Lopettaminen (ja vähentäminen)

Asiaa Asiasta Asiallisesti.
gaga
Psykonautti

Re: Lopettaminen (ja vähentäminen)

Post by gaga »

^
En nyt osaa kattoo objektiivisesti oonko mä tässä se burgeri vai kantsisko tohon alotusviestiin laittaa sitten väärinkäsitysten välttämiseks, että tässä ketjussa kokoontuvat nimenomaan ne, jotka haluavat lopettaa. Ja että tässä ketjussa ei keskustella monipuolisesti/yleisluontosesti lopettamisesta tai vähentämisestä tai kokemuksista aiheesta. Mutta oon joo täysin samaa mieltä tosta, että ei tollasista viesteistä saa mitään irti, ihan niinku ei "lopettaminen on huippua"- viesteistäkään.

Kiinnostais kyllä kuulla ingeniousin tarina kommentin takana.
GUGUGAAAGAGUGUUUGAGAGAGAGUUGAAGA
frapathea

Post by frapathea »

Poistin ketjusta 0000000:n asiattomat ja aiheen ohitse menevät viestit.

Toivottavasti tää asia on nyt selvä. Ei tarvitse tulla puhumaan epäasiallisesti ketjuun, jossa keskustellaan näin isoista ja vaikeista kysymyksistä. Jos haluaa peeloilla niin voi etsiä stögiksestä jonkun hörhöketjun ja perseillä siellä. Lopettamisen vaikeista, nihkeistä ja varjoisista puolista saa toki keskustella, mutta toivottavaa olisi, että douppaamisen hehkutus ym. jätettäisiin vähemmälle, sillä moni lopettaja painii jo muutenkin doupinhimon kanssa ja lopettamisprosessi voi pahimmillaan olla todella pitkäaikainen homma, jonka aikana voi retkahtaa herkästi koska tahansa. Ei työnnetä ketään tieten tahtoen sellaiseen suuntaan, eihän.
wRRa
Moderator

Post by wRRa »

Muakin kiinnostaisi tietää, miksi elämästä on "tullut paskaa" douppaamisen lopettamisen jälkeen.

Itsellähän kävi myös niin että masennuin kun lopetin, tosin myöhemmin olo helpotti :). Mut pieni alakulo usein kuuluu siihen lopettamiseen, varsinkin jos ei ole vielä mitään korvaavaa sisältöä elämälle. Elämä voi jonkin aikaa tuntua tyhjältä. Kyllä sitä sisältöä sit pikkuhiljaa taas löytyy.
"The Emperor... wants to conquer outer space. Yoda... wants to explore inner space, and that is the fundamental difference between the good and the bad side of the force."
00000000
Psykonautti

Post by 00000000 »

wRRa wrote:Muakin kiinnostaisi tietää, miksi elämästä on "tullut paskaa" douppaamisen lopettamisen jälkeen.

Itsellähän kävi myös niin että masennuin kun lopetin, tosin myöhemmin olo helpotti :). Mut pieni alakulo usein kuuluu siihen lopettamiseen, varsinkin jos ei ole vielä mitään korvaavaa sisältöä elämälle. Elämä voi jonkin aikaa tuntua tyhjältä. Kyllä sitä sisältöä sit pikkuhiljaa taas löytyy.
Niin kiinnostaisi minuakin, en ole koskaan noni väittänytkään, ei varmaan kysymys ollut osoitettu minulle?
wRRa
Moderator

Post by wRRa »

ingenious wrote:Tulin vaan kertoo et omasta elämästä tuli täyttä paskaa ku lopetti huumeet
Tähän viestiin viittasin. Ois pitänyt pistää selvennyksen vuoksi quote, mutta kone muistaakseni jumitti tai quoten pistämises oli jotain muuta hankalaa, miksi se jäi sit väliin.
"The Emperor... wants to conquer outer space. Yoda... wants to explore inner space, and that is the fundamental difference between the good and the bad side of the force."
VXA
Kameleontti

Post by VXA »

mäki pidän nyt toivottavasti pitkää taukoo hatsista ja alkoholista. viides päivä ilman paukkuu ja vieläki nitkuttaa, herranen aika, ennenkuulumatonta omalla kohalla. Onhan tää kolmasosa kesää tai jotai menny pajoissa. Kun tolee alko kertyy ni ikävät sivuvaikutukset jäi marginaaliin ni sit koin et kiva paukutella enemmänki. Sit huomasin et tolee nii paljon et suht kalliiks tulee ja nitkuttaa.

Aika pitkään jo halunnu kokeilla olla lähes täysin selvinpäin vaik jonku puol vuotta tai kokonaisen vuoden ja kattoo et miten mä saavuttaisin hyvän olon, fokuksen ja zenin ilman, ku tommonen melkeen trendihän on että oon semi-juminen ja semi-depressiivinen kasa selvinpäin (ja myös liikaa hitsattuani). Kai se tapahtuu kehittämäl jotai hifii ruokavalioo. MÄ HALUUN ET MUL ON IHAN VITUN HYVÄ OLO! :mrgreen: Vois kehitellä jonku "yhteiskuntakelpoinen, hyväkäytöksinen ja sivistynyt"-läpän, ku joku iso juttu pitäs keksiä jota toteuttaa. Et se ois niinku lähinnä semmonen läppä, jota toteuttaisin katsoakseni kuinka hyvin se onnistuu multa. Sit voiski hurahtaa siihen läppään ja löytää ittensä jonku vaimon, skidien ja auton kanssa komeesta lainakämpästä. Joo, ei.

Jotenki tuntuu et tää nyt toistaa itseään. Samoihin aikoihin viime vuonna vähän samanlainen tilanne. Yhdessä tai kahdessa ulottuvuudessa pääsinki ihan hiton pitkälle ja se tuntu hyvältä. Mut haluun vaa jonku tosi ison jutun jota tehä ja tarpeeks kognitioo ja energiaa siihen. Vois vaik rakastuu. Tai ryhtyy meditoimaa kaks tuntii päiväs. työn ja kämpin haluan ainaki.

Viime syksyn juttu oli safka, viime talven ihan vitun paska ja ahistunu olo ilman mitään elämäntarkoitusta, sit mä ryhyin kevääl harrastaa liikuntaa ja sit pikkuhiljaa ryhyin taas kuosittelee parhaani mukaan. wow, eli mulla on tarina joka kertoo tarinoista. Mut mitä seuraavaks?
Jos metsään haluat mennä nyt,
niin takuulla pajautat.

Kolme likaista hippiä hiisas näin, piippu kiersi ringissä eteenpäin. Ja koska hatsia oli paljon niin, kutsuivat he messiin yhden pajapään.

Kuoseissa taju ajantajusta heikkenee.
Dexma
Moderator

Post by Dexma »

VXA wrote:Et se ois niinku lähinnä semmonen läppä, jota toteuttaisin katsoakseni kuinka hyvin se onnistuu multa. Sit voiski hurahtaa siihen läppään
Itellä oli tuossa kevään aikana vähän tollainen juttu jossa otin puolimaratoonin tavoitteeksi. Loppupeleissä siitä tuli aika stressaavakin tavoite, tai välillä se tuntui ihan "työltä", mutta se oli älyttömän suuri voimavara myös koko kevään ajan, kun ei ollut paljoo tekemistä, kuin yrittää lopettaa subua ja kestää sitä eräänlaista tyhjyyttä. Vähän kuin Forrest Gumpissa. Run Forrest RUN.

Hommahan päättyi pieneen ylikuntoon ja kesäduunin alku vei loputkin vapaa-ajasta. Silti sain itteni siihen kuosiin, että 10 kilometriä juoksentelin helposti parhaimmillani. Tuossa se ylikunto näkyi eniten, että jossain kohtaa vain suoritukset alkoi meneen huononmpaan suuntaan vain ja juosta yli 10 km tuntui ihan voittamattomalta.... Tuo oli eräänlainen meditatiivinen harjoituskin, koska juosta kolme neljä kertaa viikossa viettäen lenkkipolulla yli kaksituntia niin vaati tiukan ruokavalion, säännöllistä unta pakotti myös vähentään alkoholin käyttöä ja hatsia. Oikeastaan. Ei se mitä teki ollut niin tärkee, vain se, että se väänsi "fokuksen toimintaan" ja se tuotti rytmiä elämään niin teki yllättävän mieluisan tavan viettää arkea. Monesti päivä meni siinä, kun suunnitteli sen, että aloitan aamusta tankkaan ruokaa naamariin, ensin protsku ja latausjuomaa, sit myöhemmin kuidut ja kiinteä ruoka sit lenkille, sit palautumista ja loppupeleissä sit uneen. Ei se mitä tekee ollut pointti vain se tekeminen ja tosissaan yrittäminen oli opettavaa ja virkistävää.

Nyt olisi kiva jos keväisen työn voisin käyttää ehkä syksyllä vaikka sitten siihen, että jos asiat menis tietyllä tapaa niin voisi lähteä lappiin vaeltaan vähän pidemmän matkan, kun on kuntokin paremmassa kunnossa... no sen saa nähä.
rlsmooth
Apteekki

Post by rlsmooth »

Eihän hatsia tarvitse vähentää kun juoksee ;) lenkit menee paljon mukavammin pienessä pöhnässä, tulee alotettuakin sopivan rauhallisesti, kun on juuri polttanut hitit ja happi ei kulje :D
Illuusio

Post by Illuusio »

rlsmooth wrote:Eihän hatsia tarvitse vähentää kun juoksee ;) lenkit menee paljon mukavammin pienessä pöhnässä, tulee alotettuakin sopivan rauhallisesti, kun on juuri polttanut hitit ja happi ei kulje :D
Kyllä tarvii imo.

Ei kannabis ja liikunta kuulu samaan lauseseen, pilvessä nyt liikunta on vaan aina nihkeempää kuin selvinpäin. Joku uiminen on pilvessä ihan fine, mut eih.. Ei tulis mieleenkää lähtee hittien jälkee juoksulenkille. :D
rlsmooth
Apteekki

Post by rlsmooth »

Kannattaa googlettaa vaikka Nick Diaz. Kaveri on UFC ottelija ja harrastaa myös teräsmieskisoja..tyyliin kuuluu polttaa kunnon hitit ja reenata. Hatsipäissään on just mukava juosta, havahtuu jostain korvesta, et on nälkä ja vois kääntyy takas. Mut joo toisaalta makunsa ja tyylinsä kullakin, itellä on urheilu ollut osana elämää teinistä asti.
frapathea

Post by frapathea »

Kannabis nostaa hetkellisesti verenpainetta ja sykettä, minkä vuoksi se ei välttämättä tarjoa parhaita lähtökohtia rankalle liikunnalle. Toisaalta, kullekin makunsa mukaan. Ite en oo kans erityisesti tykänny raskaasta liikunnasta ja pilvestä yhdistelmänä, mieluummin pajautan sitten rentoutuessani. Sitäpaitsi juoksemisesta itestään tulee jo niin hyvät olot päälle ettei oo ollu tarvetta sotkee sitä muilla päihteillä :) Mut jos joku muu tykkää, ni hei jeah.
porter

Post by porter »

Morjesta kaikille! Meikäläinen ollut ihan hissukseen koko kesän, olen nyt ollut raivo raittiina jo jonkun aikaa ja fiilis on hyvä. Yksikään piikki ei minuun enään uppoa eikä muutenkaan.
Elämä maistuu! tsemppiä kaikille vaulttilaisille.

Ei huumeiden vetämisessä ole mitään järkeä.. Mulla alkoi kaikki ongelmat pikku hiljaa elämässä korjaantuun (oikeat ja kuvitellut ongelmat) kun lopetin kaikki kaman kanssa pelaamisen jne.

"Elämä on parasta huumetta höhhöhö" ;)
wRRa
Moderator

Post by wRRa »

Hyvä porter :). Kiva kuulla että oot lopettanut.

Kannattaa vaan muistaa se, että jos joskus repsahtaa uudestaan niin se ei tarkota etteikö kannattais pysytellä siinä raivoraittiudessa... Itestä ainakin tuntunut usein, että on huomattavasti helpompaa olla käyttämättä ollenkaan kuin käyttää vain silloin tällöin. Hetken aikaa onnistuu se silloin tällöin -käyttö, mutta pikkuhiljaa se alkaa lisääntyä ja kohta sitä on taas samassa pisteessä kuin ennen lopettamista tai ainakin oma käyttö helposti alkaa ahdistaa huolella :/.
Pen
OD

Post by Pen »

Moro porter, hieno kuulla että hommat luistaa. Tuu hei irkkiin muuten käväsee ja lue yksityisviesti. :)
LeFairylette
OD

Post by LeFairylette »

Täs on tullu oltuu ilman pirii jo yli puol vuotta reilusti ja subunkin saanu lopetettua.

Mä en sano etten enää koske huumeisiin, koska se ei ole totta. Haluan oppia siihen että käytän silleen ku ennen käytti alkoholia. Rentoutumiseen, nollaamiseen ja biletykseen. En toki vielä, täytyy olla pidempään selvänä.
Kyl mä ajattelin tossa syksyllä testaa millasta ainetta se alkoholi olikaan. En ole juonut kännejä yli kahteen ja puoleen vuoteen.
"Sä oot likanen narkkari! Yhteiskunnan pohjasakkaa!!
wRRa
Moderator

Post by wRRa »

LeFairylette wrote:Haluan oppia siihen että käytän silleen ku ennen käytti alkoholia. Rentoutumiseen, nollaamiseen ja biletykseen. En toki vielä, täytyy olla pidempään selvänä.
Mä olin 14 kuukautta ilman douppia, sit vedin vuoden sisään 3-4 kertaa. Siitä tahti on tänä vuonna pikkuhiljaa kasvanut ja kasvanut... Kerran parissa kuussa. Sit kerran kuus, nyt 2-3 kertaa viikossa.

Tossa yrityksessä viihdekäyttää on se ongelma, että jotkut ihmiset on vaan yksinkertaisesti taipuvaisia päihdeongelmiin, esim. itse olen. Ekojen "sortumisten" jälkeen tuntuu, että eihän tässä mitään, otan muutaman kerran vuodessa ja se riittää. Noh, mitenpä kävi...

Lisäksi oon huomannut tässä doupin kans sellasen ongelman, et se tekee ylipäätään välinpitämättömäksi: Tiedän, että mulla olisi pitkällä aikavälillä parempi ja tasaisempi olo ilman douppia, mut jos olen lähiaikoina doupannut niin olen hyvin impulsiivinen ja välinpitämätön, eikä mua huvita/kiinnosta ajatella mitään lopettamista.

Samaten se että jos viihdekäyttää ja sit tuleekin jokin hankala elämäntilanne (kuten mulla) niin tosi helposti lipsuu takaisin siihen ongelmakäyttöön. Jos ahdistaa ja masentaa normaalisti, niin huumeet ovat hetkellinen pikahelpotus siihen... Jonkun mielestä 2-3 kertaa viikossa ei ole vielä niin paljoa mutta minusta se on ja se vaikuttaa selkeästi persoonaani, ihmissuhteisiini, rahankäyttööni ja työ/opiskelumotivaatiooni.

Mielenkiintoinen testi itselleni siitä, kuinka paljon douppi vaikuttaa persoonaani, oli Myers-Briggsin persoonallisuustesti. Aiemmin kuosaillessani sain tulokseksi aina ENFP:n (ekstrovertti, intuitiivinen, tunteellinen ja impulsiivinen), myös siis selvinpäin testiä tehdessäni, koska douppi sotkee aivokemioita pidemmäksi aikaa. Jos vetää edes kerran viikossa niin ei oikein koskaan ehdi palautua.

Sit kun lopetin niin n. puolen vuoden päästä testitulos vaihtui INFJ:ksi (introvertti, intuitiivinen, tunteellinen ja harkitseva). Ja arvatkaapa mitä: Tänä kesänä douppaamisen säännöllistyttyä taas on tulokseksi tullut jälleen ENFP. Siis ihan selvinpäin tehtynä tosiaan...

Koska ENFP-minä on hyvin välinpitämätön pitkän aikavälin asioista ja toimii impulsiivisesti, on ollut tosi vaikea löytää motivaatiota lopettaa douppaamista. Siinä menettäisi hetkellisesti jotain, mutta pitkällä aikavälillä olo paranisi...
Dexma
Moderator

Post by Dexma »

wRRa wrote:. Jos ahdistaa ja masentaa normaalisti, niin huumeet ovat hetkellinen pikahelpotus siihen... Jonkun mielestä 2-3 kertaa viikossa ei ole vielä niin paljoa mutta minusta se on ja se vaikuttaa selkeästi persoonaani, ihmissuhteisiini, rahankäyttööni ja työ/opiskelumotivaatiooni.

Mielenkiintoinen testi itselleni siitä, kuinka paljon douppi vaikuttaa persoonaani, oli Myers-Briggsin persoonallisuustesti. Aiemmin kuosaillessani sain tulokseksi aina ENFP:n (ekstrovertti, intuitiivinen, tunteellinen ja impulsiivinen), myös siis selvinpäin testiä tehdessäni, koska douppi sotkee aivokemioita pidemmäksi aikaa. Jos vetää edes kerran viikossa niin ei oikein koskaan ehdi palautua.
Joo ite kans huomaan tämän, kun jos douppaa vähänkin (täs kohtaa kerran pari viikossa) niin kuinka se jähmettää oma psyykkistä hyvinvointia, että fyysistä puolta. Varsinkin omat kestosuosikkini opiaatit ja amfet puhumattakaan mistään bentsoista tai hatsista. Se fyysinen jähmeys jo joka kestää aina yhden päivän läpi on tosi nihkeä ja psyykkisesti on hieman turhautunut olo monesti.

Tässä oli hyvä, kun oli kuumat kelit kesällä ja sitä eksyi pari kertaa nautiskelemaan kesällä terassin kaljoista. Kuinka nopeasti oppi sen, että mitä myrkkyä se ihan kaksi tuoppia olo noilla helteillä, kun pahoinvoinnit oli seuraavina öinä ihan omaa luokkaansa. Tulipahan opittua, ettei ainakaan kesäkuumalla ja kuinka heti on pirteempi olo, kun jättänyt vapaapäiviä edelliset iltaoluet vain kauppaan. Toinen kiva fiilis tuli tuossa yhtenä iltana, ku otin liikaa mexeä päivällä ja seuraava vapaapäiväni meni jumitellessa sohvalla. Vapaapäivät on niitä jolloinka pitäis kerätä itseään kasaan ja saada stressinsä kevenemään, mutta laskuiset vapaapäivät vain pyörittää stressipalloa eteenpäin. Oikeastaan silloin ei saa mitään vapaapäivistä irti.

Nyt oon pitänyt aika monella osa-alueella elämässä etäisyyttä huumeisiin ja se on tehnyt hiton hyvää. Kaljojen maistelun sijaan lähtee uimaan ja salille. Töissä ollessa näkee työkavereita eikä tule hirveesti edes muiden ihmisten kaipuuta sen jälkeen. Kait sitä kääntyy eräällalailla introvertiksi, mutta enemmän sitä tulee vain saatua sosiaalidosensa muualta tällä hetkellä.

wRRan mainitsema impulsiivisuus niin itsellä päihteitä kohtaan varsinkin nousee kovasti ja se on häiritsevää. Yllättävän helppo olla, kun on viikonkin ilman päihteitä tai jos olis. Nykyään ei muutenkaan koe päihteitä mitenkään mielenkiintoiseksi tai jännäksi niin kuinkahan vitun kauan tässä tarttee opetella, että hei "en mä ees haluu mitään vetää enään"...
frapathea

Post by frapathea »

wRRa wrote: Mielenkiintoinen testi itselleni siitä, kuinka paljon douppi vaikuttaa persoonaani, oli Myers-Briggsin persoonallisuustesti.
Käytät edelleen Keirseytä, jolla on vielä vähemmän minkäänlaista kredibiliteettiä, etenkään noin hataralta tietopohjalta käytettynä, kuin muilla Jungilaisen persoonallisuustypologian haaroilla. Voisit yhtä lailla puhua horoskoopeista. Noiden persoonallisuustestien – etenkin kaupallisten ja nettitestien – kysymyksenasettelu on niin huonoa ja projektioiden mahdollisuus itsearvioinnissa niin suuri, että ei ihmekään, mikäli luokittelu vaihtelee sen mukaan millaisena itsesi haluat nähdä.

Ainoa tuntemani persoonallisuuden luokittelujärjestelmä, jolla voidaan millään tasolla selittää addiktiotaipumuksia, on Big Five. Voidaan ainakin sanoa, että korkeampi avoimuus uusille kokemuksille ja alhaisempi tunnollisuus voivat altistaa päihdekokeiluille ja -ongelmille yhdistettynä henkilöhistoriaan ja elämäntilanteeseen.
porter

Post by porter »

Minä olen ainakin ihan erilainen persoona kamapäissäni, ei siinä ole vaan mitään järkeä mun kohdalla edes "viihteeksi". valehtelen itselleni, kun sanon että "ei se pahaa tee.. Jos nyt hiukan". Paljon helpompi ainakin mun henk.koht olla, silloin kun asennoidun, että en ota settiä. Aluks oli tosi vaikeeta, mutta kyllä nyt on oikeesti jo melko helppoa. Omalla kohdalla toi irtautuminen tapahtu yllättävän nopeasti.

En halua tosiaankaan olla koira, joka aina vaan palaa tonkiin omaa oksennustaan. Tietää että on löytäny oikean polun, silloin ei kurki enään taaksensa.
NatiHero
Kameleontti

Post by NatiHero »

Nyt lopettaes koittanu alkaa räppiä vääntään vähä enemmän tosissaa taas. Hyvää oheisterapiaa. Ehkä täst viel selvii.
Velho wrote: Wed 28 Aug 2019, 19:34 NYT VITTU RYHDISTÄYTYKÄÄ DOUPPI ON ELÄMÄN PARASTA AIKAA ja muuteki sillo on jänskää :doh: :foil:
porter

Post by porter »

Alottelin taas punttitreenit+hölkkä/juoksu/spurttilenkit :). On ihan 5/5, kun aamulla herää, nii lähtee siitä sitte vääntään nopeen lenkin. Sitte sen jälkeen aamupalaa ja illalla tekeen punttitreeni.
Paino tippuu ja lihas vahvistuu. On komeeta on komeeta :mrgreen: :love: . Itellä kova urheilutausta, niin sopii tosi hyvin.

Kannattaa jokasen kokeilla :), soveltaen omiin innostuksiin.

Edit: eli hiukan vois tiivistää, että ei kannata jäädä kotio vaan pelaileen jotain taskubilistä ja polttaan pilveä. ylös, ulos ja lenkille! Sitten kun ei oo niitä kaatorefloja enään. :) Vaikka pieni kävely refloissakin, tekee kyllä hyväää.
NatiHero
Kameleontti

Post by NatiHero »

Komppaan täysin Porteria^^ Ite kans varovasti lihaskuntoo alottelin jo ennen lopettelua, nyt vaihtunu kevyeen hölkkä lenkkeilyyn. Rankinta onki päästä liikkeelle, mut kyl se sit siitä ku sinne tien päälle pääsee ;)

Mut on tää silti perseestä. Noinniiku enimmäkseen, paljon mahtuu hyvääkin ajan kans, mut näihi aikoihi kyl pääasiassa vituttaa. Huomenna saa bentsot taas, se varmaa helpottaa jo paljo. Mut ajan kanssa mennää. Tässä kuussa ois tarkotus alottaa punttisali/crossfit treenit ja mahdollisesti viel jotai. Itellä ainaki pitää olla hitosti tekemistä, muute ei tuu mitää.

Tsemppiä kaikille muillekin jotka lopettelee tai vähentelee!
Velho wrote: Wed 28 Aug 2019, 19:34 NYT VITTU RYHDISTÄYTYKÄÄ DOUPPI ON ELÄMÄN PARASTA AIKAA ja muuteki sillo on jänskää :doh: :foil:
porter

Post by porter »

NatiHero wrote:Komppaan täysin Porteria^^ Ite kans varovasti lihaskuntoo alottelin jo ennen lopettelua, nyt vaihtunu kevyeen hölkkä lenkkeilyyn. Rankinta onki päästä liikkeelle, mut kyl se sit siitä ku sinne tien päälle pääsee ;)

Mut on tää silti perseestä. Noinniiku enimmäkseen, paljon mahtuu hyvääkin ajan kans, mut näihi aikoihi kyl pääasiassa vituttaa. Huomenna saa bentsot taas, se varmaa helpottaa jo paljo. Mut ajan kanssa mennää. Tässä kuussa ois tarkotus alottaa punttisali/crossfit treenit ja mahdollisesti viel jotai. Itellä ainaki pitää olla hitosti tekemistä, muute ei tuu mitää.

Tsemppiä kaikille muillekin jotka lopettelee tai vähentelee!
Lähetäää joskus punttitreeni tekeen :)!
LeFairylette
OD

Post by LeFairylette »

Huomenna on tiukat paikat...liian tiukat ehkä....
Mies ostaa subua. En oo lopettamisen jälkeen joutunu miettii näin paljoo miten pidän itseni kurissa. Entä jos mun itsekuri ei kertakaikkiaan riitä.
Eilen vielä katsoin sen piripäiväkirja dokkarin, ja alko tekee mieli taas kaikea. En oo voinu muuta miettii ku sitä et räs kämpäs on huomenna subua....
psychiCNoob
Kameleontti

Post by psychiCNoob »

LeFairylette wrote:Huomenna on tiukat paikat...liian tiukat ehkä....
Mies ostaa subua. En oo lopettamisen jälkeen joutunu miettii näin paljoo miten pidän itseni kurissa. Entä jos mun itsekuri ei kertakaikkiaan riitä.
Eilen vielä katsoin sen piripäiväkirja dokkarin, ja alko tekee mieli taas kaikea. En oo voinu muuta miettii ku sitä et räs kämpäs on huomenna subua....
Mieti vaan, että tää on nyt haaste. Mieti tätä portaana eteenpäin. Kuvittele sitä fiilistä, kun oot ylittäny ittes ja pääset jatkamaan sitä mitä sä ite haluat. Ja kun pääset tästä tilanteesta ehjin nahoin jatkamaan, niin tulevaisuudessa samanlaiset tilanteet ovat lastenleikkiä.

Kyllä se siitä ! :up:

Ja porterille kans yläpeukkua ! :up: Oot aika mallikkaasti ottanut elämästä taasen kiinne. Siitä oikeasta "huumeesta". ;)
Life = The Trip
LeFairylette
OD

Post by LeFairylette »

Osaisinpa oi osaisinpa...
Tuntuu et ainoa mitä voin miettiä on se et vedän vedot ja sitä oloa..... ehkä mä vaan psyykkaan itteeni täs tän päivän ja koitan pysyä ns. KOVANA! Mut sit se tieto et se pala on tääl jossainpäin kämppää huomisest eteenpäinkin... äääää
frapathea

Post by frapathea »

Sano miehelles että piilottaa subunsa ja ehdottomasti kieltäytyy antamasta sitä sulle vaikka kuinka haluaisit. Ja koeta muistaa se että vaikka sun kuinka tekis mieli niin jos retkahdat niin katumus on luultavasti kauhea. Lykkyy pyttyyn, pysy vahvana.
sxoxyvg
OD

Post by sxoxyvg »

Käyttääks miehes LeFairy? Mä en ois pystyny kyl asumaan kämpäs missä joku toinen ois narkannu samaan aikaan kun ite PAWSista kärsi. Masennus ja vitutus aiheutti monesti semmosia pieniä "pyrähdyksiä" millon oisin ollu tikka hihassa samantien jos jostain alle 60km säteellä olis buprea löytynyt.
negatiivisesti sekaisin

<Dexma> Okei okei.
<Dexma> MÄ OLEN IHAN PERUSPANO
LeFairylette
OD

Post by LeFairylette »

Se on ollu ilman yhtä.kauan ku mä, mut nyt päätti sit sen yhden napin ostaa. Mäkin tos yhdes vaihees jo kysyelin kaverilta bupree mut ei ollu onneks.
Sitä mä täs pelkään et se värkki on tos kädes pystys hyvin nopeeta, vaikka mies mua koittaa estelläkkin.
wRRa
Moderator

Post by wRRa »

Varotus vaan LeFairylette, mutta sekä sinä että miehes tietänette kumpikin, että miehelläs tuskin jää yhteen nappiin. Nyt teidän täytyy tarkkaan miettiä, kuinka käyttö voi tapahtua niin, ettei sinun tarvitse missään määrin olla siitä tietoinen sen enempää kuin nyt olet, koska se ei helpota oloasi. Kenties jopa pieni välimatka mieheesi voisi tehdä hyvää siihen asti, että itse voit paremmin tai hän lopettaa.

Tämä on tosi hankala juttu parisuhteessa, tiedän :/. Mutta oma hyvinvointi kannattaa asettaa edelle. Eikä se välttämättä eroa tarkoita. Voisitko mennä esim. vanhemmillesi muutamaksi viikoksi tms?

Jos tarvitset keskusteluapua niin muista, että esim. http://www.irtihuumeista.fi/tietoa_ja_t ... va_puhelin
Irti Huumeista ry:n päivystävä puhelin palvelee tänään vielä 18-21. Sinne voit soittaa ja avautua tilanteestasi. Minulla on pääasiassa vain positiivisia kokemuksia tuolta, soittelin sinne paljon silloin kun lopetin. Puhuminen usein auttaa.

Muistuta itseäsi siitä, miksi alunperin halusit lopettaa. Kirjoita vaikka ylös paperille ne asiat. Se helpottaa myös ymmärtämään paremmin tilannetta.