Hallusinaatiot

Keskustelua psykedeeleistä ja hallusinogeeneista.
Dexma
Moderator

Re: Hallusinaatiot

Post by Dexma »

Ei kyllä mullekkaan tullut viimeksi daturasta halluja, seuraavan päivän kännääminen iski aika pahasti kumminkin...
Jeshu
OD

Post by Jeshu »

No mut kyl siit daturasta tulee halluja kunhan on annos kohdillaan, ellei sit tosiaan oo joku neurologinen poikkeavuus. Porukka saanu siitä niin hulluja hallusinaatioita, että...
Tunnetta ei voi ostaa: sanotaan.
Vaan ei sanoillakaan saavuttaa.
Ei kukaan pakoon itseään pääse.
On minulla turvallinen olla.
Dexma
Moderator

Post by Dexma »

jesuiitta wrote:No mut kyl siit daturasta tulee halluja kunhan on annos kohdillaan, ellei sit tosiaan oo joku neurologinen poikkeavuus. Porukka saanu siitä niin hulluja hallusinaatioita, että...
Joo näin määkin luulen, vajarit jäi viimeksi daturasta... (tais olla positiivisiin asioihin luettavaa... )
dredi
LD50

Post by dredi »

Visuaaleja **tusti, halluja harvemmin.

Perinteisillä serotonergisillä psykedeeleillä en kyllä varsinaisia "hallusinaatioita" oo nähny, valvoessa piristeiden avulla kyllä vaikka nuo voisi kyllä luokitella valveuniksi...
PELASTAKAA PIISKUJÄNIKSET!
Jeshu
OD

Post by Jeshu »

Dexma wrote:
jesuiitta wrote:No mut kyl siit daturasta tulee halluja kunhan on annos kohdillaan, ellei sit tosiaan oo joku neurologinen poikkeavuus. Porukka saanu siitä niin hulluja hallusinaatioita, että...
Joo näin määkin luulen, vajarit jäi viimeksi daturasta... (tais olla positiivisiin asioihin luettavaa... )
Kenties. Voi olla tosissaan vaarallista kun alkaa näkemään kaikkea konkreettista ei-olevaa ja luulee sitä todeksi (trippivahti suositus tähän). Jotkut diggaa deliriumista, mulle se edustaa jotain sellaista jonka haluaa kokea, mutta yksi kerta riittää - ja yhden kerran deliriumissa oon ollukin vain.
SAWANISTI
Apteekki

Post by SAWANISTI »

Kuka voi kokea deliriumin mukavana?? Dexma :lol: :cry:?? Tai kaippa sekin on vaan siitä kiinni miten sen kokee. Alkoholi deliriumista ei ainakaan voi saa mitään mukavaa irti ellei ole itse saatana! Myös pitkään jatkunut päivittäinen pajauttelu mulla tuo jonkinmoisia delirium oireita. Valvominen(piri) just yllämainitun kaltaista unen ja hereilläolon sekaisuutta, saattaa tuntea kosketuksia kuten joku ottais vaikka kädestä kiinni mut ääni hallusinaatiot on musta pahimpia kun luulee vaikka et puhelin pirisee jatkuvasti tai kuulee vaikka omaa puhettaan jostain. Valvominen on pahaa myrkkyä pääkopalle ja sekoittaa tunteet!
...bensaahan ne pojat tuli hakemaan...
Thoxium

Post by Thoxium »

SamaNisti wrote:Kuka voi kokea deliriumin mukavana?? Dexma :lol: :cry:?? Tai kaippa sekin on vaan siitä kiinni miten sen kokee. Alkoholi deliriumista ei ainakaan voi saa mitään mukavaa irti ellei ole itse saatana! Myös pitkään jatkunut päivittäinen pajauttelu mulla tuo jonkinmoisia delirium oireita. Valvominen(piri) just yllämainitun kaltaista unen ja hereilläolon sekaisuutta, saattaa tuntea kosketuksia kuten joku ottais vaikka kädestä kiinni mut ääni hallusinaatiot on musta pahimpia kun luulee vaikka et puhelin pirisee jatkuvasti tai kuulee vaikka omaa puhettaan jostain. Valvominen on pahaa myrkkyä pääkopalle ja sekoittaa tunteet!
Kuka sanoi että se olisi mukavaa? Onko sun mielestä esim. kauhuleffat mukavia? Tuskin, vaikka kuinka hyviä olisivatkin. Ei delerianteista etsitäkään mukavuutta, vaan aivan jotain muuta.
SAWANISTI
Apteekki

