Lopettaminen (ja vähentäminen)
-
Travel
- Psykonautti
Re: Lopettaminen (ja vähentäminen)
Mikä vittu siinä on ku oon noi vahvemmat lopettanut, niin pitää vetää lääkkeitä ja bissee sit urakalla? Lääkkeistä en oo mitenkää erityisemmin aiemmin pitänyt, mut nyt niitä himoitsee ku naapurin tyttöä pojat aikoinaan?
En tiiä kumpi parempi, savutkaa maistu ku vaa sillon ku bentsoja alla. 
Kaikki mitä kirjoitan, on vain oman pääni sisäistä fiktiota, jossa todellisuus on kaukaa haettua.
-
LeFairylette
- OD
Sun täytyy keksii elämään muuta sisältöö ku pään sekottaminen. Siit se on kii. Jos sä et halua ees olla selvinpäin ni kai sitä vetää sit mitä vaan...
"Sä oot likanen narkkari! Yhteiskunnan pohjasakkaa!!
-
frapathea
^ Niin, siinäpä se. Jos haluu pysyy selvin päin niin sit pitäis pystyy olee selvin päin.
Pitäis onnistua korvaamaan se päihtymiseen johtava ehdollistunut reaktio jollain toisella. Prosessin ymmärtäminen saattaa auttaa alkuun; kun huomaa päihtymisen johtuvan siitä, että on yksinkertaisesti tottunut yhdistämään sen tiettyihin tilanteisiin, tiloihin tai tunteisiin, on helpompaa keksia ja alkaa rakentaa uusia, korvaavia toimintoja. Kysy siis itseltäsi, millaisissa tilanteissa yleensä päihdyt ja miksi, ja räätälöi itsellesi sopivia sijaistoimintoja.
Pitäis onnistua korvaamaan se päihtymiseen johtava ehdollistunut reaktio jollain toisella. Prosessin ymmärtäminen saattaa auttaa alkuun; kun huomaa päihtymisen johtuvan siitä, että on yksinkertaisesti tottunut yhdistämään sen tiettyihin tilanteisiin, tiloihin tai tunteisiin, on helpompaa keksia ja alkaa rakentaa uusia, korvaavia toimintoja. Kysy siis itseltäsi, millaisissa tilanteissa yleensä päihdyt ja miksi, ja räätälöi itsellesi sopivia sijaistoimintoja.
-
Dexma
- Moderator
Jännittäviä aikoja taas omalla huume alalla mennään kait.
Oikeastaan. Jouluna meni ihan opiaatti käyttö ihan muusiksi. Annokset pysyivät kasassa, mutta tais tulla kuuritettua aika paljon liikaa.
Onnistuin kummiskin jollain ihmeen kaupalla niin, etten saanut juurikaan mitään fyysisiä refloja. Oonkin täs 11 päivää ollutkin ilman opiaatteja ja olo on oikeastaan mitä mainioin. Oikeastaan tuntuu, kuin koko vitun fyysiset reflat ois ohittanut mut täysin. Keho ja mieli toimii aika hyvin. Kama hammas kolottaa viiiiitusti
Pitää kehittää jotain rakentavaa taas siihen. Työ kuukausi vielä meneillä joka stressaa ja vie voimia. Se varmaan vaikuttaa hitosti siihen nyt. Siinä mielessä oon tyytyväinen olooni, että on selvästi halua tehä jotain muutakin kuin vain istua ja möllöttää kärsien erilaisten reflojen takia kivuista tai keskittymisen puutteesta. Kait se, että pakko on lähtee töihin jokapäivä pitää pientä vireyttä yllä, mutta stressipisteet alkaa taas oleen aika hyvät.
Noh. Jos nyt ei sit ainakaan subuun naksahtais heti, kun täällä parempi osapuolikin on lopettamassa. Oikeastaan helvetin hyvin lähtenyt vuosi käyntiin.
Oikeastaan. Jouluna meni ihan opiaatti käyttö ihan muusiksi. Annokset pysyivät kasassa, mutta tais tulla kuuritettua aika paljon liikaa.
Onnistuin kummiskin jollain ihmeen kaupalla niin, etten saanut juurikaan mitään fyysisiä refloja. Oonkin täs 11 päivää ollutkin ilman opiaatteja ja olo on oikeastaan mitä mainioin. Oikeastaan tuntuu, kuin koko vitun fyysiset reflat ois ohittanut mut täysin. Keho ja mieli toimii aika hyvin. Kama hammas kolottaa viiiiitusti
Noh. Jos nyt ei sit ainakaan subuun naksahtais heti, kun täällä parempi osapuolikin on lopettamassa. Oikeastaan helvetin hyvin lähtenyt vuosi käyntiin.
-
Travel
- Psykonautti
Asiallista tekstiä ja totta juttelet.frapathea wrote:^ Niin, siinäpä se. Jos haluu pysyy selvin päin niin sit pitäis pystyy olee selvin päin.
Kaikki mitä kirjoitan, on vain oman pääni sisäistä fiktiota, jossa todellisuus on kaukaa haettua.
-
wRRa
- Moderator
Hienoa Dexma!
)) oon iloinen sun (teidän) puolesta!
