Itse en ole onneksi kärsinyt, kun parit tramalviekkarit ja yhden gammaputken jälkeisen nihkeän fiiliksen.
Tramalreflat olivat psyykkisesti aika helvettiä, lääkkeen serotonigeenisen vaikutuksen ja pitkän puoliintumisajan takia. Käyttöaika oli ollut päivittäin kuukauden ajan (tämä oli siis lääkärin määräämä) ja annostus oli vähintään 150mg per päivä, mutta välillä annostelin itse vähän isompia annoksia. Olo oli todella flunssainen ja ahdistava. Jalkoja ja niveliä särki, nenä vuoti ja selkäkivut olivat tuplasti sen, mitä normaalisti. Onneksi vieroitusoireet eivät kestäneet, kuin sen muutaman päivän, vaikka myöhemmin tulikin outoja huippauskohtauksia. Tramalrefloihin olen syönnyt matkapahoinvointilääkkeitä ja jos on menoa ollut, niin reseptivapaa kodeiiniyskänlääke on toiminut, mutta se nyt vaan pitkittää fyysisiä oireita. Bentsot ja sirdaludit toimii aina, jos niitä on saatavilla. Gamma myös toimii hyvin opiaattirefloihin, mutta kannattaa muistaa, että siihenkin voi jäädä koukkuun. Pienimuotoinen liikunta auttaa lihaskramppeihin.
Gammaputken jälkeen iski hirveä ahdistus ja vainoharhaisuus. Nukkuminen oli mahdotonta ja ruumiinlämpö heitteli miten sattui. Välillä iski hirveä hikoilukohtaus ja sen jälkeen tuli niin kylmä, että vaatteita sai kiskoa useamman kerroksen päälle. Ei yhtään mukavaa. Onneksi nuo oireet olivat lyhytaikaisia ja kestivät suunnilleen päivän.
Tänään oli vähän nihkeä olo unikkoteeputken jälkeen, mutta näköjään se lähtikin ihan kahvilla.