Brintellix (vortioxetine)
-
- LD50
Re: Brintellix (vortioxetine)
Nyt tulee pakollinen tuplapostaus, kun ei voinut editoida enää tuota.
Olen nyt aloittanut kyseisen lääkkeen n. 6kk sitten uudestaan, Mutta annoksen jätin siihen 10mg. Ahdistusta alkoi ilmeentyä niin paljon tuolloin, että en uskalla/halua nostaa tätä ylemmäs.. Kun masennus tällä on taltutettu..
Tuli mieleen tuosta voxran ja tämän lääkkeen yhdistelystä, kun voxra lla on niin korkea se kouristuskynnys ja tämä lääke varmasti lisää sitä.
Huomasin tuossa, kun vetelin aphp, hex-en ja 3fpm.'en kaikkia kerrallaan.. Kuitenkin huomasin, että annoskoot ovat paljon pienempiä tämän lääkkeen kanssa, koska perus 15mg aphp iv alkoi puolessa välissä yökkäyttämään. Tai noh. Saattoi olla, että vanhan pandan eyeball ei ile enää täysin kohdillaan.
Mutta huomasin kuitenkin jo amfetamiinin kohdalla sen, että tämä lääke Vahvistaa suuresti vaikutuksia.. Joten olkaa varovaisia. Eikö tämä kuitenkin jollain tavalla ole "stimulantti" kuitenkin lukee sivustolla, että "serotoninimodulaattori /stimulantti..
Olen nyt aloittanut kyseisen lääkkeen n. 6kk sitten uudestaan, Mutta annoksen jätin siihen 10mg. Ahdistusta alkoi ilmeentyä niin paljon tuolloin, että en uskalla/halua nostaa tätä ylemmäs.. Kun masennus tällä on taltutettu..
Tuli mieleen tuosta voxran ja tämän lääkkeen yhdistelystä, kun voxra lla on niin korkea se kouristuskynnys ja tämä lääke varmasti lisää sitä.
Huomasin tuossa, kun vetelin aphp, hex-en ja 3fpm.'en kaikkia kerrallaan.. Kuitenkin huomasin, että annoskoot ovat paljon pienempiä tämän lääkkeen kanssa, koska perus 15mg aphp iv alkoi puolessa välissä yökkäyttämään. Tai noh. Saattoi olla, että vanhan pandan eyeball ei ile enää täysin kohdillaan.
Mutta huomasin kuitenkin jo amfetamiinin kohdalla sen, että tämä lääke Vahvistaa suuresti vaikutuksia.. Joten olkaa varovaisia. Eikö tämä kuitenkin jollain tavalla ole "stimulantti" kuitenkin lukee sivustolla, että "serotoninimodulaattori /stimulantti..
[17:14] <bong_aqua> oot kyllä kohtuukäytön ruumiillistuma
Sopiiko udella miksi lopetit, ja miksi päätit aloittaa uudestaan? Mulla menee 10mg mikä toimi aikansa. Tai tarkkaanottaen en tiedä auttoiko, sillä elämä hymyili muilla tapaa tuolloin (työtä, ihmisiä, liikuntaa). Nyt kaamoksen ja työstressin
myötä masennusoireet rupee olemaan melko rankkoja. Nukun huonommin, paino on noussut. Selailen sipulisaitteja sen sijaan että jaksaisin ees kuunnella musiikkia. Kokeiltiin annoksen nostamista 20 milliin, mutta en kestänyt niitä sivareita. Nyt oon sitten funtsinut lopettamista kokonaan. Yksi syy on se, että haluaisin saada psykedeelit taas toimimaan. Kaipaan afterglowta ja myös microdosetus kiinnostaisi. Toinen syy on libido - tavallaan on kivaa olla lähes haluton, oikeastaan pidän tästä uudesta piirteessä itsessäni - mutta seksi ja läheisyys on kuitenkin melko hyvä mielialalääke.
Vaihtoehtoisesti tekis mieli marssia lääkäriin ja sanoa et määrää voxrat & imovanet kunnes aurinko taas näyttäytyy
-
- Psykonautti
Tätä lääkettä oon miettiny et vois sopii mulle mitä brintellixistä kuullut kavereilta sekä täälläkin kehuttu. Onko tästä porukalla ollut monilla painonnousuu/turvotusta, kun tost metadonista noussu paino ja turvottaa nii ei kaipais lisää sitä jos tän lääkityksen alottaisin?
Lääkäri täällä kh klinikal on sanonu et laitetaan mulle lääkitykset kuntoon kun löytyy diagnoosei: yleinen ahdistuneisuushäiriö/paniikkihäiriö sekä sos.tilanteiden pelko ja masennuski nii tätä vois ehottaa sille kun joku lääke täytyis saaha korvaamaan bentsot mitä syön ilman respaa ja vielä kuntouttavas oon (varmaan HVH vaihtuu).
pakko ollu itselääkintää harrastaa ku ahdistus on niin kovaa ollut varsinkin viime aikoina ja en edes bussiin voi mennä ilman bentsoja/lyricaa muuten on aina täydes bussis tullu paniikkikohtaus hiki valuu ja ei saa happee, pitäny aina jäähä heti seuraaval pysäkil pois
Lääkäri täällä kh klinikal on sanonu et laitetaan mulle lääkitykset kuntoon kun löytyy diagnoosei: yleinen ahdistuneisuushäiriö/paniikkihäiriö sekä sos.tilanteiden pelko ja masennuski nii tätä vois ehottaa sille kun joku lääke täytyis saaha korvaamaan bentsot mitä syön ilman respaa ja vielä kuntouttavas oon (varmaan HVH vaihtuu).
pakko ollu itselääkintää harrastaa ku ahdistus on niin kovaa ollut varsinkin viime aikoina ja en edes bussiin voi mennä ilman bentsoja/lyricaa muuten on aina täydes bussis tullu paniikkikohtaus hiki valuu ja ei saa happee, pitäny aina jäähä heti seuraaval pysäkil pois
“It’s getting so hard to understand why, when only way to get respect is when you die..if you’re a friend of mine I feel hurt, i feel sad ,I feel lonely, i feel mad..i feel disappointed in you”
Omasta puolesta voin sanoa että ei tullut ollenkaan. Sivuvaikutukset rajoittuivat pahoinvointiin ensimmäisinä viikkoina ja seksuaalisten halujen laskemiseen/muuttumiseen. Jos haluat painoa mahdollisesti laskevan masennuslääkkeen, niin kannattaa ehdottaa voxraa, mutta (minimaalisen) väärinkäyttöpotentiaalinsa vuoksi sitä ei välttämättä kh-puolelta tipu.Avaruuskoira wrote: ↑Sun 23 Dec 2018, 13:42 Onko tästä porukalla ollut monilla painonnousuu/turvotusta, kun tost metadonista noussu paino ja turvottaa nii ei kaipais lisää sitä jos tän lääkityksen alottaisin?
-
- Lepakko
Hyvältä vaikuttaa. Toinen päivä 5mg annoksella ja ei sivuvaikutuksia kuten ssri lääkkeillä.
-
- LD50
Nykyään ayönyt yli 6kk taas bribtellixiä 10mg annoksella ja tällä kertaa tuntuu,että annostuata ei tartte nostaa. Todellakin oaras mahdolinen apu masennuksee ja sen tuottamiin oireisiiin..mut ei se aina tietty kakkkilla vakuuta samanlailla. Mut itse,kun alotin tän ni alotin 10mg ja 4.päivänä tunsin jl sen saman helpotukse olossa mitä ailloin,kun söin viiimeeksi tätä lääkettä.
Uakon että riippucuus ja kamanhimo aai lopettaa tän!
Uakon että riippucuus ja kamanhimo aai lopettaa tän!
-
- LD50
Nykyään ayönyt yli 6kk taas bribtellixiä 10mg annoksella ja tällä kertaa tuntuu,että annostuata ei tartte nostaa. Todellakin oaras mahdolinen apu masennuksee ja sen tuottamiin oireisiiin..mut ei se aina tietty kakkkilla vakuuta samanlailla. Mut itse,kun alotin tän ni alotin 10mg ja 4.päivänä tunsin jl sen saman helpotukse olossa mitä ailloin,kun söin viiimeeksi tätä lääkettä.
Uakon että riippuvuus ja kamanhimo sai lopettaa tän!
Sry typot nii röökeissä.
Uakon että riippuvuus ja kamanhimo sai lopettaa tän!
Sry typot nii röökeissä.
Mitenkäs Brintellixin lopettaminen, jos ei se jostain syystä sovikaan? Käykö luopuminen ihan noin vain, vai seuraako siitä ongelmia? SSRI-lääkkeiden lopettamisesta mulle tuli nimittäin aikanaan aika epämiellyttäviä aivosähköiskuja ja muuta ikävää, josta eivät lääkärit olleet etukäteen maininneet. Brintellixistä lääkärini väitti, että sen lopettamisen ei pitäisi olla erityisen vaikeaa.
Entä Brintellixin ja Voxran yhteiskäyttö? Onko joku harrastanut sellaista lääkärin määräyksestä tai omin luvin? Kokemuksia? Mulle lääkäri kieltäytyi määräämästä molempia, koska kuulemma yhteiskäytöstä ei ole tarpeeksi tietoa. Mutta jollain foorumilla joku kertoi käyttävänsä molempia.
Verkkokeskusteluista päätellen jengi näyttää olevan yleisesti sitä mieltä, että psykedeelit eivät ole hyvä idea Brintellix-kuurilla. Ainakaan tuommoiset serotonergiset, kuten LSD. Eriäviä mielipiteitä?
Harkitsen Brintellixin käyttöönottoa, koska sen on väitetty auttavan sellaisiin ongelmiin, joista itse kärsin. Voxraa olen käyttänyt aiemmin, mutta se vain lisäsi ahdistustani. Lääkärin vaikutuskuvausten perusteella sain kuitenkin sellaisen päähänpiston, että Voxra ja Brintellix yhdessä saattaisivat olla mulle kokeilun arvoinen kombo (mutta ei kenties turvallinen?).
Entä Brintellixin ja Voxran yhteiskäyttö? Onko joku harrastanut sellaista lääkärin määräyksestä tai omin luvin? Kokemuksia? Mulle lääkäri kieltäytyi määräämästä molempia, koska kuulemma yhteiskäytöstä ei ole tarpeeksi tietoa. Mutta jollain foorumilla joku kertoi käyttävänsä molempia.
Verkkokeskusteluista päätellen jengi näyttää olevan yleisesti sitä mieltä, että psykedeelit eivät ole hyvä idea Brintellix-kuurilla. Ainakaan tuommoiset serotonergiset, kuten LSD. Eriäviä mielipiteitä?
Harkitsen Brintellixin käyttöönottoa, koska sen on väitetty auttavan sellaisiin ongelmiin, joista itse kärsin. Voxraa olen käyttänyt aiemmin, mutta se vain lisäsi ahdistustani. Lääkärin vaikutuskuvausten perusteella sain kuitenkin sellaisen päähänpiston, että Voxra ja Brintellix yhdessä saattaisivat olla mulle kokeilun arvoinen kombo (mutta ei kenties turvallinen?).
-
- Lepakko
Lähinnä kaamee hedari pari päivää kun lopettaa vortioksetiinin. Ja itse tosi herkkä kaikelle.
Hyvä lääke. Ellei se pahoinvointi muodostu ongelmaksi niinkuin itselle.
En kyl käyttäis Voxran kanssa. Kuulostaa liian. Öö.. Kyl se vortiksetiini itsessään jo on hyvin toimiva.
Hyvä lääke. Ellei se pahoinvointi muodostu ongelmaksi niinkuin itselle.
En kyl käyttäis Voxran kanssa. Kuulostaa liian. Öö.. Kyl se vortiksetiini itsessään jo on hyvin toimiva.
Keep It Unreal.
-
- Karvakuono
Lääkäri ehdotti tota lääkettä niin mitenkähän blokkaa sienten vaikutuksia?
-
- Lepakko
Muistaakseni aika spesifisti vaikuttaa 5HT-reseptoreihin, eikä lainkaan 5HT2 alatyypin reseptoreihin, niin voisin kuvitella ettei kauheesti/juurikaan sieniin/deeleihin vaikuta.
En sit tiedä miten noi muut mekanismit vaikuttaa kaikkeen.
