Varastaminen

Asiaa Asiasta Asiallisesti.
Varas
Karvakuono

Varastaminen

Post by Varas »

Eli kysymys kuuluu varastatko? Kaupasta? Vanhemmiltas? Ihan mistä vaan.

Ite oon aika monta kertaa kaljaa ja tupakkaa varastanu, vanhemmilta rahaa ja viina jne.

Höyrypäissään on tullu pari kertaa ravintolan sisään mentyy (sulkemisajan jälkeen) ja viety kaapillinen kaljaa. Kiinnihän sitä tietysti jäätiin ja käräjille. :oops:

Ei varmaa kannata kuintenkaa tunnustaa mitää vakavampaa... :roll:
benelux fat
Kameleontti

Post by benelux fat »

Joskus nuorempana tuli käytyä läpi sellainen angstinen teinikriminaali vaihe. Silloin tuli kaljojen juoksua & muuta yhtä järkevää toimintaa harrastettua jos ei rahaa syystä tai toisesta ollut niihin pakollisiin perjantaipulloihin. :roll: :oops:

Onneksi se oli vain vaihe, ja nyt ei tulisi mieleenkään moiset idioottimaisuudet.
Kalastaja

Post by Kalastaja »

Karkkia, siideriä ja kaljaa joskus teininä haettu pieniä määriä.
alypaa
Psykonautti

Post by alypaa »

joskus ryynikänneissä on tullut pöllittyä kahvia kaupasta ja tiimarista jotain pientä kivaa,mutta empä kyllä pahemmin tuota harrasta.
vauhtihuora
Psykonautti

Post by vauhtihuora »

pentuna karkkia kaupasta ja teininä alkoholia ja rahaa isiltä :)
Asidyyli
LD50

Post by Asidyyli »

Olen rosvo... blääh! 8)
Asidyyli
LD50

Post by Asidyyli »

Mulla ei kyllä ikinä ole ollut pokkaa/moraalia varastaa kaupasta, paitsi irtokarkkeja olen syönyt suoraan sieltä lootasta, karkit kun ovat intohimoni! BLää! :oops: 8)
vauhtihuora
Psykonautti

Post by vauhtihuora »

RIKOLLINEN!!
Heka
Tuppisuu

Post by Heka »

Tunnen ihmisiä jotka varastavat suurimman osan kaikista elintarvikkeistaan.
Siihen verrattuna mitä siitä voittaa, on sakot aika pieniä, jos on taitava syyhkijä. Omiin taskuihin tarttuu lähinnä pelkästään irtokarkkihyllyjen alla olevaan laariin pudonneita karkkeja, joita kukaan ei enää ostaisi, sillä ne menevät sieltä kuitenkin suoraa roskikseen. Monissa maissa niitä saa syödä ihan ilmaiseksi sieltä ikäänkuin maistiaisiksi. Suomessa ei; miliisit hakivat miut pois. Onneksi eivät löytäneet samalla reissulla suljetulta karkkipussilta näyttävää hasakätköä. :)
artemisia absinthium
Apteekki

Post by artemisia absinthium »

En muistaakseni ole koskaan pöllinyt mitään...

Eikun valehtelinkin vielä ;P Koulusta tietty tullut aina "lainattua" kaikenlaista tusseista vihkoihin ;D Mut se on pientä, kukaan ei huomaa.. :roll:
Asidyyli
LD50

Post by Asidyyli »

Juu, ja töistähän on itseasiassa PAKKO varastaa konttoritarvikkeita, ne ovat intohimoni... :roll: 8)
Kalastaja

Post by Kalastaja »

Heka wrote:Omiin taskuihin tarttuu lähinnä pelkästään irtokarkkihyllyjen alla olevaan laariin pudonneita karkkeja, joita kukaan ei enää ostaisi, sillä ne menevät sieltä kuitenkin suoraa roskikseen. Monissa maissa niitä saa syödä ihan ilmaiseksi sieltä ikäänkuin maistiaisiksi. Suomessa ei; miliisit hakivat miut pois. Onneksi eivät löytäneet samalla reissulla suljetulta karkkipussilta näyttävää hasakätköä. :)
Minä ainakin aina maistelen sieltä ihan avoimesti, pitäähän sitä tietää mitä on ostamassa. Usein tulee kaikkia pieniä hedelmiä ja marjojakin maisteltua. Karkkeja on tosin ole vuosiin ostanut, mutta jos ostaisin tietäisin mitä ostaa :mrgreen:

Joskus ala-asteella kun puhuttiin varastamisesta joku myyrä ilmiansi minut tuosta maistelusta, kamala juttu tuli siitä silloin...

