Ayahuasca & analogit keittelyketju
-
_FOOL_
- Apteekki
Re: Ayahuasca & analogit keittelyketju
No siis jos siellä pinnan alla lilluu jotakin, niin se on vaan metaboliittista ainetta ja rihmastoa. Ton voi suodattaa pois vaik kahvinsuodattimen avulla. Ei se kasvualusta/juoma ole mennyt miksikään. Lusikalla voi kaapia, koska sillon tulee vähemmän hävikkiä kun suodatuspaperilla. Vaik nielet pienen määrän sitä hometta, niin se tuskin aiheuttaa mitään. Sitäpaitsi se purgataan pois kummiskin, et riski saada mitään komplikaatioita on äärettömän pieni. Mun mielestä suurempi synti ja häpeä se on heittää Ayahuascaa menemään sen takia et joku toinenkin eliö on kiinnostunu siitä. On tietysti tärkeintä toimia niin ettei tarvii vainotella mitään, mut tiedon hankkiminen auttaa kyl tässä. JOs on kaapimisen/suodattamisen jälkeen viel epävarma, niin ton keitoksen voi kiehauttaa kertaaleen, niin sen pitäs kyl tuhota siitä kaikki elävä. Ainoastaan elävä home on vaarallista.
Mitä tulee sientenkasvatukseen ja homeisiin, niin kyl sun pitäs tietää, et vaikka kasvualustassa on rihmastovaiheessa homeita, niin ne voi poistaa siitä ja kasvattaa viel täysin syötäviä itiöemiä. Jopa sitä kasvualustaa voi pistää poskeensa, jos on aivan varma ettei vedä hometta tai sen metaboliitteja. Siinä vaiheessa kun sienen itiöemä ja home kasvavat sovussa rinnakkain, molemmat kuljettavat metaboliitteja ja myrkkyjä rihmoissaan, ei kannata edes yrittää korjata tota hometta pois. Molemmat on tällöin aivan taatusti epäterveellisiä, ellei tappavia.
Mitä tulee sientenkasvatukseen ja homeisiin, niin kyl sun pitäs tietää, et vaikka kasvualustassa on rihmastovaiheessa homeita, niin ne voi poistaa siitä ja kasvattaa viel täysin syötäviä itiöemiä. Jopa sitä kasvualustaa voi pistää poskeensa, jos on aivan varma ettei vedä hometta tai sen metaboliitteja. Siinä vaiheessa kun sienen itiöemä ja home kasvavat sovussa rinnakkain, molemmat kuljettavat metaboliitteja ja myrkkyjä rihmoissaan, ei kannata edes yrittää korjata tota hometta pois. Molemmat on tällöin aivan taatusti epäterveellisiä, ellei tappavia.
-
dredi
- LD50
Riippuu missä vaiheessa ne homeet tulevat kasvualustaan. Jos ne tulevat kolonisaatiovaiheessa on substraatti syytä heittää menemään.
Kasvuvaiheessakin homehtuneesta substraatista saa korkeintaan enää yhden sadon (flushin). Tämäkin vain tietyissä tapauksissa. Trichodermaa voi viivyttää suolatahnalla ja cobwebiä h-peroksidilla. Lähes kaikkien muiden homeiden suhteen saastunut substraatti on syytä eristää/hävittää välittömästi.
On totta että rihmastossa oleva home ei saastuta itiöemiä, mutta mitä se tähän liittyy? Eihän valmiissa huascajuomassa ole erikseen kasvualustaa ja itiöemiä... siitähän syödään koko "kasvualusta".
No, jotkut homeet ovat erittäin myrkyllisiä ihmiselle. Kuten sanoit niiden tuottamat metaboliitit voivat olla myrkyllisiä, ja eivät välttämättä keittämällä tuhoudu.
Ei ollut tarkoitus alkaa väittelemään. Pointti oli vain että itse henkilökohtaisesti en ikinä laittaisi mitään homehtunutta elimistööni. Kukin tavallaan.
Kasvuvaiheessakin homehtuneesta substraatista saa korkeintaan enää yhden sadon (flushin). Tämäkin vain tietyissä tapauksissa. Trichodermaa voi viivyttää suolatahnalla ja cobwebiä h-peroksidilla. Lähes kaikkien muiden homeiden suhteen saastunut substraatti on syytä eristää/hävittää välittömästi.
On totta että rihmastossa oleva home ei saastuta itiöemiä, mutta mitä se tähän liittyy? Eihän valmiissa huascajuomassa ole erikseen kasvualustaa ja itiöemiä... siitähän syödään koko "kasvualusta".
No, jotkut homeet ovat erittäin myrkyllisiä ihmiselle. Kuten sanoit niiden tuottamat metaboliitit voivat olla myrkyllisiä, ja eivät välttämättä keittämällä tuhoudu.
Ei ollut tarkoitus alkaa väittelemään. Pointti oli vain että itse henkilökohtaisesti en ikinä laittaisi mitään homehtunutta elimistööni. Kukin tavallaan.
PELASTAKAA PIISKUJÄNIKSET!
