Minä sairastuin ihan ilmeisesti "perinnöllisesti". SSRI -lääkityksellä olen pärjäillyt. Tosin muutama päivää sitten on paniikki/pelkotiloja taas ilmestynyt ja aion hommata bentsot heti ensitilassa.
Paniikkihäiriö, yleistynyt ahdistuneisuus jne
-
Poliklinikka
- OD
Paniikkihäiriö, yleistynyt ahdistuneisuus jne
En tiedä, minne muualle laittaa. Onko paikalla muita paniikki/pelkotiloista kärsiviä henkilöitä. Miten lääkitsette itseänne? Onko häiriö aiheutunut jonkin päihteen liikakäytöstä?
Minä sairastuin ihan ilmeisesti "perinnöllisesti". SSRI -lääkityksellä olen pärjäillyt. Tosin muutama päivää sitten on paniikki/pelkotiloja taas ilmestynyt ja aion hommata bentsot heti ensitilassa.
.
-
frapathea
Re: Paniikkihäiriö, yleistynyt ahdistuneisuus jne
Jotain paniikkihommia ollu kai kolmisen vuotta. Perus hyperventilointi, tajunnan sumeneminen, kuolemanpelko, sydämentykytys ja alan huutaa ja kiljua enkä voi puhuu. Ohac ilkeetä. Lääkitystä ei o, oon asiasta puhunu psykalla mut mulle on määrätty vaan neuroleptejä joka kerta "joooo kyllä se ahdistus noilla varmaan lähtee, syö näitä kourallinen jokapäivä ni ei ole enää hassu olo" wtf. Liekö sillä jotain tekemistä asian kanssa että bentsojen väärinkäytöstä on jotain tietoja jossain lääkärien salaisessa arkistossa ku niiden kanssa tullu joskus pelleiltyy liikaa, enpä tiedä. Mut oon oppinu tuntemaan usein et millon tulossa kohtaus. Tulee paha olo ja kuumii aaltoi ni sillon tiedän yleensä hakeutuu johonki rauhalliseen paikkaan jos mahdollista. Kyllähä se aika hävettävää on jos ei pääse pois. Kohtauksien välit vaihtelee. Joskus menee kaks kuukauttaki välillä ja sit saattaa tulla useemman kerran viikossa. Jaa-a. Mistäköhän tuokin johtuu. Ikävä vaiva se on mut kyl sen kans elää kai...
-
ViCe
- Psykonautti
Tuntuu jotenkin ristiriitaselta että löytyy porukkaa jotka kailottaa että ihan hyvin voi piriä ja happoa sillon tällön ottaa eikä haittaa mitään, mutta kuitenkin aika hälyttävän monella on täällä resepti bentsoihin tai masennuslääkkeisiin. Onko tällä joku yhteys? Aiheuttaako huumeet näitä vai tykkääkö paniikkihäiriöistä tai masennuksesta kärsivä vaan vetää niitä huumeita? Viesti on tarkoituksella liioteltu. Offtopicia joo, kunhan mietin tälläistä.
-
jxx
- Psykonautti
SSRI-lääkitys ja opamoxit. Vaikea masennus,ahdistuneisuushäiriö,epävakaa personallisuushäiriö (rajatila).
Pentuna jo sairastuin. Eli päihteet on seuraus,ei syy.
Pentuna jo sairastuin. Eli päihteet on seuraus,ei syy.
If ya wanna live life on your own terms you gotta be willing to crash and burn.
-
Happotatti
- Apteekki
paniikkihäiriöt ja masis sillointällöin. Ja tajusteet todellakin seuraus eikä syy.
Valehdeltaisko, että kaikki ois kohta ihan vitun hyvin?
-
Poliklinikka
- OD
Ei tullu bentsoja. Lähete psykille ja sinne vinkumaan rauhoittavia!!!

...ainakin vielä, sillä sairaus alkoi sillon kun olin vielä absolutisti päihteiden suhteen
:evil:.
Komppaan!!! Onni onnettomuudessajxx wrote:Eli päihteet on seuraus,ei syy.
-
Dexma
- Moderator
Mielialavaihtelun omistan... Ehdottomasti tämä on osasyynä päihdekäyttöön...
Sosiaalisia ongelmia (PERKELEEN UJO!!!)... Päihdekäyttö senkun vain lisääntyy...
Masennus... Päihdekäyttöäää...