Post by SAWANISTI »

Thoxium wrote:Kuka sanoi että se olisi mukavaa? Onko sun mielestä esim. kauhuleffat mukavia? Tuskin, vaikka kuinka hyviä olisivatkin. Ei delerianteista etsitäkään mukavuutta, vaan aivan jotain muuta.
Niin, totesinhan tos et se on miten sen kokee..
...bensaahan ne pojat tuli hakemaan...
freakmatic
Psykonautti

Post by freakmatic »

olen hieman laiskalla tuulella tässä muutaman päivän känniputken jälkeen että en jaksa lukea (vielä) kaikkea tekstiä, mutta on sanonta (biisin sanat) "liekkii täytyy ruokkii"- tällä vihjaan että jos ei halluja ala tulla niin sitten katsot jotain psykedeelisiä kuvioita/videoita/ajatuksia

mulla on toiminu winampin yks plugin: MilkDrop, se pyörittää musiikin tahtiin kuvioita aika tiuhaan, ja meinasimpa hulluksitulla semeissä kerran, piti pyytää kavereita sammuttamaan tuo "saatanan naama" pyörimästä tuosta..

eikös se ole aina vähän niin että jos ei väkisin niin sitten pakolla? :D
F R E A K M A T I C @ mikseri.net
Pentabarf
Lepakko

Post by Pentabarf »

Ei ny pidä visuaaleja ja hallusinaatioita sotkea keskenään. Kyllähän sitä kaikenlaista tapettien väreilyä ja silmäkarkkia tulee kun tarpeeksi deelejä kiskoo, mutta minä en ainakaan ikinä deeleissä ole kokenut sellaisia hallusinaatioita, että olisin luullut jonkin asian tapahtuvan mikä ei tapahdu. Varmaan lähimpänä hallusinaatioita on tapahtunut kun kovassa krapulassa kävelee pimeällä kadulla ja tuntuu kuin ympäröivästä metsästä syöksyisi hahmoja kimppuun.
"Ihmiset, jotka eivät kestä huumeita, tarrautuvat todellisuuteen."
dredi
LD50

Post by dredi »

Pentabarf wrote:Ei ny pidä visuaaleja ja hallusinaatioita sotkea keskenään. Kyllähän sitä kaikenlaista tapettien väreilyä ja silmäkarkkia tulee kun tarpeeksi deelejä kiskoo, mutta minä en ainakaan ikinä deeleissä ole kokenut sellaisia hallusinaatioita, että olisin luullut jonkin asian tapahtuvan mikä ei tapahdu. Varmaan lähimpänä hallusinaatioita on tapahtunut kun kovassa krapulassa kävelee pimeällä kadulla ja tuntuu kuin ympäröivästä metsästä syöksyisi hahmoja kimppuun.
Koitapa polttaa pilveä kolmen vuorokauden piriputken jälkeen (metaamfetamiini toimii parhaiten tässä) ja kerro sitten näetkö visuaaleja vai hallusinaatioita...

Muistan joskus olin metsässä nukkumassa laskuja pois, ennenkuin nukahdin poliiseja oli joka puun ja puskan takaa tulossa koko ajan...
Pentabarf
Lepakko

Post by Pentabarf »

dredi wrote:
Pentabarf wrote:Ei ny pidä visuaaleja ja hallusinaatioita sotkea keskenään. Kyllähän sitä kaikenlaista tapettien väreilyä ja silmäkarkkia tulee kun tarpeeksi deelejä kiskoo, mutta minä en ainakaan ikinä deeleissä ole kokenut sellaisia hallusinaatioita, että olisin luullut jonkin asian tapahtuvan mikä ei tapahdu. Varmaan lähimpänä hallusinaatioita on tapahtunut kun kovassa krapulassa kävelee pimeällä kadulla ja tuntuu kuin ympäröivästä metsästä syöksyisi hahmoja kimppuun.
Koitapa polttaa pilveä kolmen vuorokauden piriputken jälkeen (metaamfetamiini toimii parhaiten tässä) ja kerro sitten näetkö visuaaleja vai hallusinaatioita...

