Ensimmäinen Ayahuasca uneni

Kertomuksia, pohdintoja ja ajatuksia kokemuksista eri tajunnantiloissa.
Jarza
Karvakuono

Ensimmäinen Ayahuasca uneni

Post by Jarza »

Eilinen oli aivan uskomatonta. Keittelin 8g Mimosaa ja 4g Harmalaa. Mimosat 4x20 minuuttia ja harmalat 4x10 minuuttia. En ole varma ajoista, kun vaihtelin vedet kun vedessä alkoi olla väriä. Keittelin siis tislattuun veteen ilman happoja. Olin pakastanut ainekset ennen kuin rupesin keittämään. Tanniinit annoin laskeutua jääkaapissa.

Sain litkut haihdutettua noin puoleen desiin. Ensin harmalan kippasin naamariin. Maku erittäin karvas ja kitkerä. Äkkiä vettä ja purkkaa. Pulssi hyppäsi, mutta palautui normaaliksi parin minuutin jälkeen. Ehkä se oli se maku ajattelin. Noin kymmenen minuutin päästä join Mimosat. Maku oli vielä pahempi. Jauhoinen ja riipivä. Menetin makuaistin tämän jälkeen. Jauhoin purkkaa että pääsin mausta eroon.

Melkein saman tien hiipi koko kehon täyttävä paha olo. Makoilin sängyllä, mutta oli pakko nousta istumaan. Tuntui että laatta lentäisi ihan kohta. Paha olo kuitenkin väistyi hieman ja menin makuulle taas. Vähän ajan päästä nousin istumaan. Tässä vaiheessa biisinä oli äänite ayahuasca seremoniasta viidakosta. Todella hyvä ja rauhoittava. Kaveri laittoi sen jälkeen intensiivisemmän biisin ja kun biisi käynnistyi tuntui tulvamainen paha olo pyrkiä ulos. Katselin mattoa ja sen mustat raidat rupesivat repeilemään todellisuudesta. Ne kiemurtelivat kuin madot ja lampun valo hajosi spectriksi pitkin mattoa. Päätin katsoa ämpäriin koska muuten sain liikaa tietoa tulvimaan päähäni. Ämpärin pohja tuntui turvalliselta.

Kohta kuitenkin huomasin, että ämpärin pohja alkoi muuttumaan. Se olikin kaivo ja toisella puolella oli jotain. Mietin, että jos minun pitää itse aloittaa oksentaminen kun olen valmis, mutta nämä ajatukset karisivat heti kun oksentaminen alkoi. Oksentaminen oli elämäni raivokkainta ja muistan huutaneeni todella lujaa. Oksentaminen tuntui hyvältä ja päästin kaiken ulos. Syöksyin kaivoon ja mikään ei ollut enään todellista.

Menin makuulle ja katsoin kattoon. Katto oli puulaudoista rakennettu ja punainen laavalamppu valaisi sitä hennosti. Puiden oksakohdat rupesivat lähettämään kirkkaan oransseja aaltoja kuin vesipisarat kun tippuvat veteen. Aaltoja tuli kokoaika lisää ja ne rupesivat menemään päällekkäin. Katto peittyi näihin aaltoihin. Muistan laittaneeni silmät kiinni ja näkeväni erilaisia geometrisiä kuvioita. Ne muodostuivat kokoaika tarkemmiksi. Huomasin niiden muodostuvat pienistä värikkäistä osista. Tajusin että niiden täytyi olla atomeita tai ehkä jopa elektroneita ja protoneita.

Kuviot muodostivat mystisiä kirjaimia ja lauseita. Avasin silmäni. Ruumiini alkoi tärisemään todella voimakkaasti. Tai siltä tuntui. Tärisin ja tuntui aivan mahtavalta. Tuntui että otin liikaa. En pysty tähän. Epäilin itseäni ja pidin kiinni minuudestani. Sitten räjähti. En muistanut missä olen. En tienny kuka olen, mikä olen, miksi olen. En tienny ottaneeni ayahuascaa. Kaikessa oli viimein järkeä.

