erämaatrippailua

Psilocybe Cubensis, Amanita Muscaria...
soulmate
Lepakko

erämaatrippailua

Post by soulmate »

Ensin hieman taustaa. Lähdin lappiin(siis aivan pohjoiseen suomineidon otsaan) yksin kolmen päivän vaellukselle. Erämaahan. Ilman mitään päämäärää. Mukaan otin 5grammaa cubensista.
Day 1: Ensimmäisen päivän vain vaelsin, kädessäni kartta ja kompassi. Vaelsin ensimmäisenä päivänä noin 20kilometriä, kunnes päätin tehdä leirin, syödä vähän ja nukkua hyvin seuraavan päivän trippiin valmistautuen.
Day 2: Heräsin virkeänä ja keitin aamukahvit rakentamallani tulipaikalla. Katsoin puhelintani tarkastaakseni kellonajan ja samantien akku loppui. Olin siis metsässä yksin ja nyt viimeinenkin mahdollinen kontaktimahdullisuus ihmisiin oli poissa, ei siellä kyllä kenttää tainnut edes olla. Söin noin 3grammaa sieniä huuhtoen ne alas kirkkaanraikkaalla purovedellä. Leirini oli siis isohkon puron varressa. Ikinä aiemmin en ollut mitään deelejä ottanut, mikäli pajaria ei lasketa. Ensitrippi siis kyseessä. Odottelin vaikutuksia rauhallisenjännittyneissä fiiliksissä.
Vaikutukset alkoivat lähes huomaamatta, yhtäkkiä vain havahduin olevani tripillä. Katselin puita, jotka tanssivat kauniisti tuulen tahtiin. Hattaraisia pilviä, jotka jatkoivat kiertokulkuaan tuulen määräämällä tiellä. Vettä, joka päättymättömästi valui kohti kylmänhuuruista jäämerta. Miellyttävä rauha, tasapaino ja ilon tunne täyttivät mieleni kokonaisvaltaisesti. Kyynel vierähti poskelle, toinenkin. Visuaalit kuuluivat asiaan, mutta niiden kuvailemiseen ei vajavainen verbaliikkani kykene. Kumarruin puron ylle, jonka pinnasta valonsäteet värittivät kasvoni verkkokalvolleni. Tämä hetki oli pysäyttävä, oikeastaan tripin käännekohta, joten tämä lienee kappalejaolle oivallinen paikka.
Kävin puron viereen pitkäkseni ja suljin silmät. Ajatuksen juoksu koveni kovenemistaan. Pian se oli niin vilkasta, etten saanut enään mistään kiinni. Ahdistus alkoi valtaamaan tilaa mielestäni. Tunsin sekoavani. Kunnes: POKS! Kaikki pysähtyi. Mieleni oli täysin tyhjä. Ajan ja paikan taju oli kadonnut(olin edelleen silmät kiinni). Mikä minä olen? Mikä on minä? Ego, se oli hävinnyt. Menneisyys, se oli hävinnyt. Tulevaisuus, eihän sitä ede ole muualla kuin mielessäni, se oli hävinnyt. Ajatukset, ne eivät hävinneet, mutta ne eivät olleet minä. Jäljelle jäi vain se hetki. Tämä hetki, ei muuta. Kaikkeus tässä hetkessä. Kaikkeuden ja minun välillä ei ole erillisyyttä. Minkään välillä ei ole erillisyyttä. Kun pimeys vaihtuu valoon, siinä välissä ei ole hetkeä jolloin ei olisi mitään, ne ovat siis yhtä. Oikeastaan ne ovat sama asia, joilla on vain eri muoto. Samoin kaikkeus ja tyhjyys ovat sama asia. Kaikkeus on tyhjyyden muoto.
Avasin silmäni ja nousin. Poltin tupakan ja haparoin suuhuni pari marjaa. Teki kovasti mieli jutella jollekkin. Oli pakko kuulla puhetta, niimpä puhuin itsekseni. Puhuminen vaihtui lauluksi. Päätin vielä lähteä tutkimaan ympäristöä. Näin suht ison porolauman liikkuvan kaukana. Paskansin puunjuureen, mikä oli hankalaa, sääski myös imaisi vehkeestä(oli muuten vittumaista pari päivää raapia kasseja sit). Koin kuitenkin suurta mielihyvää tästä(en siis seksuaalista), koska ajattelin että sääski saa useita jälkeläisiä ansiostani. Ylläpidin siis elämää maapallolla sen sijaan että vain tuhoan. Lopputripistä ei oikeastaan mitään mainitsemisen arvoista ole, perus mukavaa sienioleilua vain.
Day 3: Heräsin puun alta teltan vierestä. Jostain syystä en muista miksen telttaan mennyt. Perhostin tammukan, jonka söin sitten aamupalaksi. Pakkasin tavarani aikeissa vaeltaa lisää. Sitten huomasin, että perkele, kompassi hukassa. Noh, ei auttanut kun lähtä vaiston varassa vaeltamaan, onneksi oli selviytymistarpeet useammaksi päiväksi messissä. Pitkähkön vaeltelun jälkeen sain apua löydettyäni jonkun tien varteen josta löysin asutetun tönön. Loppu hyvin kaikki hyvin. Että sellanen reissu. Ensitrippi oli miellyttävä, kaunis ja antoisa. Ei kuitenkaan mitään totaalista rakastumista tai WOW-efektiä niinkuin olen joiltain täällä lukenut. Kokemuksena oli sellainen, että olen iloinen saadessani kokea moisen elämässäni. Seuraava trippi sitten tulevaisuudessa luultavasti lsd tai ayahuasca, josta voisin sitten stooria kirjoitella. Ihan vaan itteni takia, koska tätä kirjoittaessani havaitsin tämän olevan jollaintapaa miellyttävää purkaa kokemus sanoiksi. Toki saatte ilmoittaa jos oli ihan kauhea stoori niin kirjottelen sit ihan omiin kansioihin :D
Pahoittelen mahdollisia kirjotusvirheitä ja jos tekstini on vaikeastiymmärrettävää, sillä aika hätäseen tuli kirjoteltua.
Mutta minä olin tulehen tuijottaja
jolle tuli niin tukalasti kuuma.
rlsmooth
Apteekki

