Armeijan ja valtaeliitin aivopesu!!? :O

Asiaa Asiasta Asiallisesti.
lp420
Karvakuono

Armeijan ja valtaeliitin aivopesu!!? :O

Post by lp420 »

Nyt tulee vähän suorapuheista tekstiä kun alko vituttaa ihan kunnolla heti kun aamusta tulee näitä maailman sota-propaganda uutisia joka tuutista ja ajatus omasta inttiin menosta kolkuttaa koko ajan vaan enemmän... Vasta oli heinäkuu ja olin silleen että vielä siihe on puol vuotta aikaa onneksi. Nyt on kohta marraskuu ja siihe on enää 2kk ku sinnekki pitää lähtä tottelemaan kaikenmaailman auktoriteetteja.... Mitä lähempänä se on, sitä enemmän koko sinne lähtö alkaa ottaa päähän ja turhauttaa...
Jos se todella on sitä mitä luulen ja kuulen sen olevan, niin ei oo kovin mukavat ajat edessä. Siinä missä alkas olla velat kunnossa ja maksettu, palkat tulla itelle lopulta, siinä missä pääsis etenee OMASSA elämässä ja uralla kunnolla, niin pysäytät sen kaiken ja lähetkin tottelemaan ja pokkuroimaan vihreessä puvussa massan joukossa ylempiä auktoriteettejä? Kuulostaapa hyödylliseltä ja järkevältä Hymiö grin Sä vaan tottelet käskyjä kyseenalaistamatta mitään, käyttämättä omia aivoja yhtään ja sun pitää esittää että muka hyväksyt tuon sotatouhun ja armeijan sairaat aatteet ja tehä vaa...
Lisäksi aika siviilielämässä ei oo omissa käsissä ja siitäkin päättää joku sun puolesta millon saat nähä läheisiäs? Vähän vielä paskemmassa tilanteessa joku muu päättää siitäkin viime kädessä saatko nähä koskaan sun läheisiäs kun sinne pelinappulaksi menet? Ja tuolla "sinusta tulee mies"? Muuten ei voi tulla?

No okei vähän isänmaallisuutta onhan se velvollisuus ja hieno asia että on asevelvollisuus ja pälä pälä ja mistä sitä voi tietää miten hyvä kokemus se tulee olemaan, mutta kyllä tällä hetkellä on tunnelmat juuri nämä. Kuten varmasti aika monella muullakin joilla taas pian lähtö koittaa jos yhtään osa ajatella itse eikä usko ihan kaikkea mitä sanotaan.
Vittu että mua suoraan sanoen vituttaa aivan helvetisti lähteä tuonne alistettavaksi. Toisaalta perunoitten kuorinta sivareitten joukossa tai linnassa istuminen "rikosseuraamus-asiakkaiden" kanssa ei kuulosta yhtään sen paremmalta. Yhteiskunta nyt vaan niinkun pakottaa sinut valitsemaan missä pakotetussa syklissä haluat seuraavan vuotesi totella käskyjä ja uskottelee kaikille että se on tärkeä ja hieno asia kun palvelet maatasi ja sitten sinisilmäset pesusienet imee tuon kaiken ja uskoo tuota soopaa ja luulee olevansa tärkeitä ja hyvässä huolenpidossa ja pitää tätä järjestelmää hyvänä ja toimivana?
Vittu sinut pahimmillaan aivopestään tarttumaan aseeseen ja tappamaan kyseenalaistamatta edes onko se oikein tappaa ja vaikka räjähtämään kappaleiksi isänmaan puolesta jos vaan herrat niin haluaa ilman että edes tajuat mihin tilanteeseen sinut on asetettu!? Ääripää esimerkki mutta juuri näinhän sen on.

Sinut pakotetaan siis mukaan johonkin moraalisesti niin väärään ja pahaan kun voi vaan kuvitella ja sinut jo kutsunnoissa aivopestään ja ikävä kyllä suurin osa uskoo kaiken. Siinä vasta yhteiskunnan huolenpitoa!
Ehkä ei maailman fiksuinta näitä ajatuksia jakaa julkisesti mutta nyt alko jotenki heti aamusta kiehua iha kunnolla kun luki taas noita sotapropaganda-uutisia maailmalta. Niin että oikeasti siellä sotilaat menettää henkensä ihan vaan koska joku käskee ja sinä tottelet havahtumatta edes siihen missä tilanteessa olet? Kuolet laput silmillä koska joku käski mennä tapatettavaksi sotaan? Menet koska isät ja isoisät pakotettiin tuohon paskaan myös? Ihan omatunnon syistä? Ja siitä syystä ettet halua homon/narkin/epähyvän kansalaisen/vellihousun tai tässä tapauksessa foliohatun leimaa mikä tulee kieltäytymisestä väistämättä?

Eihän tähän voi sanoa kun että vittu mitä paskaa!?

Jokseenkin ristiriitasta kulkee rauhanmerkki kaulassa ja vastustaa sotaa sotimista ja valtakoneistoa vaikkakaan ei millään tavalla uskonnollisesti, vaan ihan eettisesti ja silti kuitenkin menossa seisomaan riviin "vapaaehtoisesti". Vitut, ei sinulta kysytä haluatko lähtä. Kellään muulla samanlaisia ajatuksia jotka lähdössä palvelukseen!?
Vai lähteekö joku tuonne oikeasti ihan omasta tahdosta ja hyvillä mielin isänmaallisuus-sanan voimalla mitä kovasti syötetään?
Paska maailma. Pientä avautumista näin aamuun. Toivottavasti en aiheuta kovin suurta pahennusta tällä kertaa toisinajattelulla mitä tulee välillä harrastettua, kun taas vähän tuumasin eri näkökulmasta asioita mihin on totuttu.
Se on onneksi sananvapaus kuitenkin. Vai onko sitäkään?
Mutta joo se siitä pohdiskelusta tällä kertaa, pitää jatkaa töitä. Niin tosiaan TÖITÄ. Kuulin tuossa juttua että sillähän se Suomi tästä nousee! Hymiö smile
Juostaahan vielä pää kolmentena töissä tässä kaiken lisäksi että saahaan suomi kuntoon tosiaan.
No joo jotain hyvääkin.

Lainaan vielä Juicen sanoja vähän:
"Miten ajattelen jos en ajattele toisin?
Mihin häkkiin lensinkään?
Miten ajattelen jos en ajattele toisin?
Ajattelenko ensinkään!"
Siinäpä taas mietintöjä kerrakseen.

Itekin vasta nyt aloin ihan todenteolla ihmetellä miksen välttäny tuonne joutumista silloin kun se oli vielä mahollista? Moraalinen vääryys on minusta juuri siinä, että se kriisi tai taistelu onkin tilanne, mikä ei varmaankaan ole mitenkään meidän armeijaan joutuvien nuorten miesten syytä, vaan ahneiden valtaa pitävien sikojen vallan ja rahanhimon tulosta ja meidän näihin asioihin täysin viattomien pitää siinä tilanteessa tapattaa itsemme sodassa ihan vaan siksi, että valtaa pitävät riitelevät keskenään luultavasti rahasta tai vallasta, jostain pinnallisesta ja turhasta materiasta ja kuolleet sotaan viattomat ihmiset siinä ovat pelkkiä lukuja kaatuneiden tilastoissa. Ei meistä välitetä ja loppupeleissä millään ei oo mitään väliä, kun kyse on rahasta. Yhteiskunta pakottaa meidät tekemään sen eteen kaikkensa ja se tässä sairasta onkin miten meitä vedetään ku pässiä narusta, niin siviilissä kun armeijassakin.... Armeijassa nyt vielä enemmän ja sepä tässä eniten mietityttääkin.

