Kauhajoen kouluammuskelu
-
aphos
- Kameleontti
Kauhajoen kouluammuskelu
Mitä mieltä?
Mielestäni
A) Mielenvikaisia aina riittää
B) Ongelma on yhteisössä
C) Aselakien kiristäminen ei ole ratkaisu
D) Nuorison psyykkistä hoitoa/ensiapua on lisättävä, kuten kaikkien muidenkin sitä tarvitsevien
Ihmiset ei näytä ymmärtävän, että yleinen pahan olon kylväminen vaikuttaa SUORAAN omaan ympäristöön.
Myöskin, säälittävää ja absurdia on suhtautuminen "oh my god, miten tällaista voi tapahtua". Ihmisiä kuolee onnettomuuksissa ja sairauksiin tuhatkertainen määrä vuodessa. Deal with it.
Tässä vain yksi esimerkki siitä, miten pitäisi kollektiivisesti pitää kanssaihmisistä huolta. Yhteiskunta on täysin vastuussa näistä tyypeistä. ME ollaan vastuussa. Kommentit "sitä pitäis vetää turpaan" sun muut ovat täysin idioottimaisia, koska tyyppi on selvästikin vihan sokaisema, eikä toimi kovin rationaalisesti.
Absurdia. Kerta kaikkiaan. Eka ollaan niin kovaa, niin kovaa, ja kun jotain tällaista sattuu, niin ollaan ihan kusi sukassa. Meh.
Mielestäni
B) Ongelma on yhteisössä
D) Nuorison psyykkistä hoitoa/ensiapua on lisättävä, kuten kaikkien muidenkin sitä tarvitsevien
Ihmiset ei näytä ymmärtävän, että yleinen pahan olon kylväminen vaikuttaa SUORAAN omaan ympäristöön.
Myöskin, säälittävää ja absurdia on suhtautuminen "oh my god, miten tällaista voi tapahtua". Ihmisiä kuolee onnettomuuksissa ja sairauksiin tuhatkertainen määrä vuodessa. Deal with it.
Tässä vain yksi esimerkki siitä, miten pitäisi kollektiivisesti pitää kanssaihmisistä huolta. Yhteiskunta on täysin vastuussa näistä tyypeistä. ME ollaan vastuussa. Kommentit "sitä pitäis vetää turpaan" sun muut ovat täysin idioottimaisia, koska tyyppi on selvästikin vihan sokaisema, eikä toimi kovin rationaalisesti.
Absurdia. Kerta kaikkiaan. Eka ollaan niin kovaa, niin kovaa, ja kun jotain tällaista sattuu, niin ollaan ihan kusi sukassa. Meh.
-
Lymykonna
- Kameleontti
Re: Kauhajoen kouluammuskelu
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
NIIN
VITUN
TYHMÄÄ
Kaikki mikä tähän liittyy on suorastaan kyllästetty tyhmällä.
Kouluammuskelija oli selvästi aivan vitun tyhmä. Televisiossa asian tiimoilta haastateltavat ovat selvästi aivan vitun tyhmiä. Matti Vanhanen on selvästi aivan vitun tyhmä. Hysteeriset ihmiset ovat aivan vitun tyhmiä.
Mutta ei se niiden vika ole.
NIIN
VITUN
TYHMÄÄ
Kaikki mikä tähän liittyy on suorastaan kyllästetty tyhmällä.
Kouluammuskelija oli selvästi aivan vitun tyhmä. Televisiossa asian tiimoilta haastateltavat ovat selvästi aivan vitun tyhmiä. Matti Vanhanen on selvästi aivan vitun tyhmä. Hysteeriset ihmiset ovat aivan vitun tyhmiä.
Mutta ei se niiden vika ole.
-
Kalashnikov
- Karvakuono
Ei aselakien kiristäminen ratkase ongelmaa, mutta kun aseen hankkimiseen pitää käyttää edes vähän työtä niin ompahan ainakin viikko pari aikaa tulla katumapäälle. En muutenkaan ymmärrä mikä siinä ampuma-aseharrastuksessa kiehtoo. Aseet on tehty tappamaan ja mielestäni joku ampuminen on varmaan tyhmin mahdollinen harrastus. Ei vaan kykene ymmärtämään koko touhua, kiehtooko se kun on voimaa käpälässä? Jos on pakko ampua radalla, niin miksi ei voisi tehdä sitä vaikka ilmapistoolilla.... 
