Useita vuosia kaapissani lojunut salvia 10x erään dokumentin inspiroimana päätyi lasibongiin. Olin yksin kotonani ja vähensin valonlähteet yhteen ainoaan lamppuun jotta näin sytyttää bongin ja asettua sohvalle makuulle.
Annos oli silmämääräisesti mitattu, mutta kuvittelen sen olleen ehkä 50mg.
Imaisin savun kerralla keuhkooni ja astuin nopeasti muutaman askeleen sohvalleni. Pidättelin savua ja aloin tuntea "sen" tunteen, kuin palaisi jonnekin tuttuun paikkaan jonka olemassaolon aina unohtaa. Uloshengityksestä on hatara muistikuva johon liittyy myös jonkinlaisia visuaalisia pyörteitä, jotka kuitenkin nopeasti katosivat tai menettivät merkityksensä.
Yhtäkkiä en enää tiennyt missä olen, kuka olen ja mitä on tapahtunut. Ymmärsin jotenkin että elämäni siihen asti oli ollut illuusiota, jonkinlaista huijausta.
Käsitteet suunnista kuten ylhäällä tai alhaalla olivat kadonneet, en ollut tietoinen ruumiistani ja ulkoinen maailma näyttäytyi "yhtenä" eli en pystynyt erottamaan esim. lattiaa tai tuolia, oli vain tietoisuutta.
Tunsin naispuolisen tietoisuuden, joka oli ehkä osa itseäni ja osittain tunsin sen erääksi lapsuudenaikaiseksi ystäväkseni. Se oli enemmänkin ajatus joka kertoi minulle jotain, en enää muista mitä. Saattoi yrittää saada minua ymmärtämään jotain tai sitten kommentoi vain sitä että olin tosiaan elänyt harhassa ja tämä oli todellisuus.
Tämän syvemmälle en ehtinyt päästä ennen kuin aloin hahmottaa aikaa ja paikkaa. Tajusin makaavani edelleen sohvalla mutta olin vielä puoliksi toisessa todellisuudessa. Kokemus oli niin uskomaton että repesin hysteeriseen nauruun ja käänsin pääni tyynyä vasten koska en vielä uskaltanut avata silmiäni, halusin odottaa että palaisin takaisin "kotiin" eli normaaliin konsensustodellisuuteen.
Kokemus oli uskoakseni hyvin tyypillinen salviamatka ja vahvimmin siitä jäi kuva siitä miten aivot todellakin rakentavat todellisuuden. Kaikki voi fyysisessä maailmassa olla samoin mutta aivojen tulkinta muuttuu täysin. Todellisuuden joutui rakentamaan pala palaselta uudestaan, tai jonkin mekanismin kautta aivot sen suorittivat itsestään. On kiinnostavaa pohtia sitä, mitkä tekijät luovat käsityksemme todellisuuden "itsestäänselvyyksistä" jotka niin helposti salvian vaikutuksesta katoavat.
En tiedä koska seuraavan kerran uskaltaudun tuota voimakasta kokemusta toistamaan. Yksin en mielelläni uudelleen tuota tekisi sillä kontrolli on todellakin täysin kadoksissa ja monia esimerkkejä löytyy vaarallisesta käyttäytymisestä salvian alaisena. Saattaa mennä taas muutama vuosi, mitään huvin vuoksi päihteilyä salvia ei ole eikä siihen pitäisi kenenkään kovin nuoren tai henkisesti epävakaan (lue: päihteiden sekakäyttäjät) kajota.
Salvia, todellisuuden nollautuminen ja uudelleenrakennus
-
The Real Blunt
- Karvakuono
-
skirtfeber
- Apteekki
-
tRip
- Moderator
Re: Salvia, todellisuuden nollautuminen ja uudelleenrakennus
Miksei? Mielestäni sopivalla annoksella on Salvia hyvinkin lempeä ja miellyttävä, eikä vaikutuskaan ole järin pitkä, että ehtisi flipata.. Salviaa pitää vain osata kuunnella, se kyllä opastaa.The Real Blunt wrote:[...]mitään huvin vuoksi päihteilyä salvia ei ole eikä siihen pitäisi kenenkään kovin nuoren tai henkisesti epävakaan (lue: päihteiden sekakäyttäjät) kajota.
Ei sitä välttämättä tarvitse aloittaa 1000000x extrakteilla.
Keep it unreal.
Vaultti.net - coming soon..
Vaultti.net - coming soon..