Katsoopa asiaa miltä kannalta tahansa, niin lopputulos on itselläni ainakin se, että helvetin surullista kun ihmiskunta hakkaa päätä seinään vuosisadoista toiseen ja tappaa toisiaan ahneudessaan. Ja sotaan osallistuvat lähes aina siihen täysin viattomat, olipa sota missäpäin maailmaa tahansa. Kaukaa haettuahan tuo sotatila meillä on ja aika epätodennäköistä että näin käy, mutta jos käy on aika vittumainen valinta joko kuolla isänmaan puolesta koska niin teki isovanhemmatkin tai olla kuolematta isänmaan puolesta ja olla sitten isänmaan petturi? Kaikki ihmiset tai edes suurin osa kun joku kaunis päivä yhdistyis ja kannattais rauhanaatetta edes vähän ja unohtais tuon älyttömän oman edun tavottelun, turhan pinnallisen materian hamstraamisen ja rahassa rypemisen ja noustas vaikka vastarintaan tuota ahnetta ja sairasta "valtaeliittiä" vastaan nii vois tästä maailmasta tullakin parempi paikka, eikä koko armeijalle olis tarvetta. Tämä vaan tuskin tulee ihan meidän aikana totetutumaan.... Melkein vähintä mitä voi asialle tehdä on mutista tästä jossain vaultissa tai muualla ja jakaa omaa toisinajattelua muillekin eikä vaan yksin miettiä jos vaikka muutkin saisi tästä pohdittavaa tai aiheesta saisi keskustelua mistä voisi itsekin saada uusia näkökulmia asiaan..

Ei jumalauta miten naurettavaa ja lapsellista paskaa tuommonen että "joo saat vapaata kun ossaat herrotella ja puhutella sinua ylempiä..." ja sitten ilmeisesti rangaistaan jos et osaa?! Toisinsanoen sinun vapaus ja siviilielämä riistetään aika mielivaltasesti jos et tottele ja herrottele ja nuoleskele... Eli ei auta kun alistua?? Kylläpä pahaa tekee ajatus tuommosesta alistamisesta ja kiristämisestä..Käytönnössä vapauden riistosta.. Pistää nyt jo vihaksi ihan koko ajatus nuoleskella kieli ruskeena jottain vitun tärkeenä itteään pitäviä pätijöitä jotka on samallaisia pieniä ihmisiä kun kaikki muutkin. Ja tuo kuvaus vielä just että tuntuu työltä. No tuntuu varmasti jos se tuota on.. Jännä miten erilaisia näkökulmia tästäkin aiheesta löytyy. Pahasti näyttää siltä että en tuommoseen maailmaan ihan helpolla sopeudu. :D

Tuollahan just varmaan pärjää parhaiten kun heittää aivot narikkaan, niillä ei pää kestä jotka ajattelee tuolla liikaa mut miten sä sammutat ajattelut ja työnnät pään puskaan yhtäkkiä ku oot tämmönen pohdiskelia-tyyppi? Vittu pitääkö tässä alkaa luonnettakin muuttamaan tuon takia että pysyt kasassa!??!?!

Huhhuh.... Pelkästä vitutuksesta jo nousee karvat pystyyn..

Muilla samoja ajatuksia onko tai onko ollut inttiin lähdöstä? Miten toimia tässä tilanteessa? Vinkkejä? Mielipiteitä? Jotain mitä tahansa apua yhteisöltä miten tässä kannattais menetellä tän valinnan edessä/ miten itse valitsit ja jos valitsit jotain kadutko sitä? Osaatteko samaistua näihin ajatuksiin? Onko tää tosiaan näin sairasta paskaa totuus aiheesta vai onko tää vaa mun flippailua? Lähtö tosiaan 01/16.....

-lp
"Onko kuvittelu totuutta oikeaa, vai totuus onttoa kuvitelmaa?" :shock: :shock: :shock:
Tattinen
Karvakuono

Re: Armeijan ja valtaeliitin aivopesu!!? :O

Post by Tattinen »

Moro pitkä teksti mutta ihan asiaa mun mielestä :) Ite olin menossa armeijaan heti kun mun ikäset pystyy mutta oli nopea visiitti kosahti ennenku alkokaan sillon oli jotkut huumeiden tehoratsiat eli kaikkien piti mennä vitun isossa salissa muistaakseni 6 huumekoiran ohi mistä pajapäänä en tietenkää päässy vaikka olin reilu pari viikkoa polttamatta ja kaikki vaatteet pesty moneen kertaan.. No siitä sotilaspoliisin kuulusteluun sit normipoliisin sit seuloihin ja himaan. Sp eet by the way heitteli kaikki mun kamat pitkin huonetta sano tyylii et vitun narkki kerää kamas ja eteenpäin.. No aika monta vuotta sain käydä kuulusteluis ennenku joku herra ylimulkku vapautti mut koko iäks. Asenne mul on hyvin sama kaikkeen mitä Tossa mainitsit on se jännää mennä muiden pillin mukaan ja leikkiä sotaa.. Ite en jaksa uskoa et nykypäivän sotia mentäis ns sääntöjen mukaan rynkyillä sun muilla pommikoneilla kun tyyliin yhellä napin painauksella pystyy saamaan niin järjettömän paljon tuhoa aikaan pommeilla mitä monella maalla on siilot täynnä kaikki tietää mitä tarkoitan.. Pahoittelen tekstin laatua puhelimella näpyttelen näitä viestejä pitää ainakin päivittää mistä huomautellut kauan.. Työnantajat ei muuten nykyään Sais kysyä intistämitään mikä on vanhemmalle väelle wtf.
arska
Tuppisuu

Post by arska »

Pari viikkoa siel "viihtys" ja sitten sivariin. Sivari olikin ihan opettavainen paikka ja ite sivarityöpaikkana oman alan hommia, joten mikäpäs siinä. Saattoi käydä tuuri, mutta sanon et sivari kannattaa jos ei totaaliks tai muilla keinoin pois sieltä pääse. Kannattaa käydä se hetki siellä hajoomassa ihan kokemuksen vuoksi, mut ei sinne jäädä kannata.
Patterson
Lepakko

Post by Patterson »

Mä diggasin oikeasti armeijasta, olihan se meno välillä todella vittumaista ja se joidenkin varusmiesten harrastama perseennuolenta tosi säälittävää katseltavaa, mutta ei kannata antaa sen vaikuttaa omaan meininkiin. :mrgreen:

Kelasin jopa itsekin ennen armeijaan menoa, että tulen maitojunalla kotiin, mutta päädyinkin vapaaehtoisena johtajakoulutukseen ja hengailin siellä sen vuoden, yksikön luutnantti pyysi minua jäämään töihinkin, mutta ei ollut paikkaa. Alikessuna diggasin eniten kouluttamisesta, siinä sai hiottua ihan hyödyllisiä arkielämän taitoja ihmisten kanssa toimimisen suhteen - vaikka ympäristö onkin "sotaan valmentamista".

Monet ihmissuhteista mitä tuli solmittua inttiaikana (II/08) kestävät edelleen ja tapasinkin monia ihmisiä kenen kanssa ei varmasti tulisi normilaiffissa juteltua koskaan.

Sanoisin itse, että asenne ratkaisee, jos ei muuta niin ota armeija-aikasi vaikka kuntokuurina ja treenaa kovaa, siitäkin kun jaetaan vapaita kun käyt salilla. ;)

En ole sotahullu, mutta kyllä tuo vuosi valtion poikaleirillä oli ihan mukavaa - ja mukavaa siitä teki kanssaihmiset. :love:
Saatana elää ja voi hyvin.
Opiaate

Post by Opiaate »

Otan paremmin kantaa huomenna, kun on saanu unta palloon. Mut oli pakko tulla kysymään et mihin päin oot lähössä tammikuussa? Itellä uusintakutsunnat kuun lopussa ja Santa-Haminaan pyrin. Toivottavasti kans pääsisin sinne. 2 vuoden lykky tuli tosiaan viime kutsunnoissa, joten nyt uusinta yritys.
lp420
Karvakuono

Post by lp420 »

Opiaate wrote:Otan paremmin kantaa huomenna, kun on saanu unta palloon. Mut oli pakko tulla kysymään et mihin päin oot lähössä tammikuussa? Itellä uusintakutsunnat kuun lopussa ja Santa-Haminaan pyrin. Toivottavasti kans pääsisin sinne. 2 vuoden lykky tuli tosiaan viime kutsunnoissa, joten nyt uusinta yritys.
Kyllä se Kainuun Prikaati on mikä kutsuu 01/16... :/
"Onko kuvittelu totuutta oikeaa, vai totuus onttoa kuvitelmaa?" :shock: :shock: :shock:
Petri6
OD

Post by Petri6 »

Joka ikinen, joka tuolta haluaa oikeasti pois, niin pääsee (ja ihan ilman jälkiseuraamuksia). Parempi tietysti olisi ollut hoitaa jo kutsunnoissa, mutta onnistuu kyllä sielläkin kun vaadit heti päästä lääkärin puheille ja valitat vakavaa masennusta ja ahdistusta. Itsellä oli ihan fysikaalinen sairaus, millä (just ja just) C:n paperit irtos, mut jos ei olisi riittäny ni oisin tosiaan sen vapautuksen ottanu sit psyykkisillä perusteilla. Ei mulla olis kestäny sekuntiakaan hermo kuunnella kun joku nuorempi ja tyhmempi kaveri huutelee komentoja.
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun
Sidney

Post by Sidney »

Mun mielestä alotusposti oli niin vastenmielistä luettavaa, etten saanut sitä kokonaan luetuksi.
Asiavirheitä, tietämättömyyttä ja yleistystä on niin paljon, etten jaksa ruveta korjaamaan kaikkea.