Eskapistinen mieli.... ERITTÄIN PALJON PÄIHTEITÄ!!!!
Mutta kyllä täältä tälläinen löytyy...
Ensikerran, kun olin ilman päihteitä, alkoi minulla paniikkihäiriö, joka toistuu silloin tällöin...
Sosiaalisia ongelmia (PERKELEEN UJO!!!)... Päihdekäyttö senkun vain lisääntyy...
Masennus... Päihdekäyttöäää...
Eskapistinen mieli.... ERITTÄIN PALJON PÄIHTEITÄ!!!!
Mutta kyllä täältä tälläinen löytyy...
Ensikerran, kun olin ilman päihteitä, alkoi minulla paniikkihäiriö, joka toistuu silloin tällöin...
-
aphos
- Kameleontti
Niinpä.ViCe wrote:Tuntuu jotenkin ristiriitaselta että löytyy porukkaa jotka kailottaa että ihan hyvin voi piriä ja happoa sillon tällön ottaa eikä haittaa mitään, mutta kuitenkin aika hälyttävän monella on täällä resepti bentsoihin tai masennuslääkkeisiin. Onko tällä joku yhteys? Aiheuttaako huumeet näitä vai tykkääkö paniikkihäiriöistä tai masennuksesta kärsivä vaan vetää niitä huumeita? Viesti on tarkoituksella liioteltu. Offtopicia joo, kunhan mietin tälläistä.
Kannattaisi ehkä lopettaa huumeidenkäyttö, jos on tollasia ongelmia. En itsekkään tykkää olla julkisilla paikoilla paukuissa, mutta ongelma ei ole niin paha, että vetäisin jotain nappeja siihen.
Opetelkaa käsittelemään niitä tunteita. Sitä kutsutaan myös kasvamiseksi.
Onhan tietysti syynä myös se (väitti kuka tahansa mitä ikinä), että ympäröivät ihmiset ovat niin nihkeitä ja ahdistavia. Fuck 'em.
-
Thoxium
On se kumma kun heti epäillään huumeita kaikista ihmisen ongelmista? Juuri siksi ei kannata koskaan kertoa kellekään että käytät huumeita, sillä mikäli sulla on jotain ongelmia tai on tulevaisuudessa, niin heti ollaan sanomassa "mitäs vedit huumeita?", jne.ViCe wrote:Tuntuu jotenkin ristiriitaselta että löytyy porukkaa jotka kailottaa että ihan hyvin voi piriä ja happoa sillon tällön ottaa eikä haittaa mitään, mutta kuitenkin aika hälyttävän monella on täällä resepti bentsoihin tai masennuslääkkeisiin. Onko tällä joku yhteys? Aiheuttaako huumeet näitä vai tykkääkö paniikkihäiriöistä tai masennuksesta kärsivä vaan vetää niitä huumeita? Viesti on tarkoituksella liioteltu. Offtopicia joo, kunhan mietin tälläistä.
Luullakseni ekan paniikkihäiriön koin itse pilvessä, en ole tosin sen jälkeen kokenut enää sitä. Kovaa ahdistusta koin ekan kerran luullakseni sen jälkeen kun söin xanoreita muutama kuukaus ja sit en syönykään, kun loppu kesken. Ei nää ole olleet pysyviä vaivoja, vaan väliaikasia. Käytän sanaa "luullakseni", koska en millään voi muistaa jos olen joskus ennenkin ollut ahdistunut tai ollut paniikkihäiriötä. Tosin nää kaikki on itseaiheutettuja, poltin liikaa pilveä ja liian usien käytin xanoreita. Ei oo enää ongelmaa ollut, se paniikkihäiriö pilvessä johtui melko varmasti siitä etten tiennyt/osannut/hallitsenut kovinkaan hyvin pilvessä oloa, eli aloittelijan murheita.
Krapulassa ja laskuissa ahistaa, mikä on nyt aivan normaalia.
-
sxoxyvg
- OD
Huumeet ovat useammin seuraus eivätkä syy. Mutta yritäpä tätä selittää lääkärille, koska sullahan on huumeongelma.
negatiivisesti sekaisin
<Dexma> Okei okei.
<Dexma> MÄ OLEN IHAN PERUSPANO
<Dexma> Okei okei.