Ite just junkkabileistä kotiin suuntaamassa. Etkoilla muut veti kokkelia, kaljaa ja piriä. Oman illan päihdesaldo lähinnä tupakkaa ja yks lasi kokista. Jossain vaiheessa ihan skidisti teki mieli linjoja mutta selvinpäin vierestä seurailu on kans omalla tavallaan mielenkiintoista. Loppuillasta kun yksi kaveri oksensi ja näytti muutenkin aika maansa myyneeltä iso osa porukasta niin mietin vaan että onpas mukavaa olla selvänä.
Ite just junkkabileistä kotiin suuntaamassa. Etkoilla muut veti kokkelia, kaljaa ja piriä. Oman illan päihdesaldo lähinnä tupakkaa ja yks lasi kokista. Jossain vaiheessa ihan skidisti teki mieli linjoja mutta selvinpäin vierestä seurailu on kans omalla tavallaan mielenkiintoista. Loppuillasta kun yksi kaveri oksensi ja näytti muutenkin aika maansa myyneeltä iso osa porukasta niin mietin vaan että onpas mukavaa olla selvänä.
"The Emperor... wants to conquer outer space. Yoda... wants to explore inner space, and that is the fundamental difference between the good and the bad side of the force."
-
frapathea
Tää kyl. Olin tossa loppuvuodesta muutamissa melko kuosisissa bileissä ja kyllä se muiden seurailu siinä sen ku vaan vahvisti omaa päätöstä pysyä hyvin vähäpäihteisenä. Yhteen bilemestaan kun jäin aamuun asti niin siinä porukan heräillessä tuli niin elävästi sellainen olo, että nää ihmiset on kyllä ihan vitun kujalla kehostaan ja kehollisista tarpeistaan. Mikään muu ei selitä sitä miks niillä ei hälytyskellot oo soineet jo ajat sitten. Toisaalta tottumus turruttaa ja sokaisee.wRRa wrote:Loppuillasta kun yksi kaveri oksensi ja näytti muutenkin aika maansa myyneeltä iso osa porukasta niin mietin vaan että onpas mukavaa olla selvänä.
-
Petri6
- OD
Hieman on vanhat demonit päässy nousemaan pintaan ja alkoholia tai oikeammin kännien vetämistä ollut ikävä (varsinkin kun maksakirroosista kärsivä kaverini, jolla siis olisi vielä enemmän syytä olla juomatta, sitä minulle ehdotti), mutta "onneksi" toinen alkoholistikaverini ehti retkahtaa ennen ja omalla sekoilullaan muistutti miksen itsekään voi juoda. Tosin metiksen suhteen tilanne ei ole muuttunut eli sitä menee edelleen joka viikonloppu se kaksi päivää isolla annnoksella ja buustereilla. Kiekoista/ekstaasista on nyt ollut taukoa, mutta vasta vajaa kuukausi. Amfetamiinia otin pitkästä aikaa (ei ole oikein koskaan ollut mun juttu), kun oli poikkeuksellisen hyvää tarjolla ja siitä itse asiassa tuli yllättäen jopa hyvä olo (en aivan käyttäisi sanaa euforinen mutta ei paljon jää puuttumaan). 36mg Concertoja tuli myös hankittua ja pohdinkin käytänkö osan viihteeseen, säästänkö kaikki tarpeeseen vai rupeanko ottamaan niitä kuurina viikolla, jotta saisi tehtyä muutakin kuin nukuttua + painoa pudotettua.
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun
-
frapathea
Tapahtui sellainen jännä ilmiö, että kun eräs käyttäjä irkissä naljaili siitä, etten voi olla päihteetön jos juon aamulla kupin kahvia, niin sen jälkeen oon useampana päivänä juonut kahvia enemmän ja nimenomaan "kuosaamistarkoituksessa" eli esim. illalla ihan puhtaasti kohentaakseni mielialaani. Sokeriin retkahdin myös. Se on mulle varmaan pahimpia addiktioita ja lasken sen omalla kohdallani päihteeks.
Muuten ei oo kyllä tullu doupattua. Teki mieli oikeastaan aika pitkään vetää oksikodonia kun vitutti jatkuvasti, mutta ajatus siitä että sen jälkeen vituttais vielä enemmän sai pitämään pään. Pilveä on myös tarjottu kuten aina ja oon kieltäytynyt. Hyvä näin.
Muuten ei oo kyllä tullu doupattua. Teki mieli oikeastaan aika pitkään vetää oksikodonia kun vitutti jatkuvasti, mutta ajatus siitä että sen jälkeen vituttais vielä enemmän sai pitämään pään. Pilveä on myös tarjottu kuten aina ja oon kieltäytynyt. Hyvä näin.
-
wRRa
- Moderator
Tää on vähän jännä keskustelu että missä päihteen raja menee. Juttelin joskus aiheesta kahvia päivittäin juovan absolutistin kanssa. Hän ei mieltänyt kahvia päihteeksi.frapathea wrote:Tapahtui sellainen jännä ilmiö, että kun eräs käyttäjä irkissä naljaili siitä, etten voi olla päihteetön jos juon aamulla kupin kahvia, niin sen jälkeen oon useampana päivänä juonut kahvia enemmän ja nimenomaan "kuosaamistarkoituksessa" eli esim. illalla ihan puhtaasti kohentaakseni mielialaani. Sokeriin retkahdin myös. Se on mulle varmaan pahimpia addiktioita ja lasken sen omalla kohdallani päihteeks.
Mut mikä on päihde? Eikö kaikki ole loppujen lopuksi enemmän tai vähemmän psykoaktiivista?
"The Emperor... wants to conquer outer space. Yoda... wants to explore inner space, and that is the fundamental difference between the good and the bad side of the force."
-
Otorongo
- Kameleontti
^ Kaikki (siis aivan kaikki) on psykoaktiivista, ihmiset ovat vain niin monen eri asian vaikutuksen alaisena samaan aikaan ettei sitä edes tajua. Ihmiset ovat periaatteessa jatkuvasti kymmenien eri ruokien, mausteiden, kasvien, päihteiden ja muiden sekakäyttökuosissa, jokainen aines vaikuttaa tavallaan siellä seassa. Sitä ei vaan normaalisti itsekään huomaa.
Kun syö vain tarpeeksi neutraalia ruokaa (esim. riisi ilman suolaa) viikon pari, ilman että laittaa MITÄÄN muuta elimistöönsä (ei edes saippuaa suihkussa, sekin vaikuttaa ihon läpi, samoin kaikki muu iholle laitettava), voi syödä yhtä ruoka-ainetta tai ottaa yhtä tavallisesti ei-psykoaktiivisena pidettyä kasvia ja huomata kuinka voimakas vaikutus sillä on, kun ei ole muita vaikutuksia samaan aikaan häiritsemässä. Tämän jälkeen kun palaa siihen että syö taas normaalisti, huomaa kuinka vaikka monipuolinen ateria pärisee aivan tajuttoman kovaa. Se tekee myös todella tietoiseksi sen suhteen mitkä ruoka-aineet eivät tee itselle hyvää.
Kun syö vain tarpeeksi neutraalia ruokaa (esim. riisi ilman suolaa) viikon pari, ilman että laittaa MITÄÄN muuta elimistöönsä (ei edes saippuaa suihkussa, sekin vaikuttaa ihon läpi, samoin kaikki muu iholle laitettava), voi syödä yhtä ruoka-ainetta tai ottaa yhtä tavallisesti ei-psykoaktiivisena pidettyä kasvia ja huomata kuinka voimakas vaikutus sillä on, kun ei ole muita vaikutuksia samaan aikaan häiritsemässä. Tämän jälkeen kun palaa siihen että syö taas normaalisti, huomaa kuinka vaikka monipuolinen ateria pärisee aivan tajuttoman kovaa. Se tekee myös todella tietoiseksi sen suhteen mitkä ruoka-aineet eivät tee itselle hyvää.
Last edited by Otorongo on Mon 19 Jan 2015, 18:25, edited 1 time in total.
Taajuuden noustessa huippuun, kaikki mitä aistin, tiivistyi voimakkaan kuohuvasti yhdeksi pisteeksi, joka räjähti auki uskomattomaksi mandalamaiseksi kukaksi.
Mitään muuta ei enää ollut. Vain kaikkeus kauneimmillaan kukassa.
Mitään muuta ei enää ollut. Vain kaikkeus kauneimmillaan kukassa.
-
savo
- Psykonautti
Kaks viikkoo ja kolme päivää putsina! Paleltaa ja on uupunu olo kokoajan mut parempaan päin tää on selkeesti menossa.
Taino putsina ja putsina, bentsoja tietysti oon syöny kun sellainen lääkitys.. Ja ensit tiiä tuosta Citalopramista et vaikuttaako se jo ku tuntuu että mieliala ois kohonnu vai johtuuko vaan siitä että ei oo tullu mitään paskaa vedettyä.
Eilen join 3 alkoholitonta olutta, oli tosi hyvää
Taino putsina ja putsina, bentsoja tietysti oon syöny kun sellainen lääkitys.. Ja ensit tiiä tuosta Citalopramista et vaikuttaako se jo ku tuntuu että mieliala ois kohonnu vai johtuuko vaan siitä että ei oo tullu mitään paskaa vedettyä.
Eilen join 3 alkoholitonta olutta, oli tosi hyvää
No one lives forever
-
psychiCNoob
- Kameleontti
Joo tää on kyl niin totta.Kun syö vain tarpeeksi neutraalia ruokaa (esim. riisi ilman suolaa) viikon pari, ilman että laittaa MITÄÄN muuta elimistöönsä (ei edes saippuaa suihkussa, sekin vaikuttaa ihon läpi, samoin kaikki muu iholle laitettava), voi syödä yhtä ruoka-ainetta tai ottaa yhtä tavallisesti ei-psykoaktiivisena pidettyä kasvia ja huomata kuinka voimakas vaikutus sillä on, kun ei ole muita vaikutuksia samaan aikaan häiritsemässä. Tämän jälkeen kun palaa siihen että syö taas normaalisti, huomaa kuinka vaikka monipuolinen ateria pärisee aivan tajuttoman kovaa. Se tekee myös todella tietoiseksi sen suhteen mitkä ruoka-aineet eivät tee itselle hyvää.
