Korvaushoito

Keskustelua opiaateista, opioideista, bentsodiatsepiineista ja muista sedatiiveista, sekä niiden turvallisesta käytöstä.
Trapped
Psykonautti

Re: Korvaushoito

Post by Trapped »

tuleeko muille metadonista sellasia lihasnykähdyksiä/sätkyjä?
Itselle alkanut annoksen noston jälkeen tulla sellasia kun meinaa nukahtaa.. saas nähä kauanko muija jaksaa nukkua samassa sängyssä kun sätkin menemään joka yö.

Annos kun oli 60mg niin en tällaisia sätkyjä saanut mut oli pakko nostaa 70 kun ei tahtonut kantaa. saas nähä paheneeko noi kun keskiviikkona nostetaan 80mg..

Muuten ollut tosi tyytyväinen metkuun kertaakaan ei oo jääny lääke saamatta et niitä olotiloja ei oo vielä tullut koettua.
Звуки Дождя
Örsöt Syö Vain Leipää.
dpi
Lepakko

Post by dpi »

Trapped wrote: Sun 01 May 2022, 13:24 tuleeko muille metadonista sellasia lihasnykähdyksiä/sätkyjä?
Itselle alkanut annoksen noston jälkeen tulla sellasia kun meinaa nukahtaa.. saas nähä kauanko muija jaksaa nukkua samassa sängyssä kun sätkin menemään joka yö.

Annos kun oli 60mg niin en tällaisia sätkyjä saanut mut oli pakko nostaa 70 kun ei tahtonut kantaa. saas nähä paheneeko noi kun keskiviikkona nostetaan 80mg..

Muuten ollut tosi tyytyväinen metkuun kertaakaan ei oo jääny lääke saamatta et niitä olotiloja ei oo vielä tullut koettua.
Kyllä kuulostaa tutulta.

Olin metiksellä muinoin 3kk.. totesin ettei kanna vaikka ois 120mg… siks ois vaihtoehtona ollut 30mg tai … vaihdoin takasin xoneen.

Hyvä lääke perjaatteessa. Vitullisen addiktoiva ja sivuvaikutuksellinen + itellä ei mikään annos tahtonut kantaa seuraavaan annokseen.

Nyt Xonella, ja alkanut oleen tosi jees :)

SadPanda wrote: Wed 27 Apr 2022, 09:44 Olen haittojavähentävässä korvaushoidossa edelleen ja buvidal injektiolla 32mg/vko mennään ja kantaa TÄYDELLISESTI (vaikka menisin päivän myöhässä piikille se olo ei ole silti reflainen)

Koukutuin tossa alkuvuodesta galenikan rivotrilleihin, ksaloleihin yms bentsoihim tosi pahasti itteni ja vielä 1kk sitten meni päivässä se 10-18mg rivoja mut nyt oon ollu 2vkoa täysin ilman mitään. Kerran oon tämän vuoden puolella ottanut A-pihp & 4f-metyylifenidaatti kombotöötit jotka tuntui taivaallisen uskomattoman ihanalta <3 mut nyt ei oo jaksanu enää käyttää kun ahdistus mikä seuraa jo yhdestä illasta on kamalaa..

Lähden stadiin 13.5 joten HKI seutu nyt olis mahdollista tavata laittakaa YV jos on halukkaita 8)
Ihan mahtavaa kuulla jos sulla toi 32mg kantaa. Itellä ei 24mg tahtonut viikkoa kantaa, ei sitten millään. Vaihdoin sit Xoneen. Ollut sekä tyytyväinen, että tyytymättömämpi.

Ainakaan ei ole enää se tasan fukin viikko kun et odottaa seuraavaa injektiota, ja ne paukamat ei lähde joskus edes kuukaudessa tai parissakaan. Vieläkin niitä pallukkoi mahassa 1.5kk jälkeen.

Pitänee joskus ehkä sit kokeilla kans tota 32mg vko injektiota: tosin tää vapaus kun saa lääkkeitä pidemmälle ajalle ja itse säätää annosta on tosi jees.

Mut on putsissa bupressa puolensa. Jotenkin sedatiivisempi kuin xone. Nyt onneks vihdoin tottunut taas xoneen. Ja ettei oo sitä kuosifiilistä aina injektiopäivänä, ja sitä seuraavana.

-/-

Ois kyl mahtavaa tavata jäbä :)

Laitoin yv.

-tRip / dpi
Keep It Unreal.
Rolanderos
Psykonautti

Post by Rolanderos »

Itsekkin on kohta alkamassa korvaushoito, vissiin metadonilla.

Onko mitään hoitomuotoa olemassa, että minulle määrättäisiin bentsoja myös? Nimittäin oli miten oli, ilman bentsoja en töissä voi käydä.
NatiHero
Kameleontti

Post by NatiHero »

Meillä Tampereella ainakin on haittoja vähentvän hoidon nimellä tuo, useimmilla on bentsot yleensä 3x30mg opamox ennen sai rivoja. Seuloja ei myöskään oteta, mut saa vain 2 kotilääkkeitä per viikko.
Velho wrote: Wed 28 Aug 2019, 19:34 NYT VITTU RYHDISTÄYTYKÄÄ DOUPPI ON ELÄMÄN PARASTA AIKAA ja muuteki sillo on jänskää :doh: :foil:
Velho
LD50

Post by Velho »

NatiHero wrote: Tue 28 Jun 2022, 17:02 Meillä Tampereella ainakin on haittoja vähentvän hoidon nimellä tuo, useimmilla on bentsot yleensä 3x30mg opamox ennen sai rivoja. Seuloja ei myöskään oteta, mut saa vain 2 kotilääkkeitä per viikko.
Pakko ilmeisesti muuttaa treelle :mrgreen: Täällä bentsoista yms ei mitään toivoa ja HVH puolella ei yhtäkään kotilääke annosta en tiiä onko suboxonella sitä vaihtoehtoa enää tuon buvidalin kanssa ja mitä seurannu sivusta niin aika paljon kiskovat subutexiä sit kuitenkin enemmän tai vähemmän. Ite pystyn olemaan ihan tällä annoksellakin mut bentsoja tai muita reloja kaipaisin kyllä
I ain't happy but, I'm feeling glad. I got sunshine, in a bag
NatiHero
Kameleontti

Post by NatiHero »

Tampereen korvaushoito on omasta mielestäni tosi hyvä. Meil on 2 eri paikkaa breikki ja jeesi nimiset. Oon itse jeesissä ja se on IMO ylivoimaisesti parempi paikka. Breikissä ilmeisesti löysemmät säännöt, mut siel on kaikki kusipää kikkailijat ja sijaintikin vitusti huonompi. Jeesissä huippu työntekijöt ja huippuyhteisö, et kaiikki on hyvii tyyppejä. Suosittelen tamperelaisille jotka ajattelee menee kh nii jeesiä. Parempi. Monella tavalla
Velho wrote: Wed 28 Aug 2019, 19:34 NYT VITTU RYHDISTÄYTYKÄÄ DOUPPI ON ELÄMÄN PARASTA AIKAA ja muuteki sillo on jänskää :doh: :foil:
dpi
Lepakko

Post by dpi »

Velho wrote: Tue 02 Aug 2022, 09:33
NatiHero wrote: Tue 28 Jun 2022, 17:02 Meillä Tampereella ainakin on haittoja vähentvän hoidon nimellä tuo, useimmilla on bentsot yleensä 3x30mg opamox ennen sai rivoja. Seuloja ei myöskään oteta, mut saa vain 2 kotilääkkeitä per viikko.
Pakko ilmeisesti muuttaa treelle :mrgreen: Täällä bentsoista yms ei mitään toivoa ja HVH puolella ei yhtäkään kotilääke annosta en tiiä onko suboxonella sitä vaihtoehtoa enää tuon buvidalin kanssa ja mitä seurannu sivusta niin aika paljon kiskovat subutexiä sit kuitenkin enemmän tai vähemmän. Ite pystyn olemaan ihan tällä annoksellakin mut bentsoja tai muita reloja kaipaisin kyllä
Meinaatko siis että Buvidalilla jengi kiskoo Subutexia lisäks?

Must koko Buvidal on pikkasen surullinen tapaus siinämielessä, että se on antanut uusia mahdollisuuksia korvaushoidon kirjoon, mutta sit taas motivaatio on sen kohdalla avainsana. Tavallaan siis..

Kuulin että eräässä vankilassa jengi sai maanantaisin piikin, ja perjantaisin boosterin.

Sit taas toinen tulkinta ainakin stadin kaupingilla, ettei boostereita anneta, vaikka olis miten perusteltua tahansa.

Kyllä Xone puollustaa paikkaansa. Sääli että sitä kovasti nyt lobbataan hitoille, vaikken jotenkin itse näe että sen valuminen katukauppaan olisi mitenkään oleellista.
+mitä ”katukaupalla” yleensä edes tarkoitetaan?
(Puolittain retorinen kysymys).

Toki filmienkin kohdalla tulee vastaan se, ettei se ole Subutexia.
Itse preferoisin eniten subutex-korvaushoitoa.

Mutta tässä ristitulessa, että ainoa putsi bupre on injektio, jonka väitetään kantavan x-aikaa, ilman yksilön ottamista huomioon (metabolia yms).
Sit taas Xone tuo vapautta ja päivittäistä rutiinia (olettaen että saa useamman päivän lääkkeet kerralla - vuoden hain joka ikinen päivä filmit klinikalta ja mietin mitä vitun järkeä - Silti. Sitä joka ikinen päivä haki filminsä, sulatti, läksi vex. Popsi bentsoja. Popsi kaikkea.

Totuus on omalla kohdalla että aine kun aine, buprella etenkin.. se alkaa jossainkohden vaan masentaan. Toki samaan aikaan sitä poistaa, mutta aiheuttaa.

Suboxone vai Buvidal ..

Siinäpä kysymys.

Toisilla ei ole vaihtoehtoa.
Toiset muutenvain eivät jommasta kummasta syystä tai toisesta pidä. Itse en xonesta niin pidä.. katoaa jotenkin mielenkiinto elämään. Sitä vaan elää..

Buvidalilla taas elämä on viikon (tai kk) syklejä. Nousut… normiolo… laskut… ja sykli jatkuu.

Injektiolla ollessa suosittelin monelle korvaushoitoa.. en kaikille käyttäville, mutta niille ketä käytti säännöllisesti ja tökkäs tuet hihaan.

Suboxonella… jatkuva kiikunkaakun suosittelisinko aidosti korvaushoitoa. Vieroituskeskeistä kH:ta kyllä. Mutten tiedä jaksasinko vielä vuosia olla xonella.

Mutta kyllä. Buvidalilla oli helposti se vaara tökkiä lisä-piikkejä buprea suoneen.. tai kielenalle.
Mutta niin myös xonella. Aamulla sulatus, illaksi piikki.

Mielestäni aivan jokaiselle pitäisi suoda vähintään se yksi lääke mukaan. Ja mielestäni aivan jokaiselle muinoin bentsoihin addiktoituneelle pitäisi saada ne bentsot itse tahtoessaan.

Pahempaa se on kuitenkin jos joutuu ne bentsot muualta hankkimaan. Ei se ainakaan riippuvuutta paranna. Päinvastoin, pahentaa vaan ongelmia.

Käypähoidon mukaan (muistaaakseni) jokaisella pitäisi olla mahdollisuus saada reseptillä bentsoja jos riittävän monta epäonnistunutta lopettamisyritystä takana.