-
_FOOL_
- Apteekki
-
Ahab
Suodatinpaperihävikkiä voi vähentää kastelemalla suodatinpaperin etukäteen. Oletko joskus juonut ayahuascan jossa on jo ollut selkeää homekasvua tai lukenut vaikka ayahuasca forumilta jonkun muun juoneen?_FOOL_ wrote:Lusikalla voi kaapia, koska sillon tulee vähemmän hävikkiä kun suodatuspaperilla.
-
aphos
- Kameleontti
Olen yleensä tehnyt samoin, mutta viimeksi käytin sukkaa (puhdasta huom). Vanha T-paita ajaa kyllä saman asian, ja niitä ne taitavat Amazonillakin käyttää. Suodatinpaperilla saa tietysti enemmän sakkaa pois, mutta varsinkin isojen määrien suodattaminen kestää luvattoman kauan. Sekin kannattaa siis kastella etukäteen, ettei itse herkkua imeydy paitaan niin paljon.Ahab wrote:Suodatinpaperihävikkiä voi vähentää kastelemalla suodatinpaperin etukäteen._FOOL_ wrote:Lusikalla voi kaapia, koska sillon tulee vähemmän hävikkiä kun suodatuspaperilla.
Ensi kerralla ajattelin keittää kunnon padassa Viridiksen ja Caapin, ihan silmämääräisesti heittämällä.
-
Jeshu
- OD
Kerro ihmeessä miten toimi tai tulee toimimaan toi jauhettu siemenjauhe...Ahab wrote:Tuskin haluatte kuulla enempää yksityiskohtia. Mulla on vielä noi keitetyt siemenet jemmassa ja jauhan ne ja keitän uuden juoman kokeillakseni jäikö niihin mitään. Mutta jos miettii siemenen rakkennetta niin eiköhän noi torjunta-aineet oo luonnollisesti pintakerroksissa eikä siellä sisällä missä on se alkio.
Tunnetta ei voi ostaa: sanotaan.
Vaan ei sanoillakaan saavuttaa.
Ei kukaan pakoon itseään pääse.
On minulla turvallinen olla.
Vaan ei sanoillakaan saavuttaa.
Ei kukaan pakoon itseään pääse.
On minulla turvallinen olla.
-
_FOOL_
- Apteekki
En ole. Fermentoitunutta/happokäynyttä olen ja se on aivan yhtä hyvää(ellei jopa parempaa), kuin tuorekkin. Ayahuasca foorumilla muistan lukeneeni ohjeistusta homehtuneen juoman kohdalta vain, että homeen voi kaapia pinnalta pois ja mikäli epäilyttää, niin keitokseen voi lisätä vähän vettä ja keittää itselle hyvältä tuntuvan ajan. Keittäminen voi poistaa ainoastaan bakteereita, sillä kuten dredi tuossa jo totesi, useat homeet eivät kuole keittämällä. Jos taas lähdetään miettimään miten fermentoituminen voi suojata keitosta nautiskelevilta eliöiltä, niin tästä minulla ei ole sen enempää tietoa. Voi olla että tuossa juomassani fermentoituneessa erässä oli myös homettta, mutta epäilisin että suurin osa silmillä nähtävistä sattumista olivat tanniineja/kasvinosia. Juoma oli 3kk vanhaa ja säilytetty jääkaapissa koko tämän ajan. Tämä oli muistaakseni perinteistä Ayahuascaa, josta ei oltu eroteltu tanniineja.Ahab wrote:Oletko joskus juonut ayahuascan jossa on jo ollut selkeää homekasvua
Kannattaa myös huomioida, että mitä enemmän Ayahuascasta poistetaan tanniineja, sitä enemmän sen säilyvyys lyhenee. Tanniinit toimivat kasveissa antioksidantteina ja estävät muun muassa bakteerien ja muiden mikrobien lisääntymistä sekä rasvojen härskiintymistä. Voi siis olla että myös homeet eivät pääse lisääntymään vahvasti tanniinipitoisessa juomassa, ennen kuin fermentoituminen eli happokäyminen on alkanut, jonka seurauksena bakteerit ovat päässeet pinnalle. Bakteerien metaboliitit voivat kutsua homeita, mutta tällöinkin kasvuston luulisi rajoittuvan vaan pinnalle, sillä tanniini pitoisuudet ovat korkeampia mitä lähemmäs astian pohjaa mennään. Näyttäisi ainakin oman tietämykseni mukaan olevan lähes mahdotonta, että tanniinipitoinen viileässä ja valolta suojattuna säilytetty Ayahuasca voisi edes homehtua niin pahasti, että juoma olisi välttämätöntä heittää menemään. Todennäköisin home, jota Ayahuascasta voi saada näyttäisi olevan Okratoksiinia. Jos ajatellaan että juodaan 4 vuotta kypsytettyä punaviintä, jossa okratoksiiniarvot ovat mitattuina alle sallitun 2µg/kg ja jonka voi ostaa alkonhyllyltä tuosta vaan. Ihminen voi juoda hyvillä mielin koko pullollisen tai kymmenen pelkäämättä myrkytystä. Jos tätä verrataan tanniinipitoisen Ayahuascan nautintoannoksiin(jotka ovat n. 100ml), niin riski saada okratoksiini A myrkytys on aivan äärettömän pieni.