<Dexma> MÄ OLEN IHAN PERUSPANO
-
Aukikco
- OD
oon kyllä monesti miettinyt, että millaista on elää maailmassa jossa ympäröivä yhteisö todella ymmärtää jotain psyykkisistä haasteista ja tukee parantumisprosesseissa sen sijaan että yrittää tukahduttaa niitä.aphos wrote:Onhan tietysti syynä myös se (väitti kuka tahansa mitä ikinä), että ympäröivät ihmiset ovat niin nihkeitä ja ahdistavia. Fuck 'em.
eiköhän luoda sellainen maailma.
ystävälläni oli paniikkihäiriö. kerran alkava paniikkikohtaus ilmaisi tulostaan, mutta katkesi täysin yllättäen kissan paskantaessa tyynylle. ilmeisesti tapahtuman absurdius keskeytti sen.
voikohan tota tapahtumaa käyttää ymmärtämään jotain paniikkikohtausten mekanismista?
-
aphos
- Kameleontti
En tiedä, mutta Suomessa on sellainen ihme tuijotusmeininkiAukikco wrote:voikohan tota tapahtumaa käyttää ymmärtämään jotain paniikkikohtausten mekanismista?
Pahimpia ovat keski-ikäiset asennevammaiset naiset. En ole edes mitenkään oudon näköinen, eikä kukaan ole kertonut näille tantoille, että on saatanan epäkohteliasta tuijottaa? Joskus tekisi mieli mennä kysymään, että mikä on ongelma.. myös ihmiset, jotka heittää kovaan ääneen esim. joukkoliikennevälineissä jotain tosi tyhmää läppää käy hermoille.
Stadi stadilaisille. Stna.
-
frapathea
aphos wrote:En tiedä, mutta Suomessa on sellainen ihme tuijotusmeininkiAukikco wrote:voikohan tota tapahtumaa käyttää ymmärtämään jotain paniikkikohtausten mekanismista?
Pahimpia ovat keski-ikäiset asennevammaiset naiset. En ole edes mitenkään oudon näköinen, eikä kukaan ole kertonut näille tantoille, että on saatanan epäkohteliasta tuijottaa? Joskus tekisi mieli mennä kysymään, että mikä on ongelma.. myös ihmiset, jotka heittää kovaan ääneen esim. joukkoliikennevälineissä jotain tosi tyhmää läppää käy hermoille.
Hei! Wat. Osuit naulankantaan. Ite oon useemman kerran saanu kohtauksen ahistavan tuijotuksen takia.
-
mauseri
- LD50
Poliklinikka wrote:En tiedä, minne muualle laittaa. Onko paikalla muita paniikki/pelkotiloista kärsiviä henkilöitä. Miten lääkitsette itseänne? Onko häiriö aiheutunut jonkin päihteen liikakäytöstä?
Minä sairastuin ihan ilmeisesti "perinnöllisesti". SSRI -lääkityksellä olen pärjäillyt. Tosin muutama päivää sitten on paniikki/pelkotiloja taas ilmestynyt ja aion hommata bentsot heti ensitilassa..
tuli mieleen kun päsin linnasta joskus..2003-2004,niin linnassahan ei saa xanoreita(paitsi jotkut TODELLISET poikkeustapaukset).siis puhun nyt pelson vankilasta.(saahan sitä tutkarina vaikka mitä).no kuiteski,päätin jostain ihmeen syystä lopettaa efexorin syömisen n.2viikkooo ennen vapatumista,no siviilissä sit sain xanori respan(olikohan 6mg/vrk sillo),ja huomasin et mua pelotti ihan helvetisti kaikki ihmiset,siis pidin puukkoo auki taskussa asenteelltuu vittu päälle niin mä tapan sut..ja kaikki johtui mun mielestä siitä että efexor ei ollut vielä alkanut vaikuttaa uudelleen.ois kai ne xanoritkin jeesannu mut yleensä tuli syötyä kerralla koko respa,paitsi yks nappi per päivä oli aina oltava..nykyään on PAKKO syödä 3 kpl 2mg xanor+150mg efexor/vrk että uskaltaa edes käydä kaupassa.mun mielestä josihmisellä onpaniikkihäiriö siihen auttaa xanor+efexor.anteeksi sekavasta tekstistä..
"Hampaita ei tarvita, metaa ja baariin"
-
Poliklinikka
- OD
Noniin kertokaapa miten saada helposti vaikka jotku Ksanorit tai jotku muut bentsot yksityiseltä. Asennevammainen TK-lääkäri ei edes harkinnut tapauksessani, vaikka tarve niille oikeasti olisi. SSRI syöny kaksi vuotta.