Muutaman pointin laitan kuitenkin tähän.
Aivan vitun ärsyttävää, että sun kaltaset tyypit ei arvosta paskan vertaa sitä, että sinisilmäset pesusienet on valmiita uhraamaan henkensä sen puolesta, että tämä maa pysyy vapaana. Mikä mahdollistaa siis myös aloituspostaajan nykyisen elämäntyylin ylläpidon.

Ja maanpuolustusko siis on moraalisesti niin väärää ja pahaa?

Puolustusvoimathan tosiaan on täynnä ihmisiä, ketkä ei ole kykeneviä ajattelemaan omalla järjellä, tappaa kyseenalaistamatta ja niin pois päin. Just joo.
Kovimmat, karismaattisimmat ja älykkäimmät ihmiset, joita mä oon henkilökohtaisesti tavannut tai tuntenut, ovat olleet juurikin PV:n vakituisessa palveluksessa.
Olen myös oppinut helvetisti ihmisestä, tämän eläimen kyvystä sopeutua, oppia uutta, voittaa itsensä jne. Lista voisi jatkua pitkään.

Itse siis pidin armeijassa olosta ja olen todella pätevä sotilas. Sodanajansijoitukseni perusteella olen helvetin tukalassa paikassa, jos tilanne kiristyy. Silti menen rintamalle, jos tilanne niin vaatii.
Myös meillä oli varusmiespalveluksen aikana vitun hyvä porukka ja ryhmähenki. Tämä seikka vaikutti eniten intin mielekkyyteen.
En jaksa edes ottaa omalta osaltani kantaa tuohon omilla aivoilla ajatteluun.

Loppuun vielä korostan, ettei minulle ole mitään väliä onko tyyppi X käynyt intin vai ei. Syy intin käymiseen tai käymättömyyteen on myös minulle yksi hailea.
Armeija ei tee miestä.
Mikä mua vituttaa, on se seikka, että usein juuri armeijan käymättömät tyypit arvostelee kovaäänisesti kyseistä laitosta täysin väärien faktojen, näkökulmien ja tietojen pohjalta.

Suosittelen aloituspostaajaa vaan hankkimaan C paperit ja jättää armeijan käynti väliin.

Esittäisin vielä yhden kysymyksen AP:lle, miksei myös muille.
Onko Puolustusvoimat tärkeä olla olemassa?
lordshiva
Psykonautti

Post by lordshiva »

Tattinen wrote:Moro pitkä teksti mutta ihan asiaa mun mielestä :) Ite olin menossa armeijaan heti kun mun ikäset pystyy mutta oli nopea visiitti kosahti ennenku alkokaan sillon oli jotkut huumeiden tehoratsiat eli kaikkien piti mennä vitun isossa salissa muistaakseni 6 huumekoiran ohi mistä pajapäänä en tietenkää päässy vaikka olin reilu pari viikkoa polttamatta ja kaikki vaatteet pesty moneen kertaan..
Omina inttiaikoina oli kanssa ekana päivänä dogit vastassa. Sit kans kerran kun tultiin lomilta pajautettiin kaverin kanssa ennen bussikyytiä takas varuskuntaan. Kun bussi saapui perille, komennettiin kaikki poistumaan bussista liikuntasalin kautta, jossa oli poliisit ja koirat haistelemassa. Ei mitään reaktioita koirilta, ei sillä että mitään olisi ollutkaan mukana, mutta samoissa vaatteissa spliffi poltettu pari tuntia aiemmin.
Huiko
LD50

Post by Huiko »

Sidney wrote:Olen myös oppinut helvetisti ihmisestä, tämän eläimen kyvystä sopeutua, oppia uutta, voittaa itsensä jne. Lista voisi jatkua pitkään.
Koen samoin. Se että se intti tekee miehen onkin juuri tätä, että moni joutuu/pääsee ensimmäistä kertaa elämässään laittamaan itsensä likoon. Mitä sitä voi tietää esim. voimavaroistaan jos ei niitä koskaan koettele? Ei sillä että intti olisi ainoa paikka jossa näin voisi tehdä, mutta kun olet ihan rehellinen itsellesi, taitaa se kuitenkin olla paras paikka siihen. :up:
Sidney wrote:Itse siis pidin armeijassa olosta.
Kun ruokailu on neljä kertaa päivässä, vaatteet saa varusvaihdosta, ja järjestetään jatkuvasti mielekästä päivätoimintaa, niin mikäs siinä on ollessa? Nykyään pääsevät kuulemma lomillekin melkein viikon välein. Kuinka läheisriippuvainen täytyy ihmisen olla jos ei sen kanssa pärjää?

Lisäisin vielä sen, että jos vähänkään osoittaa kykyä omilla aivoilaan ajatteluun, järjestetään siihen kyllä mahdollisuuksia. Varusmieskoulutuksessa on useita aselajeja ja niissä tehtäviä joista löytää kyllä aktiviteetteja aivoillekin. On kyllä mahdollista suorittaa varusmiespalvelus kiitettävästi myös suolinkaisen älykkyydellä ja/tai kyvykkyydellä, mutta haasteet ja vastuu jäävät muille.

Suomen puolustusvoimat on kansainvälisesti harvinaislaatuinen sotilaallinen järjestelmä. Se on olemassa hyökkääjän torjumiseksi. Monet muut valtiot operoivat ulkomailla sotien monia moraalisesti arveluttavia sotiaan, mutta suomen puolustusvoimat ei. Ihan vaan siksi, että tuossa vieressä on tuollainen valtio kuin venäjä on suomessa yleinen asevelvollisuus. Muutoin olisi aika vaikeaa jo taloudellisestikin ylläpitää uskottavaa puollustusta. Puollustusvoimista erillisenä toimii ministeriön alaisena sitten nuo ulkomailla rauhanturvaus- ja koulutustehtävissä toimivat yksiköt.

Monella nuorella tuntuu tuo intti pelottavalta arvatenkin siksi että se on jotain tyystin muuta kuin siihen asti eletty elämä. Mutta mitäpä jos sen ottaisikin kokemuksena? Mahdollisuutena kehittää itseään ja taitojaan? Siihen siellä on mahdollisuus ja onhan se nykyään myös suomen suurin kuntokoulukin. ;)
Sidney wrote:Esittäisin vielä yhden kysymyksen AP:lle, miksei myös muille.
On. Yllä perusteltujen syiden vuoksi sekä yksilön että yhteiskunnan vuoksi.
Last edited by Huiko on Mon 19 Oct 2015, 18:38, edited 2 times in total.
Reason: Kirjotusvirheitä! Kaikkialla kirjoitusvirheitä!
Tää tie vie tuskan, valitusten loukkoon.
Tän kautta käyt iänikuiseen vaivaan.
Tää tie vie kadotuksen väen joukkoon.

Oikeudenmukaisuus sai minut aikaan,
Jumalan Voima, Viisauden summa
ja Alkurakkaus, joka synnit peittää.

Vain ikuiset on ennen mua luotu,
myös mun on ikuisesti kestää suotu.
Kun tästä käyt, saat kaiken toivon heittää.

-Dante (n. armonvuonna 1321 jkr.
Dexma
Moderator

Post by Dexma »

Joo-o

Itse otin aikoinaan C-paperit menemällä kuosissa lääkärin tarkastukseen. Lääkärille totesin, että mä en sit mene ja väitin kaikkee mahollista mielenterveyttä ja huumeita ongelmaksi. POIS TUOLTA PÄÄSEE JOS HALUU AINA.

Jälkeenpäin...
Ois pitänyt ottaa totaali-kieltäytyminen. Ois saanut sen oman statementin siitä, etten halua kenenkään olevan valmiina ottaan aseita käteen. En vihollisen enkä suojaajan.