Minulla on jääkaapissa n.6kk sitten keitettyä Ilex Guayusaa, jonka keskivaiheilla näkyy selkeä kasvustopilvi jotakin. Juoman pinnalla ei näy mitään, eikä juoman maku ole muuttunut miksikään vaikka olenkin tuota juonut hyvillä mielin aina silloin tällöin. Olen vaan kaatanut tuon kuppiin aina kahvisuodattimen läpi ja lämmittänyt mikrossa kupillinen kerrallaan ja aivan yhtä virkistävää ja hyvää on kuin keitettäessäkin.
En silti kehoita ketään tämän perusteella kokeilemaan. Ihmiset ovat erilaisia.
-
Ahab
Tarkoituksellako sitä fermentoit vai miksi et säilyttänyt pakastimessa?_FOOL_ wrote:Juoma oli 3kk vanhaa ja säilytetty jääkaapissa koko tämän ajan.
-
_FOOL_
- Apteekki
Tätä epähuomiossa fermentoitunutta oli mukin pohjallinen. Riittävän vahvaa silti.Ahab wrote:Tarkoituksellako sitä fermentoit vai miksi et säilyttänyt pakastimessa?_FOOL_ wrote:Juoma oli 3kk vanhaa ja säilytetty jääkaapissa koko tämän ajan.
-
dredi
- LD50
Niin en tiedä olisko tämä nyt oikea viestiketju mutta menköön...
Mulla olisi tarkoitus kokeilla oraalista DMT:tä jossain vaiheessa. Ei siis huascaa vaan freebase DMT:tä sekä harmalaa. Harmalan ajattelin jauhaa/murskata tms ja heittää pommina, venata tunnin ja sitten ottaa DMT:n: sekoitan DMT:hen puolet sitruunahappoa ja pommitan sen niinikään.
Olisiko mitään suosituksia annostuksen suhteen?
Mulla olisi tarkoitus kokeilla oraalista DMT:tä jossain vaiheessa. Ei siis huascaa vaan freebase DMT:tä sekä harmalaa. Harmalan ajattelin jauhaa/murskata tms ja heittää pommina, venata tunnin ja sitten ottaa DMT:n: sekoitan DMT:hen puolet sitruunahappoa ja pommitan sen niinikään.
-
aphos
- Kameleontti
No jos käyttää normaalia järkeä, niin luulisi, että harmalakin imeytyy paljon nopeammin nesteestä kuin suoraan siemenistä.. eli siis kannattaa varmaan keittää ne. Myös tunti voi olla vähän liikaa, puoli tuntia varmaan riittää.dredi wrote:Niin en tiedä olisko tämä nyt oikea viestiketju mutta menköön...
Annostuksesta on täällä puhuttu, varmaan joku 3-4g Syrian Rue:ta toimii riittävän hyvin.
-
dredi
- LD50
Entä DMT:n annostus? Minkälaisia annostuksia yleensä käytätte mimosan kanssa? Siitähän voi laskea että mimosa sisältää n. 1% DMT:tä...
-
mauseri
- LD50
10g mimosaa ja 5g harmalaa oon aina laittanut huascaan. ton dmt:een valmistaminen kiinnostas kyllä tosi paljon, mut ei oo varaa ainakaan 2 kuukauteendredi wrote:Entä DMT:n annostus? Minkälaisia annostuksia yleensä käytätte mimosan kanssa? Siitähän voi laskea että mimosa sisältää n. 1% DMT:tä...
"Hampaita ei tarvita, metaa ja baariin"
-
Aukikco
- OD
Offtopic tästä.aphos wrote:Tajusi, että ihmiset kyllä myrkyttävät itseään jatkuvasti niin psyykkisesti kuin fyysisestikin.
Ihmiset eivät tiedä oikeastaan mitään.
-
Boilder
- Lepakko
Elikkäs, mulla olis tossa 50g mimosaa ja 15g syrian rueta (jauheita molemmat)..mun laskujen perusteella saisin niistä jonkun 4-5 annosta aikaiseksi vai olenko ihan väärässä? ja tosta keittämisestä, kaveri neuvoi, että syrianille riittäis, että kylmään veteen sotkee ja hörppää naamaan? Mimosan jos keittäisi niin joku 2 ruokalusikallista etikkaa keitin veteen kiehauttaa hiljakseen jonkun 1h verran? Olisko tolle 50g mimosaa millainen keitinvesi määrä suunnilleen sopiva?
“The more Chaotic I am, the more complete I am.”
-A.O.Spare
-A.O.Spare
-
Aukikco
- OD
Toimii.Boilder wrote:Elikkäs, mulla olis tossa 50g mimosaa ja 15g syrian rueta (jauheita molemmat)..mun laskujen perusteella saisin niistä jonkun 4-5 annosta aikaiseksi vai olenko ihan väärässä?
Voi olla että riittää, en tiiä, mutta ite oon kyllä keitelly. Jos et keitä ni joudut nielee kaiken sen harmalan, ja se saattaa kuvottavuuksissaan tulla ylös liian aikasin. Oon tykänny, että voi kokeilla erilaisia ratkasuja tähän. Viimeksi taisin keittää puol tuntia, ja se toimi ihan hyvin. Joskus oon keittäny jotain kuuskin tuntia. Jotkut tykkää keittää pariin kertaan, eli suodattaa ja vaihtaa ne vedet välillä. (Ahabin postauksessa taitaa olla ohjeet tähän).tosta keittämisestä, kaveri neuvoi, että syrianille riittäis, että kylmään veteen sotkee ja hörppää naamaan?
Kyl mä ainaki keitän kauemmin ku tunnin. 50 grammaa, ootko siis tekemässä useamman ihmisen setit samalla kertaa? Kyllä tota varten aika monta litraa varmaan voi laittaa, ite oon yhtä annosta tainnu keitellä n. litrassa. Ja oon antanu sen veden kiehua johki desiin-pariin, sitten suodattanut ja laittanut kasvimatskut uuteen veteen, kaks tai kolme kertaa, niin että matskut varmasti irtoaa.Mimosan jos keittäisi niin joku 2 ruokalusikallista etikkaa keitin veteen kiehauttaa hiljakseen jonkun 1h verran? Olisko tolle 50g mimosaa millainen keitinvesi määrä suunnilleen sopiva?
Toi tuntuu olennaiselta ihan senkin takia, että ehtii rauhottua ja todella fiilistellä sitä mitä on tekemässä. Ilmankin varmaan toimii, mutta miksei kytkeytyä kunnolla sopivaan mielentilaan jos tarkotus on kasvaa matkan kautta?
-
Boilder
- Lepakko
jeps, selvä peli kiitos vinkeistä..joo kyllä olen tekemessä 4/5 henkilölle tossa kerralla nuo setit valmiiks. Varmaan tuo mimosa sitten valmistettava erissä kun ei niin paljoa vettä mahdu kattilaan ja muutenkin varmaan helpompaa käsitellä pienempää määrää.Aukikco wrote:Toimii.Boilder wrote:Elikkäs, mulla olis tossa 50g mimosaa ja 15g syrian rueta (jauheita molemmat)..mun laskujen perusteella saisin niistä jonkun 4-5 annosta aikaiseksi vai olenko ihan väärässä?
Voi olla että riittää, en tiiä, mutta ite oon kyllä keitelly. Jos et keitä ni joudut nielee kaiken sen harmalan, ja se saattaa kuvottavuuksissaan tulla ylös liian aikasin. Oon tykänny, että voi kokeilla erilaisia ratkasuja tähän. Viimeksi taisin keittää puol tuntia, ja se toimi ihan hyvin. Joskus oon keittäny jotain kuuskin tuntia. Jotkut tykkää keittää pariin kertaan, eli suodattaa ja vaihtaa ne vedet välillä. (Ahabin postauksessa taitaa olla ohjeet tähän).tosta keittämisestä, kaveri neuvoi, että syrianille riittäis, että kylmään veteen sotkee ja hörppää naamaan?
Kyl mä ainaki keitän kauemmin ku tunnin. 50 grammaa, ootko siis tekemässä useamman ihmisen setit samalla kertaa? Kyllä tota varten aika monta litraa varmaan voi laittaa, ite oon yhtä annosta tainnu keitellä n. litrassa. Ja oon antanu sen veden kiehua johki desiin-pariin, sitten suodattanut ja laittanut kasvimatskut uuteen veteen, kaks tai kolme kertaa, niin että matskut varmasti irtoaa.Mimosan jos keittäisi niin joku 2 ruokalusikallista etikkaa keitin veteen kiehauttaa hiljakseen jonkun 1h verran? Olisko tolle 50g mimosaa millainen keitinvesi määrä suunnilleen sopiva?
Toi tuntuu olennaiselta ihan senkin takia, että ehtii rauhottua ja todella fiilistellä sitä mitä on tekemässä. Ilmankin varmaan toimii, mutta miksei kytkeytyä kunnolla sopivaan mielentilaan jos tarkotus on kasvaa matkan kautta?
“The more Chaotic I am, the more complete I am.”
-A.O.Spare
-A.O.Spare
-
hemmohuima
- Tuppisuu
Pistetäänpäs tänne ku en muutakaan paikkaa löytänyt...
Elikkäs Perun sademetsissä me keitettiin aina isossa pannussa banisteriopis caapia ja chacrunaa noin 10 tunnin ajan ja voi että potkis se liemi! Seremonioissa huomas aina curanderon eli shamaanin homman, se johti telepaattisesti sitä rituaalia ja lauloi icaroja. Näin tulevaisuuteen kotiinpaluumatkani jossa kuljin Tsekeistä Puolaan ja sieltä Viroon junalla. Näin maailman rakenteen, se oli suunnikas jossa oli sininen eli hyvä puoli ja paha eli punainen puoli ja sekä siinä sinisen yläpuolella leijui muinaisia tekstejä jotka olivat raamatusta tai mistä pyhästä kirjasta vaan. Näin sinisen käärmeen tulevan minua kohti suunnikkaan läpi. Näin käärmeitä ja panttereita sekä oivalsin että kaikki liityy kaikkeen. Näin myös demoneita jolle annoin kuvitteellista kalaa jota he metsästivät haarukan muotoisella keihäällä. Nämä demonit eivät koskaan tajunneet juontani. Sitten oli vielä se selvinpäin olomaailma. Näin selvänä pilvestä muodostuvan ison picachun jota vieressäni oleva tyttöystäväni osoitti. Näin myös kotkan ja hain sekä kaiken keskuksen eli ison ympyrän jossa oli pienempiä ympyröitä sisäkkäin eli vähän niinkuin taivaallisen kaupungin. Sitten vielä shamaanin vaimo lauloi minulle telepaattisesti ison pyramidin näkökenttääni. Kuulin myös selvänä ollessani maailman ihaninta laulua.
