Tässä on kyllä vinha perä.aphos wrote: Tietoinen mieli ei enää tiedä, mihin voi luottaa, joten kaikenmaailman ikävät oireet saattavat iskeä. Voisi kuvitella, että juuri jollain Daturalla tai Salvialla saisi jotain tuon suuntaista aikaan.
Hallusinaatiot
-
_FOOL_
- Apteekki
Re: Hallusinaatiot
-
spasm
- OD
Savuista sain eräs päivä todella kauniit (joskin kuumottavat) visuaalit.. Vihreä nainen ilmestyi metsässä toistuvasti..
Kylmyys johtuu lämpötilasta.
-
bdxm
eräs henkilö söi katkolla marzinea kun olin siellä. soitti kaukosäätimellä äidilleen, ei nähnyt telkkaria keittiön takaa, luki pimeessä huoneessa lehteä ja oli jutellut yöllä kaikille jotka siellä sillon oli. oli hyvä pelata korttia kun se eka katteli minuutin mun kortteja ja laitto omiaan pöydälle, otti koko pakan käteen ja laitto aliman pöytään. kuulemma voitti.
mä pystyn tajusteissa säätelemään oikeestaan täysin sitä mitä näen (kannabis happo sienet dexmi tramal valveuni ainaki)
tai en täysin sikäli kun en mitään torakkajumalia osaa loihtia mutta ympäristöä pystyn kyllä muokkamaaan. en kyllä mitään valtavia dousseja ole ottanut mutta ihan tarpeeksi kyllä.
selvinpäin väsyneenä oikeessa mielentilassa saan hyvinkin vaikuttavia sienimäisiä venymisiä vääntymisiä suurenemisia aikaan. joskus oon kyl frrikannu pienesti ku oon yöllä katellu muijaa ku se nukkuu ja yhtäkkiä näyttää pahasti demonilta tai vanhalta mieheltä.
mä pystyn tajusteissa säätelemään oikeestaan täysin sitä mitä näen (kannabis happo sienet dexmi tramal valveuni ainaki)
tai en täysin sikäli kun en mitään torakkajumalia osaa loihtia mutta ympäristöä pystyn kyllä muokkamaaan. en kyllä mitään valtavia dousseja ole ottanut mutta ihan tarpeeksi kyllä.
selvinpäin väsyneenä oikeessa mielentilassa saan hyvinkin vaikuttavia sienimäisiä venymisiä vääntymisiä suurenemisia aikaan. joskus oon kyl frrikannu pienesti ku oon yöllä katellu muijaa ku se nukkuu ja yhtäkkiä näyttää pahasti demonilta tai vanhalta mieheltä.
-
Adrenochrome
- Psykonautti
Re:
Vanha viesti, mutta tarkoitatko tällaisia? http://en.wikipedia.org/wiki/Floaterfrapathea wrote:Mulla noi on kans aina olleet aika huomattavia, itteasias haittaa näkemistäkin kun ne möykyt tulee silmien eteen sillai häiritsevästi ja lähden seuraamaan niitä katseellani mikä näyttää aina omituiselta kun yhtäkkiä kiinnitän täyden huomion johonkin olemattomaan. En monesti pyst edes lukemaan kirjaa, kun ne tulevat tielle, toisinaan siis aivan yhtäkkiä: Kenties se on toisilla ihmisillä sitten vahvempaa tai jotia :?:
Nuohan ovat melko yleisiä, itsellänikin niitä joskus näkyy.
All of it was made for you and me cause it just belongs to you and me. So lets take a ride and see whats mine.
-
Thoxium
Ainoat oikeat hallunisaatiot olen tietääkseni nähnyt unihalvauksessa ja silloin kun on herännyt kesken rem-unien.
-
Aukikco
- OD
todellakin... se, joka ensimmäisenä ehtii käsitteellistämään yhteisesti koetun todellisuuden, omaa (ainakin lähtökohtaisesti) suurimman vallan sen määrittelemiseen. tätä määritelmää voi ajalla ja vaivalla muuttaa, mutta ensimmäisellä määrittelijällä tehtävä on periaatteessa kaikista vaivattomin - ei ole ohjelmointia joka tulisi purkaa alta pois ennen uuden asentamista.Sun, Black But Shining wrote:Onko teillä kokemuksia jaetuista hallusinaatioista tai lievemmistä yhteisistä aistien vääntelehtimisistä?
"Olemassaolo on ihmiskunnan yhteinen, jaettu uni, eikä kukaan tiedä, mitä tapahtuu todella."
toisaalta "todellisuus" ei kuitenkaan mitä ilmeisimmin ole täysi hallusinaatio, vaan sillä on tietty perusrakenne. voisi ikään kuin sanoa, että todellisuuden olemassaoleva ydin on luuranko, ja luurangon ympärillä oleva liha ja nahka on meidän luomuksemme.
otaksuisin ihmisen tulevan evoluutiosuunnan myös merkittävästi perustuvan sille oivallukselle, että me luomme jatkuvasti todellisuutta kollektiivisena unena, ja tämän oivalluksen seurauksena otaksuisin myös että alamme tehdä tuota luomistyötä enemmän ja enemmän aktiivisena osanottajana.
-
Poliklinikka
- OD
Välillä herätessä olen nähnyt hallusinaattioita. Viimeksi näin pikkutytön sohvan ja tietokonepöydän välillä kasvot seinäänpäin. Unihalvauksessa en ole nähnyt hallusinaatioita, vaan muita aistiharhoja.
-
Dexma
- Moderator
Joo rupeaahan noita "aitoja hallusinaatioita" lisääntymään dexmi annoksien noustessa... Mikäs siinä hyvä niin.
Ylempänä Aukicko ja Sun, Black But Shining jutteli jaetuista hallusinaatioista. Itselläni näitä on tullut paljon joskin aika monenlaisessa muodossa. Jännittävin aikoinaan, oli marzine tripillä, kun suljin silmäni ja näin näyn naisesta, ja vähän ajan päästä ystäväni soittaa puhelimella, että hänen tyttöystävä näki jotain unta minusta, ja että hänen tyttöystävän oli ihan pakko se minulle kertoa... Ystäväni ei ollut vetänyt mitään, mutta outoa, että samaan aikaan tripillä joku näkee minun kanssani eräänlaisen kohtaamisen silmät kiinni...
Joskus pilveä poltellessa kaverin kanssa olimme, pitkän aikaa hiljaa paikoillamme, ja hetken päästä olimme, luulleet, että olimme puhuneet kokoajan toisillemme, mutta emme muista esim, että liikutimme suutamme...
Ylempänä Aukicko ja Sun, Black But Shining jutteli jaetuista hallusinaatioista. Itselläni näitä on tullut paljon joskin aika monenlaisessa muodossa. Jännittävin aikoinaan, oli marzine tripillä, kun suljin silmäni ja näin näyn naisesta, ja vähän ajan päästä ystäväni soittaa puhelimella, että hänen tyttöystävä näki jotain unta minusta, ja että hänen tyttöystävän oli ihan pakko se minulle kertoa... Ystäväni ei ollut vetänyt mitään, mutta outoa, että samaan aikaan tripillä joku näkee minun kanssani eräänlaisen kohtaamisen silmät kiinni...
Joskus pilveä poltellessa kaverin kanssa olimme, pitkän aikaa hiljaa paikoillamme, ja hetken päästä olimme, luulleet, että olimme puhuneet kokoajan toisillemme, mutta emme muista esim, että liikutimme suutamme...
-
Freakout
- Psykonautti
Mulla on kans esiintyny tota demoni naama juttua ja se on ihan kohtis perseestä ku tietää viel olevansa selvinpäinbdxm wrote: selvinpäin väsyneenä oikeessa mielentilassa saan hyvinkin vaikuttavia sienimäisiä venymisiä vääntymisiä suurenemisia aikaan. joskus oon kyl frrikannu pienesti ku oon yöllä katellu muijaa ku se nukkuu ja yhtäkkiä näyttää pahasti demonilta tai vanhalta mieheltä.
Men must be free to do what they believe. It is not our right to punish one for thinking what they do, no matter how much we disagree.
