Lätkän laadusta
-
polge
- Psykonautti
Lätkän laadusta
Eli mistä tunnistaa lätkän laadun? 
-
NapalmSatan
- Lepakko
Re: Lätkän laadusta
Polttamalla
Kovuus on aika hyvä indikaattori laadusta... mitä pehmeämpää, sitä todennäköisimmin hasaa eikä sitä peeällää...
Kovuus on aika hyvä indikaattori laadusta... mitä pehmeämpää, sitä todennäköisimmin hasaa eikä sitä peeällää...
Murderous motivation
-
dredi
- LD50
Ei välttämättä... hyvä hasis kovettuu kylmässä mutta pehmenee lämpimässä. Jos se on pehmeää vaikka pakkasessa se on todennäköisesti paskaa.
PELASTAKAA PIISKUJÄNIKSET!
-
mauseri
- LD50
5v kun poltin päivittäin, niin kyllä vastaan tuli varmaan kaikkia variaatioita..kovaa, pehmeää, super pehmää, tankoa jne. joskus oli huono, joskus todella huonoa, yleensä hyvää ja joskus todella hyvää.. mut suurin osa hasiksesta haisee, maistuu ja kovuus tuntuu "oikealta", tietty leimat auttaa paljon, jos niitä nyt enää ees on olemassa..
"Hampaita ei tarvita, metaa ja baariin"
-
dredi
- LD50
Heh.. tiätkö mistä ne "leimat" on alunperin peräisin?
Ne on noilta krisun pushereilta, kun kaikilla oli lähestulkoon samoja lätkiä niin piti alkaa erottumaan muista, jengi alko laittamaan omat leimansa lätkiin... oli daavidin tähteä, hakaneulaa ja vaikka mitä, jokaisella pusherilla omansa... ja näillä leimoilla harvoin oli lätkän alkuperän kanssa mitään tekemistä.
Ne on noilta krisun pushereilta, kun kaikilla oli lähestulkoon samoja lätkiä niin piti alkaa erottumaan muista, jengi alko laittamaan omat leimansa lätkiin... oli daavidin tähteä, hakaneulaa ja vaikka mitä, jokaisella pusherilla omansa... ja näillä leimoilla harvoin oli lätkän alkuperän kanssa mitään tekemistä.
-
w
- Psykonautti
Jos itelle on sattunut hyvää lätkää kohdalle, niin yleensä on tuoksunut vähän mintulle tai jollekkin mausteiselle, ollut pehmeetä, joskus jopa semmosta öljystä/tahmeeta mistä jää kunnon limat sormiin kun väsäilee.. Usein kyllä toi pehmeys meinaa hyvää, toki on niitäkin sattunut että pehmenee vasta lämmittäessä mutta toiminut sekin hyvin.
Parhaiten tietää vasta polttamalla.
Parhaiten tietää vasta polttamalla.
-
Past
- Tuppisuu
Tuttu kerto kun ottaa pienen nokareen johonki tikun päähän ja lämppää sitä ja kattoo et tuleeks vaaleeta/tummaa savua nii tietää siitä. 
-
Drawsku
- Psykonautti
Minkäs muun sävyistä savua on sitten olemassa kuin vaaleaa tai tummaa? Sama kun sanoisi että hyvän lätkän tunnistaa siitä että se on joko kovaa tai pehmeää.Past wrote:Tuttu kerto kun ottaa pienen nokareen johonki tikun päähän ja lämppää sitä ja kattoo et tuleeks vaaleeta/tummaa savua nii tietää siitä.
-
Ram1t
Eiköhän toi tarkota sitä että jos tulee hirveän tummaa niin sitten se on hyvää tai huonoa (edellisessä ei kerrota kumpi tarkoittaa kumpaa) ja sitten jos taas "vaaleaa" savua, niin sit se on sitä jäljelle jäänyttä :pDrawsku wrote:Minkäs muun sävyistä savua on sitten olemassa kuin vaaleaa tai tummaa? Sama kun sanoisi että hyvän lätkän tunnistaa siitä että se on joko kovaa tai pehmeää.Past wrote:Tuttu kerto kun ottaa pienen nokareen johonki tikun päähän ja lämppää sitä ja kattoo et tuleeks vaaleeta/tummaa savua nii tietää siitä.
-
w
- Psykonautti
Tumma savu tarkoittaa jatkeita. Esim. moottoriöljy. 
-
mauseri
- LD50
ok, mut tietääpähän sen et se on ees niiltä peräisin.. mun käsityksen mukaan siellä ei myydä peruspaskalätkää.dredi wrote:Heh.. tiätkö mistä ne "leimat" on alunperin peräisin?
"Hampaita ei tarvita, metaa ja baariin"
-
dredi
- LD50
Kristianian hashmarketissa hasikset jaoteltiin viiteen laatuluokkaan: standard, semistandard, ryger, luxus ja super. Standard & semistandard on suunnilleen niinkuin hyvää PL:ää... jota ostaa lähinnä turistit halvan hinnan takia. Ryger on "poltettavaa" lätkää - suomen asteikolla sitä nimitettäisiin jo huippuhyväksi - katsotaan sen verran laadukkaaksi että kehtaa polttaa itse ja tarjota kaverille... siitä nimitys, "ryger" tarkoittaa tanskankielessä muuten myös tupakkaa. Luxus ja super -lätkät on taas sellaista laatua jota harvoin tulee suomeen asti - hintakin on sen mukaista.ok, mut tietääpähän sen et se on ees niiltä peräisin.. mun käsityksen mukaan siellä ei myydä peruspaskalätkää.
Leimat taas laitetaan kaikkiin lätkiin laatuluokituksesta riippumatta, siellä myyjät eivät kuseta - standardi myydään standardina ja luxus luxuksena toisin kuin suomessa... joten ei ole tarvetta erotella hyviä ja huonoja lätkiä leimoilla.
Eli leimat ei siinä vaiheessa kun lätkä tulee tänne asti tosiaan välttämättä kerro mitään. Kyllä ne ryssätkin on oppinut paskat peeällänsä "leimaamaan"...
-
peili
- Psykonautti
Alkoi tupakoimattomana kiinnostamaan tuo paahtaminen. Mikä on helpoin entä paras tapa paahtaa tupakkansa? Itse olen joskus liottanut tupakkaa vedesä yön yli ja sitten kuivannut ja kyllä huomaa että nikotiinista on suuri osa hävinnyt tuolla tavalla käsiteltynä. Harvoin kun polttaa niin ei se maku kovin paljoa häiritse. Pääasia että saa nikotiinin pois ettei tule huono olo.
-
dredi
- LD50
-
PSYCONAUT
- Psykonautti
itse lämppään tupakan, jos siis on "aski-tupakkaa" ei pelkkiä puruja, sillä lailla että ensin nuolen sen päällä olevan paperin kokonaan märäksi
ja sen jälkeen lämmitän sytkärillä niin kauan että se paperi alkaa mennä ruskeankeltaiseksi ja alkaa tuoksua sellainen juuri paistettu leipä
tulee hyvä aromista itse paahdettua väsäri rössöä
ja sen jälkeen lämmitän sytkärillä niin kauan että se paperi alkaa mennä ruskeankeltaiseksi ja alkaa tuoksua sellainen juuri paistettu leipä
-
Uke
- LD50
Homma toimii myös sillein, että lämmittelet sytkärillä sitä tehdastupakkaa niin kauan kunnes mustuu. Ei tarvi nuoleskella tjsp. ei se siitä palamaan lähde - ainakaan mulla. Tosin harvemmin teen tuota, kun ei ole imo tarvista lämppäillä niitä puruja, menee sellasenaan.PSYCONAUT wrote:itse lämppään tupakan, jos siis on "aski-tupakkaa" ei pelkkiä puruja, sillä lailla että ensin nuolen sen päällä olevan paperin kokonaan märäksi

''Ihmiset ovat tismalleen kuin kukat: tarvitsemme aurinkoa ja hoivaa ja sen sellaista, mutta kasvamme paremmin kun päälle nakkaa pussin paskaa.''
PLUR Peace, Love, Unity, Respect.
-
dredi
- LD50
Itse tein silleen että lämppäsin tupakkaa sytkärillä ja välillä puhaltelin sitä. Siis tupakka suuhun ja puhaltaa täysin keuhkoin niin että röökin toisesta päästä lentää savua. En tiedä mihin tää perustuu mutta tällä konstilla tulee ainakin hyvin paahdettua röökiä.
-
Shavu
- Psykonautti
Millä tota lätkää yleensä jatketaan? Meinaan jos tulee keuhkoista asti mustaa savua niin jotenkin musta tuntuu että ne jatkeaineet ei ole mitään terveellisiä 
-
Nuppi_
oon kuullut etä mehiläisvahalla aika usein, mutta kyllä siinä varmaan kaikkea michelinin renkaista aina kamelinpaskaan voi olla jatkettuShavu wrote:Millä tota lätkää yleensä jatketaan? Meinaan jos tulee keuhkoista asti mustaa savua niin jotenkin musta tuntuu että ne jatkeaineet ei ole mitään terveellisiä
-
Uke
- LD50
Siis.. Tumma savu tulee, kun sitä lämppää, ei keuhkoista. Tai mulla on ainakin tullu puhtosta savua keuhkoista joka kerta ku läpyä polttanu. Mutta juuh, kengänpohjasta koiran paskaan voi olla kyl siinäNuppi_ wrote:oon kuullut etä mehiläisvahalla aika usein, mutta kyllä siinä varmaan kaikkea michelinin renkaista aina kamelinpaskaan voi olla jatkettuShavu wrote:Millä tota lätkää yleensä jatketaan? Meinaan jos tulee keuhkoista asti mustaa savua niin jotenkin musta tuntuu että ne jatkeaineet ei ole mitään terveellisiä

''Ihmiset ovat tismalleen kuin kukat: tarvitsemme aurinkoa ja hoivaa ja sen sellaista, mutta kasvamme paremmin kun päälle nakkaa pussin paskaa.''
PLUR Peace, Love, Unity, Respect.
-
polge
- Psykonautti
Itsehän pidän eritysen paljon kissanpaskalla jatketusta lätkästä 
-
polge
- Psykonautti
Shmuutit sauhut ja kolisee ku mummon asperin cardiot konsanaan!polge wrote:Itsehän pidän eritysen paljon kissanpaskalla jatketusta lätkästä
-
Damned
- Psykonautti
Tää menee vähän offtopicciin, mutta onko mahdollista / kannattavaa polttaa lätkää sätkänä vai pitäiskö väsät älyämpäri, toi äly on vihoviimine vaihtoehto?
-
Gartargor
- Psykonautti
jos hyvin hienontaa mikserin sekaan niin kyl se menee
I used to worry, thought I was goin' mad in a hurry
Gettin' stress, makin' excess mess in darkness
-
Damned
- Psykonautti
Eli suomeks jauhaa tupakansekaan?Gartargor wrote:jos hyvin hienontaa mikserin sekaan niin kyl se menee
-
Gartargor
- Psykonautti
mikseri ei ole välttämättä tupakkaa ja jauhaminen nyt ei ihan kuvaa sitä mitä tehdään, mutta joo 
I used to worry, thought I was goin' mad in a hurry
-
Damned
- Psykonautti
No se oli nyt vaa sanalline ilmasu, tajusin kyllä ja voiha sitä sekottaa muihinkin kannabiksen tuotteeseen, täälläpäi suosittu jointti on kukkaa ja seassa läpää iha vähäGartargor wrote:mikseri ei ole välttämättä tupakkaa ja jauhaminen nyt ei ihan kuvaa sitä mitä tehdään, mutta joo
-
King Ink
- LD50
Kyl mää aika monesti poltan läbyä jointilla. Mixaa vaan hyvin tupakkaan sun muuhun niin hyvin se toimii. Ei hirveitä kökkäreitä tietenkään kannata jättää. Tottakai bongista tai älystä jos on mahdollisuus, mut kyl se ihan hyvin jopollakin futaa.
-
Damned
- Psykonautti
Vesipiippu mulla on käyttämättömänä (joku matkamuisto egyptistäKing Ink wrote:Kyl mää aika monesti poltan läbyä jointilla. Mixaa vaan hyvin tupakkaan sun muuhun niin hyvin se toimii. Ei hirveitä kökkäreitä tietenkään kannata jättää. Tottakai bongista tai älystä jos on mahdollisuus, mut kyl se ihan hyvin jopollakin futaa.
-
Huiko
- LD50
Jos pitää olla huomaamaton,niin voi kyllä valmistupakan tai "hylsyn" sisään laittaa,kun on hyvin väsätty.
Ei kyllä toimi niin kuin bongista mutta ehkä jotain irti saa?
Väsää riittävän löysä,mut ei liian. :heh:
Itse olen siinä luulossa että hyviä merkkejä laadusta on lätkän pehmeys ja turpoaminen väsätessä.
Piippu on oma suosikki.
Se egyptin matka muisto voi olla jopa aika huono tuohon poltteluun,omasta kokemuksesta.
Ei kyllä toimi niin kuin bongista mutta ehkä jotain irti saa?
Väsää riittävän löysä,mut ei liian. :heh:
Itse olen siinä luulossa että hyviä merkkejä laadusta on lätkän pehmeys ja turpoaminen väsätessä.
Piippu on oma suosikki.
Se egyptin matka muisto voi olla jopa aika huono tuohon poltteluun,omasta kokemuksesta.
Tää tie vie tuskan, valitusten loukkoon.
Tän kautta käyt iänikuiseen vaivaan.
Tää tie vie kadotuksen väen joukkoon.
Oikeudenmukaisuus sai minut aikaan,
Jumalan Voima, Viisauden summa
ja Alkurakkaus, joka synnit peittää.
Vain ikuiset on ennen mua luotu,
myös mun on ikuisesti kestää suotu.
Kun tästä käyt, saat kaiken toivon heittää.
-Dante (n. armonvuonna 1321 jkr.
Tän kautta käyt iänikuiseen vaivaan.
Tää tie vie kadotuksen väen joukkoon.
Oikeudenmukaisuus sai minut aikaan,
Jumalan Voima, Viisauden summa
ja Alkurakkaus, joka synnit peittää.
Vain ikuiset on ennen mua luotu,
myös mun on ikuisesti kestää suotu.
Kun tästä käyt, saat kaiken toivon heittää.
-Dante (n. armonvuonna 1321 jkr.