Videopelit

Keskustelua taiteista ja luovuudesta.
Näätiäinen
Lepakko

Re: Videopelit

Post by Näätiäinen »

frapathea wrote:

Huh, tää oli eka kerta kun koskaan kuulen "punkkarin" puolustelevan noin avoimesti misogyniaa ja patriarkaalista paskapuhetta. Mut ehkä joillekin "punk" meinaa sitä et juodaan kiljua eikä välitetä muista kuin itsestään.
No nyt! :D En oo missään vaiheessa puolustellu misogyniaa. :D Get your shit together. Sanoin vaan ettei nykypäivänä tule peleissä vastaan naisvihaa. Keskustelinpa tästä tänään muutaman emännän kanssa niitäkin kovasti ja nauratti koko aihe. https://www.youtube.com/watch?v=B5o-92BXQeM Punk on sitä ettei välitä mistään ja vihaa tasapuolisesti kaikkia.
Nostan kädet ilmaan jo koko aiheesta. Ja nyt varmasti pidätte minua naistenvihaajana. :D Noh, sille. :cheers:
"Taktisesti narkaten ja huoraten kohti maailmanloppua."
Kiibok zey ahrk hi fen koraav vahzen
Dexma
Moderator

Post by Dexma »

Näätiäinen wrote: Punk on sitä ettei välitä mistään ja vihaa tasapuolisesti kaikkia.
:
Sit punkkarit on kyl vitun idiootteja, kyl järkee saa käyttää vaik oiskin radikaali.

Mut joo mä vihaan naisia ne saa mut tuntemaan mun suvereniteettisen aseman yhteiskunnassa nykyään heikoksi. Niillä on järkee liian usein enemmän, kun mulla. Ja mä en pidä siitä.

Mä vain haluisin niin paljon olla paras. :(
frapathea

Post by frapathea »

Lol. Seisoisit edes sanojes takana, "parin emännän" kanssa keskustelu ei hirveesti anna painoarvoa vastaan noita sulle linkattuja selkeitä näyttöjä siitä, että peliskenessä useampi skenessä vallitsevasta misogyniasta puhunut nainen on saanut pelätä henkensä puolesta. Naurattaapa makeasti kun naiset joutuu pakenemaan terrorismiuhkauksia! Hehehe :D Hauskaa :D Vitun hauskaa :D :D

Sulla ei ilmiselvästi ole mitään hajua siitä, mistä puhut – mikset siis vain yksinkertaisesti myönnä olevasi tietämätön asiasta?

Own up to your shit & suosittelen tutustumaan miesprivileegion käsitteeseen. Olet nimittäin esimerkillinen ilmentymä miesprivilegoituneesta asenteesta.
Punk on sitä ettei välitä mistään ja vihaa tasapuolisesti kaikkia.
Eikä ole. Punk on radikaali poliittinen aate ja moni punkkari onkin radikaali antifasisti, feministi, antirasisti ja MOGII-aktivisti, sekä äärimmäisen tiedostava yhteiskunnan valtarakenteiden suhteen. Itsekeskeiset elämäm koululaiset on sitten asia erikseen.
Näätiäinen
Lepakko

Post by Näätiäinen »

Dexma wrote:
Sit punkkarit on kyl vitun idiootteja
Pitää paikkansa ja punk on typerää. Lienen vain tunteeton ihminen ja tykkään katsella kun maailma palaa.
Näätiäinen
Lepakko

Post by Näätiäinen »

frapathea wrote: Eikä ole. Punk on radikaali poliittinen aate ja moni punkkari onkin radikaali antifasisti, feministi, antirasisti ja MOGII-aktivisti, sekä äärimmäisen tiedostava yhteiskunnan valtarakenteiden suhteen. Itsekeskeiset elämäm koululaiset on sitten asia erikseen.
Voi vittu. :D Poliittinen aate. Antifasisti olen kyllä ja se on poliittinen aate. :roll:
Punkkareita on moneen junaan ja moneen eri suuntaan. Poliittinen aate, pfft.
Itse punkilla ei ole mitään tekemistä politiikan kanssa, suosittelen tutustumaan aiheeseen enemmän, näin niinku ylipäätänsä kun aiheesta löytyy niin paljon muutakin kuin politiikka, aktivismi, alkoholismi ja musiikki. Kuten sanottu, nykyään naisten dissaus peleissä on harvinaista. Vaikka joku dissaiskin jotain naista pelissä, niin todennäköisesti sieltä löytyy pari valkoritaria jotka pitää puolia, niin ja yleensä mimmit sivaltaa aika näpäkästi takaisin imo.
frapathea

