Mietteitä, ottakaa kantaa ja vastatkaa.

Kertomuksia, pohdintoja ja ajatuksia kokemuksista eri tajunnantiloissa.
Swd
Tuppisuu

Mietteitä, ottakaa kantaa ja vastatkaa.

Post by Swd »

Hei

Olen uusi foorumillanne, nöyrä tervehdys. Päässäni liikkuu paljon ajatuksia päihteistä, nautintoaineista, huumeista. (Miksi niitä nyt haluaa kutsua.)

En aio koittaa foorumilla puhuttuvista päihteistä luultavasti mitään. Psyykkeeni ei kestä. Kannabista poltan satunnaisesti. Alkoholia en käytä. Saan kai lueskella foorumia vain mielenkiinnon vuoksi. (Erittäin paljon mietteitä herättäviä aiheita.)

Kuitenkin itse asiaan.

Miten päihdyttävien ("kovempien") aineitten käyttö on vaikuttanut elämäänne fyysisesti ja psyykkisesti? Toivoisin rehellisiä vastauksia.

Kun olen miettinyt asioita kunnolla ja syrjäyttänyt yhteiskunnan antaman propagandan, olen päätynyt yhteenvetoon :

Mielestäni on kohtuus, että ihminen saa päihtyä miten haluaa, ihan vain yksilövapauden takia. Jos "nisti" on rikollinen, ketä on uhri? Tiedän, että ihmisiä on kuollut huumeisiin, mutta niin on alkoholiinkin (400 per vuosi, Suomessa.)

Kiitos ja kumarrus.

-Swd- :)
Lymykonna
Kameleontti

Re: Mietteitä, ottakaa kantaa ja vastatkaa.

Post by Lymykonna »

Swd wrote: Miten päihdyttävien ("kovempien") aineitten käyttö on vaikuttanut elämäänne fyysisesti ja psyykkisesti? Toivoisin rehellisiä vastauksia.
Mitä tarkoitat? Psykedeelit toimivat niin eri tavalla kuin vaikka heroiini tai metamfetamiini, mutta kaikkia pidetään "kovina" (ainakin jenkeissä nämä ovat lähes kokonaan Schedule I -listalla).
Swd
Tuppisuu

Post by Swd »

Kun en ole kokeillut, en voi tietää. Anteeksi kun ilmaisin asian tuolla tavalla. Vertasin syvällä päässäni muita päihteitä kannabikseen ja olen saanut kuvan, että ne ovat haitallisempia.
Lännen nopein
Apteekki

Post by Lännen nopein »

Mitään fyysisiä pitkäaikaisia vaikutuksia ei ole tullut, mutta päänsä kanssa saa olla varovainen. Jos usein douppailee, niin jossainvaiheessa sitä huomaa, että selvinpäin ei ole yhtään niin mukavaa, ja selvinpäin oleminen vain vituttaa tai ei vain tunnu miltään. Tästä seuraa helposti masennusta tai sitten vedetään lisää, ettei vituttais ja tulee koukku. Niin ja yksi päänsisäinen vaikutus joka on tullut on tämä päihdemuisti, mutta luulisin sen johtuvan suurelta osin kannabiksesta vaikka tässä nyt kovista huumeista puhuttiin.
näin käy näytelmissä, joissa vain kaksin kuutamoa katsellaan, vaivutaan suloisiin suudelmiin tai elimiä irti leikataan.
LD50
Apteekki

Post by LD50 »

Itse huimausaineista en koe elämäni menneen huonompaan suuntaan, ovat vain taustalla aina vaikuttaneet, eli ongelmaa ei ole muodostunut. Sosiaalinen itsemurha minulle oli silti kertoa satunnaisesta käytöstäni, ja tätä kautta syrjäydyin ja psyykkiset ongelmat alkoivat. Asun pienellä paikkakunnalla, joten lopuksi kaikkien tiedossa oli asiani, ja tietenkin liioiteltuna. " Se oli jääny kiinni kytille pirin myymisestä ", vaikka koskaan piriin en koskisi, enkä koskaan ole myinyt mitään kellekkään. Valmistuinpa lukiosta yhtenä tämän kunnan parhaimpana.

Eli varmasti olen suht tavallinen tapaus, eli itse huumeet eivät ole kovin negatiivisesti minuun vaikuttaneet, vaan kanssaihmisten asenne niitä ja niiden käyttäjiä kohtaan. Nämäkin ongelmat jäävät taakse pian tapahtuvan muuton jälkeen. Tulevaisuudessa silti pidän turpani kiinni käytöstä, virheestä oppineena.
I haven't been this scared since Mother Teresa OD'd in my car
Usoda
LD50

Post by Usoda »

Mielestäni taas oma aineiden käyttöni on antanut jonkun verran lisäpiristystä elämääni positiivisein merkein.
Aineiden käytön kanssa vaan pitää yrittää pitää itsekuria eikä napostella joka päivä.