Ruotsissa oli viime kesänä paikallisessa kaupassa sellainen tynnyri, mistä sai ihan luvalla ottaa banaanin, omenan, mandariini tms. piristämään ostosreissua.
Asidyyli
LD50

Post by Asidyyli »

Kalastaja wrote:
Heka wrote: Joskus ala-asteella kun puhuttiin varastamisesta joku myyrä ilmiansi minut tuosta maistelusta, kamala juttu tuli siitä silloin...
Perhana vasikat!!! :roll:
ITENRELUD
Psykonautti

Post by ITENRELUD »

omaisuus on varkautta.
siks en sitä pidäkkään.
otan minkä tarviin.
HUUHAA
Apteekki

Post by HUUHAA »

jos oon todella ryyneissä niin varastan vaikka pikkukiviä jos ei muuta löydy, rikollinenhan mä pohjimmiltani oon (kait...) mutta kaikkiin suuriin yrityksiin millä on vakuutukset ym. on ihan oikein että niihin vähän keikkaa heittääkin... vitun porvarin paskiaiset alistaa vaan mun kaltasii ihmisii.

en mä nyt esim. miltään pikkulapselta viiti varastaa jotain sen arvokasta lelua, tai mitään vastaavaa.
kaupastakaan en varastele mitään, en vaan ole sen tyyppinen ihminen.
kavereiltani en varastaisi ikinä.
sukulaisiltani olen joskus ala-asteen 1-3 luokalla varastellut rahaa tms.

kaupastakin varastin joskus 1-2 luokalla, johtuen siitä että kerran kokeilin varastamista ja sitten oli kauheet paineet/painostusta kavereilta varastaa lisää.... senkin homman lopetin kuitenkin lyhyeen.

en mä pohjimmiltani varas oo.... oon vähä niinku robin hood, varastan rikkailta.... ja ostan köyhille huumeita :D :D :D
työni on HUIPPU salaista.......... en tiedä siitä oikeastaan mitään
Asidyyli
LD50

Post by Asidyyli »

HUUHAA wrote:
en mä pohjimmiltani varas oo.... oon vähä niinku robin hood, varastan rikkailta.... ja ostan köyhille huumeita :D :D :D
:lol: Mikä se olikaan Monty Pythonissa se äijä joka varasti köyhiltä ja antoi rikkaille... tai jotain...
Shro
Apteekki

Post by Shro »

Nuorempana tuli varastettua kioskeista ja muista pikkupuljuista aina karkkia taskut täyteen mutta se loppui sitten kun kaverit jäivät kiinni niin en sitten uskaltanut enään.
Kaupoista tai muualta en sittemmin ole varastanut mitään, enkä tule koskaan varmaan tekemään sitä.

Joku isompi murto/ryöstö isoon liikkeeseen/pankkiin voisi olla ihan kiva, ei rahan takia vaan sen jännityksen tuoman adrenaliinin :)
Varas
Karvakuono

Post by Varas »

Shro wrote:
Joku isompi murto/ryöstö isoon liikkeeseen/pankkiin voisi olla ihan kiva, ei rahan takia vaan sen jännityksen tuoman adrenaliinin :)
Rahan takia mä ainakin pankkiin menisin enkä adrenaliinin. :lol:

Onse kyllä jännä tunne kun on sisään päässy. Kädet vaa tärisee ja älytön kiire ja taustalla kuuluu viuuviuuuviuuu ja poliisin valot vaa välkkyy siellä pimeessä.
Joniitti
Apteekki

Post by Joniitti »

Onhan sitä nuorempana tullut. Mm. Juomia, karkkia, röökiä, cd levyjä varmaan 200 €, lehtiä, vahvistimia sun muuta kiwaa. :?
Delirium Tremens
Kameleontti

Post by Delirium Tremens »

Olen varmaankin joidenkin hippihenkisimpien mielestä paha porvari, kun olen sitä mieltä että omistaa saa eikä ole väärin, että jollain muulla on enemmän kuin minulla. Omaisuus ja sen puolustaminen tarvittaessa vaikka voimakeinoin on myös mielestäni tärkeä perusoikeus.