-
Aukikco
- OD
mä nautin suuresti ihmisten kattomisesta silmiin. se voi olla jonkun mielestä kuumottavaa, mut yritän kyl olla herkkä sen suhteen että ymmärrän millon toinen ei arvosta ja yritän sitä kunnioittaa.aphos wrote:En ole edes mitenkään oudon näköinen, eikä kukaan ole kertonut näille tantoille, että on saatanan epäkohteliasta tuijottaa?
silti, syvät ja pitkät silmäkontaktit niin tuttujen ku tuntemattomienkin kanssa on jotain mieletöntä, ne avaa niin paljon...
-
Dexma
- Moderator
Itse ainakin sain heti koululääkäriin mentyäni alproxit ja mirtazapinit... Nyt kyllä olen Tampereen psykiatrisella poliklinikalla, mutta luulisin saavani sieltä ensikerralla taas paketin alproxeja... Mutta sanokaa joku mulle, miten saan vahvemmat unilääkkeet? (tietenkin vittu sellaisest joilla on hyvä myös päätä sekoittaa!!!!) Mut joo tulis ne enemmän siihen unen tarpeeseen... VITTU nukun 4 tuntia päivässä ja kiskon 120 mg Mirtazapiinia!!! VITTTTTTTUUUUUPoliklinikka wrote:Noniin kertokaapa miten saada helposti vaikka jotku Ksanorit tai jotku muut bentsot yksityiseltä. Asennevammainen TK-lääkäri ei edes harkinnut tapauksessani, vaikka tarve niille oikeasti olisi. SSRI syöny kaksi vuotta.
-
frapathea
Sä tarviit selkeesti vaan nuijanukutuksen...Dexma wrote:Itse ainakin sain heti koululääkäriin mentyäni alproxit ja mirtazapinit... Nyt kyllä olen Tampereen psykiatrisella poliklinikalla, mutta luulisin saavani sieltä ensikerralla taas paketin alproxeja... Mutta sanokaa joku mulle, miten saan vahvemmat unilääkkeet? (tietenkin vittu sellaisest joilla on hyvä myös päätä sekoittaa!!!!) Mut joo tulis ne enemmän siihen unen tarpeeseen... VITTU nukun 4 tuntia päivässä ja kiskon 120 mg Mirtazapiinia!!! VITTTTTTTUUUUUPoliklinikka wrote:Noniin kertokaapa miten saada helposti vaikka jotku Ksanorit tai jotku muut bentsot yksityiseltä. Asennevammainen TK-lääkäri ei edes harkinnut tapauksessani, vaikka tarve niille oikeasti olisi. SSRI syöny kaksi vuotta.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
-
mauseri
- LD50
käy kokeilemassa onneasi ja varaa aika.rahaahan siihen menee,mut jos sulla tosiaan on oikea tarve,niin yksityiset antavat huomattavasti helpommin oikeen lääkityksen.tk lääkäreiden kanssa se on usein kiinni vaan siitä että se ei tajua hevon vittua mistään ja asenne on EI HUUMAAVIA LÄÄKKEITÄ,tosin myös poikkeuksia löytyy ja omat puheenlahjat ovat myös helvetin tärkeitä.mulla ei oo koskaan ollu ongelmaa saada xanoreita tk lääkäriltä.Poliklinikka wrote:Noniin kertokaapa miten saada helposti vaikka jotku Ksanorit tai jotku muut bentsot yksityiseltä. Asennevammainen TK-lääkäri ei edes harkinnut tapauksessani, vaikka tarve niille oikeasti olisi. SSRI syöny kaksi vuotta.