Sosiaalisesti aineiden käyttö omassa tapauksessani on vaikuttanut positiivisesti (varsinkin bentsot)
Tänäänkään en olisi uskaltautunut kirjoitella tänne ajatuksiani näin paljoa ellen olisi vähän bentsoja alle ottanut.
Sienissä varsinkin uskallan avautua syvimmistäkin tunteistani toisille ihmisille ilman sitä oman egon rajoitusta joka normaalitilanteessa estää sen.

Kaikista aineista psykedeelit (psilot erityisesti) ja dissosiatiivit (DXM) ovat suosikkejani. DXM itselleni soveltuu hyvin sellaiseen viikonloppukäyttöön jos vain kotona haluaa rentountua. Minusta DXM on siihen täydellinen, joistain syystä koen sen vaikutukset rentouttavaksi kunhan hieman epämukavat nousut menevät vain ohi. Sienet taas itselleni tuntuu olevan ehkä sellainen aine jota ottaisin max. kerran kuukaudessa koska se kokemus minkä siitä saa on todella intensiivinen ja vaatii jälkeinpäinkin vielä mietiskelyä ja henkistä käsittelyä. (tosin tämä saattaa ihan olla hyvinkin trippikohtaista, koska sienistä minulla on vain kokemusta yhdeltä kertaa)

Tällä hetkellä itselläni ainoa negatiivinen pelko on se että joutuisin ongelmiin yhteiskunnan taholta (vahingossa huonolla tuurilla kiinni jääminen).
"Muutenki mulle tulee siitä mieleen vaa henkilö joka tapittaa himassa happonaamana animea, ihan jees laifstailllll.." - Frapathea
Resilar - Tehotippa | Fuck your shit! Fun things are fun!
Syksy
Olen kuin puu,
lehdet haisee paskalle.
Orava
Tofupekoni
Kameleontti

Post by Tofupekoni »

Usoda wrote:Kaikista aineista psykedeelit (psilot erityisesti) ja dissosiatiivit (DXM) ovat suosikkejani. DXM itselleni soveltuu hyvin sellaiseen viikonloppukäyttöön jos vain kotona haluaa rentountua. Minusta DXM on siihen täydellinen, joistain syystä koen sen vaikutukset rentouttavaksi kunhan hieman epämukavat nousut menevät vain ohi. Sienet taas itselleni tuntuu olevan ehkä sellainen aine jota ottaisin max. kerran kuukaudessa koska se kokemus minkä siitä saa on todella intensiivinen ja vaatii jälkeinpäinkin vielä mietiskelyä ja henkistä käsittelyä. (tosin tämä saattaa ihan olla hyvinkin trippikohtaista, koska sienistä minulla on vain kokemusta yhdeltä kertaa)

Tällä hetkellä itselläni ainoa negatiivinen pelko on se että joutuisin ongelmiin yhteiskunnan taholta (vahingossa huonolla tuurilla kiinni jääminen).
Kyllä DXM trippikin vaatii jälkeinpäinkin vielä mietiskelyä ja henkistä käsittelyä. Ainakin mulla. Toisaalta otan kyllä melkeen aina isoja annoksia, jos otan.

Mut takasin aiheeseen.

Ainoo mikä harmittaa, ni rahaa menee sikana, kun netistä tilailee. Just meni melkeen satanen siemeniin. Mut toisaalta henkinen kokemus on moninverroin arvokkaampaa, ku raha. Ei sitä oikeestaan edes voi verrata. Jos vaikka maksaa ekasta sienikokeilusta 50€, ni voi eka harmittaa, mut kokeilun jälkeen miettii, että ottaisko 50€ siitä, että antais pois ensisuudelman? Ei, ei ja ei...

Mut lähinnä puhun juuri psykedeeleistä/dissoista, kun noin nopeet ja hitaat ei oo mun juttu. Ei mitään sinne päinkään.
With a bit of luck, his life was ruined forever. Always thinking that just behind some narrow door in all of his favorite bars, men in red woolen shirts are getting incredible kicks from things he'll never know.
Ahab

Post by Ahab »

Swd wrote:Miten päihdyttävien ("kovempien") aineitten käyttö on vaikuttanut elämäänne fyysisesti ja psyykkisesti? Toivoisin rehellisiä vastauksia.
Lähinnä olen keskittynyt pilveen ja psykedeeleihin joten olenkin oikeastaan jo vastannut tähän aiheessa -Psykedeelien aidot haitat?-
powergrower
Kameleontti

Post by powergrower »

En muuta ajatellut tähän ketjuun kirjoittaa kuin muistuttaa vielä kerran että vaikka on olemassa ns. mietoja ja vahvoja huumeita, niin esimerkiksi kannabis on hyvin salakvala siinä suhteessa että se ei heti aiheuta huomattavia negatiivisia vaikutuksia.