Shamaanini oli halpa, maksoi vain 40 dollaria päivässä kun muut curanderot ottavat viikon matkoista jopa 2000 dollaria. Ottakaa minuun yhteyttä jos haluatte tavoittaa shamaanini. Olen menossa asumaan Peruun tässä kolmen kuukauden sisällä ja aion ostaa talon ja kalastella päivät pitkät verkoilla. Jos jotakin kiinnostaa lähteä mukaani Peruun niin siitä vaan. Yksi kylä jossa voi myös ostaa talon ja elää kalastuksella on sivustosta www.infinitelightperu.comista löytyvä kylä.
Toivon kaikille hyvää ayahuasca trippailua!
Elikkäs Perun sademetsissä me keitettiin aina isossa pannussa banisteriopis caapia ja chacrunaa noin 10 tunnin ajan ja voi että potkis se liemi! Seremonioissa huomas aina curanderon eli shamaanin homman, se johti telepaattisesti sitä rituaalia ja lauloi icaroja. Näin tulevaisuuteen kotiinpaluumatkani jossa kuljin Tsekeistä Puolaan ja sieltä Viroon junalla. Näin maailman rakenteen, se oli suunnikas jossa oli sininen eli hyvä puoli ja paha eli punainen puoli ja sekä siinä sinisen yläpuolella leijui muinaisia tekstejä jotka olivat raamatusta tai mistä pyhästä kirjasta vaan. Näin sinisen käärmeen tulevan minua kohti suunnikkaan läpi. Näin käärmeitä ja panttereita sekä oivalsin että kaikki liityy kaikkeen. Näin myös demoneita jolle annoin kuvitteellista kalaa jota he metsästivät haarukan muotoisella keihäällä. Nämä demonit eivät koskaan tajunneet juontani. Sitten oli vielä se selvinpäin olomaailma. Näin selvänä pilvestä muodostuvan ison picachun jota vieressäni oleva tyttöystäväni osoitti. Näin myös kotkan ja hain sekä kaiken keskuksen eli ison ympyrän jossa oli pienempiä ympyröitä sisäkkäin eli vähän niinkuin taivaallisen kaupungin. Sitten vielä shamaanin vaimo lauloi minulle telepaattisesti ison pyramidin näkökenttääni. Kuulin myös selvänä ollessani maailman ihaninta laulua.
Shamaanini oli halpa, maksoi vain 40 dollaria päivässä kun muut curanderot ottavat viikon matkoista jopa 2000 dollaria. Ottakaa minuun yhteyttä jos haluatte tavoittaa shamaanini. Olen menossa asumaan Peruun tässä kolmen kuukauden sisällä ja aion ostaa talon ja kalastella päivät pitkät verkoilla. Jos jotakin kiinnostaa lähteä mukaani Peruun niin siitä vaan. Yksi kylä jossa voi myös ostaa talon ja elää kalastuksella on sivustosta www.infinitelightperu.comista löytyvä kylä.
Toivon kaikille hyvää ayahuasca trippailua!
-
Madventurer
- Tuppisuu
Nyt tulee sitten eka postaus tänne... :p
Eli viimeksi keitin tässä pari päivää sitten 25g Banisteriopsis caapia ja 25g Psychotria viridistä kraanavedessä ja kolmeen kertaan keitin, yhteensä laitoin sen pienen sitruunan muotoisen pullollisen sitruunamehua, eli 1/3 osa suunnilleen joka kattilalliseen. Neste oli niin pirun pahaa ja hapanta että mulla meni 1,5h juoda se, suunnilleen 20.00 aloin juomaan ja 23 aikaan kaikki vaikutukset oli jo kadonnut. Luulen että syynä oli joko kraanavesi tai sitten tuo hidas juominen?