"Hampaita ei tarvita, metaa ja baariin"
-
Bastardo
- Tuppisuu
Itse kokemuksesta voin sanoa etten saanut rauhoittavia TK-lääkäreiltä, ohjattiin vain psykiatrikeskukseen. Sieläkin ramppasin aikani eikä sieltäkään saanut, kokeiltiin ahdistuneisuuteeni, masentuneisuuteeni ja paniikkihäiriööni useita eri masennuslääkkeitä vaihtelevin seurauksin... Jotkut ei auttanut edes masennukseen, toiset laittoi pään ihan jumiin. Lopulta sieltäkin vain ehdottivat että jos lopetettais hoitosuhde koska vakavempiakin kärsijöitä olisi avuntarpeessa. Ekat rauhoittavani (Opamox) sain yksityiseltä kun menin valittamaan uniongelmiani mukanani useampi eri resepti jotain nukahtamistabletti ym. Viimein kyllästyin ramppaamaan eri lääkäreillä ja menin työpaikkalääkärilleni jota olin vältellyt johonkin häpeämiseen vedoten päässäni. Kerroin kaiken muutaman vuoden pompottelusta ja hyppimisestä eri lääkäreillä, kerroin kuinka vaikeaa on olla töissä kun joutuu oleen ihmisten ilmoilla vaikka ovatkin tuttuja mulle, ei pysty jutella kenenkään kanssa jne. Lääkäri sanoi heti että hoidamme homman kuntoon ja työpaikan sopimukseen kuuluu myös mahdollisuus käydä psykologilla josta kieltäydyin juttelemisen tarpeen puuttumisesta ja muutenkin jutellut jo jutteluni aikaisempina vuosina. Sain alkuun diapamit ja lopulta syön nykyään xanoreita...Poliklinikka wrote:Noniin kertokaapa miten saada helposti vaikka jotku Ksanorit tai jotku muut bentsot yksityiseltä. Asennevammainen TK-lääkäri ei edes harkinnut tapauksessani, vaikka tarve niille oikeasti olisi. SSRI syöny kaksi vuotta.
Totuus on tietysti se että lääkärit osaavat jutella ja kysyä oikeat kysymykset ja karsivat näin viihdekäyttöön hakevat ruinaajat, lääkärille täytyy olla aina rehellinen niin saa myös parhaan ymmärryksen toisen tilasta... huomaavat jostain kumman syystä jos valehtelee...
-
Albiinorotta
- Tuppisuu
Onko mahdollista että saisin paniikkikohtauksia vain alkoholin käytön yhteydessä, salviaa ja kannabista olen myös nauttinut mutta ei minkäänlaista ahdistusta ole tullut.
Viime kesänä tuli ilmeisesti nautittua liikaa alkoholia, alkoi tulemaan tärinää, ahdistuneisuutta jopa kuolemanpelkoa. Uskallanko nauttia sieniä ensi kuussa.
Koskaan en ole kokenut paniikkitilaa ilman alkoholia.-
Viime kesänä tuli ilmeisesti nautittua liikaa alkoholia, alkoi tulemaan tärinää, ahdistuneisuutta jopa kuolemanpelkoa. Uskallanko nauttia sieniä ensi kuussa.
-
Dexma
- Moderator
Alkoholi on oikeastaan huumeista ollut ainoa, joka tekee minulle, paniikkihäiriötä... Monesti olen kännissä ruvennut panikoimaan ja napsimaan vähän turhankin paljon lääkkeitä jotta pääsen olotilasta pois... Mutta joo... Nytkin menee kaljaa...Albiinorotta wrote:Onko mahdollista että saisin paniikkikohtauksia vain alkoholin käytön yhteydessä, salviaa ja kannabista olen myös nauttinut mutta ei minkäänlaista ahdistusta ole tullut.
-
Chaugnar Faugn
Mulla vaihtu F41.01 F41.1seen .
Tuskimpa päihteistä johtuu, vaikka tuohon aikaan (parivuotta takaperin) olin jo tutustunut hamppuun ja sieniin.
Tuskimpa päihteistä johtuu, vaikka tuohon aikaan (parivuotta takaperin) olin jo tutustunut hamppuun ja sieniin.
Sama homma täälläkin, risperdalia määräsivät meiningillä tää auttaa kaikkeen (saattaa tosin olla jotain tekemistä persoonallisuushäiriöni kanssa). Tällä hetkellä lääkityksenä opamoxei, stilnoctei ja sertralinia.oon asiasta puhunu psykalla mut mulle on määrätty vaan neuroleptejä joka kerta "joooo kyllä se ahdistus noilla varmaan lähtee
-
frapathea
Jöö risperdalit kuulemma auttais muka. Mul määrättii niitä psykoosinestoon ja sit ku sanoin et ahistaa niiden käyttö ni tupla-annos =) Mikähä vitu logiikka.Chaugnar Faugn wrote:Sama homma täälläkin, risperdalia määräsivät meiningillä tää auttaa kaikkeen (saattaa tosin olla jotain tekemistä persoonallisuushäiriöni kanssa). Tällä hetkellä lääkityksenä opamoxei, stilnoctei ja sertralinia.oon asiasta puhunu psykalla mut mulle on määrätty vaan neuroleptejä joka kerta "joooo kyllä se ahdistus noilla varmaan lähtee
Leptit auttaa kaikkeen eh eh eh eh eh
-
Aukikco
- OD
Totta kai voi olla mahdollista.Albiinorotta wrote:Onko mahdollista että saisin paniikkikohtauksia vain alkoholin käytön yhteydessä, salviaa ja kannabista olen myös nauttinut mutta ei minkäänlaista ahdistusta ole tullut.
-
tRip
- Moderator
Oot vaan rehellinen.. myös itelles.Poliklinikka wrote:Noniin kertokaapa miten saada helposti vaikka jotku Ksanorit tai jotku muut bentsot yksityiseltä. Asennevammainen TK-lääkäri ei edes harkinnut tapauksessani, vaikka tarve niille oikeasti olisi. SSRI syöny kaksi vuotta.
Pätevä lääkäri ei helpolla ksanoria määrää.
Ei se ahdistus oikeesti lähde bentsoja popsimalla. Päinvastoin ne vaan saattaa pahentaa sitä loppupeleissä.
Keep it unreal.
Vaultti.net - coming soon..
-
Thoxium
Mulla on ollut jostain aika pennusta (~10v) lähtien ocd-oireita; hypokondria (luulosairaus), pakkoajatuksia (yleensä erittäin epämiellyttäviä, kuvottavia ja ahdistavia), pakkotoimintoja, yleistä- sekä sosiaalista ahdistuneisuutta, fobioita, paranoidisuutta ja pelkotiloja (esim. välillä hirveä pelko siitä että hengitys pysähtyy ellen keskity siihen, ihan kesken unien välillä herännyt tohon, tai tukehdun ruokaan ellen keskity sen nielemiseen, kaadun jollen keskity kävelemiseen, jne. muita tuommosia mitkä oikeasti sujuvat automaattisesti), enpä näistä uskaltanut kellekään puhua, joten ennen pitkään kehittyi häiriökäyttäytymistä, aggressiivisuutta ja lopuksi masennus. Psykologille lähetettiin jo yläasteella, mutta kaikkiin kyselyihin ja keskusteluihin vastasin siten ettei vaikuttaisi olevan mitään vialla, en halunnut puhua vaan päästä nopeasti pois sieltä, nyt jälkeenpäin ajateltunta vitun tyhmästi tehty.
Nyt oon alottelemassa ehkä paroksetiini-kuurin, vielä mietityttää kun oon paljon huonoo kuullut, lisäks 0,5mg xanoreita 1-2 kertaa päivässä. Aiemmin ollut citaloprami masennukseen ja depot xanorit ahdistukseen, lisäks terapia, siihen aikaan en tajunnut mistä masennus ylipäätänsä oli lähtösin, vaan luulin kyseessä olevan jokin bipolaarihäiriö, ja koska ocd-oireet puskivat kovaa taustalla, niin pidin oikeat ongelmat pään sisällä enkä kertonut niistä kellekään. Masennukseen sitaloprami ainakin autto, lopetin molemmat puolivuotta sitten, en oikeastaan muista auttoko ocd-oireisiin, kun muistikuvat aika heikkoja kun tuli popsittua xanoreita silloin vähän liiankin usein.
Nyt kiinnostaisi tietää löytyykö mitään korvikkeita bentsoille, eli nopeasti toimivia muttei niin rajusti fyysisesti koukuttavia rauhottavia lääkkeitä? Vai pitääkö suosiolla aloittaa mielipidelääkitys? Sinänsä ei enää kiinnosta bentsojen "viihdekäyttö". Sillon kun "viihteilin" xanor depoteilla, olikin oikeasti se viihde citalopramin ja bentsojen antama yhteinen "hälläväliä" olotila = vitun jännä "ei vittuakaan haittaa mikään" -fiilis. Nyt se on mulle "viihdettä" että pystyy toimimaan ja ajattelemaan normaalisti, ei pakkoajatuksia, ei paranoidisuutta, ei ahdistuneisuutta, ei fobioita, jne., eli siis juuri miten xanor auttaa. Ainakin vielä jonkin aikaa ajattelin xanoreida syödä, kun parantanut ainakin omaa sosiaalista elämää ja hyvinvointia tosi paljon, tosin vasta viikno olen niitä ottanut 0,5-1mg päivässä.
