Varastaminen

Asiaa Asiasta Asiallisesti.
dredi
LD50

Re: Varastaminen

Post by dredi »

Hei, kai mäkin saan sit varastaa teiän doupit kun mulla ei oo varaa ostaa omia?
PELASTAKAA PIISKUJÄNIKSET!
frapathea

Post by frapathea »

dredi wrote:Hei, kai mäkin saan sit varastaa teiän doupit kun mulla ei oo varaa ostaa omia?
Mee douppikaupasta varastamaan. Eri asia syyhkiä yksityishenkilöltä tai pienestä liikeestä tai sitten jostain markettiketjusta.
dredi
LD50

Post by dredi »

frapathea wrote:
dredi wrote:Hei, kai mäkin saan sit varastaa teiän doupit kun mulla ei oo varaa ostaa omia?
Mee douppikaupasta varastamaan. Eri asia syyhkiä yksityishenkilöltä tai pienestä liikeestä tai sitten jostain markettiketjusta.
Millä tavalla eri asia?

Aina se on joiltakin ihmisiltä pois jos varastaa. Jos varastat kaupasta, kaupan omistaja menettää rahaa. Tarkoitatko siis, että jos jollakulla on enemmän omaisuutta kuin sinulla, niin silloin on OK varastaa?
Dexma
Moderator

Post by Dexma »

Hei oikeasti menkää töihin niin ei tartte miettiä mistä saa rahaa...

Ei ole mun tarttenut varastaa eikä paljoa miettiä mistä saa kuosi rahaa, kun oon käynyt töissä... Samalla tulee pakostakin vähän oltua selvinpäin. :D

Tänäänkin sain melkein 100 egee kun olin päivän töissä... Olipas kivaa puuhastella jotain selvinpäin.
eNZYMe
OD

Post by eNZYMe »

Mun mielestä kaupasta varastelevat aikuiset ovat vähän surullisia. Osalle se on toki helppo ja nopea tapa hommata safkaa ja vaatteita tai sitten nisteille nopeasti rahaan vaihdettavaa tavaraa. Jotkut nuoret taas hakevat vähän jännitystä elämään. Tota kun alkaa harrastamaan oikein ammatikseen, niin naama tuppaa vaan tulemaan tunnetuksi isossakin kaupungissa. Alkuun se voi tuntua iisiltä, mutta ei mitään elektroniikkaa ja vaatteita voi joka päivä hakea jäämättä säännöllisesti aina välillä myös kiinnikin.

Joskus 12-14 vuotiaana tuli jännityksen takia ritsattua kaupasta jotain krääsää ja mässyä satunnaisesti. Varmaankin yhteensä kahden käden sormissa voi kuitenkin laskea noi kerrat, ja en onneksi edes jäänyt noista kertaakaan kiinni. Nykyään en varastaisi yhtään mitään, koska kunnioitan yksityisomaisuutta. Mulla on rahaa sen verran, että pärjään mukavasti ja toivon että ihmiset kunnioittaisi myös mun omaisuutta. En kyllä tuomitse ketään, koska monet päihderiippuvaiset ovat melkein syyntakeettomassa tilassa, mut jos elämä edes jotakuinkin on kontrollissa niin kyllä sitä kaikenlaisia laillisiakin tulonlähteitä keksii, jos panostaa ja käyttää vähän päätänsä.
Last edited by eNZYMe on Sat 06 Jun 2009, 01:48, edited 2 times in total.
frapathea

Post by frapathea »

dredi wrote:
frapathea wrote:
Millä tavalla eri asia?

Aina se on joiltakin ihmisiltä pois jos varastaa. Jos varastat kaupasta, kaupan omistaja menettää rahaa. Tarkoitatko siis, että jos jollakulla on enemmän omaisuutta kuin sinulla, niin silloin on OK varastaa?
Jotain yhtä vitun ketjua ei yks ihmine omista...

Ja joo, on se eri asia viedä euro pikkulapselta joka omisti vaan sen yhden ainoan euron tai euro varakkaalta bisnesmieheltä joka ei edes huomais sen euron katoamista.
dredi
LD50

Post by dredi »

frapathea wrote:Jotain yhtä vitun ketjua ei yks ihmine omista...