Tästä huolimatta minussa elää ajatuksen tasolla rikollinen kusipää, mutta se kusipää on rehellisempi kuin oikea kommunisti. Se nimittäin tajuaa, että jos hypoteettisissa hämäräpuuhissaan joutuu vaikkapa ammutuksi, on se aivan kusipään itsensä vika.
AD_HD @ synirc
HUUHAA
Apteekki

Post by HUUHAA »

Delirium Tremens wrote:Olen varmaankin joidenkin hippihenkisimpien mielestä paha porvari, kun olen sitä mieltä että omistaa saa eikä ole väärin, että jollain muulla on enemmän kuin minulla. Omaisuus ja sen puolustaminen tarvittaessa vaikka voimakeinoin on myös mielestäni tärkeä perusoikeus.

Tästä huolimatta minussa elää ajatuksen tasolla rikollinen kusipää, mutta se kusipää on rehellisempi kuin oikea kommunisti. Se nimittäin tajuaa, että jos hypoteettisissa hämäräpuuhissaan joutuu vaikkapa ammutuksi, on se aivan kusipään itsensä vika.
ei mulla mitään sitä vastaa ole jos on rikas ja omistaa luksus talot sun muut, vaan sitä että jos on itse rikkaampi nii alistaa köyhempiä eikä pidä heitä saman arvoisena jne....
HUUHAA
Apteekki

Post by HUUHAA »

Varas wrote:
Shro wrote:
Rahan takia mä ainakin pankkiin menisin enkä adrenaliinin. :lol:

Onse kyllä jännä tunne kun on sisään päässy. Kädet vaa tärisee ja älytön kiire ja taustalla kuuluu viuuviuuuviuuu ja poliisin valot vaa välkkyy siellä pimeessä.
kyllä se adrenaliinikin on kivaa siinä hommassa (kerran parikin tullut koettua :D ) ja siihen adrenaliiniin siinä varastelussa jää koukkuun eikä siihen varasteluun... sitä ei vaan itse heti tajua jos varastelee. itse olen päässyt adrenaliini koukusta irti, huumeiden avulla varmaankin :D :D
pula
Tuppisuu

Post by pula »

kyllä sitä välillä tuleee varastettua jos hyvä tilaisuus koittaaa,tai rahat on loppu ja kaljaa tekee mieli.mutta en kyllä nykyään enään hirveen usein mitään varastele.
Tyhmä Kansalainen
Lepakko

Re: Varastaminen

Post by Tyhmä Kansalainen »

Nostetaanpas vanhaa topikkia ylöspäin, kun kerta tästä aiheesta tuli puhetta kaverien kanssa muutama päivä takaperin...
Ikuna en ole mitään varastanut enkä uskokaan, että varastan. Olen sellainen laskelmoija ja pohtija, että en mihinkään pieneen mukaan lähtisi ja suurempia keikkoja kun vain ei ole tarjolla... tai no siis ainakaan sellaisia, mistä todennäköisesti ei jäisi kiinni ja jotakin taskuunkin jäisi.
Eli oma moraalini ei ole tietyissä tapauksissa varastamista vastaan vaikka en nyt mitään katuryöstöjä oikein hyväksykkään tavallaan.

Tässä lähiössä, jossa asun on normaalia, että baarista lähdetään seuraamaan ja ryöstetään sitten, kun henkilö pääsee vähän asutuksesta ja toiminnasta syrjempään. Väkivallalla uhaten ryöstävät ja kohteena ne umpihumalaiset. Muistan miten ihmettelin joskus topikkia "paljonko rahaa huumeisiin?" Tai mikä olikaan ja jokunen tyyppi heitti pokalla viittä tonnia kuussa (ellei nyt muistini kuse täydellisesti.)
Siinä saa olla kovat tienestit tai ryöstää niin maan perkeleesti ja mieltäni jäikin askarruttamaan, että miten helkutissa porukat pystyvät ryöstämään tuon verran? Teoriassa minua kiinnostaa kaikenmoinen hämärätietous ja varastaminen on yksi sellainen seikka.

