Varastaminen

Asiaa Asiasta Asiallisesti.
Amore
Karvakuono

Re: Varastaminen

Post by Amore »

Mun mielestä kaupasta ja valtiolta sekä vakuutusyhtiöiltä on vaan ihan oikein varastaa koska nekin riistää meitä!
Itsekin tullu jotain pientä näpistettyä porepäissään ;) mutta näistä ei taida kannattaa alkaa pahemmi tänne tilittää.
mauseri
LD50

Post by mauseri »

Amore wrote: Itsekin tullu jotain pientä näpistettyä porepäissään ;) mutta näistä ei taida kannattaa alkaa pahemmi tänne tilittää.
miks ei? ois kiva kuulla..
"Hampaita ei tarvita, metaa ja baariin"
Amore
Karvakuono

Post by Amore »

Ei uskalla ku oon melko varma et tääl on jokatoinen poliisi.
mauseri
LD50

Post by mauseri »

Amore wrote:Ei uskalla ku oon melko varma et tääl on jokatoinen poliisi.
foliot pois ja piripää juttuja kehiin! mä oon jo johki ketjuun tarinoidu. se tais olla joku ööö. tiedät että olet sekaisin kun.. tjs
Thoxium

Post by Thoxium »

ot: Mauserin juttuja on mielenkiintosta lukea, sun pitäs julkasta joku kirja sun elämästä, hurjimmat tarinat siihe. :mrgreen:

Mitä varastamiseen tulee, en toki mene moralisoimaan, mutta yksityishenkilöltä varastaminen on alhaista, paitsi jos muita ihmisiä riistäneeltä porvarilta vähän vie. Isoilta kasvottomilta kauppaketjuilta ei niin haittaa jos vähän vie jos nyt on aivan pakko, Suomessa ei tietääkseni kyllä kenenkään tarvitse varastaa elääkseen, ruokaa saa leipäjonosta. Syy tähän miksi isoilta kauppaketjuilta varastaminen ei ole niin paha, on niitten käyttämä halpatyövoima, pari senttiä maksettu sen tekijälle ja myydään sitten parillakympillä marketissa. Tämmöstä se kapitalismi toki on, joten siltä voi viedä.

Itse en ole syyllistynyt kuin johonkin karkin näpistykeen pikkulapsena, ei ole koskaan edes käynyt mielessä varastaa yksityishenkilöltä, mutta välillä on tullut ajateltua isoa pankkikeikkaa ihan huvikseen.
UltraViolet
Kameleontti

Post by UltraViolet »

Thoxium wrote: mutta yksityishenkilöltä varastaminen on alhaista, paitsi jos muita ihmisiä riistäneeltä porvarilta vähän vie.
musta tässä on pikku ogelma. nimittäin kuka on muita ihmisiä riistänyt porvari? näkeekö sen päältä, kuka on sellainen? etäs jos itse oot jollekin just sellanen. kun elät suomessa ja sulla on sosiaaliturva ja kaikkee. vittu ku kaikilla ei sellastakaan ole. ollaan musta kaikki riistäjäporvareita jo sen takia, että eletään tässä yhteiskunnassa.
eNZYMe
OD

Post by eNZYMe »

Ei suomessa munkaan mielestä oikein ole mitään riistoporvareita. Kai sitä jokunen mulkku työnantaja löytyy, joka yrittää pihistää ylityömaksuista tai erinäisistä työntekijälle lainmukaan kuuluvista lisistä. Täällä voi kuitenkin nostaa oikeusjutun palkka-asioissa kusetusta yrittävää työnantajaa vastaan tai ottaa kylmästi lopputilin ja vaihtaa työpaikkaa, jos siltä tuntuu...
Delirium Tremens
Kameleontti

Post by Delirium Tremens »

Amore wrote:Mun mielestä kaupasta ja valtiolta sekä vakuutusyhtiöiltä on vaan ihan oikein varastaa koska nekin riistää meitä!
Valtiota en nyt ala kommentoimaan, mutta en väitä vastaankaan. Kaupasta on taidettu jo piestä suuta tarpeeksi. Suosittelisin, että selvittäisit vakuutusyhtiöiden liiketoiminnan periaatteen ennen kuin menet puhumaan asiasta josta et mitään ymmärrä.

Vaikka ei ymmärtäisikään, vakuutusyhtiön on vaikea riistää persaukista pummia.
UltraViolet wrote:ollaan musta kaikki riistäjäporvareita jo sen takia, että eletään tässä yhteiskunnassa.
Näinkö on? Olenko minäkin riistäjäporvari vain siksi, että elän tässä yhteiskunnassa ja olen maksanut vitusti veroja paskasta palkastani? Olenko enemmän riistäjäporvari kuin sellainen, joka vain asuu sossun maksamassa kämpässä, sylkee kattoon, kinuaa tk:stä tohtorilta lääkkeitä kun elämä on niin kovaa ja pajauttelee samoilla sossun rahoilla siinä sohvallaan? Toki minuakin kismittää tämän yhteiskunnan autoritäärinen meno, mutta onko se minun vikani että sosiaalipummi tai varas joutuu elämään tässä samassa yhteiskunnassa?

Enpä kyllä kokisi olevani riistäjäporvari jos olisin paremmassa taloudellisessa asemassa. Kysymys on ammatinvalinnasta.
AD_HD @ synirc
UltraViolet
Kameleontti

Post by UltraViolet »

Delirium Tremens wrote:
UltraViolet wrote:ollaan musta kaikki riistäjäporvareita jo sen takia, että eletään tässä yhteiskunnassa.
Näinkö on? Olenko minäkin riistäjäporvari vain siksi, että elän tässä yhteiskunnassa ja olen maksanut vitusti veroja paskasta palkastani? Olenko enemmän riistäjäporvari kuin sellainen, joka vain asuu sossun maksamassa kämpässä, sylkee kattoon, kinuaa tk:stä tohtorilta lääkkeitä kun elämä on niin kovaa ja pajauttelee samoilla sossun rahoilla siinä sohvallaan? Toki minuakin kismittää tämän yhteiskunnan autoritäärinen meno, mutta onko se minun vikani että sosiaalipummi tai varas joutuu elämään tässä samassa yhteiskunnassa?

Enpä kyllä kokisi olevani riistäjäporvari jos olisin paremmassa taloudellisessa asemassa. Kysymys on ammatinvalinnasta.
Minun kommentti kommentoi Thoxiumin kirjoitusta jossa hän mainitsi että on parempi varastaa riistoporvarilta kuin köyhältä. (No oli se varmaan vähän provosoiva kommentti minulta..)
Ja se pointti oli siinä, että kaikki meistä muodostaa omat mielipiteensä ja tulkintansa asioista. Eli joku voi minulle olla hirveä riistäjäporvari mursuntappaja ja se sama on jollekin ihan jotain muuta. Mua yleensäkin ärsyttää että ihmiset jaotellaan joihinkin juttuihin tiettyjen piirteidensä perusteella ja niitä jaotteluita pidetään totuutena. Kuka on pätevä sanomaan kuka on mitäkin häh? Ja kyllä se niin menee että kaikki täällä ollaan toisiamme riistämässä, toisen onni on toisen epäonni, vai kuinka?
Itsekin haukun ihmisiä vaikka miksikä mutta useimmiten en kauhean "tosissani" ole sen kanssa. Esimerkiksi en pidä kaikkia poliiseja idiootteina tai "valaistuneita" viisaina. Tai omia juttujani hauskoina.

Ja varmaan kukaan "ei kokisi olevansa riistäjäporvari" vaikka jonkun mielestä oliskin. Ja miks kaikki aina vetää tän sossun rahat- momentin kaikkeen mukaan, kuulostaa aika katkeralta se jotenkin. Itsehän elän sossun rahoilla koska oon ollu niin tyhmä etten hakeutunut ammatilliseen koulutukseen, silloin eläisin työmarkkinatuella ja joillain muilla tuilla. Ei ole työtä kuulunu vaikka periaatteessa töissä olenkin (eli oon ns. vuokratyövoimaa, hurei!).
Veronmaksaminen on mielestäni aika mielenkiintonen juttu, itse en kauheesti siihen usko, kun ne joilla on vitusti enemmän rahaa kuin muilla, ei välttämättä edes maksa veroa nin paljon kuin ne joilla ei sitä rahaa ole. Ja siihen liittyy paljon sellaisia asioita jotka epäilyttää. Tai no siis en usko että verotus toteuttaa tasa-arvon aatetta ja niin edespäin.
Ja vielä tahtoisin korostaa, että kun sanon "mielestäni", en ole väittämässä että se on totuus. Se nyt vaan sattuu olemaan mun mielipide ja se muuttuu aina välillä.

