Kaliforniantuliunikko (Eschscholzia Californica)

Keskustelua muille alueille sopimattomista kasveista ja yhdisteistä.
Jeshu
OD

Kaliforniantuliunikko (Eschscholzia Californica)

Post by Jeshu »

Se on unikko. Se ei siällä oopiumia. Yleinen nimi on Californian Poppy. Californian osavaltion kansalliskukka.

Se on helppo kasvattaa. Kaliforniantuliunikko kasvaa kuivassa, karussa maassa ja tykkää kuumasta aurinkosta.

Sitä on sanottu opiaatin kaltaiseksi kuitenkin paljon miedommmaksi, riippuvuutta ei aiheutta. Sillä on sedatiivisia vaikutuksia, sitä on kuvailtu marijuanan ja opiaattien sekoitukseksi, hypnoottiseksi, sillä on lievitetty myös kipuja. Alkaloidit ovat oopiumin kaltaisia; Flavone clycosides (näin englanniksi).

Näin annostuksesta:

"Infusion: pour a cup of boiling water onto 1-2 teaspoonfuls of the dried herb and leave to infuse for 10 minutes. A cup should be drunk at night to promote restful sleep.

Tincture: take 1-4 ml of the tincture at night."

http://www.holistic-online.com/Herbal-M ... s/h114.htm

En tiedä onko vain lääkinnällisiä annoksia, mutta ehkä kuitenkin parempi ottaa rauhassa alusta.

Tuota voi myös polttaa. En vaan tiedä mitä - "Parts Used: Dried aerial parts - tuo 'aerial' tarkoittaa. Samoin oopiumunikon kotia voi polttaa.

Tästä kaliforniantulikosta en ennen kuullutkaan puhuttavan täällä.

Voisi pistää kuvia sitten kun jossain vaiheessa - toivottavasti - nuo alkavat kasvamaan. Ja on mulla siinä vierellä oopiumunikkoakin pellon renustalla
:P

Toinen linkki tietysti pitää laittaa, ja kannattaa lukea kokemuskia ko. unikosta. Ei se hirmuinen huume ole, siitä on erilaisia mielipiteitä paljon negatiivisia ja positiivisia. Joku piti vaikutusta borena.

Tutustumisen arvoiselta kuulostaa kuitenkin http://www.erowid.org/plants/poppy/popp ... rnia.shtml
Tunnetta ei voi ostaa: sanotaan.
Vaan ei sanoillakaan saavuttaa.
Ei kukaan pakoon itseään pääse.
On minulla turvallinen olla.
Asidyyli
LD50

Post by Asidyyli »

Nyt kiinnostuin minäkin kyllä. En ole tästä koskaan kuullutkaan. Siemeniä on siis suhteellisen helppoa hankkia, kun ei ole kuitenkaan virallisesti niin tunnettu huumekasvis kuin vaikka vanha tuttu opiumunikko?
Lasipallo
Kameleontti

Post by Lasipallo »

Asidyyli wrote:Nyt kiinnostuin minäkin kyllä. En ole tästä koskaan kuullutkaan. Siemeniä on siis suhteellisen helppoa hankkia, kun ei ole kuitenkaan virallisesti niin tunnettu huumekasvis kuin vaikka vanha tuttu opiumunikko?
Suunnilleen jokaisesta smartshopista.
They were tattooed from head to foot, and they brandished cutlasses and big clubs with spiked knobs. They shouted ferociously in their native Finnish, and they swung cutlass and club as if berserk, sometimes felling their own men in their fury.
Ahab

Post by Ahab »

Itellä on siemenet ollu tuolla jo jonkun aikaa mutta ei oo tuntunu niin tärkeeltä alkaa kasvattaa. Mutta tämän innoittamana ehkä pistän heti huomena. Joo siemenet tilasin sieltä tiedättekyllämistä kotimaisesta kaupasta.
Jeshu
OD

Post by Jeshu »

Lasipallo wrote:
Asidyyli wrote:Nyt kiinnostuin minäkin kyllä. En ole tästä koskaan kuullutkaan. Siemeniä on siis suhteellisen helppoa hankkia, kun ei ole kuitenkaan virallisesti niin tunnettu huumekasvis kuin vaikka vanha tuttu opiumunikko?
Suunnilleen jokaisesta smartshopista.
Jokaisesta kukkakaupasta - ainakin hyvinvarustetuista.
Jeshu
OD

Post by Jeshu »

Saa hyvin varustetuista kukkakaupoista hulluruohon ja oopiumunikonkin siemeniä.
Lasipallo
Kameleontti

Post by Lasipallo »

jesuiitta wrote:Saa hyvin varustetuista kukkakaupoista hulluruohon ja oopiumunikonkin siemeniä.
Ja kaikenlaista muuta hauskaa.
They were tattooed from head to foot, and they brandished cutlasses and big clubs with spiked knobs. They shouted ferociously in their native Finnish, and they swung cutlass and club as if berserk, sometimes felling their own men in their fury.
HUUHAA
Apteekki

Post by HUUHAA »

EG ei lähetä mulle enää mitään.... ennen olin niiden vakiokanta-asiakas :(
työni on HUIPPU salaista.......... en tiedä siitä oikeastaan mitään
Jeshu
OD

Post by Jeshu »

Nyt tuota sitten pääsin kokeilemaan.