Kokeilemalla selviää;~
En sit tiedä miten noi muut mekanismit vaikuttaa kaikkeen.
Kokeilemalla selviää;~
Keep It Unreal.
-
- LD50
EN oo kuullut,et' kelään noyusis paino brintellixist' ei mulkaa vaikka söin jo 20mg dosella sitä (oliliikaanostaa 15mg olis max mulle) emt en aijo enä alottaa mitn mielialalääkkeitä. Mutta tuo auttaa jo 4päivänä ku nostaa jotenki glutamiini tai glutamaattiarvoja mitkä nostaa luonnollista dopamiinia jo ewkoina päivinä,niin se olo helpottaa! Ja tällä tod vähä sivuvaikutuksia NAUSEA vaan siis matkapahoinvoini ja ekat 2vkoa (itselläni ainakin mietoapääkipua) metadonin kans täsmälääke masenukseen. kokeilin tän jälkeen (2xsyöny toisel kerral 1v toisel kerran 8kk aina ite lopetin ja nyt kokeilin voxraa. hyi aivan kauhea. mielummin brintellix ku voxra näist "nextgen" masarilääkkeistä! Voimia sinulle toveri =) kyl se siitä!Avaruuskoira wrote: ↑Sun 23 Dec 2018, 13:42 Tätä lääkettä oon miettiny et vois sopii mulle mitä brintellixistä kuullut kavereilta sekä täälläkin kehuttu. Onko tästä porukalla ollut monilla painonnousuu/turvotusta, kun tost metadonista noussu paino ja turvottaa nii ei kaipais lisää sitä jos tän lääkityksen alottaisin?
-
- Tuppisuu
Meikälle tätä myös määrättiin masennukseen ja on auttanut. Ensimmäinen mielialalääke koskaan itselleni.
Tässä edellis postauksia lukiessa ihmettelin kuin kukaan ei ole Fimea:n sivuilta artikkelia tänne linkannu koskien tätä. Siinä kun mainitaan noita reseptoreita ja välittäjäaineita joihin tää vaikuttaa (jostain syystä samoja mainintoja ei löydy suomi eikä enkku wikistä).
Tässä edellis postauksia lukiessa ihmettelin kuin kukaan ei ole Fimea:n sivuilta artikkelia tänne linkannu koskien tätä. Siinä kun mainitaan noita reseptoreita ja välittäjäaineita joihin tää vaikuttaa (jostain syystä samoja mainintoja ei löydy suomi eikä enkku wikistä).
https://sic.fimea.fi/2_2014/vortioksetiiniVortioksetiinin monikanavainen vaikutus välittyy 5HT3-reseptorin antagonismin, 5HT1B-reseptorin osittaisen agonismin ja serotoniinin kuljettajaproteiinin (SERT) eston kautta. Lisäksi se on 5HT7-reseptorin antagonisti ja 5HT1A-reseptorin agonisti. Serotoniinin lisäksi vortioksetiini vaikuttaa noradrenaliini- ja dopamiinijärjestelmiin sekä lisää histamiinin, glutamaatin ja asetylkoliinin vapautumista.
-
- Karvakuono
Oon syöny nyt tätä 53 päivää (eka kaks viikkoa 5 mg ja sen jälkeen nostin 10 milligrammaan).
Joskus aiemminkin kokeillut, mutta lopetin parin viikon jälkeen, kun ei jaksanut sitä pahoinvointia. Nyt sitä ei juuri tullut ollenkaan, koska aloitin puolikkaalla ja en muista otinko tyhjään vatsaan vai miten silloin viime kerralla, mutta nyt siis ruuan jälkeen ottanut ja ei sitä nauseaa ole hirveästi ollut, ainakaan niin paljoa, että se olisi arkielämää kauheasti haitannut.
Mutta ei tämä vaan tunnu auttavan mihinkään, ei masennukseen eikä ahdistukseen (ahdistukseen tätä määrättiin ja siihen toivoinkin että ois jotenkin auttanut, niin ois ehkä päässyt joskus bentsoista ja Lyricoista eroon). Mut ei juuri mitään haittaakaan ole ollut, siksi vissiin vielä jatkan pari viikkoa, mutta jos ei ole 50 päivän jälkeen huomannu mitään parannusta mihinkään, niin en oikein usko... En tiedä viittiskö tätä enää nostaakaan, vai pitäiskö kokeilla sinne 20 milligrammaan asti ja vasta sen jälkeen luovuttaa? Ja voiko tän lopettaa seinään vai tuleeko millaisia viekkareita? Päänsärky tossa aiemmassa viestissä taidettiin mainita, mutta onko muille tullu mitään sen pahempia?
