n. tunti ottamisen jälkeen alkoin "ymmärtää" luontoa paremmin. Huomasin maassa n. 10cm korkean männyn taimen, sit katsoin vuoronperään sitä ja isoa mäntyä. Mietin pitkään että miten vitussa tosta voi tulla noin iso. Sitten aloin juttelemaan sille koska mua alkoi säälittään se, koska se kasvaa koirapuiston sisällä, ja siellä ei ole yhtään puuta, joten päättelin että sekin tuhotaan joskus. Sitten alkoi näyttää siltä että kohta sataa, joten lähdin kotiin aikomuksena lämmittää sauna.
Kotiin tultuani joku koputtaa oveen. WTF? Eräs känninen puolituttuhan se siellä. Pyysin hänet sisään. Kuunneltiin musiikkia ja poltin harmalaa pesällisen. Aloin olla jo todella tripillä.
Kaveri ehdottaa että lähdetään liikenteeseen. Ajettiin huolto-asemalle, missä tankkasin autoa ja laitoin syyläriin vettä. Autosta oli kannentiiveste paskana ja syyläri vuoti.
Kaveri sanoo että aja tuonne päin. Sanoin hänelle että auto hajoaa jos ajaa pitkään ilman nesteitä, hän sanoi: ei se hajoo ja lupasi 100€ jos se hajoo. Eli annoin vaan mennä. Lähdettiin katsomaan onko kaverin ojaan ajama auto vielä paikoillaan. Sitten ajettiin johkin pihaan, syyläristä nousi höyryä. Sanoin etten halua mennä tuntemattomien ihmisten kanssa puhumaan. Menin kuitenkin sisään taloon. Siellä soi täysillä joku vitun Katri-Helena ja kolme sammunutta ukkoa.. Halusin pois sieltä.
Lähdettiin taas ajamaan kaverin neuvoessa tietä. Mulla ei ollut hajuakaan missä me ollaan. Autosta alkaa olla lämmöt tapissa ja savua tulee putkesta "aika reippaasti" Hetkun kuluttua alkaa haisemaan palaneelta. Haluan pysäyttää auton, koska olen varma että se syttyy kohta palamaan. Kaveri huutaa aja vaan, kyllä se kestää.. Päästiin n. 40km autolla jossa ei ole nesteitä
Seuraavaks ollaan paikallisen baarin terassilla, ahdisti kunnes Dexmalta tuli viesti: muista että sää oot ihan eri sfääreissä ku muut. Sit tajusin et vittu, niinpäs oonkin, kaikki känniääliöt vaikutti todella typeriltä. Halusin nauraa huutonaurua, koska olin viisain kaikista niistä.
Haettiin mun koira kyytiin ja mentiin kaverin luo (en ollut käynyt niillä ennen). VITTU! Sehän on aivan saatanan rikas jätkä. Helvetin iso omakotitalo järven rannassa, uus Volvo pihassa, tallissa uus moottorikelkka ja joku kilpaenduro. Katseltiin kun mun koira ja sen kaks koiraa räksyttää hetken toisilleen ja ovat sitten kavereita. Sisällä se anto kaks jotain nappia ja puolikkaan panacodin. Olin jo todella pihalla.
Lähdettiin taxilla tän kylän ravintolaa kohti. Kun tultiin mun pihaan kaveri sanoo: tossako sää asut.. Lähdin vielä mukaan raflaan. Ovella poke pyytää 10€ henkilö sisään pääsymaksua. Kaveri kysyy et onku mulla rahaa. Ei oo ku kolikoita. Se kaivaa taskua niin että varmasti näen hirveen paksun nipun 50€ seteleitä. Naurattaa, kun se luulee että olen kateellinen sille, koska asun vuokralla pienessä mökissä ja oon köyhä. Naurattaa.. Voi voi, miten tärkeää ihmisille on raha. Typerät joupuneet juntit kiskoo viinaa ja ovat niin vitun naurettavan näköisiä humalassa. Lähden kotiin.
Kävelen Oulu-joen yli menevälle sillalle. Katselen miten kaunista vesi on. Asun todella pitkän suoran varrella. Tuntuu etten etene yhtään, ihan kuin kävelisi jollain juoksumatolla. Näen kotini viimein ja repeän täysiä, kun ajattelen miten paljon mieluummin asun juuri tässä talossa kuin jossain isossa omakotitalossa. Laitan Jimi Hendrixin pitkästä aikaa soimaan ja menen sänkyyn. Luulen että nukahdan heti, mutta kun suljen silmäni, ne tutut värit, mitkä kertovat että olen tripillä tulevat esiin. Enpäs alakkaan nukkumaan.
Kuuntelen Jimin kitaran soittoa ja mietin että osaisin soittaa noi kaikki biisit jos olisin jatkanut kitaran soittoa silloin kun ensimmäisen kerran lopetin sen. Ei kuitenkaan harmita, tajuan että mun elämästä on vielä puolet jäljellä. Ehdin oppimaan mitä tahansa, kaikki on mahdollista saavuttaa vielä. Mietin mistä viimeaikojen masennukseni johtuu. Tajuan että olen ajatellut viimeaikoina paljon vain sitä, miten hauskaa ennen oli, mitä mä semmosta mietin, tulevaisuus on edessäpäin ja mulla on mahdollista toteuttaa vaikka mitä unelmiani. Teen tärkeän raha-asioihini liittyvän päätöksen.. En voi päätöstäni tässä kertoa, mutta sanotaan nyt niin että, ensivuonna ei tarvitse laskea kaupassa kolikoita ja miettiä ostaako leipää vai perunoita..
Nyt sain sitten kirjoitettua elämäni ensimmäisen trippistoorin, toivottavasti kelpaa, jos ei kelpaa, niin ei tunnu missään.