Pistin tuossa parisen viikkoa sitten kasvamaan Nicotiana Rustican (tunnetaan myös nimillä: Palturintupakka, Mapacho). Itämisprosentti siemenillä on muistaakseni 60%, yhden kasvin sain pysymään hengissä
Kovin hitaasti vaan tuntuu kasvavan, vaikka olen kastellut sumuttimella pari-kolme kertaa päivässä ja ESL:n alla tupangi on on ollut. Kaveri oli kastelematta viikon (kun oli matkoilla), niin kebethän (kessut) oli sillä välin venähtänyt oikein isoiksi. Itselläni ei ole kasvanut paskaakaa, kun vaikka olen kastellut usein. Itsekin unohdin kastella kolmeen päivään, ja heti ne olivat kasvaneet reilusti nopeammin, kun olivat saaneet olla kuivemmassa.
Mitä nyt olen lukenut, niin tarvitsevat kuulemma paljon vettä ja siksi olen kastellut ahkerasti. Pitää ilmeisesti vähän rajoittaa sitä kastelua.
Mites teidän kokemukset? Kirjottakaa ihmeessä kokemuksianne ja tietojanne kasvatuksesta, kuivaamisesta ja polttelemisesta. Ennenvanhaanhan shamaanit ja inkkarit käyttivät Nicotiana Rusticaa "huumausaineena". Suht' hyvä linkki (jos ymmärtää englantia, toisin kuin minä), on: http://edis.ifas.ufl.edu/pdffiles/AA/AA26000.pdf
Kiitoksia vastauksista!