Mutta mutta, tänään olis tarkoitus laittaa likoamaan 75g molempia, nyt keitän kolmelle ja kokeilen vähän eri tapaa kokkailla. Eli ajattelin liottaa niitä huomiseen asti, aamulla alkaa keittämään ja 2h keittokertoja iltapäivään asti, sit haen kämppikset koulusta ja kun se keitos on haihtunut tarpeeksi niin juodaan ayahuascat. Molemmat on deelejä ottaneet useasti ja viikottainhan me sauhutellaankin täällä. Tästä olis kuitenkin pari kysymystä, ekana että haittaako se kraanavesi oikesti kuinka paljon? Yritin apteekista kysellä vettä, sanoivat että niillä ei oo tislattua vettä varastossa, että pitäisi tilata (?) Luulin sen olevan aika yleistä tavaraa, ehkä tää on vaan pieni paikkakunta. Toinen mahdollisuus oli että keittäisin sulatetussa lumessa, siinä ei luulisi mineraaleja paljoa olevan. Tai näin järkeilin: vesi höyrystyy ja tiivistyy taivaalla -> sataa lumena jo lumiseen maahan niin eihän siihen missään vaiheessa pääse muita aineita kuin ilmakehän saasteet? Vai menikö ihan mönkään
/
Ja vielä lisää: Tällä kertaa ostin kahta eri etikkaa ja kaksi pulloa tuota sitruunamehua, ainakin normi väkiviinaetikka hais niin pahalle kun kaadoin sitä veden sekaan ja koitin kiehuttaa pois puolisen tuntia, että en taida sitä käyttää. Kohta kokeilen saisko omenaviinietikan haihtumaan paremmin, jos ei niin käytän taas sitruunamehua ja siinähän sit irvistellään kun on hapanta
Peace out ja rock on, Madventurer kuittaa.
Eli viimeksi keitin tässä pari päivää sitten 25g Banisteriopsis caapia ja 25g Psychotria viridistä kraanavedessä ja kolmeen kertaan keitin, yhteensä laitoin sen pienen sitruunan muotoisen pullollisen sitruunamehua, eli 1/3 osa suunnilleen joka kattilalliseen. Neste oli niin pirun pahaa ja hapanta että mulla meni 1,5h juoda se, suunnilleen 20.00 aloin juomaan ja 23 aikaan kaikki vaikutukset oli jo kadonnut. Luulen että syynä oli joko kraanavesi tai sitten tuo hidas juominen?
Mutta mutta, tänään olis tarkoitus laittaa likoamaan 75g molempia, nyt keitän kolmelle ja kokeilen vähän eri tapaa kokkailla. Eli ajattelin liottaa niitä huomiseen asti, aamulla alkaa keittämään ja 2h keittokertoja iltapäivään asti, sit haen kämppikset koulusta ja kun se keitos on haihtunut tarpeeksi niin juodaan ayahuascat. Molemmat on deelejä ottaneet useasti ja viikottainhan me sauhutellaankin täällä. Tästä olis kuitenkin pari kysymystä, ekana että haittaako se kraanavesi oikesti kuinka paljon? Yritin apteekista kysellä vettä, sanoivat että niillä ei oo tislattua vettä varastossa, että pitäisi tilata (?) Luulin sen olevan aika yleistä tavaraa, ehkä tää on vaan pieni paikkakunta. Toinen mahdollisuus oli että keittäisin sulatetussa lumessa, siinä ei luulisi mineraaleja paljoa olevan. Tai näin järkeilin: vesi höyrystyy ja tiivistyy taivaalla -> sataa lumena jo lumiseen maahan niin eihän siihen missään vaiheessa pääse muita aineita kuin ilmakehän saasteet? Vai menikö ihan mönkään
Ja vielä lisää: Tällä kertaa ostin kahta eri etikkaa ja kaksi pulloa tuota sitruunamehua, ainakin normi väkiviinaetikka hais niin pahalle kun kaadoin sitä veden sekaan ja koitin kiehuttaa pois puolisen tuntia, että en taida sitä käyttää. Kohta kokeilen saisko omenaviinietikan haihtumaan paremmin, jos ei niin käytän taas sitruunamehua ja siinähän sit irvistellään kun on hapanta
Peace out ja rock on, Madventurer kuittaa.
-
horna
- Kameleontti
Kaupasta vaan hakemaan pullovettä, ne kun eivät sisällä kraanaveden kemikaaleja.
Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings. Drugs just flies you. Choose!
