Kilju ! ! !

Kertomuksia, pohdintoja ja ajatuksia kokemuksista eri tajunnantiloissa.
D.E.S
Kameleontti

Re: Kilju ! ! !

Post by D.E.S »

HanoiRocker wrote:Miten vitussa kiljua KEITELLÄÄN!"!!!!1!???+ Vähänkö ärsyttää termien väärinkäyttö!
Eihän pontikkaakaan KEITELLÄ kun rankki ei saa kiehua.
"Taste
tila saha
Lepakko

Post by tila saha »

tallanen tuli edesmenneiltä ajoilta mieleen:
joskus sillon heräsin helsingistä juomaan aamusta 1/2 l tölkki 6pacin plus söin pari jotain.
siitä himaan eli paikka-xään vetämään lärvit ystävien seurassa. muutaman kymmenen minuutin junamatkan, jonka aikana juoma teki niinku pitää, jälkeen ostin 12lisää. juotuani nämä löysin (niin, miten?) pullon viiniä. join se huikalla. tapaan henkilö x:n ensimmäistä kertaa puoleen vuoteen. sil on pirtuu. kovana jätkänä vedin kuningashuikan 96%... kurkku palo, ei voinu syödä mitään pariin päivään... tässä vaiheessa olin todella tiloissa. henkilö x ilmestyy pyörällä tyhjästä ison bongin ja hyvän kukan kanssa kysyy että poltetaanko ja vaikken varmaan suomea puhunut viesti meni perille ja poltettiin pilvee. hullut kännihatsit, "mulla on pienen jamaikalaiskommuunin verran toleranssii".. siitä himaan sammumaan kello kuus ip.. kaikki tämä ehkä 3-4 tunnissa. heräsin vaatteet päällä eteisessä.
joo, olin vähän kehällä.
vittumäpoltanpäiväkodin!
Awttu
Lepakko

Post by Awttu »

kyllähän tämä kilju saa ihmeitä aikaan jos se on hyvin tehtyä <:itsekkin jonkin verran tehnyt, mutta ei se minun tekemä hyvää ole! :lol: mutta kyllä niistä kännit on saatu :lol:
yrtit pitävät minusta.
sekosaku
Tuppisuu

Post by sekosaku »

kuin pitkään kiljua pitää säilyttää että se saa parhaat%?
Hattusiili
Karvakuono

Post by Hattusiili »

sekosaku wrote:kuin pitkään kiljua pitää säilyttää että se saa parhaat%?
Käytä vesilukkoa ja sit ku pulputus lukosta on loppunut on käyminenkin loppunut eli sillo siinä on parhaat voltit

Toi appelsiini kilju on kyllä aika kova veto "Lapin miesten laulujuoma"
bdxm

Post by bdxm »

passa kilju, mä pogoon!! löyty vaultista kiljutopic ai autuutta! nyt liitteessä oli asiallinen sivu lijusta muutaman paskan punk-sivun yhteydessä. harmaaviniimiitti, mehukattimiitti! joo! berokka on muuten kelpo lisä appelsiinitiivistemehun kanssa, makuu
öö.. mitä tää muuten jarruissa tekee?
growy
Kameleontti

Post by growy »

Kilju on ihan shittiä. Aina tulee otettua överit kun menee tämän pullon kanssa joskus festareille,ja sen vitun pullon sippaa varmaan puolessa tunnissa väkisin (1,5l)
hyyi vittu.
Ulottuvuuksien kuvitteleminen on meille vaikeaa, koska elämme kolmiulotteisessa avaruudessa ja kiidämme ajan mukana eteenpäin.
Darw
Psykonautti

Post by Darw »

Jatkuvalla tahdilla on kilju(leijona)pullo tuossa lampun päällä käymässä.. Tosin kerran viikkoon ne tuotteet tulee sieltä aina lavuaariin kipattua.
Askel viimeinen pudottaa
Wol
Psykonautti

Post by Wol »

AARGH KILJU :D!
Tällä ihmelitkulla tuli ala-asteella ekat kännit vedettyä (itsetehtyä, tietenkin) ja oli aivan kamalaa paskaa, ei siitä enempää...

On tässä tullut mieleen, että entäs jos... entäs jos tekisi kiljua seuraavalla tyylillä; ostais 1.5l pullon kokista, josta jois noin 0.5l ja heittäis loput pakkaseen, että hiilihapot häviää, sitten ottais sieltä pois ja tällei, heittäis hiivat sekaa ja antais käydä :D. Mitähän siitäki tulis, ei voi tietää ennen ku kokeilee, ja itse en ole kokeilemassa, koska en alkoholia tue. Mutta jos ylempi "resepti" jotakuta innoittaa, niin kerrohan miten meni ja ennenkaikkea, miltä maistui.
Wöl, bongia polttava lohikäärme.
growy
Kameleontti

Post by growy »

Wol wrote:AARGH KILJU :D!
Tällä ihmelitkulla tuli ala-asteella ekat kännit vedettyä (itsetehtyä, tietenkin) ja oli aivan kamalaa paskaa, ei siitä enempää...

On tässä tullut mieleen, että entäs jos... entäs jos tekisi kiljua seuraavalla tyylillä; ostais 1.5l pullon kokista, josta jois noin 0.5l ja heittäis loput pakkaseen, että hiilihapot häviää, sitten ottais sieltä pois ja tällei, heittäis hiivat sekaa ja antais käydä :D. Mitähän siitäki tulis, ei voi tietää ennen ku kokeilee, ja itse en ole kokeilemassa, koska en alkoholia tue. Mutta jos ylempi "resepti" jotakuta innoittaa, niin kerrohan miten meni ja ennenkaikkea, miltä maistui.
Hmm,muistan lukeneeni jostain ettei kokis käy ollenkaan,varmaan hiilihappojen takia. En tiedä,kun en muista mistä luin ja olenko varma.Kokeile,vaikka luulen että helvetin pahalle maistuu.
Ulottuvuuksien kuvitteleminen on meille vaikeaa, koska elämme kolmiulotteisessa avaruudessa ja kiidämme ajan mukana eteenpäin.
Wol
Psykonautti

Post by Wol »

Et tainnut lukea kovin tarkkaan tota mun viestiä?? "...josta jois noin 0.5l ja heittäis loput pakkaseen, että hiilihapot häviää..."

PS. En ole itse kokeilemassa, koska en TUE alkoholia mitenkään päin (kaikenmoisessa steriloinnissa hyvä aine kieltämättä). En edes haluaisi myydä sitä kenellekkään, enkä myöskään valmistaa.
Pakanasoturi
Lepakko

Post by Pakanasoturi »

Coca-Cola kyllä sisältää kaikenmaailman sitruunahappoa ym. säilöntäaineita varmaan melko paljon, että tuskin onnistuu.
puistofyysikko
Tuppisuu

Post by puistofyysikko »

Ainakin Freeway Colalla on kokeiltu kiljua: http://kiljufoorumi.byethost13.com/view ... p?f=7&t=29
Niin ja itselläni odottaa appelsiinikilju valmistumistaan. Oisko sitä siinä pullossa jotain vähän yli litra. Vajaan viikon on käynyt ja tuoksuu muuten hyvältä. Toivottavasti myös siinä vaiheessa kun käyminen lakkaa :D
e: Niin siis ei ole tuon linkin takana paljoa tietoa siitä onko onnistunut, mutta joku aikoo kai kokeilla ensi lauantaina. Odottakaamme siis ylihuomiseen :)
Korvien välissä aukeaa erikoinen maailma, jota on mukava silloin tällöin tutkiskella
Wol
Psykonautti

Post by Wol »

Pakanasoturi wrote:Coca-Cola kyllä sisältää kaikenmaailman sitruunahappoa ym. säilöntäaineita varmaan melko paljon, että tuskin onnistuu.
... Onhan kotitekoisissa simoissakin sitruunahappoa (sitruunaa :roll: )
Smack
Karvakuono

Post by Smack »

Onko kellään tullu seuraavana päivänä kiljun nauttimisesta etikan makua suuhun? Ihan kauheeta kun koko päivän ihan kokoajan kauhee etikan maku suussa, kaikki maistuukin ihan paskalta :) :shock:
tRip
Moderator

Post by tRip »

Eikös osa alkoholista muutu kehossa etikkahapoksi tms...
Keep it unreal.