Muistan joskus olin metsässä nukkumassa laskuja pois, ennenkuin nukahdin poliiseja oli joka puun ja puskan takaa tulossa koko ajan...
Meinasin siis sitä, että harvemmin psykedeelit itsessään hallusinaatioita saa aikaan, vaan että ne tulevat sitten jostain muusta kuten uupumuksesta, tai kun keho on fysiikan äärirajoilla. Juuri joku valvominen saa varmaan aikaan hulluimmat jutut, jotka oikeasti tuntuvat todellisilta.
"Ihmiset, jotka eivät kestä huumeita, tarrautuvat todellisuuteen."
dredi
LD50

Post by dredi »

Vedäpä sitten 4. plateaun dxm trippi tai 2-3 mg LSD:tä.
Swampthing
Apteekki

Post by Swampthing »

dredi wrote:Vedäpä sitten 4. plateaun dxm trippi tai 2-3 mg LSD:tä.
DXM ei ole psykedeeli, se on dissosiatiivi. Jättiannos happoa aiheuttaa jo vaikutukselle alttiiksi joutuville näköhermolle ja aivoille semmoista kieputusta, että pienimmästäkin ärsykkeestä syntyy varmasti HURJIA fraktaalialienivaltameriä, mutta niillä on yhä ne ärsykkeet - ja jos ei olisikaan, kaikki kävisi oletettavasti tuossa vaiheessa niin "epätodelliseksi" ja hämäräksi, että ihminen tuskin mieltäisi näkemäänsä 100% "todelliseksi". Tai tiedä sit.

TOSIN happo vaikuttaa ilmeisesti myös jonkin verran dopamiiniireseptoreihin (Touchet puhui tästä, olen liian laiska tarkistamaan), ja dopamiini on sidoksissa psykooseihin. Minulla ei kuitenkaan ole mitään hajua, onnistuuko hapolla psykoosittamaan itsensä samalla tavalla kuin amfetamiineilla, koska vaikutustapa ja -vahvuus tuohon dopamiinisysteemin tuskin on sama (ja happoa harvemmin otetaan viikon putkissa).

Pääpointti on kuitenkin pitkään ollut, että älkää sanoko visuaaleja hallusinaatioiksi, eikä se hallusinaation määritelmä nyt ihan oikeasti ole niin epäselvä että siitä voisi kauheasti saivarrella.
Mieli on mukava paikka asua.
Thoxium

Post by Thoxium »

Swampthing wrote:Pääpointti on kuitenkin pitkään ollut, että älkää sanoko visuaaleja hallusinaatioiksi, eikä se hallusinaation määritelmä nyt ihan oikeasti ole niin epäselvä että siitä voisi kauheasti saivarrella.
Jep, visuaalit EIVÄT ole hallunisaatioita. Visuaaleja on mahdollista myös nähdä ihan ilman että on mitään substansseja veressä. OMG pitäsikö mennä psykologin luo ku näen hallunisaatioita, esineiden rajat laineilevat hieman!1!1
Dexma
Moderator

Post by Dexma »

Swampthing wrote:
DXM ei ole psykedeeli, se on dissosiatiivi.
ps, ota se 2400 tai lisää, ja toteat se on delirantti... :D :D

Dissosiatiiveistä tulee niitä hallusinaatioita, koettu on...
Jeshu
OD

Post by Jeshu »

Swampthing wrote:
dredi wrote:Vedäpä sitten 4. plateaun dxm trippi tai 2-3 mg LSD:tä.
DXM ei ole psykedeeli, se on dissosiatiivi. Jättiannos happoa aiheuttaa jo vaikutukselle alttiiksi joutuville näköhermolle ja aivoille semmoista kieputusta, että pienimmästäkin ärsykkeestä syntyy varmasti HURJIA fraktaalialienivaltameriä, mutta niillä on yhä ne ärsykkeet - ja jos ei olisikaan, kaikki kävisi oletettavasti tuossa vaiheessa niin "epätodelliseksi" ja hämäräksi, että ihminen tuskin mieltäisi näkemäänsä 100% "todelliseksi". Tai tiedä sit.
Se onko näkövääristymä hallusinaatioksi määriteltävä, rippuu pitkälti siitä kuinka lähellä vääristymä on selvinpäin nähtyä todellisuutta. Uskon, että haposta norsuannoksilla voi nähdä siinä mielessä deliriumtyyppisiä näkyjä. ettei niitä osaa erottaa enää todellisuudesta ollessaan niin lähellä arkiäivän näköhavaintoja. Kenties ihmisiä, juomalaseja jotka katoavat pöydältä vaikka ne ovat siinä, siis nimenomaan norsuannoksila, mutta toisaalta en oo varma onko tämä lsd:n kanssa mahdollista - uskoisin, mut en tosiaan oo testannukaan mitään tyyliin 2-3 milligrammaa happoa :o :o
dredi
LD50

Post by dredi »

On hyvin mahdollista...
lahke

Post by lahke »

Kokeile marzineita. Itse en vielä oo saanu käsiini niitä, mutta kuuleman mukaan tää saattais olla aivan kelpo lääke halluja kaipaaville. Pitäis saada apteekista ostettua ilman reseptiä, mutta mulle ei kukaan oo toistaiseksi vielä myynyt :lol: ehkä pitää mennä seuraavan kerran puku päällä ostamaan, niin ei ukonäön perusteella voi olla myymättä.
eNZYMe
OD

Post by eNZYMe »

lahje wrote:Kokeile marzineita. Itse en vielä oo saanu käsiini niitä, mutta kuuleman mukaan tää saattais olla aivan kelpo lääke halluja kaipaaville. Pitäis saada apteekista ostettua ilman reseptiä, mutta mulle ei kukaan oo toistaiseksi vielä myynyt :lol: ehkä pitää mennä seuraavan kerran puku päällä ostamaan, niin ei ukonäön perusteella voi olla myymättä.
Niiden myynti on lopetettu Suomessa...
lahke

Post by lahke »

eNZYMe wrote:
lahje wrote:Kokeile marzineita. Itse en vielä oo saanu käsiini niitä, mutta kuuleman mukaan tää saattais olla aivan kelpo lääke halluja kaipaaville. Pitäis saada apteekista ostettua ilman reseptiä, mutta mulle ei kukaan oo toistaiseksi vielä myynyt :lol: ehkä pitää mennä seuraavan kerran puku päällä ostamaan, niin ei ukonäön perusteella voi olla myymättä.
Niiden myynti on lopetettu Suomessa...
No ihmekään kun ei oo löytyny :)
aphos
Kameleontti

Post by aphos »

Jollain matkapahoinvointilääkkeillä ei sitten ole mitään tekemistä tryptamiineista saatujen näkyjen kanssa. Homma on täysin eri, ja siihen liittyy paljon muutakin kun itse visuaalinen puoli. Noin ihan niinkuin BTW.
dredi
LD50

Post by dredi »

Joskus teininä vedin lätkän noita marzareita. Hyi vittu millanen olo niistä tulee. Helvetin dysforinen delirianttimainen olo, sit kyl tosiaan näkyi hallusinaatioita - yritin koko ajan poimia maasta esineitä jotka ei sit ollukaan siellä. Mutta olo ei tosiaankaan ollut mitenkään miellyttävä. Syklitsiiniä on kans käytetty opiaattien kanssa kombona, ehkä se sopii sit paremmin siihen. Onhan sirdaludkin helvetin epämiellyttävä sellaisenaan mutta bentsojen tai opioidien kanssa ihan kiva.
Dexma
Moderator

Post by Dexma »

dredi wrote: Hyi vittu millanen olo niistä tulee.
Marzine oli just siistiä... Hitto kun veivät pois myynnistä, dexmin kanssa olisin tätä vetänyt nykyään... Onneksi on nyt difendyhydramiinia niin voi kiskoa sitä dexmin kanssa...
dredi
LD50

Post by dredi »

Sulla on kummallinen käsitys siististä... marzine on vähän kuin olis kuumehoureissa. Kyllä sillonkin näkee/aistii vaikka mitä harhoja mutta ei se ole siltikään ole mitenkään nautittava.

