"Hatsin" oikea olemus?

Keskustelua kannabiskasvista ja -jalosteista sekä kannabiksen tavoin vaikuttavista aineista.
oliqlio
Tuppisuu

"Hatsin" oikea olemus?

Post by oliqlio »

Cannabis on maailman käytetyimpiä "huumeita". Sitä pölttavat kaikki hipistä hoppariin ja yo-professoriin. Mutta mitä se merkitsee ihmisille?
Ihmisillä näyttäisi olevan samanlainen suhtautuminen siihen kuin alkoholiin. Mua inhottaa muutenkin ihmisten epäkunnioitus psykedeelejä kohtaan. Jengi vaan hehkuttaa "halluista" ja haluavat päänsä sekaisin. Hatsikin on vaan polttoo tai keino ansaita rahaa :( Ei saa tietenkään yleistää mut kyl se aika lail niin on. Täältäkin kun lukee tyyppien kokemuksii, niin kerrotaan sekavuustiloista & halluista,peikoista, ym...
Mut kuinka monelle on oikeesti jääny jotain arvokasta käteen? Varmaan aika monellekin mut, mä oon saanu semmosen fiiliksen et jengi on aika tiedotonta noitten kanssa. Ihmisillä on muutenkin kunnioitus kateissa. Mun mielestä on tosi epäkunnioittavaa tehdä kauppaa opettaja kasveilla. Tai käyttää niitä vaan nähdäkseen halluja tai ollakseen sekaisin. Haluisinkin Lukea että mitä oikeesti kaunista,todellista,arvokasta ihmiset on oppinut näistä "liittolaisista" Itse oon nyt muutaman kannabiksen syömis kerran jälkeen ymmärtäny, miksi se on idässä/Intiassa niin kunnioitettu. Sen huomaa parhaiten syömällä ja must tuntuu et niin se kuuluiskin tehdä, mut nykyisin kun poltan jotain vahvaa kukkaa niin pääsen melkein samaan tilaan kuin syömällä. Rakas ystävämme hamppu on ihan yhtä voimallinen ja mystinen opettaja kuin muutkin voimakasvit ja siihen tulisi suhtautua sen ansaitsemalla kunnioituksella ja nöyryydellä. Itse olen tajunnut jotain todella oleellista maailmasta tämän liittolaisen avulla. Onko muilla samanlaisia kokemuksia tästä?

Mulle se näyttää asioita äänen kautta. Olen tajunnut että kaikki tapahtumat tapahtuu tietyssä paikassa tietyllä hetkellä vain synnyttääkseen tietyn äänen juuri oikeaan aikaan. Kutsun sitä maailman kaikkeudenn tanssiksi :) Kun vajoan siihen tilaan missä äänet hyökyvät päälleni ymmärrän että äänet muodostavat eräänlaisen kartan joka on täydessä harmoniassa eikä sillä ole muuta vaihtoehtoa kuin olla. Ja korkeammat voimat ohjaavat kaiken elollisen liikettä jotta se harmonia toteutuisi :D Se on tosi diippi tila ja se tuntuu tosi hullulta huomata äänten merkitys, kun yleensä maailma koetaan niin visuaalisesti.
Se on kyl jännää miten ei oo sattumaa vaan kaikki on koodattu,kaikki on täydellistä. Vaikka elämä täällä tuntuu kaaokselta se on silti täydessä harmoniassa. Uskon että se ajaton virta,kaikkeuden tanssi on sama kuin evoluutio joka on virtaus jumalasta joka luo koko ajan uutta, eikä pysähdy hetkeksikään.

Ja sit päästään jännään kysymykseen, lähitulevaisuus,vuosi 2012? Mitä tääl tapahtuu? Se on selvää et jotain on tapahtumassa, mut mitä?
Merkit on niin selvät nyt ,et on varmaa että jotain ihan uudenlaista ja mullistavaa on tulossa. Mutta viime öisen sienimatkan jälkeen tiedän sen faktaksi. Ja se on SUURTA! Uskon että kaikki tulee mahdolliseksi ja mitä vaan voi tapahtua. Ja se tulee tapahtumaan sille ei ole vaihtoehtoa. Se on niin uskomatonta mutta totta, se on niin kaunista mutta niin flipauttavaa!!! Voiks tälläst oikeesti tapahtua? Kyl voi! KAIKKEA ON, kaikki on kaikkea ja KAIKKI ON mahdollista! Kiitos Jumala tästä taiasta mitä saan kokea! Rakkautta!!
Tajuuttekste mikä läppä tää on!!! Vittu ei voi ku itkeä!
chibbo

Re: "Hatsin" oikea olemus?

Post by chibbo »

Vaultissa on mielestäni ainakin koko sen ajan mitä täällä olen pyörinyt niin ollut kunnioittava asenne psykedeelejä kohtaan mutta kaikkialla näin ei tietenkään ole. Sekavuustiloista on taidettu kasvien yhteydessä puhua vain delirianteista mitkä ilmeisesti juuri kyseisen tilan antavatkin.
Mitä tulee siihen, että joku tekee rahaa kannabiksella yms. niin näin se vain menee.. Ei mitään saa oikein tässä maassa ilmaiseksi. Paitsi hyvältä kaverilta :)

Jääkäämme odottamaan tätä suurta mullistusta ;)
Ahab

Post by Ahab »

Olen käyttänyt marihuanaa sellaiset neljä vuotta ja olen kyllä saanut siltä todella paljon ja saan edelleen. Lista olisi pitkä mutta voin tiivistää sen siihen että se on avannut minua moneen suuntaan.

