iv./im.

Keskustelua opiaateista, opioideista, bentsodiatsepiineista ja muista sedatiiveista, sekä niiden turvallisesta käytöstä.
kuistilla
Tuppisuu

Re: iv./im.

Post by kuistilla »

Bentseeni wrote: Sat 29 Apr 2023, 18:09 Mitens muuten kun kokkailen norspan laastareista bupren, filtteröin pumpulipallolla, seuraavaks bupret uuteen klikkiin, filtteröin vihreellä sterifimalla, mäskit taas uuteen klikkiin ja vedän sinisen sterifiman läpi, jonka pitäisi suodattaa 99,8% shaibasta, onko normaalia että tolla sinisellä se suodatus kestää ihan hemmetin kauan?
On normaalia että kestää kauemmin fimata sinisellä. Itse suosin silti vihreitä,koska voi käyttää useamman kerran uudestaan.
Itse fimaan aina vauhdit vähintään röökifimalla, subut myös,mutta oxyt poikkeuksetta fimaan aina tavallisella filtterillä :D
Epävarmat kemimaakaalit / vanhat aineet hyvä aina käyttää sterifimalla,koska aineessa voi olla jo jopa homeita/bakteereja...
Oxyä en ikinä suostu jättämään pumpuli/sterifilttereihin, vaan survon suoniin :)
tRip
Moderator

Post by tRip »

Bentseeni wrote: Sat 29 Apr 2023, 18:09 Mitens muuten kun kokkailen norspan laastareista bupren, filtteröin pumpulipallolla, seuraavaks bupret uuteen klikkiin, filtteröin vihreellä sterifimalla, mäskit taas uuteen klikkiin ja vedän sinisen sterifiman läpi, jonka pitäisi suodattaa 99,8% shaibasta, onko normaalia että tolla sinisellä se suodatus kestää ihan hemmetin kauan?
Tarkoitako sinisellä sterifimalla nyt siis sterifilt+ -filtteriä?

Sori, oon vähän ulapalla tällasista kun en enää harrasta iv.

Sterifilt + siis käytännössä suodattaa bakteerit pois, ei liuenneita sidosaineita. Ja siis jos kyse on kyseistä filtteristä niin on normaalia että tulee hitaasti, pitääkin.

Muuten en ota kantaa kyseiseen toimenpiteeseen. En tiedä.

Mikään filtteri ei siis esim. Subutexin sidosaineita suodata. Silti sterifilt on paras yleisestiottaen aina.
Keep it unreal.

Vaultti.net - coming soon..
tRip
Moderator

Post by tRip »

kuistilla wrote: Sat 29 Apr 2023, 19:01 On normaalia että kestää kauemmin fimata sinisellä. Itse suosin silti vihreitä,koska voi käyttää useamman kerran uudestaan.
Itse fimaan aina vauhdit vähintään röökifimalla, subut myös,mutta oxyt poikkeuksetta fimaan aina tavallisella filtterillä :D
Epävarmat kemimaakaalit / vanhat aineet hyvä aina käyttää sterifimalla,koska aineessa voi olla jo jopa homeita/bakteereja...
Oxyä en ikinä suostu jättämään pumpuli/sterifilttereihin, vaan survon suoniin :)
Ikinä ei pitäs käyttää sterifimaa uudestaan.
Bakteerit lisääntyy heti kosteassa.

Ja AINA kannattaa filtteröidä.. Oxyt ennenkaikkea. Se on täysin vesiliukoinen, eli ei jää mitään kyllä filtteriin

Mut kukin tyylillään :roll:
Keep it unreal.

Vaultti.net - coming soon..
renttuni
Apteekki

Post by renttuni »

No niinpä se osui omalle kohdalle, sairastuminen iv-käytön takia.

Vajaa viikko sitten oli kauheeta kipua koko kädessä, piti ottaa särkylääkettä ihan mutta ei jeesannu. Sitten huomasin että mennyt siniseksi koko käsi ja turvonnut. No tuollainenhan ei vaikuta hyvältä, joten ei muutaku 30 km päähän päivystykseen. Siellä käsi oli jo niin turvonnut ettei rystysiä näkynyt ja sinisyys levinnyt. Lääkäri laittoi mut ultraan, mutta harmi vaan kun lähin on 100km päässä. Kelataksin kyytiin ja sairaalaan.
Siellä sitten ultrattiin niin syvä laskimotukoshan se. Ranteesta olkavarteen asti suoni tukossa. Ja kaikkihan sen tietää että yleensä tällainen tulee jalkaan ja käsivarressa on harvinainen ja siihen liittyy yleensä huumeiden suonensisäinen käyttö.