No, makunsa kullakin :roll:
Thoxium

Post by Thoxium »

Mielestäni delerianteissa se kiinnostavuus on nimenomaan siinä että tavallaan unimaailma ja todellisuus sekoittuvat keskenään. Itse en ole kokeillut muuta kuin doxylaminea (eipä tosin kannata, kun saattaa vaurioittaa sisäelimiä tarpeeksi isoilla annoksilla) ja näin valveunia, esim. istuin sohvalla niin välillä vaan vajosin valveuniin, tai en tiedä lasketaano valveuniksi kun pystyi liikkumaan normaalisti, eli ei mitään unihalvauksia, niin iski esim. todella kova flashbacki aijemmasta tripistä, sitten säpsähdin vain todellisuuteen. Missään vaiheessa ei tietenkään tiennyt ettei asia ole todellinen vaan välillä vain säpäsähti siitä tilasta "hereille" ja ymmärsi että näkee hallunistaatioita/valveunia ja sitten taas vajos siihen tilaan. Ei mitään nautittavaa, mutta mielenkiintoista kylläkin.
dredi
LD50

Post by dredi »

Jos sä valveunia haluat niin opiaatit on Tie Mennä.
Puolisynteettiset morfiinijohdannaisetkin toimii. Parhaat valveunet oon aina saanut morfiinipohjaisilla opiaateilla/opioideilla. Eli siis morfiini, heroiini, buprenorfiini, oksikodoni... kun taas täysin synteettiset opioidit kuten metadoni, fentanyyli jne. ei tunnu antavan valveunia ainakaan samassa määrin.

Sana morfiini tulee kreikkalaisen unen jumalan, Morfeuksen, nimestä. Morfeus tarkoittaa muodon antajaa.
Thoxium

Post by Thoxium »

dredi wrote:Jos sä valveunia haluat niin opiaatit on Tie Mennä.
Puolisynteettiset morfiinijohdannaisetkin toimii. Parhaat valveunet oon aina saanut morfiinipohjaisilla opiaateilla/opioideilla. Eli siis morfiini, heroiini, buprenorfiini, oksikodoni... kun taas täysin synteettiset opioidit kuten metadoni, fentanyyli jne. ei tunnu antavan valveunia ainakaan samassa määrin.

Sana morfiini tulee kreikkalaisen unen jumalan, Morfeuksen, nimestä. Morfeus tarkoittaa muodon antajaa.
Tuntuu vähän liioitetulta ottaa opiaatteja vain valveunia silmässä pitäen. Itseäni kiinnostaa juuri unimaailman tutkiminen, eikä mielestäni nukkuminen tarjoa tarpeeksi aikaa sitä varten tai tuntuu että koko kokemus menee liian nopeasti ohi ja sitten herätäänkin jo ylös. Selkounet ovat itselläni menneet yhtä nopeasti ohi kuin normaalitkin unet, ehkäpä pitäisi vielä harjoitella että pääsisi ihan kunnolla kokemaan unia. Valveunissa juuri se hyvä puoli, että aika tuntuu niissä yhtä oikealta kuin todellisuudessakin, eikä mitään normaaliunien tyylisä 1h tuntuu yhdeltä minuutilta.
dredi
LD50

Post by dredi »

Liioiteltua ja liioiteltua... kokeile sitten vaikka melatoniinia yms. tryptamiineja. Tryptamiinit vaikuttaa ainakin mulla unen laatuun, paljon elävämpiä unia ja useammin lucideja.
Dexma
Moderator

Post by Dexma »

dredi wrote:useammin lucideja.
Taikka harjoitelkaa ne lucidit... :D

Kannattaa astraali projektioon tutustua ihan vain innostuksesta se on jännää, oli se sitten mitä tahansa :D