On se tosin näyttänyt ilkeänkin puolensa ja varsinkin syötynä. Liikaa tulee helposti. Toki sekin on yksilöllistä.
Se myös lisää minulla kaikenlaisia himoja, minkä laskisin negatiiviseksi vaikutukseksi. Tosin vuosien varrella olen sen kautta oppinut voittamaan niitä samoin kuin aloitekyvyttömyyttä ja muita vastaavia marihuanan negatiivisia vaikutuksia. Vaikutuksen laatu on (täten) myös muuttunut vuosien varrella.

Toki sitä jotkut käyttävät vain päihtymisen tai huvin vuoksi, niinkuin melkein kaikkia tajuntaa laajentavia aineita käytetään mutta vaultti nyt vaan on sellainen paikka että täällä on ihmistä joka lähtöön ja sen voi joko hyväksyä ja/tai siirtyä muualle. Vaikka ihan hyvä että tulee puheeksi.

Mitä rahakysymykseen tulee niin kiitos että minullekkin on sitä myyty ennenkuin minulla oli muita keinoja sen hankkimiseen koska muuten en olisi saanut sitä mistään. En voi valittaa.

Saaneen huomauttaa että olet selkeästi flipannut nyt tuohon 2012 juttuun (huomasin että olit kirjoittanut siitä myös taikasieneen) ja mikäs siinä mutta ei taida välittömästi liittyä tähän aiheeseen. Siitä on kyllä keskusteltu täällä muuallakin.
Tofupekoni
Kameleontti

Post by Tofupekoni »

Ghanja.

Tuo elämän kanssa värinöivä pyhä yrtti!

Mutta silti, niin kuin mikä tahansa tajunnantilaa muuntava aine, kannabiksen vaikutukset riippuvat täysin siitä, miksi sitä milloinkin on käytetty!

Runsaiden lääkinnällisten käyttökohteiden sijaan käytän sitä itse pääasiassa kolmeen tarkoitukseen.

Sosiaalinen päihde

Sosiaalisena päihteenä se innoittaa ajattelua, yhdistää ystäväpiiriämme, tehostaa iltaa ja tuo siihen ripauksen taikaa ja saa meidät resonoimaan universumin kanssa.
- Jos pieneen piiriimme tuodaan ulkopuolinen se toivottaa hänet tervetulleeksi ja toimii pienenä testinä, ettei porukkamme saastu umpikalloisimmista tiukkapipoista, vaikka nykypäivänä yad:n possekin polttaa hatsia...
- Usein kannabiksella on illanistujaisissa sellainen vapauttava vaikutus, että jokainen alkaa kertoa vuorotellen tarinoita, joita muut kuuntelevat ihmetellen, hörähdellen, huudahdellen ja spontaanisti vuorollaan jatkaen. Tämä on mielenkiintoista, hauskaa ja jokainen tarinanpätkä kertoo kertojastaan ja hänen suhteestaan piiriin yhtä paljon, kuin muiden reaktiot. Myös hänelle itselleen.
- Toisaalta epävarmoissa sosiaalisissa tilanteissa ghanja tuottaa myös joskus turhia jännitteitä. Ei ole epätavallista, että joku omaan egoonsa korvia myöten kääriytynyt, yleensä jopa pelokas, vähintäänkin epävarma, ihminen alkaa kinua hatsia ostettavaksi tai vaikka omalla vuorollaa imuttaa jointtia niin, että tervat lentää. Toinen taas pitää jointtia, yleensä epähuomiossa "mikkinä" puhuessaan. Kolmas ei ymmärrä pitää savua sisällään, niin että päihtyisi. Nämä asiat harmittaa, sillä tuhlaus harvoin kuuluu asiaan. Joskus ihmiset alkavat käyttäytyä ghanjan äärellä hullusti, kuten rahan tai kullan, he eivät vielä ymmärrä.
- Mutta täytyy muistaa, että itse on näihin kaikkiin joskus syyllistynyt. Ei olla pikkusieluja, eihän. Eihän? Vältetään sitä ainakin.

Ajanvietteenä ja viihteellisenä taiteen ehostajana

Kannabis sopii, ainakin omasta mielestäni, hyvin myös ihan ajan vietteksi. Harvoin se on polttamisen tarkoitus, mutta toisinaan on kiva rentoutua ghanjan kanssa vaikka työpäivän jälkeen. Joskus sitä polttaa muuten vain.
- Ghanja on myös loistava taiteen ehostaja. Se antaa lisäpotkua empatiakyvylle ja päästää ymmärtämään taidetta ja päästää sen piilotettujen viestien tasolle. Elokuvan ja musiikin ehostajana se on oivallinen apu. On myös joitain asioita, joita ei kannata nauttia ilman tuhteja paukkuja, jottei menettäisi pienintäkään läppää tai piiloitettua merkitystä. Jotkin elokuvat ovat vain kerta kaikkiaan tyhmiä selvin päin...

Itsetutkiskeluun ja yleiseen meditointiin

Kannabis auttaa suuresti tarkastelemaan asioita avoimin mielin. Se poistaa ennakkoluuloja ja hälventää rajoja, kuten muutkin psykedeelit. Ghanja on vain helpompi integroida arkeen, kuin vaikkapa vaporisoitu psilosiini. Kannabis todella auttaa rakentamaan uusia ajatusratoja ja -malleja. Se auttaa ajattelemaan asioita kontekstissaan, kontekstin ulkopuolella, sovitettuna uusiin kehyksiin, empatioimaan asioita toisten, itsensä tai ei kenekään näkökulmasta. Se auttaa myös visualisoimaan. Se voi myös herättää pelkoja tai auttaa taistelemaan niitä vastaan.