Vai onko kenties ayahuasca-trippi eräs ratkaisu? Olisi kyllä vermeet vaikka miten monelle tripille valmiina, kunhan mietin, kun ssri-lääkityksen alotettua ei saa mao-estäjiä käyttää, niin pitää tehä ratkasu nopeasti. Kunhan jotenkin saa lievitettyä ocd:tä, bentsothan ovat huono ratkaisu kun nehän menettävät vaikutuksensa jos pitempään käyttää (ainakaan puolen vuoden depot-kuurilla vaikutus kyllä pysyi) ja aiheuttavat sitten itsessään sitten ahdistusta?
Toisaalta en ole vieläkään näistä kertonut lääkärille, kerroin vain sosiaalisest ahdistuksesta, ehkäpä olisi hyvä kertoa lääkärille näistä? Tulee sitten taas olo että se luulee että koitan vaan saada kolmiolääkkeitä ja kusetan sitä.
Nyt oon alottelemassa ehkä paroksetiini-kuurin, vielä mietityttää kun oon paljon huonoo kuullut, lisäks 0,5mg xanoreita 1-2 kertaa päivässä. Aiemmin ollut citaloprami masennukseen ja depot xanorit ahdistukseen, lisäks terapia, siihen aikaan en tajunnut mistä masennus ylipäätänsä oli lähtösin, vaan luulin kyseessä olevan jokin bipolaarihäiriö, ja koska ocd-oireet puskivat kovaa taustalla, niin pidin oikeat ongelmat pään sisällä enkä kertonut niistä kellekään. Masennukseen sitaloprami ainakin autto, lopetin molemmat puolivuotta sitten, en oikeastaan muista auttoko ocd-oireisiin, kun muistikuvat aika heikkoja kun tuli popsittua xanoreita silloin vähän liiankin usein.
Nyt kiinnostaisi tietää löytyykö mitään korvikkeita bentsoille, eli nopeasti toimivia muttei niin rajusti fyysisesti koukuttavia rauhottavia lääkkeitä? Vai pitääkö suosiolla aloittaa mielipidelääkitys? Sinänsä ei enää kiinnosta bentsojen "viihdekäyttö". Sillon kun "viihteilin" xanor depoteilla, olikin oikeasti se viihde citalopramin ja bentsojen antama yhteinen "hälläväliä" olotila = vitun jännä "ei vittuakaan haittaa mikään" -fiilis. Nyt se on mulle "viihdettä" että pystyy toimimaan ja ajattelemaan normaalisti, ei pakkoajatuksia, ei paranoidisuutta, ei ahdistuneisuutta, ei fobioita, jne., eli siis juuri miten xanor auttaa. Ainakin vielä jonkin aikaa ajattelin xanoreida syödä, kun parantanut ainakin omaa sosiaalista elämää ja hyvinvointia tosi paljon, tosin vasta viikno olen niitä ottanut 0,5-1mg päivässä.
Vai onko kenties ayahuasca-trippi eräs ratkaisu? Olisi kyllä vermeet vaikka miten monelle tripille valmiina, kunhan mietin, kun ssri-lääkityksen alotettua ei saa mao-estäjiä käyttää, niin pitää tehä ratkasu nopeasti. Kunhan jotenkin saa lievitettyä ocd:tä, bentsothan ovat huono ratkaisu kun nehän menettävät vaikutuksensa jos pitempään käyttää (ainakaan puolen vuoden depot-kuurilla vaikutus kyllä pysyi) ja aiheuttavat sitten itsessään sitten ahdistusta?
Toisaalta en ole vieläkään näistä kertonut lääkärille, kerroin vain sosiaalisest ahdistuksesta, ehkäpä olisi hyvä kertoa lääkärille näistä? Tulee sitten taas olo että se luulee että koitan vaan saada kolmiolääkkeitä ja kusetan sitä.
