siementen tilaaminen/hankkiminen.

Keskustelua muille alueille sopimattomista kasveista ja yhdisteistä.
hatsibooi
Tuppisuu

siementen tilaaminen/hankkiminen.

Post by hatsibooi »

Mikäpä olisi helpoin/halvin/luotettavin tapa. itse kun olen nyt ensimmäistä kertaa omaa satoa laittamassa.

Jatkokysymyksen että paljon noista siemenistä kannattaa maksaa?
Last edited by hatsibooi on Thu 05 Oct 2006, 22:02, edited 1 time in total.
Eiköhän siitä kuiteski kokemuksena jää varmasti plussalle...
Kuumotus
Lepakko

Post by Kuumotus »

Mitä aiot kasvattaa? Kannabista?
4:20
TiiEitsKay
Lepakko

Post by TiiEitsKay »

helpoin, halvin ja luotettavin tapa on tietty saada niitä kaverilta :)
hatsibooi
Tuppisuu

Post by hatsibooi »

juu, kannabista.
Eiköhän siitä kuiteski kokemuksena jää varmasti plussalle...
MetsänNeito
Apteekki

Post by MetsänNeito »

Googlesta löytyy yllättävän paljon hakusanoilla "cannabis seeds" tms...
Tilaat kotio.
"It is your mind that creates this world"
-The Buddha-
Anzai
Tuppisuu

Post by Anzai »

Ajattelin tilata suomee peyoten kasvatussettejä. Ovatko ne suomessa laillisia, ja jääkö niitä tulliin? Entä jos jää, olenko vaikeuksissa? :shock:
Tyhmä Kansalainen
Lepakko

Post by Tyhmä Kansalainen »

ikävä kyllä kauppojen mainostaminen muistieni mukaan on vähän siinä ja siinä täällä, mutta hamppu.netin (tämän jo varmaan kaikki tietää eikä ole kauppa, eli uskoisin että osoitteen saa vapaasti kertoa ilman, että kukaan siitä suuttuu?) puolella kun heität hakusanaksi vaikkapa "siemenpankkeja" tulee ihan kiva lista kauppoja... Siellä onkin ollut keskustelua yhdestä mokomuksesta, joka piilottaa siemenensä hyvin erillaisten pientavaroiden sisälle ja kiinnijäämisen riski on erittäin pieni...
Itse en maksaisi siemenistä mielelläni mitään vaan se on mielestäni enemmänkin periaatteella kasvattajalta kaverille ja siitä etenepäin ilmaiseksi... mutta jos on pakko ostaa niin ne halvimmat 15-20 euroa / 10 - 15 kpl olisi se minkä itse korkeintaan maksaisin. :wink: Lainaten mainosta "se nyt on vain tyhmää maksaa liikaa." :D

Peyote kysymykseen en kamalasti osaa vastata, mutta käsitykseni mukaan laittoman puolelle menevät... itse tosin silti olen ajatellut siementen tilaamista kun niitä ei kellään kaverilla ole kasvamassa... Siemenet menevät helpommin läpi kuin kokonainen kasvatuskitti joita myydään...
Mutta oliko san pedro jonka näköisiin kaktuksiin on törmätty ihan suomenkin puolella ja itselläni istuu erehdyttävästi Lophophora Williamsiia muistuttava kaktuksen poikanen kotona, joka on suomesta kotoisin... onhan sitä joku sanonut, ettei kukkakaupoissa kaktuksista kamalasti tiedetä tai niiden lajikkeista... :roll: Siitä vain etsimään jos tullia pelkää. :D
h.s.t.

Post by h.s.t. »

Anzai wrote:Ajattelin tilata suomee peyoten kasvatussettejä. Ovatko ne suomessa laillisia, ja jääkö niitä tulliin? Entä jos jää, olenko vaikeuksissa?
Voi olla, että olen ihan väärässä, mutta mun mielestä peyoten siemenet ei pitäis olla laittomia. Ite tilasin joskus ruotsista, tuli suoraan kotiin postiluukusta sellasessa pahvikirjekuoressa, ja sisällä oli lasku. Eli periaatteessa jos oisin ollut kieron epärehellinen, oisin saanut siemenet ilmaiseksi, mutta tietenkin luonnollisesti maksoin, onhan se hienoa että joku jaksaa pitää moista palvelua yllä.

