Sain käsiini tälläviikolla 2g salviaa, 10X ja 15X. Aikaisempia kokemuksia tästä tytöstä ei ollut ennen tätä. Olin viikolla ollut pikku flunssassa mutta tänään (tai eilen tässä vaiheessa) päätin kokeilla varovaisesti mitä opettajattarella olisi minulle kerrottavaa.
Olin siis kotonani ja seurassa pari kaveria, trippivahtina katsomassa etten tekisi mitään hölmöä. Trippivahdeista myöhemmin lisää.
Istuin mukavalla nahkasohvalla ja otin mukavan asennon ja piipun käpäliin. Latasin piippuun silmämääräisesti erittäin vähän 10X extractia ja poltin pesällisen turboliekkisen kaasusytkän hehkuttaessa salviaa.
Pidättelin hengitystä niin kauan kuin kykenin ja henkäisin savut ulos. Kerkesin laittaa piipun lattialle ja satuin katsomaan kaveria joka istui pari metrin päässä ja pelasi xboxilla. Alkoi naurattaa aivan törkeästi enkä pystynytkään lopettaa hekottelua kuin vasta salvian vaikutus alkoi laskea.
Tässä vaiheessa varmaan hyvä mainita, että savut jotka salviasta lähti ei olleet mitenkään hirveän makuiset tai kiskoneet keuhkoista tai kurkusta, niinkuin muilla tuntuu tehneen. Savut jotka salviasta lähti oli itse asiassa ehkä parhaan makuiset kuin mistään substanssista ja poltan röökiä siis n. askin päivässä.
Noin puolen tunnin päästä ekasta salvia "tripistä" latasin piipun mutta tälläkertaa laitoin (taas) silmämääräisesti enemmän 10X:ää. Edelleen mukava asento sohvalla ja piipullinen palamaan. Piipun ojensin polttamisen jälkeen tälläkertaa kaverille ja sen jälkeen alkoikin tapahtua. Taas alkoi naurattaa mutta maailma tuntui alkavan kiertyä ympäri. Aloin kiemurtelemaan sohvalla ja kurkin sohvan nojan takaa kavereita jotka näyttivät helvetin huvittavilta. Jossakin vaiheessa oli pakko sulkea silmät ja vain koittaa rentoutua. Vaikutus hävisi taas nopeasti ja n. 10 minuutin päästä olo oli kuin olisi ollut pilvessä tosin ilman jumittavaa oloa. Ihan kuin leijailisi kevyesti.
Kämpille tuli jossain vaiheessa lisää porukkaa ja pari kaveria halusi kokeilla kanssa salviaa. Kummatkin poltti vain pienet pesälliset ja olot oli kuulemma erittäin miellyttävät. Myöhemmin illalla päätin kokeilla vielä 15X, jos salvialla olisi vielä jotain opetettavaa. Laitoin 15X tässä vaiheessa jo aika reilusti ja olo sumeni aika paljon pahemmin ja reaalimaailma hämärtyi jo pelottavasti. Hikoilin sängyllä, kun kaverit pelasivat boxilla ja kuuntelin psytrancea jota soi taustalla. 15X:n jälkeen tuli erittäin voimakas olo, että salvia ei ole mun juttu. Tosin ekat tosi pienet hitit toivat tosi hyvän olon.
Osa kavereista lähti illan mittaan pois ja jäljellä oli enään kolme henkilöä minä mukaan lukien. Yksi kaveri halusi vielä kokeilla 10X:ää joka osoittautui virheeksi. Neuvoin kaveria rentoutumaan ja miettimään rauhallisia ajatuksia mutta pesällisen poltettuaan huomasi, että hän oli aivan muissa maailmoissa. Silmät seisoi päässä pelottavasti ja hän nousi seisomaan. Kerroin edelleen rauhallisella äänensävyllä häntä olemaan rento mutta puhuminen hänelle oli kuin olisi puhunut seinälle.
Kaveri hyppäsi yhtäkkiä sohvan taakse nurkkaan ja nousi hetken päästä ylös heittäytyi lattialle, alkoi kontaamaan ja tutkimaan pistorasioita. Tässä vaiheessa oma ja toisen kaverin adrenaalipitoisuus veressä alkoi hipomaan huippuja. Olo oli, että mitä vittua ja mitä helvettiä tässä voi tehdä. Parvekkeen ovi oli auki tuulettamiseksi ja toinen kaveri meni sulkemaan sitä, jonka jälkeen kaveri joka oli kuoseissa alko hermostumaan. Kaveri lähti käveleen toiseen huoneeseen ja ohittaessa mua otin kevyesti hänestä kiinni olkapäästä ja kysyin mihin hän oli menossa. Kaveri katsoi taas mua mutta ei näyttänyt näkevän mitään.
Onneksi päästessään toiseen huoneeseen hän meni istumaan sohvalle ja alkoi puhumaan, tosin mitään ei muistanut mitä oli tehnyt. Viimesin tapahtuma havahdutti siihen ettei salviaa pidä aliarvioida millääntapaa. En tosin aliarvioinut aikaisemminkaan mutta erittäin varovainen kannattaa olla. Tällä erää salvia kokemukset riittää ja päätinkin, että poltan salviaa tästä lähtien erittäin vähäisissä määrin ja ehkä budin sekaan pari rippusta laitettuna. Trippivahdit salvian kanssa on kyllä pakolliset, kun miettii mitä olisin yksin ollessa voinut tehdä.
Salvia voi siis olla aika bitch, jos sille päälle sattuu. Lady osuus tuntuisi tulevan esille pienissä määrissä.
Salvia, kertomus Ladystä ja nartusta.
-
Asidyyli
- LD50
-
skirtfeber
- Apteekki
Re: Salvia, kertomus Ladystä ja nartusta.
joo jos kunnolline salviatrippi on päällä ni ei suhun saa minkäänlaista kontaktia.
suo ei oo olemas täs todellisuudes sil aikaa
suo ei oo olemas täs todellisuudes sil aikaa
when the going gets weird, the weird turn pro.
-
Ahab
Sellanen kuva jäi että set&settingissä olisi parantamisen varaa jos haluaa oikeasti jotain syvällisempää ja opettavaista.
-
Zeitgeist
Joo, päivää vaan kaikille. Tuli tossa itsekin kokeiltua salviaa pari vuotta sitten, juuri intin ekojen lomien aikoina
Kokemukset oli aika jänniä. Poltimme tosin bongilla, kuulemma lähtee paremmin kuin piipulla...mut anyways, sen mitä noista kerroista opin oli: että aina kannattaa olla sitteri mukana joka valvoo toimitusta, ellei oikeasi polta semmoista todella snadia määrää.
Sitterin kannattaa vain istua hiljaa ja valvoa toimitusta. Koskettelu tai trippaajalle puhelu ei oo mun mielestä hyvä idea, koska se selvästi häiritsi trippiä ja muutti fiiliksiä äkäisemmiksi tai pelokkaammiksi. Muistan kun kaverini yritti puhua mulle kun oli kriittiset vaiheet meneillään. Puhe oli vain omitusta sorinaa kaukaisuudessa, vähän sama fiilis kuin joku yrittäisi tivata jotain kesken unien, alkaa ärsyttää kun ei ymmärrä sanakaan. Musiikista en ole varma, mutta sanoisin että salvian todellisuus kannattaa kokea kaikessa hiljaisuudessa. Tripit oli jotain melko käsittämätöntä... muutuin muunmoassa kerran A-kirjaimeksi
Kaverit kertoi että taitoin vielä käsivarren leikkaamaan kehoni keskeltä ,ikäänkuin A-kirjain. Oli aika mitätön olo 
Sitterin kannattaa vain istua hiljaa ja valvoa toimitusta. Koskettelu tai trippaajalle puhelu ei oo mun mielestä hyvä idea, koska se selvästi häiritsi trippiä ja muutti fiiliksiä äkäisemmiksi tai pelokkaammiksi. Muistan kun kaverini yritti puhua mulle kun oli kriittiset vaiheet meneillään. Puhe oli vain omitusta sorinaa kaukaisuudessa, vähän sama fiilis kuin joku yrittäisi tivata jotain kesken unien, alkaa ärsyttää kun ei ymmärrä sanakaan. Musiikista en ole varma, mutta sanoisin että salvian todellisuus kannattaa kokea kaikessa hiljaisuudessa. Tripit oli jotain melko käsittämätöntä... muutuin muunmoassa kerran A-kirjaimeksi
-
MetsänNeito
- Apteekki
Perus salvia-settiä. (=
Jännä, että jotkut liikkuvat fyysisesti paljonkin ja heiluvat ja kävelevät, mutta toiset ei yhtään.
-Siis silloin kun täysin on muualla, Sallyn todellisuudessa.
Mutta tosiaan, kuten mainittukin jo, set&setting ei oo ollut kunnossa,
joka ois niin tärkeä, kun lähtee psykedeeleillä pelaamaan. Ja vieläpä näin vahvalla kuin Salvia-ekstrakti.
Jännä, että jotkut liikkuvat fyysisesti paljonkin ja heiluvat ja kävelevät, mutta toiset ei yhtään.
-Siis silloin kun täysin on muualla, Sallyn todellisuudessa.
Mutta tosiaan, kuten mainittukin jo, set&setting ei oo ollut kunnossa,
joka ois niin tärkeä, kun lähtee psykedeeleillä pelaamaan. Ja vieläpä näin vahvalla kuin Salvia-ekstrakti.
"It is your mind that creates this world"
-The Buddha-
-The Buddha-