Miksi käytät?

Asiaa Asiasta Asiallisesti.
kätsy
Psykonautti

Post by kätsy »

sanotaa vaa tällai lyhyesti ja ytimekkäästi et koska se on kivaa ja pidän siitä :D
Jihad
Psykonautti

Post by Jihad »

Koska uskon jatkuvasti yhä syvemmin että tiettyjen tryptamiinien tuottama shamaanitodellisuus on muutakin kuin kuosista aivosekamelskaa. Ihminen on kauan sitten saavuttanut sen elinturvan jonka hankkimiseen evoluutio on mielemme normaalin toiminnan muokannut. Samojen materialististen, egokeskisten viettien toteuttamisen jatkaminen uhkaa kasvavissa määrin koko planeetan ekosysteemiä, vaikka niiden toteuttaminen ei enää kehityksen mahdollistamissa olosuhteissa olisi suurimmaksi osaksi tarpeellista. Saavutamme lajikehityksessämme yhä kärkkäämmin sitä pistettä jossa voimme, ja oman sekä muiden tätä palloa asuttavien eliölajien hyvinvoinnin vuoksi suorastaan täytyy alkaa avaamaan tajunnan hienovireisempiä ulottuvuuksia osaksi jokapäiväistä elämysmaailmaamme ja todeta että mielen karkeat filtteröintijärjestelmät ja ego ovat tehneet sen mihin ne olivat tarkoitettu ja alkaa vaiheittain luopua niistä.

Haluan kokea kaikenlaisia vaihtoehtoisia ymmärryksen tapoja joihin aivot rakenteellisesti pystyvät, mutta jotka eivät ole normaalisti tiedostettuja edellä mainituista syistä. Ja jahdata valoa tunnelin päässä :P
Tai saada älyllisesti stimuloivia inspiraatioita. Tai taiteellisia.

Tai joskus ihan vaan olla sosiaalisempi tai rentoutua ja elää hetkessä.
"And I asked the mushroom once about the social chaos at the end of history, and the mushroom said 'No worry, bro. This is what it's like when a species departs for hyperspace."
-Terence McKenna
LD50
Apteekki

Post by LD50 »

Opiskelen aina niin raivolla, että alan flipata jolloin rauhoittaa tieto että pian saa hitaita/kannabista.

Krooninen vitutus on toinen tekijä miksi menee hyvät määrät kaikkea hidastavaa. :o :o
growy
Kameleontti

Post by growy »

No tuota..kokeilunhalu,kiinnostus ja hyvien fiiliksien hakeminen. 8)
3846
Karvakuono

Post by 3846 »

Kaverit oli poltellu pilveä ja hehkutti mullekki ja piti kokeilla. Enkä pettyny. :D

Mut en oo kyl viel muut kokeillu. Sieniä vois joskus, mut emmä usko, et mitää muuta kokeilen.
Can't stand it for another day
I ain't gonna live my life this way
Cold sweat, my fists are clenching
Stomp, stomp, stomp, the idiot convention
Miasma
OD

Post by Miasma »

Näin kerran näköradiosta Ronald Wilson Reaganin naaman ja siitä sitten lähti :evil: Se ainakin toimi jonkinlaisena katalyyttinä :idea:
"Jesus! Did I say that? Or just think it? Was I talking? Did they hear me?"
"Life is a joke and death is the punchline."
tRip
Moderator

Post by tRip »

Mun käytön syyt on niin helvetin monisäikeisiä, että sen ytimen selvittäminen alkaa olla jo mahdottomuus.
Jokatapauksessa käytän maksimoidakseni mielihyvän, kärsimyksen kautta :shock:
Sellaista jatkuvaa tasaista pöhnäilyä, ei turhia murheita, vailla päämäärää..
Maailmankuva muuttunut rajusti, joka melkein ajoi psykoosiin.

Ei elämästä tämän enempää tarvitse ottaa irti tällähetkellä :roll:

:shock: :oops: :? :D

-tRip :shock:
Keep it unreal.

Vaultti.net - coming soon..
korolli
Apteekki

Post by korolli »

Riippuu aineesta. Riippuu tilanteesta.
Haen helpotusta jokapäiväiseen arkeen (joka muuten alkaa pursuamaan korvista ulos). Haen kokemuksia. Haluan pitää myös hauskaa. Hetkittäin on myös pakottava tarve saada jotain millä poistaa ahdistus. Mutta koitan kuitenkin pärjätä jokapäiväisessä elämässäni ihan selvinpäin. Siihen tilanteeseen kun joutuisin että täytyisi kokoajan olla jotain droppia veressä helpottamassa oloa, voisi mennä jo vähän liian vaikeaksi. Hetkittäin kuitenkin pami tai pari auttaa jaksamaan ilman kummempia vitutuksia.
Nykyyhteiskunnan meno on niin hektistä ja uuvuttavaa että tähän sekoaa, ellei hetkittäin saa jotain millä sitä voi helpottaa/unohtaa riippuen edelleen aineesta.

Pitäis muuttaa hevon vittuun täältä babylonista.

Psykedeelejä käytän koska haluan tutustua todelliseen minääni paremmin. Ja siitä maailmasta löytyy tutkittavaa. Ja löydettävää. Psykepäissäni olen tutkimusmatkailija, vai pitäisikö sanoa psykonautti.

Syyt vaihtelevat vähän laidasta laitaan, mutta ainakin tällä hetkellä koitan lääkitä flunssaani.
panda
Psykonautti

Post by panda »

viinaa juon jos haluan buustata hyvää fiilistä tai maksimoida vitutuksen.
pilvenpoltto on vaan niin mukavaa.
matkailu avartaa. ja se on kivaa.
höpinää imuroin kun haluaa saada jotain aikaan.
aika paljon tulee päihteiltyä koska ei ole parempaa tekemistä.
rikos ei kannata ja katkol on hauskaa.
Thoxium

Post by Thoxium »

Miksi ei? Parempi kysymys olisi "miksi et käytä" (vaikka tällä foorumilla kaikki käyttääkin)? Se on ihmisen synnynnäinen tarve päihtyä. Mukavaa se on, vähän niinkuin nukkuminen.
Dagga
Apteekki

Post by Dagga »

Jaah, alkoholia aloin juomaan koska muutkin niin tekee..
Pilveen päätin tutustua, koska se tuntui paremmalta terveellisemmältä ja hauskemmalta vaihtoehdolta. Sit pistin ekan e-pillerin suuhuni, ja edellisistä kuvailevista adjetiiveista hävis tuo terveellinen, ihan vaan ku oli liian kivaa! Piti aikansa niitä rouskia ja laineja sniffailla, kunnes tuntui et pitää taas vaalia terveyttänsä vähän enemmän. Tuona vauhdikkaana aikana tutustuinkin innostuneena kaikkeen mahdolliseen, ja kiinnostuin psykedeeleistä. Ja nykyään minä kyllä allekirjoitan Jihadin yllä olevat sanat!!
Lännen nopein
Apteekki

Post by Lännen nopein »

Jos pitää paikkansa se mitä usein sanotaan, että kerranhan sitä vaan eletään, niin kaikkee on kokeiltava(päihteet tästä vain pieni osa) ettei jää vajarit elämästä. Sekös vasta kuolinvuoteella pistäis vituttamaan.
näin käy näytelmissä, joissa vain kaksin kuutamoa katsellaan, vaivutaan suloisiin suudelmiin tai elimiä irti leikataan.
Lasipallo
Kameleontti

Post by Lasipallo »

Ei sitä koskaan kerkiä kokeilemaan kaikkea, eri elämäntyyleillä ehtii kokeilemaan vain eri aloja. Samapa se lopulta onko kiskonut kaikkea kuosia mitä maan päältä löytyy vai ei.
They were tattooed from head to foot, and they brandished cutlasses and big clubs with spiked knobs. They shouted ferociously in their native Finnish, and they swung cutlass and club as if berserk, sometimes felling their own men in their fury.
Lännen nopein
Apteekki

Post by Lännen nopein »

Ei tietenkään kaikkea kerkiäkkään, mutta ei se ole syy olla kokeilematta. Ku ei kuitenkaan kaikkee kerkee, niin en kokeile mitään...

Enkä nyt kaikkee kokeilekkaan(päihteet vieläkin pieni osa), vaan sellaisia asioita jotka itseä kiinnostaa. Eli mitään pakkomiellettä ei ole, että täytyy täytyy vaikka ei haluiskaan.

Mielellään kokemusrikas elämä, ettei rupea vanhana harmittaan, ku ei tullu mentyä ja koettua. Niinkuin joskus LSA päissäni kelasin, että kun elämä on kumminkin sitä kuoleman odottelua, niin yritetään nyt ees tehdä siittä mukavaa 8)
näin käy näytelmissä, joissa vain kaksin kuutamoa katsellaan, vaivutaan suloisiin suudelmiin tai elimiä irti leikataan.
geek
Tuppisuu

Post by geek »

Koska rakastan poretta siksi vedän sitä, voisin syödä sitä.

No joo ja tosissaa.
Tykkään toki niist nousuista tosin ne on ihan liian lyhkäset eikä sillee enää sano koko pore mitää ja mitä enemmä illan aikan vetää sit enemmä menee lukkoo ja soon sit se jumijumijuttu, vaik nii se on aina ku vetää.
Vedän koska se tekee mulle paremman olon sillee et jaksan toimii ja keskittyy ja hommat tulee tehtyy, joo mä kuoseis suunnillee teen vaa kotiaskareita.

Puhun vaa poreesta koska se on se mit lähinnä käytän.

Muut huumeet on kans ihan kivoi mut niihi en oo koukussa mut onneks nyt on alkanu kiinnostus herää uudellee psykedeeleihin ja essoihin ja noin ku alkaa kyllästyttää vetää poret ku ei siit saa samoi fiiliksii ku jotku kaverit.
Kaikil o kivaa poreis ja mullaki o mut se on silti enemmä semmost vetäytymistä omii oloihin.

Yleisesti ottaen vedän päihteitä koska selvinpäin on nii vitun nihkeetä.
frontti
Psykonautti

Post by frontti »

Muokatakseni selvän, mitäänsanomattoman olotilan letkeeksi, leijuvaksi ja arjesta vapauttavaksi olotilaksi.
In cauda venenum.
panda
Psykonautti

Post by panda »

koska todellisuus on perseestä. ja olen idiootti.
rikos ei kannata ja katkol on hauskaa.
tRip
Moderator

Post by tRip »

panda wrote:koska todellisuus on perseestä.
Niin on..
Keep it unreal.

Vaultti.net - coming soon..
Asidyyli
LD50

Post by Asidyyli »

Koska olen mestarinarkkari.
frapathea

Post by frapathea »

Asidyyli wrote:Koska olen mestarinarkkari.
Mestarin opissa lie myös hyvä! kaikkihuomaan!
Thoxium

Post by Thoxium »

Asidyyli wrote:Koska olen mestarinarkkari.
Opetatko minutkin ammattilaiseksi, oi suuri guru?
joviaali
Psykonautti

Post by joviaali »

panda wrote:koska todellisuus on perseestä. ja olen idiootti.
Mitä mä enää voin tähän muuta sanoa, eikun hei.

Käytän psykedeelejä koska todellisuus on perseestä, olen idiootti ja niiden avulla olen onnistunut kehittämään minääni eheäksi kokonaisuudeksi rikkonaisen nuoruuden jäljiltä. (lue: viinan käyttäminen alle 16v:nä pitäisi tehdä laittomaksi)

Pahoitteluni näistä psykoottisista toitotuksista mitä suustani pääsee, välillä jutut karkaa käsistä, ja siinäpä syy tarttua vähintään kannabiksen vahvuiseen päihteeseen palatakseni normaalitilaan. Se on kovaa kamaa, beware.
felix qui potuit rerum cognoscere causas.
h.s.t.

Post by h.s.t. »

Johannes V. wrote:(lue: viinan käyttäminen alle 16v:nä pitäisi tehdä laittomaksi)
Oiskohan se? :D
vauhtihuora
Psykonautti

Post by vauhtihuora »

se on kivaa?
mr.codeine
Karvakuono

Post by mr.codeine »

se on kivaa.. vittuku sitä olis ny. mut mulla käytön syyt on että alkoholi ei mulle sovi, eikä selvinpäin voi aina olla. mut tärkein syy taitaa olla se että se on helvetin hauskaa, nyt kun oon päässy bentsojen päihde/sekavuuden haku käytöstä eroon ni on siisti fiilistellä vaikka viikko poreella ja subulla ja olla taas ainaki saman aikaa (mielellään pidempäänki) ilman niitä ja siinä välissä ottaa vaik vähän deelejä. subuun ja poreeseen en o jääny nalkkiin vaikka on satunnaisesti jo 3-4v niitä käyttäny ja oon onnellinen
w
Psykonautti

Post by w »

Jaa-a. Melko paha kysymys.

Varmaankin yritän hieman päästä irti todellisuudesta, unohtaa arjen murheet hetkeksi. Toisaalta myös paska lapsuus on varmasti vaikuttanut käyttöön. Vieläkin joutuu kärsimään kausittaisesta masennuksesta, en ole hirveän sosiaalinen paitsi aineissa ja muutenkin ahdistaa joskus enemmän tai vähemmän. Yksi pami tai bisse parantaa jo juttelukykyä selvästi, tuleekin tuon pamin voimalla vedettyä nykyään vähän liikaakin.. Ja nousut on tietenkin mahtava tunne 8)

Tuossa kai ne tärkeimmät syyt.. Toisaalta välillä tekee vain mieli olla sekaisin. Kuitenkin hyvällä tavalla, ei övereissä.
lanttu
Apteekki

Post by lanttu »

hyvän olon aikaan saamiseksi!
Lasipallo
Kameleontti

Post by Lasipallo »

En vielläkään tiedä.
They were tattooed from head to foot, and they brandished cutlasses and big clubs with spiked knobs. They shouted ferociously in their native Finnish, and they swung cutlass and club as if berserk, sometimes felling their own men in their fury.
Recall
Karvakuono

Post by Recall »

Aluksi kiitos aloittajalle, tämä topic sai minut oikeasti kysymään tuota itseltäni, mikä ei liene huono asia.

Voisin kirjoittaa pitkään itsetutkiskelusta, itsetietoisuudesta, henkilökohtaisesta kasvusta, mielenrauhasta ja muista hengellisyyksistä, mutta Lasipallo kertoi totuuden: En minä oikeastaan tiedä. Ehkä en vaan ole käyttänyt tarpeeksi...
powergrower
Kameleontti

Post by powergrower »

Ei tähän ole vielä löydetty vastausta vaikka aika pitkään on tutkittu tätä asiaa. (Tiedossa on että muutkin eläimet ovat päihdehakuisia... luultavasti meidät on vain rakennettu sillätavalla että nuppi haluaa/vaatii ajoittaisen päihtymisen)

Eli siis käytän koska se kuuluu ihmisen luontoon.
Assumption is the mother of all fuckups.