Ton tyyppisella dieetoinnilla(ehkäpä narkoottisen käytöksen poistamista auttavilla/edistävillä kasveilla, vaikka kärsimyskukka?), vois olla potentiaalia päihdeterapiassa. Kun oikeesti pääsee tuntemaan, että miltä tuntuu olla puhdas, rupee ihan eri tavalla arvostamaan ruokaa, itsensä hoitoa ja ylipäätään terveenä olemista, että voi vaan OLLA ja ELÄÄ, TERVEENÄ ! Haha..
Meiät on luotu olemaan tekemisissä psykoaktiivisten asioiden kanssa, se on fakta. "Psykoaktiiveja" ei pääse karkuun. On vaan valittava, että millä tapaa haluaa tajuntansa aktivoituvan.
Mut mikä on päihde? Siinäpä kysymys. Itse en osaa kovin järkevästi vieläkään vastata tähän.
Mut kuitenki synteettiset ja "kuolleet" substanssit(kuten markettikahvi ja tee), tuntuu enemmän päihteiltä. Vahvatkin kasvit kuten Aya tai Mapacho tuntuvat taas toisaalta enemmän lääkkeiltä, kuin päihteiltä, vaikka ovat kuten sanoin, voimakkaita. En tiiä, ehkä se on vaan kiinni asenteesta ja intentiosta?
ps. Musiikki on lääkettä..
Life = The Trip
-
TohtoriDelirium
- Karvakuono
Koitan pitää selvänä pään, ainakin niin pitkään että muutamat reseptorit heräilee ja alkaa taas arkielämä onnistua.
Yritän karsia muutamia douppeja kokonaan pois päihdeympyrästä, kun osa ei sovi mun päälle ollenkaan. mm. kannabis, voih kannabis
sitä muistelen lämmöllä, amfet jää varmaan myös pois essot mukaan lukien.
Koitan selvistellä ihan resepti selvänä tuonne maaliskuun alkuun asti. Toivottavasti onnistuu.
Yritän karsia muutamia douppeja kokonaan pois päihdeympyrästä, kun osa ei sovi mun päälle ollenkaan. mm. kannabis, voih kannabis
Koitan selvistellä ihan resepti selvänä tuonne maaliskuun alkuun asti. Toivottavasti onnistuu.
-
frapathea
Ko. keskustelussa mainitsinkin jo, mut määrittelen itselleni päihteeksi sellaisen aineen, jota vedän kuosaamistarkoituksessa. Eli esim. morfiinia leikkauksen jälkeen en laskisi päihteeksi, sen sijaan sokerin lasken mikäli vedän sitä ensisijaisena tarkoituksena kohentaa sillä mielialaani. Mut ei se oikestaan ollut mun pointti, vaan se, että tollanen naljailu sai mut jostain syystä vetämään kahvia (ja sokeria) paljon selkeemmin päihtymistarkoituksessa.wRRa wrote:Tää on vähän jännä keskustelu että missä päihteen raja menee. Juttelin joskus aiheesta kahvia päivittäin juovan absolutistin kanssa. Hän ei mieltänyt kahvia päihteeksi.frapathea wrote:Tapahtui sellainen jännä ilmiö, että kun eräs käyttäjä irkissä naljaili siitä, etten voi olla päihteetön jos juon aamulla kupin kahvia, niin sen jälkeen oon useampana päivänä juonut kahvia enemmän ja nimenomaan "kuosaamistarkoituksessa" eli esim. illalla ihan puhtaasti kohentaakseni mielialaani. Sokeriin retkahdin myös. Se on mulle varmaan pahimpia addiktioita ja lasken sen omalla kohdallani päihteeks.
-
psychiCNoob
- Kameleontti
Lykkyä pyttyyn hei, kyl sä onnistut, kun vaan sitä tarpeeksi haluat !TohtoriDelirium wrote:Koitan pitää selvänä pään, ainakin niin pitkään että muutamat reseptorit heräilee ja alkaa taas arkielämä onnistua.
Yritän karsia muutamia douppeja kokonaan pois päihdeympyrästä, kun osa ei sovi mun päälle ollenkaan. mm. kannabis, voih kannabissitä muistelen lämmöllä, amfet jää varmaan myös pois essot mukaan lukien.
Life = The Trip
-
getto
- Apteekki
Mielihalut ei aina vaan mee yhteen sen kans mikä on sulle parasta. Liha on heikko sanotaan, se meinaa sitä et on helppoo sortuu tyydyttään sen lihan haluja ja ne on niit mielihaluja. Niist ei vaan täyty tai saa tyydytystä enää pidemmän päälle... Mikään ei tunnu miltään. Se on merkki siitä et sielu janoaa täyteyttä ja yleensä ihminen lähtee hakeen sitä jostain muualta kun alkulähteeltä kuten vaikka huumeista seksistä tai aseista. Tai harrastuksista, duunista, joogasta, terveellisist elämäntavoist, ohan noi hyvii asioit en mä sillä, (tai ehkä aseet ei oo aina nii hyvä juttu ja on se huumeidenkin kans hiukan kakspiippusta u got the point) mut ei niist täyty samalla tavalla. Ehkei mistään asiasta täyty samal taval ku toisest mut se jano tulee kuitenkin takas ja taas juodaan jotain uutta tai siis haetaan joku uus harrastus millä sitä janoo paikataan. Jeesus sano et joka häntä juo niin ei janoo enää koskaan.
Afrikas on joku jäbä joka parantaa sokeit rampoi ja aidsei. Se oli saanu profetian kaks kertaa peräkkäin samas unes et Jeesus tulee kohta ja seuraavana päivänä se oli nähny näyn antikristuksesta ja väärästä profeetasta. Se jäbä tulee Suomeen tänä vuonna ja aion mennä paikalle. Jos jotain kiinnostaa nii voi googlaa repent finland tai dr. owuor. Tiedän et tommosii tyyppeihi yleensä kyl kannattaa suhtautua varauksel mut oon kesäst asti lukenu siit juttui ja kyl se ihan oikeel puolel taitaa olla. En mieti niinkään sitä et onko se feikki vaan et saako se voimansa saatanalta vai Jeesukselta. Mut kyl sekin välil käy mieles et jos ne tilaisuudet ja paranemiset ja kaikki muut on järjestettyjä mut niit on ollu toisaalt aika paljon.
Hämmentävää
Oon ollu koht vuoden ilman douppia ja mul on pian synttärit. Viime vuonna ne meni tosi deksmeis vaultin kannul ja näin tosi outoja juttuja mm. valtavan aallon joka koostu vaulttilaisista ja Wrra jotenkin navigoi sen aallon liikkeitä. Mut en pidä huumeidenkäytön lopettamista niinkään saavutuksena tai tätä et oon ollu jo aika pitkään ilman, mut on tää aika jännää, en oo ollu näin pitkää aikaa ilman päihteitä sitten yläasteen alun ja koen olevani vapaa. Maistoin eilen tupakkaa, ensin ruokasavuks ja sitten kahvin kans eikä se oikein vakuuttanu, onneks pääsin röökistä eroon sillon joskus. Enkä mee kyl halpaan enää vaikka kui romanttisia ajatuksia mieleen tuliskaan tupakoinnista.
Afrikas on joku jäbä joka parantaa sokeit rampoi ja aidsei. Se oli saanu profetian kaks kertaa peräkkäin samas unes et Jeesus tulee kohta ja seuraavana päivänä se oli nähny näyn antikristuksesta ja väärästä profeetasta. Se jäbä tulee Suomeen tänä vuonna ja aion mennä paikalle. Jos jotain kiinnostaa nii voi googlaa repent finland tai dr. owuor. Tiedän et tommosii tyyppeihi yleensä kyl kannattaa suhtautua varauksel mut oon kesäst asti lukenu siit juttui ja kyl se ihan oikeel puolel taitaa olla. En mieti niinkään sitä et onko se feikki vaan et saako se voimansa saatanalta vai Jeesukselta. Mut kyl sekin välil käy mieles et jos ne tilaisuudet ja paranemiset ja kaikki muut on järjestettyjä mut niit on ollu toisaalt aika paljon.
Hämmentävää
Oon ollu koht vuoden ilman douppia ja mul on pian synttärit. Viime vuonna ne meni tosi deksmeis vaultin kannul ja näin tosi outoja juttuja mm. valtavan aallon joka koostu vaulttilaisista ja Wrra jotenkin navigoi sen aallon liikkeitä. Mut en pidä huumeidenkäytön lopettamista niinkään saavutuksena tai tätä et oon ollu jo aika pitkään ilman, mut on tää aika jännää, en oo ollu näin pitkää aikaa ilman päihteitä sitten yläasteen alun ja koen olevani vapaa. Maistoin eilen tupakkaa, ensin ruokasavuks ja sitten kahvin kans eikä se oikein vakuuttanu, onneks pääsin röökistä eroon sillon joskus. Enkä mee kyl halpaan enää vaikka kui romanttisia ajatuksia mieleen tuliskaan tupakoinnista.
-
LeFairylette
- OD
Alkanu tekeen sikana mieli vetää buprea. Tai iha mitä vaan. Ei ole helppoa olla selvänä kun samassa asunnossa asuva vetää.... 
-
psychiCNoob
- Kameleontti
Toi on kyllä vähän kinkkinen asia, kun yrittää lopettaa tapaa, jota asumiskumppani harrastaa vieressä..LeFairylette wrote:Ei ole helppoa olla selvänä kun samassa asunnossa asuva vetää....
Mut toi vaan indikoi sulla olevan teräksestä taottu tahto.
Kyllä sä pystyt olemaan selvänä jos vaan tahdot. Tsemppiä.
Life = The Trip
-
wRRa
- Moderator
LeFairylette, ootteko sopinut yhtään, että ei esim. vetäisi sun edessä? Voisko kumppanis koittaa hoitaa hommat jotenkin huomaamattomasti, esim. vessassa? Sekin helpottaa jo paljon jos ei joudu koko aika katselemaan vierest...
-
LeFairylette
- OD
Ei täs onneks (mun tietääkseni) päivittäistä käyttöö ole. Mut silti...tietää et toinen on ottanu ni alkaa se itelläki tekeen mieli...