-
Lymykonna
- Kameleontti
Se, että et ymmärrä jotain ei oikeastaan merkitse yhtään mitään.Kalashnikov wrote:Ei aselakien kiristäminen ratkase ongelmaa, mutta kun aseen hankkimiseen pitää käyttää edes vähän työtä niin ompahan ainakin viikko pari aikaa tulla katumapäälle. En muutenkaan ymmärrä mikä siinä ampuma-aseharrastuksessa kiehtoo. Aseet on tehty tappamaan ja mielestäni joku ampuminen on varmaan tyhmin mahdollinen harrastus. Ei vaan kykene ymmärtämään koko touhua, kiehtooko se kun on voimaa käpälässä? Jos on pakko ampua radalla, niin miksi ei voisi tehdä sitä vaikka ilmapistoolilla....
Ihmisillä on oikeus harrastaa ammuntaa ja yhden ihmisen holtiton toiminta ei muuta sitä miksikään.
Tuolla logiikalla miekkailu ei ole miellekäs harrastus, koska miekat on tehty tappamista varten.
-
aphos
- Kameleontti
Pitää kyllä myöntää, että itse diggaiin aseista paljonkin teini-ikäisenä ja paljon nuorempana.Kalashnikov wrote:Ei aselakien kiristäminen ratkase ongelmaa, mutta kun aseen hankkimiseen pitää käyttää edes vähän työtä niin ompahan ainakin viikko pari aikaa tulla katumapäälle. En muutenkaan ymmärrä mikä siinä ampuma-aseharrastuksessa kiehtoo. Aseet on tehty tappamaan ja mielestäni joku ampuminen on varmaan tyhmin mahdollinen harrastus. Ei vaan kykene ymmärtämään koko touhua, kiehtooko se kun on voimaa käpälässä? Jos on pakko ampua radalla, niin miksi ei voisi tehdä sitä vaikka ilmapistoolilla....
Jokin niissä kiehtoo, ne ovat vaan siistin näköisiä. Joka tapauksessa, luovuin koko hommasta paljolti ja annoin paljon esim. asekirjoja sun muuta pois. Lapsellista, ennenkaikkea. Kuitenkin, mielestäni tässä on kyse ihmisten psyykkisestä tilasta. Varsinkin nuorison. Lyödään vetoa, että tyyppiä on kiusattu paljonkin, ja sitten ahdistavassa ympäristössä se purkautuu silmittömänä raivona kaikkia asianosaisia kohtaan.
Luonnon laki, sanoisinko. Surullista silti. Tällaista tapahtuu, kun psykiatrinen sairaanhoito päästetään retuperälle.
Toisaalta, ei meikäläisellä ole ainakaan mitään sitä vastaan, että kansalaisilta otetaan esim. käsiaseet pois. Eipä niillä paljon hyötykäyttöä ole, paitsi joku harrastusmielessä joku practical shooting.. mutta ovat kuitenkin sen verran vaarallisia vempeleitä, että mielestäni pois vaan.
-
mauseri
- LD50
siis toi on sun mielipide,et ehkä ymmärrä mikä aseissa kiehtoo, en välttämättä minäkään mutta rakastan aseita. sanoit et aseet on tehty tappamaan, mitäs jos sulla tulee tilanne että siskosi/äitisi raiskataan ja tiedät tekiän, toivoisitko silloin että sulla olisi ase millä pistää hengiltä se sika? mulla on ase ja tulee aina olemaankin. ei sitä ole onneksi vielä tarvinnut käyttää, mutta olen täysin valmis sitä tarvittaessa käyttämään.Kalashnikov wrote:Ei aselakien kiristäminen ratkase ongelmaa, mutta kun aseen hankkimiseen pitää käyttää edes vähän työtä niin ompahan ainakin viikko pari aikaa tulla katumapäälle. En muutenkaan ymmärrä mikä siinä ampuma-aseharrastuksessa kiehtoo. Aseet on tehty tappamaan ja mielestäni joku ampuminen on varmaan tyhmin mahdollinen harrastus. Ei vaan kykene ymmärtämään koko touhua, kiehtooko se kun on voimaa käpälässä? Jos on pakko ampua radalla, niin miksi ei voisi tehdä sitä vaikka ilmapistoolilla....
"Hampaita ei tarvita, metaa ja baariin"
-
aphos
- Kameleontti
On tilastollinen fakta, että ennen pistät lähinnä itsesi vammaiseksi tai jonkun kaverisi hengiltä sillä aseella, kuin estät minkään rikoksen tapahtumisen.mauser1911 wrote:siis toi on sun mielipide,et ehkä ymmärrä mikä aseissa kiehtoo, en välttämättä minäkään mutta rakastan aseita. sanoit et aseet on tehty tappamaan, mitäs jos sulla tulee tilanne että siskosi/äitisi raiskataan ja tiedät tekiän, toivoisitko silloin että sulla olisi ase millä pistää hengiltä se sika? mulla on ase ja tulee aina olemaankin. ei sitä ole onneksi vielä tarvinnut käyttää, mutta olen täysin valmis sitä tarvittaessa käyttämään.
Aseet pannaan vaan. Toisaalta ei se näitä koulumurhia estä mitenkään. Nuorisopsykologeista on muuten huutava pula.. pitäisi varmaan lukea itsensä moiseksi.
Näkisin kuitenkin tämänkin tapahtuman osana isompaa ongelmaa
1) Sairaanhoito kondikseen
2) Duunia ihmisille
3) Asuntoja nuorille
X) Kannabis lailliseksi
-
mauseri
- LD50
ymmärsit väärin,tarkoitin sitä et jos sun mutsis on raiskattu,haluatko ampua tekiän?aphos wrote:mauser1911 wrote: On tilastollinen fakta, että ennen pistät lähinnä itsesi vammaiseksi tai jonkun kaverisi hengiltä sillä aseella, kuin estät minkään rikoksen tapahtumisen.
-
aphos
- Kameleontti
En ottais istumista. Ensiksi (rehellisesti sanottuna) tulisi mieleen hakata/hakkauttaa tyyppi teholle, mutta siitä on liikaa seurauksia. Olisi pakko luottaa poliisiin. Ja jos se ei auta, niin.. en tiedä.mauser1911 wrote:ymmärsit väärin,tarkoitin sitä et jos sun mutsis on raiskattu,haluatko ampua tekiän?
En halua nirhata ketään, en halua sitä kontolleni. Ihan tilanneriippuvaista.
-
h.s.t.
menee vähn jo offiks, mut:
Mutta itse tapahtumaan, eihän toi nyt mikään yllätys ollu. Ihmettelen miten ei enempää tollasia satu. Eletään nykyään ihmiselle niin luonnottamalla tavalla ja samalla tuhotaan luontoa silmittömästi. Ihmiset on liian ihmiskeskeisiä. Ei osata ajatella ku sitä et miten meille ihmisille voikaan sattua kaikkee kamalaa, ja että maailma=
ihmiset.
Ja sitä ihanaa "rationalisuutta" ei voi kuin ihailla; kiristetään aselakeja niin saadaan nämä tapaukset kuriin...
Mites sitte puukotukset? Pitäisköhän keittiöveitsenkantolupa ottaa käyttöön...?
Eihän se sian hengiltä pistäminen saa tehtyä tekemättömäksi, sillähän vaan päästää sen pälkähästä. Tietysti jos vaikesti vammauttais sillä aseella, et vois jäädä johonki rullatuoliin pohtimaan mitä on tullu tehtyy. Mutta paras vaihtoehto on olla tekemättä mitään. Paha synnyttää pahaa...mauser1911 wrote:mitäs jos sulla tulee tilanne että siskosi/äitisi raiskataan ja tiedät tekiän, toivoisitko silloin että sulla olisi ase millä pistää hengiltä se sika?