Re: erämaatrippailua

Post by rlsmooth »

Wou, huomasin stoorisi vasta nyt.

Kuulostaa salettiin erittäin hienolta kokemukselta, vielä ensi kertaa deelejä ja Lapissa yksin vaeltamassa! :up:
Samoihin maisemiin haluaisin joskus käppäilemään ^^ Hyvä, että trippi sujui pääpiirteittäin hyvin ja ilmeisesti mielenkiinto deelejä kohtaan ei ainakaan hävinnyt.
soulmate
Lepakko

Post by soulmate »

Kyllä, mukava reissu oli ja hyvät muistot jäi. Tuli käytyä toinenkin reissu lapissa vaelluksen merkeissä parin hyvän ystävän kanssa, joka oli hieno reissu sekin. Kaverini trippasivat sienillä ensikertaa kyseisellä reissulla, itse olin tälläkertaa mdman ja savujen voimalla. Päätettiin ottaa jokavuotuiseksi tavaksi tehdä kerran kesässä reissu lappiin trippailun merkeissä :) Vielä olis parhaaseen ruska-aikaan aikaan tarkoitus tehdä yksi reissu kaverin kanssa, jolloin kokeilen lsd:tä ensimmäistä kertaa.
Suosittelen kyllä lappissa reissaamista, kaunista ja rauhaisaa. Suosittelen kyllä, että varaa päiviä selväpäiseenkin vaelteluun, sillä sekin on jo itsessään mieltä kirkastavaa.
tRip
Moderator

Post by tRip »

Läheksä mun kaa lappiin vaeltamaan..?

Siistii et luin.. :)
Kuulosti tosi mielenkiintoselta,
jollaintasolla voin kyl kuvitella, siel on niin omat energiat.

Aina miettinyt millasta ois deeleis olla erämaassa,.
DMT:t joskus oli, ja se oli kyl niin out of space, mut just jees sellanen kräkkihetki illan lomassa, tähtiä ja revontulia tsiigaillessa -38 asteen pakkasessa jossain hätäsessä villapaidassa ja viel hätäsemmillä jalkineilla.

Madmaakin joskus otettiin, se oli vähä outoo, mut hauskaa ja sellasta, läheistä broidien kanssa. Terapeuttistakin. Ne otti asidia.
Mut ne laskut lähtöpäivänä oli kyl.. itketti ja masensi, ois halunnu vaan vätystellä makuupussissa hiisaillen ja uneksien.

Mut mahtavii hetkiä ollut lapin luonnon helmassa. Siellä sielu lepää, ja avaruuskin on laajempi ja lähempänä, ja tähdet kirkkaampia ja monivärisempiä. Siel on jotai taikaa, mitä ei muualta löydä. Ja se hiljaisuus. Kun sen melkein kuulee sen hiljaisuuden äänen.
Ja se kun päämääränä on vain mennä eteenpäin, maisemat vaihtuu, ajatukset klaaraantuu. Perusasioiden äärellä.
Se on kuin psykedeelinen kokemus, jota ei voli selittää. Siellä tuntee mitä on olla onnellinen. Siitä et on olemassa. Asioista tulee rakkaita, kun saa etäisyyttä siihen arkiseen koheltamiseen.
Sitä on eri ihminen lapin jälkeen.

Pahimmat laskut..
Yöjunalla takasin, kunnon jurrit, vitullinen darra.. Stadi on kirottu paska,!

Mut kyl se siit sit.. pikkuhiljaa. taas alkaa.. suunnitteleen millon lähtis taas erämaan korpeen ankeisiin olosuhteisiin, jotka on ihan luksusta.
Ja parhaat on unet luonnon helmassa, ikin mitää darraa tai mitää.