-
Mixtec
- Tuppisuu
Madventurer:
Tiivistä se ihmeessä tarpeeksi pieneen määrään, esim. 1 dl. Sitä on aika mahdoton juoda edes yli 2 dl, saati sitten litraa, lisäksi luulen että mitä enemmän mahassa on nestettä niin sitä herkemmin oksennus tulee, la purga olisi hyvä yrittää pidättää sinne 1,5 tunnin paikkeille juomisesta jotta juoma ehtii imeytyä. Käytä väkiviinaetikkaa ph:n alentamiseen, se haihtuu pois paremmin kuin omenaviinietikka, näin muistan lukeneeni, sitruunamehu haihtuu pois vielä huonommin. Itse pistän väkiviinaetikkaa jotain teelusikallisen litraa kohden. Riittää että ph:n saa johonkin 4-5 kieppeille. Mielestäni 4 keitto kertaa on parempi (saa enemmän irti kasviaineiksesta). Toi yön yli liottaminen ennen keittämisen aloittamista on hyvä tehdä, liaani on kuitenkin aika puista tavaraa, chacrunaa ei tarvitse liottaa erikseen. En suosittele keittämään liian väkivaltaisesti, olisi hyvä jos saisit sen kiehumaan niin että juuri ja juuri kuplii. Suosittelen keittämään liaanin ja chacrunan (tai chalipongan tai jureman) erikseen jotta voit annostella ne erikseen, koska DMT:n lähteen voimakkuudesta ei aina ole takeita, esim. hawaiilainen chacruna on yleensä paljon vahvempaa kuin perulainen. Vanhan (puhtaan) teepaidan käyttäminen siivilöimisessä on kätevämpää kuin kahvisuodattimen, esim. pistät teepaidan teräs-siivilän päälle ja pistät sen siivilän ämpärin tai toisen kattilan päälle, sitten kun tiivistät niin kaadat ämpäristä nesteen kattilaan ja tiivistät (ei keittämällä vaan niin ettei edes kupli, ainakin näin itse teen). Jos keität isomman määrän kerralla niin sitten tiivistäminen desiin ei tietenkään ole hyvä idea, jos keität vaikka 200g liaania kerralla niin tiivistä vaikka puoleen litraan, näin 25 ml vastaa 10 grammaa liaania jolloin yksi desilitra vastaa 40 grammaa. (500 ml : 20 = 25)
hemmohuima:
Hitto pääsisimpä mukaan. Oravanpyörästä hyppääminen on vaan niin helvetin vaikeeta, asiaan ei auta iso opintolaina joka on maksamatta. Saati sitten että olisi rahaa matkustaa peruun ja ostaa kämppä sieltä. Ehkä vois asua jonkun curanderon luona ja maksaa vuokransa tekemällä töitä siellä, kalastusta ja puutarhan hoitoa jne. Samalla vois opiskella maestro curanderon opissa itsekin curanderoksi, espanja tosin pitäis kyllä taittua.
Ettei pääse unohtumaan:
Ayahuasca - Sielun liaani (Banisteriopsis caapi)
Chacruna (Psychotria viridis)
Chaliponga (Diplopterys cabrerana)
Jurema (Mimosa hostilis)
Analogipäille:
Syrian rue - Syyrianängelmä (Peganum harmala)
Tiivistä se ihmeessä tarpeeksi pieneen määrään, esim. 1 dl. Sitä on aika mahdoton juoda edes yli 2 dl, saati sitten litraa, lisäksi luulen että mitä enemmän mahassa on nestettä niin sitä herkemmin oksennus tulee, la purga olisi hyvä yrittää pidättää sinne 1,5 tunnin paikkeille juomisesta jotta juoma ehtii imeytyä. Käytä väkiviinaetikkaa ph:n alentamiseen, se haihtuu pois paremmin kuin omenaviinietikka, näin muistan lukeneeni, sitruunamehu haihtuu pois vielä huonommin. Itse pistän väkiviinaetikkaa jotain teelusikallisen litraa kohden. Riittää että ph:n saa johonkin 4-5 kieppeille. Mielestäni 4 keitto kertaa on parempi (saa enemmän irti kasviaineiksesta). Toi yön yli liottaminen ennen keittämisen aloittamista on hyvä tehdä, liaani on kuitenkin aika puista tavaraa, chacrunaa ei tarvitse liottaa erikseen. En suosittele keittämään liian väkivaltaisesti, olisi hyvä jos saisit sen kiehumaan niin että juuri ja juuri kuplii. Suosittelen keittämään liaanin ja chacrunan (tai chalipongan tai jureman) erikseen jotta voit annostella ne erikseen, koska DMT:n lähteen voimakkuudesta ei aina ole takeita, esim. hawaiilainen chacruna on yleensä paljon vahvempaa kuin perulainen. Vanhan (puhtaan) teepaidan käyttäminen siivilöimisessä on kätevämpää kuin kahvisuodattimen, esim. pistät teepaidan teräs-siivilän päälle ja pistät sen siivilän ämpärin tai toisen kattilan päälle, sitten kun tiivistät niin kaadat ämpäristä nesteen kattilaan ja tiivistät (ei keittämällä vaan niin ettei edes kupli, ainakin näin itse teen). Jos keität isomman määrän kerralla niin sitten tiivistäminen desiin ei tietenkään ole hyvä idea, jos keität vaikka 200g liaania kerralla niin tiivistä vaikka puoleen litraan, näin 25 ml vastaa 10 grammaa liaania jolloin yksi desilitra vastaa 40 grammaa. (500 ml : 20 = 25)
hemmohuima:
Hitto pääsisimpä mukaan. Oravanpyörästä hyppääminen on vaan niin helvetin vaikeeta, asiaan ei auta iso opintolaina joka on maksamatta. Saati sitten että olisi rahaa matkustaa peruun ja ostaa kämppä sieltä. Ehkä vois asua jonkun curanderon luona ja maksaa vuokransa tekemällä töitä siellä, kalastusta ja puutarhan hoitoa jne. Samalla vois opiskella maestro curanderon opissa itsekin curanderoksi, espanja tosin pitäis kyllä taittua.