Alkoholi, niin myrkky kuin onkin, muistuttaa sitten seuraavana päivänä viimeistään jos on tullut nautittua liikaa sen krapulan ja yleisen pahan olon muodossa. Kannabis ei tee tätä, ja siitä voikin seurata vaikutelma että eihän tämä haittaa mitenkään. Käytön lisääntyessä kuitenkin lähimuisti tekee tepposet suht nopeasti, nimittäin vaikutuksen alaisena työmuistista asioiden siirtyminen pitkäaikaiseen muistiin huonontuu huomattavasti. Samoin laiskuus on yksi konkreettinen seuraus kroonisesta polttelusta. Tämän lisäksi ruokahalun katoaminen selvinpäin ollessa on myöskin yksi todella yleinen seuraus usein polttelevilla. Puhumattakaan unen saannin vaikeuksista.

Avauduinpa tästä siksi että olen nämä kaikki kokenut kantapään kautta. Mutta mikäli olet tähän jo ajautunut ja tunnistat nämä oireet itsestäsi, niin älä masennu, sillä kannabiksen aiheuttama riippuvuus ei ole kuin psyykkistä, ja tahdonvoimalla käytöstä pääsee suht helposti eroon tai vähentämiseen päin, ihan oman preferenssin mukaan. Ja kaikki yllä mainitut oireetkin katoavat käytön lopettamisen/kohtuullistamisen myötä.

Vahvempien aineiden kohdalla en ole samantyyliseen ongelmaan törmännyt, koska ne enemmän tai vähemmän muistuttavat siitä mitä tuli otettua - hyvinkin samaan tapaan kuin alkoholikin.
Assumption is the mother of all fuckups.
jonza
Psykonautti

Post by jonza »

Hei tämähän on fiksu palsta: "At least one new post has been made to this topic. You may wish to review your post in light of this." Tulee vähän toiston makua heti ton powerin pistämän viestin jälkeen, mut antaa mennä vaan...
Swd wrote: En aio koittaa foorumilla puhuttuvista päihteistä luultavasti mitään. Psyykkeeni ei kestä. Kannabista poltan satunnaisesti. Alkoholia en käytä. Saan kai lueskella foorumia vain mielenkiinnon vuoksi. (Erittäin paljon mietteitä herättäviä aiheita.)

Miten päihdyttävien ("kovempien") aineitten käyttö on vaikuttanut elämäänne fyysisesti ja psyykkisesti? Toivoisin rehellisiä vastauksia.
Hmm.. Pakko kyllä sanoa että mun psyykeeni taas ei oikein aina kestä kannabiksen polttamista. Jos kännissä tulee poltettua, niin kannabiksesta tulee niin mukava ja estoton olo, että mikä tahansa on mahdollista. Ei tule ajateltua seurauksia. "Kovista" aineista taas ei ole niin paljon pahaa sanottavaa. Kunhan ei liiottele tai ota liian tavalliseksi tavaksi. Olen huomannut vastaavan mallin kannabiksen muillakin polttelijoilla, mutta he eivät yleensä osaa ajatella asiaa muuta kuin alkoholin aiheuttamana. Pössyttelijät taas kyllä huomaa että menevät sekaisin kun juovat pilvessä. Milloin se kyllä munkin mielestä on alkoholin aiheuttamaa (jos siis ei alkoa kerran muuten käytä). Psyykeen kannalta kannabis on ihan kovimmasta päästä. Siksihän sitä niin turvallisena pidetäänkin, kun se ei vaikuta niin paljon muualle kun päähän... Ei ole yliannostuskuoleman vaaraa.

Summa summarum: Ei ole kovia ja mietoja huumeita. Kaikki on enemmän kiinni käyttötavasta, -määrästä ja käyttäjästä.
Ayrenum
Lepakko

Post by Ayrenum »

Swd wrote:Miten päihdyttävien ("kovempien") aineitten käyttö on vaikuttanut elämäänne fyysisesti ja psyykkisesti? Toivoisin rehellisiä vastauksia.
Olen viime vuosina käyttänyt lähinnä kannabista ja psykedeelejä; vuosia sitten join satunnaisesti kännejä, josta alkoholikäyttöni on vähitellen hiipunut; tänä vuonna olen ollut kerran humalassa. Muutama vuosi sitten kokeilin myös kerran MDMA:ta ja pari kertaa GHB:ta, mutta muuten vastaukseni siis liittyy psykedeeleihin. En tietääkseni ole absolutisti minkään asian suhteen, mutta käytännössä muut kuin psykedeelit eivät vain oikein kiinnosta.

