenkin annoin asioiden edetä omaa tahtiaan, sillä halusin tietää, miten tarina jatkuisi. Välillä siinä oli hyvin pelottaviakin käänteitä, ja aina herättyäni (mitä tein usein monta kertaa yön aikana) oli flippaaminen melko lähellä, sillä en ollut ollenkaan varma, kuinka todellisia kokemani asiat oikeasti olivat.

Meni osittain ot:ksi kyllä, mutta se tuntui välttämättömältä kokemukseni selventämiseksi. Kirjoitettuna vaikuttaa varmasti sekavalta ja ehkä vähän hullulta, mutta näin jälkeenpäin pidän kyseistä viikkoa hyvin antoisana, vaikka kaikki alkoikin vain univajeesta.
And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.
Psycho
Psykonautti

Post by Psycho »

Mielenkiintoista. Hyvin. :shock:
Ei ihminen paljon tiedä... en minä ainakaan. En edes tiedä, että tiedättekö te olevanne tai oletteko koskaan olleet.
Serotoniini
Psykonautti

Post by Serotoniini »

Kiitos vastauksista!
Kokeilin taas tätä ja epäilen että tuo homma johtuu juuri siitä silmien kieroon menemisestä.
Tuo on kyllä todella oudon tuntuista. :D
_Melba
Kameleontti

Post by _Melba »

Minäki näin kerran selvinpäin unta et olin sienissa :D jännää oli. Eka viesti jee.
King Ink
LD50

Post by King Ink »

Minä usein illalla nukkumaan ruvetessani tuijotan kattoon jolloin pieniä samankaltaisia visuaaleja ilmestyy kuin 2. plateaun dexmeissä.
Sand
Karvakuono

Post by Sand »

Näen nykyään usein väsyneenä selkeitä visuaaleja, silmät kiinni. Ne kehittyvät huomaamattomista tai nopeasti kaikkoavista välähdyskuvista ja animaatioista koko näkökentän täyttäviin kuviin. Joskus näyt ovat psykedeelisiä (muistan kerran hihittäneeni sängyssä ääneen piirretyn kaltaisille animaatioille), mutta yleensä melko arkisia ja realistisia. Saatan havahtua koko näkökentän täyttävään selkeään ja yksityiskohtaiseen kuvaan esimerkiksi huoneesta, jossa makaan. Tajuan pian silmien olevan edelleen kiinni ja kuva kaikkoaa yrittäessäni kääntää katsettani. Joskus illuusio etenee lucid-uneen, jossa pystyn interaktoimaan ympäristöni kanssa.

Hauskaa :D
King Ink
LD50

Post by King Ink »

Eilen illalla kun piirsin jotain vitun randomia kynttilän valossa vilkaisin kynttilään jolloin semmoinen punainen läikkä ilmestyi näkökenttään. Suljin silmäni ja tuijottelin sitä jonkun aikaa, ensin se monistautui kahdeksi, jotka sitten muotoutuivat lapsiksi jotka välillä keinuivat ja leikkivät hippaa ja sitten tuli paikalle kolmas, isompi läiskä joka otti aseen ja ampui ne kaksi lasta ja ne hävisivät. Jolloin jatkoin piirtämistä. :)
Velho
LD50

Post by Velho »

Aika useasti tapahtuu tätä esim varjoja ja olemattomia henkilöitä vilahtelee aina silloin tällöin ja tavarat vaihtaa paikkaa silmiä räpsytellessä yms audiohallusinaatioita... ei kuitenkaan ihan joka sekuntti tai minuutti mutta aika paljon päivästä kuluu noihin missä vika lieneekään.
I ain't happy but, I'm feeling glad. I got sunshine, in a bag
Thoxium

Post by Thoxium »