-
Hippisaukko
- Apteekki
Mä onnistuin ihan lopettamaan bupren sen ansiosta että löysin kumppanin joka ei siihen paskaan oo koskaan koskenu. Eikä suostunu koskemaan, vaikka alkuaikoina tarjosinkin.
Vitun nitkutkitkut. Pitkästä aikaa. Teksi mieli. Iha mitä vaa. Perkele.
Kusin eilen seuloissa pelkän kannabiksen positiiviseksi. Ei oo ollu näin puhdas keho ns. ikinä. Ei tätä voi nyt menettää..
Vitun nitkutkitkut. Pitkästä aikaa. Teksi mieli. Iha mitä vaa. Perkele.
Kusin eilen seuloissa pelkän kannabiksen positiiviseksi. Ei oo ollu näin puhdas keho ns. ikinä. Ei tätä voi nyt menettää..
[12:51] AlbertFish sä oot vaan nuori know-it-all tyttönen
[12:51] AlbertFish vaikka kissa luuleeki saaneensa tiikerin raidat ni kaukana oot
[12:51] AlbertFish vaikka kissa luuleeki saaneensa tiikerin raidat ni kaukana oot
-
sunyata
- Psykonautti
Yritin epätoivoisesti lopettaa, kunnes huomasinkin kohtuukäytön onnistuvan, joten lopetin lopettamisen. En kyllä päihteiteiden suhteen itteeni luota yhtään, mutta toistaseks tilanne saa olla tällaisenaan. Turha tehdä asiasta itsetarkoitusta.
vain otettu lääke ottaa päähän
-
heihoi
- Lepakko
Mua vähä rasittaa ku mulle ei sovi enää mikään päihde et kaikest tulee vaa paha olo
olin n. Vuoden ilman mitään päihteitä, paitsi sokeria tietty söin mut siis joo. Sitte joku vuos sitte en jaksanu enää streittaa ku ei se vieny mun pahaa oloa pois. Nii nykyää deelejä ja pajaria en voi harkitakkaa ku vaa sekoo päässä niistä, mämmistäki tulee iha apaattine ja mitäänsanomaton olo ja hirvee masennus ainaki viikoks ja piristä taas tuntuu et sydän leikkaa kii ja liikaa ongelmia ollu sen kaa etten uskalla vetää sitä. Alkoholistaki usein alkaa vaa oksettaa ja bentsoista muuttuu zombiks
D opiaatit taas on muuten vaa tosi lame
himmee pattitilanne ku en jaksa oikeesti olla aina selvimpäi ku se on tylsää paskaa, tos puolentoist vuoden aikana sen huomasin
mut kyl mul silti tulee välillä dokailtua ku jos juo hitaasti ni on iha kiva olo... 
himmee pattitilanne ku en jaksa oikeesti olla aina selvimpäi ku se on tylsää paskaa, tos puolentoist vuoden aikana sen huomasin
-
psychiCNoob
- Kameleontti
Suosittelen opettelemaan selväpäisyydestä nauttimisen taidon.
Sit, kun osaat olla selvinpäin ja nauttia siitä niin sit ehkä kannattaa vast ruveta miettimään tajusteiden käyttöä.
Loppujenlopuks elämä on kuitenki se pärinä. Piirrä, lenkkeile, tee ruokaa ja syö, rakastele, hengitä raitista ilmaa, ja tee kaikkea kohtuudella sekä monipuolisesti.
Meiän ympäristö on kuitenki täynnä erillaisia elähdyttäviä virikkeitä, jotka tarjoaa jos jonkinmoista kokemusta koettavaksi. Ei sen kokemuksen tarvi sisältää välttämättä mitään vahvaa mielentilan säätöä yksittäisellä substanssilla. Se itse tekeminen riittää melkeinpä kaikissa tapauksissa.
Kertausta: Life is the trip.
Ja niin, suosittelen tutustumaan erillaisiin tajusteisiin enemmän. Niinkutsutut "Valtavirtapäihteet" on IME vähän turhan turruttavia, elämän iloa syöviä ja hankalasti hyödynnettävissä olevia. Mut sit taas joku raaka-Kaakao on tosi lempeä ja hyödyllinen tajuste/lääke/superfoodi, josta on ollu suuresti hyötyä mun oman elämän hyödyntämisessä. Vastaava vois olla joku kunnon tee tai kahvi. Tai vaik Reishi, pakuri tai ruusujuuri.
Mut pääidea oli nyt siinä, et on olemassa muitakin vaihtoehtoja, kun vähän rupee tutkimaan. Erillaisia psyktrooppisia kasveja/ruokia/aktiviteettejä/harjoitteita yms. on kuitenki vaik millä mitalla. Ei aina tarvi olla HUUMEITA.
Kysymys sulle: Miksi käytät/yrität käyttää/koet tarvetta käyttää tajusteita ylipäätään?
Tsemppii.
Sit, kun osaat olla selvinpäin ja nauttia siitä niin sit ehkä kannattaa vast ruveta miettimään tajusteiden käyttöä.
Loppujenlopuks elämä on kuitenki se pärinä. Piirrä, lenkkeile, tee ruokaa ja syö, rakastele, hengitä raitista ilmaa, ja tee kaikkea kohtuudella sekä monipuolisesti.