Mitenköhän tämän vastauksen tiivistäisi niin, ettei mene liialliseksi jaaritteluksi? No, ehkä suurimpia seurauksia on se, että psykedeelit ovat inspiroineet minua muutokseen. Yksinään psykedeelikokemukseni eivät varmasti olisi aikaansaaneet suuria pysyviä muutoksia, mutta tripeillä kokemani visiot ja ideat siitä, miten asiat voisivat olla, ovat rohkaisseet minua arkielämän muutokseen, joka on hidasta mutta hetki hetkeltä palkitsevampaa. Psykedeelien käytön myötä koen muuttuneeni huomattavasti avoimempaan ja vapautuneempaan suuntaan. Olen avoimempi uudenlaisille ajatuksille ja omaan ajatusmaailmaani kohdistuvalle kritiikille. Itsekritiikkini ja -reflektioni määrä on moninkertaistunut, ja olen huomattavasti entistä tietoisempi teoistani ja ajatuksistani. Olen alkanut nähdä ongelmiani ja jumiutumisiani selkeämmin, jonka seurauksena olen voinut käsitellä niitä syvällisemmin, ja vähitellen muuttaa ne ylipääsemättömän tuntuisista ongelmista enemmänkin mielenkiintoisiksi haasteiksi.

Tokikaan kaikki nämä vaikutukset eivät ole johtuneet psykedeeleistä, koska ihmiset muuttuvat muutenkin ja olen myös käyttänyt niitä voimakkaan aikuistumisvaiheen aikana. Toisaalta en mitenkään osaa olla antamatta niille krediittiä muutoksissani, koska todella suuri osa minussa tapahtuneiden muutosten kipinöissä on syntynyt juuri tripeillä.

Fyysisestä puolesta, en voi sanoa huomanneeni aiheuttaneeni näillä päihteillä itselleni fyysisiä ongelmia; toki mietityttää kannabiksen polttaminen mutta käytännössä poltan sitä niin pieniä määriä ja epäsäännöllisesti tai vähintäänkin epäsäännöllisen säännöllisesti, etten jaksa liikaa stressata. Positiivisia vaikutuksia terveyteen on sen sijaan ollut, sillä tripeilläni tulen useimmiten hyvin tietoiseksi oman kehoni hyvinvoinnista, ja esimerkiksi huomaan mikäli lihakseni tai paikkani ovat muuten jumissa. Se inspiroi suuresti venyttelemään, liikkumaan, joogaamaan, mitä tahansa.

Myös ruokavaliooni psykedeelikokemukseni ovat vaikuttaneet; vaikka pidän mahdollisena että olisin siirtynyt kasvispainotteiseen ruokaan muutenkin, niin joka tapauksessa voimakkaimman sykäyksen tälle antoi ensimmäinen LSD-kokemukseni vajaa kolme vuotta sitten.

Niin, ja sitten luovuus. Teen paljon luovia asioita, niin äänen, kuvan kuin sanankin parissa. Tapa, jolla psykedeelit ovat vaikuttaneet alitajuntani porttien avautumiseen, on jotain sellaista jota en mitenkään voisi kuvitella mahdolliseksi ilman niitä. Psykedeelejä vastustavat henkiset opettajat ja koulukunnat tuntuvat olevan sitä mieltä, että esimerkiksi meditaatiolla pääsee samaan paikkaan kuin psykedeeleillä. Minä en ole tästä samaa mieltä. Minusta meditaatio on erinomainen työkalu siinä missä psykedeelitkin, mutta ei se kuitenkaan samaa asiaa aja. Ehkäpä olennaisimpana erona, psykedeelit mahdollistavat upottautumisen sellaisen kaaoksen keskelle, jollaista en ole missään nähnyt tai kuullut psykedeelittömällä elämäntavalla saavutettavan. Meditaatio, jooga ja vastaavat tuntuvat enemmänkin lisäävän kirkkautta ja puhtautta; psykedeelit taas herättävät niin rosoisempaa ja synkempää kuin valoisampaa ja selkeämpääkin puolta persoonallisuudessani ja maailmassa. Voi olla että olen väärässä, mutta en ole kuullut yhdenkään gurun koskaan hehkuttaneen, että meditaatio toisi kaaosta (joka ei toki ole psykedeelien ainoa uniikki elementti, mutta keskityn nyt siihen). Kaaos on erittäin olennainen osa taidettani. Kaaoksen ja järjestyksen tasapaino ja myös aaltoilu niiden välillä antavat jotain sellaista, jota valaistuminen tai pelkästään valoa kohti kulkeminen ei nähdäkseni tarjoa. Uniharjoitukset ovat takuuvarmasti hyvä lisä tähän kaikkeen, mutta unitilassakin on luomisen suhteen se ongelma, että se menee ohi kun ollaan hereillä. Tämän meditaatio-uni-jooga-muut henkiset tekniikat -näkemykseni kyseenalaistavia ajatuksia otan mielelläni vastaan.

En tällä todellakaan tarkoita dissata psykedeelittömiä henkisiä harjoituksia, koen että niillä on hyvin olennainen sija omassa elämässäni, mutta kyseessä ei kuitenkaan ole sama asia kuin psykedeelit. Kuten kaikessa: gain something, lose something. Koen näiden erilaisten työkalujen yhdistämisen hyväksi jutuksi.