-
The Real Blunt
- Karvakuono
Vierestä seurattujen kokemusten perusteella en vain voi suositella mitään psykedeeliä ihmiselle jolla on tavallista suurempi riski joutua psykoosiin. Se vaikutuksen kesto ei suojaa tarpeeksi, salvia on helposti niin täydellisen todellisuudesta vieraannuttava että se viisi minuuttia voi helposti katkaista kamelin selän.tRip wrote:Miksei? Mielestäni sopivalla annoksella on Salvia hyvinkin lempeä ja miellyttävä, eikä vaikutuskaan ole järin pitkä, että ehtisi flipata.. Salviaa pitää vain osata kuunnella, se kyllä opastaa.The Real Blunt wrote:[...]mitään huvin vuoksi päihteilyä salvia ei ole eikä siihen pitäisi kenenkään kovin nuoren tai henkisesti epävakaan (lue: päihteiden sekakäyttäjät) kajota.
Ei sitä välttämättä tarvitse aloittaa 1000000x extrakteilla.
Nuorille en siksi mielelläni antaisi että mielenterveysongelmat ovat yleensä vielä alle kaksikymppisenä piileviä ja yleensä ne laukeavat tuossa kahdenkymmenen ikävuoden kieppeillä jos ovat lauetakseen, joten olisin melko varovainen. Pelkän lehden polttelu tai pureskeleminen ovat tietysti helpommin kontrolloitavia kokemuksia, mutta en halua antaa palstan nuoremmille lukijoille kuvaa siitä että salvia olisi "sekoiluun" sopiva päihde.
-
Dont_hate_da_Playa
- Tuppisuu
-
The Real Blunt
- Karvakuono
Ympäristö pimeäksi, ei ääniä taustalle, pidättelet savua niin kauan kuin pystyt ja lataat samalla vaikka uutta pesällistä jos ensimmäinen meni kokonaan, jatka kunnes et tiedä mitä piipulla tehdään.
Forty-seven percent encountered otherworldly beings, variously described as clowns, elves, robots, insects, E.T.-style humanoids, or "entities" that defied description.
-
Lasipallo
- Kameleontti
Sitä voi kyllä jauhaa suussa sen ~10-20min, ei vain välttämättä maistu kovin mukavalta. Itse kokeilisin pistää teepussin sisään ja sitä imeskellä limakalvoilla. Tuli tuossa yksi päivä sellanen idea, kun salvia nuuska.Dont_hate_da_Playa wrote:mites kun sain kaverilta jotain tollasta 1x pieni jumitus ei muuta vaikutusta polttamalla. eikä tota paljoo jaksa polttaa kun alkaa vituttaa vaan kun ei toimi kunnolla.
Toimisko syömällä paremmin
Itse olen kerran polttanut salviaa isohkosta bongista ja kyllä sitä sai sen ~0.8g polttaa kerralla, eikä efektit ollut erikoisempia verrattuna siihen kun polttaa 0.1g 5x:ää.
Kannattaa varmaan säästää se lehti jos sitä ei ole paljoa ja pistää extractin sekaan sitten joskus.
They were tattooed from head to foot, and they brandished cutlasses and big clubs with spiked knobs. They shouted ferociously in their native Finnish, and they swung cutlass and club as if berserk, sometimes felling their own men in their fury.
-
slack1
- Psykonautti
Mulle on pari kertaa kans tullu just noi fiilikset aivan identtisenä.The Real Blunt wrote:... ja vahvimmin siitä jäi kuva siitä miten aivot todellakin rakentavat todellisuuden. Kaikki voi fyysisessä maailmassa olla samoin mutta aivojen tulkinta muuttuu täysin. Todellisuuden joutui rakentamaan pala palaselta uudestaan, tai jonkin mekanismin kautta aivot sen suorittivat itsestään. On kiinnostavaa pohtia sitä, mitkä tekijät luovat käsityksemme todellisuuden "itsestäänselvyyksistä" jotka niin helposti salvian vaikutuksesta katoavat.
Follow your dreams, you can reach your goals. I'm living proof.
-
Jussi
- Apteekki
Minulle myös mutta en muista mistäslack1 wrote:Mulle on pari kertaa kans tullu just noi fiilikset aivan identtisenä.The Real Blunt wrote:... ja vahvimmin siitä jäi kuva siitä miten aivot todellakin rakentavat todellisuuden. Kaikki voi fyysisessä maailmassa olla samoin mutta aivojen tulkinta muuttuu täysin. Todellisuuden joutui rakentamaan pala palaselta uudestaan, tai jonkin mekanismin kautta aivot sen suorittivat itsestään. On kiinnostavaa pohtia sitä, mitkä tekijät luovat käsityksemme todellisuuden "itsestäänselvyyksistä" jotka niin helposti salvian vaikutuksesta katoavat.
Kun matkalle kerran on lähdetty, ei paluuta takaisin enää ole.
-
RoboPoski
- Lepakko
Kaikkea ei tarviikka muistaa eikä tietää. Show must go on!