Post by frapathea »

Öö. Tota. Punk-aatteen perusteeseihin kuuluu anarkismi eli ideologia, joka tavoittelee yhteiskunnallisista ja sosiaalisista valta-asetelmista vapaata yhteiskuntaa. Misogynia ja miesylivalta on yksi sosiaalisen valta-asetelman muoto ja mikäli et aktiivisesti vastusta sitä, en tiedä, miksi kutsut itseäsi anarkistisen ideologian kannattajaksi.

Feministit ovat sanoneet: Jokainen järkevä nainen on feministi. Anarkofeministit sanovat: Jokainen järkevä anarkisti on feministi.
Näätiäinen wrote:Itse punkilla ei ole mitään tekemistä politiikan kanssa,
Paitsi että anarkismi, joka edelleen on punkin keskeinen aate, on poliittinen ideologia. Vai luuletko sä nyt, että ilmaus "poliittinen aate" tarkoittaa samaa kuin poliittinen puolue?
Näätiäinen wrote:niin todennäköisesti sieltä löytyy pari valkoritaria
Sun heitot on kuin suoraan jostain arkisen misogynian käsikirjasta. Huhhuh.
Näätiäinen wrote:Kuten sanottu, nykyään naisten dissaus peleissä on harvinaista.
Kuten sulle juuri yllä LINKATTIIN, misogyniasta peliskenessä puhuneita naisia ja näiden perheitä on uhkailtu vakavasti. Jos kerran vastaat, niin yritä edes vastata sulle osoitettuihin väitteisiin.

Oikeesti, tää on niinku puhuis poliisiväkivallasta tyypin kanssa, joka jankkais et "no kyl aika monet vetää varmaa poliiseja takas dunkkuu.." :down:
Näätiäinen
Lepakko

Post by Näätiäinen »

frapathea wrote:Öö. Tota. Punk-aatteen perusteeseihin kuuluu anarkismi eli ideologia, joka tavoittelee yhteiskunnallisista ja sosiaalisista valta-asetelmista vapaata yhteiskuntaa. Misogynia ja miesylivalta on yksi sosiaalisen valta-asetelman muoto ja mikäli et aktiivisesti vastusta sitä, en tiedä, miksi kutsut itseäsi anarkistisen ideologian kannattajaksi.
Paitsi että anarkismi, joka edelleen on punkin keskeinen aate, on poliittinen ideologia. Vai luuletko sä nyt, että ilmaus "poliittinen aate" tarkoittaa samaa kuin poliittinen puolue?
En oo milloinkaan sanonut olevani anarkisti. Punk ja anarkismi ovat kaksi eri asiaa, totta on että moni punkkari kokee olevansa anarkisti/anarkismin kannattaja. Anarkismi ei kuulu punkin perusteisiin. :D Niinkuin sanoin. meitä on moneen junaan. Olenko kieltänyt vastustavani misogyniää tai miesylivaltaa? Anarkopunkkarit on sitten asia ihan erikseen
frapathea

Post by frapathea »

Näätiäinen wrote:Olenko kieltänyt vastustavani misogyniää tai miesylivaltaa?
Implisiittisesti kyllä sivuttamalla merkityksettöminä miesylivaltaisen kulttuurin haitat peliskenessä.

Sun ymmärrys yhteiskunnallisista valta-asetelmista on selvästi sillä pohjalla, että tästä ei paljoa edetä ellet oo kiinnostunut ottamaan asiasta selvää. Tällä en tarkoita sitä, että meet kysymään parilta ilmeisesti asiasta yhtä kujalla olevalta mimmiltä että "hei haittaaksua se jos joku sanoo sua niinku horox ku pelaat". Jos käsityskyky ei riitä käsittelemään yhteiskunnallisia asioita yhteiskunnallisella mittakaavalla niin sitten kannattais varmaan reilusti myöntää ettei ymmärrä asiasta juurikaan mitään ja korkeintaan kuunnella suu ihan supussa.
Dexma
Moderator

Post by Dexma »

Näätiäinen wrote: Punk ja anarkismi ovat kaksi eri asiaa,
Hä?