Hatsia ja rommia. Ja shamaanitupakkaa, toimii moneen.

Koskaan jostainsyystä uskaltautunu yksin vaeltaan. Monesti kyllä siitä puhunut.. .
Jäänyt vähän vaellukset, kun broidille tuli muksu..

Pitäs uskaltaa..

Tää tarina rohkais mua.

Ennenkaikkea pitäs uskaltaa luottaa siihen et kyl elämässä kaikki hyvin käy.

Luottaa itseen. ja johonkin pyhään henkeen, elämään, et se kyl kantaa.
En ihan tiedä miten luotan mun erämaataitoihin :mrgreen:
Broidi aina hoitanu organisoinnit ja kompassit ja mä sit taas intuition ja sensellasen.
Keep it unreal.

Vaultti.net - coming soon..
soulmate
Lepakko

Post by soulmate »

Lähen..?
erämaan korpeen ankeisiin olosuhteisiin, jotka on ihan luksusta.
Näin se on, tosi hyvin sanottu :up: Samoja juttuja kokenut muutenkin mitä kuvailit.
Yksin vaeltamisessa on taas jokin oma tuntemuksensa, mitä en osaa kuvailla. Se on parasta terapiaa mitä kokenut. Siinä pureutuu niin syvälle itseensä ja ympäröivään luontoon. Kannattaa kokeilla, se suunnistus on yllättävän helppoa jopa vaistonkin varassa. Meis on varmaan sisällä jokin erikoinen suuntavaisto, vähänniinkuin linnuilla. Ihmiset on ehkä vähän hukannut sen vaiston, mut sitä voi harjoittaa, kai. Itse koko elämän liikkunut erämaassa ja metsässä, joten se on ehkä auttanut. Mut kompassi ja kartta niin kyl sä trip onnistuisit, varmasti.
tRip
Moderator

Post by tRip »

Joo, sitä vaan on jonkinlainen tunto siitä, mikä on suunta, ja mikä päämäärä.
Luonnossa vallitsee sellanen luottamus, et oikeen osaa edes kuvitella et jotai vois mennä pieleen.
Kaikki menee just niinkun pitääkin.

Keväällä vois olla hyvä sauma lähteä yksin.
Kait se on vähänkun avantoon.. Pitää vaan toteuttaa eikä antaa tippaakaan miettimiselle tilaa.

Bhutta.. Mä lähen tieks millonvaan lappiin, jos joku kysyy:>

Joskus itseasias kelasin tota deelihommaa.
Must lappi on niin psykedeelinen paikka, et tuntuu et siel o ollu tarvetta edes muulle kun hatsille ja tupakalle. No kyl tapana on ollu kans ottaa pullo viskiä tai rommia mukaan.
Keep it unreal.

Vaultti.net - coming soon..
soulmate
Lepakko

Post by soulmate »

Totta turiset kuomasein.
Lappiinlähtöä ei ite tarvi ikinä epäröidä. Aina tulee sellainen uskomaton seikkailufiilis päälle kun reissuidean saa päähänsä. Sellanen, et NYT mennään eikä meinata, nyt seikkaillaan! Muistan viime talvena, kun saaatiin perjantai iltana päähämme lähtä lappiin-> noin tunti niin kamat oli takakontissa ja nokka kohti lappia :mrgreen:
On se muuten talvellakin mahtavaa siellä. Lumikengillä. Nukkua siellä kuusen juuressa taivasalla. Tähtiä. Jos onnea, niin revontulia. Vähän kuumaa kaakaota lämmikseeksi. Tujaus lakkaviskiä kera tupakan, nuotion lämmittäessä edessä. Siinä kovakuorisimmankin jätkän mieli muuttuu sulaksi magmaksi ja tulivuoren lailla purkautuu hetken muodostaman paineen alla. Ei saatana, nyt tuli hinku lappiin..
Noh, ensi perjantaina sinne jo pääsen! Ruska ja lappi :love: Kuinka innoissaan voi lapsi olla.
Hirmumyrskymieli

Post by Hirmumyrskymieli »

Olipas tämä upea kertomus.

Uskomattoman rohkeaa lähteä noin vain keskelle erämaata.
soulmate
Lepakko

Post by soulmate »

Olipas tämä upea kertomus.

Uskomattoman rohkeaa lähteä noin vain keskelle erämaata.
Kiitän :)

Kyllä se kai vähän vaatii rohkeutta. Mutta kyllä ne luolamiehetkin selvisivät jotenkin. Kyl mä sut joskus vielä houkuttelen sinne messiin. Lupaan et jos ravinnonsaanti loppuu, niin saat syödä mut. Okei liian kuumottava läppä :)

Ja trip kans.. kunhan helsinki-ikiluuppi nisti-hippi vaiheilu-tsygooseista selviät, niin sunki pitää lähtä messiin. Ens kesänä? Jäbä on kyllä elämäntapa luuppauksen maailmanmestari. :love:

Tehdäämpä joskus lappimiitti, ketäs näitä nyt on, dexma ainakin tykkäs.