Olen lukenut taikureille suunnattuja kirjoja taskuvarkauksista (Löytyy ihan netistäkin mielenkiintoista pätkää. Jos ei muuten niin torrentteina saatavilla) ja youtubesta kurkkinut valvontanauhan videoita miten porukka vetää taskuista tavaraa. Ihailen sitä psykologista puolta ja tekniikkaa, joka vaaditaan, että ihan vaikkapa vain puhuessa pystyy kääntämään toisen taskut ilman, että hän sitä huomaa.
Itselläni ei ole haluja varastamaan lähteä, mutta tämä on aiheena niin pirun mielenkiintoinen. Mikä on tekniikka? Mitä otat huomioon? Miten taskuvarkaudet, myymälävarkaudet tai asuntomurrot ovat muuttuneet sitten kultaisesta lama-ajasta? Nykyisin kuitenkin valvonta ja vartiointi on yleisempää, kuin silloin. Poliisien tutkintatekniikka on mennyt etiäpäin ja sormenjälkien lisäksi saa olla varovainen hiuksien, syljen, kengänjälkien ja muiden vaatteiden kuitujen kanssa...
Tästä muuten löytyy loistavaa pätkää esimerkiksi erään natsijärjestön oppaassa johon aina silloin tällöin törmää... kiinnittää huomiota suuremmassakin mittakaavassa tehtyihin juttuihin... pukeutumiseen ym miten ollaan kiinnittämättä huomiota jne. Liikkumiset murtopaikalle jne.

Olen kerran jutustellut asuntomurtoja tehneet sällin kanssa (ja niistä kiinnijääneen), joka ylpeili varkauksillaan, mutta juttu ei koskaan edennyt sinne saakka, että olisin saanut järkevää paikkaa kysyä miten hän ne varkaudet tekee, mitä ottaa huomioon, miten valmistautuu jne... Harmittaa oikein kunnolla.
Tuossa toisenkin kerran törmäsin tyyppiin, joka varasteli oikeastaan kaiken mitä tarvitsi. Jälleen kerran, kun huomasi että minuun voi luottaa enkä katso pahalla silmällä vaan mielenkiinnolla, niin alkoi juttua virrata, mutta jälleen kerran jutustelu ei vain edennyt sinne saakka, että olisin saanut järkevää kohtaa kysyä miten paljon hän joutuu ryöstelemään ja miten paljon hän sillä rahaa tienaa... sun muuta, joka nyt voisi mieltäni kiinnostaa. :)

Loppujen lopuksi en minäkään rehellisin ihminen ole, eikä mieleni ja persoonani oikeastaan kiellä ryöstelyä... Erittäin mielenkiintoinen aihe mielestäni ja nyt sitten ajattelin, että onko täällä porukkaa, joka osaisi tai haluaisi kertoa tuosta aiheesta enempiä?
Ymmärrän kyllä mikäli julkisella ei halua jutustella :mrgreen: Päihtelilijöissä nyt on muutenkin paljon kuumottelijoita ja veikkaan, että myöskin näissä "konnapiireissä" kuumottelu on arkipäivää... Mutta minua voi ihan hyvin lähestyä yksityisviestilläkin ja uskoisin sen verran viestejä levitellyn tälle ja taikasienifoorumin puolelle, että minuun kykenee luottamaan, etten mitään etiäpäin kerro tai paljastele. :foil:

Minua vain kiinnostaa varastamisen tekniikka ja psykologia. Aivan kuten taikureillakin on näitä juttuja niin uskoisin varkaillakin olevan... Siis, että tietyntyyppiselle persoonalle sopii tietty tekniikka ja ylimääräisiä liikkeitä ei ole. Esimerkiksi itse olen kuin tikku paskan nokassa, hiljainen ja rauhallinen. Olen nähnyt miten tavaraa lähtee sättäämällä ja remuamalla hyllyiltä taskuihin.
Eli siis persoona, joka luonnollisesti koskee jokaiseen tuotteeseen, kokeilee rannekoruja ja sormuksia niin hänen on luonnollisempaa sekoittaa henkilökunnan ja muiden päitä "sättäämällä" edestakaisin, laittamalla sormiinsa tuhat sormusta, ranteisiin muutama koru ja palauttaa näistä suurin osa takaisin hyllylle ja lähteä seuraavan tuotteen kimppuun jo.
Itselleni taas tällainen käytös ei olisi luonnollista mitenkäänpäin, joka olisi suotavaa jo valvontakameroiden riskin takia... pelkällä taskuun sujauttamisellahan, kun vaikka kukaan ei näkisi voisi kamera nähdä (onko tällä väliä? millä todennäköisyydellä kameraa seurataan juuri sillä hetkellä?).
Samaten olen joskus lukenut tekniikasta miten pukukoppiin tai vessaan viedään ostokset ja siellä irroitellaan hälyttimet tai piilotetaan tuotteet, mutta nykyisinhän esimerkiksi vessoihin yleensä mennään hälytyslaitteiden ohi (ja pukukoppeihin toisinaan kuvaavat valvontakamerat... vaikka kopissa ei saa olla kameraa, niin kopin ulkopuolelta kameran kuvassa saa näkyä pukukopin sisäpuolisetkin tilat.)..

Olisin kiitollinen mikäli joku jaksaisi enemmän tai vähemmän valoittaa minua tämän kiehtovan taiteen pariin. :D Kertoa miten ennenvanhaan pystyi toimimaan ja miten hommat ovat muuttuneet valvonnan tiukentuessa ja miten sitten taas tekniikka ja käyttäytyminen varastaessa on muuttunut tämän myötä. Mitkä asiat ovat vaikeutuneet? Mitä ei enää pysty tekemään ja miten näitä vaikeuttavia juttuja on koitettu ratkaista. :) Mitä itse otatte huomioon varastaessa? Välitättekö esim valvontakameroista, turvalaitteista jne? Varasteletteko kaupasta, ryöstelettekö ihmisten taskuja vai mitä?
Yksi tällainen hälytyslaitteiden hämääminen, johon olen törmännyt poliisitv:ssä ja eräässä amerikkalaisessa dokumentissä oli muistieni mukaan, että tietyntyyppiset hälytinportit eivät läpäise metallia... Näin ollen esimerkiksi alumiinifoliolla vuorattu kassi esti hälytinlaitteita soimasta. :D Oletteko koskaan kokeillut tällaista tekniikkaa? Onko huhua ja legendaa vain vai toimiiko oikeasti? :) (Muistelen, että hälytinlaitteet ja portit toimivat tietyllä taajuudella (olisiko ollut jotakin 7megahertsin paikkeilla.. tämän takia välillä kännykätkin ym laitteet saavat portit soimaan. Estääkö folio oikeasti radioaaltoja (tai mitä lie) kulkemasta siihen hälytinlaitteeseen?)

Tiedän, että tähän on hankala saada vastausta (varastelu, kun katsotaan araksi aiheeksi... laitonta kun on), mutta melkein mikä tahansa lapsuuden karkkivarkauskokemuksen kuuleminen olisi mielestäni mielenkiintoista ja antoisaa (esimerkiksi miltä se tuntui, mitä muistat tilanteesta, mihin kiinnitit huomiota, miten varkautesi teit? Esimerkiksi katsoitko vain ettei kukaan näe ja sujautit namun taskuun vai käytitkö ylläkuvattua "sättäily" tekniikkaa?). :razz: :idea: Ja ainahan varkaudetkin vanhentuvat ajallaan. ;) Jos ei muuta niin vanhoja juttuja, joista ei voi enää jäädä kiinni. :)
Ikävä kyllä elän itse niin tylsää elämää etten tunne ketään, jolta voisin näitä asioita kysyä. :( Toivottavasti kysymykseni ei herätä kamalaa närkästystä. ;)