Katsahdin vahingossa sivulle päin. Tajusin jonkilaisen tason (seinä) vieressä. Siirryin kaksiulotteisuudesta kolmiulotteisuuteen. Seinä näytti siniseltä viidakolta. Katsahdin toiseen suuntaan. Kaikkialta räjähti minua päin pieniä hiukkasia, josta kaikki rakentui. Tuntui ylivoimaiselta katsoa niin montaa asiaa yhtäaikaa. Päässäni oli miljoonia ajatuksia, pystyin valitsemaan niitä kuin tv-kanavia. Katselin kaveriani ja huomasin olevani jonkun muun tietoisen otuksen kanssa. Kaverin liikkeet olivat ylikorostuneita ja puheessa oli outoja vivahteita. Tajusin miksi hän teki kaikki asiat mitä hän teki. Hänen kasvonsa säteilivät eri väristä valoa.

Aloitin keskustelun ensimmäistä kertaa. Tätä ennen en ollut hokenut muuta kuin "huhhuh". En ollut koskaan kyennyt näkemään hänen päänsä sisään näin hyvin. Keskustelin hänen kanssaan asioista ja samalla näin kaiken mistä keskustelimme rakentavan kuvia pääni sisään. Olin ääni hänen huoneessaan. En ihminen ollenkaan.

Liikutin kättä. En tuntenut mitään. Tajusin taas että olin ihminen, mutta en tuntenut omaa ruumistani tai ruumiillisia tarpeitani. Katselin tilannetta jostain toisesta kuvakulmasta. Kaverin kuvakulmasta. Luulin olevani hän. Muistan miettineeni, että olemme kaikki yhtä.

Ajattelin olevani kuollut. Mitä sillä sitten tarkoitetaankaan. Tuntui hyvältä vain olla ja nauttia kaiken kauneudesta. Huomasin palelevani ja pyysin peittoa. Kaveri heitti peiton päälleni. En tuntenut mitään. Sain myös paidan, joka oli vaikea laittaa päälleni koska en tuntenut käsiäni enkä osannut käsittää paidan muotoja.

Näin koko elämäni tähän hetkeen asti. Se oli vain robottimaista suorittamista. Kävin terapiaa kaverini avustuksella. Olin matkalla tutustumaan aitoon itseeni. Muistan ajatelleeni, että tämä kokemus muuttaa ihmistä. Hyvällä tavalla. Pystyin näkemään elämäni uudella tavalla. Arvostamaan kaikkea mitä minulla on. Jos en ole tyytyväinen johonkin mikään ei estäisi minua muuttamasta sitä. Elämä on valintoja. Näin monet elävän elämää jota he eivät halunneet. He vain joutuivat siihen. He ylläpitivät kulissia ja tukahduttivat itsensä. Tunsin myötätuntoa. Huomasin silmäni olevan kosteat. Ehkä itkin... ehkä ne olivat vielä kosteita oksentamisesta.

Aloin laskeutua todellisuuteen. Palasin ruumiiseeni ja pyysin vettä. Niistin myös nenäni. Olin hieman alakuloinen, koska muistan ajatelleeni kuinka yksinkertaista kaikki loppujen lopuksi on. Näin elämän isona laatikkona. Laatikkoon kurkattuani näin siellä pienempiä laatikoita. Laatikoissa oli muunmuassa: fysiikan lait, matemaattiset lait jne. Tajusin että ihminen järjestelee asioita, jotta voi käsitellä tätä tietotulvaa. Ajattelin mitä tapahtuu mielessäni kun näen esim. Kissan aivot saavat kuvan kissasta ja päädyn eläinlaatikkoon. Sieltä vertailen kissan tunnusmerkkejä ja mikä passaa parhaiten näkemääni valitsen sen. Tähän todellisuudessa ei kulu kuin todella vähän aikaa, mutta pystyin ajattelemaan tämän vaiheittain.

Keskustimme elämästä kaverin kanssa. Tunsin että hän tajusi kaiken mitä sanoin hänelle. Hän sanoi minun puhuvan aivan normaaleja juttuja, mutta eri näkökulmasta josta monet eivät osaisi niitä katsoa. Nautin keskustelemisesta. Kertasimme asioita ja muistelin näkemiäni asioita. Olo oli helpottunut. Tunsin palaavani kotiin. En tiennyt kauan aikaa oli kulunut. Kokemus tuntui koko elämäni pituiselta.

Musiikki muokkasi kokemuksia. Tunnistin biisit aluksi. Sitten ne yleensä räjähtivät ylitse ja en enään kuullut musiikkia. Elin sitä. Rauhalliset biisit saivat aikaan todellista euforiaa. Intensiivisemmän chillout biisit lähettivät kauas tästä maailmasta.

Seuraavana päivänä olo oli kuin uudesti syntynyt. Tunsin itseni onnelliseksi ja tasapainoiseksi. Tiesin viimein kuka olen. Sanoin itselleni: Oli mukava viimein tutustua.

------------------------------
Arvioita:
0 min - Join Harmalan
10 minuuttia - Join Mimosan
20 minuuttia - La purga
2 tuntia - trippailua ajantaju ihan hukassa. Sen jälkeen aloin pikku hiljaa käsittää mitä tapahtui ja kuinka kauan olin maannut sängyllä.
4 tuntia - pystyin kävelemään ja toimimaan melko normaalisti. Jälkipyykki oli käyty läpi kaverin kanssa.
Ayrenum
Lepakko

Re: Ensimmäinen Ayahuasca uneni

Post by Ayrenum »

Hieno ja sujuvasti kirjoitettu trippiraportti! Onnea uudelle elämälle.
olet oikeassa.
Jarza
Karvakuono

Post by Jarza »

Ayrenum wrote:Hieno ja sujuvasti kirjoitettu trippiraportti! Onnea uudelle elämälle.
Kiitos.
Happotatti
Apteekki

Post by Happotatti »

Hyvin kerrottu ja jäsennelty
Valehdeltaisko, että kaikki ois kohta ihan vitun hyvin?
Ahab

Post by Ahab »

Kuulosta tutulta ja siltä että alkaa olemaan taas itsellänikin aika katsahtaa maailmaa avoimin silmin. Tosi hyvin kerrottu. Sitä on vaikea kuvailla.
Voisitko kertoa vielä tuon ayahuasca-äänitteen nimen? Olen huomannut että ne kyllä osaa hommansa kun olen niitä ayahuascoissa kuunneellut.
Jarza
Karvakuono

Post by Jarza »

Ahab wrote:Kuulosta tutulta ja siltä että alkaa olemaan taas itsellänikin aika katsahtaa maailmaa avoimin silmin. Tosi hyvin kerrottu. Sitä on vaikea kuvailla.
Voisitko kertoa vielä tuon ayahuasca-äänitteen nimen? Olen huomannut että ne kyllä osaa hommansa kun olen niitä ayahuascoissa kuunneellut.
http://www.jaguarfeather.com/greenmagic4
Tuolta sivulta sen saa ilmaiseksi. Luulin olevani viidakossa kun tuo soi.
Tämä reportti olisi ollut luultavasti vielä pidempi jos olisin päässyt kirjoittamaan heti kokemuksen jälkeen. Ihmeen hyvin muistin kuitenkin vielä seuraavana aamuna. Vaikea kyllä kuvailla, mutta uskoisin, että jos on kokenut huascan voi jotenkin samaistua kerrottuun.

Mietin jälkeenpäin, että kuinkahan paljon ehti imeytyä dmt:tä kun oksensin suhteellisen nopeasti.
Ahab

Post by Ahab »

Jarza wrote:http://www.jaguarfeather.com/greenmagic4
Tuolta sivulta sen saa ilmaiseksi...
Vaan tuo 8.30min pätkä? Ei muuta?
Jarza
Karvakuono

Post by Jarza »

Ahab wrote:
Jarza wrote:http://www.jaguarfeather.com/greenmagic4
Tuolta sivulta sen saa ilmaiseksi...
Vaan tuo 8.30min pätkä? Ei muuta?
Jep se. Aika vaikea löytää noita ns. alkuperäisiä rituaaleja. :(
spasm
OD

Post by spasm »

Bravissimo! Mahtavaa.

Annoit inspiraationkin :)
Kylmyys johtuu lämpötilasta.
_FOOL_
Apteekki

Post by _FOOL_ »

Tässäpä lisää icaroita a la Don Marcial.
Äänenlaatukin on ihan hyvä.

http://www.youtube.com/watch?v=gqvlVbJ7 ... t%20icaros
Image
aphos
Kameleontti

Post by aphos »

Huhhuh, olipa taas ryöpytystä. Hyväksi kokemani setti (kyse on nyt siis Mimosahuascasta, ei Caapista, neljäs kerta):

8-10g Mimosaa
3-5g Syrian Rue:ta

Keittelin kumpaakin vain ~25 min, suodatin, ja haihdutin nesteet n.½ desiin. Sitten jäähdytykseen ja puolen tunnin kuluttua huiviin. Parinkymmenen minuutin kuluttua tuli fiilis, että olin tyrinyt jotain, mutta tuttu oksennusreaktio tuli aika pikaisesti tuon jälkeen. Vessaan vaan ja tavaraa molemmista päistä ulos.

