Käyn nyt yksityisellä, onneksi vanhempani ovat tukemassa taloudellisesti. En saa vielä pitkään aikaan kelan tukea. Vaatii psykiatrin lausunnon sekä vähintään 3kk jatkuvaa seurantaa. Nyt siis pitäisi käydä julkisella MT-toimistolla psykiatrin pakeilla, pelkään vaan että vaativat lääkkeellistä hoitoa rinnalle. Siihen en aio suostua. Vierastan aika paljon psykiatriaa, sehän on vähän arvailua ja potilas on lääketieteellisenä koekaniinina. Koen pärjääväni bentsoilla, mikä ei tietysti sekään ole lopullinen ratkaisu, mutta koen turvallisempana vaihtoehtona kuin neuroleptit/SxRI/MAO-I/NASSA/NDRI/tri- ja tetrasykliset yms. myrkyt. Aamulla otan 1mg klonatsepaamia ja iltaisin tarvittaessa 10-15mg diatsepaamia sekä pieni määrä mirtatsapiinia (3,25-7,5mg) unilääkkeenä.renttuni wrote:^
Onko sulla Kelan tukemaa terapiaa, vai mitä kautta? Hieno homma
Itse sain viimein lääkärinlausunnon ja Kelalta myönteisen päätöksen, ja oon joulukuusta asti käyny traumaterapiassa kerran viikossa. Se on tosi mukavaa, vaikka välillä vaikeaa kun puhutaan niistä ahdistavista kokemuksista. Viime terapiakäynnin jälkeen mä vaan itkin ja itkin kotona ja olin ihan muissa maailmoissa. En edes osaa sanoa että mikä itketti, mutta oli semmonen kokonaisvaltainen ahdistunut olo. Mutta nyt otin pitkästä aikaa buprea niin ei ahdista enää.
Pitäisi lopettaa. Mullahan on kaikki hyvin.
Itsekin haluan juurikin käydä traumaattiset kokemukset läpi, koska en niitä ole koskaan käsitellyt, enkä ole halunnut rasittaa ja ahdistaa lähimmäisiäni. Mulla tuli enemmänkin voimaantunut olo, vaikka tässähän on vasta ensimmäinen kerta alla ja raapaistiin vasta pintaa. Vähän hävettää myöntää, mutta otin pirtsakkaa kyseisenä päivänä. Niin, ja tänään kahden viikon jälkeen luovutin ja otin buprea ja pregabaa. Huomenna kuitenkin reissuun kotikaupunkiin sukulaisten luokse ja jätän bupret himaan.
EDIT: