Nii-i.. Osasyy varmaan miks luovin elämää eteenpäin doupin keinoin/voimin, eikä sekään aina meinaa auttaa.frapathea wrote:mut sitku pahimpina kausina ei saa ees aurinkotervehdystä läpi ku vittu ei meinais jaksaa ees maata, ni mikäpä siinä sit eteen.
Piri on pahin, opiaatit petollinen myös, mut selkeesti näistä kahdesta potentiaalinen. Bentsot kumma poikkeus, niiden avulla mä oikeestaan eniten räpiköin ja luovin.
Välillä nukkuu päiväkausia (se on plussaa et osaa kääntää ittensä uneen/horrokseen).
[Huomioon otettava seikka, et uniongelmat olen kuitannut bentso-tainnutuksilla]
Yks syy on et mieli on jatkuvassa turhautumisen ja tekemiseen tähtäävässä välitilassa.
Mieli ei lepää, vaan aina pikkuhiljaa hiipuu, lannistuu ja masentuu - Jollen jatkuvasti pidä itteeni liikkeessä.
Pygähtäminen on pahinta. Parasta löytää elämälle oma rytminsä, et jokainen askel on jaksamiseen päin, eikä pakotettu värinpäin, kohti uupumuksen kurimusta. Toikin vaan kauniisti sanottu.
Kun ei jaksa, ei jaksa.
Välillä uupumus on fyysistä, välillä mielen kenkkuilua, kun tuntuu ettei jaksa taas yrittää räpiköidä yhtä päivää sumussa ja letargiassa. Hyvä kun sohvalle jaksaa kavuta makoilemaan. Sit alkaa mieli masentuun ja mustuun. Alkaa kuluun taas päiväkausia kun jäätyneenä vaan paikalleen, ja nukun 12h yöunien lisäksi tunnin torkkuja pitkin päivää.
Mun on vaikee kuvitella syytä jossain aivovauriossa.psychiCNoob wrote: Oon jo pitkään epäilly itelläni lievää aivovauriota, johtuen muutaman vuoden takaisesta elämäntavasta yhdistettynä haitallisiin päihdevalintoihin(oon tässä sitä parannellut muutaman vuoden aikana varsin menestyksekkäästi), mut toi teksti jotenki loksautti palaset paikalleen. Selittää vähän mun omia kokemuksia. Voisin yhdistää tuona aikana koettua jaksamattomuutta ja motivoitumisvaikeuksia ainakin osittain mahdolliseen etuaivolohko-vaurioon. Tietyst aika mutua koko vaurio kun mitään ei oo diagnosoitu, mut kokemus puhuu puolestaan.
Et nyt ku jälkeepäin ajattelee et jos mulla oli etuaivolohkossa häikkää tolloin niin oli kyl myös jaksaminen ihan puissa suoraan sanottuna. (Johtu se siitä vauriosta tai ei) Paras asia päivässä oli se et pääs nukkumaan. Kaikki muu oli harmaata, paitsi nukkuminen. Se jotenki anto toivoa ku ties et pääsee illalla taas sänkyy makaamaan tiedottomana. Näkemään unia. (Mut ei nukkuminen kyl mikään itsestäänselvyys ollu aina.) Vaikeuksia suunnitella pitkällä tähtäimellä, vaikeuksia motivoitua, vaikeuksia keskittyä, vaikeuksia kommunikoida. Kaikesta pienestäki aktiviteetista meni palautua aika pitkään. Ja parasta taitaa olla se et itellä ei ollu niinku mitään käsitystä siitä et mikä vois olla oloon syynä.Kaikki oli paksun usvan peitossa. Pieniä valon pilkahduksia vaan siellä täällä harvakseltaan mitä kohti sit lähin harhailemaan.
Ties vaikka oiskin, en rehellisesti sanottuna taida tahtoa edes tietää.
Yks syy on tietty monen vuoden pirin käyttö, ja sen aiheuttama letargia (nukuin 2viikkoa, ja puolen vuoden jälkeen motivaatiokin alkoi taas palata).
Mut ei se oo sekään.
Geeneissä kannan pykälää, jota vois kuvailla jumitus/toiminnanohjauksen häiriöks.
Joko pidän jatkuvasti itteni vaan kokoajan liikeessa, ja saan siitä virtaa (tietysti dopen voimin kun omat voimat hupenee). Tai sit paikalleen jäädyn ja jumitun. Se on yks pahin kurimus. Siitä ei nouse hetkessä dopella eikä parhaalla tahdollakaan.
Pyhää kurimusta jaksamattomuus. Mitä siihen voi sanoa.