Punk on ihan mielenkiintoinen alakulttuuri. Oletko ikinä kuunnellut sex pistolsia? Tai monia niitä ensimmäisiä punk bändejä... 70 luvulta...
Näätiäinen
Lepakko

Post by Näätiäinen »

Dexma wrote:
Hä?

Punk on ihan mielenkiintoinen alakulttuuri. Oletko ikinä kuunnellut sex pistolsia? Tai monia niitä ensimmäisiä punk bändejä... 70 luvulta...
Sex pistols? Etäisesti tuttu nimi. Oliks tää se bändi missä laulo se lemmy vai mikä se oli?
Rölläilen teitä vain tässä kun aihe vaihtui videopeleistä naisvihaan ja punkkiin. :D Serious business. Ja kenties pelipiireissä rölläillään mimmejä jotka ulisee misogyniasta, siltä se ainakin vaikuttaa. En voi tietää sen paremmin kun ei ole itelle tullu missään vastaan tai sit pelaan vaan hyvien tyyppien kanssa.(on ne hyviä tyyppejä(suomiservut kunniaan))
frapathea

Post by frapathea »

Mä en oikeesti osaa enää ees vastata tähän ja päädyn pyörittelemään päätäni. Tyyppi ei edes lue mun vastauksia ja tuhlaa mun aikaa postaamalla nollainformaatioviestejä.
psychiCNoob
Kameleontti

Post by psychiCNoob »

Pitäiskö tähän väliin heiluttaa valkoista lippua, pistää rauhanpiippu palamaan ja palata keskustelemaan niistä peleistä? :D

Joo, pelit kyl jääny vähemmälle nykyään, tai oikeestaan en pelaa mitään enää. Joskus saatan kaivaa pleikkarin kaapista ja käyttää sitä pieneen aivotreeniin, mut tää peli nimeltään "Elämä" vie kaiken ajan, joten jääköön muut pelit sikseen toistaiseksi.
Life = The Trip
sxoxyvg
OD

Post by sxoxyvg »

Näätiäinen wrote: Itse punkilla ei ole mitään tekemistä politiikan kanssa
Toikkaris(Toinen Vaihtoehto-zine) oli täs vuoden-parin sisään hyvä juttu siitä miten tää "epäpoliittisuus punk" on ihan vitun vahingollinen ajatus, ja miten "vitun hipiks" dissaaminen siin vaihees kun yrittää sanoa jotain oikeasti tärkeää on perseestä. Mun punk ei syrji ketään ja taistelee ylipäätään sortoa vastaan niinku hesarissakin tänään anarkistit vähä kertonu.

Joo en tiiä, oon MGE counterstrikes, huudelkaa privas steam-nickejänne ni pelataa kynäriä. Sori ontåpik.
negatiivisesti sekaisin

<Dexma> Okei okei.
<Dexma> MÄ OLEN IHAN PERUSPANO
Näätiäinen
Lepakko

Post by Näätiäinen »

Vois kynärin kyl ostaa taas. Mitä kynäriä pelaat? ykskutosta ois kiva nakutella.
Kisu
Psykonautti

Post by Kisu »

Näätiäinen wrote:Mun kokeman perusteella pelipiireissä ennemmin arvostetaan naisia jotka pelaa, ei vittuilla, uhkailla eikä vähätellä. En oo ainakaan ite koskaan törmännyt mihinkään naisia dissaavaan paskaan ja minä kuitenkin seuraan aktiivisesti pelimaailmaa eri pelien ja julkaisioiden foorumeilla. En ymmärrä mistä olet saanut tuollaisen kuvan.
Aika uskomatonta, jos tämä todella on kokemuksesi. Itse en seuraa pelimediaa käytännössä ollenkaan, enkä siltikään ole voinut välttyä esim. vaikkapa tältä Gamergate-skeidalta. En tiedä yhtäkään toista harrastusta, jossa yleisesti haudottaisiin niin paljon naisiin kohdistuvia antipatioita, kuin videopelit. Tämä onkin yksi merkittävä syy, jonka vuoksi en enää nykyään osaa pitää "gamereita" oikein minään.

Asiasta toiseen, olen nyt muutaman päivän ajan hakannut ihan kiitettävästi tuota GTA vitosta ja kyllä vain olisi harmittanut, jos olisin tämän onnistunut missaamaan. PlayStation 2 oli viimeisin konsolini, joten vasta nyt minun oli ylipäätään mahdollista tutustua tähän peliin ja hyvältähän tää maittaa, kun takana on vajaat 10 pelituntia. Aiemminkin olen lukenut San Andreaksen kuuluvaksi lempipeleihini kautta aikojen ja tämä tuntuu arvoiselta manttelinperijältä suhteellisen mitäänsanomattoman nelososan jälkeen.
Personaes
OD

Post by Personaes »

Dragon age Inquisition nyt menossa...
All that we see or seem, Is but a dream within a dream.
-Edgar Allan Poe
frapathea

Post by frapathea »

Antichamberia pelaillut loman aikana, kun sain sen lahjaksi kaverilta. Aavisteli et olis mun tyylinen peli, olihan se oikeessa. Pidemmän päälle alkaa muistuttamaan liikaa Portaleita, vaikka pulmat ovatkin periaatteessa erilaisia niin alun mindfuck-meininki valitettavasti jää taka-alalle pyssyjen saamisen myötä. Visuaalinen puoli kans melko valju, syö tunnelmaa. Hyvä sountrack. Kaiken kaikkiaan ihan hyvä peli.
Opiaate

Post by Opiaate »

Alien Isolationia tullut hakattua nyt lomapäivillä. Mikäli Alien-elokuvat ja yleensäkin kauhu uppoaa, niin taatusti kolahtaa tämäkin. Pelin tunnelma on erittäin intensiivinen. Hylätyn avaruusaseman synkät käytävät, elokuville uskolliset vanhat tietokoneruudut, kädet hikoilee ja pumppu hakkaa melkeen joka sekunnilla kun tätä pelaa. Pisteet myös vihollisten tekoälyn suunnittelusta, ikinä ei voi tietää mistä xenomorfi seuraavaksi tulee, jos on tullakseen. Jatkuva avuttomuuden tunne kun jokainen patteri ja muu varustus on saatava talteen että pysyy hengissä, pelin alkutunneilla ainakin on ihan turha yrittää saada alienia tapettua, ainut mitä voit tehdä on juosta paskat housussa karkuun tai yrittää hämätä ja piiloutua. Yks parhaimpia pelejä menneeltä vuodelta mitä on tullu pelattua.
Personaes
OD

Post by Personaes »

Opiaate wrote:Alien Isolationia tullut hakattua nyt lomapäivillä. Mikäli Alien-elokuvat ja yleensäkin kauhu uppoaa, niin taatusti kolahtaa tämäkin. Pelin tunnelma on erittäin intensiivinen. Hylätyn avaruusaseman synkät käytävät, elokuville uskolliset vanhat tietokoneruudut, kädet hikoilee ja pumppu hakkaa melkeen joka sekunnilla kun tätä pelaa. Pisteet myös vihollisten tekoälyn suunnittelusta, ikinä ei voi tietää mistä xenomorfi seuraavaksi tulee, jos on tullakseen. Jatkuva avuttomuuden tunne kun jokainen patteri ja muu varustus on saatava talteen että pysyy hengissä, pelin alkutunneilla ainakin on ihan turha yrittää saada alienia tapettua, ainut mitä voit tehdä on juosta paskat housussa karkuun tai yrittää hämätä ja piiloutua. Yks parhaimpia pelejä menneeltä vuodelta mitä on tullu pelattua.
Noita vastaavia kauhu-action pelejä on kiva pelata pilvessä keskellä yötä valot sammutettuna.

Nyt meen ihan kohta jatkaan mun dragon age inquisitionia --->
-Edgar Allan Poe
Kisu
Psykonautti

Post by Kisu »

Personaes wrote:Nyt meen ihan kohta jatkaan mun dragon age inquisitionia --->
Onko kokemusta Originsista ja jos on, miten toi vertautuu siihen? Itsellä on sellaiset puolisentoista sataa tuntia pelattuna Originsissa ja tykkään kuin hullu puurosta. En ole erityisemmin mitään arvosteluja tai kokemuksia lueskellut, mutta väkisinkin on jotain vikinöitä kuullut (pääosin sisällöltään sitä samaa kuin kakkososankin suhteen, "taas syrjitään valkoisia heteromiehiä koska nönnönnöö") Onko tässä vähän samaa meininkiä kuin Skyrimissä, siinä mielessä että aiempia osia diggailleet syyttävät tätä "tyhmennetyksi" ja "massoja kosiskelevaksi"?
Mämmikoura

Post by Mämmikoura »

Onko joku löytäny toimivan crackin Dragon age Inquisitioniin?
Personaes
OD

Post by Personaes »

