"Normaali" olotila

Asiaa Asiasta Asiallisesti.
Thoxium

"Normaali" olotila

Post by Thoxium »

Aina amfetamiini- tai bentsokeskustleuissa tulee juttua että niistä tulee "normaali" olo, eli lääkettä ovat. Mutta mitä se "normaali" olo on? Onko jokaisella ihmisellä "normaali" olo samanlainen? Kuvatkaa se "normaali" olo, jos kerran tiedätte mitä on "normaali" olo.

Minulla "normaali" olo on muuttunut vuosi vuodelta, se mikä tuntui normaalilta ololta pari vuotta sitten ei ole nykyinen "normaali" olo.

Tämmöistä mukavaa bentsopohdintaa. Nyt mua ei ahdista, eli mulla on normaali olo, jos en pysty keskittymään otan piriä, sit mulla on "normaali" olo. Jos mua vituttaa, niin silloinhan se ei ole "normaali" olo.

Eli mitä se "normaali" olo on? Ei "normaalia oloa" ole edes olemassa, ihmisen mieli on dynaaminen, ei ole olemassa "normaalia" olotilaa.
tRip
Moderator

Re: "Normaali" olotila

Post by tRip »

Mun mielestä voidaan puhua kahdesta eri "normaali'' tilasta. On olemassa se meidän normaali mielentila, joka ei ole psykoaktiiveilla kyllästetty, ja sit on "normaali", joka on se mielentila minkä koemme itsessämme hyvin luonnollisina. Psykedeelit ovat lähimpänä sitä tiettyä 'normaalin' ihmisyyden tilaa. Sen takia se kokemus tuntuu niin luonnolliselta.

En ole taas pitkiin aikoihin tutustunut oman Normaalitilaan :foil:
Keep it unreal.

Vaultti.net - coming soon..
Ahab

Post by Ahab »

tRip wrote:En ole taas pitkiin aikoihin tutustunut oman Normaalitilaan :foil:
Siis siihen jota ei ole kyllästetty millään, vai kumpaan?
Thoxium

Post by Thoxium »

tRip wrote:Mun mielestä voidaan puhua kahdesta eri "normaali'' tilasta. On olemassa se meidän normaali mielentila, joka ei ole psykoaktiiveilla kyllästetty
Onko siis esim. masennus normaali olotila? Entä ahdistus? Vaikkei olisikaan koskaan mitään päihteitä nauttinut? Onko se silloin enää normaali olotila kun lääkitsee itseään, jottei enää masentaisi tai ahdistaisi? Mielestäni normaali olotila on semmoinen jonka itse kokee itselleen normaaliksi. (nyt en puhu omasta olotilastani, vaan ihan yleisesti). Onko väsymys normaali olotila?

Hyvä ruoka muuttaa olotilaa, hyvä seksi muuttaa olotilaa, melkein mikä tahansa muuttaa olotilaa. Mikä on siis se totaalinen normaali olotila? Ei semmoista ole.
aphos
Kameleontti

Post by aphos »

Meikäläisellä amfetamiini helpottaa motoriikkaa, pistää vaan "haisemaan" ilman, että jää ylianalysoimaan juttuja, jota teen aika paljon. Toisaalta, tuo pitäisi oppia saavuttamaan ilman stimulantteja, mutta nopeat auttaa suunnattomasti.

Ehkäpä, koska psykedeeleistä on niin OBEissa, vetää nopeat vähän eri suuntaan. Ei jää "vaiheilemaan", vaan hoitaa hommat paljon sujuvammin.

Tämä siis pienissä määrissä, itse asiassa suurista annoksista tulee jopa IMO epämiellyttävä olo.
bUkkA

Post by bUkkA »

Normaali olo on se olo, joka vallitsee suurimman osan ajasta! Jos oot sienissä 24/7 niin se on sillon vissiin sinun olotilasi NORMI
Jeshu
OD

Post by Jeshu »

Thoxium wrote:
tRip wrote:Mun mielestä voidaan puhua kahdesta eri "normaali'' tilasta. On olemassa se meidän normaali mielentila, joka ei ole psykoaktiiveilla kyllästetty
Onko siis esim. masennus normaali olotila? Entä ahdistus? Vaikkei olisikaan koskaan mitään päihteitä nauttinut? Onko se silloin enää normaali olotila kun lääkitsee itseään, jottei enää masentaisi tai ahdistaisi?
Mielestäni se ei oo luonnollinen olotila. Monesti sanotaan et on oma itsensä pireissä tai bentsoissa - et pystyy elää nykyhetkessä. Ahdistus ja tuska on merkki siitä, että on käsittelemättömiä tunteita, kun sen tuskan kokee esim. primaaliterapiassa, se häipyy ja takaa nousee aidot tunteet esille. Aidot tunteet ja nykehetkessä eläminen jonka on voinut kokea mahd. vain lapsuudessa. Itselläni semmoinen kokemus, että lapsen olin kirkasmielinen, nykyään ajattelen olevani jonkin verran sokea niin itselleni kuin ympäröivälle maailmalle - se ei voi olla normaalia tai luonnollista, mutta toki tämäkin on määrittelykysymys.
Tunnetta ei voi ostaa: sanotaan.
Vaan ei sanoillakaan saavuttaa.
Ei kukaan pakoon itseään pääse.
On minulla turvallinen olla.
Poliklinikka
OD