Mutta itse tapahtumaan, eihän toi nyt mikään yllätys ollu. Ihmettelen miten ei enempää tollasia satu. Eletään nykyään ihmiselle niin luonnottamalla tavalla ja samalla tuhotaan luontoa silmittömästi. Ihmiset on liian ihmiskeskeisiä. Ei osata ajatella ku sitä et miten meille ihmisille voikaan sattua kaikkee kamalaa, ja että maailma=
ihmiset.
Ja sitä ihanaa "rationalisuutta" ei voi kuin ihailla; kiristetään aselakeja niin saadaan nämä tapaukset kuriin...
-
SAWANISTI
- Apteekki
En mä ainakaan ampuis, se on liian helppo rangaistus jos mulla olis joku vastaava juttu käyny. Keskittyisin aika varmaan pilaamaan tyypin elämää mahdollisimman julmasti.. Vankilatkin suomessa on hotelleita, harmi kunnei ole sellasta Sona vankilan tyyppistä millainen on Prison Breakissa. Se on jo parempaan suuntaan.
...bensaahan ne pojat tuli hakemaan...
-
mauseri
- LD50
kukin tyylillään..en mitenkään moiti sun asennetta. mulle vaan ois semmonen juttu et päässä napsahtas jos jotain tommosta tapahtus. ja voisin kyllä istua 10v siitä että tappaisin vaikka mutsini raiskarin. mut hei, tää menee niin pahasti offiks et puhutaanko jatkossa aiheesta? ja ei millään pahalla mut toi: luottaa poliisiin kyllä sai mulla aikaan kunnon naurut. niin ja en mä sitä heti hengiltä ottas, vaan semmosta ihanaa kidutusta päivän verran..aphos wrote:En ottais istumista. Ensiksi (rehellisesti sanottuna) tulisi mieleen hakata/hakkauttaa tyyppi teholle, mutta siitä on liikaa seurauksia. Olisi pakko luottaa poliisiin. Ja jos se ei auta, niin.. en tiedä.mauser1911 wrote:ymmärsit väärin,tarkoitin sitä et jos sun mutsis on raiskattu,haluatko ampua tekiän?
En halua nirhata ketään, en halua sitä kontolleni. Ihan tilanneriippuvaista.
-
aphos
- Kameleontti
Aivan.h.s.t. wrote:Mutta itse tapahtumaan, eihän toi nyt mikään yllätys ollu. Ihmettelen miten ei enempää tollasia satu. Eletään nykyään ihmiselle niin luonnottamalla tavalla ja samalla tuhotaan luontoa silmittömästi. Ihmiset on liian ihmiskeskeisiä. Ei osata ajatella ku sitä et miten meille ihmisille voikaan sattua kaikkee kamalaa, ja että maailma=
ihmiset.
Ja sitä ihanaa "rationalisuutta" ei voi kuin ihailla; kiristetään aselakeja niin saadaan nämä tapaukset kuriin...![]()
Jos 14,000 ihmisen kirkonkylässä joku tilttaa kerran kymmenessä vuodessa, niin big deal. Tähän mun mielestä pätee hyvin "What you reap is what you saw".
Pitäis puuttua enemmän syihin kuin seurauksiin. Yhteiskunnan pahoinvointia potenssiin kymmenen. Sad.
Pääpointti on mun mielestä se, että tyyppiä on salettiin kiusattu huolella. Se tämän aiheutti, ei mikään muu.
Last edited by aphos on Tue 23 Sep 2008, 22:43, edited 1 time in total.
-
SAWANISTI
- Apteekki
Kyllähän maailma menee aika huonoon suuntaan.. Yhteiskunnassa täytyy ensiksi tapahtua jotain kun tehdään muutoksia. Tässä seurausta siitä kun päättäjät ja ihmiset on vitun urpoja. Tämä tuskin jää ainoaksi vaan tulee vielä paljon tapahtumaan vastaavaa kun keskitytään ihan vääriin asioihin esim. just toi aselakien vahvistus on täyttä paskaa.