-
Velho
- LD50
Luulen että se riippuu ihan ihmisestä ja mielestä koska mieli tekee siitä totta itse näen aika usein näitä jos ei muuten niin ajattelee tripillä sen mitä haluaa nähdä ja katsoo tapahtuuko mitään.
I ain't happy but, I'm feeling glad. I got sunshine, in a bag
-
Freakout
- Psykonautti
ainoa ehkä oikea hallusinaatio jonka olen nähnyt on se kun mua päin käveli viikatemies, mutta viime hetkellä se käänty ja avas oven ja jätti mut rauhaan. Olin tuolloin myös pienessä univelassa, se vaikuttaa omien kokemuksien mukaan aivan törkeästi oloihin.
Men must be free to do what they believe. It is not our right to punish one for thinking what they do, no matter how much we disagree.
-
Tulinen Pippuri
- Tuppisuu
Aidoimmat hallusinaatiot on tullu keskellä yötä herätessä. Pari aika ikimuistoista kertaa on ollut ja ajatuksia herättäviäkin.
Joskus kun heräsin keskellä yötä, niin silmissä vilisi neonvärisiä kuvioita ja symboleita. Ne olivat todella hienoja ja kauniita, mutta pelotti niin paljon että piti pistää valot päälle ja hetken aikaa olla istualtaan. Valotkin päällä ne vielä näkyivät.
Eri värisiä, neonvihreitä, keltaisia, oransseja, punaisia. Olisi ollut kiehtovaa kyllä tarkkailla niitä hetken aikaa.
Muistan myös tässä vähän aikaa sitten heräsin keskellä yötä ja kaikki näytti jotenkin punaiselta. Omituista.
Oloissa olen vain nähnyt hiukan seinien hengittävän.
Joskus kun heräsin keskellä yötä, niin silmissä vilisi neonvärisiä kuvioita ja symboleita. Ne olivat todella hienoja ja kauniita, mutta pelotti niin paljon että piti pistää valot päälle ja hetken aikaa olla istualtaan. Valotkin päällä ne vielä näkyivät.
Eri värisiä, neonvihreitä, keltaisia, oransseja, punaisia. Olisi ollut kiehtovaa kyllä tarkkailla niitä hetken aikaa.
Muistan myös tässä vähän aikaa sitten heräsin keskellä yötä ja kaikki näytti jotenkin punaiselta. Omituista.
Oloissa olen vain nähnyt hiukan seinien hengittävän.
-
Swampthing
- Apteekki
Samoja juttuja koettu. Mutta ei nuo hallusinaatioita ole.Tulinen Pippuri wrote:Joskus kun heräsin keskellä yötä, niin silmissä vilisi neonvärisiä kuvioita ja symboleita. Ne olivat todella hienoja ja kauniita, mutta pelotti niin paljon että piti pistää valot päälle ja hetken aikaa olla istualtaan. Valotkin päällä ne vielä näkyivät.
Mieli on mukava paikka asua.
-
Tulinen Pippuri
- Tuppisuu
Wikipedia sanoo:Swampthing wrote: Samoja juttuja koettu. Mutta ei nuo hallusinaatioita ole.
"Hallusinaatiot koetaan nimensä mukaisesti aistinelinten kautta tulevina kokemuksina, vaikka aistinelimet eivät niitä välttämättä tuotakaan, vaan aivot. Hallusinaatioita ovat esimerkiksi näkö-, tunto-, maku-, haju-, ja kuuloharhat. "
Aivoni tuottivat jotain näkyjä verkkokalvoille, joita ei oikeasti ole olemassa. Eikö noita voi laskea hallusinaatioiksi? Onko kyse siitä, että hallusinaatiota ei itse tunnistaisi epäaidoiksi aistimuksiksi?
edit: Aiheesta onkin jo ketjussa puhuttu. Tämä n00b pyytää anteeksi
-
J0k3r
- Karvakuono
Ainoat hallusinaatiot on tullu nähtyä armeijan sissihommissa väsyneenä mut asiasta toiseen pitäskö 4 HBWR siementä tehota. Tilasin E**T sivulta mut ei mitään vaikutuksia tullu. Onneks niihin ei paljoo rahaa mennytkään. Ihan syömällä käytin. Sori vähän offtopiciksi alkaa mennä. 