Kerrotaan vielä, että itselläni oli yhdessä vaiheessa elämääni sellainen ajanjakso (ala-asteella), jossa olin huonon seuran kanssa liikenteessä... Sellaista porukkaa, että varastelivat kaupoista ja soittivat pilapuheluita hälytyskeskukseen. Samaiset kaverit myöskin kiusasivat toisia lapsia, hakkasivat näitä ja uhkailivat.
Syystä tai toisesta vaikka mihinkään en osallistunut niin koin huonoa omatuntoa jopa porukassa olossa ja näin ollen sitten jätin nämä ystävät menneeseen elämään. Siihen aikaan en olisi voinutkaan kuvitella varastavani kaupasta edes karkkia... johtunee tosin siitä, että minulla ei ollut pienenä pulaa rahasta (karkkirahaa sai aina kun pyysi) eikä vieläkään ole sellaista pulaa, että lähtisin varastelemaan. Tiedonjano vain on minulla muita ihmisiä suurempi. :D

Sitten vielä joku tässä topikissakin taisi mainita, että mikäli melkein kaiken varastaa mitä elämiseen tarvitsee niin toisinaan kiinnijääminenkään ei haittaa sillä siitä tulevat kustannukset ovat niin pieniä. Kuulisin tästäkin puolesta mielelläni lisää. Minkätyyppisiä tuotteita varastat? Miten varkauden / ryöstön / näpistyksen suoritat ja mikäli jäät kiinni niin miten juttu lähtee etiäpäin ja millaisia seurauksia siitä tulee?

Tässä näin aluksi jotakin mieltäni askarruttavaa. :)
mauseri
LD50

Post by mauseri »

aah asuntomurrot..ne oli aivan sika kivaa aikoinaan piripäissään:ei muuta kun soitteleen ovikelloo ja koputteleen,jos ei kukaan tullu avaamaan niin sorkkaraudalla ovi auki ja penkomaan,vittu et oli hieno fiilis ku repi laatikoita lattialle ja sit sieltä rupes tupsahteleen kaikkee kivaa arvotavaraa..siihen aikaan jos kello oli 02.00 ja huomas et on vielä kämpillä narkkaamassa,niin kauhee kiire:PERKELE JÄTKÄT!ME MYÖHÄSTYTÄÄN TÖISTÄ!perämoottorit oli kivoja ku n.15min työllä nettos 500-1000€.autoja oli kans kiva viedä ihan vaan varastamisen ilosta tai et pääs paikasta a paikkaan b.no 3,5v yhteensä tuli kaikesta touhusta istuttua ja nykyään oon ollu kuivilla 2,5v kovista aineista,mut kyllä esim:rizloja en osta,ku ne on niin saatanan helppo pölliä,eli kaupoista tulee aina tilaisuuden tullen vietyä oikeestaan mitä vaan.kavereilta jos varastaa niin ei muuta kun 9mm buranaa semmosille.sama linnassa:siellä ei viedä keltään mitään!paitsi joku paskapää ku olin rundissa vei mun xbox pelin:half life oulun läänillä joskus 2003-2005.TUNNUSTA PERKELEEN SELLIROSVO!
edit:folio toimii se ei ole legendaa ja mielestäni paras tekniikka on jos menee johkin isompaan liikkeeseen varkaisiin on et ainakin yks epäilyttävän näköinen pitkätukka häröilee ja esittää varastavansa kaikkee,niin silloin kamerat/vartiat seuraavat häröiliää ja joku siististi pukeutunut asiallisen näköinen ihminen saa "työrauhan".
"Hampaita ei tarvita, metaa ja baariin"
Tyhmä Kansalainen
Lepakko

Post by Tyhmä Kansalainen »

Kiintoisaa luettavaa. Syvä kiitos ja kumarrus. :)
Mitenkäs asuntomurroissa oli, että varoitko jättämästä jälkiä itsestäsi? Käytitkö siis esimerkiksi hanskoja tai normaalista poikkeavia kenkiä (eli et niitä missä aina liikut) vai menitkö vain ovesta sisälle ja otit mitä sait mukaasi? Tässä lähistöllä tuli kerran todistettua muuten miten tyyppi rikkoi asunnosta ikkunan, kiipesi sisälle ja tuli kohta cd soittimen kanssa pihalle... Poliisit aivan muutama minuutti jälkikäteen tuli sitten tarkiastamaan tilannetta. En tiedä vieläkään, että jäiköhän sälli kiinni.
Kiinnititkö muuten aikaan huomiota minkä talossa vietit sisällä? Tai onko tuollaisella oikeasti asuntomurroissa mitään väliä? :razz:

Joskus joku harrasti loma-aikoina tuota, että soitteli ovikelloja. Jos ovea ei avattu jätti luudan ovea vasten paikoilleen... muistieni mukaan seuraavan 1-5 päivän jälkeen mikäli luuta oli vielä paikoillaan uskalsi murtautua taloon.
Tuo varastaminen kavereilta on törkeätä mielestäni... kuten myös jos käry käy niin tuo laulaminen ja kaiken tunnustaminen on törkeätä... Omasta mielestäni mitään ei pitäisi koskaan tunnustaa tai kertoa... omaa tyhmyyttään moni on jäänyt kiinni.

Saanko udella muuten minkä tyyppistä tavaraa tapasit viedä? Oliko jotakin erityisen arvokasta mitä löytyi usein ja mitä kannatti etsiä? Tai oliko esimerkiksi jotakin "tuotteita", joita oli helppo vaihtaa rahaksi? Nykyisin tietenkin huuto.net näyttäisi pitävän sisällään jos jonkin moista vipeltäjää ja ilmoitusta, mutta miten oli ennen internetin ihmeellistä maailmaa?

Vähän epäilinkin ettei tuo folio olisi pelkkää legendaa, vaan ihan toimiva juttu. :)
Niin tietenkin muutkin saavat vastailla mikäli jotakin aiheeseen liittyvää tulee. Lisäksi olisi mielenkiintoista kuulla miten aloititte varastamisen? Alkoiko se esim siitä, että lapsena vei karkkia kaupasta ja siitä sitten kohosi "törkeämpiin" (=arvokkaampien esineiden) varastamisiin sitä mukaan, kun rohkeus antoi periksi?
Aloititteko kenties vasta myöhemmällä iällä varastelun ja jos aloititte niin teittekö heti "suuren" keikan (esim asuntomurrot jne) tai aloititteko jostakin pienestä (Esim sätkäpaperit jne... ravintolasta ehkäpä ruokailuvälineet jne.)?
mauseri
LD50

Post by mauseri »

Tyhmä Kansalainen wrote:Kiintoisaa luettavaa. Syvä kiitos ja kumarrus. :)
Mitenkäs asuntomurroissa oli, että varoitko jättämästä jälkiä itsestäsi? Käytitkö siis esimerkiksi hanskoja tai normaalista poikkeavia kenkiä (eli et niitä missä aina liikut) vai menitkö vain ovesta sisälle ja otit mitä sait mukaasi? Tässä lähistöllä tuli kerran todistettua muuten miten tyyppi rikkoi asunnosta ikkunan, kiipesi sisälle ja tuli kohta cd soittimen kanssa pihalle... Poliisit aivan muutama minuutti jälkikäteen tuli sitten tarkiastamaan tilannetta. En tiedä vieläkään, että jäiköhän sälli kiinni.
Kiinnititkö muuten aikaan huomiota minkä talossa vietit sisällä? Tai onko tuollaisella oikeasti asuntomurroissa mitään väliä? :razz:

Joskus joku harrasti loma-aikoina tuota, että soitteli ovikelloja. Jos ovea ei avattu jätti luudan ovea vasten paikoilleen... muistieni mukaan seuraavan 1-5 päivän jälkeen mikäli luuta oli vielä paikoillaan uskalsi murtautua taloon.
Tuo varastaminen kavereilta on törkeätä mielestäni... kuten myös jos käry käy niin tuo laulaminen ja kaiken tunnustaminen on törkeätä... Omasta mielestäni mitään ei pitäisi koskaan tunnustaa tai kertoa... omaa tyhmyyttään moni on jäänyt kiinni.