...bensaahan ne pojat tuli hakemaan...
-
aphos
- Kameleontti
Siksi se tulikin niin väkisin.. mutta omankädenoikeutta en kuitenkaan (mielellään) alkaisi jakamaan. Siitä tulee itselle vain paskaa.mauser1911 wrote:luottaa poliisiin kyllä sai mulla aikaan kunnon naurut.
-
mauseri
- LD50
muistakaa kuitenkin yks juttu: ei aseet tapa vaan niiden käyttäjät..ja aphos: omankäden oikeus on vaan joskus pakollista. mutsis raiskaaja saa ehdonalaista eli ei mitään. eli pakkohan se on itse puuttua asiaan. mut sori kaikille, nyt loppuu mun offit.
-
aphos
- Kameleontti
Kostokierre on tosi nihkeä. Ja omankädenoikeudesta saa tässä maassa vain skeidaa niskaan. Vaikea sanoa miten sitä oikeasti menettelisi.mauser1911 wrote:.ja aphos: omankäden oikeus on vaan joskus pakollista. mutsis raiskaaja saa ehdonalaista eli ei mitään. eli pakkohan se on itse puuttua asiaan. mut sori kaikille, nyt loppuu mun offit.
Ja mitä aseisiin tulee.. ehkä ne ei tapa, mutta niiden käyttäjät tällaisessa deekumaassa niinkuin Suomi ei ole aina ihan harkintakykyisenä. Alkoholi on suoraan rinnasteinen väkivaltatilastoihin.
-
mauseri
- LD50
Mielestäni:A,B,C ja Daphos wrote:Mitä mieltä?
Mielestäni
B) Ongelma on yhteisössä
-
aphos
- Kameleontti
Jälleen kerran näkisi psykoaktiivisen substanssit ratkaisuna myös tähän ongelmaan 
-
mauseri
- LD50
prkl, taas meen offiin, mut toi on täysin totta, siellä maataan kaiket päivät, pelataan pelikonsoleilla, vedetään huumeita, käydään välillä syömässä, joka sellissä on telkkari.. ei suomen vankiloissa muuta opi ku uusia tapoja tehdä rikoksia.SamaNisti wrote:Vankilatkin suomessa on hotelleita, harmi kunnei ole sellasta Sona vankilan tyyppistä millainen on Prison Breakissa. Se on jo parempaan suuntaan.
-
Dexma
- Moderator
Mielenvikaisia aina riittää ja niiden kitkeminen on lähes mahdotonta... Ongelmia todellakin on koko yhteisö täynnä... Tässäkin tilanteessa olisimme varmaan voineet tehdä jotain ennalta ehkäisevää esim, välittämällä... Vähän sellaista pidetään kaikista huolta eiks jee? Aselain kiristäminen ei ole ratkaisu, nuorten pahoinvointiin.aphos wrote:Mitä mieltä?
Mielestäni
B) Ongelma on yhteisössä
Nuorison psyykkistä hoitoa on ehdottomasti lisättävä, ongelma on vain siinä, että myös se psyykkinen hoito voi toimia väärin jotenka sitä tarvitsee enemmän kehittää mielestäni...
Enhän siis tilanteesta mitään tiedä mutta veikkaan:
Taikka muuten syrjitty...aphos wrote: Lyödään vetoa, että tyyppiä on kiusattu paljonkin, ja sitten ahdistavassa ympäristössä se purkautuu silmittömänä raivona kaikkia asianosaisia kohtaan.
Tosiaan tilanteesta kuulin vasta vähän aikaa sitten...
-
Jeshu
- OD
Niih...
Haluisin mennä niin ruohonjuuritasolle syiden etsinnässä kuin mahdollista. Miksi jo päiväkodeissa lapset kiusaavat, nöyryyttävät ja alistavat toisiaan? Miksi jo päiväkodeissa lapset alistuvat moiseen? Kodeista löytynee vastaus. Siellä on isä ja äiti ja ne on oppinu "tavoille" jo ajat sitten. Jonkinlainen koko kansan kattava terapia-projekti vois tehdä ihan hyvää. Kaikki osallistuis ja kissat nostettais pöydälle.
