Asidyyli wrote:onkohan nyt kuitenkin liioiteltua tuo vaivalloisuus nopeammin valmistuviin korvikkeisiin verrattuna, ja onko sen arvoista, vai ajaisiko jokin muu helpompi kombinaatio yhtä hyvin saman asian.
Onhan se turhaa keittää jotakin juomaa 9 tuntia, jos ei näe siinä mitään pointtia.
Mun mielestä korvike on aina korvike ja nopea fixi on nopea fixi. Mä en tiedä mitä asiaa näiden pitäis ajaa sun kohdallas, mutta jos itse oletan kasvin ajavan jonkun asian, niin yleensä se mikä on lopputulos ei ole lähelläkään sitä.
Tuo keittoaika käytetään myös valmistautumiseen, joka on mielestäni paljon suurempi vaikuttaja itse kokemukseen kuin mitkään määrät tai keitto-ohjeet. Jos ei näe valmistautumisessa mitään mieltä tai tuo aika tuntuu turhalta, niin eikö sitä silloin kannata kokeilla edes kerran? Ei se yhdeksän tuntia ole varmaan paljoa sun elämästäs pois, varsinkin jos ajattelee että voit sen avulla saada elämääsi pysyviä positiivisia vaikutuksia. Mä olen havainnut että nämä kasvit vaativat, edellyttävät ja opettavat kärsivällisyyttä. Jotkut puhuu jopa siitä, miten koko järjestelmä on saattanut ihmisen elämäntarkoituksksi kärsivällisyyden opettelun, kärsimisen.
Mä näkisin että vaivaantuminen ja vaivannäkö kulkevat kyllä käsikädessä. Vaikka tuntuu typerältä jutella jollekkin porisevalle padalle yhdeksän tuntia, niin just siinä piilee koko jutun juju. Sun pitää nähdä vaivaa ja olla kärsivällinen, koska niinhän sitä sanotaan että kärsivällisyys palkitaan. Nämä vaan mun keloja, sun pitää kokeilla itse.
Sinuna kokeilisin kuitenkin autenttista Ayahuascaa ja juuri niin autenttisesti ja vaivalloisesti kuin vain voi. Itse kokeilin kerran enkä voi kyllä enää nykyään jättää rituaalissani mitään puolitiehen. Täydellinen omistautuminen -vaikkei tarkalleen tietäisikään mitä tekee- muodostaa rituaalin, joka on ainoastaan sinun ja kasvisi välinen asia. Jos kasvi ja sinä tyydytte lyhyempään yhteiseen aikaan ennen "yhdistymistä", niin se on teidän rituaalinne, mutta et voi tietää millainen teidän suhteenne olisi pidemmällä keitto/valmistautumisajalla.
Itse en koskaan sijoittaisi rahojani kalliimpiin ja autenttisiin aineksiin, mikäli saisin saman halvemmalla. En koskaan tuskailisi 9 tuntia keitellen jotakin juomaa tai paastoaisi, jos pikainen keittely ja/tai extractit ajaisivat saman asian.
Istuin 9 tuntia keittämässä, mutta join tavoitellen jotakin ultravisuaalista psykedelia trippia, jonka aikana piti yrittää vältellä oksentamatta, kun se ei kiehtonut. Vaikutuksia ei tullut, lukuunottamatta purgatiivisia(oksettavia) vaikutuksia, jotka eivät helpottaneet edes oksentamalla. Sitten nöyränä ja ilman ennakko odotuksia istuin sen 9 tuntia uudestaan ja kappas kummaa sain kaiken mitä edellisellä kerralla toivoin ja paljon lisää. Sain oksentaa ja puhdistua, enkä voinut koskaan kuvitella nauttivani siitä niin paljon. Mun mielestä Ayahuasca on ultimaattinen lääke, mutta tosi paska psykedeeli.