Eilisen komboilun (katso 'missä oloissa olet nyt' tai mikä se topic olikaan) poltettu kasvimateriaali (koko kasvi on käyttökelpoinen) sain jo osviittaa vaikutuksesta.

Ehkä kuitenkin parempi on tehdä selonteko tämän päiväisestä jointista poltettuna selväänpäähän. Työnteon lomassa polttelin jointin tuota. Silmät menivät minulla kirkkain punaisiksi, olo oli ehkä jotain sellaista vähän kuin leijuisi sentin maan pinnan yläpuolella. Jälleen työtuoliini istahduttuani elo kävi erittäin raskaaksi ja väsyneeksi. Kuvailussa marijuanan kaltaiseksi tuota on jotain perää, mutta silti se on hyvin erilainen. Vielä bussilla kotiin tullessani näin ajoittain erinäisiä lieviä näköhäiriöitä; bussin katto aaltoili ja väliin tuntui kuin penkkiäni olisi pumpattu makuuasennosta yläasentoon. Töissä sain tilaisuuden uinahtaa hetkeksi (minulla oli tyynykin mukana :) ) ja tällöin unen ja valveen rajamailla näin lyhyitä valveunen pätkiä ihmisistä ja jostain helkkarin hienosta väriPLÄJÄYKSESTÄ, josta haluaisin maalata taulun. En osaa sanoa missä määrin jointilla on ollut vaikutusta näihin näköviboihin - väsynytkin olin kovin - mutta epäilemättä on ollut.

Yhteenvetona ei kuitenkaan mitenkään viihteellinen aine. Mitäänsanomaton, mutta silti kiehtova. Helvetin väsyttävä, suorastaan tipauttava. Jopa 2 millin sir dalud annokseen nokitettuna voisin verrata!

Edit: Vielä se oli erikoista, että vaikkakin olo kävi raskaaksi niin se kävi vain silloin kun istahti paikalleen. Kävellessä oli kuin olisi leijunut.

Tämä nyt on parin kokeilun perusteella tehty arvio, että suhtautukaamme siihen myös niin.
Ensiö
Lepakko

Post by Ensiö »

Löytyykö muita kokemuksia? Ihan kiinnostavalta rentoutumis kasvilta kuulostaa tämä tuliunikko, voisin laittaa kasvamaan. Mitenköhän ekstraktio onnistuisi?
Minä. Nimeni on Puks. Olen ainoa elollinen Saturnuksessa. Muks!
haxoriam
Tuppisuu

Re: Kaliforniantuliunikko (Eschscholzia Californica)

Post by haxoriam »

Tätä on ollut jo puolitoista viikkoa kasvamassa, hyvältä näyttää ja rupee nousemaan. Mitään tietoa miten kyseistä kasvia kuuluisi nauttia? Teenä, extractina, polttamalla vai syömällä? Kukintoa vai lehteä?
Jeshu
OD

Post by Jeshu »

haxoriam wrote:Tätä on ollut jo puolitoista viikkoa kasvamassa, hyvältä näyttää ja rupee nousemaan. Mitään tietoa miten kyseistä kasvia kuuluisi nauttia? Teenä, extractina, polttamalla vai syömällä? Kukintoa vai lehteä?
Lehteä ainakin voi nauttia. Teenä, ekstraktina polttamalla kaikki menee.
psycho4life
Tuppisuu

Post by psycho4life »

Kiinnostus kyllä on alkanut heräämään mulla kyseiseen kasviin, mutta onko jossain netin syövereissä mahdollista saada käsiinsä valmista tuotosta kyseisestä kasvista?
Boilder
Lepakko

Post by Boilder »

Joo itsekkin kyllä kiinnostuin nyt, voisi koittaa saada jostain vähän siemeniä ja laittaa testit kasvulle :P
“The more Chaotic I am, the more complete I am.”
-A.O.Spare
taikasieni
Karvakuono

Post by taikasieni »

Jeshu wrote:
Samoin oopiumunikon kotia voi polttaa.

oopium unikon kotia ei voi polttaa morfiini tuhoutuu yli 85 asteessa.
haureus
Lepakko

Post by haureus »

taikasieni wrote:
Jeshu wrote:

Niitä voi silti polttaa.
"Ei ole parempaa tapaa välttää huumeita ja niiden haittoja kuin tietää aiheesta mahdollisimman paljon." -Sanohuumeilleei.net
taikasieni
Karvakuono

Post by taikasieni »

haureus wrote:
taikasieni wrote:
Jeshu wrote:

Niitä voi silti polttaa.
no voihan sitä polttaa vaikka pahvia jos haluaa mutta tarkoitin että ei toimi oopium unikon kodat polttamalla