Yleisellä tasolla en osaa sanoa mihin pyhä yrtti parhaiten sopii. Tai mihin sitä tulisi käyttää eniten. Toiset lajikkeet sopivat toisiin käyttötarkoituksiin erilailla ja jokainen pilvi on erilainen, kuten jokainen pilvikin on erilainen. Sitä voi myös käyttää voimakkaana psykedeelinä syöden tai silloin tällöin vähän pössytellen elämän mausteena. Kannabis on verrattaen muihin psykedeeleihin lempeä työkalu, mutta myös sen hyvää tekevät vaikutukset ovat pienemmät, kuin voimakaammilla. Ghanjaa tulisi myös käyttää varoen ja säästeliäästi, sillä keho kasvatta toleranssin kaikkeen, mikä siihen vaikuttaa. Se on kehon kannalta käytännöllinen puollustusmekanismi, sopeutuminen enemmänkin, kuin puollustautuminen.

Myös kannabiksen kohdalla tieto lisää kokemuksen hallittavutta, ghanjamatkalle pakkamminen on tärkeää ja set & setting merkkavat paljon. Hyvä pilvi on kuin todellinen taideteos, mitä tuot siihen itse, sitä saat siitä takaisin.

Ghanja plan is the master plan! ... Man! :mrgreen: :lol: :D 8) :D :lol: :mrgreen:
With a bit of luck, his life was ruined forever. Always thinking that just behind some narrow door in all of his favorite bars, men in red woolen shirts are getting incredible kicks from things he'll never know.
h.s.t.

Post by h.s.t. »

Kun itse alotin polttamisen, ei tietenkään kukaan ollu kertomassa et miten sitä pitäis käyttää, ja mitä siltä odottaa. Nuori, tai oikeestaan lapsi kun olin, niin tietysti ite hain vaan just sitä "siistii! oon sekasi!" fiilistä. Mut se hyvä puoli tos on, et se kyl opettaa ite itestään et miten sitä pitäis käyttää, mihin sitä pitäis käyttää ja mitä siltä odottaa. Ja pitkään olin siinä luulossa, et se tekee kaikille saman. Mut ei, jotkut hiisaa vuositolkulla tulematta sen viisaammaks. Onks se vaan sitä, ettei yksinkertasesti haluu rueta ajattelemaan niitä asioita? Vai onks ne vaan yksinkertasesti niin tyhmiä!?
Joka tapauksessa, asia on ärsyttäny muakin pitkään. Mutta toisaalta, en itekkään oo koskaan oppinu miten alkoholia pitäis käyttää. Jos nyt on olemassa sen kohalla oikeeta tapaa... Mut kai oon ite sen kohalla niin tyhmä, etten tajua miten sitä tulisi käyttää. Eikös se oo viisasten juoma... :?: :?
Mikäpä mä tietysti oon kellekkään mikään sanomaan, ehkä se ganjer vaikuttaa kaikkien kohalla juuri oikein, niinkun sen pitäisi kyseisellä henkilöllä vaikuttaa. Mut koittakaa antaa sen myötä tulleille ajatuksille tilaa ja aikaa. ja käyttäkää niihin energiaa. Siksi kai se pudottaakin sohvan pohjalle löhöilemään, ettei jaksais tehä mitään muuta ku keskittyy ajatuksiin...
oliqlio
Tuppisuu

Post by oliqlio »

Jjooo o! Totta totta en mä itekkään mikään täydellisyys oo sen käytössä ja syyllistyn vielki käyttämään sitä joskus ihan huvin vuoksi :o
Mut tärkeintä kai on se yleinen asenne siihen? Niinku teillä veljet näyttää olevan :D Ite käytän sitä kyllä syventämään musiikin tuottamistani ja siihen se toimii todella hyvin. Ja jos asenne hamppuun on hyvä niinkuin teillä näyttää olevan,niin ei sillointällöin huvikseen pössyttely mielestäni ole väärinkäyttöä. mutta jos taas on pää sekasin asenne niin...
Se on kyln kans jännä et jotkut ei tosiaan tuu yhtään viisaammiks vaikka hiisaisivat kuinka,mistäköhän lie johtuu? Itselleni on Ghanja avannut niin paljon juttuja,mut ehkä jotkut on vaan niin vitun tilttijumissa ettei niit liikuta siitä mikään :( Mut hei kaikkea hyvää hamppukansalle,pitäkää liekkinne! Ja antakaa kaiken kasvaa!
bol
Kameleontti

Post by bol »

Se on kyln kans jännä et jotkut ei tosiaan tuu yhtään viisaammiks vaikka hiisaisivat kuinka,mistäköhän lie johtuu?
Itseäni se ei tee yhtään viisaammaksi. Joillekkin ihmisille tulee hirveää ajatusjuoksua, mutta itsellä ei liiku päässä mitään, ainakaan järkevää. Selvinpäin pystyn paljon filosofisempaan keskusteluun, kuin paukuissa. Tai sitten ajatuksenjuoksu on niin kauheaa, etten edes tajua sitä :mrgreen: .
Psykedeeleissä liikutaankin sitten jo sellaisissa mielenonkaloissa, että niiden avulla olen oppinut vaikka mitä ja tiedän että psykedeeliset kokemukset ovat jättäneet minuun jälkensä.
oliqlio
Tuppisuu

Post by oliqlio »

Hatsiko ei sitten ole psykedeeli sinulle?
bol
Kameleontti

Post by bol »

oliqlio wrote:Hatsiko ei sitten ole psykedeeli sinulle?
Kyllähän kannabinoidit lasketaan psykedeeleiksi ja olen itsekkin saanut mietoja CEVejä ja tunteen, että joku häärii päälläni. Ja muiden ihmisten kanssa keskusteleminen on todella vaikeaa, ellei hekin ole polttaneet. Kannabis on useaan kertaan heittänyt minut sängylle makaamaan silmät kiinni, mutta mitään syvempia pohdintoja ei ole syntynyt.