Henkisyydestä puheen ollen, psykedeelit ovat avanneet käsityksiäni ja kokemuksia jumalasta, äärettömästä, ikuisesta. En yhäkään ole varma, onko jumalakokemuksen takana jotain täysin kokijastaan irrallista vai onko se pelkkiä kipinöiviä synapseja, mutta pystyn elämääni ilman varmuuttakin, ja koska minun ei ole mahdollista irtautua aivotoiminnastani, niin käytännössä vastauksella ei edes ole minulle sellaista merkitystä jonka monet sille tahtovat antaa. Joka ei toki poista sitä, ettenkö haluaisi tietää; olen utelias. Kokemustani "todellisuus" ei silti voi koskaan viedä pois.

No, enpä osannut tiivistää. Sellaista se joskus on.
olet oikeassa.
D.E.S
Kameleontti

Post by D.E.S »

Ayrenum wrote:
Olen viime vuosina käyttänyt lähinnä kannabista ja psykedeelejä; vuosia sitten join satunnaisesti kännejä, josta alkoholikäyttöni on vähitellen hiipunut; tänä vuonna olen ollut kerran humalassa. Muutama vuosi sitten kokeilin myös kerran MDMA:ta ja pari kertaa GHB:ta, mutta muuten vastaukseni siis liittyy psykedeeleihin. En tietääkseni ole absolutisti minkään asian suhteen, mutta käytännössä muut kuin psykedeelit eivät vain oikein kiinnosta.

No, enpä osannut tiivistää. Sellaista se joskus on.
Ei se mitään. Ihan loistava teksti. Tuli oikee hyvälle mielelle näin aamutuimaan kahvikupposen ääressä :D
"Taste
TaraK
Karvakuono

Post by TaraK »

Omaa elämääni psykoaktiiviset aineet ovat muuttaneet todella radikaalisti. Tai ehkä vähän huono sanoa näin, eivät ne aineet itsessään mitään muuttaneet minussa.

Olen kokenut päihteistä kuitenkin juuri sen mitä ne pahimillaan voivat olla, mikä ajaa ihmisen lähes täysin passiiviseen olomuotoon tai jos mielenkiintoja ei ole kuin yksi, päihtyminen.

Iroonista kyllä, mutta n.4v vuotta sitten oltuani yksin kotosalla päätin polttaa kannabiskukintoa jointista sohvalla löhötessä. Olo tuntui alkuun aivan 'peruspilveltä', mutta muuntui aivan älyttömäksi kokemukseksi joka muunsi koko elämäni siinä hetkessä. Asiaa ei voi oikeastaan kuvailla mitenkään muutenkuin että:"koko vartalossa välähti ja tajusin maailmankaikkeudesta kaiken 5sekunissa".

Toki tätä ennen olin miettinyt jo elämäntilannettani, että nyt olisi muutoksen aika, mutta muutokseen tarvittavia voimia ei ollut.
Sain yrtin avulla ne tarvittavat voimat, joka auttoi luomaan olosuhteitä sille, että pystyi tekemään itsessään tarvittavia muutoksia elämänlaadun parantamiseksi. Kannabis pelasti elämäni.

Sen jälkeen alkoi tuntumaan siltä, ettei kannabis tarjoa minulle enää mitään ja nykyisin sitä tuleekin poltettua erittäin epäsäänöllisesti pieniä määriä lähinnä hedonistisessa tarkoituksessa.

Lähinnä psykedeeliset sienet ovat mielenkiinossa nyt henkisessä mielessä, jotka tuovat ainakin isoa naurua elämään! Sienissä olen huomannut, että annoksen koolla ei varsinaisesti ole merkitystä, tarkoitan että pienemmällä annoksella saa oikeastaan sitä mitä haluaakin, siihen pitää vain olla oikealla tavalla virittäytynyt.

Alkoholia saatan kanssa nykyisellään juoda muutaman annoksen ihmisten parissa sosiaalisessa mielessä, testasin absolutismiakin mutta ei se tuntunut ihan omalta kun se rajoitti kuitenkin jonkin verran sosiaalista elämää. Parempi tehdä se oikein.
polypac
Tuppisuu

Post by polypac »

Olen poltellut pilveä kymmenisen vuotta kohtuu säännöllisesti, viimeiset 5 vuotta lähes päivittäin.
Nyt 2kk tauon jälkeen tuntuu kuin savuverho olisi vedetty pois silmien edestä.
On käsittämättömän hienoa huomata saavansa jotain aikaiseksi!
Tiedostin flegmaattisen olotilani jo aikoja sitten mutten tehnyt asialle mitään, "jos alkaisin tauolle sit ens viikolla, poltan nämä budit vaan loppuun".
Mielenkiintoista oli myös huomata kuinka tuon polttelukauden aikana en nähnyt juuri ollenkaan unia, kun taasen nyt uneni ovat erittäin voimakkaita.