Itse olen ollut tyytyväinen Stadin KH:n.
Pelkästään hyvää sanottavaa.
Työntekijäpula ainoastaan aiheuttaa sen, ettei muuta tukea juurikaan ole tarjolla.
Mutta kiitettävästi hommansa hoitavat.
Keep It Unreal.
Velho
LD50

Post by Velho »

Siis näin oon käsittäny et viikkopiikki buvudal ja joka päivä piikki subutex :doh:
Subutex korvaushoito ois jees ja itellää 3 aikasempaa KH kussu ja nyt 4 yritys ollu meneillään 3-4vuotta lukemattomia OD,katko,vieroitus hoitoa käyny läpi mut ei oo toivoa ku gaboihin näillänäkymin :x
dpi
Lepakko

Post by dpi »

Velho wrote: Wed 21 Sep 2022, 13:47 Siis näin oon käsittäny et viikkopiikki buvudal ja joka päivä piikki subutex :doh:
Subutex korvaushoito ois jees ja itellää 3 aikasempaa KH kussu ja nyt 4 yritys ollu meneillään 3-4vuotta lukemattomia OD,katko,vieroitus hoitoa käyny läpi mut ei oo toivoa ku gaboihin näillänäkymin :x
Uskaltaisin väittää, että Subutex-korvaushoito parhaassa tapauksessa olisi monelle paras.

Suboxonessa naloksonin vaikutus on jotekin tosi hämäräperäinen, eikä sitä tunnu kukaan tunnustavan että sillä mitään vaikutusta olisi korvaushoidon onnistumisen kannalta. Itsellä naloksoni pilaa koko aineen. Toki paskaankin tottuu, mutta se ei tarkoita sitä etteikö parempaan olisi toivoa.

Buvidal on ehkä sitten se paras vaihtoehto mitä tällähetkellä on. Se on jokatapauksessa putsia buprea, ilman naloksonin haittoja.

Toiset on herkempiä kuin toiset.

Itsellä Suboxonella eniten oheiskäyttöä ja haittoja.
Syystä tai toisesta.

Korvaushoidossa ollut nyt kolme-neljä vuotta, joista 6kk metadonilla, vuoden Buvidalilla ja loput xonella.

Mitä tarkoitat että ei ole toivoa kuin gaboihin?

Toivoisin enemmän keskustelua Buvidal vs. suboxone :)
Keep It Unreal.
JOHNSSON
Lepakko

Post by JOHNSSON »

Itsellä alko tänään kh. Hyvin pelittää buvidal :up:
dpi
Lepakko

Post by dpi »

JOHNSSON wrote: Wed 22 Mar 2023, 17:22 Itsellä alko tänään kh. Hyvin pelittää buvidal :up:

Loistavaa :up:

Mikä annos, ja miten on kantanut?
Keep It Unreal.
JOHNSSON
Lepakko

Post by JOHNSSON »

16mg. Toimii paremmin ku iv 4mg :up:
Velho
LD50

Post by Velho »

Itsellä nyt menee hyvin KH jutuissa ja keskustellut myös buvidal vaihtoehdosta mut dpi meinasin ettei oo toivoo saada gabapentin lääkitystä mutta väärässä olin nyt on 600mg×3/vrk gabrion ja 12mg xone mitä nostettava vielä että saan 3×300mg gabrionia aamulla ja muuten 2×300mg+2×300mg jaolla ja xone 14mg nyt vielä ennen buvidalille menoa. :up:

Tuo buvidal voi olla hyvä kun aloitan kuntouttavaa työtoimintaa kuun alussa :cheers:

Kyllä nyt kelpaa 8)
earlhickey
Tuppisuu

Post by earlhickey »

Moro! Olen nyt ollut korvaushoidossa yli 2 vuotta annoksena 100mg/pv (ensi syksynä tulee 3v täyteen.) ja kelasin, et onko porukalla tääl mitään mielipiteitä Jyväskylän (tai iha yleisesti Keski-Suomen) korvaushoidosta? Jkl:ssä vaan toi Sovatek-säätiö ja todella tiukat säännöt!

Siispä tarkennan...

Tääl 1 "yli" lääkäri hallitsee käytännössä kaikkea, eli sun hoito on sen mielipiteestä ja asenteesta kiinni, miten hän sinua kohtelee siis määrittelee koko sun hoidon, sen sisällön ja jopa sen, että saatko metadonia vai buprea lääkkeeksi. Nyt tuli muutos jonkin aikaa sitten, jonka mukaan seulatulos nyt ei onneksi enää laske sun metadon-annosta. Mut hoitajien kliininen arvio (eli siis, jos olet siliminnähden sekaisin TAI puhallat promilleja) voi vaikuttaa ettet saa annosta ollenkaan sinä päivänä, ja seuraavana päivänä annos on 75% annoskoosta, jos toisena päivänä "sekasin", niin silloin 50% ja aina 25% asti... Ja siis mulla on sanoneet hoitajat monesti, että olisin sekaisin vaikka olen ollut vain ahdistunut tai muuten vain hiljaisempi. Siinä meinasi ekan kerran itku tulla kun jäi annos saamatta...