-
Jeshu
- OD
Noi demoni naamat, tai en sanois demoni, vaan ennemmin vaan joku ihan vieras outo naama. Ja se ei oo kiva kun tyttöystävän naama seksin aikana alkaa sellaseks muuttua.Freakout wrote:Mulla on kans esiintyny tota demoni naama juttua ja se on ihan kohtis perseestä ku tietää viel olevansa selvinpäinbdxm wrote: selvinpäin väsyneenä oikeessa mielentilassa saan hyvinkin vaikuttavia sienimäisiä venymisiä vääntymisiä suurenemisia aikaan. joskus oon kyl frrikannu pienesti ku oon yöllä katellu muijaa ku se nukkuu ja yhtäkkiä näyttää pahasti demonilta tai vanhalta mieheltä.venymiset ja vääntymiset onnistuu selvinpäin ku keskittyy tarpeeks.
Tunnetta ei voi ostaa: sanotaan.
Vaan ei sanoillakaan saavuttaa.
Ei kukaan pakoon itseään pääse.
On minulla turvallinen olla.
-
trama
- Psykonautti
niin sanottuja hallusinaatioita ei ole olemassa(tai näin ainakin uskon).. olen kuullut juttuja että, joku olisi nähnyt itsensä vihreänä tai urbaanilegenda appelsiiniksi muuttumisesta ja itsensä kuorimisesta.. itselläni pinnat vain värähtelee ja maa aaltoilee... mutta en usko varsinaisiin hallusinaatioihin.. vanhempien tarkoitus pelotella lapsensa kaidalle polulle 
-
Thoxium
Mene sinä syömään daturaa ja tule sitten vasta puhumaan "hallunisaatioita ei ole olemassa", tia vaikka marzinea.trama wrote:niin sanottuja hallusinaatioita ei ole olemassa(tai näin ainakin uskon).. olen kuullut juttuja että, joku olisi nähnyt itsensä vihreänä tai urbaanilegenda appelsiiniksi muuttumisesta ja itsensä kuorimisesta.. itselläni pinnat vain värähtelee ja maa aaltoilee... mutta en usko varsinaisiin hallusinaatioihin.. vanhempien tarkoitus pelotella lapsensa kaidalle polulle
-
Swampthing
- Apteekki
Mitä ihmettä oikein tarkoitat, siis että psykedeelit ei voi aiheuttaa hallusinaatioita sanan varsinaisessa merkityksessä vai että koko ilmiötä ei oikeasti voi sanoa olemassaolevaksi?trama wrote:niin sanottuja hallusinaatioita ei ole olemassa(tai näin ainakin uskon).. olen kuullut juttuja että, joku olisi nähnyt itsensä vihreänä tai urbaanilegenda appelsiiniksi muuttumisesta ja itsensä kuorimisesta.. itselläni pinnat vain värähtelee ja maa aaltoilee... mutta en usko varsinaisiin hallusinaatioihin.. vanhempien tarkoitus pelotella lapsensa kaidalle polulle
-
trama
- Psykonautti
se on olemassa mutta asiat paisuu matkan varrella.. eli sit ku joku pystyy todistamaan saaneensa kunnon halluja tai jos sen kokee ite sitten vasta uskon siihen..
-
Ahab
Onko sulla ideoita siitä miten pystyy todistamaan että mulla on ollut hallusinaatioita? Miten voin yleensäkkään todistaa mitään subjektiivista kokemusta? Voitko esimerkiksi todistaa että tunnet nälkää?trama wrote:se on olemassa mutta asiat paisuu matkan varrella.. eli sit ku joku pystyy todistamaan saaneensa kunnon halluja tai jos sen kokee ite sitten vasta uskon siihen..
-
trama
- Psykonautti
en pysty todistaa mitään siinä oot oikeassa mutta kuitenkin en itse usko varsinaisiin halluihin koska en niitä saa mistään....eli jos sulle tulee kunnon hallut ni se on sun juttus mul ei tuu eli en usko niihi..