Luovimistahan tää. Jokapäiväistä jaksamisen kanssa kamppailua. Mielen harhauttamista ja katse vakaasti kiinni tekemisessä ja puuhailussa. Aktiviteeteissa ja harrastuksissa.
Yks suuri asia, mikä on auttanut jaksamaan, on löytää mielenrauha puuhailusta. Mulle se on nykyisin valokuvailu. Se on puoli meditatiivista, ei urheilua, eikä suurelta osin niin liikuntaakaan. Toisinaan hillitöntä joogaa ja ninjailua & urotekoja kavuten vuorten laelle vain kuvatakseen aamun ensi säteet tietyssä paikassa.
Sit ankara fyysinen tekeminen ja keskittyminen. Keskittyminen on parasta lääkettä mihin tahansa vaivaan.
Mulle maastopyöräily esim on sellanen.. Siinä on vaan yks kiintopiste, ja se on eteenpäin, läpi juurakoiden ja louhikoiden.. alamäkien ja tuskaisten ylämäkien. Se on ihan parhautta itsensä voittamista, jossa pitää olla täysi luottamus itseen, senhetkiseen.
Siihen hetkeen, hetkeen ainoaan, muuten muksahtaa, ja voi ittensä pahasti satuttaa.
Kiipeily on toinen. Siinä keksittyminen on tasan keskipisteessä, ei muussa, muuten tipahtaa.
Jaksaminen unohtuu, kun joutuu vain keskittymään omaan keskipisteeseen.
Tässä vain esimerkkejä, että jaksaminen on voitettavissa mielen voimalla. Mutta se vaatii sen vakaan ja vankan kiintopisteen, keskittymisen omaan keskipisteeseen, ja siihen pitää omalla kohdalla sisältyä tiettyä 'vaaraa' ja adrenaliinia. Se pitää keskittyneenä.
Suuri osa on siis mielen sisällä. Motivaatiossa. Kun motivaatio on tekemisessä, unohtuu uupumus. Helposti tietty hairahtuu maanisuuteen, eikä enää osaa levähtää (joka sekin väsymisen merkki).
(Hemoglobiini aina ollu snadisti alhasempi kuin normi, eikä kilpparissa ole vikaa.) btw.
En siis ensi - enkä toisssijassa kääntäisi enää katsettani kohti lääkärin diagnoosia. Mistä ne mitään tietää mitään, luottamus on mennyt jo täysin, ja tuskin koskaan palaa, ellei kyseessä ole jalka poikki tapaus tai muu selvä akuutti aksidentti.
Mulla on häiriö jota en itekään tiedä mitä se on, ja kiskon siihen wammaan douppia, vaikken edes tiedä mihin vaivaan.
**
Välillä hairahdun piriin. Se on illuusioista pahin, auttaa jaksamaan. Se vetää vaan nykysin niin pahiin letargioihin, et päätynyt sen olevan torakantappomyrkkyä. Silti. Siihen helposti aina vaan palaa. Jaksaa taas hetken olla elossa. Hetken tuntea kipinöivän elämän, ja asioiden etenevän flowssa ja mielenrauhaisena.
Opiaatit mainitsin alussa myöskin. Jos osaa ottaa opiaateista jaksamisen hyödyksi, niistä on kipinäksi jaksamiselle.
Tärkeintä pysyä erossa koukusta, ja päihdyttävistä annoksista. Helppoa se ei ole, mut paras mitä mä tähän mennessä olen keksinyt.
Luovimista..
Luovimista..
Jokapäiväistä kamppailua. Saatana.
Ihan jokapäiväistä, kun silmänsä aukaisee, se on joko noustava ja pakotettava rutiinit pyörimään, tai elämä ympärillä pysähtyy, ja niitä rattaita ei hetkessä enää käännetä uurastukseen ja puuhaamiseen.
Kaikesta huolimatta, oon omasta mielestäni sitkeetä tekoa, sinnikäs jaksamaan kolhuista ja liimoista huolimatta. Mä en jaksa viettää enää elämää elämättä sitä lainkaan tai jatkuvissa letargia-psykooseissa.
Ei douppi ole ratkaisu, eikä ehkä siunaus tai kirouskaan. Pitää vaan osaa käyttää oikeita asioita oikein, katalyyttina, ja pitää mielessä, et tärkeintä on se mitä on mielellä. Siinä on kaiken avain.
Tekojen syy on hataralla pohjalla, mutta jos seurauksena on tekeväisyys, on se parempi kuin tekemättömyys.
Se on pahinta myrkkyä mielelle. Antautua uupumukseen ja turhautumisen kurimukseen. Se ei ole vaihtoehto.
Silti.. On niitäkin päiviä.
..Kun maailma ympärillä on mustaa, eikä näe toivon kajoa.
Se pelottaa elämässä ehkä eniten.