Kannabikseen en suhtaudu yhtä vakavasti, kuten esimerkiksi "vahvempiin" psykedeeleihin. Yleensä kannabikselta haen euforista olotilaa, suurta naurunmäärää, sitä että ruoka maistuu todella hyvälle ja musiikin kuuleminen ihan uudella tavalla. Olen myös avoin sille ajatukselle, että saan sen ajatuksenjuoksun kiinni, mistä kaverini puhuu kannabiksen vaikutuksen alaisena.

Ajatusmaailma kannabiksen vaikutuksen alaisena ei ole kirkas / selvä, kuten esimerkiksi muiden kokeilemieni psykedeelien parissa. Vaan se on yllättävän tyhjä.
Ehkä joskus pitää kokeilla kannabista ihan uudella settingillä ja katsoa kuinka pitkälle se vie.

( aika epäsuora vastaus, mutta tee itse pohdintasi :D )
Luotijuna
Psykonautti

Post by Luotijuna »

Ajatusmaailma kannabiksen vaikutuksen alaisena ei ole kirkas / selvä, kuten esimerkiksi muiden kokeilemieni psykedeelien parissa. Vaan se on yllättävän tyhjä.
Ehkä joskus pitää kokeilla kannabista ihan uudella settingillä ja katsoa kuinka pitkälle se vie.
Joo voin samaistua tähän. Kannabis vie usein niin syvälle, ettei oikeastaan edes osaa ajatella tai käsitellä ajatusta, kun taas sienet tai happo voi antaa täydellisen selvän olon samalla tuoden psykedeelisen ajattelumallinsa esille.

Kunnioitan kyllä hatsia, mutta nykyisin polttelu on tehtävä erityisen turvallisissa tiloissa joko yksin, tai muutaman hyvän ystävän seurassa. Sosiaalisena päihteenä se ei minulle enää toimi juuri ollenkaan, ehkä hyvä niin.
Insanity creeping]
Baklan
Karvakuono

Post by Baklan »

Itse muutun filosofisemmaksi pilvessä, ja tykkään keskustella ystävieni kanssa paukuissa
asioista joista en tavallisesti keskustelisi.
Image
Freakout
Psykonautti

Post by Freakout »

Kukkaa tullu käytettyy suht reippaasti ni en oikein saa siittä enää mitään irti. Eka kerta oli se kaikista paras, fyysiset vaikutukset oli ihan hulluja ja välillä vaivuin unimaiseen tilaan jossa näkyi kaiken maailman kuvioita ja visuaaleja, välillä tuntui kuin olisin lentänyt ulos ruumiistani. En tiedä miksei enää ole näin, nykyään vaan jumitan ja möllötän. Itse oon sitä mieltä, että talvella kannabis vaikuttaa aivan erilailla, aivot taitaa reagoida talvella ihan erilailla kaikkiin juttuihin, ku on pimeetä ja muutenki semmonen masentava ja kylmä ilmapiiri.
Men must be free to do what they believe. It is not our right to punish one for thinking what they do, no matter how much we disagree.
Aukikco
OD

Post by Aukikco »

Hatsi kyllä on psykedeelinen, mutta tuntuu jotenkin omalta kategorialtaan. Itse pidän todella hyvänä sitä, mitä Leary ja Wilson vihjailevat 8 Circuit Model Of Human Consciousness -mallissaan: http://www.futurehi.net/docs/8circuit.html
(tiivistetysti, sen mukaan erilaiset mieleenvaikuttavat substanssit ja tekniikat stimuloivat ihmisyyden eri tasoja).

Ihan ymmärrettävä toi havaintosi siitä, että ihmiset eivät omaa vielä tarpeeksi kunnioitusta. Toisaalta ihmiset harvoin osaavat heti kunnioittaa tai arvostaa asioita jotka ovat saaneet helposti. Kuitenkin kaikki psykedeelit vähitellen opettavat nöyryyttä. Vaikka ulkosesti saattais vaikuttaa ettei joku kehity yhtään hatsinlussutuksesta huolimatta, saattaa sisäisesti olla että tapahtuu suuriakin prosesseja, vaikka vain alitajunnassakin. Usein kuitenkin pinnalla olevat asiat estävät näkemästä tätä muutosta ja egoistinen pakkomielle yrittää pitää asioita muuttumattomina vaikeuttaa muutokselle antautumista. Usein kuitenkin tulee jonkinlainen murtumispiste jonka kautta sitten pääsee eteenpäin niihin muutoksiin, joista monet ovat jo pitkään pinnan alla tapahtuneet.

Usein esimerkiksi ihmissuhteiden loppumiset tai niiden suuret muodonmuutokset ovat tällaisia murtumispisteitä. Suosittelen.

Ai niin, voi olla että faktoja on olemassa, mutta mielestäni on silti epäterveellistä ja psykoottista suhtautua niihin absoluuttisina. Voi siis olla, että hyvinkin havaitsemme asioita jotka ihan oikeasti ovat tapahtumassa, mutta tulkintamme niistä ovat kuitenkin poikkeuksetta rajaavia, sulkevia ja ajattelumme rajoituksista johtuen. Tästä seuraa se, että on mahdollista tuntea "totuus", ja kuvitella puhuvansa siitä sellaisenaan, vaikka todellisuudessa käsitteet ovat aina vain metaforallisia.

RUOKALISTA EI OLE SAMA ASIA KUIN RUOKA. The map is not the territory. Ei yksinkertaisesti ole kovin tehokasta sekoittaa näitä keskenään tai sokaista itsensä kuvittelemaan, että ymmärtää kaikki piilovaikutukset joita huolimattomalla itsen (tai miksei muidenkin) kanssa tapahtuvalla sanallisella kommunikaatiolla voi olla. Tällä voi oikeesti olla aika tuhoisia seurauksia. Tosin yleensä niistäkin selviää.

Suhteellisuus ja venyvyys maailman hahmottamisessa on käytännöllisyytensä lisäksi aivan helvetin hauskaa. Itelleni jo sekin riittäis motiviiks, mutta kun vielä monet muutkin jutut puhuvat sen puolesta.
Hampputukka
Lepakko

Post by Hampputukka »

Mua hatsi on opettanu rentoutumaan ja keskittymään enemmän itseeni. Se on voimistanut tunnetiloja ja mielialoja (suurin osa positiivisia), jonka kautta olen löytänyt oikean asenteen elämään. Antaa myös inspiraatiota, jos jaksaisi/muistaisi kirjoittaa ideat ylös :oops: .

Itselle yleistäen indicaisemmat lajikkeet potkii lujaa, auttaa tuntemaan omaa kehoa paremmin ja rentouttaa. Sativa piristää, mutta rentouttaa samalla, sekä lisää kiinnostusta sosiaaliseen kanssakäymiseen ja antaa virtaa. Yleensä kannabis = hyvä fiilis.

Hyvä kasvi kunhan muistaa omat kohtuuden rajat, eikä "turhaan" blaadaa. Jos on herkkä vaikutuksille, pitää käyttää tietynlaisella asenteella jos haluaa ettei passivoidu/ahdistu/häiriinny. Tähän vaikuttaa myös se että löytää itselle sopivan indica/sativa suhteen jos paljon polttelee. Jos itselle sopii sativa niin ei sitten kannata imailla sitä indicaa vaan sen takia että haluaa pilveen. Ja ei saa kuumottaa pilvessä 8) .
back to basics rootbwoy
Dive
Karvakuono

Post by Dive »

Freakout wrote:......Eka kerta oli se kaikista paras, fyysiset vaikutukset oli ihan hulluja ja välillä vaivuin unimaiseen tilaan jossa näkyi kaiken maailman kuvioita ja visuaaleja, välillä tuntui kuin olisin lentänyt ulos ruumiistani. En tiedä miksei enää ole näin, nykyään vaan jumitan ja möllötän.....
Sama mulla,
noi ihan ekat kerrat ois kiva palauttaa takas,
se oli niin henkistä ja myös jollain tavalla todella psykedeelistä.
Olen monesti yrittänyt saavuttaa tuota ensi kannabis retkeä polttamalla/syömällä ihan helvetisti liikaa,
josta on vain tullut pahaa oloa, oksentelua, pään särkyä ja liiallista jumitusta(liiallista)...
Pitäisi varmaan tosiaan aivan uudenlaiset set& settingit ottaa käyttöön kannabiksen kanssa,
koska haluaisin todellakin kannabiksen opettavan minulle jotain uutta, vaikka paljon se onkin opettanut,
se on opettanut minua rauhoittumaan myös selvinpäin, opettanut minua katsomaan maailmaa, esineitä,
ihmisiä, luontoa ja muita asioita aivan eri kannalta/silmällä...
Mutta kyllä niitä negatiivisia vaikutuksiakin löytyy, varsinkin jälkeenpäin, tuntee itsensä ihan vihannekseksi,
uusien asioiden oppiminen vaikeutuu jne...
Mutta kyllä hamppu on rakas ja tulee aina pysymään sydämessäni, ennen, ja nykyäänkin voisin sanoa että
käytän kannabista hieman väärin, koska aika usein se on tuollaista ns. pään sekaisin saamista, tai siis en
tarkoita juuri tuota pään sekaisin saamista, enemmänkin sellaista hukkaan käyttämistä, välillä vaan täyttää
pesän tai käärii sätkän, sytytetään, "noh... nyt ollaan taas pilvessä, mikäs tässä"...
En osaa oikein selittää mitä tarkoitan, mutta niin.........
En ole koskaan(paitsi ensimmäisillä kerroilla, eli olen joskus^^)päässyt ns. ajatusten-maailmaan, jossa
ajatuksen kulku on täysin erilainen... ajatukset virtaavat tuhatta ja sataa visuaalien mukana avaruudessa,
kirkkaat tähdet loistavat ja tuikkivat, olet saavuttanut ajatusten-lähteen vihdoin, kaikki on niin selvää,
vihdoin...
Nykyään parasta on musiikki, bassot... ne valuvat kiinteässä elementissä,
jotenkin samankaltaista kuin elohopea tuo elementti, ne valuvat kehoosi, kehosi päältä, kehosi alta
ja mistä lie koloista, se on niin kaunista ja hienoa, tuntuu kuin musiikki hyväilisi, halaisi, peittelisi sinua....
Henki-maailma, kehosta irtautuminen, avaruus-matka, visuaalit, värit, lähteen ja muut haluan kokea uudestaan,
viikonloppuna täysin uudella set& settingillä aion oppia kannabikselta jotain uutta.