(Niin ja lapset, miettikää nyt tarkkaan, miksi haluatte isoina, koska se määrittelee sen, mikä olet ihmisenä.)
Jussi
Apteekki

Post by Jussi »

Tulihan sitä 7. luokalla varastettua kaupasta joka välitunti koko luokan ajan..
Sen jälkeen muutama isompi murto, mutta kahteen vuoteen ei mitään ihmeempiä.
Kun matkalle kerran on lähdetty, ei paluuta takaisin enää ole.
veke
Psykonautti

Post by veke »

oikein jos on pakko
...
surly
Lepakko

Post by surly »

Lapsena kerran varastin Aku Ankka taskukirjan R-Kioskista, hintaa oli sillä huimat 40 markkaa. Myöhemmin tuli siitä niin paha mieli että hautasin sen varastetun tavaran mullan alle.
Times are tough, huh, bud?
flop
Karvakuono

Post by flop »

Tätä ketjua on ollut mielenkiintoista lukea, kiitos ;)

Itse en oo varastanut muutakuin muksuna karkkia siitä irtokarkkilaarista :D ja vetänyt rahaa nuorena välistä (en tosin suuria summia ja pidetäänkö sitä varkautena tässä topicissa...?)
Jotenkin oon pyrkinyt pitään taloudellisen tilanteeni niin hyvänä ettei tähän päivään mennessä oo tullut tarvetta varastaa. Tietty voisihan sitä jännityksen takiakin tehdä mut ehkä mun elämässä on sit jännitystä tarpeeks jo muista asioista...lisäksi en halua olla missään tekemisissä virkavallan tai joittenkin vartijoitten kanssa että varastamisesta saamani jännitys olis todennäköisesti negatiivista, enemmänkin pelkoa kiinnijäämisestä.
En pidä tuota kaupasta varastamista niin pahana kuin jos varastais yksityishenkilöltä...kaupassa varastaminen ei kohdistu suoraan kehenkään henkilöön (paitsi nyt sitten jos jostai yksityisyrittäjän pikkupuodista menee pöllimään) kun taas esim. asuntomurto kohdistuu suoraan asunnon omistajaan ja aiheuttaa hänelle menetyksen. Kaupasta varastettaessa menetys ikäänkuin leviää laajemmalle eikä kosketa ketää henkilökohtaisesti.
mauseri
LD50

Post by mauseri »

käytiin pölliin yks juttu.. vittu oli kivaa pevekeissä. täsmälleen sama fiilis ku sillon piriaikoina. eka varkaus 4 vuoteen. ei mulla ollu mitään kiinnijäämisen pelkoa, samat vaistot heräs eloon ku vanhoina "hyvinä?" aikoina.
spz
Psykonautti

Post by spz »

rotat.
"There is no such thing as death, life is only a dream, and we are the imagination of ourselves."

-Bill Hicks
Comadope

Post by Comadope »

Joskus 10-13 vuotiaana tuli aina talvisin vedettyä jotain patukoita ja limuja hihaan. hahaha.
Nyt kun tämän ketjun kahlasin läpi niin alkoi kauheasti mieli tehdä mennä syyhkimään jostain jotain mistä saisi rahaa, itsetuntoni sitä ei estä. Mutta tosin niin kuin tässä ketjussa on monesti mainittu, että KAVEREILTA EI PÖLLITÄ! Okei oon mäkin "frendeiltä" syyhkinyt jotain pientä kun olen huomannut että multa on kadonnut vastaavasti jotain ;) Sitte joskus joillekkin pelleille jotain säätäny ja syyhynny hyvin välistä. haha saa hyvät poltot!
mauseri
LD50

Post by mauseri »

Philosophize wrote: Sitte joskus joillekkin pelleille jotain säätäny ja syyhynny hyvin välistä. haha saa hyvät poltot!

kyllähän kusipäitä saa kusettaa
Uke
LD50

Post by Uke »

mauser1911 wrote:
Philosophize wrote: Sitte joskus joillekkin pelleille jotain säätäny ja syyhynny hyvin välistä. haha saa hyvät poltot!

Mut se vituttaa ku kusipää kusettaa..
Image
''Ihmiset ovat tismalleen kuin kukat: tarvitsemme aurinkoa ja hoivaa ja sen sellaista, mutta kasvamme paremmin kun päälle nakkaa pussin paskaa.''

PLUR Peace, Love, Unity, Respect.
Comadope

Post by Comadope »

Uke wrote:
mauser1911 wrote:

Mut se vituttaa ku kusipää kusettaa..
Kyllä se ainakin mulla menee vähän niin, että olen kusipää mikäli mulle ollaan kusipäisiä. Vaikka kusipää luonteeltani olenkin niin harvoin esim vedän välistä mikäli koen että henkilö jonka kanssa olen tekemisissä on hyvä tyyppi.
xxx-men
Kameleontti

Post by xxx-men »

Kerran ku varastaa ni siihen jää koukkuun. Ku onnistuneesti saat vietyä jotain jostain etkä jää kiinni pakko saada tehä lisää. Harmi ku jotkut pankkiryöstöt sun muut on jo niin vaativia ettei omat rahkeet niihin riitä. Tekisin kyllä heti jonku ison keikan ku keksin jonku hyvän.

Mun mielestä köyhällä tai opiskelijalla tms. on oikeus varastamiseen.
Uke
LD50

Post by Uke »

xxx-men wrote: Mun mielestä köyhällä tai opiskelijalla tms. on oikeus varastamiseen.
Oikeus? Hauskasti sanottu. Kyllä mä tajuan, jos ruokaa joutuu ritsaamaan, että saa mahaan jotain täytettä, mutta senkin tekisin mieluiten jostain isosta puljusta, ku joltain pieneltä yrittäjältä. En ikinä tohtis ainakaan ite pölliä pienistä kaupoista oli se sitten kyse vaatteista tai elintarvikkeista, koska pienyrittäjät kärsii moisista paljon enempi ku jonkun supermarketin omistaja ja kaikenlisäks pienestä puljusta on paljon vaikeempi napata mitään :heh:

Ei ole oikeutta varastaa, jonkun tahon pitäis antaa enemmän tukea köyhälle opiskelijalle, jotta se pystyisi elämään - tai sitten ko. opiskelijan pitäis rajottaa viikonloppumenoja, jos sitä tuntuu tuhlautuvan joka viikonloppu tahi viikko turhaan.
Image
''Ihmiset ovat tismalleen kuin kukat: tarvitsemme aurinkoa ja hoivaa ja sen sellaista, mutta kasvamme paremmin kun päälle nakkaa pussin paskaa.''

PLUR Peace, Love, Unity, Respect.
King Ink
LD50

Post by King Ink »

KAVERILTA TAI KÖYHILTÄ EI VARASTETA!
Mutta itseään paljon rikkaammilta/ suuryrityksiltä on mielestäni täysin sallittavaa varastaa,
varsinkin jos oikeasti sitä tarvitsee, mutta vaikkei oikeasti elääkseen tarvitsisi varastaa, mutta elämänlaatuaan parantaakseen vie vaikka pyörän niin hyväksyn sen, kunhan varkauden uhri ei ole itseään huonommassa asemassa.
peltsi
OD

Post by peltsi »

Plääh kyllä mun mielestä jokaisella on oikeus varastaa oikeilta tahoilta oikeita asioita.
Mä ainaki pöllin kaupasta tavaraa vähänvälii. Yleensä pöllin vaan iha hetken mielijohteestamut pelkkiä ylihintasia ja "merkkituotteita"..ei oo reiluu pöllii reilun kaupan tuotteita! :heh: ;)
Kauppojen hinnoittelussa on huomioitu se että tavaraa varastetaan..eli kaikki on ylihintasta ja jos ei varasta ni sit maksaa turhaa noit ylimääräsiä pennosia.

Ja mun mielestä kyl on helpompi pöllii sellasest semipienestä kaupasta ku nois isoissaki on kamerat joka paikkaan ja vartiat kattoo kokoajan kopissa mitä myymälässä tapahtuu. Mut oon kyl samaa mieltä et yksityiseltä ihmiseltä tai ihan pienistä kioskeista ja muista ei tartteis pöllii. Isot lafkat kuten s-ketju on kyl ansainnu tulla ryöstetyks! Kerran vietii pleikka 3 prismasta ni kyllä tuli hyvä mieli :heh: :foil:
"I hurt myself today to see if I still feel"
*Johnny Cash - hurt*
King Ink
LD50

Post by King Ink »

Tekisi mieli käydä isoissa ketjuissa varastamassa, mutten uskalla. :foil:

Esim Prismasta tai CityMarketeista, mutta kuumotan ihan helvetisti vartijoita ja kameroita.
Kaveri oli varastanut jonkun verran tietokoneen ulkoisia kiintolevyjä, kateena katselin saalista.
Joku pleikkari 3 olisi aika unelma, muttei oo rahaa ostaa eikä munaa varastaa.

Onko esim Prismoissa kaikilla käytävillä kamerat ja osaatteko sanoa miten iso mahdollisuus on jäädä kiinni? :roll:
Vinnie
Tuppisuu

Post by Vinnie »

peltsi wrote:Kerran vietii pleikka 3 prismasta ni kyllä tuli hyvä mieli :heh: :foil:
Miten tälläisiä suurempia tavaroita pystyy pöllimään huomaamatta jostain tavaratalosta? Paidan alla?
sxoxyvg
OD

Post by sxoxyvg »

peltsi wrote:Plääh kyllä mun mielestä jokaisella on oikeus varastaa oikeilta tahoilta oikeita asioita.
Mä ainaki pöllin kaupasta tavaraa vähänvälii. Yleensä pöllin vaan iha hetken mielijohteestamut pelkkiä ylihintasia ja "merkkituotteita"..ei oo reiluu pöllii reilun kaupan tuotteita! :heh: ;)
Kauppojen hinnoittelussa on huomioitu se että tavaraa varastetaan..eli kaikki on ylihintasta ja jos ei varasta ni sit maksaa turhaa noit ylimääräsiä pennosia.

Ja mun mielestä kyl on helpompi pöllii sellasest semipienestä kaupasta ku nois isoissaki on kamerat joka paikkaan ja vartiat kattoo kokoajan kopissa mitä myymälässä tapahtuu. Mut oon kyl samaa mieltä et yksityiseltä ihmiseltä tai ihan pienistä kioskeista ja muista ei tartteis pöllii. Isot lafkat kuten s-ketju on kyl ansainnu tulla ryöstetyks! Kerran vietii pleikka 3 prismasta ni kyllä tuli hyvä mieli :heh: :foil:
Ritsaamisesta en sano mitään, mutta kun sitä rationalisoidaan ja selitellään miten nyt parannetaan maailmaa varastamalla isoilta pahoilta kauppaketjuilt... Plääh.
negatiivisesti sekaisin

<Dexma> Okei okei.
<Dexma> MÄ OLEN IHAN PERUSPANO
Rollo Tommasi
Psykonautti

Post by Rollo Tommasi »

S-ketju pois siitä dominoivasta asemasta, sielt lähtee leffoja myöten kaikki ylihintanen perkele. Se on saatanan rosvo, ryöstä se sika, rajansa paskalla, ryöstä se rikas! :evil:
It's just a ride.
_Melba
Kameleontti

Post by _Melba »

Mää menin kerran A:lla alkavaan kauppaan pireis ni ei saatana mitää pelkoo kiinnijäämieet, iha pokalla läht mukaa mitä vaan. Enkä jäänyt es kii. En muuten varastele. Mut pireis se on jotenki nii et en tiiä mut siis mehevää. :wot:
ferox
OD

Post by ferox »

Urpot.
 “ ferox puhuu usein asiaa omas todellisuustunnelissaan ”  — frapa
_Melba
Kameleontti

Post by _Melba »

ferox wrote:Urpot.
Vttu ite oot