Haluisin mennä niin ruohonjuuritasolle syiden etsinnässä kuin mahdollista. Miksi jo päiväkodeissa lapset kiusaavat, nöyryyttävät ja alistavat toisiaan? Miksi jo päiväkodeissa lapset alistuvat moiseen? Kodeista löytynee vastaus. Siellä on isä ja äiti ja ne on oppinu "tavoille" jo ajat sitten. Jonkinlainen koko kansan kattava terapia-projekti vois tehdä ihan hyvää. Kaikki osallistuis ja kissat nostettais pöydälle.
Tunnetta ei voi ostaa: sanotaan.
Vaan ei sanoillakaan saavuttaa.
Ei kukaan pakoon itseään pääse.
On minulla turvallinen olla.
-
Jeshu
- OD
Ammuntaharrastus...aphos wrote:Jokin niissä kiehtoo, ne ovat vaan siistin näköisiä. Joka tapauksessa, luovuin koko hommasta paljolti ja annoin paljon esim. asekirjoja sun muuta pois. Lapsellista, ennenkaikkea.
Miksi sen pitää olla lapsellista? Mun mielestä ei oo mitenkään vaikea kuvitella et se on yksinkertaisesti vaan siistiä plosautella menemään jollain kunnon tykillä. Ja siistit asiathan on elämän suola.
-
aphos
- Kameleontti
Mun mielestä on todella itsekästä pitää minkäänlaisia tuliaseita kotona, vain ja ainoastaan siitä syystä, että "musta on siisti ammuskella". Yleensä tuliaseilla vahingoittaa vain lähiomaisia, ei sitä, jota yrität olla pöllimättä sun huumeitasi.jesuiitta wrote:Ammuntaharrastus...
Miksi sen pitää olla lapsellista? Mun mielestä ei oo mitenkään vaikea kuvitella et se on yksinkertaisesti vaan siistiä plosautella menemään jollain kunnon tykillä. Ja siistit asiathan on elämän suola.
Anyway, mielestäni nuo oireet on juuri suomalaisessa yhteisössä, ei niinkään aselaeissa. Saman homman voi toteuttaa vaikka kirveellä jos niikseen tulee.
Niiiiin paljon haluaisi parantaa mentaliteettiä..
-
Lymykonna
- Kameleontti
Mihin toikin vastaa?jesuiitta wrote:Niih...
Haluisin mennä niin ruohonjuuritasolle syiden etsinnässä kuin mahdollista. Miksi jo päiväkodeissa lapset kiusaavat, nöyryyttävät ja alistavat toisiaan? Miksi jo päiväkodeissa lapset alistuvat moiseen? Kodeista löytynee vastaus. Siellä on isä ja äiti ja ne on oppinu "tavoille" jo ajat sitten.
Miksi sama tapahtui isälle ja äidille päiväkodissa? Milloin tämä kaikki alkoi?
Voisiko kyse olla normaalista nisäkkäiden toiminnasta?
Kuka on 'koti'? Kuka opettaa tavoille? Milloin oli ajat sitten?
-
Jeshu
- OD
Ei juuri mihinkäänLymykonna wrote:Mihin toikin vastaa?jesuiitta wrote:Niih...
Haluisin mennä niin ruohonjuuritasolle syiden etsinnässä kuin mahdollista. Miksi jo päiväkodeissa lapset kiusaavat, nöyryyttävät ja alistavat toisiaan? Miksi jo päiväkodeissa lapset alistuvat moiseen? Kodeista löytynee vastaus. Siellä on isä ja äiti ja ne on oppinu "tavoille" jo ajat sitten.
...terapia-projektiin, sillä musta tuntuu että nöyryytykset ja kiusaus ei oo ainakaan mitään sen kaltasta toimintaa josta ei voitais päästä irti.Voisiko kyse olla normaalista nisäkkäiden toiminnasta?
-
Jeshu
- OD
Jotenkin en nyt ymmärrä ajatustasi - tai ymmärrän jos funtsit siellä nyt vain jotain tilastoa. Mut mitä järkeä siinä on? En oo hankkimassa asetta itelleni, mutta en mä sellasta pelkäis kyl yhtään pitää kotonani. Ei se itsestään mun käteen hyppää ja rupee ampuu lähiomaisia. Ja tuskin hyppii muidenkaan käsiin.aphos wrote:Mun mielestä on todella itsekästä pitää minkäänlaisia tuliaseita kotona, vain ja ainoastaan siitä syystä, että "musta on siisti ammuskella". Yleensä tuliaseilla vahingoittaa vain lähiomaisia, ei sitä, jota yrität olla pöllimättä sun huumeitasi.jesuiitta wrote:Ammuntaharrastus...
-
Lymykonna
- Kameleontti
Joo, siis tietysti tästä on päästettävä irti.jesuiitta wrote:Ei juuri mihinkäänLymykonna wrote:Mihin toikin vastaa?jesuiitta wrote:Niih...
Haluisin mennä niin ruohonjuuritasolle syiden etsinnässä kuin mahdollista. Miksi jo päiväkodeissa lapset kiusaavat, nöyryyttävät ja alistavat toisiaan? Miksi jo päiväkodeissa lapset alistuvat moiseen? Kodeista löytynee vastaus. Siellä on isä ja äiti ja ne on oppinu "tavoille" jo ajat sitten.Yritin nyt vaan mennä sinne ruohonjuuritasolle, mut ei se pitkälle vienyt, mutta johti ajatukseni...
...terapia-projektiin, sillä musta tuntuu että nöyryytykset ja kiusaus ei oo ainakaan mitään sen kaltasta toimintaa josta ei voitais päästä irti.Voisiko kyse olla normaalista nisäkkäiden toiminnasta?
Mutta jostain todella syvältä nämä tulee.
-
Swampthing
- Apteekki
En nyt ota välttämättä kantaa vankilajuttuun, mutta tähän: tällaiset tapaukset (joita on viime aikoina ollut paljon) tuntuu herättävän hirvittävän paljon VIHAISTA TYHMYYTTÄ aiheesta "noita kusipäitä paapotaan".mauser1911 wrote:prkl, taas meen offiin, mut toi on täysin totta, siellä maataan kaiket päivät, pelataan pelikonsoleilla, vedetään huumeita, käydään välillä syömässä, joka sellissä on telkkari.. ei suomen vankiloissa muuta opi ku uusia tapoja tehdä rikoksia.SamaNisti wrote:Vankilatkin suomessa on hotelleita, harmi kunnei ole sellasta Sona vankilan tyyppistä millainen on Prison Breakissa. Se on jo parempaan suuntaan.
Ihmiset ovat niin hirveän halukkaita kostamaan mielenterveysongelmaisille rikollisille. Ymmärrettäväähän tämä on, näin tuntuu käyvän aina vaikeasti ymmärrettävien, tunteita herättävien asioiden kanssa (kuten esim. huumeet) - mutta mitä hiton hyötyä siitä on, että vaaditaan kurjempia oloja ja rankempia tuomioita ja psykiatrisen hoidon lakkauttamista, koska "ei niille pitää antaa huomiota, niille pitää antaa turpaan"? Arvatkaas vaan mitkä on ne kaks asiaa, joista toista jätettiin antamatta ja toista annettiin oikein olan takaa noille ihmisille päiväkodissa, peruskoulussa ja sen jälkeen?
(Voihan toki olla niinkin että ne sai ihan liikaa huomiota ja ihan liian vähän turpaan, mutta liiallisen huomion aiheuttamat vaikutukset ihmisen aivoissa estävät tässä vaiheessa sen, että turpaanvedolla olisi rakentava vaikutus.)
Mieli on mukava paikka asua.
-
Dexma
- Moderator
Tähän yhdyn ja lujaa... Vikaa voidaan etsiä yhteiskunnan "mielestä" ohjelmointia ohjelmointia... (KATO AUKIKCO MÄÄ PUHUN OHJELMOINNISTA!!!jesuiitta wrote:Niih...