Oli kova usko jostain syystä tähän lääkkeeseen, mutta pettyä sai kuten kaikkiin muihinkin. Suunnilleen kaikki perus SSRI:t, SNRI:t, NASSA, NDRI ja muut paskat kokeiltu. Se on vaan jatkettava Lyricalla + bentsoilla, mutta en tiedä kuinka kauan niitäkään määrätään, kun/jos hoitosuhde siirtyy tk:lle tai jonnekin vittuun
Joskus aiemminkin kokeillut, mutta lopetin parin viikon jälkeen, kun ei jaksanut sitä pahoinvointia. Nyt sitä ei juuri tullut ollenkaan, koska aloitin puolikkaalla ja en muista otinko tyhjään vatsaan vai miten silloin viime kerralla, mutta nyt siis ruuan jälkeen ottanut ja ei sitä nauseaa ole hirveästi ollut, ainakaan niin paljoa, että se olisi arkielämää kauheasti haitannut.
Mutta ei tämä vaan tunnu auttavan mihinkään, ei masennukseen eikä ahdistukseen (ahdistukseen tätä määrättiin ja siihen toivoinkin että ois jotenkin auttanut, niin ois ehkä päässyt joskus bentsoista ja Lyricoista eroon). Mut ei juuri mitään haittaakaan ole ollut, siksi vissiin vielä jatkan pari viikkoa, mutta jos ei ole 50 päivän jälkeen huomannu mitään parannusta mihinkään, niin en oikein usko... En tiedä viittiskö tätä enää nostaakaan, vai pitäiskö kokeilla sinne 20 milligrammaan asti ja vasta sen jälkeen luovuttaa? Ja voiko tän lopettaa seinään vai tuleeko millaisia viekkareita? Päänsärky tossa aiemmassa viestissä taidettiin mainita, mutta onko muille tullu mitään sen pahempia?
Oli kova usko jostain syystä tähän lääkkeeseen, mutta pettyä sai kuten kaikkiin muihinkin. Suunnilleen kaikki perus SSRI:t, SNRI:t, NASSA, NDRI ja muut paskat kokeiltu. Se on vaan jatkettava Lyricalla + bentsoilla, mutta en tiedä kuinka kauan niitäkään määrätään, kun/jos hoitosuhde siirtyy tk:lle tai jonnekin vittuun
-
- Karvakuono
Vastaan itse itselleni, eli en viittinyt nostaa enää 20 milligrammaan ja lopetin koko paskan seinään. Ei tullut mitään lopetusoireita.
-
- Karvakuono
Onko kellään ollut mitään vaikutusta seksihaluihin? Ainakin monet ssri jne vie ne tehokkaasti pois. Voisin tosissaan harkita tätä kokeiluun mutta pelko sivuvaikutuksista jäytää pahasti.
-
- Moderator
Ei vie ihan niin pahasti kuin perinteiset ssri-lääkkeet. Toki kaikki on ihmiskohtaista, kokeilemmalla se selviää vaikkakin ainahan se on tuskaista aloittaa ja lopettaa lääkityksiä. Mutta tästä ei ole tullut sitä orgasmivaikeutta niin kuin ssri/snri-lääkkeistä monesti tulee.
. . . ヽ(-▽ -)ノ °●✺
-
- Tuppisuu
Mites itse syön 10 Mg olen varoituksista huolimatta ottanut myös tramalia max 150 Mg onkohan oikeesti joku serotoniinin oireyhtymän riski? Nyt on mahdollista että saan myös lyricaa silloin varmaan joku näistä triplasti kannattaa jättää pois? Noista isoin apu on tramalista sekä henkisiin että fyysisii. Ongelmiin ainoo vaan että se on ainoo lääke mitä ei reseptillä. Käytän kumminkin n 5 kertaa viikossa