Kiitos ja kumarrus.
Image
Ahab

Post by Ahab »

Melkein uskaltaisin väittää että kannabisneitsyyttä saa takaisin enemmänkin pitkällä tauolla kuin s&s:iä vaihtamalla. Tauon pituus on suhteessa siihen kuinka usein ja kuinka paljon sitä menee. Kannattaa aloittaa 1-2 kk tauolla mutta tuostakin on vielä varaa nostaa. Ja veikkaan että tiedät tämän itsekkin.
mauseri
LD50

Post by mauseri »

Ahab wrote:Melkein uskaltaisin väittää että kannabisneitsyyttä saa takaisin enemmänkin pitkällä tauolla kuin s&s:iä vaihtamalla. Tauon pituus on suhteessa siihen kuinka usein ja kuinka paljon sitä menee. Kannattaa aloittaa 1-2 kk tauolla mutta tuostakin on vielä varaa nostaa. Ja veikkaan että tiedät tämän itsekkin.
mun mielestä cannabisneitsyys, on kuin neitsyys, sitä ei saa koskaan takasin.. ja rehellisesti sanoen: ymmärrän, mutta set&settings:siä hehkutetaan liikaa, just siinä miten tärkeetä se on eka tripille. enemmän pitäs kiinnittää huomiota psyykkeen vahvuuteen. itse vedän kaikki aineet tässä samassa tuolissa keskellä paskaista kämppää. myös ekat hbwr. sen ymmärrän et se vaikuttaa vitusti ku trippailee vaikka kesällä meren rannalla tjs.
"Hampaita ei tarvita, metaa ja baariin"
Dive
Karvakuono

Post by Dive »

Ahab wrote:Melkein uskaltaisin väittää että kannabisneitsyyttä saa takaisin enemmänkin pitkällä tauolla kuin s&s:iä vaihtamalla. Tauon pituus on suhteessa siihen kuinka usein ja kuinka paljon sitä menee. Kannattaa aloittaa 1-2 kk tauolla mutta tuostakin on vielä varaa nostaa. Ja veikkaan että tiedät tämän itsekkin.
Kyllä tiesin tämän,
ja olenkin pitänyt taukoja...
Ei muuttanut oikein kokemusta, ehkä hieman vahvempi ja tunteellisempi,
enkä välttämättä tarkoittanut että yrittäisin set & settingillä palauttaa ensi kertoja,
enemmänkin oppia jotain uutta.
Henki-maailma, kehosta irtautuminen, avaruus-matka, visuaalit, värit, lähteen ja muut haluan kokea uudestaan,
viikonloppuna täysin uudella set& settingillä aion oppia kannabikselta jotain uutta.
Image
Swampthing
Apteekki

Post by Swampthing »

mauser1911 wrote:
mun mielestä cannabisneitsyys, on kuin neitsyys, sitä ei saa koskaan takasin.. ja rehellisesti sanoen: ymmärrän, mutta set&settings:siä hehkutetaan liikaa, just siinä miten tärkeetä se on eka tripille. enemmän pitäs kiinnittää huomiota psyykkeen vahvuuteen. itse vedän kaikki aineet tässä samassa tuolissa keskellä paskaista kämppää. myös ekat hbwr. sen ymmärrän et se vaikuttaa vitusti ku trippailee vaikka kesällä meren rannalla tjs.
Psyykkeen vahvuus kuuluu hyvin olennaisenna settiin, eikä itselle tuttu paskainen kämppä ja oma tuoli ole lainkaan huono setting. Set & settingistä ei puhuta yhtään liikaa, jotkut vaan saattaa käsittää sen väärin, jotenkin dogmaattisuutena kun kyse on nimenomaan siitä että ois parempi että tuntee olonsa mukavaksi siinä tilanteessa jossa on. Jos on tarpeeksi sinut itsensä kanssa, tuntee olonsa varmasti mukavaksi vaikka tuntemattomassa ympäristössä täynnä ärsyttäviä kusipäitä.
Mieli on mukava paikka asua.
Pentabarf
Lepakko

Post by Pentabarf »

Minusta tuo kannabisneitsyys ei edes tunnu mitenkään tavoittelemisen arvoiselta. Savuista tuntuu saavan enemmän irti, kun siihen maailmaan tottuu ja ei mene enää ihmettelyksi koko homma. Yleensä ensimmäiset kerrat, pitkän tauon jälkeen ovat jokseenkin ahdistavia. Ahdistus yleensä onneksi häviää siinä parin tunnin kuluttua ensimmäisistä henkosista ja sen jälkeen voi hiisailla vaikka kuinka lisää, sekä tutkiskella mitä sieltä alitajunnasta pulppuaa ylös.

Savujen "oikea olemus" tai ainakin sen terapeuttinen vaikutus tuntuu löytyvän minulle vasta pidemmän kuurin jälkeen. Satunnaisesta polttelusta en tunnu saavan oikein mitään irti ja varsinkin vieraassa paikassa se menee vähän vainoharhaiseksi skitsotteluksi välillä. Muutaman viikon savuttelukuurit tasaavat oloa hyvin ja se rauhallisempi fiilis integroituu koko olemukseen. 8)
"Ihmiset, jotka eivät kestä huumeita, tarrautuvat todellisuuteen."
Thoxium

Post by Thoxium »

Itse olen nyt kuluvan viikon aikana poltellut lähes joka ilta hyvää kukkaa. Siitä on tullut tavallaan tapa "pyhentää" päivä, mietiskellä päivän tapahtumia ja rentoutua kunnolla ennen seuraavaa päivää. Itse koen että olen saanut ja saan kannabiksesta yhtä paljon kuin muistakin hyvistä psykedeeleistä.
Kalastaja

Post by Kalastaja »

oliqlio wrote:Mun mielestä on tosi epäkunnioittavaa tehdä kauppaa opettaja kasveilla.
Miks?