TOISAALTA
Esim naapurimaa idästä on sellainen, että sitä vastaan tappelisin jos he vyöryyn Suomeen. Diktatuuria en haluaisi päästää tähän asti onnistuneimpaan valtioon mitä maailmalla on. En sitten tiedä miten voin turvata Suomea tai sitä, mitä Suomi edustaa. Tuskin kumminkaan näin ikinä tapahtuu.

Myöskin noi mitä Huikokin tossa sanoi, että siellä saa kokemuksia ja tekemistä. Niin olisihan se ollut ehkä ihan kivaa jopa. En ois kyl jaksanut sitä, että vuoden vanhempi henkilö käskee mua asentoon ja lepoon, mutta metsässä römyäminen ois ihan jees hommaa aina. Mä olin jo tohon aikaan kyllä niin itsenäinen ja työpaikat oli, ettei se armeijaan lähtö ois ollut paha. Toisaalta en varmasti olisi jaksanut katsella muita ihmisiä siellä välttämättä. 18 vuotiaat pojat ovat kumminkin aika vitun typerii.

Mut oishan se kiva ajaa tankilla ja räjäyttää kaikki paskaksi.

Mut jos haluatte miehiksi kasvaa ja hienoja kokemuksia niin lähtekää vaik reput selässä lappiin käveleen 100 kilsaa yksinään erämaassa. Siellä ihminen kasvaa aina joka kerta.
psychiCNoob
Kameleontti

Post by psychiCNoob »

Se on kyl totta, et suurin osa armeijan käyneistä pitää sitä positiivisena ja kasvattavana kokemuksena. Sit ne taas ruikuttaa, jotka ei oo sitä käyneet tai ne jotka ei sitä pystyneet suorittamaan.

Oikeella asennoitumisella se ois ihan jees jopa varmaan.

Ite en siis oo käynyt minkäänmuotoista palvelua vielä, mut sivariin mä ajattelin mennä. Hyödyllinen kokemus sekin, jos siihen osaa asennoitua ja hommaa itselleen hyvän sivaripaikan.

Ei sillä ettenkö pitäisi armeijaa hyödyllisenä. Mut ite koen, että on parempi olla menemättä sinne. Suuntaan mielummin energiaa muidenlaisten taitojen opetteluun.
Life = The Trip
zerk

Post by zerk »

Ikävä tosiasia on, että meillä on iso ja arvaamaton rajanaapuri idän suuntaan, eikä palkka-armeija varsinkaan tässä taloudellisessa tilanteessa ole edes mahdollinen, puhumuttakaan tarpeeksi suuri pelote venäjälle.
soulmate
Lepakko

Post by soulmate »

Itte hommasin C-paperit. Perusteluja hieman. Ensinnäkin oon todella hyväkuntoinen fyysisesti ja tottunut rämpimään pitkiäkin matkoja suksilla ja patikoiden luonnossa ja erätaidot muutenkin taatusti sitä luokkaa, ettei armeijalla ois sillä saralla ollut yhtään mitään tarjottavaa.
Toiseksi, sen kesto on liian pitkä. En halua tuhlata aikaani moiseen. Ei ole kuitenkaan kyse laiskuudesta, kuten edellä mainitsin niin fyysinen kunto erinomainen ja pääkoppakin helposti kestäisi.
Kolmanneksi periaatteelliset syyt. Niitä on monia. Natosta lähtien kaikkeen muuhun kliseiseen hippilässytykseen.

Vasta kutsunnoissa käyneenä sanoisin, että kyllä, se on propagandaa mitä siellä syötetään. Mut joooh..hmm mä en sit vissiin ikinä kasva pojasta mieheks? Hyvä vaan mä haluun olla ikuinen lapsi 8)
Mutta minä olin tulehen tuijottaja
jolle tuli niin tukalasti kuuma.
lp420
Karvakuono

Post by lp420 »

Sidney wrote: Aivan vitun ärsyttävää, että sun kaltaset tyypit ei arvosta paskan vertaa sitä, että sinisilmäset pesusienet on valmiita uhraamaan henkensä sen puolesta, että tämä maa pysyy vapaana. Mikä mahdollistaa siis myös aloituspostaajan nykyisen elämäntyylin ylläpidon.

Ja maanpuolustusko siis on moraalisesti niin väärää ja pahaa? .
Nyt tulkitsit pointtini tästä hieman väärin. Ensinnäkin kyllä minä arvostan heitä (sinisilmäisiä pesusieniä) jotka ovat valmiita uhraamaan henkensä sen puolesta että tämä maa pysyy vapaana, ei tämä puhe ollut heitä vastaan suunnattua vaan koko sotaa johtavaa valtakoneistoa vastaan. Vastaan sitä mikä nämä nuoret ajattelemattomat sinisilmäiset nuoret miehet pakottaa menettämään henkensä sodassa!? On se minusta aika moraalisesti väärin ja nähtävästi sinä olet juuri yksi näistä aivopestyistä kun tuota isänmaallisuus-aatetta ja armeijaa ja oman henkensä menettämistä sodassa noin kovasti puolustat.

Tarkoitin viestilläni että en arvosta tätä systeemiä mikä nämä pesusienet pakottaa tähän toimintaan. Mikä voi olla enemmän väärin kun huijata sinisilmäiset kuolemaan luoteihin? Minusta on aika moraalisesti väärin ja pahaa pakottaa ihmiset, nuoret miehet jotka eivät osaa kyseenalaista ja uskovat tuota soopaa mitä sinäkin että kyllä pitää tapattaa ja uhrata itsensä sodassa kun pointti on se että koko sota ja sitä johtava valtakoneisto on perseestä, siitä kärsii kaikki nuoret miehet ja pahimmillaan menettävät henkensä sen vuoksi.

Ei ole siis väärin puolustaa maata tässä paskassa maailmassa missä sotia on, kyseenalaistan nyt koko tätä läpimätää paskaa systeemiä ja sitä että ylipäänsä pitää sotia = sodat ovat vain ahneiden valtaapitävien sikojen ahneuden ja vallasta tai rahasta riitelyn tulosta missä sitten me kaikista alimmat tässä ketjussa kuolemme sen takia ja pahimmillaan meidät vielä huijataan ja aivopestään tottelemaan sokeasti tappamiskäskyjä?! Havahdut siihen kun luodit lentää, kuolet ja läheisesi jää ilman sinua? Ihan vain koska on oikein mennä jonkun toisen käskystä sota-alueelle kuolemaan? Joku sanoo että ammu ittes nii sä ammut kun joku niin käski tehdä? Niinkö? Herätkää nyt saatana!?

Niin ja tosiaan onko ihmekkään jos viestistäni heijastaa tietämättömyys kun en ole vielä tuolla paskalaitoksessa joutunut hajoamaan? Voihan eri ääni olla kellossa kun sieltä pois tulen. Nämä ovatkin ajatuksiani ennen tuota ja saamani informaation perusteella olen nämä johtopäätökset vetänyt ja kysynkin juuri että onko muilla samanlaisia ajatuksia ja että olenko yksin näiden kanssa?

On hienoa sekin että on kaltaisiasi isänmaallisia jotka puolustavat noinkin rajusti tuota armeijan touhua ja lyttäävät sitä vastaan olevat kommentit. Eihän tästä mitään tulisi jos kaikki oltaisiin samaa mieltä.... :/
Sidney wrote:Onko Puolustusvoimat tärkeä olla olemassa?
Mietippä miten olisi asiat paljon paremmin kun millään valtiolla ei olisi armeijoita,aseita,sotilaita jne? Turhaa valtaeliitin valtaleikkiä koko armeijat. Parempi kun kenelläkään ei olisi mitään aselliista voimaa. Vastaus on silti että nyt tämänhetkisessä paskassa maailmantilassa on varmaan ihan hyvä olla, mutta toisaalta niitä ei tarvittaisi jos valtaeliitti ei tätä maailmantilaa tällaisena pitäisi ahneudessaan. Puolustuvoimien touhu on muutenkin aika tekopyhää ja en tiedä nyt sitten onko tällainen toiminta niin kovin tärkeää olla olemassa muussa mielessä kuin turvaa tuomassa venäjää pelkääville ihmisille.