Velho wrote:Aika useasti tapahtuu tätä esim varjoja ja olemattomia henkilöitä vilahtelee aina silloin tällöin ja tavarat vaihtaa paikkaa silmiä räpsytellessä yms audiohallusinaatioita... ei kuitenkaan ihan joka sekuntti tai minuutti mutta aika paljon päivästä kuluu noihin missä vika lieneekään.
Itelläkin on esiintynyt semmosta et yhessä silmäräpäyksessä vaihtaa jokin esine paikkaansa, jne. Muuten kyllä pimeässä kaikki hohtaa, heiluu ja vääntyilee, tullu kai zolpidemistä HPPD. Välillä ihan siistii keskittyä johonkin kohteeseen hämärässä ja katella miten se alkaa muovautuu.
lahke

Post by lahke »

mää oon aina nähny aika paljon hallusinaatioita.. muistan kun ekan kerran joskus 5v tiedostin ne :D oltii perheen kanssa MINI_SUOMESSA ja käännyin ympäri kattomaan taaksepäin, ja siin käännöksen aikana näin jonkun ihmisen dinosauruksena :D sen jälkee kääntyilin vaa ihan hulluna koko aja ja yritin saada sen näkymään uudestaan.. mut ei onnistunu enää :( sit siitä lähtien mä oon vähä niiku "harjotellu" hallusinaatioiden näkemistä.

nykyään nään melkei koko päivän about minuutin välein sellasia outoja viivoja, jotka vaan risteilee ympäriinsä.. vähä niinku jotai salamoita. sit nään sellasia pieniä tummia, about nyrkin kokosia fraktaaleja, jotka vaan välähtää ja katoo heti. silmät kiinni alkaa melkei heti näkyä vellovia värejä, jotka on aika muodottomia aluksi, mut sit niistä alkaa muodostumaan jotai geometrisiä kuvioita. silmät kiinni pystyn näkemään vaan punasta, sinistä, violettia ja vihreetä.. silmät auki taas pystyn visualisoimaan kaikki värit.

nukkumaan mennes tai muuten vaa silmät kiinni rauhottues oon löytäny kaks keinoa nähdä hallusinaatioita ja kuvia.. toinen on et kuvittelee ne mielessään, eikä kato tavallaan silmillään ollenkaa. toine on et keskittyy vaan näkemiseen... NÄKEMINEN tuottaa yleensä just näitä värikkäitä geometriajuttuja, ja KUVITTELu paljon hienompia ja monimutkaisempia kuvia.. omat silmät vs kolmas silmä..?

tarpeeks ku on kuvitellu näitä kuvia ni sitä siirtyy jonkinlaisee lucid-uneen.

elämäni hienoin saavutus oli ehk kuukaus sitte koulussa, ku tunnilla yritin kuvitella ruusupuskaa yhen pulpetin päälle, ja sit se alko kasvamaan siihen! ^___^ olispa hienoo osata sekottaa unimaailmaa todelliseen maailmaan viel paremmin.

hallusinaatioiden (näkö ja kuulo) ansiosta mulla ei oo koskaan ikinä tylsää :D
lahke

Post by lahke »

hmm sublime mulla on ollu ehkä jotain samantyylistä. viimeaikoina oon nähny aivan käsittämättömän omituisia "unia".. tai ei unia oikein oo, nään vaan sellasen oudon metsän, jossa on vihreetä valoa ja sumua.. ja korkeita puita, joissa ei oo oksia ku vast latvassa. se ei oo oikeestaan pelkkä kuva, koska tavallaan oon mukana siinä, mut en kuitenkaan samalla tavalla kun unessa yleensä. ja se kuva näyttää jotenkin niin mielettömän epätodelliselta. ja sillon kun nään sen kuvan niin tuntuu et maailma muuttuu kaksulotteiseksi, niinkun tää maailma olis vaan paperia, ja sen paperin takana näen tuon kolmiulotteisen kuvan.. o.O

vaikea selittää miltä tuntuu kun maailma on 2d:nä, mut se on ihan sairaan outo fiilis :D edessä ja takana ei oo mitään, pelkästään ylhäällä ja alhaalla..
jostain syystä en muista koskaan jälkeenpäin mitä tapahtuu kun siirryn sinne 3d-kuvaan, mut oon ihan varma et oon viettäny siellä aika paljonkin aikaa. siel 3d-kuva-unessa tajunta muuttuu jotenki niin erilaiseksi, ettei sitä voi ehkä sen takia muistaa/käsittää näin niinku "selvinpäin". ja vaikken nyt muistakaan sieltä mitää, ni silti oon ihan varma et muista heti kaiken kun vaan pääsen sinne uudestaan.
oftopikkii ehkä vähän, mutnojaa
Acid
Karvakuono