On markkinat on tuottajat ja on myyjät. Kaikki kolme ryhmää hyötyy ja opettajakasvit leviää.
Pentabarf wrote:Minusta tuo kannabisneitsyys ei edes tunnu mitenkään tavoittelemisen arvoiselta. Savuista tuntuu saavan enemmän irti, kun siihen maailmaan tottuu ja ei mene enää ihmettelyksi koko homma. Yleensä ensimmäiset kerrat, pitkän tauon jälkeen ovat jokseenkin ahdistavia. Ahdistus yleensä onneksi häviää siinä parin tunnin kuluttua ensimmäisistä henkosista ja sen jälkeen voi hiisailla vaikka kuinka lisää, sekä tutkiskella mitä sieltä alitajunnasta pulppuaa ylös.

Savujen "oikea olemus" tai ainakin sen terapeuttinen vaikutus tuntuu löytyvän minulle vasta pidemmän kuurin jälkeen. Satunnaisesta polttelusta en tunnu saavan oikein mitään irti ja varsinkin vieraassa paikassa se menee vähän vainoharhaiseksi skitsotteluksi välillä. Muutaman viikon savuttelukuurit tasaavat oloa hyvin ja se rauhallisempi fiilis integroituu koko olemukseen. 8)
Yhdyn jokaiseen sanaan. Polttamisen ydin on nostaa toleja viikko pari ennen kuin oikeasti voi polttaa. Poistuu kaikki se ihmetys ja muut turhuus siinä vaiheessa, eikä enää ole pää pyörällä. Pienet annokset ajaa vaan osittain samaa asiaa, koska silloinkin on aina sitä liiallista päihtymystä. Huonossa tapauksessa on silloin liian vähän päihtymystä koska se pienen pieni määrä oli liian pieni.
Thoxium

Post by Thoxium »

Tullut nyt poltettua n. viikko joka ilta ja tänään aattelin pitää taukoa tolen takia (kun ei ole omia puskia, niin ei viitti nostella toleja paljoa = menee enemmän rahaa budiin sit). Jotenkin tuntus olevan oikeen virkee olo aina savuputkien jälkeen, semmonen tosi mukava mikä houkutteleekin pitämään taukoa. No pidetään viikko taukoa ja sit uuden roor bongin korkkausta ;)

Lähinnä senkin takia tulee pidettyä taukoa, kun en tunnu tekevän paljoo muuta pilvessä kuin kuuntelen musiikia ja surffaan netissä tai sit katon jotain tv-sarjoja, niin ja tietysti jatkuvasti mässyjä ;) Aika useesti kyllä poltellu kaverin tai kavereiden seurassa, mutta jossain alku vaiheessa tuleekin sit mentyä kotiin. Pitäis vaan keksiä jotain kehittävää tekemistä pilvessä, eikä sitä samaa mitä tehny aina.
Zeke
Lepakko

Post by Zeke »

Thoxium wrote:Pitäis vaan keksiä jotain kehittävää tekemistä pilvessä, eikä sitä samaa mitä tehny aina.
Saman probleemin kohdannut.. Sitä ainaista sohvalla jumittelua ei tahdo enää jaksaa.
On tullu huomattua, että metsässä kahlaaminen, varsinkin lumisena päivänä, on hyvin mukavaa. Lähinnä siksi varmaan että saa sen tunteen, että liikkuu ja yleensäkin tekee jotain. :)
Älä välitä sun välittäjäaineista, sanoi välittäjä aineista.
gerotimo
Kameleontti

Post by gerotimo »

Kalastaja wrote: Yhdyn jokaiseen sanaan. Polttamisen ydin on nostaa toleja viikko pari ennen kuin oikeasti voi polttaa. Poistuu kaikki se ihmetys ja muut turhuus siinä vaiheessa, eikä enää ole pää pyörällä. Pienet annokset ajaa vaan osittain samaa asiaa, koska silloinkin on aina sitä liiallista päihtymystä. Huonossa tapauksessa on silloin liian vähän päihtymystä koska se pienen pieni määrä oli liian pieni.
Mä oon kyl taas ihan eri mieltä. En tietysti tiedä mitä pidät turhuutena, mutta ei minua ainakaan kauheammin ihmetytä vaikka ei toleja olisikaan. Tykkään olla kunnolla paukuissa ja koenkin sen paljon hyödyllisemmäksi ja mielekkäämmäksi. En tosin hyvällä ( lue ei passivoivalla ) kukulla ole putkea poltellutkaan, joten toisaalta en tiedä. Mutta itse ainakin osaan surffailla myös varsin vahvassa kannabispäihtymyksessä. Ei sitä tietenkään silloin voi TÄYSIN kontroilloida, mutta eipä ole ollut tarvettakaan, kun ganja tuntuu itse ohjaavan lähes aina oikeaan suuntaan.