Saanko udella muuten minkä tyyppistä tavaraa tapasit viedä? Oliko jotakin erityisen arvokasta mitä löytyi usein ja mitä kannatti etsiä? Tai oliko esimerkiksi jotakin "tuotteita", joita oli helppo vaihtaa rahaksi? Nykyisin tietenkin huuto.net näyttäisi pitävän sisällään jos jonkin moista vipeltäjää ja ilmoitusta, mutta miten oli ennen internetin ihmeellistä maailmaa?

Vähän epäilinkin ettei tuo folio olisi pelkkää legendaa, vaan ihan toimiva juttu. :)
Niin tietenkin muutkin saavat vastailla mikäli jotakin aiheeseen liittyvää tulee. Lisäksi olisi mielenkiintoista kuulla miten aloititte varastamisen? Alkoiko se esim siitä, että lapsena vei karkkia kaupasta ja siitä sitten kohosi "törkeämpiin" (=arvokkaampien esineiden) varastamisiin sitä mukaan, kun rohkeus antoi periksi?
Aloititteko kenties vasta myöhemmällä iällä varastelun ja jos aloititte niin teittekö heti "suuren" keikan (esim asuntomurrot jne) tai aloititteko jostakin pienestä (Esim sätkäpaperit jne... ravintolasta ehkäpä ruokailuvälineet jne.)?
kyllä yleensä esim:asunto murroissa aina kengät lenti keikan jälkeen vittuun ja hanskat oli kädessä,aikaa kului kunnes autoon ei mahtunut enempää tai kaikki arvokas/mielenkiintoinen oli hallussa.tulihan sitä piripäissään luonnollisesti aika tyhmiä mokiakin..esim:kerran hukkasin oven aukasuun käytetyn ruuvimeisselin taloon:)ja tottakai siinä oli mun sormen jäljet.oon tunnustanu monia juttuja jotka on koskenut vain mua ja on muutenkin ollu dna:aan tai sormenjälkien takia saletti tuomio.mitä sitä putkassa istumaan en se mä ollu linjalla ku tuomio tulee kuiteski..mieluummin sitä lähti mahd.nop uudestaan narkkaamaan/tekeen rahaa.mulla tais isompi ku kaupoista pölliminen alkaa just pirin takia,ei ehkä siks et ois saanut rahaa aineisiin vaan siitä tuli tapa.huomaan vieläkin pistäväni merkille jos jonkin talon pihassa on ajettava ruohonleikkuri/mönkiä/moottorikelkka ynm.
edit:kerran muistan kun joku vitun mua nuorempi vartia rupes seuraan mua jossain kaupassa ja mulla ei ollu aikomustakaan varastaa mitään..no huvikseen harhauttelin sitä pellee ja sit palo pinna ja menin sen luo ja huusin täysillä:MITÄ VITTUA SÄ KAKARA MUA SEURAAT?tai jotain vastaavaa,meni aika vaikeeks se jätkä..
tupla edit:jos aattelee ton kaupoista näpistelyn taloudelliselta kannalta,niin kyllähän se prkl kannattaa jos jää kiinni saa kai n.60€ sakot ja aika harvoin on tullu kiinni jäätyä..eli plussalla ollaan!
"Hampaita ei tarvita, metaa ja baariin"
Thoxium

Post by Thoxium »

Varastaminen on ehkä säälittävin rikos minkä tiedän.
frapathea

Post by frapathea »

Thoxium wrote:Varastaminen on ehkä säälittävin rikos minkä tiedän.
Musta se on huomattavasti vähemmän säälittävää ku esim. raiskaaminen tai aiheeton pahoinpitely.
Thoxium

Post by Thoxium »

frapathea wrote:
Thoxium wrote:Varastaminen on ehkä säälittävin rikos minkä tiedän.
Musta se on huomattavasti vähemmän säälittävää ku esim. raiskaaminen tai aiheeton pahoinpitely.
Noi kaks edeltävää rikosta kertoo että päästä on vähän vajaa, mut varastaminen on niin alentavaa, hävettävää, jne. Vähän kertoo siitä ettei äly riitä monimutkasempaan rikokseen, niin pitää varastella ku mikäki pikkukakara. Kaikista naurettavinta on myymälävarkaus.