-
h.s.t.
En oo itekkään kokenu ihan rehellistä halusinaatiota, mutta ei mul oo vaikeuksii uskoo niihin...
Mutta mutta, mietippäs trama unias, varmasti uskot niihinkin ennen kuin heräät, tai jos et, oot melko harjaantunu lucid-unien näkijä.
Ja elämä itessäänki taitaa olla yks iso hallusinaatio...
Mutta mutta, mietippäs trama unias, varmasti uskot niihinkin ennen kuin heräät, tai jos et, oot melko harjaantunu lucid-unien näkijä.
Ja elämä itessäänki taitaa olla yks iso hallusinaatio...
-
Thoxium
Eihän sitä oikeastaan voi tietää jos on nähnyt oikeita hallunisaatioita, mikäli on uskonut ne todellisiksi. Zolpidemilla näkyi ihmisiä pimeässä oudoissa paikoissa kun kävelin metsässä, mutta mistäs sitä tietää jos olivatkin oikeasti siellä. Zopiklonilla taas selviä pseudohallunisaatioita, ihmisten päitä, vettä lattialla, kaiken maailman olioita seinillä, jne. Psykedeeleissä olen nähnyt vain visuaaleja. Antihistamiineja kun otin niin tuli täysin todellisia valveunia, mitä luulin todeksi, sitten säpsähdin todellisuuteen, mutta lasketaanko nuo hallunisaatioiksi? Unihalvauksessa sitten on tullut ihan oikeita hallunisaatioita kuin myös hypnagogisessa tilassa.
Eipä oikeastaan tee mieli nähdä semmosia mitä ei erota todellisuudesta, vaan luulee todeksi. Nehän ne niitä oikeita hallunisaatioita ovat.
Eipä oikeastaan tee mieli nähdä semmosia mitä ei erota todellisuudesta, vaan luulee todeksi. Nehän ne niitä oikeita hallunisaatioita ovat.
-
Jeshu
- OD
Jos mä juttelen mun siskolle pitkin iltaa ja mulle kerrotaan seuraavana päivänä, ettei sisko oo ollu mun lähelläkään koko iltana, niin kyllä se on hallusinaatio.
Joku voi tähän yrittää saivarrella jotain, mutta kyllä se nyt vaan oli hallusinaatio... Eikä tää oo mielipidekysymys
Joku voi tähän yrittää saivarrella jotain, mutta kyllä se nyt vaan oli hallusinaatio... Eikä tää oo mielipidekysymys
Tunnetta ei voi ostaa: sanotaan.
-
Ahab
Oletko sitten kokeillut kaikki varsinaisia hallusinaatioita tuottavat aineet, siis lähinnä deliriantit? Daturat jne.trama wrote:en pysty todistaa mitään siinä oot oikeassa mutta kuitenkin en itse usko varsinaisiin halluihin koska en niitä saa mistään
-
trama
- Psykonautti
daturat on menny... en pahemmin muuta ja LD
-
Thoxium
On kumma jossei daturasta tule hallunisaatioita. Ootko koskaan saanut unihalvauksia tai kuulut ääniä tai nhänyt näkyjä ennen nukahtamista tai juuri heräämisen jälkeen?trama wrote:daturat on menny... en pahemmin muuta ja LD
-
Swampthing
- Apteekki
Taidat nyt siis puhua "hallusinaatioina" myös visuaaleista?trama wrote:en pysty todistaa mitään siinä oot oikeassa mutta kuitenkin en itse usko varsinaisiin halluihin koska en niitä saa mistään....eli jos sulle tulee kunnon hallut ni se on sun juttus mul ei tuu eli en usko niihi..
Voihan toki olla että sulla on joku tosi hauska neurologinen poikkeavuus joka estää delerianttien normaalisti aiheuttamat oppikirjamääritelmän hallusinaatiot, jos ei siis datura aiheuttanut hallusinaatioita. Toisaalta, jos hengasit yksin daturaa otettuasi, et tietenkään oikein osannut tietää, mikä on hallusinaatiota ja mikä ei, eikä kukaan voi sinulle myöhemmin vahvistaa tapahtuneesta mitään.