Post by Acid »

Essoista on jääny visuaalia päälle, onko muilla essot vaikuttanu silmiin?
frapathea

Post by frapathea »

asidi wrote:Essoista on jääny visuaalia päälle, onko muilla essot vaikuttanu silmiin?
Mikä tahansa serotonerginen voi vaikuttaa näköaistiin. Serotoniini vaikuttaa aistidatan käsittelyyn aivoissa ja jos vedät jotain mikä saa serotoniinitasot mylläämään niin siinä on mahdollisuus että se vaikuttaa siihen miten näköaistimukset käsitellään aivoissa, eli minkälaista dataa otetaan vastaan ja miten sitä käsitellään.
lordshiva
Psykonautti

Post by lordshiva »

Näkeekö kukaan muu koskaan näkökentässä ikäänkuin himmeitä soluja lillumassa, vai näänkö näkyjä?
frapathea

Post by frapathea »

lordshiva wrote:Näkeekö kukaan muu koskaan näkökentässä ikäänkuin himmeitä soluja lillumassa, vai näänkö näkyjä?
Lasiaissamentumia. Se on ihan normaalia. Jos ei ilmene elämää häiritsevissä määrin eikä muita mainittavia näköhäiriöitä ilmene niin voit olla huoletta.
VXA
Kameleontti

Post by VXA »

frapathea wrote:
asidi wrote:Essoista on jääny visuaalia päälle, onko muilla essot vaikuttanu silmiin?
Mikä tahansa serotonerginen voi vaikuttaa näköaistiin. Serotoniini vaikuttaa aistidatan käsittelyyn aivoissa ja jos vedät jotain mikä saa serotoniinitasot mylläämään niin siinä on mahdollisuus että se vaikuttaa siihen miten näköaistimukset käsitellään aivoissa, eli minkälaista dataa otetaan vastaan ja miten sitä käsitellään.
+ETTÄ serotonerginen järjestelmä säätelee ihan pelkän silmän toimintaakin. en muista kuka missä milloin (touchet täällä joskus?) spekuloi valistuneesti siitä että monet deelien alkuvaiheessa koettavat efektit näkökentässä perustuu ihan mykiön toimintaan. havainnoitavat valon aallonpituudet lisääntyy, jne.

meitsillä väreilyä juu. deeleistähän tuo on tullut. mut sit tämmöne vähän mielenkiintosempi on et just vaik joku lattialaatoitus käyttäytyy aika hassusti mun pään sisällä. yhtäkkiä mä ikään kuin "näen", "koen" tuon laatoituksen muodostavan selkeitä linjoja, kuvioita, ryhmiä. ikään kuin muodostuu semmonen samanmerkkinen korostus tietyille samassa linjassa oleville laatoille ja sit mä oon sillee "aaa, noihan muodostaa selkeästi erillisen linjan noi laatat". ja sit vaikutelma muuttuu silmänräpäyksessä ja koen laatoituksen muodostavan taas uudet erilliset ryhmät.

meditoin yleensä silmät kiinni, ja sit ku avaa silmät ni vaik valkonen näyttää muutamia sekunteja vihreältä. kyl sitä kaikkee hassuu on. Näkökenttään jää kans helposti jälkikuvia vaik sälekaihtimista, valoista, yms.
Jos metsään haluat mennä nyt,
niin takuulla pajautat.

Kolme likaista hippiä hiisas näin, piippu kiersi ringissä eteenpäin. Ja koska hatsia oli paljon niin, kutsuivat he messiin yhden pajapään.