Ettei pääse unohtumaan:
Ayahuasca - Sielun liaani (Banisteriopsis caapi)
Chacruna (Psychotria viridis)
Chaliponga (Diplopterys cabrerana)
Jurema (Mimosa hostilis)
Analogipäille:
Syrian rue - Syyrianängelmä (Peganum harmala)
-
Madventurer
- Tuppisuu
Kiitos vastaukesta Mixtec, keitin ne silloset satsit ekat 2 kattilallista lumesta sulatettuun veteen ja väkiviinaetikkaan, loput 2 kraanaveteen kun en jaksanut enää tuolla lumihangessa telmiä. Ja nyt kun sitä on livenäkin muutamat kyselly ni laitan tännekki että älkää keittäkö kraanaveteen, ne siinä olevat mineraalit syö oikeesti tehot pois. Kokemus opettaa
Sittemmin keitin kahdelle hengelle 50g caapia ja 50g chacrunaa akkuvedessä etikalla ja huomasin miten erilaiselta se juoma maistui ja tuntui heti alusta alkaen.
Lasillinen maitoa ja sen jälkeen kulaus sokerivettä muuten poisti äkkiä suusta, huulilta ja kurkusta sen hapokaan kirvelyn.
Madventurer kuittaa ja jatkaa itsenäisiä shamaaniopintojaan.
Lasillinen maitoa ja sen jälkeen kulaus sokerivettä muuten poisti äkkiä suusta, huulilta ja kurkusta sen hapokaan kirvelyn.
Madventurer kuittaa ja jatkaa itsenäisiä shamaaniopintojaan.
-
horna
- Kameleontti
Onko kenelläkään antaa tietoa kauanko Mimosa jauhe säilyy (viileässä ja valolta suojattuna), ennen kuin tehota alkaa hävitä?
Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings. Drugs just flies you. Choose!
-
kitupiikki
- Tuppisuu
Nyt kun sain mun mimosat ja harmalat nii tehtäväni on laittaa ne kattilaan tässä joskus 10g mimosaa ja 5g harmalaa luulisi olevan hyvä annostus?
ensi kertaa kokeilen.. kuinka on kokeneet elämänliemen keittäjät keittäneet? muistaakseni luin jottain pakastuksesta, parempi pakastaa kuin lisäämällä sitrushappoo ja mittää etikoit?.
-
kitupiikki
- Tuppisuu
vaikka on erittäin väsyny, mutta hyvä aamu nii taidan laittaa kattilan tulille
trippipediasta löysinki jo ohjeet 
-
lahke
huh, vois tässä joku päivä keitellä jonkun huascayhdistelmän
viimeksi kun otin.. puoli vuotta kulunut tai ylikin. nyt vasta alkaa vaikutukset haihtua, vai kuvittelenko vaan?
(otin silloin viikon aikana 5 päivänä huascaa ja kahtena deksmiä. AAH)
viimeksi vähän väärinkäytin ainetta, nyt nöyremmällä asenteella lieden ääreen hämmentämään.
kuola jo valuu...
viimeksi vähän väärinkäytin ainetta, nyt nöyremmällä asenteella lieden ääreen hämmentämään.
kuola jo valuu...
-
Asidyyli
- LD50
DMT:n pitäisi kai olla suhteellisen vakaa oikein (yllä kuvatun) säilöttynä. Lähinnä kai maoi-lähteen pitäis olla tuoretta tavaraa.horna wrote:Onko kenelläkään antaa tietoa kauanko Mimosa jauhe säilyy (viileässä ja valolta suojattuna), ennen kuin tehota alkaa hävitä?
-
Asidyyli
- LD50
Caapin keittelystä on tässä ja toisessa aya-ketjussa kyllä ristiriitaisia kommentteja. Toiset sanoo, että antaa liueta yön yli ennen huolellista keittoa, toiset että keittelyä vaan jotain tunti??
-
Neuromoottori
- Psykonautti
Olis tossa tarkotus keitellä ensimmäiset ayahuasca (25g caapi ja 8g mimosa) liemet kuhan postimies pate vaa roudaa ne tänne
en nyt äkkisältään löytäny mitään keitto ohjeita ja täällä on niin ristiriitasia mielipiteitä et onko jollain ihan semmosta ihan perus ohjetta alottelijalle? tarkotus olis olla ihan yksikseen ku ei löydu trippivahtia (uus kaupunki) on mulla kyllä kokemusta erinlaisista psykedeeleista mm.lds,bromot,tatit ja joitain muitaki sekiksii??,mut tää vissii eroo aika paljonki noista edellämainituista aktiviteeteista
tarkotus ei oo vetää pönttöö sekasin vaa itsensä tutkiminen ja mahdollisesti jotain terapeuttista "hoitoa"? oon jo pari vuotta ollu kiinnostunu tästä mut en vaa oo koskaan saanu mitään aikaseks,mut nyt on tilaukset tehty ja odottelen vastauksia... ja hauskaa viikonloppua kaikille 
-
puutarhuri
- Tuppisuu
Jos harmalaa ottaa yli "suosituksen" esim 10g harmala/10g mimosa niin tehostaako paremmin vaikutusta vai lisääkö vain vatsanväänteitä entisestää? (vertaa ~5g harmala/10g mimosa).
E: taitaa olla tyhmä kysymys kun kukaan ei vastaa, kokeilemallahan tuo selviää
E: taitaa olla tyhmä kysymys kun kukaan ei vastaa, kokeilemallahan tuo selviää
Last edited by puutarhuri on Sun 05 Jun 2011, 21:41, edited 1 time in total.