Ilex guayusa

Keskustelua muille alueille sopimattomista kasveista ja yhdisteistä.
Dagga
Apteekki

Ilex guayusa

Post by Dagga »

Tuo taitaa olla ihan laillinen kasvi. Joten saako kysyä et mistä siemeniä saisi helposti?
Korkein kofeiinipitoisuus kasveista siinä ainakin on. Oiskohan tuosta miellyttäväksi kahvinkorvikkeeksi?
http://en.wikipedia.org/wiki/Ilex_guayusa
Image
Shro
Apteekki

Re: Ilex guayusa

Post by Shro »

Itse olen muutamia kertoja tehnyt itselleni teetä kyseisen kasvin lehdistä ja kahvin korvikkeena todella hyvä.
Itselläni ihan kahvista menee yleensä maha sekaisin ja muutenkin kroppa menee aivan sekaisin (naama puutuu yms). ilex guayusalla ei tätä ongelmaa ole.
Ahab

Post by Ahab »

Ihan mukava keittää tota vaikka litra mukaan ja lähteä puistoon notkumaan. Ihan hyvän makuistakin. Jotain samaa kuin chackruunassa. Niin sanotaanhan tuosta että jotkut sitä ayahuascaankin laittaa lisäksi.
magiclymagical
Apteekki

Post by magiclymagical »

Ahab wrote:Ihan mukava keittää tota vaikka litra mukaan ja lähteä puistoon notkumaan.
Tulee mieleen kauhukuva teineistä jotka keittää pari litraa kahvia ja lähtevät notkujen toivossa viettämään iltaa. :lol:

Edit: Siis sillä että lukevat tuon ja käsittävät, että kofeiinista saa helvetinmoiset olot. :P
Mun ajatukset on vaan mun ajatuksii, sul on vapaus miettii omia.
Ahab

Post by Ahab »

Niin eihän tuosta yksin niin kummoisia oloja saa (jossain oli kyllä että suuremmilla annoksilla se olisi hallusinogeeninen) mutta jos vaikka jointteja polttelee ja kaipaa jotain juomista ja tähän vuoden aikaan myös lämmikettä niin mikäs siinä.
http://en.wikipedia.org/wiki/Ilex_guayusa
Shro
Apteekki

Post by Shro »

Itse pidän mausta ja menee tosi hyvin teen tilalla ja lämpimänä juomana esimerkiksi syksyllä tai vaikka pilkkimisreissulle ja ties minne.
Itse huomaan myös piristymisen ja se on jonkin verran erilainen mitä kofeiinista saan.
Guayusalla se on jollain tapaa puhtaampi kuin, isosta määrästä kofeiinia tulee jotenkin niin paljon eräänlaista bodyloadia(jos sitä siksi voi kutsua)

edit: Huoh, onpa järkevän lauseen muodostaminen nyt vaikeaa. Täytyy nukkua
spasm
OD

Post by spasm »

Shro wrote:Itse pidän mausta ja menee tosi hyvin teen tilalla ja lämpimänä juomana esimerkiksi syksyllä tai vaikka pilkkimisreissulle ja ties minne.
Itse huomaan myös piristymisen ja se on jonkin verran erilainen mitä kofeiinista saan.
Guayusalla se on jollain tapaa puhtaampi kuin, isosta määrästä kofeiinia tulee jotenkin niin paljon eräänlaista bodyloadia(jos sitä siksi voi kutsua)

kofeiiniahan tuossa juuri on..
Kylmyys johtuu lämpötilasta.
Shro
Apteekki

Post by Shro »

spasm wrote:
Shro wrote:Itse pidän mausta ja menee tosi hyvin teen tilalla ja lämpimänä juomana esimerkiksi syksyllä tai vaikka pilkkimisreissulle ja ties minne.

kofeiiniahan tuossa juuri on..
Niin on, ja paljon muita eri yhdisteitä ja kemikaaleja kuin kahvissa.
growy
Kameleontti

Post by growy »

En voi nyt ottaa suoraa lainausta,mutta Shamaanin Tie -nimisessä kirjassa mainitaan myös kyseinen kasvi. Ei minkäänlaista muistikuvaa että miltä sivulta mutta ekaa kappaletta taisi olla. Siinä mainittiin jotain että äijä oli tullut johkin kylään ja kylä oli heti tarjoamassa hänelle tätä teetä, ja ensikertalaisia varoitettiin että juoma oli hyvin koukuttavaa. Siinä mainittiin myös että juoma olisi erittäin piristävää ja tuottaa hyvää oloa. Mies mainitsi myös että melkein koko kylä oli juoman ansiosta koko päivän "pilvessä".. Joku ketä omistaa kirjan/tietää paremmin,korjatkoot. Itse en omista kirjaa mutta lukenut olen,pitkän aikaa sitten..
Ulottuvuuksien kuvitteleminen on meille vaikeaa, koska elämme kolmiulotteisessa avaruudessa ja kiidämme ajan mukana eteenpäin.
Aukikco
OD

Post by Aukikco »