On monella asiakkaalla huonoja kokemuksia tästä natsitouhusta! Ei oikeastaan kuntouta ollenkaan...
RIDE TILL I DIE, MAYN.
Velho
LD50

Post by Velho »

Kuulostaa hyvin tutulta käytännöstä mut onnexi täällä etelä-karjalassa on tullut jo toinenkin päihdelääkäri mukaan ja saa itse vaikuttaa metis vai bupre ja nykyisin saa muuta lääkitystä kylkeen mm. Gabapentin&Lyrica :up:

Mut siis meitsi pääsee buvidalille vihdoin ja voin lähtee reissuun :love:
Walrus
Psykonautti

Post by Walrus »

Hei pitkästä aikaa,moni onkin jo kuollut,muistan ku tää sivusto perustettiin.mä nyt 35mg levopidonissa,6 v yritän bentsokoukusta päästä ja nyt suht lähel,ei enää pää kestä,oon 35 alotin narkkaa lapsena ja "harrastin"huumeita. Just ratkesin vetää lomist vedot. Haen hoitoo ja kuntoutukseen.onks tuttuja vuel hengis?koitan just auttaa lapsuuden ystävää kelle olin huonoa seuraa,se oli just viety kuopalle ja ryöstetty aseen kanssa, vinkki ruotsin ongrlmat näkyy pahasti pks.mä haluun irti täst,ja irti beneist.
tRip
Moderator

Post by tRip »

Walrus wrote: Fri 14 Jul 2023, 23:42 Hei pitkästä aikaa,moni onkin jo kuollut,muistan ku tää sivusto perustettiin.mä nyt 35mg levopidonissa,6 v yritän bentsokoukusta päästä ja nyt suht lähel,ei enää pää kestä,oon 35 alotin narkkaa lapsena ja "harrastin"huumeita. Just ratkesin vetää lomist vedot. Haen hoitoo ja kuntoutukseen.onks tuttuja vuel hengis?koitan just auttaa lapsuuden ystävää kelle olin huonoa seuraa,se oli just viety kuopalle ja ryöstetty aseen kanssa, vinkki ruotsin ongrlmat näkyy pahasti pks.mä haluun irti täst,ja irti beneist.
Moro, pitkästä aikaa :up:
Nähtiin joskus vaultin ekassa miitissä ainakin:)

Mahtavaa kuulla jäbästä, ja että oot nykysin KH:s (taino, ei se nyt automaattisesti tarkoita että hyvähyvä, mut kyllä itse enemmä onnistumisia nähnyt kuin toisinpäin.

Ja vaikka retkahtelis, niin so? Se kuuluu addiktioihin.

On joo jengii delannu täältäkin liikaa..
Mutta. Ehkä he ovat nyt paremmassa paikassa.

Peace & kaikkea hyvää.

Hyppääs meidän discordiin: viewtopic.php?p=225325#p225325

https://discord.gg/QvSECx9bTw
(Suora linkki)

Ja kaikille muille myös - mukaan vaan.. Psy-chat 0/

Siellä OG-possea paljon 0/
Keep it unreal.

Vaultti.net - coming soon..
CYKO
Kameleontti

Post by CYKO »

En oo tällä sivustolla moneen vuoteen. Ajattelin jakaa tänne omaa kokemusta korvaushoudosta. Mulla menee buvidal 32mg kerran viikossa ja oon siihen ollut tosi tyytyväinen.

Oon ollut KH:ssa reilu kaksi vuotta ja pelkkä aloitus tehtiin Suboxonella. Ne halus että mulle haetaan xonella toimiva annos jonka jälkeen ne pystyvät päättämään minkävahvuinen buvidal sopii mulle. Silloin kun aloitin xonen päiväannos piti olla vähintään 18mg että saa vahvimman (32mg) buvidalin.

Klinikka ei suostunut nostamaan mun xonea 16mg korkeammalle ja painosti vaihtamaan buvidaliin. Tivasin loppuun asti vastaan ja sanoin että 16mg ei kanna tarpeeksi. Onneks yksi fiksumpi hoitaja tajusi mistä on kyse ja sanoi mulle suoraan että me voidaan aloittaa sut suoraan 32mg buvidalila. 😂😂 Totesin että sehän sopii ja sillä ollaan menty tähän asti.

Xoneissa on vikana se että annoksen suuruudesta huolimatta alkuillasta alkaa tekemään mieli tasoittavia, aina. Sen myötä sortuu tosi helposti IV-käyttöön kun vetää aina klo19 aikoihin 2mg vedot subua. Buvidalin kanssa tätä ei käy. Koska se on niin tasainen että fiilis on hyvä koko ajan. Eikä ikinä ole kylmä kun herää aamulla.

Itseasiassa buvidalin päälle (ainakaan 32mg-annoksella) ei ole mitään järkeä vetää lisää buprea. Kokeilin ja enkä huomanut mitään vaikutusta. Tämä on loistavaa koska se tekee ylipäätänsä lisäbupren käytön täysin turhaksi. Näin myös vähentää IV-käyttöä. Mulla loppu IV-käyttö kokonaan buvidalin kanssa.

Mulla ton piikin teho alkaa vähän hyytyä pistopäivää edellisen päivän iltapäivällä. Ei siis mitään reflaa mutta energiatasot ja yleinen motivaatio menee matalaksi. Se on kuitenkin aika vähäinen vaiva kun ottaa kaikki noi muu edut huomioon. Ja tietenkin on iso plussa kun tarvii käydä klinikalla vain kerran viikossa.

Korvaushoidon aikan oon saanut asiani todella hyvälle mallille. Oon ollut reilut 1,5v vakio kokopäivätyössä kiinteällä kuukausipalkalla.

Myös mun oheiskäyttö on minimaalista. Joskus viikonloppusin poltan kannabista, en kuitenkaan joka vkl. Bentsoja otan joskus harvoin hatsin kanssa kun haluan relata kunnolla. Bentsoja menee ehkä 2 kertaa kuussa max, eikä ikinä peräkkäisinä päivinä.

Muuten keskityn nykyään aika paljon omaan hyvinvointiin. Käytän maltillisia määriä testoa ja joskus päälle ajoittain pieni määrä jotain muuta anabolista (ei todellakaan trenbolonia lol). Salilla tulee ravattua 4-5 kertaa nostamassa rautaa. Toki pidän huolta sydämmestäni ja teen myös kardiota. Bodaaminen on se juttu jolla oon korvannut narkkaamisen jo pidemmän aikaa. Ja sitä tein muutenkin ihan helvetisti nuorempana.

Mun klinikalla on myös omat jakoajat buvidalin käyttäjille. Sekin on ihan nasta juttu kun nykyään vältän mahdollisimman paljon aktiividouppaajia. Kaikki siinä jaossa on suurinpiirtein normaalin näköisiä. Ei tarvi ahdistua pahimpien hörhöjen seurasta. Vituttaa jos klinikalla joku kysyy haluanko ostaa tai myydä kamaa.
CYKO
Kameleontti

Post by CYKO »

Lisätään tähän vielä et olin 7 vuotta täysin ilman mitään päihteitä. Eli bodaus + hormoonit tuli mun elämään jo kauan sitten. Salilla oon käyny 19v asti.

Mulla kului vasemmasta nilkkanivelestä rusto loppuun, joten siellä hankasi vain luu luuta vasten. Olin melkeen 2v saikulla kun en pystynyt liilkumaan ilman kyynersauvoja.

Jouduin nilkka leikkaukseen mutta ko. aikana covidin takia leikkausjonot oli ihan hillittömät.

Leikkausta odotellessa reilun vuoden ajan lääkärit määräs mulle maksimimääriä panacodia ja tramadolia.

Kuten voi arvata ei kauaa mennyt että olin siinä pisteessä että 3kk resepti oli loppu 3 viikon jälkeen. Sehän johti siihen että jouduin hakemaan katukaupasta helpotusta.

Siihen päättyi mun 7v päihteettömyys ja lopulta johti korvaushoitoon.

En ole missään nimessä katkera. Buvidal toimii mulla tosi hyvin ja suurimmaksi osaksi ajasta en edes muista olevani korvaushoidossa. Itseasiassa se tieto että buvidal on vaihtoehtona sai mut päättämään että haluan aloittaa korvaushoidon.
tRip
Moderator

Post by tRip »

Buvidal on hyvä lääke.
Ja kuullut paljon hyvää siitä, että sen avulla moni on halunnut korvaushoidon piiriin.

Itsellä tällähetkellä suboxone, ei oikeestaan mitään valittamista, yhtälailla olin tyytyväinen Buvidal (24mg).

Itsellä tuli Buvidalin kanssa hieman Subutexin oheiskäyttöä (iv) - koska ei ihan kantanut aina sitä luvattua viikkoa.

Jokatapauksessa pääasia, ettei itsekään tarvitse muiden sekaan mennä hakemaan lääkkeitä. Se on iso bonari, koska en itsekään suuremmin nauti siitä että joutuu katsomaan sitä ikävämpää puolta KH:sta.

Itselle jokatapauksessa sopii ehkä kuitenkin tuo Suboxone paremmin, koska aikeissa hiljalleen alkaa annosta vähentää.

—-

—-

Tuosta xonen kantavuudesta olen kuullut ja lukenut - ja ihan uskonkin - melko uskomattomilta kuuloisia stooreja. Että 16mg ei kanna seuraavaan aamuun, tai edes 24mg xonea.

En tiedä onko siinä jotain samaa mitä itse koin aina Buvidalilla, että kaksi viimeistä päivää meni aina jonkinmoisissa refloissa - alkuun ei vain tahdottu uskoa (kun Buvidal tuli suomeen, ja oli ihan uusi lääke täällä).

Mitä isommalla annoksella itseasiassa, sitä voimakkaammin koin reflat. (Tai ei ne nyt varsinaista nihkeää oloa kummempaa ollut, mutta olin tottunut että kun kerran KH:ssa olen, miksi pitää reflailla).

Xonella annos kuin annos, kantanut aivan loistavasti 1-2vrk. Nykyisin bout kasi-millillä hyvin pärjään päivän. Aika paljon korvien välissä , otanko illalla vielä jonkun 2mg tms.

—-

Vieroitusoireiden ja vaikutusten kokeminen on niin valtavan yksilöllistä. ’Less is more’ sanotaan bupren kohdalla.

Että vähemmän todella tuntuu enemmältä (tai vähemmän on enemmän), kuin se liika tai enempi, joka tuntuu aina liian vähältä.

Sen kait tajuaa vasta kun sen hogaa. Siihen asti uskon että eri ihmiset kokevat vieroitusoireina erinäisiä tuntemuksia.

Näin olen itse bupren kokenut. Muinoin tuplasulattaessa, tuntui kuin olisin sulattanut reflat aluksi.. onneksi psyykkaamalla sain itseni kahdeksi päiväksi nauttimaan mökille.
Keep it unreal.

OpportuNisti
Psykonautti

Post by OpportuNisti »

Viime vuonna tämä mun korttitalon rötiskö lopulta romahti aika näyttävästi. Aika lailla värisuora tai bingo osui kohdalle kun mm. meni duuni, tuli aika hankala bentsojen lopetus deliriumeineen ja kouristuksineen, oli kohtaamisia virkavallan kanssa ja niistä pitäisikin maksella sakkoja pitkälti toista tonnia, ajokortti lähti toki samalla ja kirsikkana kakun päällä auto hajosi korjauskelvottomaksi. Kaikenlaista siis.

Mutta sitten toisaalta myöskin tuli sellaisia onnistumisia mitä en edes osannut kuvitella mahdolliseksi. Eli kaikista vaikeuksista huolimatta pääsin kuin pääsin bentsoista täydellisesti eroon, ja siis nimenomaan pitkäaikaisesta pamirespasta kyse. Enpä olisi uskonut että pystyn.

Ja toisekseen vihdoin ja viimein vuosikausien arpomisen jälkeen sain itseni hakemaan korvaushoitoon. Alku oli kyllä helvetin vaikea, nimittäin lekurin vaatimuksesta menin ensin 2vk katkolle mikä tarkoitti bupren seinäänlopetusta ja koko katko sitten meni tietty refloissa. Aloitus filmillä oli myös erikoisen verkkainen, testiannos 2mg ja siitä sitten 2-3vrk välein annosta nostettiin 2mg kerrallaan, eli kaksi ekaa viikkoa olin refloissa vielä korvaushoidossakin.

No, tikulla silmään ja sitä rataa. Nyt olen ollut jo muutaman kuukauden Buvidalilla ja viikkoannos ollut kokoajan 24mg, mikä on kyllä ollut jopa yllättävän hyvä, vaikkakin ne pari viimeistä päivää ennen seuraavaa infjektuota on tuntunut ajoittain vähän levottomalta. Eikä siis sinällään reflainen olo, mutta ei toisaalta täysin tervekään. Vaan onneksi hoitajat on kyllä jatkuvasti tiedustellut miten tuo kantaa, ja viimeksi varasivat labrat niin tarkistetaan bupren alin pitoisuus veressä juuri ennen seuraavaa injektiota.

Tuohon liittyen, niin mikäs muuten on 24mg jälkeen seuraava Buvidal vahvuus (vk-injektio)?

PS. Se vielä että pian on c-hepakin hoidettu todella pitkän odotuksen jälkeen, nimittäin enää parisen viikkoa lääkekuurista jäljellä.
"My name isch Bond, Jamesch Bond" - Schean Connery
tRip
Moderator

Post by tRip »

Buvidal kantaa sen 5pv..
toki kuukauden päästä alkaa ”tasaantua” - ja ne lopun millimilli-pitoisuudet ei tunnu enään niin vaikeilta.

Itse tyytyväisempi jokapäiväiseen annosteluun.

Buvidalista tuli aina nousut, ja sit… pitosuus sen vikan päivän usein on aika nollissa (8mg injektiolla kuullut että täys 0 pitoisuus).

En suosittelis 36mg vahvuutta. Se tuntuu kantavan alkuun ehkä sen viikon, kunnes huomaat että oot taas samassa luupissa - viikon välein keho kaipaa uutta injektiota.

Itselle ei sopinut kk-injektio, aina 2,5-3kk kohdalla alkoi ”reflat” - samankaltaisia refloja en koe sublingual annostelussa ikinä.

——
Onneks olkoon että pääsit KH:n - joskus se on hyvä ratkaisu - eikä sen ikuista tarvi olla.

Imo. Mitä pienempi annos, sitä paremmin voin.

24mg lopulta voin aika huonosti.. ekat päivät pärisi, kaks vikaa päivää piikitin bupree.

16mg sanoisin että sinänsä ois optimi. Mut jos sais valmistajalle vinkata, niin joku 16 ja 24mg välimuoto, eli 18-20mg ois täydellinen.

—-
Itsellä KH antanut elämään… elämää. Mut toki 5-7 v kh:ssa olleena. Onhan se vähän panta jalassa. Ja masentaa.

Kyllä mä ajattelin KH:n lopettaa kielenaluslääkkeillä enkä enää injektioon tule sirtymään.

+ bentsolääkityksen pitäminen kh:ssa on aina hitonmoista taistelua, vaikka pätevät syyt (siis oikeesti pätevät).

Sitäpaitsi kuinkahan moni siirtynyt Ksaloleihin tai Bromazolaamiin :foil:

Et kyl se resplla saatu bentso/lääke. On se juttu. Pysyy lapssessa.

Peace.
Keep it unreal.

Iisavela
Tuppisuu

Post by Iisavela »

Mie olin 10v korvaushoidossa. Ensin 9v xonella ja sit siirryttyäni Buvidaliin, kypsyi nopeasti ajatus et tää ei oo enää yhtään mun juttu. Se koko 9v oli siis reflailua, liian pientä annosta, kotilomia ja lomien menetyksiä, jatkuvaa kamahimoa (no ihmekös tuo, xone vielä jotenkin jaksoi kantaa sinnitellen 10-14mg oli annokset hoidon aikana, filmit ei sit kantaneet enää ollenkaan, annosta ois koko ajan pitänyt nostaa, siksi Buvidaliin siirryin ja se oli paras päätös ikinä!), sahaavaa oloa, stressiä lääkkeellä ramppaamisesta jne jne. Buvidal oli mulla annoksella 32mg vko ja kantoi todella hyvin, jopa 9vrk kantoi ilman ongelmia. Alkuun meni useampi viikko, että alkoi kunnolla kantaa, mutta se olotilan, energiatason, mielialan ja yleisen hyvinvoinnin tuhatkertainen paraneminen oli kaiken kärvistelyn arvoista. Olin 10kk yhteensä injektiolla kunnes lopetin koko korvaushoidon. Ilman ongelmia, pikana pudotettiin alas 3vko aikana, olihan se ihan tiukka setti pudottaa noin nopeasti, mut ei mitään mahdotonta. 1kk kesti reflat ja 3kk henkiset. Jälkikäteen mietin et oisinpa voinu aloittaa hoidon injektiolla, olisin varmaan lopettanut hoidon vuosia aiemmin.
Nyt ollu ilman hoitoa 3v ja on kyllä olo hyvä. Ja voin käyttää bupreakin koukuttumatta siihen uudelleen, pallo tai puolikas kerran kuussa tai kahdessa, eikä jää mitään kytöjä vetää enempää. Vaikka tuleekin reflat joka kerta, mut miedot. Ei haittaa, koska tää vapaus ja oma päätäntävalta omista lääkityksistä ja doupin vetämisistä on jotain ihan mahtavaa, kukaan ei kyttää kusipurkin kans, kukaan ei syyllistä jos poltan savut tai otan jotain väkevämpää sen kerran kuussa mitä tulee otettua, ei tarvi selittää tai perustella viihdekäyttöä eikä jeesustella et joo joo haluun olla raivoraitis (kun en koskaan halunnutkaan, halusin vain saada opiaattikoukun hoidon avulla hallintaan noin lyhyesti selitettynä). En tosiaankaan tuomitse tai arvostele ketään hoitolaisia, tosi hyvä et on tuollainen hoito. Olinhan siinä itsekin. Ja ihan menestyksekkäästi vedin sen läpi tavallaan. Mut ei tommonen kaulapanta sovi enää mulle, liian kahlitseva. Ja olen omalla kohdallani aika varma, että hoito jopa pahensi jossain vaiheessa mun sekakäyttöäni, ja hoidon lopetus ja sen tuoma pysähtyminen oli mulle vaan hyväksi.
Sopivasti kiemuralla.
kirkas
Lepakko

Post by kirkas »

No nyt ollaankin tilanteessa.. että tällä viikolla "tulin kaapista" ja perheelle kerroin et paha bupreriippuvuus jälleen ollut jo pidempään jne.. Kävin Tampereen JEESin toimipisteellä perjantaina ja siellä iltapäivällä ihan esitietoja kyseli ja totesi heti "sulla historiaa piisaa, korvaushoitoon hakeutumassa olet varmaan?" minä vaan et "juu niin kai, vierotuksesta tuskin tulee mitään lyhyellä tähtäimellä, aikoinaan jo se vuoden pitkä vierotuskin koitettu ja ei onnannut ja siitä korvaushoitoon".. No mä sain ensviikon alkupuolelle ensitapaamis ajan sinne JEESiin ja toivon todella, että yhteistyö on hyvää ja, että pääsisi mahdollisimman nopeasti hoidon piiriin (ei se nyt viikossa tai kahdessa varmasti tapahdu, mutta viimeksi taisi katkoineen mennä 4-5kk niin se on turhan pitkä aika mielestäni). Mutta turha niitä puntaroida nyt, alkuviikosta sen sitten varmaan kuulee, että miten edetään ja kuinka nopeasti asiat tapahtuvat. Toivon ettei mitään viikon vieroitusta koiteta, koska se on AIVAN TURHA ja pelkästään ihmisen kiusaamista. Nyt on näitä vaihtoehtoja tullut viimekerran jälkeen (2010-> olin KH:ssa.. filmit alkoivat tulla silloin), mutta tämä pistos buvidal on ihan uusi juttu itselle ja periaatteessa kiinnostaa.. Ei olisi esimerkiksi siinä alun jokapäiväsen nappirumba härdellissä joka on aika hiton sitovaa ja turhaa aikaa vievää..

Kirjoittelen tästä miten asiat etenee..
NatiHero
Kameleontti

Post by NatiHero »

Mun tietääkseni Jeesissä voi nykyään päästä tosi nopeasti korvaushoitoon, aloittaan sen mahdollisesti Vipuselle 2vk jakso mis annos Titrataa sopivaksi.

Kantsii alkaa ottaa selvää metadonin ja bubre eroista korvaushoito lääkkeinä. Mää voin kirjoittaa metadonista kh lääkkeenä, miten paljon oon ite kokenut, yritän huomenna päästä näppäimistölle, nii helpompi kun tällä puhelimella. Bubrella en oo ollut, mut käyttänyt yhdes vaiheessa ennen hoitoa, käytin siis n. 9kk sulattamalla 16mg texii (ei xonee mitä saa kh:saa, et vähän eri) kun säädin sitä, nii oli varaa. En jaksanut piikittää kun ei siitä oloja koukussa kuitenkaan saa, kuhan pysyy terveenä. Mut iv:nä pitoisuudet heittelee päivässä paljon enemmän. Mulle ei bubre vaa oo ollut koskaan sopiva vaihtoehto, ennen hoidon alkuu käytinkin unikonsiemeniä vikat vajaa vuoden ennen kun se hoito alkoi. Mulla metadoni on ollut päivänselvä valinta kh-lääkkeeksi alusta asti.

Mää käyn muijan kanssa Jeesissä, jos haluat nii voidaan tavata ja tutustua nii on mukavampi aloittaa Jeesis käyminen ku on tuttu sieltä. Tai en tiedä voi sul tietty olla siellä paljonkin tuttuja :mrgreen: Mut voisi olla kiva tavata, pistä yv:tä :up:

Editoin myöhemmin mun kokemusista korvaushoidossa enemmän. Tervetuloa!
kirkas
Lepakko

Post by kirkas »

Natinero:
Mää oon ollut nykyisessä JEESsissä 2010-2015 ja olit 2015 ainakin siellä jo hoidossa. Näin sut ja silloisen muijas(nykyinenkin)? Olit muistaakseni semmonen kevyt rastatukka, täältä foorumilta ns tavattiin ja tajusin, että oot samassa paikassa.. Tosiaan oon bupree vetänyt aina ja buprehoitoon nytkin.. katotaan nyt miten se alotetaan (toivoisin tabletteja/filmiä) ja sit buvidal ehkä jossain kohtaa. Mutta tosiaan tiistaina kävin JEESsissä "ensitapaamisessa" ja siinä tuli ilmi, että kun olen Pirkkalasta niin hoito on myös Pirkkalan TK:ssa.. Tre ja Orivesiläiset käy JEES:ssa ja breikissä, toi käytäntö alkanut tän 2024 vuoden alusta, eli ei oo kauaa ollut. Niinpä ei tule siellä varmaan paljon käytyä.. Huomenna menen huumeseuloihin (otetaan pika ja sit joku hitaampi testi) kusitestinä siis ja ensviikolla PIRHAN päihde ylilääkäri sitten sen perusteella tekee hoidon alottamisesta päätöksen..

Tuosta hoidon alkamisesta on sanottu kanssa ja siellä JEESissä esim sanoi sosiaalihoitaja, että nykyään pääsee nopeasti hoitoon (varsinkin kun mulla on tässä vuosien käyttö takana, eli ei enään pistetä kiusallaan 2vko vierotukseen joka epäonnistumaan tuomittu), vaan varmaan noista kattovat jotain pitoisuuksia jne.. ja ainakin mulla on tuntuma että kyl tässä ihan 2vko sisään varmaan hoito alkanee.. Ennen saattoi mennä 3-6kk helposti odottaessa.. nyt sanoivat et se on enempikin 1-4vko eli tosi pikaisesti. Ja kun mulla ei metadonia aloiteta koska en halua edes sille, niin ei tarvi aloittaa missään osastolla hoitoa edes.
NatiHero
Kameleontti

Post by NatiHero »

Aa, melkein tuli BINGO! Olin 2015 mun ensimmäisessä yrityksessä korvaushoidossa, lopetettiin bentsot ihan älyttömän nopeasti pois ja sanottiin että joko oon korvaushoidossa, eikä tipu bentsoja tai lopetat hoidon ja aloitat bentsot uudelleen. Olin ekalla kerralla ehkä n. 6-7kk kun sanoin, että ajetaan alas metis ja aloitetaan bentsot. Noh, sehän ei mennyt yhtään niin kuin noin sanottuna kuulostaa, vaan ongelmia joka vitun välissä.

Joo ei oo enää nykyinen, oli vielä yks muija niiden välissä. Nykyisen kanssa oltu nyt 5 ja puoli vuotta yhdessä, aikuisikäni parhaat vuodet nää. Nythän meikä on Katin kanssa (se kuuro muija).

Eli perus: sää tiesit heti, mää en saa päähän yhdistettyä ketään varmasti :mrgreen:

Noni sittenhän sää et opastusta tarvii, säästän vaivaa :cheers:

Toisaalta voisi olla oikeesti apuu jollekin joka täältä etsii tietoa koohoon aloituksesta, jos siitä kirjoittasin oman kokemukseni kautta millasta se aloitus ekan kerran on :up:
kirkas
Lepakko

Post by kirkas »

Noniin.. nyt on edetty siihen et kävin pariviikkoo sit ekakerran hoitajalla Suunta klinikalla (kalevassa).. Sininauhan pitämä vissiin.. Siel otettiin hyvin vastaan.. ja toissapäivänä pääsin näkeen lääkärin ja niin asiallisesti ja luonnollisesti harvoin on lääkärin kanssa voinut keskustella.. Ihmettelin oikein kun sanoi ettei THC ole mikään ongelma mun korvaushoidon suhteen (kun totesin et THC:n näkyminen oli viimeksi k-klinikalla syy jonka takia sitä kiirehdittiin ajaan alas, eikä menty mun ehdoilla enään).. Joten käsitän tuon et satunnais iltapoltot ja sen näkyminen seuloissa on se ja sama.. Enempää en lääkejutuista ala puhuun, koska voihan joku tunnistaa tai jotain.. Mut tosiaan.. ei mennyt kun päivä väliä ja tänään soitti, että pääsenkö huomenna perjantaina alottamaan hoidon.. Tarkoitus alottaa sillä rutiinilla 4mg+xmg lisää 1½h tarkkailun jälkeen.. veikkaan et sulatus annos on ok 10-12mg huitteilla ehkä, mutta sitten sen näkee.. Eli pitäis nostaa la ja su aikana se sinne mihin se sitten jää ja maanantaina jo aloittaa Buvidal viikkoannoksella 24mg luultavasti, mutta katsotaan nyt noi sulatukset viikonlopun aikana ensin.. Itseasiassa hyvä et suoraan vaan budivalille.. tiedän mitä se sulatus on.. se on up and down.. ei sekään mitään tasaista oloo tuo.. toivottavasti Buvidal on niin hyvä kun se monelle on.. Itse haluan ton piikityksen lopettaa heti koska suonet on melki tuhoutunut.. ja keskittää elämäni ihan muuhun, aika vapauttavaa olla viikko miettimättä lääkettä (toivottavasti, eiköhän alkuun ole vähän outo olo kun ei päivittäin saa lääkettä, mutta uskon ja toivon, että buvidalilla lähtee vielä mun elämä kohti parempaa). Tämmönen pikainen väliaikatieto. Elikkä kirkas alottelee toisen kerran korvaushoidon.. nyt tää voi olla pidempi homma who knows.. loppuelämä tai sitten ei.. Turha tehdä liian pitkälle mitään suunnitelmia.. :)
peemies
Lepakko

Post by peemies »

Kirjoitetaanpa pitkän tauon jälkeen jotain.

Mullakin alkoi vajaa kaksi kuukautta sitten kh tuolla Tampereen Suunnassa.
Aluksi titrailtiin filmeillä kahdeksaan milliin kahden millin nostoilla. Siitä sit vaihdettiin Buvidalin 16mg viikkopiikkiin, mutta ei se kantanut kuin sen viitisen päivää. Nyt alkuviikosta vaihdettiin 24mg, joka kuulosti nostona vähän turhan isolta. Kuten joku kirjoitti, että sais olla välimallin piikki 20mg.
Mutta hyvin on tuo 24mg tähän mennessä kantanut, mielenkiinnolla odottelen loppuviikkoa miten kantaa sinne asti.

Pakko kyllä kehua tuota Suuntaa. Henkilökunta ihan parasta. Ovat järjestäneet keilausreissuja, pitsapäivää ja muuta kivaa.

Bupren katusäätäminen jääny lähes nolliin. Viime viikon lopussa hain puolikkaan kun ei kantanut Buvidal loppuun, mutta nyt on vahva fiilis että tää annos kantaa. Pidetään sormet ristissä.
It's 4:30 in the morning, it's always 4:30 in the morning. -Bukowski