Ei kai siinä, olin viisi päivää sairaalassa ja onneksi ei ole tukos lähtenyt liikkeelle ja esim. keuhkoihin. Verenohennuslääkettä syön niinkuin joku vanhus.

Munkin tekstejä saa tästä ketjusta lukea monen vuoden ajalta. Nyt tuntuu hurjalta että osunut omalle kohdalle tällainen. Eli tekstin tarkoitus varoittaa iv-käytöstä, ei ole järkevää. Ja menkäähän sairaalaan jos tuollaisia oireita tulee!
renttuni
Apteekki

Post by renttuni »

Käyttäkää sitä desaria ennen pistämistä, ja käyttäkää puhtaita neuloja eikä jotain vanhoja patjan alla muhineita. Tai ainakin desinfioikaa ne.

Sairastuin taas helmikuussa. Olin pistänyt vanhalla neulalla, ei ollut desinfiointiainetta. Parin päivän päästä muutama pistokohta paisui, kipeytyi jne. Alkoi kehittyä selviä paiseita. Menin lääkäriin, ja CRP oli yli 200, minulla oli kuumetta melkein 39, takykardia eli sydän hakkasi levossakin 110. Laitettiin verenmyrkytysepäilynä heti taas OYS:iin. Siellä meni viikon päivät. Neljä paisetta avattiin, leikattiin pois huonoksi menneitä kudoksia jne. Minulla oli streptokokki ja MRSA eli multiresistentti stafylokokki aureus, johon ei antibiootit tahdo purra.

Olen joutunut käydä hoidattamassa haavoja terveyskeskuksessa viiden viikon ajan jo, ensin päivittäin ja vähitellen harvemmin.

En ole tuon jälkeen käyttänyt iv. Lääkäri sanoi että elimistö ei kestä enää, hengenlähtö kohta lähellä. Joulukuussa oli se edellinen sairaalakeikka veritulpan takia.

Eli ottakaa neuvosta vaari, desinfioikaa pistokohdan iho ennen pistämistä ja käyttäkää puhtaita värkkejä.
Hekkis
Psykonautti

Post by Hekkis »

Mite rasvakudokseen piikittäminen. ei ole muita neuloja ja nokittamalla ei oikein peukku skulaa. ajattelin antaa viel yhden mahdollisuuden josko...
imeytyyköhitaammin(nopeat nousut ei välttämättömiä) mutta onk hyötysuhde suurempi? myöskään sitä piippuu ei ole.

-Lyytikäinen
Mua ei tuu sekottaa heikkikseen. Vaihdan nikin heti kun jaksan selvittää miten se tehdään.
Ilovedrugs
Tuppisuu

Post by Ilovedrugs »

Älä tee sitä. Tiedän että IV käyttö on se juttu itsellä 17v kokemus ja nyt ollu 7kk pistämättä. Joutui aina taistelemaan tuntitolkulla että löytyis suoni ja viimeksi kun olin tulehduksen takia sairaalassa nikn eivät meinanneet edes ultralla löytää paikkaa. 4h tappelivat ja loppujen lopuksi nilkkaan tippa. Folio ja siitä poltat pellit tai sitten nokkaan.
Ilovedrugs
Tuppisuu

Post by Ilovedrugs »

Hekkis wrote: Sun 06 Apr 2025, 23:10 Mite rasvakudokseen piikittäminen. ei ole muita neuloja ja nokittamalla ei oikein peukku skulaa. ajattelin antaa viel yhden mahdollisuuden josko...
imeytyyköhitaammin(nopeat nousut ei välttämättömiä) mutta onk hyötysuhde suurempi? myöskään sitä piippuu ei ole.

-Lyytikäinen
Sulle vastasin tossa ylempänä siis. Tsemppiä vääntöön.
Hekkis
Psykonautti

Post by Hekkis »

Moi. Olen rakastunut iv ketamiiniiniin. Mutta ongelma onse etten oikein löydä suonia taipeistani. Onko mitään muuta paikkaa mistä pistää(iv)? Kaks kertaa kuukaudessa vaan. Tai saako jotenkin suonet näkyviin paremmin?

-Lyyti
Mua ei tuu sekottaa heikkikseen. Vaihdan nikin heti kun jaksan selvittää miten se tehdään.
Dexma
Moderator

Post by Dexma »

Suonia jollai kiristyssiteillä ja esim suihkussa käynti ennen käyttöä voisi toimia siinä, että saa suonia esiin.