Kuoseissa taju ajantajusta heikkenee.
frapathea

Post by frapathea »

VXA wrote:
frapathea wrote:
+ETTÄ serotonerginen järjestelmä säätelee ihan pelkän silmän toimintaakin. en muista kuka missä milloin (touchet täällä joskus?) spekuloi valistuneesti siitä että monet deelien alkuvaiheessa koettavat efektit näkökentässä perustuu ihan mykiön toimintaan. havainnoitavat valon aallonpituudet lisääntyy, jne.
Juu, mahdollista myös. Siis loppupeleissähän, yksinkertaistettuna, aivot ja hermosto kontrolloi kaikkea kehossa tapahtuvaa, että joo, fyysiset oireet psykoaktiivisten aineiden käytön yhteydessä kuuluvat asiaan :mrgreen:

Vittu silmät auki meditoidessa ei muuta tapahdukaan kuin woosh woosh "outoja" näköhavaintoja. Tosin ei niitä nykyään enää yleensä jaksa kummastella.
Acid
Karvakuono

Post by Acid »

lordshiva wrote:Näkeekö kukaan muu koskaan näkökentässä ikäänkuin himmeitä soluja lillumassa, vai näänkö näkyjä?
Mulla justiin samaa jos tarkotat sellasta ikäänkuin läpinäkyviä 'hiutaleita' jotka valuu silmää pitkin, eikä ehkä aina edes valu vaan on vain.
frapathea

Post by frapathea »

asidi wrote:
Mulla justiin samaa jos tarkotat sellasta ikäänkuin läpinäkyviä 'hiutaleita' jotka valuu silmää pitkin, eikä ehkä aina edes valu vaan on vain.
Vittu tätä ketjua :mrgreen: Joo ei ole kyse visuaaleista tuossa todellakaan, kuten jo sanottu. http://fi.wikipedia.org/wiki/Lasiaissamentuma
Acid
Karvakuono

Post by Acid »

frapathea wrote:
asidi wrote:
Vittu tätä ketjua :mrgreen: Joo ei ole kyse visuaaleista tuossa todellakaan, kuten jo sanottu. http://fi.wikipedia.org/wiki/Lasiaissamentuma
Joo ei olekaan ja tiedostan sen itsekin :) Sanoinpa vaan että mulla on samaa paskaa, tuohan ei liity niihin visuaaleihin mistä puhuin tossa ylempänä (essojen damagea)
empej
Psykonautti

Post by empej »

Essojen/mdma popsimisesta mullekkin jäänyt "jälki"visuaalit päälle ns. rankempina ja paljon pidemmäksi aikaa deeleihin verrattuna. Oikeestaan mitään pintaa ei voi olla tuijottamatta etteikö alkaisi ilmestyä haaleita visuaaleja, vihree/sininen/punanen väriskaala yleensä. Joskus niistä erottaa fraktaalipatterneita ja joskus mukailee pintaa, kai se riippuu mistä suunnasta niitä millonkin katsoo :D
korvasieni
Tuppisuu

Post by korvasieni »

Visualisoinnilla itse ymmärrän harjoitteen, missä visualisoidaan jotain mielessä esimerkiksi visualisoidaan kehon ympärille parantava valkoinen valo. Tässä ilmeisesti tarkoitetaan asiaa, kun näkökentässä näkyy silmät auki jotain kummallista. Harjoittelin lapsena ns. auranäköä ja huomasin, että sitä voi harjoittaa todellakin. On mahdollista havaita auroja niin ihmisten ympärillä kuin elottomien asioiden. En näe siinä mitään täysin mahdotonta noin tieteen kannaltakaan. Mm. kirlian-efektillä voidaan todeta sähkömagneettisia kenttiä objekteilla http://fi.wikipedia.org/wiki/Kirliankuvaus . Sitä en ole selvittänyt voiko silmä harjaantua oikeasti noin fysiologisesti näkemään valon aallon pituuksia, mitkä on näkyvästä valosta poikkeavia vai ei vai onko ne juurikin aivojen keksimiä näkyjä vain? :) Linnuillakinhan on huomattu olevan osia aivoissa silmien takana, joille ne näkevät magneettikenttiä ( http://www.dailymail.co.uk/sciencetech/ ... d-fly.html ) . Tähän en tosin ole sen tarkemmin itse perehtynyt.

