psykedeelit ja maksa

Keskustelua psykedeeleistä ja hallusinogeeneista.
Downfallen
Psykonautti

psykedeelit ja maksa

Post by Downfallen »

eli utelisin että onko kellään antaa mitään fakta tietoa miten psykedeelit vaikuttavat maksaan. syön itse lääkettä joka rasittaa maksaa ja alkoholi esim. on täysin pois kuvioista. tai noh, niin sanotaan. lääkkeiden paperiarvot kun eivät aina täsmää kuin labraolosuhteissa.
Ever seen fire in zero gravity?
aphos
Kameleontti

Re: psykedeelit ja maksa

Post by aphos »

Downfallen wrote:eli utelisin että onko kellään antaa mitään fakta tietoa miten psykedeelit vaikuttavat maksaan. syön itse lääkettä joka rasittaa maksaa ja alkoholi esim. on täysin pois kuvioista. tai noh, niin sanotaan. lääkkeiden paperiarvot kun eivät aina täsmää kuin labraolosuhteissa.
En ole ainakaan kuullut, että psykedelit vaikuttaisivat maksaan. Pikaisesti Googletettu:
MDMA is a strong stimulant and is taxing both physically and mentally. MDMA should be used only by generally healthy individuals. Patients with heart, liver, or kidney dysfunction should not take MDMA.
MDMA on kuitenkin empatogeeni, ei psykoaktiivi. Kuvittelisin, että esim. LSD:n toimintatapa on niin erillainen kuin esim. alkoholin, että maksalla ei ole mitään tekemistä sen toimimisen kannalta. Kannattaa kuitenkin kysyä anonyymisti lääkäriltä tjsp.

Toinen mielenkiintoinen löytö:
One theory states that THC binds itself to certain receptors in the brain and the liver and this creates hallucinations. Another theory argues that THC reacts with the brain cells to create abnormal sensations.
Touchet
Moderator

Post by Touchet »

Tryptamiini- ja fenetyyliamiinihallusinogeenit (jotka ovat sisäsyntyisten välittäjäaineiden kaltaisia) hajoavat toki maksan monoamiinioksidaasissa, mutta nämä metaboliatuotteet eivät yleisen tiedon mukaan ole merkittävällä tavalla toksisia, eivätkä kumuloidu kehoon (eikä esim. LSD varastoidu luuytimiin.) Huonosti tehdyn synteesin vuoksi voi toki haluttujen kemikaalien seassa esiintyä pieniä määriä epäpuhtauksia, joilla voi olla terveydellisiä haittoja; turvallisinta onkin pitäytyä "luonnontuotteissa" ja milligramma-annoksissa ns. tutkimuskemikaaleja otettaessa.
"Jos ihmismieli on ihmeellisin asia mitä maa päällään kantaa, pyrkimys tutkia narkoottisten ja stimuloivien aineiden psykofysiologisen vaikutuksen syvyyksiä saa tämän ihmeen vaikuttamaan vieläkin suuremmalta."
— Professori Louis Lewin, 1924
h.s.t.

Post by h.s.t. »

Päivänsineä on ainakin kehotettu olla ottamatta, jos on vikaa munuaisissa tai maksassa. En kyl tiedä et miks.
Downfallen
Psykonautti

Post by Downfallen »

lsa:ta olisin nimenomaan ottamassa..
Ever seen fire in zero gravity?
Ahab

Post by Ahab »

Touchet wrote:(eikä esim. LSD varastoidu luuytimiin.)
sori offtopic mutta sepä se vasta olisikin jotain :razz:

no sanoakseni jotain järkevää niin heitetäänpä tälläinen
http://en.wikipedia.org/wiki/First-pass_metabolism
eli jos voit käyttää huumesii vaikkapa kielenalta tai polttamalla niin sen ei pitäisi kulkea maksan kautta, right?
tässä pari linkkivinkkiä lsa:n nauttimiseen
HBWR sublinguaalisesti.
Katso myös Liquid LSA from HBWR seeds.
Aukikco
OD

Post by Aukikco »

Usein on ilmennyt sitä urbaanilegendaa että silokit vaurioittaisivat maksaa suurissa määrin otettuna, mutta mitä ilmeisimmin tästä ei ole mitään todellista todistusaineistoa, ja urbaanilegendat ovat itse asiassa syntyneet siitä että joku on syönyt vääriä sieniä.

HUONOJA SIENIÄ.

PASKOJA SIENIÄ.

KIEROJA SIENIÄ.

Tattifoorumilla aiheesta: http://trippi.info/taikasieniforum/view ... 97&p=11151
Swampthing
Apteekki

Post by Swampthing »

aphos wrote:MDMA on kuitenkin empatogeeni, ei psykoaktiivi.
MDMA on psykoaktiivinen aine. MDMA on psykoaktiivinen aine. MDMA on psykoaktiivinen aine.

Anteeks.

Ei mua muuten ahdistais yhtään, mutta kun oon jo kahdesti ihmetellyt tällä boordilla, miksi puhut "psykoaktiivisista aineista" - joka on kummiskin jotenkuten tieteellinen termi, jonka maallikkouudelleenmäärittely on imho turhaa ja harhaanjohtavaa - ikäänkuin ne sisältäisivät vain psykedeelit.
Mieli on mukava paikka asua.
Aukikco
OD

Post by Aukikco »

Word.
tRip
Moderator

Post by tRip »

Ahab wrote:http://en.wikipedia.org/wiki/First-pass_metabolism
eli jos voit käyttää huumesii vaikkapa kielenalta tai polttamalla niin sen ei pitäisi kulkea maksan kautta, right?
Näin ainakin itse olen ymmärtänyt.

Ja kyllähän se maksa kestää vaikka mitä myrkkyjä :twisted: :?
Psykedeelit sitä tuskin kuormittaa.

Ja tosta MDMA:sta.. Se on psykoaktiivi. Se on empatogeeni. Se on stimulantti. Se on serotonerginen stimulantti. Se on amfetamiini.
Se on myöskin psykedeeli. Jokainen antakoon sille oman leiman. Joillekin se on hUUme.
Pitääkin perustaa topicci miten jengi määrittelee psykedelian.
Tai olihan mulla se topic jossa kysyin 'miltä se tuntuu'
Keep it unreal.

Vaultti.net - coming soon..