Vaultti.net - coming soon..
bUkkA

Post by bUkkA »

Smack, mä olen juonut satoja litroja erittäin maittavia omatekemiä kiljuja ja ainakaan mulla ei ole koskaan käyny noin. Etikkahappoa tosin alkaa muodostua mikäli se käyvä neste on yhteydessä hapen kanssa, eli jos jätät ämpäriin/pulloon ilmaraon pariks päiväks niin siitä tulee etikkaista.
Smack
Karvakuono

Post by Smack »

No meitsillä oli ihan just valmistunutta kiljua, eikä maistunu etikalta yhtään. Mutta siteen seuraavana päivänä krapulassa iltapäivällä alko tuleen jumalaton etikan maku suuhun kokoajan. Se oli perseestä
mauseri
LD50

Post by mauseri »

joskus pentuna tuli kiljuu juotua,mut nykyään voisin sitä käyttää ainoastaan hamppuviljelmän hiilidioksiidin lähteenä. vaikka alkoholisti kai oonkin, ni en kiljuun koskisi.
"Hampaita ei tarvita, metaa ja baariin"
Happotatti
Apteekki

Post by Happotatti »

Ah tämä slummien shampanja, tämä harri potterin kuolemattomuusjuoma. Oi aikoja.
Valehdeltaisko, että kaikki ois kohta ihan vitun hyvin?
RcKokki
Apteekki

Post by RcKokki »

mun mielestä toi myrkky jollasta nykyään teen paljon parempaa kun alkon halvat viinit :twisted:
PsykedeelinenSaatana
Karvakuono

Post by PsykedeelinenSaatana »

Harmittaa kun kiljulta menee maine kun jotkut tekevät sen väärin ja alkavat sitten mainostaa sitä paskana:(
C2H5OH

Post by C2H5OH »

Joo, kiljua join viime vappuna viimeks ja varmaan viimesen kerran. 2 kertaa on tällä jumalten nektarilla tullu kännit vedettyä ja kummallakin kerralla oli aamulla ihan helvetin paska olo :? Toisella kerralla oksensin kahdesti, toisella jotain.. ainaki viis kertaa, ehkä vähän enemmän.
Tosin ehkä nykyään osaisin valmistaa sen paremmin, tai ainakin tehdä valmistelut paremmin.. ja jos olis eri olosuhteet.. ja pskat. Joko oikeita juomia tai selvinpäin, ei enää kiljua, kiitos.

"Terveys ja hampaat siinä menevät".
NarkkiParkki
Lepakko

Post by NarkkiParkki »

Onhan tuota kiljua tullut aikoinaan tehtyä 1,5 litran virvoitusjuomapullossa. Kiljusta saa hyvää, kunhan osaa tehdä. Itse ainakin tavallaan nautin sen mausta.
mauseri
LD50

Post by mauseri »

Kiljulla on ainoastaan yksi järkevä käyttötarkoitus: kasvihuoneeseen..
"Hampaita ei tarvita, metaa ja baariin"
spz
Psykonautti

Post by spz »

mauser1911 wrote:Kiljulla on ainoastaan yksi järkevä käyttötarkoitus: kasvihuoneeseen..
"Mikään ei ole niin järkevää kuin kilju kasvihuoneessa, eikä sekään ole edes tärkeää"
"There is no such thing as death, life is only a dream, and we are the imagination of ourselves."

-Bill Hicks
Spadukka

Post by Spadukka »

Itse myös kiljua tein kaverini kanssa 10 litran kanisteriin ja laitettiin se käymään yleiseen varastoon ja sinne se posahti kun ei tajuttu laittaa korkkiin reikiä. Oli hyvä kun yks talonyhtiön äijä tulee huutamaan pihalle et "varastossa on vesivuoto kaikki tavarat helvettiin sieltä" :lol: oi niitä aikoja. tästäkin siis noin 5 vuotta aikaa.

mutta sen jälkeen ihan menestyksellä saimme tehtyä kiljua joka oli varmaan noin 8-18% ja hyvin se nousi päähän.
Dexma
Moderator

Post by Dexma »

Khyl kiljusta kunnon juomaa saa tehtyä... Nom nom nom...

ammattitaidolla niinkuin paulig...
Spadukka

Post by Spadukka »

Dexma wrote:Khyl kiljusta kunnon juomaa saa tehtyä... Nom nom nom...

saasaa ja kaiken maailman aromeja sinne mukaan ni se voi olla jopa hyvää :)
peltsi
OD

Post by peltsi »

Spadukka wrote:
Dexma wrote:Khyl kiljusta kunnon juomaa saa tehtyä... Nom nom nom...

saasaa ja kaiken maailman aromeja sinne mukaan ni se voi olla jopa hyvää :)
Mut sit se ei oo rehellistä kiljua. Korkeintaa joku pari rusinaa tai kurkkuviipaletta ni on hyvä kilju :lol: :lol:
"I hurt myself today to see if I still feel"
*Johnny Cash - hurt*