Pienen pienet määrät on kyllä turhia, kun unohtaa mahdollisuuden polttaa lisää on hyvissä.
as far back as i can remember all my heroes had trouble in their eyes
well it might have been drugs or it might have been love but thei all knew it was time to die
Thoxium

Post by Thoxium »

Onkos muuten kukaan huomannut pidempien kannabiskuurien jälkeen (nyt kahden viikon iltakuuri), että olotila on jotenkin erittäin haikea ja herkkä. Vähän samanlainen kun olis palannut kovalta tripiltä, tässä mielentilassa tulee juuri pohdiskeltua omaa elämäänsä, mitä pitäisi muuttaa ja mitkä on ongelmia. Jotenkin terapeuttista.
Aukikco
OD

Post by Aukikco »

Kalastaja wrote:Yhdyn jokaiseen sanaan. Polttamisen ydin on nostaa toleja viikko pari ennen kuin oikeasti voi polttaa. Poistuu kaikki se ihmetys ja muut turhuus siinä vaiheessa, eikä enää ole pää pyörällä. Pienet annokset ajaa vaan osittain samaa asiaa, koska silloinkin on aina sitä liiallista päihtymystä. Huonossa tapauksessa on silloin liian vähän päihtymystä koska se pienen pieni määrä oli liian pieni.
Mielenkiintosta, haluutko avata tätä? Tuntuu nii eri jutulta ku se mihin on ite tottunu. Eli, mitä vaikutusta haet siinä vaiheessa kun tolet on eikä tuu "ihmetystä ja pää pyörälle"? En oo ikinä tullu ajatelleeks noin. Oon eniten harrastanu pikkuriikkisiä määriä.
Droolz
Tuppisuu

Post by Droolz »

Thoxium wrote:Onkos muuten kukaan huomannut pidempien kannabiskuurien jälkeen (nyt kahden viikon iltakuuri), että olotila on jotenkin erittäin haikea ja herkkä. Vähän samanlainen kun olis palannut kovalta tripiltä, tässä mielentilassa tulee juuri pohdiskeltua omaa elämäänsä, mitä pitäisi muuttaa ja mitkä on ongelmia. Jotenkin terapeuttista.
Joo mulla sama homma,aina kun putki loppuu niin pari kolme päivää voi olla ihan pelkkää oman elämän ja sen tarkoituksen miettimistä,ja muutenkin tosi tunteellista hömpänpömppää..Ite jopa joskus pitkien putkien (kuukausien) jälkeen tulee semmonen fiilis että pitäs mennä johki psykoakrobaatille jutteleen,mut sit taas viikko selvänä nii kaikki on taas oook :razz:
Boom Biddy Bye Bye
liukuri
Karvakuono

Post by liukuri »

Intro/jokin tämmönen alkulöpinä selitys joka selventää loppua

Olin ennen todella pinnallinen ja maaliset asiat olivat todella tärkeitä. Pidin myös itseäni erittäin erityisenä ja koin että jos haluan jotain se kuuluu minulle (en kitissyt, otin.) Joitakin ihmisiä pidin todella paljon alempiarvoisena kuin itseäni ja jotenkin jouduin riitoihin ja tappeluihin. Sitten tapahtui jotain kummaa joka muuttanut elämääni totaallisesti :O Poltin VAHINGOSSA kannabista ? :OO Asuin semmoisessa lintukodossa jossa minun ikäisistä nuorista tuskin kukaan oli koittanut kyseistä kasvia / saati nähnyt sitä. :) no löysimpä sitten pussukan missä oli "jotain mielenkiintoista" ja pienen kokouksen jälkeen päädyimme että siitä pitää kääriä "jointi":)...

Nykyhetki/ja mitä se teki :O + vähä vielä mennyttä tuolta lähimenneisyydestä

No nyt viimetalvena alkoi tapahtua.. Hiisailin aikalailla joka päiväisesti ja suurimmaksi osaksi pitkin päivää. Tuona aikana aloin miettimään omaa elämää, nuoruuttani ja tulevaa. Mietin ihmisten tarkoitusta, ja yhteiskunnan vaikutusta meihin. Kohta en muuta tehnytkään kun olin polttanut. Mietin luonnon ja ihmisten välistä yhteyttä ja mistä ihmismieli rakentuu. Kun lumet olivat sulanut ja kesä teki tekoaan tämä alkoi siirtyä sitten tähän selväänkin elämään :D Aloin viettämään aikaa yksin ja keskityin pohtimaan. Vähensin juomista ja muutakin häsläämistä ja koitin löytää ratkaisua parempaan mieleen. Nyt sitten ollaankin siinä pisteessä että mieli on mitä mahtavin, voin tuntea maailman ympärilläni selvemmin ja tuo uhma ja viha on kadonnut. Jokainen ihminen on erityinen jollekkin, me ollaan maailman eikä maailma meidän, joten kaikkea mitä täällä on pitäisi kunnioittaa ja rakastaa niin sekin rakastaa takaisin. Varastamisen lopetin ja suurimmat johtajahahmot ovat alieneita jotka tulivat maahan pelaamaan risk:iä tai jotain muuta maailman valloitus peliä ja siksi maat sotii keskenään :D

Olen tyytyväinen että joskus eksyin kokeilemaan tätä "tappajakannabista" koska kuka tietää milloin olisin herännyt. Siksipä Kiitos :D PEACE AND :love:
As high as i am i cant never get enought
Aukikco
OD

Post by Aukikco »

liukuri wrote:suurimmat johtajahahmot ovat alieneita jotka tulivat maahan pelaamaan risk:iä tai jotain muuta maailman valloitus peliä ja siksi maat sotii keskenään :D
Siis onko tää joku todellinen, aktiivinen uskomuksesi?