Kisu wrote:
Personaes wrote:Nyt meen ihan kohta jatkaan mun dragon age inquisitionia --->
Onko kokemusta Originsista ja jos on, miten toi vertautuu siihen? Itsellä on sellaiset puolisentoista sataa tuntia pelattuna Originsissa ja tykkään kuin hullu puurosta. En ole erityisemmin mitään arvosteluja tai kokemuksia lueskellut, mutta väkisinkin on jotain vikinöitä kuullut (pääosin sisällöltään sitä samaa kuin kakkososankin suhteen, "taas syrjitään valkoisia heteromiehiä koska nönnönnöö") Onko tässä vähän samaa meininkiä kuin Skyrimissä, siinä mielessä että aiempia osia diggailleet syyttävät tätä "tyhmennetyksi" ja "massoja kosiskelevaksi"?
En ole vielä niin paljoa pelannut että osaisin sanoa. --->Katsotaan jos parin päivän päästä oon viisaampi kun oon pelannut enempi....
-Edgar Allan Poe
Personaes
OD

Post by Personaes »

Frapathea, kerros millasia pelejä pelaat ja millä alustalla! Ootko kauan pelannut? Oon kiinnostunut näteistä tytöistä jotka pelaa <3
-Edgar Allan Poe
frapathea

Post by frapathea »

En oo tyttö. Pelaan dossipelejä.
Dexma
Moderator

Post by Dexma »

frapathea wrote: Pelaan dossipelejä.
Siis niinkuin niitä vanhoja vai onks tää joku uusi termi?

Mä niin rakastin dossilla Panzer generalia ja Master of orioneita.
Näätiäinen
Lepakko

Post by Näätiäinen »

Kiitti vitusti. Nostalgia livahti päähäni ja oli pakko hommata emulaattori.
Dexma
Moderator

Post by Dexma »

Näätiäinen wrote:Kiitti vitusti. Nostalgia livahti päähäni ja oli pakko hommata emulaattori.
Pacific General pitäis kyl jaksaa vielä pelata läpi. Tykkäsin Panzer General ykkösessä eniten laivaston touhuista jotka yhdistyi eri maihinnousuihin.
Huiko
LD50

Post by Huiko »

Entäs Doomit, Wolfenstein, ja Descent? Tai Jazzrabbit?

Vic20:llä paras oli kait Junglehunt tai Sharkattack. :)

Commodorella taas oli loppumaton määrä pelejä ja niistä parhaimmistoa oli minusta IK ja IK+, tai sen ajan rooliseikkailut kuten D&D ja AD&D. Druids oli myös hyvä. :)

Mun ihan eka tietokone oli Micromikko2. Ette uskokkaan miten toivoisin etten olisi joskus nakannut sitä roskiin vanhentuneena rautana. :D

Mutta se taas näistä nostalgia jutuista. ;)
Tää tie vie tuskan, valitusten loukkoon.
Tän kautta käyt iänikuiseen vaivaan.
Tää tie vie kadotuksen väen joukkoon.

Oikeudenmukaisuus sai minut aikaan,
Jumalan Voima, Viisauden summa
ja Alkurakkaus, joka synnit peittää.

Vain ikuiset on ennen mua luotu,
myös mun on ikuisesti kestää suotu.
Kun tästä käyt, saat kaiken toivon heittää.

-Dante (n. armonvuonna 1321 jkr.
frapathea

Post by frapathea »

Dexma wrote:
frapathea wrote: Pelaan dossipelejä.
Siis niinkuin niitä vanhoja vai onks tää joku uusi termi?
Juu niitä vanhoja.
getto
Apteekki

Post by getto »

Screamer 2 on kyl hyvä rallipeli vaikka pelaankin vaan kavereilla. Himas sit colin mcrae kakkosta tai nfsu kakkosta noist autopeleist mut eipä niitä oo nyt tullut pelattua. Abe's oddyseen alotin tossa juur ja se on turhauttavan vaikee, sit toinen minkä alotin on parasite eve 2 enkä jaksa oikein innostua kummastakaan nyt. Harvest moon my garden mul on kans japaniks ja sitä pelaisin mielelläni mut en ymmärrä siit mitään, bust a movet tai puzzle bobblet on kans huippui ja niis on söpöt musat.

Laitoin juur touhou kasin latautuun, pelaako sitä sarjaa täällä kukaan?