Tuossa myös mielenkiintoinen dokkari, mikä sivuaa hieman aihetta http://www.youtube.com/watch?v=QV9dhGv_tTs

Tuo on myös totta, että jotkut aivoihin vaikuttavat ainekset voi tehdä muutoksia. Itse huomasin mm. methylonen jälkeen pysyvästi näkeväni paremmin joitakin asioita ja näin käsitykseni on laajentunut ja selkeentynyt.

Auranäkemistä voi treenata selvinpäinkin tuossa olisi myös jonkinsortin harjoite tämän treenaamiseen: http://www.thiaoouba.com/aura_eye_exercise.htm
.: E n t h e o g e n :.
heihoi
Lepakko

Post by heihoi »

Juuh nään aik paljonki, onneks : D kyl aina kaikis pinnnois näkyy vähä sellast fraktaalia ja jos oikee jää tuijottaa ni joku alka liikkuukki. Mut parasta on ku välil ennen nukahtamista ku oikeen rentoudun ja alan vaa katsomaa ni pääse johonki himmeille tripeille :D en tiiä onkohan toi just niit lucid-unia, en usko koska noi kokemukset on aina toooosi psykedeelisiä. usein vähänniinku lennän niissä tai leijailen vaa teenpäi, läpi mitä psykedeelisimpien paikkojen.. Viimeyönä vaa oli aika kuumotuskokemus, koska tällä kertaa mut siihen tilaan johdatteli joku olento, en ihan tiiä mikä mut sit mun mielee avautu joku aukko ja sinne alko tulee vaa iha sikana jotai demonien kaltasii olentoja D: Ne oli tosi värikkäitä ja psykedeelisiä mut heti tuli vaa viba et noi o demoneit... Joku voi varmaan kelaa et oon vaa iha seonnu ja liian hapois, ja psykedeeleistä tää varmaa johtuuki mut ite pidän tätä suurimpana lahjana minkä deelit voi mulle antaa, koska toi antaa ihan törkeesti inspiraatiota ku piirtelystä tykkään.. :P ja ku tosiaa en oo kolmee vuotee deelejä ottanu ja silti tila on yhtä voimakas, toivoittavasti pysyiski voimakkaana..
SataG
Karvakuono

Post by SataG »

Väsyneenä varsinkin näkyy helposti visuaaleja. Varsinki rapattu katto tai seinä alkaa näyttää selviä fraktaaleja. Silmät kiinni tai auki näkee välillä mitä ihmeellisimpiä häkkyröitä ennen nukkumaan menoa(ei läheskään aina).
Nyt, aika vasta, huomasin että seksiä harrastaessa kun laittoi silmät kiinni niin tavallaan "näki" kun aivot pumppas mielihyvää tuottavaa tavaraa eteenpäin, tämä siis näkyi visuaalina samankaltaisena kuin esim. starwarsissa lähdetään valoa nopeampaan moodiin :D

Kauaan olen näitä nähnyt, mutta ensimmäisen kerran huomasin tämän selvästi, ensimmäisen mdma kokemuksen jälkeen.

Onkohan nämä niitä takaumia, mistä valistajat varottanu :D
mutu, että tietoisempi moisista kaikkien kokemusten jälkeen, once u have seen it, u can not unsee it, tjnsp.
Monkey see, monkey do
boost
Lepakko

Post by boost »

Patternit näkyy katossa ja silmät kiinni nukkumaan mennessä näkee CEV:jä. Varsinkin, jos on piirrellyt paljon hereillä ollessa, niin ne näkyy tosi selvästi. Sitten välillä kun on pimeessä huoneessa silmät kiinni, niin mieli alkaa kuvittaa sitä huonetta siihen pimeyteen. Tai luo semmosen illuusion, että en ole edes varma, onko silmät kiinni vai auki.