Puolustusvoimatkin on just tätä että rauhaa rakennetaan ja sen puolta pidetään ja rauhanvastustajat sitten kyllä ilman muuta ammutaan jo rajalle hyvällä omatunnolla, koska sehän on oikein! :) VITTU MITEN TEKOPYHÄÄ PASKA LÄSSYTYSTÄ KOKO TOUHU EI SAATANA :D :D :D
frapathea

Post by frapathea »

psychiCNoob wrote:Se on kyl totta, et suurin osa armeijan käyneistä pitää sitä positiivisena ja kasvattavana kokemuksena. Sit ne taas ruikuttaa, jotka ei oo sitä käyneet tai ne jotka ei sitä pystyneet suorittamaan.

Näkisin että kyse on enemmän oikeista yksilöistä kuin oikeista asenteista. Tunnen ihmisiä, jotka ovat normaalisti kurinalaisia, uutteria, valmiita laittamaan itseään likoon, fyysisesti hyvässä kunnossa ynnä jaada jaada jaada mitä sitä nyt tavataankaan intissä "pärjääviltä" odottamaan, mutta joille intti oli fyysisesti ja/tai psyykkisesti yksinkertaisesti sopimaton paikka, vaikka parhaansa yrittivätkin, ja pahimmissa tapauksissa fyysiset vammat tai psyykkiset traumat ovat invalidisoineet näitä aiemmin täysin toimintakykyisiä ihmisiä.

Musta sitä on turha romantisoida minään yliluonnollisena "pojista miehiksi" -leirinä (mikä hauraan maskuliinisuuden huipentuma toi on muutenkaan olevinaan?), intti on paikka jossa tehdään tiettyjä asioita ja se sopii tietynlaisille ihmisille. Joillekin se ei sovi ja ne sitten tekee jotain muuta. Kaikki ei käy lukioo, kaikki ei käy autonasentaja-amista, kaikki ei kouluttaudu lääkäriks, kaikki ei opiskele ydinfysiikkaa, miks kaikkien (miesten) pitäis käydä intti? En yhtään epäile, etteikö monet siitä hyötyis, varmasti siellä voi oppia paljon elämänhallintaa ja semmosta. Mut kaikki ei sovi kaikille. Eli siis just tää:
Ei sillä ettenkö pitäisi armeijaa hyödyllisenä. Mut ite koen, että on parempi olla menemättä sinne. Suuntaan mielummin energiaa muidenlaisten taitojen opetteluun.
Ja siis iso bleh sukupuolisidonnaiselle asevelvollisuudelle. Mä haluisin elää maailmassa jossa pojat sais olla herkkiä, heikkoja, muihin asioihin suuntautuneita tai muuten inttiin sopimattomia ilman että tarvii esittää sairasta. Ja jos nyt väistämättä halutaan vedota siihen maanpuolustukseen, niin voihan joku "inttiin kelpaamaton" ihminen olla vaikka vitun kova fyysikko ja tehdä osansa siinä. Loppujen lopuks niillä narukäsillä on kuitenkin nykyaikaisessa sodankäynnissä vähintään yhtä iso rooli kuin Muskeli-Maken etunojapunnerruksilla. Eikä Muskeli-Makeakaan torpata sairaaksi tai "huonoksi mieheksi" vaikkei se osaiskaan laskee.

Mitä tulee valtaeliittiin jne. niin musta tää jenkkiretoriikka ei ihan toimi Suomen kaltaisessa pienessä maassa. Ensinnäkin suomen "valtaeliitti" on yks vitun tuhnu globaalilla mittakaavalla ja toiseks Suomen puolustuvoimat on varmaan pääosin puhtaasti puolustusvoimat. En oo kovin perehtynyt asiaan mut mun perstuntuma sanoo että jenkeissä sota on vähän toisenlaista bisnestä kuin täällä, joten argumentteja on vähän turha lähteä lainailemaan sieltä.
Sidney

Post by Sidney »

Siis syyllistätkö nyt yksinomaan Suomen armeijaa ja valtaeliittiä aivopesusta, lietsomisesta ja sodan mahdollisesta syttymisestä?

Mihin perustat väitteesi, että Suomen armeijan sotilaat ovat sinisilmäisiä ja kykenemättömiä itsenäiseen ajatteluun? Kuka heidät on aivopessyt ja pakottanut toimimaan sotilaana? Jos he lähtevät sodan syttyessä rintamalle, onko kyseessä välttämättä aivopesun ja pakottamisen tulos? Etkö keksi muita syitä tarttua aseeseen?

Mä en oo missään vaiheessa sanonut, että sota on hyväksi. En myöskään halua, että sota syttyy, enkä haluaisi uhrata henkeäni sodassa.
Ymmärtänet, että mahdollinen sodan syttyminen ja syttymättömyys täällä pohjolassa ei nyt vaan ole meidän armeijan ja mahtavan valtaeliitin käsissä.
Puolustusvoimat armeijan nimenä kertoo mielestäni paljon ja jo sen olemassaolo on ehkäissyt ja tulee ehkäisemään paljon ikäviä tapahtumia.

Ymmärrän kyllä pointtisi ja mahtuu teksteihisi hieman asiaakin. Sotien taustalla olevat syyt ovat usein hämärän peitossa ja usein motiiveina ovat päättäjien valtapelit, raha, suurvaltapyrkimykset ja monta muuta syytä. Näitä syitä harva sotilas tai siviili pääsee koskaan tiedostamaan.
En silti ymmärrä mitä juuri Suomen armeija on tehnyt.
Mietippä miten olisi asiat paljon paremmin kun millään valtiolla ei olisi armeijoita,aseita,sotilaita jne? Turhaa valtaeliitin valtaleikkiä koko armeijat. Parempi kun kenelläkään ei olisi mitään aselliista voimaa.
Niin. Nyt ei kuitenkaan eletä Utopiassa, jossa ei ole sotia eikä pahuutta. Vaan maailmassa, jonka kuningasrotu ihminen on aina ollut ja tulee aina olemaan sotaisa.
Puolustuvoimien touhu on muutenkin aika tekopyhää ja en tiedä nyt sitten onko tällainen toiminta niin kovin tärkeää olla olemassa muussa mielessä kuin turvaa tuomassa venäjää pelkääville ihmisille.
Mitä ihmettä, tarkoittaako tuo, että Puolustusvoimat on mielestäsi olemassa vaan tuomassa turvallisuuden tunnetta ihmisille, jotka pelkää venäjää?
Vaiko sittenkin tuomassa turvaa maallemme naapurimaalta, joka sattuu olemaan diktaattorin johtama supervalta nimeltä Venäjä.
Puolustusvoimatkin on just tätä että rauhaa rakennetaan ja sen puolta pidetään ja rauhanvastustajat sitten kyllä ilman muuta ammutaan jo rajalle hyvällä omatunnolla, koska sehän on oikein!
Joku sanoo että ammu ittes nii sä ammut kun joku niin käski tehdä? Niinkö? Herätkää nyt saatana!?
Mitä helvettiä..
Last edited by Sidney on Tue 20 Oct 2015, 13:19, edited 2 times in total.
Drawsku
Psykonautti

Post by Drawsku »

lp420 wrote: Havahdut siihen kun luodit lentää, kuolet ja läheisesi jää ilman sinua? Ihan vain koska on oikein mennä jonkun toisen käskystä sota-alueelle kuolemaan? Joku sanoo että ammu ittes nii sä ammut kun joku niin käski tehdä? Niinkö? Herätkää nyt saatana!?
Itse puollan tässä asiassa Sidneyn näkemystä, vaikka en itsekkään todellakaan ole mikään leijonapaidassa kulkeva, karjalaa juova, isäm maan puolustaja.

Onko sinusta parempi ratkaisu käpertyä perheesi kanssa saman pöydän alle piiloon ja hyväksyä häviö sen sijasta, että edes yrittäisit puolustaa perheesi tulevaisuutta? Ei tarvitse olla isänmaallinen ihminen, jotta haluaa että omalla perheellä olisi yhtä hyvä olla, kuin mitä itsellä on tähän asti ollut.

On myös melko huono lähtökohta nähdä asia noin, että sotaan lähdetään vain kuolemaan. Toki kuoleminen siellä on mahdollista, ellei jopa todennäköistä riippuen sijoituksesta, mutta varmin tapa kuolla on varmasti ajatella juuri noin.

Viimeistä osaa en oikein ymmärtänyt. Miten maanpuolustaminen ja toisen kannustama itsemurha liittyvät toisiinsa?
lp420
Karvakuono

Post by lp420 »

Sidney wrote:Siis syyllistätkö nyt yksinomaan Suomen armeijaa ja valtaeliittiä aivopesusta, lietsomisesta ja sodan mahdollisesta syttymisestä?
En syyllistä Suomen armeijaa tai johtoa minkään sodan suorasta syttymisestä enkä nyt epäile että näin olisi käymässäkään, tiedostan kyllä että sen tarkoitus on puolustaa eikä hyökätä (ainakin näin meidän on annettu ymmärtää).

Lietsomisesta ja aivopesusta kyllä. Siinä mielessä, että lietsotaan ajattelemaan tietyllä tavalla ja hyvin rajusti lytätään kielteiset tai normista poikkeavat ajattelutavat. Kun joudut armeijaan, joudut (ainakin kuulemani ja näkemäni mukaan) sitoutumaan siihen sekä fyysisesti että henkisesti täysin. Ensiksikin, että suostuttava on armeijan käyttöön 24/7, lukittuna sinne täysin. Tämä on minusta ensimmäinen sitoumus. Toinen sitoumus on taas se, että sinut aikalailla pakotetaan omaksumaan armeijan elämänarvot, asenteet, tavat ja tottumukset vaihtamalla ne omiin (yleensä paljon terveempiin) ajatyskeloihin ja kuvioihin. Minusta tämä jos mikä on juuri sitä aivopesua? Ja eiköhän tässä alunpitäen ihan ole valtionjohto ja armeijan johto mukana?! Ja siinä mielessä syytän kyllä aivopesusta ja lietsomisesta.

Sidney wrote: Mihin perustat väitteesi, että Suomen armeijan sotilaat ovat sinisilmäisiä ja kykenemättömiä itsenäiseen ajatteluun? Kuka heidät on aivopessyt ja pakottanut toimimaan sotilaana? Jos he lähtevät sodan syttyessä rintamalle, onko kyseessä välttämättä aivopesun ja pakottamisen tulos? Etkö keksi muita syitä tarttua aseeseen?
Olenko väittänyt että joka ikinen Suomen armeijan sotilas on sinisilmäinen ja kykenemätön itsenäiseen ajatteluun? Liian moni on kyllä koska omaksuvat juuri nämä mielestäni aika sairaat ajatukset ja tarttuvat käskystä aseeseen ja tappavat sitten käskystä mitä en hyväksy alkuunkaan.

Ja mitä helvettiä että enkö keksi muita syitä tarttua aseeseen!? Pitäisikö keksiä joku muu syy tarttua aseeseen kuin että olet jostakin omaksunut ajatuksen siitä että siellä pitää ase kädessä seistä sodassa tappamassa muita yhtä viattomia sotaan kuin sinäkin? Pitäisikö mielestäsi nuorten miesten keksiä omasta päästään jotain yhtä sairasta kuin toisten ihmisten ampuminen ilman että heidän ajatteluunsa on joku vaikuttanut? Omia ajatuksiako omasta päästä keksittyjäkö ne ajatukset ovat että tappaa pitää ja sitä puolustavat ajatukset myös jne jne? Ymmärrän että haet tällä kysymyksellä ehkä sitä että eikö joku voisi olla puhtaasti isänmaallisuudesta ja puolustamisen halusta siellä, mutta mielestäni nekin ovat ajatteluumme iskostettuja sanoja, tunteita ja asioita. Ei siis alunperin omaa ollenkaan. Juuri levittämällä toisenlaista ajatelua ja kyseenalaistamalla ja herättämällä muitakin miettimään onko tämä nyt ihan oikein voi saadakin edes jotain hyvää tähän kaiken paskan keskelle? Tässäkin nyt tämä on sanojen sotaa onko joku asia hyvä vai huono... Ajatuksilla ja suhtautumisilla ja sitä kautta sanoilla varsinkin on pelottavan suuri voima. Siksipä haluaisinkin ajatella maailmaa paremmaksi ja kyseenalaistaa ja tuoda esille minusta sangen ikäviä asioita mitä nähtävästi kovin moni ei ääneen puhu. Kuten juuri tämä asia mistä väitellään.
Mitä ihmettä, tarkoittaako tuo, että Puolustusvoimat on mielestäsi olemassa vaan tuomassa turvallisuuden tunnetta ihmisille, jotka pelkää venäjää? Vaiko sittenkin tuomassa turvaa maallemme naapurimaalta, joka sattuu olemaan diktaattorin johtama supervalta nimeltä Venäjä.
Onko kaikki niin vitun mustavalkosta?

Ajatus siitä, että Venäjä on se syntinen paha jota johtaa hullu diktaattori, jonka joukot kävelee samantein yli kun silmä välttää on minusta aika vainoharhaista ja kaukaa haettua. Pitääkö se aina uskoa kaikki mitä uutisissa sanotaan,mitä valtamedia meille suoltaa? Sitä kyllä aina puhutaan tuosta miten venäjällä on propagandaa uutisissa ja kansa elää harhakuvassa mikä heille näytetään ja samalla kuvitellaan että suomi on joku vitun lintukoto ja YLE:n uutiset on täyttä totta joka sana? Ja vuosittaisen venäjä-pelon lietsomiset ovat aiheellisia? Lehdet myy kun venäjällä pelotellaan. En usko että se oikeasti tulee hyökkäämään Suomeen oli meillä sitten armeija tai ei. Raha se on tässäkin mikä kaikkea pyörittää. Voin olla väärässäkin.
lp420
Karvakuono

Post by lp420 »

Drawsku wrote:Onko sinusta parempi ratkaisu käpertyä perheesi kanssa saman pöydän alle piiloon ja hyväksyä häviö sen sijasta, että edes yrittäisit puolustaa perheesi tulevaisuutta? Ei tarvitse olla isänmaallinen ihminen, jotta haluaa että omalla perheellä olisi yhtä hyvä olla, kuin mitä itsellä on tähän asti ollut.
Tähän ei ole suoraa vastausta. Tätä aihetta aloitusteksissäni juuri pohdinkin että ompas vittumainen valinta joko jättää perhe ja mennä kuolemaan isänmaan sankarina sotaan tai olla perheen kanssa viimeiseen hetkeen asti kun voi ja kuolla sitten jokatapauksessa isänmaanpetturina? Todella vittumainen valinta ja todella perseestä että näin on ja ettei tässä voi valita kuin jomman kumman... Kumpikaan ei ole hyvä joten en tiedä mitä tähän sanoisi.

Mutta onko sinusta parempi ratkaisu mennä juuri sinne minne todennäköisesti kuolet ja jättää sitten perhe joka joutuu pelkäämään että menettävät sinut kun olit niin sankari että lähdit sinne kuolemaan viattomana? Niin..
Drawsku wrote:On myös melko huono lähtökohta nähdä asia noin, että sotaan lähdetään vain kuolemaan. Toki kuoleminen siellä on mahdollista, ellei jopa todennäköistä riippuen sijoituksesta, mutta varmin tapa kuolla on varmasti ajatella juuri noin.
Kuolet joka tapauksessa henkisesti ainakin kun lähdet sinne ja joudut näkemään sen kärsimyksen ja tuskan ja vääryyden mitä sota-alueilla nähdään. Et palaisi ennallaan sieltä kuitenkaan jos sattuisit selviämään. Mieluummin en menisi sinne siis millään tasolla kuolemaan koska en hyväksy koko toimintaa millään lailla enkä näin siihen osallistua halua. Toisaalta taas jää käteen se että sitten olisit petturi maallesi. Varmin tapa selvitä silti edes jotenkin niin järjissään ennallaan ja elävänä on ajatella juuri näin että sotaan lähdetään vain kuolemaan ja tappamaan toisia. Se on pahinta vääryyttä joka tapauksessa.

Ja vastaus vielä siihen että miten maanpuolustaminen ja toisen kannustama itsemurha liittyvät toisiinsa?

Mene armeijaan -> syttyy sota -> joudut rintamalle -> kuolet <--- kenen syytä on että kuolit, omasiko?

Kun kaikki miehet ajattelisivat näin ja kieltäytyisivät sotatilassa lähtemästä rintamalle ja tarttumasta aseeseen/osallistumasta millään tavalla sotatoimiin ja pelkäämättä ketään sanoisivat mielipiteensä ja kieltäytyisivät osallistumasta, ei silloin varmaankaan sotia olisi kun ei olisi ketään kuka ketään ampuu. Yhdistyttäisiin ajattelemaan näin kaikki ja vastustamaan sotaa niin eipä olisi sotia. Siksikin huolestuttavaa kun jotkut levittävät juuri tuota ajatusta että olet sitten petturi kun et suostu. Olet huono ihminen kun jäät pöydän alle istumaan etkä lähde sotaan. Jäis kaikki koteihinsa (myös vastapuolella) niin ei vittu sillon ei sodittaisi... Näin en nää mitään väärä enkä tuomitse heitä jotka totaalikieltäytyvät.
zerk

Post by zerk »

lp420 wrote:
Ajatus siitä, että Venäjä on se syntinen paha jota johtaa hullu diktaattori, jonka joukot kävelee samantein yli kun silmä välttää on minusta aika vainoharhaista ja kaukaa haettua. Pitääkö se aina uskoa kaikki mitä uutisissa sanotaan,mitä valtamedia meille suoltaa? Sitä kyllä aina puhutaan tuosta miten venäjällä on propagandaa uutisissa ja kansa elää harhakuvassa mikä heille näytetään ja samalla kuvitellaan että suomi on joku vitun lintukoto ja YLE:n uutiset on täyttä totta joka sana? Ja vuosittaisen venäjä-pelon lietsomiset ovat aiheellisia? Lehdet myy kun venäjällä pelotellaan. En usko että se oikeasti tulee hyökkäämään Suomeen oli meillä sitten armeija tai ei. Raha se on tässäkin mikä kaikkea pyörittää. Voin olla väärässäkin.
Nyt suollat kyllä ihan järkyttävää paskaa. Puhut asioista joista sulla ei selvästikään ole mitään ymmärrystä.
Huiko
LD50

Post by Huiko »

lp420, En varsinaisesti halua olla ilkeä koska kaikki kirjoittamasi kertoo nuoresta iästäsi ja helposta elämästäsi. :) Kehottaisin kuitenkin silläkin uhalla että maailmantuskasi pahenee ja eskaloituu jonkin suuntaiseen radikalismiin, tutustumaan ihmiseläimen historiaan ja psykologiaan. Tiedän että koet tietäväsi tarpeeksi muodostaaksesi kantasi oman kokemuksesi ja tietämyksesi pohjalta, muttei koko maailma ole siinä. Olet selkeästi myös tuohtunut aiheesta saamaasi palautteeseen, mutta koita asettaa se tunne syrjään ja miettiä vähän oman boxisi ulkopuolelta. ;)

Tässä vielä tällainen, jotta saadaan termejä synkronoitua. :up:
Tää tie vie tuskan, valitusten loukkoon.
Tän kautta käyt iänikuiseen vaivaan.
Tää tie vie kadotuksen väen joukkoon.

Oikeudenmukaisuus sai minut aikaan,
Jumalan Voima, Viisauden summa
ja Alkurakkaus, joka synnit peittää.

Vain ikuiset on ennen mua luotu,
myös mun on ikuisesti kestää suotu.
Kun tästä käyt, saat kaiken toivon heittää.

-Dante (n. armonvuonna 1321 jkr.
Don
Lepakko

Post by Don »

zerk wrote:
lp420 wrote:
Nyt suollat kyllä ihan järkyttävää paskaa. Puhut asioista joista sulla ei selvästikään ole mitään ymmärrystä.
Kyllähän tuossa Venäjän vastaisessa propagandassa mitä uutisissa suolletaan on vinha perä kieltämättä. Silti Suomella tulisi jatkossakin olla kansalaisarmeija ja pakollinen asevelvollisuus. Ihmisistä on tullut niin itsekkäitä ja ylimielisiä, että tehdään iso haloo siitä, jos joutuu hetkeksi kokeneemman ihmisen käskyjen alaiseksi. Ja kyllä intissä vaan kasvaa henkisesti paljon. Suomessa meillä on paljon etuuksia moneen muuhun maahan verrattuna, asevelvollisuus on siinä lomassa aika pieni hinta.
lp420
Karvakuono

Post by lp420 »

Nyt jälkikäteen lukiessani omia viestejäni voin myöntää ja ottaa sen verran takaisin että kyllä se vain pitäisi pystyä hyväksymään että tällä kokemuksella (eli ei millään) on aika paha lähteä väittelemään kovin rajusti. Pahoittelut siis turhautumispuuskani kohteeksi joutuneille. Voisi tuota palautetta ottaa rakentavamminkin tietysti eikä heti ottaa eriäviä mielipiteitä "hyökkäyksinä". Tässä huomaan ja myönnän ehkä hieman lapsellisen toimintamallin mistä olen kyllä kovasti yrittänyt arjessakin opetella pois jonkin aikaa sitten huomatessani kuinka juuri kaikki mahdolliset kokemukset elämänpoluilla ovat tehneet meistä juuri "sen tietoisuuden tason" omaavia ihmisiä ja se meistä sen ketä jotain sanoessamme ja tehdessämme olemme niin pinnallisissa asioissa, fyysisen maailman asioissa kuin henkisemmällä ja syvällisemmälläkin puolella ja varsinkin tässä aiheessa sitä tietämystä minkä pohjalta keskustella on sen verta enemmän monella että turha tässä tosiaan penikan on hirveästi huudella. Mielipiteet on silti mielipiteitä.

Niin se ikävä kyllä taitaa olla että maailma ja ihminen on vielä paljon pahempi ja paskempi kuin olen osannut kuvitellakaan ja kupla missä olen elänyt lienee vähän liian ruusuinen edelleen vaikka paljon olenkin koettanut asioita selvittää? Sen ulkopuolella lienee vielä paljon enemmän paskaa ja pahaa kuin mitä nyt tässä on tullut esille ja tulen sen huomaamaan mitä vanhemmaksi elän? Jos ymmärsin oikein?

Kantoja ja mielipiteitä on tietysti vähän paha perustella loppujen lopuksi aika vähällä tiedolla ja varmasti armeijan käyneet ja ylipäänsä vanhemmat ihmiset enemmän tietävät ja paremmin osaavat olla jotain mieltä asiasta kuin minä jolla konkreettista kokemusta ei juurikaan ole. Vaikkei ole kokemusta, voi silti olla mielipiteitä.

En ota palautteesta/poikkeavista mielipiteistä itseeni tms tai tuohdu niistä. Puolustan silti omaa näillä tähänastisilla havainnoilla muodostamaani näkökantaa joskin ehkä liian agressiiviseen sävyyn..

Olenhan minä nuori ja kokematon. Siksipä sitä kait haluaakin mieltä painavista asioista juuri niitä muiden poikkeavia mielipiteitä kuullakin ja keskustelua aiheesta saada aikaiseksi. Oma kanta on nyt tämä, enkä usko sen muuttuvan. Toisaalta koskaan ei pidä sanoa ei koskaan.

Koko tähänastinen keskustelu antoi minulle ajattelun aihetta siitä että ehkä se oma mielipide ei välttämättä ole se ainoa totuus asiasta ja että kyllä se ihan silläkin kannattaa kuitenkin mennä sinne armeijaan ihan vain saadakseni asioista enemmän selvää jotta voin myöhemmin muodostaa sen todellisen mielipiteen näistäkin jo pidemmän aikaa mielessä pyörineistä asioista kun on myös sitä konkreettista kokemusta mitä se on. En tosin usko mielipiteideni moraalisiin/eettisiin kysymyksiin muuttuvan enkä varmaan väitettäni aivopesusta tai valtaeliitin pahuudesta..

Ihminen on paha ja ihmisluonto sellainen että ei sitä varmaan ajattelulla ja omien aatteiden esilletuonnilla muuteta miksikään mutta en näe siinä kyllä mitään väärääkään yrittää edes vaikuttaa ja saada edes muutama ihminen ajattelemaan että onkohan tämä nyt ihan oikein? Havahtumaan joku muunkin samalla tavalla kuin itsekin?

Entä onkos täällä muita jotka eivät vielä ole armeijaa käyneitä ja ovat nyt menossa? Muilla samanlaista yhtä kielteistä ja vastaista suhtautumista kuin itselläni? Niin ja kysyttäköön vielä ihan kaikilta heiltä jotka tuolla ovat palvelleet että onko moinen suhtautuminen etukäteen todella aivan turhaa vai oikeasti aiheellista?
Drawsku
Psykonautti

Post by Drawsku »

lp420, vaikka ymmärrettävästi inttiin lähtö (ja siellä olo) tuntuu hajottavalta ja epämiellyttävältä, ei siihen kannata suhtautua niin, että siellä sinusta tehdään sydämmentön aivopesty tappokone. Siellä tulee erittäin paljon uusia kokemuksia ja tuntemuksia, joita et todennäköisesti pääse enää siviilielämässä koskaan kokemaan. Varsinkin näin jälkeenpäin sen vasta kunnolla tajuaa kuinka siellä koetut asiat ovat kasvattaneet henkisesti.

Kaikista vahvimmin itselleni mieleen jäi se, kuinka intin aikana opin arvostamaan vapautta, josta suomalaisina saamme nauttia. Aina lomilta palatessa metaforninen leka toi tajuntaan kaikista koviten, kuinka perseestä olisi jos Suomen Puolustusvoimien tilalla olisikin jokin toinen instituutti, johon olisi aina ehdoton pakko palata, eikä "palvelus" kestäisikään 6-12kk, vaan koko sen iän kun olet työkykyinen. Näinkin voisi olla.
Tattinen
Karvakuono

Post by Tattinen »

Hmm täällähän on kipinöinyt ton mun viestin jälkeen on tietenki aihe mistä on paljon puhuttavaa ja purettavaa. Ihan sen verran halusin ite tänne vielä ilmottaa kun tos oli et eniten urputtaa jengi ketä sitä ei oo käynyt ite ainakin ennen lähtöä oli asenteet täysin erilaiset ja olin ehkä skidisti jopa innostunut et saattais muuttaa munkin koko yleistä olemusta parempaan suuntaan ois natsannu hyvin kun ei ollut yhtikäs mitään pläänejä pitkään aikaan. Ei vaan voinu olla vituttamasta ankarasti mitä juttua mulle sanottiin ja miten kohdeltiin heti kun takin hiha haisee budille... Oisin halunnu käydä sen ihan kun suurin osa muutki mut jälkeenpäin ei harmita yhtään vapautus. Tästäkin tulee sit varmaan hemo kiletystä mut ihan mun mielipide et mitähän vittua suomipojat rynkyn kanssa tekis ja suomen puolustus ylipäätään kun joku isompi maa haluis Suomelle jotain paskaa puhumattakaan et monet mahtivaltiot liittoutuis suomee vastaan.
psychiCNoob
Kameleontti

Post by psychiCNoob »

frapathea wrote:
psychiCNoob wrote:Se on kyl totta, et suurin osa armeijan käyneistä pitää sitä positiivisena ja kasvattavana kokemuksena. Sit ne taas ruikuttaa, jotka ei oo sitä käyneet tai ne jotka ei sitä pystyneet suorittamaan.

Näkisin että kyse on enemmän oikeista yksilöistä kuin oikeista asenteista. Tunnen ihmisiä, jotka ovat normaalisti kurinalaisia, uutteria, valmiita laittamaan itseään likoon, fyysisesti hyvässä kunnossa ynnä jaada jaada jaada mitä sitä nyt tavataankaan intissä "pärjääviltä" odottamaan, mutta joille intti oli fyysisesti ja/tai psyykkisesti yksinkertaisesti sopimaton paikka, vaikka parhaansa yrittivätkin, ja pahimmissa tapauksissa fyysiset vammat tai psyykkiset traumat ovat invalidisoineet näitä aiemmin täysin toimintakykyisiä ihmisiä.
Joo tietenkin yksilöllisyys vaikuttaa myös. Puhuinkin tässä vaan omasta subjektiivisesta näkökulmastani. Olettaisin itse sopeutuvani armeijan muodostamaan liukuhihna-muottiin pakon edessä.

Pitää kans huomioida tässä et mun näkemykset armeijasta on hyvin biasoituneita. :D Ehkä todellisemman kuvan sais siitä meiningistä jos menis paikan päälle sen kokemaan. Mut eih...
Ja siis iso bleh sukupuolisidonnaiselle asevelvollisuudelle. Mä haluisin elää maailmassa jossa pojat sais olla herkkiä, heikkoja, muihin asioihin suuntautuneita tai muuten inttiin sopimattomia ilman että tarvii esittää sairasta. Ja jos nyt väistämättä halutaan vedota siihen maanpuolustukseen, niin voihan joku "inttiin kelpaamaton" ihminen olla vaikka vitun kova fyysikko ja tehdä osansa siinä. Loppujen lopuks niillä narukäsillä on kuitenkin nykyaikaisessa sodankäynnissä vähintään yhtä iso rooli kuin Muskeli-Maken etunojapunnerruksilla. Eikä Muskeli-Makeakaan torpata sairaaksi tai "huonoksi mieheksi" vaikkei se osaiskaan laskee.
Tosiaan. Bleh ja :up:
Life = The Trip
Opiaate

Post by Opiaate »

Sidney wrote:Mun mielestä alotusposti oli niin vastenmielistä luettavaa, etten saanut sitä kokonaan luetuksi.
Asiavirheitä, tietämättömyyttä ja yleistystä on niin paljon, etten jaksa ruveta korjaamaan kaikkea.

Muutaman pointin laitan kuitenkin tähän.
Aivan vitun ärsyttävää, että sun kaltaset tyypit ei arvosta paskan vertaa sitä, että sinisilmäset pesusienet on valmiita uhraamaan henkensä sen puolesta, että tämä maa pysyy vapaana. Mikä mahdollistaa siis myös aloituspostaajan nykyisen elämäntyylin ylläpidon.

Ja maanpuolustusko siis on moraalisesti niin väärää ja pahaa?

Puolustusvoimathan tosiaan on täynnä ihmisiä, ketkä ei ole kykeneviä ajattelemaan omalla järjellä, tappaa kyseenalaistamatta ja niin pois päin. Just joo.
Kovimmat, karismaattisimmat ja älykkäimmät ihmiset, joita mä oon henkilökohtaisesti tavannut tai tuntenut, ovat olleet juurikin PV:n vakituisessa palveluksessa.
Olen myös oppinut helvetisti ihmisestä, tämän eläimen kyvystä sopeutua, oppia uutta, voittaa itsensä jne. Lista voisi jatkua pitkään.

Itse siis pidin armeijassa olosta ja olen todella pätevä sotilas. Sodanajansijoitukseni perusteella olen helvetin tukalassa paikassa, jos tilanne kiristyy. Silti menen rintamalle, jos tilanne niin vaatii.
Myös meillä oli varusmiespalveluksen aikana vitun hyvä porukka ja ryhmähenki. Tämä seikka vaikutti eniten intin mielekkyyteen.
En jaksa edes ottaa omalta osaltani kantaa tuohon omilla aivoilla ajatteluun.

Loppuun vielä korostan, ettei minulle ole mitään väliä onko tyyppi X käynyt intin vai ei. Syy intin käymiseen tai käymättömyyteen on myös minulle yksi hailea.
Armeija ei tee miestä.
Mikä mua vituttaa, on se seikka, että usein juuri armeijan käymättömät tyypit arvostelee kovaäänisesti kyseistä laitosta täysin väärien faktojen, näkökulmien ja tietojen pohjalta.

Suosittelen aloituspostaajaa vaan hankkimaan C paperit ja jättää armeijan käynti väliin.

Esittäisin vielä yhden kysymyksen AP:lle, miksei myös muille.
Komppaan.
lp420
Karvakuono

Post by lp420 »

Palvelukseen astumiseen 2 päivää aikaa. Luin uudestaan koko ketjun ja tulin siihen tulokseen että onneksi tuli postattua jo aijemmin tästä aiheesta. Asenne ja suhtautuminen hieman positiivisempi ja vastaanottavaisempi nyt kun lähtö lähenee vaikka moraaliset ja eettiset aatteet samankaltaiset ovatkin.

Muutamia kysymyksiä vielä kuitenkin mielenpäällä:

Jos on H-merkintä, miten suurella varmuudella seulat otetaan, otetaanko kaikilta vai pitääkö olla epäily?

Onko testi kusitesti jos testataan?

Jos jää kiinni, lentääkö sieltä samantein pihalle vaikka haluaisikin jäädä?

Jos kieltäytyy huumetestistä, mitä sitten?

Onko muita menossa vaulttilaisia 4.1 palvelukseen KAIPR?
sxoxyvg
OD

Post by sxoxyvg »

Ei oo järkee mennä armeijaa sano Pelle ja lupaan etten enää ammuskele sarjoja pääesikunnan toisesta kerroksesta sanoi Dxxxa. Tiiä sit.
negatiivisesti sekaisin

<Dexma> Okei okei.
<Dexma> MÄ OLEN IHAN PERUSPANO