Muitakin huimausaineita olen kokeillut useaan otteeseen mutta eipä ne ole oikein kiinnostanut.
Uutena tuttavuutena on tullut psykedeelit joihin olen ihastunut suunnattomasti. Muutaman erittäin voimakkaan HBWR-kokemuksen aikana minulle valkeni ettei tälläinen peli vetele.
Lopetin pilvenpolton, aloin urheilemaan ja syömään terveellisesti. Kaikkia kavereitani moinen elämänmuutos ihmetyttää suuresti mutten ole heille asian tarkempia syitä viitsinyt selitellä. :D

Psykedeelit saavat toimia tästä eteenpäinkin terapeuttisena työkaluna ja kannabis jätetään viikonlopun rentoutumiseen. 8)
Joten topikin alkuperäiseen kysymykseen vastaan:

"Miedot" tekivät minusta passiivisen sohvaperunan ja "kovat" timmissä kunnossa olevan kamppailulaji harrastajan joka katselee maailmaa nykyään aivan uusin silmin. :lol:
äsweE
Tuppisuu

Post by äsweE »

Olen tässä noin vuoden polttanut myssyy säännöllisesti vähintää kerran viikos välillä tulee niit putkii jolloi menee kuukausi putkee,ja pirii,mundoja,ryynejä,psykedeelejä kaikkee mitä nyt vastaan tulee.Mut joo asun ite tämmöses pikku tuppu kyläs, Mua noi päihteet ei oo muuttanu mitenkää ehkä oon vähä hajamielinen ja jäätyilen ja tollast pientä, mut tääl noi kaikki muut mun ikäset selittää tuol et vittu mikä "nisti" sekion ne selittäätuol et "se vetää hihaa kaikkee ja et se on niin pahois huume velois et se joutuu syyhkii kaiken mahollisen et saa velkojaan maksettuu" .ku en enää hengaa näiden ihmisten kanssa joiden kanssa hengailin sillon kun en ottanut mitää muuta ku alkoholii. Mut nyt ne vanhat vanhat frendit selittää kaikkee mahollist paskaa ku ei ees tiiä mitä teen vituttaa vaa tollanen et ne puuttuu mun tekemisii tollee et vääristelee asiota ja juoruu paskaa :? .Ja oon muute 10€ velois kaverilleni :lol:
D.E.S
Kameleontti

Post by D.E.S »

äsweE wrote:Olen tässä noin vuoden polttanut myssyy säännöllisesti vähintää kerran viikos välillä tulee niit putkii jolloi menee kuukausi putkee,ja pirii,mundoja,ryynejä,psykedeelejä kaikkee mitä nyt vastaan tulee.Mut joo asun ite tämmöses pikku tuppu kyläs, Mua noi päihteet ei oo muuttanu mitenkää ehkä oon vähä hajamielinen ja jäätyilen ja tollast pientä, mut tääl noi kaikki muut mun ikäset selittää tuol et vittu mikä "nisti" sekion ne selittäätuol et "se vetää hihaa kaikkee ja et se on niin pahois huume velois et se joutuu syyhkii kaiken mahollisen et saa velkojaan maksettuu" .ku en enää hengaa näiden ihmisten kanssa joiden kanssa hengailin sillon kun en ottanut mitää muuta ku alkoholii. Mut nyt ne vanhat vanhat frendit selittää kaikkee mahollist paskaa ku ei ees tiiä mitä teen vituttaa vaa tollanen et ne puuttuu mun tekemisii tollee et vääristelee asiota ja juoruu paskaa :? .Ja oon muute 10€ velois kaverilleni :lol:
Sori offtopic. Oon aina miettiny mitä on mundot?
"Taste
lanttu
Apteekki

Post by lanttu »

kannabis on ainut päihde mitä käytän säännöllisesti ja se auttaa jaksamaan arjen normit ja antaa iloa ja potkua elämään alkoholia en juurikaan käytä baarissa seuraksi pari drinksuu korkeentaa ja kovempia kun haluaa juhlia kuten amfetamiini tai sitten jos haluaa vaan lööbailla himassa niin jtn jarrua kuten opiaatit ja bentsot myös kannabis sopii tähän mutta kovia nauttiessani on yleensä loma tai vähintään vklpun alkuilta perjantai omasta mielestäni koviin ei tule koskettua todellakaan liikaa ja huomannut sen että eise sen vaarallisempi rentoutumis/bile tapa ole kuin alkoholikaan kunha tietää rajansa eikä mene niitä ylittämään/kokeilemaan tästä on ikuiset arvet muistona :?
wtf
joviaali
Psykonautti

Post by joviaali »

supress wrote:kannabis on ainut päihde mitä käytän säännöllisesti ja se auttaa jaksamaan arjen normit ja antaa iloa ja potkua elämään alkoholia en juurikaan käytä baarissa seuraksi pari drinksuu korkeentaa ja kovempia kun haluaa juhlia kuten amfetamiini tai sitten jos haluaa vaan lööbailla himassa niin jtn jarrua kuten opiaatit ja bentsot myös kannabis sopii tähän mutta kovia nauttiessani on yleensä loma tai vähintään vklpun alkuilta perjantai omasta mielestäni koviin ei tule koskettua todellakaan liikaa ja huomannut sen että eise sen vaarallisempi rentoutumis/bile tapa ole kuin alkoholikaan kunha tietää rajansa eikä mene niitä ylittämään/kokeilemaan tästä on ikuiset arvet muistona :?
Kiitos tästä selkeästä, hyvin jäsennellystä lauseesta. Kärsin vieläkin hapenpuutteesta, kun luin tuon putkeen ja en malttanut hengittää ennen pistettä... Anteeksi, tarkoitan lauseen loppumista.
felix qui potuit rerum cognoscere causas.
_FOOL_
Apteekki

Post by _FOOL_ »

Aloitin n.10 vuotta sitten kannabiksella ja alkoholilla ja ne ovat säilyneet tähänkin päivään asti, tosin nykyään jo hieman fiksummin nautittuna. Mitä tällävälin on tullut otettua, löytyy kadulta mistä tahansa kaupungista/kaupasta suomessa. Tarvitsee siis paljon ajattelemattomuutta, päihtymisen himoa ja hyviä kontakteja, jotta pystyy toteuttamaan sen villin unelman, mitä olen nähnyt. Valtio luonnollisesti kustansi kaiken. Mieliherkkuni kautta aikain on ollut ehdottomasti kannabis, joka on nykyäänkin, tosin harvoin ja pieninä määrinä kerrallaan nautittuna erittäin hyvä nautintoaine rentoutumisen ja pohdiskelun yhdistämiseen. [Erittäin opettava, tosin psyykkisesti koukuttava, yhteiskunnallisten ja moraalisten egon tuotosten takia]. Extaasi(eli harvoin puhdas MDMA) oli teinipentuna se juttu jos piti lihaansa vilauttaa tanssilattialla[Opetti lähinnä kuinka vaarallisia satunnaiset kemikaalit ovat]. Katupiri oli uskomattoman sekoittava 4 vuoden kokemus, josta selviäminen on luonut itseluottamuksen ja ylpeyden, jota harvempi viitsii ääneen tuoda julki[jotain hyvinkin opettavaa, en suosittele kyllä kellekkään]. Opiaatit ovat olleet elämäni pahin ja ainut koukku bentsodiatsepiinien lisäksi, mutta vasta opiaatit vievät ihmisen riippuvuuteen, josta joko selviää hengissä tai sitten pääsee väistämättömään päämääräänsä.[opettavinta, kaikkein henkilökohtaisin lausahdus].

Mitä tulee opiaattien jälkeiseen elämään ja auvoiseen, tulevaan päivään; on psykedeelit se lainmäärämä huumausaine ryhmä, jossa oikeasti opitaan. Näitä ei koskaan löytynyt kadulta ja hyvä niin, sillä siinä maailmassa näiden käyttö ei olisi millään lailla pyhää tai edes käytännöllistä. Joten, kaikkein suurin kynnys omassa elämässäni on opiaatit[minulla ei ilmeisesti ollut muuta ongelmaa, joten päädyin synnyttämään itselleni sellaisen], joiden avulla näin pohjamudat. Parantumisprosessi siitä hevetistä tuo minut psykedeeleihin, joiden avulla olen saanut ratkottua päihdehakuisuuteen viittaavat ongelmani ja ymmärtänyt itseni osaksi kaikkea energiaa. Omassa tapauksessani voin siis ainoastaan sanoa, että tällainen polku oli pienen ihmisen kuljettava(ja siitä myös kärsittävä, mitä tulee rikosrekisteriin), että löytää elämälleen punaisen langan. Tarkoituksen, jota ei kerrota ääneen.

Loppujen lopuksi; ihminen joka käyttää päihteitä, on valinnut tiensä ja on pysäyttämättömisssä. Kun ihminen saapuu tiettyyn pisteeseen, se ajattelee. Mikäli ajattelu johtaa seuraavaan pysahdyspisteeseen, ihminen tajuaa, ettei ajatellut tarpeeksi. Päihteily jokatapauksessa opettaa, siitä ei ole epäilystäkään. Aina on tosin terveellisempiäkin tapoja saada ruoskaa. Kuten esim.....Pingis.... *splashh*
Image
h.s.t.

Post by h.s.t. »

Hyvin kirjoitettu _FOOL_!

Tällaisia tarinoita tahtoisin huumevalistajien kertovan, edes joskus.
Että on olemassa huumeita, ja huumeita...
Ei lyödä niitä kaikkia (tai oikeastaan mitään) siihen "kokeile kerran ja olet koukussa"- kastiin, ja että huumeella voi selvitä huumeesta.
Shakti
Psykonautti

Post by Shakti »

En sanoisi kokeneeni juuri minkäänlaisia "haittavaikutuksia". Tietysti joskus kun innostuu ja on pihalla useamman päivän putkeen, alkaa elimistö kysellä vitamiinien ja muun terveellisemmän perään. Se, mitä "kovempien aineiden" kanssa olen kokenut on paitsi tuhat ja yksi mielikuvitusmaailmaa ja oivallusta, myös henkisen hyvän olon. Liikaa kun alkaa stressata asioista, on hyvä käyttää pää nollatilassa. Sitten pystyy taas skarppaamaan opiskeluissa ja muissa.
Näin itselläni.
Candy is dandy but liquor is quicker
Yam
Karvakuono

Post by Yam »

Swd wrote:Hei

mutta niin on alkoholiinkin (400 per vuosi, Suomessa.)

Anteeksi vain mutta Pakko korjata.

Luin juuri hamppu.net:stä(luotettavasta artikkelista,ei kenenkään random tyypin kirjottamana), että alkoholiin kuolee suomessa n.3000 ihmistä vuodessa :|

Tupakkaan n.6000 :(
Tyhmänä tullaa ja viisaana kuollaa, Matkalla ihmiseltä kuoret pois vuollaa.
joviaali
Psykonautti

Post by joviaali »

Akuuttiin alkoholimyrkytykseen kuolee Suomessa ~400 ihmistä/vuosi, nuo isommat luvut ovat varmaankin alkoholinkäytön aiheuttamien sairauksien aiheuttamien kuolemien määriä.
felix qui potuit rerum cognoscere causas.
Ahab

Post by Ahab »

Johannes Vihàn wrote:Akuuttiin alkoholimyrkytykseen kuolee Suomessa ~400 ihmistä/vuosi, nuo isommat luvut ovat varmaankin alkoholinkäytön aiheuttamien sairauksien aiheuttamien kuolemien määriä.
Laskettaisiinkohan hukkumiset, kolarit yms. myös tuohon isompaan lukuun?
Greystoke
Tuppisuu

Post by Greystoke »

Huumekuolemia tapahtuu taas ~200 vuosittain. Nekin johtuu lähes poikkeuksetta jostain kovan luokan kamasta, kuten heroiinista. Laittaa vähän miettimään tätä vitun kaksinaismoralismia, valtiolla on monopolit alkoholista, mutta yli 2000 ihmistä vähemmän tappavia huumeita vastaan soditaan oikeen talvisodan sisulla. Suomi on perseestä.
lminoos
Karvakuono

Post by lminoos »

Greystoke wrote:Huumekuolemia tapahtuu taas ~200 vuosittain. Nekin johtuu lähes poikkeuksetta jostain kovan luokan kamasta, kuten heroiinista. Laittaa vähän miettimään tätä vitun kaksinaismoralismia, valtiolla on monopolit alkoholista, mutta yli 2000 ihmistä vähemmän tappavia huumeita vastaan soditaan oikeen talvisodan sisulla. Suomi on perseestä.
No Suomi toki on perseestä.. mut eiköhän tästä oo kuitenkin kiittäminen maailman (jenkkien!jippiii taas!) huumepolitiikkaa.. ja niin.. eihän noissa oo mitään järkeä. oikeesti
Anonyymi

Post by Anonyymi »

Suomen viranomaisten kanssa on muuten kiva jutella vaihtoehtopäihteistä :x
Yam
Karvakuono

Post by Yam »

Johannes Vihàn wrote:Akuuttiin alkoholimyrkytykseen kuolee Suomessa ~400 ihmistä/vuosi, nuo isommat luvut ovat varmaankin alkoholinkäytön aiheuttamien sairauksien aiheuttamien kuolemien määriä.
nii varmaan muuten ovatkin..olenpa minä tyhmä. :roll: Tuo "roll" -hymiö on aivan MAHTAVA! :roll: :lol:
Tyhmänä tullaa ja viisaana kuollaa, Matkalla ihmiseltä kuoret pois vuollaa.
octavio paz
Tuppisuu

Post by octavio paz »

tahan on ihan pakko sanoo etta ottaa paahan niin paljon toi oma tyhmyys kun nayttavasti toi liika polttelu vaikuttaa muistiin sillain etten pysty lukemaan koulua varten melkein ollenkaan.. johtuukohan laiskuudesta.. kai mutta silti pelottaa haittavaikutukset..
I'm playing the game
the one that will take me to my end
I'm waiting for the rain
to wash up who I am
snabel
Karvakuono

Post by snabel »

päihteet on viennyt minut syrjään yhteiskunnasta, niiden kautta oon nähny yteiskunnassa niin monta vikaa ja nykyään pääsäni pyörii vitusti salaliitto-säätöö kokoajan. päihteet on vienny mua uuteen maailmaan, joka on kokoajan läsnä, mutta hyvin piilotettu valheiden takana.

en koe tätä yhtään huonona asiana.

fyysisesti ei muuta kun ehkä pikkasen heikentyny kuulo, koska pajareis istun päivät luurit korvis täysillä musaa miksattaeesani, mutta tämäkään johdu kannabiksesta, vaan kannabiksen antamasta luovuudesta ja tuhansista melodioista mitää päähäni tulee kun pajarii poltan.