l.s.d.-valaistuminen

Kertomuksia, pohdintoja ja ajatuksia kokemuksista eri tajunnantiloissa.
bom
Lepakko

l.s.d.-valaistuminen

Post by bom »

Otin kieleni alle lapun jossa oli LSD-huumetta. Välittömästi tunsin kun jokin mielipuolinen voima tunkeutui tajuntaani raiskaten mieleni, tunkeutuen sen sisään, jättämättä yhtään pimeää onkaloa kaluamatta. Se oli hirveää. Maailma vääntyi silmissäni. Yritin huutaa mutten pystynyt saamaan minkäänlaista ääntä tai liikkumaan. Ensimmäinen tunti meni siinä kun kouristelin olohuoneen lattialla, sitten lopulta pääsin raahautumaan kylpyhuoneeseen. Heräsin omasta oksennuksestani kylpyhuoneen lattialta mutten pystynyt liikkumaan taaskaan. Pääni tulvi omituisia demonisia ääniä joista jokainen kehotti minua tekemään vääriä asioita.

Siinä oksennuksessani maatessa se valkeni minulle: Kaikki tämä vouhotus valaistumisesta ja tietoisuuden laajentamisesta huumeiden avulla onkin vain mielen epäroivoista harhaa - todellisuuspakoa. On aika hylätä kaikki tämä lapsellinen näpertely, kunnostautua ja maistaa sitä paljonpuhuttua Todellisuutta.

Ilta menikin siinä siinä virittäytyessä ympäröivän todellisuuden tapahtumiin katsomalla tv:tä ja olutta maistellessa. Aamulla laitoin parhaimman kauluspaitani ja kravaatin, valmistauduin menemään ihmisten ilmoille, sinne missä kunnon ihmiset on, kysymään pomoltani miten voisin tarjota palveluitani tänään?

Ja sanomattakin on selvää, elin elämäni onnellisena loppuun asti.
"Life is like stepping into a boat that is about to sail out to sea and sink." —Shunryu Suzuki
bom
Lepakko

Re: l.s.d.-valaistuminen

Post by bom »

ps. voi olla että tarina sai fiktiivisiä piirteitä johtuen aineen vaikutuksesta...
"Life is like stepping into a boat that is about to sail out to sea and sink." —Shunryu Suzuki
Tofupekoni
Kameleontti

Post by Tofupekoni »

:?:

Ooksä tosissas? Trollaaja? Mitä tämän tekstin funktio on?
With a bit of luck, his life was ruined forever. Always thinking that just behind some narrow door in all of his favorite bars, men in red woolen shirts are getting incredible kicks from things he'll never know.
tRip
Moderator

Post by tRip »

Tajusin kyl tän pointin. Ja siinä on järkeä. Paljonkin..

Mielestäni tämä on juuri yksi käsitys huumeista, psykedeeleistä, mistä lie psykoaktiiveista

Pakenemme, luomme illuusiota, muokkaamme päivittäistä tajuntaamme ties millä psykoaktiiveilla. Ajattelemme mikä minusta tuntuu hyvältä.
Miten voin tehdä hetkestäni paremman.

Kun käy läpi karmeudet ja epätoivot.. voi löytäkin jotain uutta!

Elämä.. mitä se lopulta on. Haluammeko siihen ylipäätään vastausta. Vai matkaammeko vain epätoivoisina sen mukana. Tai toivoa täynnä. Etsien totuutta.
Kaikki riippuu asenteesta.
Luulen että jokainen meistä pyrkii kohti valaistumista.. osa tiedostamattaan, osa täysin tietoisena polustaan.
Mutta usein se tuleekin vain täysin spontaanina tajuamisena. Ymmärtämisenä.

Mitä lopulta valaistuminen on?
Onko sille mitään yksittäistä määritelmää vai kokeeko jokainen meistä sen joskus jossakin omassa muodossaan. Jokainen antaa sille oman sielun, oman tarkoituksen. Oman merkityksen.

.."kun pilvi tumma tiivistyy ja taivas aukeaa, voi tulla mieleen mitä tarkoittaa, että hän joka maataan viljelee huolella, saa enemmän kuin miljoona siunausta, lausuu enemmän kuin miljoona rukousta, kiittää enemmän kuin miljoona kiitosta.."
Keep it unreal.

Vaultti.net - coming soon..
Ahab

Post by Ahab »

Välillä tosiaan tulee vastaan tapauksia että onkin tullut niin rankka kokemus että pelästyy niin paljon että ainoa keinoa selviytyä on yleistää oma kokemus kuvaamaan kokonaista ilmiötä. Minulle kävi samoin alkoholinjuontikulttuurin kanssa, kun olin töissä hotelli-ravintola-iltaklubilla.

Profeetan trippi oli kosminen
mutta jokainen meistä on erilainen
kaikki ei välttämättä selviä
jotkut vaan saa päähänsä reikiä
bom
Lepakko

Post by bom »

Nojoo, olin kirjoittamassa raporttia tripin aikana mutta päädyin tällaiseen. Olin hyvin tyytyväinen hengentuotteeseeni. Se toimi raporttina siinä mielessä että se kuvaa mielentilojani tuolloin, vaikka se ei välttämättä heti aukea kaikille...
:mrgreen:

(ps. jos on vaikea ymmärtää tekstiä, niin tässä on 3 pisteen vihje: http://fi.wikipedia.org/wiki/Ironia)
Tofupekoni
Kameleontti

Post by Tofupekoni »

Joo, mä vaan vähän hämmennyin, kun kaikenlaista porukkaa täällä foorumilla hilluu...

Mutta tosiaan oli pakko vähän tiedustella, että mitä hait tuolla takaa. Tän henkistä tekstiä saa toisinaan kuulla näiltä "_streittareilta_", tai miksi ikinä umpikallot itseään halajavat kutsuttavan...

Ihan kiva artikkeli muuten toi ironia-artikkeli, kun lukee sen englanninkielisen vastineen, mikä on hitusen pidempi.
With a bit of luck, his life was ruined forever. Always thinking that just behind some narrow door in all of his favorite bars, men in red woolen shirts are getting incredible kicks from things he'll never know.
bom
Lepakko

Post by bom »

Teksti on kirjoitettu tosiaan provosoivaan sävyyn, joten reaktiot oli odotettavissa.

Mä olen ajatellut että trippiraportin ei välttämättä täydy noudattaa mitään tietynlaista formaattia, vaan yritän kokeilla löytää aina sopivimmalta tuntuvan tavan kuvailla kokemusta. Kirjoittelin tripin aikana yksityiskohtaista selostusta tapahtumien kulusta, mutta kun oltiin päästy sinne, alkoi ajatus tuntumaan ihan turhalta ja joku irvokas apina pääsi vapaaksi pääni sisällä. Keräsin kaikki stereotyyppiset pelot aiheesta ja kirjoitin niistä humoristisen kertomuksen. Tämä tuntui rehellisimmältä ja sopivimmalta tavalta kuvata kokemusta.

Tietenkin koko homman voisi nähdä perinteisenä kuosi-sekoiluna ja siirtää muualle tai tuhota, jos se tuntuu liian asiaankuulumattomalta.