-
tRip
- Moderator
Kiinnostaisi itseänikin korviketta bentsoille. Ne on helvetin hyviä, mut samalla helvetin koukuttavia lääkkeitä.Thoxium wrote:Nyt kiinnostaisi tietää löytyykö mitään korvikkeita bentsoille, eli nopeasti toimivia muttei niin rajusti fyysisesti koukuttavia rauhottavia lääkkeitä? Vai pitääkö suosiolla aloittaa mielipidelääkitys? Sinänsä ei enää kiinnosta bentsojen "viihdekäyttö". Sillon kun "viihteilin" xanor depoteilla, olikin oikeasti se viihde citalopramin ja bentsojen antama yhteinen "hälläväliä" olotila = vitun jännä "ei vittuakaan haittaa mikään" -fiilis. Nyt se on mulle "viihdettä" että pystyy toimimaan ja ajattelemaan normaalisti, ei pakkoajatuksia, ei paranoidisuutta, ei ahdistuneisuutta, ei fobioita, jne., eli siis juuri miten xanor auttaa. Ainakin vielä jonkin aikaa ajattelin xanoreida syödä, kun parantanut ainakin omaa sosiaalista elämää ja hyvinvointia tosi paljon, tosin vasta viikno olen niitä ottanut 0,5-1mg päivässä.
Päihteeksi niistä ei onneksi ole, tai se on just toi, että loppupeleissä ne on vaan se hälläväliä fiilis mitä käteen jää.
Oikeestaan gamman olen todennut mainioksi lääkkeeksi, se kun ei yhtä pahasti tunnu koukuttavan kuin bentsot. Tosin pidempää putkea kuin viikkoa-kahta en ole kokeillut, eikä silloin pahemmin refloja tuntunut.
Oon pari-kolme vuotta säännöllisen epäsäännöllisesti bentsoja käyttänyt (tosin pidemmän puoliintumisajan omaavia kuin xanor), ja edelleen toimii lääkkeenä. Tosin en enää tiedä onko se vaan riippuvuuden ruokkimista :?Thoxium wrote:bentsothan ovat huono ratkaisu kun nehän menettävät vaikutuksensa jos pitempään käyttää (ainakaan puolen vuoden depot-kuurilla vaikutus kyllä pysyi) ja aiheuttavat sitten itsessään sitten ahdistusta?
Uskon että ne ovat vain tähän päivään asti pitäneet ahdistuksen yms.. taka-alalla.. ei ne sitä tapa. Päinvastoin loppupeleissä se tulee kahta kauheempana takaisin mihin niitä on lähtenyt popsimaan kun ne haluaa lopettaa.
Ongelmat pitäisi ensi sijassa käsitellä. Jos tähän ei ole psyykkisiä voimavaroja, voi lääkkeet olla oiva apu siihen kunnes on valmis käsittelemään ongelmansa.
Kenties.Thoxium wrote:Vai onko kenties ayahuasca-trippi eräs ratkaisu?
Tosin tiedät varmaan itsekin, ettei se tee mitään puolestasi. Se vain toimii katalyyttinä
Keep it unreal.
-
Chaugnar Faugn
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/1719 ... d_RVDocSumThoxium wrote:Mulla on ollut jostain aika pennusta (~10v) lähtien ocd-oireita;
ja muistaakseni oli auttanu myös dysmorfiseen ruumiinkuvahäiriöön ja post-traumaattiseen stressireaktioon.
-
Thoxium
^
Aloitin tänään paroksetiini-kuurin ja ainakin toistaiseksi vielä syön xanoreita tarvittaessa (nyt on mennyt työpäivinä 0,5-1mg), kunnes paroksetiini rupeaa toivottavasti tehoamaan oireisiin. Katson miten homma etenee, huasca-trippi siis jää myöhemmäksi, kun ssri-kuuri on tehonnut. Mahdollisesti tosin vaihdan normixanorit depoteihin, kun ne toimii ainakin itselläni kaksi päivää. Ongelmat tietenkin pitää käsitellä itse, eikä mikään muu niitä ratkaise, mutta juuri nyt kaipaan helpotusta oireisiin ja sitten pikkuhiljaa onnistuu toivottavasti myös niiden käsittely.
Aloitin tänään paroksetiini-kuurin ja ainakin toistaiseksi vielä syön xanoreita tarvittaessa (nyt on mennyt työpäivinä 0,5-1mg), kunnes paroksetiini rupeaa toivottavasti tehoamaan oireisiin. Katson miten homma etenee, huasca-trippi siis jää myöhemmäksi, kun ssri-kuuri on tehonnut. Mahdollisesti tosin vaihdan normixanorit depoteihin, kun ne toimii ainakin itselläni kaksi päivää. Ongelmat tietenkin pitää käsitellä itse, eikä mikään muu niitä ratkaise, mutta juuri nyt kaipaan helpotusta oireisiin ja sitten pikkuhiljaa onnistuu toivottavasti myös niiden käsittely.