Meiän ympäristö on kuitenki täynnä erillaisia elähdyttäviä virikkeitä, jotka tarjoaa jos jonkinmoista kokemusta koettavaksi. Ei sen kokemuksen tarvi sisältää välttämättä mitään vahvaa mielentilan säätöä yksittäisellä substanssilla. Se itse tekeminen riittää melkeinpä kaikissa tapauksissa.
Kertausta: Life is the trip.
Ja niin, suosittelen tutustumaan erillaisiin tajusteisiin enemmän. Niinkutsutut "Valtavirtapäihteet" on IME vähän turhan turruttavia, elämän iloa syöviä ja hankalasti hyödynnettävissä olevia. Mut sit taas joku raaka-Kaakao on tosi lempeä ja hyödyllinen tajuste/lääke/superfoodi, josta on ollu suuresti hyötyä mun oman elämän hyödyntämisessä. Vastaava vois olla joku kunnon tee tai kahvi. Tai vaik Reishi, pakuri tai ruusujuuri.
Mut pääidea oli nyt siinä, et on olemassa muitakin vaihtoehtoja, kun vähän rupee tutkimaan. Erillaisia psyktrooppisia kasveja/ruokia/aktiviteettejä/harjoitteita yms. on kuitenki vaik millä mitalla. Ei aina tarvi olla HUUMEITA.
Kysymys sulle: Miksi käytät/yrität käyttää/koet tarvetta käyttää tajusteita ylipäätään?
Tsemppii.
Life = The Trip
-
Dexma
- Moderator
Niin.
Kyl mä nykyään koen, että oishan sitä voinut välillä muutakin tehä kuin maleksia kuosissa himassa.
Harrastukset on jäänyt ja niitä nykyään kaipais. Päihtymisestä on tullut kummallinen tapa, se ei edes usein oo sillai hauskaa. Monesti päivärytmiä ja arkeen osuva juttu. Douppi heti saapuessa käteen suunnitellaan johonkin kohtaan päivää työpäivien välissä. Ei mitään biletystä sinällään.
Hauskoja juttujahan on kokenut doupatessa ja siinä kulttuurissa heiluessa, mut oikeasti... Mä tekisin mielummin enemmän mielenkiintoisella opiskelulla, mielenkiintoisella duunilla ja mielenkiintoisilla harrastuksilla. Pitää vain oikeasti lähtee toteuttaan jotain mistä OIKEESTI diggaa.
Kyl mä nykyään koen, että oishan sitä voinut välillä muutakin tehä kuin maleksia kuosissa himassa.
Harrastukset on jäänyt ja niitä nykyään kaipais. Päihtymisestä on tullut kummallinen tapa, se ei edes usein oo sillai hauskaa. Monesti päivärytmiä ja arkeen osuva juttu. Douppi heti saapuessa käteen suunnitellaan johonkin kohtaan päivää työpäivien välissä. Ei mitään biletystä sinällään.
Hauskoja juttujahan on kokenut doupatessa ja siinä kulttuurissa heiluessa, mut oikeasti... Mä tekisin mielummin enemmän mielenkiintoisella opiskelulla, mielenkiintoisella duunilla ja mielenkiintoisilla harrastuksilla. Pitää vain oikeasti lähtee toteuttaan jotain mistä OIKEESTI diggaa.
-
heihoi
- Lepakko
Joo en tiedä miks haluan kuosata ku kyl selvinpäinki on iha jees ja mul on juttui minkä tekemisest nautin esim piirtämine yms mut tuntuu ettei se jotenki riitä (lol...) kai mä vaa oon iha liia hedoinisti ja mä kaipaan jotai ns jännitystä tai jotain emmä tiiä. Perus klisee paskaa. Koittaa hankkia sisältöä elämään päihteillä. Ja hankala tilanne ku tuli se yli vuos oltuu streittinä ja se oli ihan vitun perseestä ni ei oo hirveesti motivaatioo olla ilman päihteitä..
vaikka emmä kyl tosiaankaa paljoo kuosaa et joku max kaks kertaa kuussa juon vähä siideriä, mut silti sitä kuosausta jotenki kaipaa vaikkei sitä tee ees juuri yhtään
ja varmaa tähä liittyy tosi paljo joku tunteiden pakoilu ku helvetin huono itsetunto ja oon aika nössö ni sitte kuoseissa tulee kunnon egoboostit ku oon aika päiviä sitte luopunu toivosta et voisin mitenkään luonnollisin keinoin päästä pois näist loopeista.
Mut tosiaa on mul aika raffeiki juttui ollu et sillon ku olin psykoosissa ni hengasin päivittäin n. Vuoden verran yhen sairaimman sosiopaatin kaa kenet oon tavannu kuka manipuloi mua ihan vitusti koko ajan ilman et tajuun mitää ku olin nii flibannu, ja se sai uskoteltua mulle et miten ne sen mulle psyykkaamat jutut ois mun omia ajatuksia jne mikä on kyllä sotkenu mun pään aika totaalisesti
vaikka emmä kyl tosiaankaa paljoo kuosaa et joku max kaks kertaa kuussa juon vähä siideriä, mut silti sitä kuosausta jotenki kaipaa vaikkei sitä tee ees juuri yhtään
ja varmaa tähä liittyy tosi paljo joku tunteiden pakoilu ku helvetin huono itsetunto ja oon aika nössö ni sitte kuoseissa tulee kunnon egoboostit ku oon aika päiviä sitte luopunu toivosta et voisin mitenkään luonnollisin keinoin päästä pois näist loopeista.
Mut tosiaa on mul aika raffeiki juttui ollu et sillon ku olin psykoosissa ni hengasin päivittäin n. Vuoden verran yhen sairaimman sosiopaatin kaa kenet oon tavannu kuka manipuloi mua ihan vitusti koko ajan ilman et tajuun mitää ku olin nii flibannu, ja se sai uskoteltua mulle et miten ne sen mulle psyykkaamat jutut ois mun omia ajatuksia jne mikä on kyllä sotkenu mun pään aika totaalisesti
-
Mämmikoura
No huhhuh, ei oo heihoi ihmekään jos kuosaat, jos oot tommosen psyykkausprosessin käyny läpi. WTF? Ite ollu nyt melkein päihteettömänä vähän aikaa ku alotin taas Magic the gatheringin pelaamisen. On muuten hyvä korttipeli! Hyvä olis jonku vaulttilaisen kanssa dexmeissä pelata, jos täällä on joku joka pelaa. Onko Miles Davisin Get up with it- levy aina kuulostanu tältä??
-
Shitface
- Lepakko
Meikäläinen on tässä pikkuhiljaa alkanut pohdiskelemaan humalahakuisen juomisen vähentämistä suht rankalla kädellä. Ajatus on pyörinyt päässä jo hetken, mutta eilen mokoma sai vahvistusta entisestään kun juteltiin ystävän kanssa asioista ja tämä kertoi, miten perseestä oon toisinaan lärveissä ollut. Tilanne tällä hetkellä on aika jeesi verrattuna esimerkiksi viime kesään jolloin elämä pyöri miltei kokonaan kännäämisen ympärillä, mutta kaipa sitä voisi vieläkin parantaa. Nyt edellisistä kunnon känneistä on vähän reilu kolme viikkoa. Sen jälkeen on toki tullut alkoholia nautittua, mutta semmoin, että on ollut kivaa ja järki on muutenkin pysynyt päässä. Laittomien substanssien kanssa ei koskaan ole ongelmia ollut (tosin enpä niiden parissa ole ollutkaan kuin vasta viime kesästä) ja hatsia vahvempaa tavaraa oon viimeksi vetänyt vissiin kolme kuukautta sitten. Subua on jostain syystä tehnyt tässä lähiaikoina mieli, mutta ei kuitenkaan niin paljon, että olisin vaivaantunut sitä mistään tavoittelemaan.
// Eikun wtf, kaksi kuukauttahan siitä edellisestä hatsia vahvemmasta taitaakin olla tuon kolmen sijasta. No, kuiteskin.
Tämä pitää paikkansa juu. Aiemmin vitutti kun tuntui, että melkein kaikki sosiaalinen kanssakäymiseni muitten ihmisten kanssa tapahtui oluen äärellä jo ihan silkasta tottumuksestakin, mutta nyt oon pikkuhiljaa opetellut tapaamaan ihmisiä selvänäkin. Viimeksi tänään tuli tuolla pihalla puistossa hengailtua ihan selvinpäin erään kaverin kanssa, vaikka rahaa olisi kaljaan ollutkin. Jee!frapathea wrote:Pitäis onnistua korvaamaan se päihtymiseen johtava ehdollistunut reaktio jollain toisella. Prosessin ymmärtäminen saattaa auttaa alkuun; kun huomaa päihtymisen johtuvan siitä, että on yksinkertaisesti tottunut yhdistämään sen tiettyihin tilanteisiin, tiloihin tai tunteisiin, on helpompaa keksia ja alkaa rakentaa uusia, korvaavia toimintoja. Kysy siis itseltäsi, millaisissa tilanteissa yleensä päihdyt ja miksi, ja räätälöi itsellesi sopivia sijaistoimintoja.
// Eikun wtf, kaksi kuukauttahan siitä edellisestä hatsia vahvemmasta taitaakin olla tuon kolmen sijasta. No, kuiteskin.
"Ei tää rikollisenkaan elämä saatana mitään ruusuilla tanssimista ole!"
-
heihoi
- Lepakko
Joo wtf nimenomaan...Mämmikoura wrote:No huhhuh, ei oo heihoi ihmekään jos kuosaat, jos oot tommosen psyykkausprosessin käyny läpi. WTF?
Muutta ihan kivasti mulla menee nykyään, päällisin puolin kaikki on ihan perfect, on ihana mieheke ja kohta lähetää reissuunbymsyms mutta silti aika tyhjä olo usein ja elän vähän jatkuvassa pelossa.. en usko että noi asiat mitä oon tollon kokenu tulee koskaan avautumaan mulle ku nii sekavaa kaikki.. et yritän tässä vaa parhaani mukaan tehä asioita mitkä tekee mut onnelliseks, välillä piirrellä ja oleskella luonnossa poikaystävän kanssa, juoda viinaa bileis yms..