Sitten iski se normaali kuumotus, ja ilmapiiri oli todella aavemmainen. Tuli pikaisesti kylmä, ja oli pakko hypätä vällyihin, myös sen takia, että oli vaikea liikkua. Makasin silmät kiinni liikkumatta määrittelemättömän ajan (todellisuudessa varmaan jotain 10 min.) ja kun avasin silmät, koko ympäristö oli sanoinkuvaamattoman vääristynyt, samalla äärimmäisen skarppi. Kaikki (jopa ilma) oli täynnä geometrisiä spiraaleita, symmetrisiä kuvioita, ja kuvittelin pystyväni näkemään kaikki hiukkaset erillisinä, ikäänkuin pointillisena 3-D maalauksena. Ulkopuolinen (ihmisten) maailma tuntui täysin absurdilta, ja koin koko olemassaolon tavallaan illuusiona, jonka takana on jotain.. jotain.. puhdasta valoa..

Tätä kesti jonkin aikaa, mutta lopulta (n. tunnin päästä) tuli se lopullinen, kosminen, ääretön "YES".. ja tuntui kun koko universumi olisi antanut kunnon jättipusun. Tässä vaiheessa jotenkin tajunta meni kiinni, ja leijailin jossain järjettömässä euforiassa kiittäen siitä, että olin saanut kokea tämän kaiken.

Sitten menin parvekkeelle tupakalle.

The End.

edit: moni asia jää tästä puuttumaan, ja montaa asiaa en pysty sanoiksi pukemaan, mutta jääköön vaikka ensi kerraksi..
tRip
Moderator

Post by tRip »

aphos wrote:Ulkopuolinen (ihmisten) maailma tuntui täysin absurdilta, ja koin koko olemassaolon tavallaan illuusiona, jonka takana on jotain.. jotain.. puhdasta valoa..

Tätä kesti jonkin aikaa, mutta lopulta (n. tunnin päästä) tuli se lopullinen, kosminen, ääretön "YES".. ja tuntui kun koko universumi olisi antanut kunnon jättipusun. Tässä vaiheessa jotenkin tajunta meni kiinni, ja leijailin jossain järjettömässä euforiassa kiittäen siitä, että olin saanut kokea tämän kaiken.
Tuntuu, että ainakin ayahuascassa tuli voimakkaimmin se tunne, että kaikki se yhteiskunta ja kulttuuri ympärillä on täyttä kulissia.
Jollaintapaa juuri se mahdollisti sen, että sitä oli ikäänkuin ihmisyyden alkulähteellä.. Lähempänä luontoa ja ihmisyyttä. Ja sekös sai sainoinkuvaamattoman euforian aallon pyyhkäisemään läpi kehon ja mielen. Sitä on ikäänkuin juuri siinä luonnontilassa, ilman sitä kaikkea yhteiskunnan luomaa illuusiota.

Äärettömän vaikea selittää tuo mitä hain takaa :/
Keep it unreal.

Vaultti.net - coming soon..
Ahab

Post by Ahab »

tRip wrote:Äärettömän vaikea selittää tuo mitä hain takaa :/
Muistui mieleen että tuosta on puhuttu ennenkin viewtopic.php?f=8&t=858&p=17176&#p17176
MetsänNeito
Apteekki

Post by MetsänNeito »

Mahtavaa ihanaa, kylmät väreet ja silmät kostui. Upeaa.
"It is your mind that creates this world"
-The Buddha-
Halluusi
Psykonautti

Post by Halluusi »

Todella hyvin kirjoitettu ja mielenkiintoinen trippi!
tRip
Moderator

Post by tRip »

Aivan loistavasti kuvailtuna ayahuasca..
Sitä se on.

Tämä synnytti kipinän, että olisi itselläkin aika katsastaa kuka olen ja mihin suuntaan oikein olen menossa..
Kokea kaikki ne tunteet.. Koko se tunteiden laaja spektri..
Nähdä jotain sanoinkuvaamattoman kaunista..
Kelata elämäänsä kuin filmiä..

Turvautuen siihen ajatukseen, että se on vain unta..
Keep it unreal.

Vaultti.net - coming soon..
Jarza
Karvakuono

Post by Jarza »

Huh tästä on tasan kuukausi. Aika on mennyt kuin siivillä. Kokemus ei ole unohtunut ja taisin muuttua pysyvästi. Ayahuasca on todellakin jotain pyhää. Täytyy vieläkin sulatella kaikkea kokemaani. Hyvää syksyn jatkoa kaikille ja kiitos kommenteista.
tositoimija
Karvakuono

Post by tositoimija »

Jarza wrote:Huh tästä on tasan kuukausi. Aika on mennyt kuin siivillä. Kokemus ei ole unohtunut ja taisin muuttua pysyvästi. Ayahuasca on todellakin jotain pyhää. Täytyy vieläkin sulatella kaikkea kokemaani. Hyvää syksyn jatkoa kaikille ja kiitos kommenteista.
Tuo on kyllä totta..
kun huascasta kunnon annokset ottaa.. niin se kyllä tosiaan muuttaa ihmistä.
mikä on ihmeellistä mutta se vaan on niin :D
growy
Kameleontti

Post by growy »

Aivan mahtava trippi/trippikertomus ollut sulla!
Kuten monille muille,synnytti itellekkin kipinän..
Ulottuvuuksien kuvitteleminen on meille vaikeaa, koska elämme kolmiulotteisessa avaruudessa ja kiidämme ajan mukana eteenpäin.
deadbugs
Tuppisuu

Post by deadbugs »

hyvin kirjoitettu stoori. todellisuudenjäsennys-havainto oli erityisen mielenkiintoinen.
Näin elämän isona laatikkona. Laatikkoon kurkattuani näin siellä pienempiä laatikoita. Laatikoissa oli muunmuassa: fysiikan lait, matemaattiset lait jne. Tajusin että ihminen järjestelee asioita, jotta voi käsitellä tätä tietotulvaa. Ajattelin mitä tapahtuu mielessäni kun näen esim. Kissan aivot saavat kuvan kissasta ja päädyn eläinlaatikkoon. Sieltä vertailen kissan tunnusmerkkejä ja mikä passaa parhaiten näkemääni valitsen sen. Tähän todellisuudessa ei kulu kuin todella vähän aikaa, mutta pystyin ajattelemaan tämän vaiheittain.
nothing is true - everything is permitted.
Anonyymi

Post by Anonyymi »

Todentuntuista tavaraa :shock: Pitää kokeilla jossain vaiheessa.
aphos
Kameleontti

Post by aphos »

Paljon on tapahtunut noiden trippien jälkeen. En viitsi tästä kuitenkaan alottaa uutta threadia joten pistetään tänne perään. Aya-sensaatiot ovat kyllä omaa luokkaansa, jossain vaiheessa tuli sellaisia fiiliksiä, että tavallaan valo lähtee päästä neljään/viiteen suuntaan, sykähdyksiä. Noiden hallujen määrä on todellakin aika älytön, melkoista ryöpytystä. En tiedä tekikö tämä mitään järkeä vai ei.. :mrgreen:
Jarza
Karvakuono

Post by Jarza »

Sattuipa jännä juttu. Luin tieteellistä artikkelia aivoista ja niiden tavasta tallentaa tietoa ja oli kuin olisin lukenut omia ajatuksia joita kirjoitinkin jo reporttiin. Olin pähkäillyt asian juuri samalailla. En uskonut että psykedeelit herättäisivät vakavasti otettavia ajatuksia ja teorioita, mutta mimosahuasca näyttää olevan jotain ainutlaatuista. :shock:
Ahab

Post by Ahab »

Onko tuo artikkeli netissä luettavissa tai voisitko kertoa hieman millaisesta teoriasta on kyse? Toisissa kulttuureissa ayahuasca tms. on ainoa oikea keino hankkia tietoa.
_FOOL_
Apteekki

Post by _FOOL_ »

Ahab wrote:ainoa oikea keino hankkia tietoa.
Amen!
Image
HZB
Psykonautti

Post by HZB »

Tiede ja deelit on molemmat ihan kivoja tiedonkartutustapoja, en kuitenkaan usko että päässälaskun harjoittaminen tai huumeen syöminen itsessään olisivat ainakaan tiedon määrää kartuttavia tekijöitä.

Ja tosiaan psykologia kai väittää että ihmisellä on tämmönen valtavien alaotsikkojen hakemisto/kirjasto/varastohalli, josta sitten etsitään vastaavuuksia tosielämän tilanteisiin, ja sinne myös jonkun prosessin seurauksena asentuu tätä kohdattua informaatiota.
Nabaztag (Joka muuten on muinaista klingonimurretta galaksin toiselta puolelta ja viittaa kuulemma paikallisiin pörröisiin mutta isokorvaisiin loikkiviin sienieläimiin) ,...