Post by Poliklinikka »

Mun normaali olotila on kun otan 120-150mg kodeiinia tai 200mg tramadolia, tai se kun yksikertaisesti on hyvä olla ilman aineita. Se on kyllä harvinaista mulle.
frapathea

Post by frapathea »

Kai mulle se normaalitila on sitä, ku oon sellainen ku mun oletetaav olevan tai sellainen ku pitäis olla. Oon perusluonteeltani sosiaalisesti tosi käsi, sekä flegmaattinen, kyvytön keskittymään mihinkään täysillä ja yleensä myös melkeinpä poikkeuksetta vittumainen ja vittuuntunut. Amfe tekee mut sosiaaliseksi, aikaansaavaksi ja hyväntuuliseksi, ja pystyn keskittämään mielen johonkin tekemiseen, esim. koulutehtäöviin, piirtämiseen, musiikinväsäämiseen yms., eli sellaiseks ku yleensä ajatellaan et ihmisen olis hyvä olla tai jotai.

Emmävittu tiijjjä
Ahab

Post by Ahab »

frapathea oletko hakenut adhd diagnoosia? pirirespa kaupanpäälle.

Mulla tulee LSD:stä selväpäisempi olo kuin mitä mulla on selvinpäin.
SAWANISTI
Apteekki

Post by SAWANISTI »

^ Ei muutaku LSD -respaa hakeen :).. tai suljetulle.
...bensaahan ne pojat tuli hakemaan...
Jeshu
OD

Post by Jeshu »

Meissä kaikissa asuu pieni ADHD, tai sitten se ei ole ollenkaan ADHD:tä. Moni kuvailee itsellään olevan samantyyppisiä oloja kuin Frapathea yllä kuvailee, ja että amfetamiini auttaa niihin - niin moni, ettei kyse voi olla läheskään aina ADHD:stä (ja näin väärin voidaan kuvitella "hei mullakin on adhd, piri auttaa mua, oon silloin oma itteni"). Enkä nyt rupea frapaa tässä diagnisoimaan tietty, kunhan heitän yleisenä huomautuksena tämän.
Tunnetta ei voi ostaa: sanotaan.
Vaan ei sanoillakaan saavuttaa.
Ei kukaan pakoon itseään pääse.
On minulla turvallinen olla.
frapathea

Post by frapathea »

Ahab wrote:frapathea oletko hakenut adhd diagnoosia? pirirespa kaupanpäälle.
Jee, muotidiagnoosi. Kyl mulla on joskus homma käyny mielessä ja isäpappa pelotellu muutaman kerran että itseasiassa mulla sitä kelailtiin päiväkoti-iässä sun muuta mut emmäsit tiiä, vittu, kuitenki nii moni keittiödiagnosoi ittelleen totakin enkä viittis mennä lääkärille vikisemää iha vaa sitä et oon perusluonteelta flegmaattine ja hajamielinen ja keskittymiskyvytön yms. ja eikös toi o aika vaikee saadakin toi diagnoosi. Enkä mä sillai ole ylivilkas paitsi sillonku iskee maniakaudet ni tietyllä tavalla, en o vaa ikinä osannu pitkäjänteisesti keskittyä mihinkää. Äh vittu emmätiiä :D Ehkä mä vaan oon tällanen.
Kalavale
Apteekki

Post by Kalavale »

frapathea wrote:
Jee, muotidiagnoosi. Kyl mulla on joskus homma käyny mielessä ja isäpappa pelotellu muutaman kerran että itseasiassa mulla sitä kelailtiin päiväkoti-iässä sun muuta mut emmäsit tiiä, vittu, kuitenki nii moni keittiödiagnosoi ittelleen totakin enkä viittis mennä lääkärille vikisemää iha vaa sitä et oon perusluonteelta flegmaattine ja hajamielinen ja keskittymiskyvytön yms. ja eikös toi o aika vaikee saadakin toi diagnoosi. Enkä mä sillai ole ylivilkas paitsi sillonku iskee maniakaudet ni tietyllä tavalla, en o vaa ikinä osannu pitkäjänteisesti keskittyä mihinkää. Äh vittu emmätiiä :D Ehkä mä vaan oon tällanen.
Frapalla on oikea asenne, ei omia tapoja tarvi diagnosoida ja keksiä tauteja itselleen. Arvostan, kun ihmisellä on järkeä päässä! No ainakin oikea asenne "mielisairaus"-hulabaluubaan. On näitä nähty jotka pelaa wowia ja sitten hakee lääkkeet ja oottelee että ne muuttais jotenkin mielialaa, vaikka oma käytös ei muutu. Muutos on itsessä, ei "lääkkeissä".
All things are equal, there are no special things.
frapathea

Post by frapathea »

Kalavale wrote:
frapathea wrote:
Frapalla on oikea asenne, ei omia tapoja tarvi diagnosoida ja keksiä tauteja itselleen. Arvostan, kun ihmisellä on järkeä päässä! No ainakin oikea asenne "mielisairaus"-hulabaluubaan. On näitä nähty jotka pelaa wowia ja sitten hakee lääkkeet ja oottelee että ne muuttais jotenkin mielialaa, vaikka oma käytös ei muutu. Muutos on itsessä, ei "lääkkeissä".
Jöö... Mä joskus kelasin et lääkitys jotenki parantais mun elämän et simsalabim. Tulee hyvä olo ku lappaa pillereitä naamaan. Söin jokusia leptejä ynnä muuta mut eihä niistä olo parantunu, ei mulle yhtäkkii ilmestyny intoa asioihi ja kavereita ja elämää ja ja ja... Joten otin ohjaat omiin käsiin, lopetin lääkitykset ja päätin et vittu alan tehä jotai järkevää. Ja kyllä, mun elämänlaatu on parantunu niistä ajoista huomattavasti, vaik vieläki olis pranatamisen varaa :D Harvoihin pääkoppaongelmiin on oikeesti vaan ihmepillerii joka muuttais kaiken hyväks.
Ahab

Post by Ahab »

Lähinnä kai kelasin et ois kivempi ottaa lääkepiriä ku katupiriä jos tarvii sitä tehdäkseen kotitehtävät.
frapathea

Post by frapathea »

Ahab wrote:Lähinnä kai kelasin et ois kivempi ottaa lääkepiriä ku katupiriä jos tarvii sitä tehdäkseen kotitehtävät.
:------DD Nojoo... Mutku niissonniit sidosaineitaki................

EIkä se tenttijäntehtävien teko kerran kahdessa kuussa onneks ole niin ylitsepääsemätön suoritus :D
Trinaz
Tuppisuu

Post by Trinaz »

Thoxium wrote:Aina amfetamiini- tai bentsokeskustleuissa tulee juttua että niistä tulee "normaali" olo, eli lääkettä ovat. Mutta mitä se "normaali" olo on? Onko jokaisella ihmisellä "normaali" olo samanlainen? Kuvatkaa se "normaali" olo, jos kerran tiedätte mitä on "normaali" olo.

Minulla "normaali" olo on muuttunut vuosi vuodelta, se mikä tuntui normaalilta ololta pari vuotta sitten ei ole nykyinen "normaali" olo.

Tämmöistä mukavaa bentsopohdintaa. Nyt mua ei ahdista, eli mulla on normaali olo, jos en pysty keskittymään otan piriä, sit mulla on "normaali" olo. Jos mua vituttaa, niin silloinhan se ei ole "normaali" olo.

Eli mitä se "normaali" olo on? Ei "normaalia oloa" ole edes olemassa, ihmisen mieli on dynaaminen, ei ole olemassa "normaalia" olotilaa.

:( lohduttaaa** voi kyllä se siitä, elämä on mitä siitä tekee. kaikesta pitää oppia löytämään positiivista piiis
Aukikco
OD

Post by Aukikco »

tRip wrote:Mun mielestä voidaan puhua kahdesta eri "normaali'' tilasta. On olemassa se meidän normaali mielentila, joka ei ole psykoaktiiveilla kyllästetty, ja sit on "normaali", joka on se mielentila minkä koemme itsessämme hyvin luonnollisina.
Mutku kaikki on vähän psykoaktiivista. Onko normaalitilassa jos on kattonu telkkaria? Kuunnellu musiikkia? Lukenu kirjoja? Sosialisoinu? Katellu tähtiä? Hengittäny syvään? Käyny saunassa? Rakastellu?

Tietysti päihdekset aiheuttaa helposti vielä intensiivisempiä olotilan muutoksia, mut silti. Hä?
tRip
Moderator

Post by tRip »

Aukikco wrote:
tRip wrote:Mun mielestä voidaan puhua kahdesta eri "normaali'' tilasta. On olemassa se meidän normaali mielentila, joka ei ole psykoaktiiveilla kyllästetty, ja sit on "normaali", joka on se mielentila minkä koemme itsessämme hyvin luonnollisina.
Mutku kaikki on vähän psykoaktiivista. Onko normaalitilassa jos on kattonu telkkaria? Kuunnellu musiikkia? Lukenu kirjoja? Sosialisoinu? Katellu tähtiä? Hengittäny syvään? Käyny saunassa? Rakastellu?

Tietysti päihdekset aiheuttaa helposti vielä intensiivisempiä olotilan muutoksia, mut silti. Hä?
Normaali on se minkä kokee normaaliks . Oli se sit kuin flipannu olotila tahansa.
Kyl sä tajuut.
Keep it unreal.

Dexma
Moderator

Post by Dexma »

Mää joskus koin, että punakärpässieni tripillä musta tuli normaali... Muuten kaikki aika on ihan vitun pihalla... :lol: :lol:

Tässä postissa ei taas asiaa ollut paljoa, mutta kerroinpa vain kokemuksen...
mauseri
LD50

Post by mauseri »

mulla on ollut useita päiviä ennen eilistä mielestäni normaalein olotila ´sen jälkeen kun aikoinaan huumeet aloitin. nyt on kaukana normaalista..eiliset rambot pelaa vielä ihan täysin.
"Hampaita ei tarvita, metaa ja baariin"
lahke

Post by lahke »

mun tänhetkinen normaali olotila on aika vuoristorataa :D (normaali oon mielestäni sillon kun en oo yrittäny millään tapaa muuttaa olotilaani, eli oon se mikä tulee luonnostaan.) viimekuukausina oon ollut mielestäni aika normaali, vaikka onkin ollu ylös-alas jojoilua.. aamulla saattaa olla ihan tajuttoman hieno olo, ja iltapäivällä niin masentunu ettei jaksais olla olemassa. mut oon jotenkin hyväksyny tän olotilojen nopeen vaihtelun ja se tuntuu aika kivalta :) mitä olis euforia ilman masennusta?

oon myös huomannu että masennun sillon kun oon keksimässä itsessäni jotain kehitettävää. sit sen puolen päivän masennuksen aikana tuon tietoisuuteen sen epäkohdan minkä oon tajunnu, ja sit masennus taas muuttuu hyväksi oloksi :) useimmiten on kiva herätä aamulla ja olla taas eri ihminen kun eilen.
Psychonautilus

Post by Psychonautilus »

Normaali olotila hereillä on pilvi. Töissä olo ei ole normaali olotila.
Spadukka

Post by Spadukka »

Normaali olotila on mulla silloin kun en ole mitään päihdykettä ottanut...vaikka aina sitä oikeasti on sellaisessa nikotiinipöhnässä jos tupakkia vetelee.

Sen meinaan huomaa sitten kun on muutaman päivän ilman tupakkaa niin rupeaa pää selviämään kummasti.
frapathea

Post by frapathea »

Mulla ei oo njormaalitilaa koska kaikki tuntuu oudolta. Kai. EN tiiä=?

Mut se ei häiritse niin kauan ku on ees semikivaa.

Ja täl hetkell'ä, sanotaa, valtaosa asioista on kivoja.
King Ink
LD50

Post by King Ink »

Miulla nykyisin 'normaali' olo on euforinen ja onnellinen tila jossa kaikki tuntuu helvetin hienolta.
Se on tosi hyvä kun se on tuommoinen, ei tarvitse kiskoa erinäisiä substansseja 24/7 kun on muutenkin hyvä olla.
tRip
Moderator

Post by tRip »

Mul on kans hyvä olla..
vaikka hieman säätelenkin päivittäin kemioitani, en näe siinä sen pahempaa kuin kahvin juonti ja tupakointi.
normaali on mulle vähän kirosana..
Keep it unreal.

Thoxium

Post by Thoxium »

Normaali olotila heitteleepi epänormaalin ja normaalin rajamailla.
King Ink
LD50

Post by King Ink »

Mietin tässä.
Että mikä oikeastaan edes erottaa 'normaalin' ja 'epänormaalin' olotilan?

Milloin voi sanoa että on epänormaali olo,
ja paljon pitää oleskella epänormaaliudessa, ennenkuin se muuttuu normaaliksi olotilaksi?

Mie en oikein ymmärrä näitä normaaleja ja epänormaaleja.
Tai sitten ymmärrän, en anna vain itseni käsittää koska on mukavan turvallisen normaali olotila jos ei käsitä mitään.