Kannabiksen kasvatus

Keskustelua kannabiskasvista ja -jalosteista sekä kannabiksen tavoin vaikuttavista aineista.
User avatar
Inovix
Apteekki
Posts: 417
Joined: Sat 28 Oct 2006, 19:26

Post by Inovix »

Tupla, haluatko laittaa uusia kuvia LR-projektista. Hienoa katsella kasvien kehitystä. :wink:

Inovix
Tupla
Psykonautti
Posts: 66
Joined: Thu 28 Dec 2006, 03:15

Post by Tupla »

Kuvia ei oo koska en saa niitä nyt lisättyä :roll: ...
Señor Escobar
Psykonautti
Posts: 57
Joined: Sat 06 Jan 2007, 23:26

Post by Señor Escobar »

Kalastaja, FIN420 f2: http://img509.imageshack.us/img509/7734/fin24eo6.jpg AIJAI MITEN HERKULLISEN NÄKÖISTÄ, KEEP UP THE GOOD WORK !
User avatar
Inovix
Apteekki
Posts: 417
Joined: Sat 28 Oct 2006, 19:26

Post by Inovix »

Ensi kesänä on ulos menossa:

-3 kpl FIN420
-3 kpl Early Misty (jos vaikka onnistuisi)
- Pirusti lowrydereitä ympäriinsä.

:)

Noista jos vaikka saisi hieman satoakin, LR:istä tuskin on epäilystä ja fin420 on mahdollinen, mutta misty jää varmasti kukkimatta.

Esikasvatukseen valoiksi 3klpl 23w ESL ja yksi kasvivalolamppu enkä.
Stealthbox ja ehkä tuuletin siihen.

LR:ät on varmaan sisällä sen 2viikkoa ja muut sen miltä näyttää vaativan. :roll:


Kun projekti lähtee käyntiin niin ainakin hamppu.nettiin tulee sitten jotain päiväkirjaa, ehkä tännekin.

:wink:


edit:

Noniin. Nyt on hankittu yksi kpl 200w sininen esli ja huomenna vielä pari 15w pikku esliä. Täytyy toivoa, että projekti menisi nappiin.

Mites muuten, mitä tiedätte hevosten hajuaistista? Huomasimme tuossa, että spottimme sijaitsee pelottavan lähellä tilaa/tallia jossa vissiin hevosia kesällä. Spotti on muuten täydellinen, mutta mestan vierestä ~20m päässä perkele soikoon joku heppa polku. :D Ärsyttävää.

Inovix
Hampuusi
Tuppisuu
Posts: 5
Joined: Thu 08 Mar 2007, 11:53

Post by Hampuusi »

Ajattelin tilata hemcystä lowrydereitä. Onko kellään kokemuksia noista siiduista?
User avatar
Inovix
Apteekki
Posts: 417
Joined: Sat 28 Oct 2006, 19:26

Post by Inovix »

Hampuusi wrote:Ajattelin tilata hemcystä lowrydereitä. Onko kellään kokemuksia noista siiduista?
Pirun laadukkaita luulisi olevan. Hinta. :roll:

Halvemmalla saat ihan suomesta kuule.


Inovix
Hampuusi
Tuppisuu
Posts: 5
Joined: Thu 08 Mar 2007, 11:53

Post by Hampuusi »

Musta noi on ihan halpoja 16e?
User avatar
Inovix
Apteekki
Posts: 417
Joined: Sat 28 Oct 2006, 19:26

Post by Inovix »

Hampuusi wrote:Musta noi on ihan halpoja 16e?
Ovat nuo minusta kalliita, ken en suostu mielellään pavuista maksamaan senttiäkään. :?
Hampuusi
Tuppisuu
Posts: 5
Joined: Thu 08 Mar 2007, 11:53

Post by Hampuusi »

Ai onko suomalaisia siementoimittajia olemassa kun mainitsit että suomesta saa halvemmalla.
Linkkiä ei tartte mainita mutta puodin nimi ois kiva.
User avatar
LD50
Apteekki
Posts: 459
Joined: Wed 05 Jul 2006, 01:29

Post by LD50 »

Ei tosiaankaan ole
I haven't been this scared since Mother Teresa OD'd in my car
Hampuusi
Tuppisuu
Posts: 5
Joined: Thu 08 Mar 2007, 11:53

Post by Hampuusi »

Veikkasinkin.
User avatar
Inovix
Apteekki
Posts: 417
Joined: Sat 28 Oct 2006, 19:26

Post by Inovix »

Hampuusi wrote:Ai onko suomalaisia siementoimittajia olemassa kun mainitsit että suomesta saa halvemmalla.
Linkkiä ei tartte mainita mutta puodin nimi ois kiva.
Ei ole, mutta esim hamppu.net on mainio paikka aina ollut kyseiseen toimintaan. KaLa Infokin jopa sanoo joidenkin lajikkeiden toimittajaksi "www.hamppu.net".