Ja joo, on se eri asia viedä euro pikkulapselta joka omisti vaan sen yhden ainoan euron tai euro varakkaalta bisnesmieheltä joka ei edes huomais sen euron katoamista.
Ei omista, ei. Mutta se on pois kaikilta niiltä jotka omistaa vaikka sen ketjun osakkeita, kun kauppa menettää rahaa. Se on myös pois kaikilta niiltä jotka ostaa ostoksensa rahalla, kun kaupat joutuvat nostamaan hintoja korvatakseen pöllimisen ja vartiointikulujen takia menettämänsä rahat.

Ja miks se on eri asia? Toisilta saa varastaa, koska niillä on enemmän omaisuutta? Koska niillä on enemmän kuin sulla, niin sulla on oikeus "tasata tilejä"?
Aukikco
OD

Post by Aukikco »

dredi wrote:Millä tavalla eri asia?
Näet samanaikaisesti kaksi pitkäkyntistä. Toinen laittaa megamarketissa leivän taskuunsa ja toisen käsi on vanhan mummelin taskulla. Mystiseksi jäävästä syystä voit estää vain toisen varkauden.

Joudutko pohtimaan valintaasi?
dredi
LD50

Post by dredi »

Aukikco wrote:
Näet samanaikaisesti kaksi pitkäkyntistä. Toinen laittaa megamarketissa leivän taskuunsa ja toisen käsi on vanhan mummelin taskulla. Mystiseksi jäävästä syystä voit estää vain toisen varkauden.

En varmaan estäisi kumpaakaan, ellen sitten tuntisi kyseistä mummoa. Se kun ei ole minun työni, en ole lainvartija...
Aukikco
OD

Post by Aukikco »

dredi wrote:En varmaan estäisi kumpaakaan, ellen sitten tuntisi kyseistä mummoa. Se kun ei ole minun työni, en ole lainvartija...
Ahaa. Eli jos tuntisit mummon, niin se vaikuttaisi valintaasi. Eli ei oo ihan sama.

Joo, kyl mä pidin auki sitä mahista ettet sä menis estelemään ollenkaan. Mutta toi nyt olikin hypoteettinen tilanne. Kai sen kysymyksen voi vaihtaa muotoon "tulisko sulle täysin samanlainen fiilis x y"
frapathea

Post by frapathea »

Aukikco wrote:

Jotakuinki mitä hain takaa.

Ite en niinkään varastele, on sitä tullu tehtyä mutta pikunäpistelyjä lähinnä, mutten silti tuomitse leivän viemistä marketista. Vai luuletko, että vaikkapa niistä banaaneista oikein pidetään kirjaa että jaha, nyt meni kaksi banaania pitkäkyntisen takin sisään, nostetaan niiden hintaa sentillä per kilo kun meni vartiointikuluja ja ja... Vittu kamoon.

Enkä mä tunne tarvetta "tasailla tilejä" tai mitään. Kuten sanoin, en itse oikeastaan varasta, ei ole edes munaa sellaiseen. Lähinnä just mitä auckiko sanoi. On seki ny vittu eri asia että läpsäisetkö pikkulasta vai isoa miestä poskelle, vaikkei se kummassakaan tapauksessa aina kiva juttu olis... Yksityishenkilöltä en veis, pieniltä yrityksiltä ym en veis. Mut ei mua oikeesti hetkauttais joltain ylikansalliselta megaketjulta vieminen.
En varmaan estäisi kumpaakaan, ellen sitten tuntisi kyseistä mummoa. Se kun ei ole minun työni, en ole lainvartija...
Sä oot ristiriitainen. Musta on suurempi vääryys olla estämättä ihmistä joka on viemässä vaikkapa just vanhuksen kenties ainoita rahoja ku varastaa marketista. Oha se jokaisen tehtävä auttaa toista.
Aukikco
OD

Post by Aukikco »

frapathea wrote:Sä oot ristiriitainen. Musta on suurempi vääryys olla estämättä ihmistä joka on viemässä vaikkapa just vanhuksen kenties ainoita rahoja ku varastaa marketista. Oha se jokaisen tehtävä auttaa toista.
Monet asiat tuntuu yhtäaikaa "vääriltä" ja "oikeilta". Tekeminen tuntuu aktiiviselta valinnalta, mutta niin tuntuu tekemättä jättäminenkin. Molemmista voi seurata "hyviä" ja "pahoja" asioita?
dredi
LD50

Post by dredi »

Niin, no jos se olis joku suomenruotsalainen minkkiturkissa hilluva mummo niin ei musta tuntuis yhtään pahalta.
mauseri
LD50

Post by mauseri »

varastaminen on oikein. minä varastan. kaupoista ja ihmisiltä kellä on siihen varaa. olen paha ihminen
"Hampaita ei tarvita, metaa ja baariin"
spz
Psykonautti

Post by spz »

mauser1911 wrote:varastaminen on oikein. minä varastan. kaupoista ja ihmisiltä kellä on siihen varaa. olen paha ihminen
Miks sulla on varaa varastaa? Ei se nyt oo oikein jos toinen on nähny hirveesti vaivaa että on saanu haalittua hulluna materiaa ympärillee ja rosvo hakee ne pois sit. Sille jää paha mieli, arvaa kummalle.
"There is no such thing as death, life is only a dream, and we are the imagination of ourselves."

-Bill Hicks
Kasvualusta
Psykonautti

Post by Kasvualusta »

Muistelin, että samurai aikaan Japanissa julkiselta varastamista ei pidetty rikoksena olleskaan, mutta yksityiseltä varastaminen oli itsensä häpäisy, missä vain seppuku pelasti suvun maineen. Jotenkin olen pitänyt tuota aina hyvin loogisena.
Culture is not your friend! -Terrence Mckenna
Velho
LD50

Post by Velho »

Joskus se on vaan välttämätöntä. Mutta aina pitää hieman miettiä että keneltä varastat lapselta,pienyrityksestä,köyhältä ihmiseltä,köyhältä eläkeläiseltä,opiskelialta vai joltain market pomon yhdestä kaupasta ja niitä olisi mailmassa miljoonia kauppoja muutenkin :|
I ain't happy but, I'm feeling glad. I got sunshine, in a bag
Siva
Kameleontti

Post by Siva »

No siis olen lähes samaa mieltä Velhon kanssa. Yhteiskunnalta varastaminen on suotavaa. Muiden kodista tai taskuista ei. Kyllä mä mielummin rahattomana nälissäni käyn kaupasta hakemassa jotain taskuun kun kehtaan mennä jonkun ovelle kerjäämään.
I'm maybe bad
But I'm so perfectly good at it.
mauseri
LD50

Post by mauseri »

barbababa wrote:No siis olen lähes samaa mieltä Velhon kanssa. Yhteiskunnalta varastaminen on suotavaa. Muiden kodista tai taskuista ei. Kyllä mä mielummin rahattomana nälissäni käyn kaupasta hakemassa jotain taskuun kun kehtaan mennä jonkun ovelle kerjäämään.
kaupasta saa ja pitääkin pölliä. yksityisiltä saa myös jos niillä on "liikaa" rahaa. siis sillei että rahamäärä/tavaran arvo ei tunnu niitten tilillä yhtään. ja varsinkin jos on niin tyhmä että jättää vaikka moottorikelkan peräkärryyn valmiiksi tjms. mieluiten niitten pitää olla mulkkuja tai vaikka julkkuja. kaikkein mieluiten mulkkujulkku. siltä saa viedä vaikka kuinka, se saa kuitenki seiskasta massii ku kertoo tapahtuneesta. ja fillarin/auton/junan saa varastaa, jos ei jaksa kävellä tai on kiire. mut auton jos pöllii niin sitä ei saa rikkoo turhaan, paitsi jos omistaja käskee (vaan nätisti ruuvimeisselillä muovit pois, rattilukko rikki, metalliosat metallijätekeräys astiaan jne). ettei omistajalle ole hirveästi vaivaa kun saa auton takas. ja vakuutus kuiten korvaa lähes kaiken mitä varastaa. jos ei oo vakuutusta ja jää kiinni niin valtio korvaa mun puolesta :D

Sori vaan, mut oon ollu rikollinen liian kauan.. nykyään en pölli ku kaupoista. mut mut.. eihän sitä tiedä.. te4idän huumeet mää kyllä pöllin :D

MUTTA: jos kavereilta/kaverinkaverilta/linnassa muilta vangeilta/tutuilta(paitsi mulkuilta) pöllii niin se on yhtä paha asia mun mielestä kuin vasikointi.

kerran heräteltiin yhtä pirikauppias muijaa varmaan 3 tuntii (se oli vetäny pollee), et se lainaa meille bensarahat, vaikka siinä pöydällä oli sen lompakko auki mis oli vähintään 5000€ massii. ei periaate antanu periks ottaa kertomatta.
frapathea

Post by frapathea »

barbababa wrote:No siis olen lähes samaa mieltä Velhon kanssa. Yhteiskunnalta varastaminen on suotavaa. Muiden kodista tai taskuista ei. Kyllä mä mielummin rahattomana nälissäni käyn kaupasta hakemassa jotain taskuun kun kehtaan mennä jonkun ovelle kerjäämään.

No ei ne kauppaketjut kyl o yhtä ku yhteiskunta...... mut joo
Siva
Kameleontti

Post by Siva »

frapathea wrote:
Ootko tosissas?

Mun mielestä on vaan oikein varastaa koko yhteiskunnalta, sen takia kirjotinkin "lähes samaa mieltä". :roll:
I'm maybe bad
Dexma
Moderator

Post by Dexma »

frapathea wrote:

Mun mielestä kauppaketjut on osa yhteiskuntaa kuin normaali perhe.

Kyllä mun mielestä on aika väärin varastaa yhtään mistään mitään. Jos joku varastaa joltain se on kaikilta pois jossain kohtaa myös siltä varkaalta. Ainakin jossain määrin, kaikki vaikuttaa kaikkeen...

Jos joku varastaa kaupasta niin sitten mää saan vähemmän palkkaa, ja se johtaa siihen, että te ette saa mega siistejä avaruushuumeita, kun mää en saa säädettyä mistään huumeita vähillä rahoillani... Eikä tää meidänkään homma pyöris jos linkit ei toimi kattokaas...

Eli käytetään järjestelmää hyväksemme, kusetetaan sitä niin, että se rupee toimiin niinkuin me halutaan sen toimivan. Ei kaadeta vaan uudestirakennetaan.
karstainen
Karvakuono

Post by karstainen »

Varastin kaupasta ruokasoodan kun rahat ei riittänyt :D en häpeä. Muuten ei kyllä tuu varasteltua kun ei oo niin kovaa tarvetta ettei vois venata että saa rahaa.
mauseri
LD50

Post by mauseri »

mää oon kelannu keikkoja ihan vitusti.. siis kunnon keikkoja, mistä tulis väh. 10 donaa heti käteen.. en taida kuitenkaan toteuttaa suunni8telmiani.. mut on hyvä et niitä on valmiiks jos tulee rahapaniikkihätä siis et on pakko saaada massii tai lähtee henki tjs.
Siva
Kameleontti

Post by Siva »

mauser1911 wrote:mää oon kelannu keikkoja ihan vitusti.. siis kunnon keikkoja, mistä tulis väh. 10 donaa heti käteen.. en taida kuitenkaan toteuttaa suunni8telmiani.. mut on hyvä et niitä on valmiiks jos tulee rahapaniikkihätä siis et on pakko saaada massii tai lähtee henki tjs.
Joo no oon mäkin päässäni suunnitellut täydellisen murhan, pankkiryöstön ja vaikka mitä... Voihan sitä aina haaveilla. Kai kaikki on sen oppinut että kaikki tehdään yksin, koska jos vedät täydelliseen suunnitelmaasi mukaan muita jotka on kuitenkin tyhmempiä kuin sinä niin kaikki menee aina vituiksi? :lol:
I'm maybe bad
Velho
LD50

Post by Velho »

barbababa wrote:
mauser1911 wrote:mää oon kelannu keikkoja ihan vitusti.. siis kunnon keikkoja, mistä tulis väh. 10 donaa heti käteen.. en taida kuitenkaan toteuttaa suunni8telmiani.. mut on hyvä et niitä on valmiiks jos tulee rahapaniikkihätä siis et on pakko saaada massii tai lähtee henki tjs.
Joo no oon mäkin päässäni suunnitellut täydellisen murhan, pankkiryöstön ja vaikka mitä... Voihan sitä aina haaveilla. Kai kaikki on sen oppinut että kaikki tehdään yksin, koska jos vedät täydelliseen suunnitelmaasi mukaan muita jotka on kuitenkin tyhmempiä kuin sinä niin kaikki menee aina vituiksi? :lol:
Tuo on muuten aika oikein pari kertaa ite tehny murtoi ni jollekki tulee ihme ahneus ja jää pöllii enemmän mitä oltii suuniteltu ja sit nipinnapin ehtii karkuu :foil:
I ain't happy but, I'm feeling glad. I got sunshine, in a bag
mauseri
LD50

Post by mauseri »

Siva wrote:
niin.. paitsi jos ottaa satavarman tyypin mukaan ja sillei et se tekee just mitä sä käsket.
slack1
Psykonautti

Post by slack1 »

Miksi kaverin kaverilta ei saa varastaa, mutta kaverin kaverin kaverilta saa varastaa? Ei ole tarkotus miksikään moraalinvartijaksi ruveta, mutta kuullosti kyllä omaan korvaan hieman itsekeskeiseltä. Itse kyllä näen, että myös varastaminen on tietyissä tapauksissa oikeutettua, se vaan että näissä tapauksissa sitä voidaan jo kutsua selviytymiseksi.
Follow your dreams, you can reach your goals. I'm living proof.
Aesma
OD

Post by Aesma »

Mun mielestä kaikki mitä mauser tekee on OKAY!

Se lukee raamatun 10 käskyssäkin että kunnioita mauserin tekoja, ne on oikein...
Vai lukeeko?
mauseri
LD50

Post by mauseri »

Aesma wrote:Mun mielestä kaikki mitä mauser tekee on OKAY!

Se lukee raamatun 10 käskyssäkin että kunnioita mauserin tekoja, ne on oikein...
Vai lukeeko?
Kiitos rakkaani! Mun aikasemmat teot ei oo kyllä tod. kaikki ollu OKAY.. ei sinnepäinkään..

Mä vaan oon mää.. en mä sille mitään voi, enkä tahdokkaan.
slack1 wrote:Miksi kaverin kaverilta ei saa varastaa, mutta kaverin kaverin kaverilta saa varastaa?
Toi riippuu kaverin kaverista ja kaverin kaverin kaverista.. mut yleensäkkään en halua viedä mitään edes omalta asuinseudulta. Sillo ku oikein keikkailtiin, lähdettiin yleensä kierteleen johkin toiseen kaupunkiin tjs. joskus ainaki ku lähdettiin kämpiltä ni nollattiin trippimittari (heh vakioveikkausajatusyhtymä) ja ajettiin 100km ennen ku alettiin ettiä keikkapaikkaa.

Sanotaan nyt näin: jos näen että vaikka kaupassa ollessani tai missä vaan, tilaisuuden viedä jotain jota tarvitsen/käteistä/nopeasti käteiseksi muutettavaa niin ajattelen automaattisesti hyöty/kiinnijäämisen riski/mahd. tuomion pituus suhdetta, sit päätän et otanko vai en.

Mun mielestä mitään lasten/nuorten tavaroita ei saa koskaan viedä. Mut jos käy pölliin vaikka metsäkonekaivurin :D niin kyllä sillä omistajalla on tod. näk. vakuutukset sun muut..
Suomessa on oikeesti yllättävän yleistä, kannattavaa, riskitöntä tehdä vakuutuspetoksia.
Hauskinta on laittaa kypäräpäähän, ajaa kaverin/tutun auto n.80km/h lepikköön.. siitä jopa saa rahaa.

Yks tyyppi teki sillai et pyys frendii ajaan sen auton venäjälle, soitti aamulla poliisille ja sano et auto on hävinny. sit lähti tekeen rikosilmotusta ni kytät oli kysyny auton vara-avainta, se sano "se on ystävälläni, mutta hän on nyt ulkomailla" kytät käski kaverin suomeen palattuaan viedä avaimen laitokselle.. easy money..

edit: Tuli vielä mieleen et jos ihminen tekee vuosia rikoksia niin syntyy huomaamatta sellanen juttu et pistää merkille liikkuessaan varastamisen arvoset tavarat esim: pihoissa olevat moottorikelkat/mönkijät/veneet ynm. Välillä oikein naurattaa vaik linkissä istuessa ku huomaa miettivänsä et: tossa pihassa on bobcatti, ei oo naapurit lähellä jne. Kuiteski tein jotain keikkaa varmaan 8v miinus linnassa olot.. eli joku 4,5v aika aktiivisesti ja usean vuoden vähemmän aktiivisesti.

En oo koskaan mitään isoo keikkaa tehnyt. Yks kaappikeikka oli kyl enemmän ku lähellä, ainoastaan uskomattoman huono onni pilas sen. Niin ja kerra oisin saanu väh. kilon 80% poretta 2002 vuosmallin mersusta.. tiesin mis se oli, tiesin millo siellä ei oo ketään himassa ja olin 99% varma et avaimet tai ainaki vara-avain on siel talos.. sen mersu vieressä ois ollu siellä tallissa vielä semmonen vitun hieno matkapyöräki.. mut piriä ku veti ni pölli vaan jotain vitun mazdoja ynm. arvottomia paskoja autoja ja sääti ja sekoili joittenki autosoittimien sun muun paskan kanssa.. sit huomas olevansa taas vangittuna. vittu.