Menestyksekkäitä siemeniä... :wink: :wink:
Tyhmä Kansalainen
Lepakko

Post by Tyhmä Kansalainen »

h.s.t. wrote:
Anzai wrote:Ajattelin tilata suomee peyoten kasvatussettejä. Ovatko ne suomessa laillisia, ja jääkö niitä tulliin? Entä jos jää, olenko vaikeuksissa?
Voi olla, että olen ihan väärässä, mutta mun mielestä peyoten siemenet ei pitäis olla laittomia. Ite tilasin joskus ruotsista, tuli suoraan kotiin postiluukusta sellasessa pahvikirjekuoressa, ja sisällä oli lasku. Eli periaatteessa jos oisin ollut kieron epärehellinen, oisin saanut siemenet ilmaiseksi, mutta tietenkin luonnollisesti maksoin, onhan se hienoa että joku jaksaa pitää moista palvelua yllä.

Menestyksekkäitä siemeniä... :wink: :wink:
Siemenistä en itse tosissaan tiedä, että mikä on politiikka tai miksi se on lähivuosina muuttumassa... Mutta eiköstä peyotet sisällä vähän liikaa pitoisuuksia, että niitä saisi laillisesti tilata ulkomailta "esikasvatettuina"? Siemenistä en usko, että jäävät tulliin yksinään...
Lasipallo
Kameleontti

Post by Lasipallo »

Tyhmä Kansalainen wrote:Itse en maksaisi siemenistä mielelläni mitään vaan se on mielestäni enemmänkin periaatteella kasvattajalta kaverille ja siitä etenepäin ilmaiseksi... mutta jos on pakko ostaa niin ne halvimmat 15-20 euroa / 10 - 15 kpl olisi se minkä itse korkeintaan maksaisin. :wink: Lainaten mainosta "se nyt on vain tyhmää maksaa liikaa." :D
Hyvästä genetiikasta kannattaa maksaa. Nykyäänkään monet ihmiset ei osaa ollenkaan tehdä siemeniä ja tuloksena on risuja.

Ei kannata tilata kittiä, ellei ole ylimääräistä rahaa. Itse kokoamalla omat setit se on huomattavasti halvempaa ja mukavampaa.

Siemenien pitäisi tulla läpi ilman mitään ongelmia, ensinnäkään ei kukaan tunnista niitä ja toiseksi kaikki siemenet ovat periaatteessa laillisia.
Last edited by Lasipallo on Tue 17 Oct 2006, 00:42, edited 1 time in total.
They were tattooed from head to foot, and they brandished cutlasses and big clubs with spiked knobs. They shouted ferociously in their native Finnish, and they swung cutlass and club as if berserk, sometimes felling their own men in their fury.
growy
Kameleontti

Post by growy »

eikös tuolla hamppu.netis oo sellanen basaari mis kans myydää/joskus lahjoitetaan siemeniä.?
Tsigis
Karvakuono

Post by Tsigis »

Tilaa netistä itse tilansin N.S:istä.
Tuli 1,5 viikon jälkeen rahan lähetettyä postissa :lol:
Nyt on 10 Misty siementä odottamassa kasvuun pääsyä.
Sekasin kuin seinäkello!
shpongled
Tuppisuu

Post by shpongled »

Kannabiksen siemeniä usein mikitetään tullissa ja päästetään sitte läpi vastaanottajalle. Toki riippuu mistä tilaa. Joissain shopeissa siemenet tulevat nätisti diskreetisti pakattuna, joissain isoin mainoksin ja bannerein, jolloin varmasti mikitetään
Delirium Tremens
Kameleontti

Post by Delirium Tremens »

shpongled wrote:Kannabiksen siemeniä usein mikitetään tullissa ja päästetään sitte läpi vastaanottajalle. Toki riippuu mistä tilaa. Joissain shopeissa siemenet tulevat nätisti diskreetisti pakattuna, joissain isoin mainoksin ja bannerein, jolloin varmasti mikitetään
Pitäneekö paikkansa? Ei olisi ensimmäinen kerta, kun tulli syyllistyy laittomuuksiin(heheh).
AD_HD @ synirc
kujanaskuli
Psykonautti

Post by kujanaskuli »

Tsigis wrote:Tilaa netistä itse tilansin N.S:istä.
Tuli 1,5 viikon jälkeen rahan lähetettyä postissa :lol:
Nyt on 10 Misty siementä odottamassa kasvuun pääsyä.
Vähän offtopic mut hyvän ostoksen teit ku mistyä tilasit :) ite tilasin samast paikast samaa lajia ja hyvin potki :D
"It's not a war on drugs, it's a war on personal freedom, it´s what it is ok?. Keep that in mind at all times. Thank you!"
Nickya
Tuppisuu

mistäköhän sais ostettua kukan siemeniä

Post by Nickya »

ois kiva tilata jostain kukan siemeniä,
mistäköhän se onnistuis
spasm
OD

Re: mistäköhän sais ostettua kukan siemeniä

Post by spasm »

Soita Wake & Bake pizzeriaan, ja tilaa yks Bob Marley extra crispy.

Tai sit google on kans hyvä kauppa, siel on myynnissä vaikka mitä.
Kylmyys johtuu lämpötilasta.
Shro
Apteekki

Post by Shro »

Kukan siemeniä löytää kukkakaupoista sekä sesonkiaikoina jopa lähimmästä ruokakaupastasi.
Kalastaja

Post by Kalastaja »

Shro wrote:Kukan siemeniä löytää kukkakaupoista sekä sesonkiaikoina jopa lähimmästä ruokakaupastasi.
Mutku se haluu tilata!
Lymykonna
Kameleontti

Post by Lymykonna »

http://www.ekolo.net/

Hampunsiemeniä löytyy.
frapathea

Post by frapathea »

Kalastaja wrote:
Shro wrote:Kukan siemeniä löytää kukkakaupoista sekä sesonkiaikoina jopa lähimmästä ruokakaupastasi.
Mutku se haluu tilata!
Pyh! Vai ei kuitupellavat ja pelargoniat kelpaa...
mauseri
LD50

Post by mauseri »

saako suomeen tilata hampun siemeniä?jos ei,niin mikä todennäköisyys on et jää tulliin?
"Hampaita ei tarvita, metaa ja baariin"
RiotStarter
Apteekki

Post by RiotStarter »

mauser1911 wrote:saako suomeen tilata hampun siemeniä?jos ei,niin mikä todennäköisyys on et jää tulliin?
Joo saa..Ei ne tulliin jää.En oo kuullu yhtäkää tapausta että ois jääny. 8)
2000-luvun sakilainen.
mauseri
LD50

Post by mauseri »

RiotStarter wrote:
mauser1911 wrote:saako suomeen tilata hampun siemeniä?jos ei,niin mikä todennäköisyys on et jää tulliin?
mites kun en omista luottokorttia,onnistuuko tilaukset ilman sitä jos onnistuu niin miten?
RiotStarter
Apteekki

Post by RiotStarter »

mauser1911 wrote:
RiotStarter wrote:
mites kun en omista luottokorttia,onnistuuko tilaukset ilman sitä jos onnistuu niin miten?
Itse en ole koskaan maksanut luottokortilla koska olen sen verran kuumottaja :lol: Käteistä olen lähettänyt.Pakkaa setelit kirjeeseen silleen ettei ne näkyis läpi.Hyvin toimii 8)
2000-luvun sakilainen.
mauseri
LD50

Post by mauseri »

mites kun en omista luottokorttia,onnistuuko tilaukset ilman sitä jos onnistuu niin miten?[/quote]

Itse en ole koskaan maksanut luottokortilla koska olen sen verran kuumottaja :lol: Käteistä olen lähettänyt.Pakkaa setelit kirjeeseen silleen ettei ne näkyis läpi.Hyvin toimii 8)[/quote]

ens kesänä lähimaastossa kasvaa sit aika paljon kukkia..kaunista...
mauseri
LD50

Post by mauseri »

:roll:
Last edited by mauseri on Sat 04 Aug 2007, 01:34, edited 1 time in total.
mauseri
LD50

Post by mauseri »

olen päättänyt että tilaan ulkokasvatukseen sopivia siemeniä.nyt ois kysymys:MIKÄ lajike?kokemuksia/saatuja määriä/hoito-ohjeita ynm.?
frapathea

Post by frapathea »

Lue säännöt, noit osoitteita ei saa laittaa eikä kauppojen nimiä
mauseri
LD50

Post by mauseri »

frapathea wrote:Lue säännöt, noit osoitteita ei saa laittaa eikä kauppojen nimiä
anteeksi kamalasti