:)

Sensuroikaa modet jos on jotain epäilyttävää tekstiä
User avatar
Harold
Kameleontti
Posts: 751
Joined: Fri 02 Feb 2007, 13:35
Location: kehä III ulkopuolella

Post by Harold »

kertokaas alioittelijalle, millon kannattaa alottaa esikasvatus sisällä jos meinaa pistää ulos kasvaan ? ja kuinka helpoiten idätän siemenet ? tarvitsevatko paljon ravinteita, entä riittääkö ikkunalaudan aurinkovalo ?
hyvästi jää, et koskaan minua täällä enää nää
Ensiö
Lepakko
Posts: 191
Joined: Mon 26 Mar 2007, 17:30

Post by Ensiö »

Kuinkahan kauan kukinto säilyy? Ajattelin lopettaa sauhuttelun joksikin aikaa ja suht paljon on vielä varastossa..
Minä. Nimeni on Puks. Olen ainoa elollinen Saturnuksessa. Muks!
User avatar
tRip
Moderator
Posts: 6170
Joined: Thu 22 Sep 2005, 02:40

Post by tRip »

Eiköhän se säily..
Kuivassa, viileässä ja suht. ilmatiiviisti varmasti vuosia.
Ensiö
Lepakko
Posts: 191
Joined: Mon 26 Mar 2007, 17:30

Post by Ensiö »

tRip wrote:Eiköhän se säily..
Kuivassa, viileässä ja suht. ilmatiiviisti varmasti vuosia.
Oho. En ihan noin pitkää aikaa olisi arvannut
Minä. Nimeni on Puks. Olen ainoa elollinen Saturnuksessa. Muks!
User avatar
Inovix
Apteekki
Posts: 417
Joined: Sat 28 Oct 2006, 19:26

Post by Inovix »

Harold wrote:kertokaas alioittelijalle, millon kannattaa alottaa esikasvatus sisällä jos meinaa pistää ulos kasvaan ? ja kuinka helpoiten idätän siemenet ? tarvitsevatko paljon ravinteita, entä riittääkö ikkunalaudan aurinkovalo ?
Riippuen vähän mitä kasvatat ja minkälaiset tilat on käytössä.
Sativa painotteiset kasvit kannattaa laittaa jo esim nyt muutaman eslin alle vaikkapa turveruukkuihin niin 1-1,5kk päästä voipi jo ulos melko huoletta nakata.

Itsellä juuri esikasvatukseen menossa muutama LR ja FIN420. :wink:

Inovix
User avatar
Inovix
Apteekki
Posts: 417
Joined: Sat 28 Oct 2006, 19:26

Post by Inovix »

http://www.hamppu.net/forum/viewtopic.php?t=24884

Kaikki lähti käytiin eilen illalla. Kaapissa 30-35astetta lämmintä! :shock:
Pitää keksiä jostain tuuletin.

edit: tuuletin keksitty. :wink:


Inovix
User avatar
Inovix
Apteekki
Posts: 417
Joined: Sat 28 Oct 2006, 19:26

Post by Inovix »

ANTAKAA NYT JOTAIN MIELIPITEITÄ TUOSTA MIUN ENSIKASVATUKSESTA! :evil:
User avatar
Maor
Kameleontti
Posts: 841
Joined: Thu 22 Sep 2005, 21:19
Location: itä

Post by Maor »

Onnea kasvatukseen, sinulla kun riittää hermoja väsäillä tuollaisia systeemejä niin mikset suoraan rakenna sisäkasvatustilaa?
-:- We're All Mad Here -:-
User avatar
Maor
Kameleontti
Posts: 841
Joined: Thu 22 Sep 2005, 21:19
Location: itä

Post by Maor »

Tuottaako tuo 200wattinen wege paljonkin ylimääräistä lämpöä kuin noin kuumaa pitelee?

Minulla on ollut 50*60 kaapissa 400W spna, yksi pöytä tuuletin ja pari pientä tietsikka ropelia, lämmöt ovat pysyneet hyvin siinä 25-28C. Pieniä virityksiä vaatii mutta toimii.
-:- We're All Mad Here -:-
User avatar
Inovix
Apteekki
Posts: 417
Joined: Sat 28 Oct 2006, 19:26

Post by Inovix »

Maor, oletat ilmeisesti, että olen suomen lain mukaan täysi-ikäinen. Vuosi vielä.


Projekti onkin juuri siki ollut pelkkää hullua kuumotusta, mutta tahto on kova. :shock:


Nyt ovat pikkuiset tallessa. Ja turvassa.


200w esli kyllä lämmittää melko kivasti kun edes ilmanvaihto laatikossa ei riittänyt. Myös lampun kuristin kuumenee aivan helvetisti ja 18/6 valojaksolla lämmöt olivat hellerajan yläpuolella aina reilusta, mutta kun jaksoi kastella ja tuuletella jatkuvasti niin ei mitään ongelmia ollut.

Nyt ovat pienet tosiaan 600w natikan alla ja näyttävät erittäin terveiltä.

Inovix
User avatar
Miasma
OD
Posts: 1486
Joined: Wed 28 Jun 2006, 23:53
Location: Kellari

Post by Miasma »

Onnea kasvatukseen Inovix!
Itse laitoin parvekeelle joitakin LR:iä ja muutama on olohuoneen ikkunalaudalle. Näissä sato ei ole se tärkein vaan se, että jotain tekemistä ja kasvien kanssa säheltäminen on niin pirun hauskaa. :D
"Jesus! Did I say that? Or just think it? Was I talking? Did they hear me?"
"Life is a joke and death is the punchline."
User avatar
Inovix
Apteekki
Posts: 417
Joined: Sat 28 Oct 2006, 19:26

Post by Inovix »

Se on pirun kivaa ja tavallaan harmittaa kun taimet ovat nyt kuumotusten takia muualla niin ei voi näpertaa ja ihailla. Kasvavat aivan mieletöntä kyytiä! :shock:

Inovix
User avatar
Miasma
OD
Posts: 1486
Joined: Wed 28 Jun 2006, 23:53
Location: Kellari

Post by Miasma »

Inovix wrote:Se on pirun kivaa ja tavallaan harmittaa kun taimet ovat nyt kuumotusten takia muualla niin ei voi näpertaa ja ihailla. Kasvavat aivan mieletöntä kyytiä! :shock:

Inovix
Kasvivauhti on tosiaan melko nopeaa ainakin, kun vertaa noihin minun kaktuksiin. :lol:
Sain vielä parvekkeelle sen verran lisätilaa, että sain mahdutettua vielä yhden kukkalatikon jossa on tällä hetkellä neljä pikkuista kasvamassa. On muuten hemmetin vaikeaa pitää näppejään erossa noista kasveista. :mrgreen: Toivotaan, että pääset nypläämään kasvejasi mahd. nopeasti.
"Jesus! Did I say that? Or just think it? Was I talking? Did they hear me?"
"Life is a joke and death is the punchline."
User avatar
growy
Kameleontti
Posts: 834
Joined: Fri 16 Jun 2006, 23:31

Post by growy »

Nyt olis kesäks tarkotus laittaa tokat kasvatukset käyntiin.
Eli ulos ois tarkotus laittaa mut tulipa tällänen mieleen:
Pystyiskö ulkovarastossa kasvattamaan?pärjäiskö se siellä?jos se sais tarpeeks auringonvaloa katosta.? reikä olis hyvänkokoinen,noin puoli metriä,ja laittais kasvin aivan reiän alle.
Voi toki olla että ulkovarasto on hieman viileämpi...
mitäs sanotte?
User avatar
Shro
Apteekki
Posts: 322
Joined: Wed 21 Sep 2005, 21:43

Post by Shro »

Viileys on ihan hyvä asia, kunhan ei ole liian kylmä.
Jos valo saa reijästä tarpeeksi valoa päivittäin eikä vain muutamaa tuntia vuorokaudessa niin kai se sitten ihan hyvä on. En tosin tiedä suodattaako ikkunat sitten hieman tehoa pois auringonvalosta.
User avatar
mastermind
Karvakuono
Posts: 30
Joined: Mon 26 Mar 2007, 03:41
Location: Babylon

Post by mastermind »

Tällä hetkellä kasvattelen lowryder 2 lajiketta.
Voin suositella jos joku miettii vähähajuista lajiketta.
User avatar
köpö
Tuppisuu
Posts: 5
Joined: Wed 23 May 2007, 01:59

Post by köpö »

moikka ja kas vain täälläkinhän on hamppu kansaa..
Itse olen kasvattanut hamppua nyt epä säännöllisen säännöllisesti aina kun on voinut. nyt kasvaa pää asiassa vain tuolla ulkona takapihalla 6kpl snakebiteja 90L laastipaljussa, lowrydereita olisko ollu 5 tai 6 ja noin 60-100 jyrsiän siemen pussista poimittua hampun siemeniä kylvin toissa viikolla maahan ja sieltä on noussut pintaan vasta 14 yksilöä.
:mrgreen:
Tupla
Psykonautti
Posts: 66
Joined: Thu 28 Dec 2006, 03:15

Post by Tupla »

Ino, onko sukupuolia tullu vielä selville. Mulla kans finskiä esikasvatuksessa joku 5 kappaletta ja ollu suurinpiirtein toukokuun alusta. Vasta yks kaveri paljastunut runkkariksi, saa vissiin kokea poltto hautauksen...

Huomenna varmaan ulos viemässä kun ei enää tahdo mahtua esikasvatus paikkaan, ja luulen että ne pärjäilee jo omillaan, kun kokoakin on jo hieman.

Mutta mites paljon noi kasvit tarvis multaa? Haluaisin kukille kunnon juuritilan, jotta tulis kunnon monsterihampuiksi :twisted: