Kannabiksen kasvatus

Keskustelua kannabiskasvista ja -jalosteista sekä kannabiksen tavoin vaikuttavista aineista.
User avatar
mauseri
LD50
Posts: 3674
Joined: Sat 18 Nov 2006, 18:16

Re: Kannabiksen kasvatus

Post by mauseri »

Poliklinikka wrote:
Harold wrote:ai oikein 2x11w ESL ?
Laitankin vielä yhden 15W eslin. Myöhemmin lisää.

Tein jo kaapin noille! Nimittäin laitan ne jääkaappiin. "Hylättyyn" combokaappiin. Enää ilmastointi.
tommoseen säätöön kyllä suosittelesin vaikka lowrideria,ellei sun jääkaappi oo joku jättikaappi.tai toisaalta yks pitkä ja rehevä,ei sinne kyllä paljoa saa laitettua,mut ainahan jää kasvatuksen ilo:).milläs valoilla meinasit hoitaa varsinaisen kasvatuksen?
"Hampaita ei tarvita, metaa ja baariin"
User avatar
Poliklinikka
OD
Posts: 1101
Joined: Mon 02 Jun 2008, 15:32

Re: Kannabiksen kasvatus

Post by Poliklinikka »

mauser1911 wrote:
Poliklinikka wrote:
Harold wrote:ai oikein 2x11w ESL ?
Laitankin vielä yhden 15W eslin. Myöhemmin lisää.

Tein jo kaapin noille! Nimittäin laitan ne jääkaappiin. "Hylättyyn" combokaappiin. Enää ilmastointi.
tommoseen säätöön kyllä suosittelesin vaikka lowrideria,ellei sun jääkaappi oo joku jättikaappi.tai toisaalta yks pitkä ja rehevä,ei sinne kyllä paljoa saa laitettua,mut ainahan jää kasvatuksen ilo:).milläs valoilla meinasit hoitaa varsinaisen kasvatuksen?
Varmaan Esleillä :D.
User avatar
Luotijuna
Psykonautti
Posts: 123
Joined: Sun 08 Apr 2007, 16:14

Re: Kannabiksen kasvatus

Post by Luotijuna »

mauser1911 wrote:
Poliklinikka wrote:
Harold wrote:
ai oikein 2x11w ESL ?

Laitankin vielä yhden 15W eslin. Myöhemmin lisää.

Tein jo kaapin noille! Nimittäin laitan ne jääkaappiin. "Hylättyyn" combokaappiin. Enää ilmastointi.
Sinuna ostaisin tuhdisti enemmän valoa jos esleillä tekee. Itse olen päätynyt 13x 15W n. 1 neliöjalan tilaan.
Jos kasvi saa liian vähän valoa siitä tulee aika lehdetönkin. onhan se kasvatus aina kivaa kumminkin. Muistaako kukaan nyt noita lumenea/neliöjalka suosituksia?
Insanity creeping]
User avatar
Poliklinikka
OD
Posts: 1101
Joined: Mon 02 Jun 2008, 15:32

Re: Kannabiksen kasvatus

Post by Poliklinikka »

Luotijuna wrote:
mauser1911 wrote:
Poliklinikka wrote:
Harold wrote:
ai oikein 2x11w ESL ?

Laitankin vielä yhden 15W eslin. Myöhemmin lisää.

Tein jo kaapin noille! Nimittäin laitan ne jääkaappiin. "Hylättyyn" combokaappiin. Enää ilmastointi.
Sinuna ostaisin tuhdisti enemmän valoa jos esleillä tekee. Itse olen päätynyt 13x 15W n. 1 neliöjalan tilaan.
Jos kasvi saa liian vähän valoa siitä tulee aika lehdetönkin. onhan se kasvatus aina kivaa kumminkin. Muistaako kukaan nyt noita lumenea/neliöjalka suosituksia?
Päätinkin laittaa unikon kasvamaan. Tiedä tuleeko mitään, mutta ainakin yritän
User avatar
Happotatti
Apteekki
Posts: 353
Joined: Thu 20 Sep 2007, 14:27
Location: Sad N.Pike P.U

Re: Kannabiksen kasvatus

Post by Happotatti »

Tuossa eilen testimaistettiin kaverilla kasvavaa rentun rutkua... Olipas mukavan sosiaalinen ja pirteä pilvi.. Lemppari tästedes.

Kaappilapsi kasvaa hyvin (apollo 11 x chronic) #10 lehtipari puskee ja kasvukärkiä joka haarasta hirveästi. ja valoa tällähetkellä 41w esl.

Tiedoksi oulun lähistöllä asuville: Oulun ja Iin kärkkäisillä on 50w eslejä e27 kannalla 25e ja 30e kpl.
Iin kärkkäisen eslit oli kalliimpia ja niissä oli jotenkin ihmeellinen se kanta, siihen sai sellaisia nastaliittimillä olevia esliputkia kiinni .. Oulussa oli ihan normaaleja.
Valehdeltaisko, että kaikki ois kohta ihan vitun hyvin?
User avatar
Poliklinikka
OD
Posts: 1101
Joined: Mon 02 Jun 2008, 15:32

Re: Kannabiksen kasvatus

Post by Poliklinikka »

Näin mutsipuolen "Puutarhassa" jotain hampun näköistä kasvia. Voisiko tuo olla jatsitupakka?

"kukinnot" ovat pitkulaisia ja jonkin verran violetihtävät. varsi on aika ruskea. Kasvin olemuksessa on jotain hamppumaista. Kasvin "päässä" kasvaa jotain heinän-näköistä.

Mikä tää on?
Ahab

Re: Kannabiksen kasvatus

Post by Ahab »

*.jpg niin selviää sekin arvoitus.
User avatar
Poliklinikka
OD
Posts: 1101
Joined: Mon 02 Jun 2008, 15:32

Re: Kannabiksen kasvatus

Post by Poliklinikka »

Ahab wrote:*.jpg niin selviää sekin arvoitus.
Täytyy mennä kuvaamaan, kun kerkeää.
qwertyuiop

Re: Kannabiksen kasvatus

Post by qwertyuiop »

voisko noita siemeniä saada jostain muualta kuin netistä tilaamalla? itse en tunne ketään joka kasvattais joten sitä kautta ei onnistu.
h.s.t.

Re: Kannabiksen kasvatus

Post by h.s.t. »

Varmistelisin tässä käsitystäni siitä, että jos käy ulkomailla ja tuo sieltä "huume"hampunsiemeniä, niin siinä ei pitäisi olla mitään laitonta? Siis että tuo vaikka 10 kpl siemeniä, eikä mitään tukkuläjää joka voidaan jo katsoa että meinaisi niiitä pistää myyntiin ym.

Kävin tämän viestiketjun läpi, enkä löytänyt muuta asiaan liityvää kuin:
Ahab wrote:Siemenet ei taida olla suomessa laittomia mutta pistokas taitaa jo selkeästi olla.
Tuossakaan ei siis ollut kyse siementen maahantuonnista, mutta jos siemenet sinällään ei ole laittomia, niin ei luulisi niiden tuonnin ulkomailtakaan olevan..?

Mutta jos jollain on varmaa tietoa, omakohtaista kokemusta esim. tullista tai jotain sellaista, olisin kiitollinen infosta!
Aloittelia

Re: Kannabiksen kasvatus

Post by Aloittelia »

hamppun kasvatus olisi tarkotus aloittaa ihan perus aloittelija lowryderillä mutta ongelmat alko heti alussa kun siementen idätyksessä siemenen pää muuttuu valkoiseksi mutta itua ei tule. onko kyseessä ihan perus itämätön siemen vai onko kasvattajassa vika ? :roll:
siemenet on ollut idätyksessä suodatinpussissa kelmun alla lämpimässä ja kosteassa. jotain vinkkejä :oops: ?
tennari
Tuppisuu
Posts: 3
Joined: Sun 02 Nov 2008, 19:28

Re: Kannabiksen kasvatus

Post by tennari »

mistä vois tilailla kannabiksen siemeniä?
Ram1t

Re: Kannabiksen kasvatus

Post by Ram1t »

tennari wrote:mistä vois tilailla kannabiksen siemeniä?


Ennenkuin kukaan fleimaa, sanon, että käytä googlea.. Laita hakuun esim. kannabiksen siemenet englanniksi..
tennari
Tuppisuu
Posts: 3
Joined: Sun 02 Nov 2008, 19:28

Re: Kannabiksen kasvatus

Post by tennari »

ookoo
tennari
Tuppisuu
Posts: 3
Joined: Sun 02 Nov 2008, 19:28

Re: Kannabiksen kasvatus

Post by tennari »

ei googlesta löydy mitää järkevää :?
Raz
Psykonautti
Posts: 56
Joined: Thu 06 Nov 2008, 20:10
Location: Espoo 32

Re: Kannabiksen kasvatus

Post by Raz »

vieraileppa hamppufoorumin puolella, sieltä löytyy PALJON linkkejä
lotsapoppah
Tuppisuu
Posts: 3
Joined: Thu 20 Nov 2008, 19:00

"haju" haitat

Post by lotsapoppah »

Miten olette ratkaisseet kannabiksen haju haitat kerrostalo kasvatuksessa???kun ajatuksena on alkaa omaa kasvattamaan kun ei tuo pl oikein enään maistu ja tietenkin se raha on suuri tekijä ja olisiko suositella jotain lajiketta joka ei tuoksuisi kauheasti? esim. joku lowraider ... tulee pieneen tilaan
Ahab

Re: Kannabiksen kasvatus

Post by Ahab »

Ilmanvaihtoon aktiivihiiltä tai sitten biozone. Itellä ollu biozone. Poistaa mukavasti myös polttelun hajut.
lotsapoppah
Tuppisuu
Posts: 3
Joined: Thu 20 Nov 2008, 19:00

Re: Kannabiksen kasvatus

Post by lotsapoppah »

Ahab wrote:Ilmanvaihtoon aktiivihiiltä tai sitten biozone. Itellä ollu biozone. Poistaa mukavasti myös polttelun hajut.

Eli hajut pysyvät tehokkaasti pois rappukäytävästä? ja kiitoksia vinkistä
lotsapoppah
Tuppisuu
Posts: 3
Joined: Thu 20 Nov 2008, 19:00

Re: Kannabiksen kasvatus

Post by lotsapoppah »

lotsapoppah wrote:
Ahab wrote:Ilmanvaihtoon aktiivihiiltä tai sitten biozone. Itellä ollu biozone. Poistaa mukavasti myös polttelun hajut.

Eli hajut pysyvät tehokkaasti pois rappukäytävästä? ja kiitoksia vinkistä

vielä tulee kysymys mistä helvetistä tuollaisen laitteen löytää ja paljon maksaa
Polly
Karvakuono
Posts: 36
Joined: Thu 27 Nov 2008, 01:03

Re: Kannabiksen kasvatus

Post by Polly »

http://www.gailla.fi/epages/Kaupat.sf/f ... UHDISTIMET
Eli aika järkyttävän hintainen vekotin.
Ahab

Re: Kannabiksen kasvatus

Post by Ahab »

Joo toi hinta on kyllä ihan överi kun ottaa huomioon ettei laite sisällä muuta kuin tuulettimen ja labratasoisen uv-valon. Kotimaiset kasvatuskaupat on näköjään lopettaneet ton myymisen. Itse sain käytettynä paljon huokeammin.
Kaikenlaisia monisuodatus ilmanpuhdistuslaitteita kyllä löytyy. Sillon kun vielä vertailin mikä laite kannattaisi ostaa niin katselin tälläistä Elixair E100 kun siinä näyttää olevan sellaiset ominaisuudet samassa paketissa jotka muuten löytyy vain erikseen.
Mallissa E100 on 5-vaiheinen ilmansuodatus, HEPA-suodatin, TIO2-suodatin, UV, aktiivihiilisuodatin ja negatiivinen ionisointi.
En äkkisältään löytänyt tota pienintä mallia mistään mutta seuraavaa kokoa löytyy esim. täältä ja hinta on about saman verran kuin pienin biozone.
ihmislaji
Psykonautti
Posts: 59
Joined: Wed 02 Jul 2008, 16:21

Re: Kannabiksen kasvatus

Post by ihmislaji »

Käsitykseni mukaan (ainakin Suomessa myytävistä) ilmanpuhdistimista Elixairit olisivat kaikista laadukkaimpia (eli puhdistavat ilman tehokkaimmin). Poikkeuksena taisi olla E100, joka on kai joku Kiinassa valmistettu halpismalli ja toimii erilaisella tekniikalla kuin muut. Siitä on tosin aikaa kun aiheeseen tutustuin, saatan muistaa väärinkin.

Jos itse ostaisin ilmanpuhdistimisen (ja varmaan ostankin, kunhan kertyy tarpeeksi rahaa säästöön), niin luultavasti valintani olisi E300 tai E400. Niillä pitäisi saada jo vähän isompikin huone varsin hyvin hajuttomaksi ja savuttomaksi. Kalliitahan ne ovat, mutta niistä ei kai tarvitse uusia muuta kuin aktiivihiilisuodatin, joka ei tainnut kovin paljon maksaa (muu huolto onnistuu ihan vain pesemällä). Monista muista ilmanpuhdistimista voi joutua uusimaan muita osia, jotka saattavat pidemmän päälle tulla aika kalliiksikin.
What is a mind, if not something to be messed with? What is consciousness, if not a state to be altered?
Polly
Karvakuono
Posts: 36
Joined: Thu 27 Nov 2008, 01:03

Re: Kannabiksen kasvatus

Post by Polly »

Onkos tuo lowryder muuten kuinka hajutonta? Oon tässä vähän aikaa miettinyt, että uskaltaisinko laittaa semmoisen johonkin kaappiin kasvamaan kun tyttöystäväni ei ole suhtautunut kovin suopeasti mihinkään näihin päihdejuttuihin (se on itse absolutisti). Viimeaikoina kun oon suunnitellut alkoholinkäytön lopettamista kun savut sopii mulle niin paljon paremmin, ei tule niin epämääräistä sekoilua, täydellisiä muistinmenetyksiä sun muuta epämukavaa..

Toinen vaihtoehto olisi tietysti sienten kasvattelu, mutta niistä mulla ei ole vielä mitään muuta kuin (paljon) lukukokemuksia ja kavereiden kertomuksia. Mietityttää vaikutusajat sun muut.
heinhe
Tuppisuu
Posts: 8
Joined: Tue 09 Dec 2008, 05:40

Re: Kannabiksen kasvatus

Post by heinhe »

Emt..
Last edited by heinhe on Thu 11 Dec 2008, 07:59, edited 1 time in total.
User avatar
Pentabarf
Lepakko
Posts: 280
Joined: Sat 13 Sep 2008, 17:54

Re: Kannabiksen kasvatus

Post by Pentabarf »

Onko kukaan testannut näitä K-raudassa myytäviä 85w ESL:ja? Lämpenevätkö paljonkin ja ovatko hintansa veroisia muutenkin? Parilla tuollaisella saisi jo sopivan setin kotikäyttöön.
"Ihmiset, jotka eivät kestä huumeita, tarrautuvat todellisuuteen."
Ahab

Re: Kannabiksen kasvatus

Post by Ahab »

Pentabarf wrote:Onko kukaan testannut näitä K-raudassa myytäviä 85w ESL:ja? Lämpenevätkö paljonkin ja ovatko hintansa veroisia muutenkin? Parilla tuollaisella saisi jo sopivan setin kotikäyttöön.
Oho enpä oo tollasista kuullutkaan. Paljonko maksaa?
Eipä sillä voi olla etten enää kasvattele kannabista kun sitä on sitten ihan liikaa enkä ole vielä oppinut hillitsemaan itseäni kannabiksen suhteen.
User avatar
Velho
LD50
Posts: 2491
Joined: Wed 01 Oct 2008, 20:41
Location: 130

Re: Kannabiksen kasvatus

Post by Velho »

Tuosta ulkokasvatuksesta olisiko tietoa mikä lajike sopisi suomen kesään sateeseen ja myrskyyn?
Pyydän anteeksi jos en ole huomioinut sitä aijemista viesteistä.
I ain't happy but, I'm feeling glad. I got sunshine, in a bag
User avatar
Zeke
Lepakko
Posts: 233
Joined: Thu 09 Oct 2008, 22:33
Location: 02

Re: Kannabiksen kasvatus

Post by Zeke »

^ FIN 420
Älä välitä sun välittäjäaineista, sanoi välittäjä aineista.
User avatar
freakmatic
Psykonautti
Posts: 146
Joined: Sat 08 Nov 2008, 12:21
Location: sivussa keskeltä

Re: Kannabiksen kasvatus

Post by freakmatic »

yllättäen meikäpojalla on aikaa joten kirjotellaan sit tähänkin topicciin :)

Elikkäs, näillä mennään..

Set:

7x 20w esliä (alkuun)
1x 210w purple esli

kasvaa:

15x lowryder (ikä 7-14 pv, en oo saletti :? )


taustoja:

viides sato, kolmenvuoden sisään, nyt tosin oli reilun vuoden tauko projekteilla (joka projekti eri siemenillä)

kuvia nykypäivästä:


hampussa paremmat kuvat niinkuin myös kasvatus päiväkirjani. mene tänne ?




Samalla kysäsisin että mitä veikkaatte, mahtuuko kaikki kasvaa kunnol?
meikäpoika ei ookkaa iha varma enää :roll:
Miten olette ratkaisseet kannabiksen haju haitat kerrostalo kasvatuksessa???kun ajatuksena on alkaa omaa kasvattamaan kun ei tuo pl oikein enään maistu ja tietenkin se raha on suuri tekijä ja olisiko suositella jotain lajiketta joka ei tuoksuisi kauheasti? esim. joku lowraider ... tulee pieneen tilaan
mä röökailen kämpil sisällä, se peittää aikahyvi, sillon tällön poltan suitsukkeita seki avittaa, ikinä ei oo kukaa rapusta tullu kyselee mistää hajuista, uskosin että aika hyvin ne pysyy tääl sisällä ilman aktiivihiili suodattimii sun muuta tilpehööriä. :)
Last edited by freakmatic on Sat 20 Dec 2008, 02:12, edited 1 time in total.
F R E A K M A T I C @ mikseri.net