CaptainZ wrote:Hirveen hyvä kysymys.
+ kykyä ajatella ihan itse
+ oivalluksia, ymmärrystä
+ entistä syvempää kykyä nauttia tietyistä taiteen muodoista
+ itsetuntemusta
+ lisää tietynlaista älyä, uskoisin
+ hyviä ihmisiä elämääni
+ uskoa meidän moninaisiin voimavaroihin ja puoliin. Uskon että huumeet eivät aiheuta eivätkä tuo mitään tyjästä, vaan ainoastaan näyttävät meille eri puolia itsestämme. Kaikki se opiaateilla saatava rentous, bentsojen huolettomuus, piristeiden tuoma itsevarmuus ja tehokkuus ja deelien syventämät näkökulmat.. ne kaikki ovat osa meitä. Huumeet vain korostavat joitain puoliamme samalla kun häivyttävät toisia. Jos huumeet aiheuttavat harhoja, ne harhakin ovat meitä. Nekin kertovat meistä jotain.
- pelkoa, ahdistusta, häpeää, kriisejä, erillisyyttä, ulkopuolisuutta, yksinäisyyttä, masennusta, liiallista itsetietoisuutta (ignorance is blessing), ihmissuhteiden rikkoutumisia, saamattomuutta, hukkaan heitettyjä lahjoja, keskittymisvaikeuksia, vuosikausien lääkeriippuvuus, katumusta, maailmantuskaa, ehkä tietynlaista psyykkistä taantumusta ja hitautta... Paljon päiviä jotka vaihtaisin pois. Ja vähän liiallista huumekeskeisyyttä maailmankuvaani. Usein kuvittelen, että about kaikkeen löytyy ratkaisu jostain lääkkeestä tai huumeesta.
Toisaalta nuo huumeisiin liittyvät vaikeudet vähän kuin pakottivat mut skarppaamaan ja hankkimaan jotain sisältöä elämääni, tappelemaan tieni ulos umpikujasta. Oli vielä jäljellä sitä uskoa niihin voimavaroihin. Nykyäänhän en siis pahemmin käyttele mitään laitonta. Elän tavallista, mukavaa elämää. Hyvä työ ja parisuhde, kiva koti ja kohtalainen toimeentulo. Vaikeaa ja turhaa arvioida, mitä mulla olis jos en olisi koskaan käyttänyt mitään. Ehkä menis vielä paremmin, ehkä huonommin.
Ihan taatusti olisin erilainen ihminen.
Hyvässä ja pahassa.
Wow,! Miten hyvin kitytit sen, minkä kuvittelin toivottomaksi yrittää sanallistaa.
Hyvässä ja pahassa.
Dexma wrote:
Huumeet on opettanut mulle rajani ja ne rajat jotka olen kykeneväinen ylittään näen nyt paremmin. Huumeet on opettanut mulle käyttäytymismalleja kriiseissä, kovettanut mun persoonani adaptoituvaksi nistiksi. Nistit rautaa! Huumeet on myös nostanut mut itseni yläpuolelle ja maksimoinut mun persoonani suorituskykyä.
..
Huumeiden ja hedonististen rajojen jälkeen jäi kasa muita rajoja ja kokemuksia jotka pärisee.
Nistin maailmankuvan omaksuminen on ehkä mun elämässä keskeisin asia. Sen hyväksyminen.
Se on osa identiettiä. Se on minä.
En ole hippi enkä normi. Nisti. Kaikessa karuudessa ja kauneudessaan.
Herkkyyttä se kait on pohjimmiltaan.
Maailmantuskaa, jota en tohdi peitota, enkä myöskään useinkaan katsoa silmästä silmään, vaan muuntaa se toisenlaiseksi.
Ihmetystä, jota ei aina mustan auringon kajossa tohdi nähdä, mutta paistaa se aurinko aina siellä pilvien takana.
Kun meri on plägä-tyyni, se on maaginen hetki.
Siihen merisumu, ja marraskuinen tihkusade keskellä aavaa merta.
Voin vain yrittää kuvailla sitä mielentilaa mitä nistisyys minussa on.
Kysymys ei ole vain siitä mitä huumeet ovat antaneet, vaan miten valtavasti olen oivaltanut identietttini myötä. Hyväksymään. Ehkä. Nauttimaan. Uskatamaan. Pelkäämään. Ehkä.
Ennenkaikkea kunnioittamaan ja arvostamaan.
Eikä vähiten kaltaisiani. Ihmisiä.
Ja aina tulee se kanto eteen johon kompastuu.
Mitään ne ei anna, se on persoona minussa, chemit peili ja katalyytti. Kurimus ja tyyneys myrskyn edellä.
Ukkosta ilmassa.. Siihen ei voi kajota, mutta sen voi aistia ja antaa vaikuttaa, ukkosen on annettava pyyhältää ohi, kunnes helpottaa. Salamoita ei voi pakottaa. Jyrinää ei voi vaimentaa.
*'*
Tää on vähän samankaltainen kysymys, kuin elämän tarkoitus.
Jokapäivä voi sille löytää, ja antaa uuden mekityksen ja vastauksen.