Vanhat kengät

Asiaa Asiasta Asiallisesti.
DarkPath
Psykonautti

Vanhat kengät

Post by DarkPath »

Tulin ulkomailla asuessani ihmetelleeksi näitä. Puhelin/sähkölinjoilla roikkuvia kuluneita tennareita. Olen työmatkallani täällä Suomessakin huomannut moisia. Kenkäpari solmittu somasti yhteen ja heitetty linjoille roikkumaan kahden katulampputolpan välille.
Mieheni kertoi tässä viikko sitten lukeneensa jostain, että nämä kuluneet kengät tarkoittaisi sitä, että lähistöllä asuu doupin myyjä. Kenkien väri on koodi, mitä douppia myyjä myy eniten.

Onko tämä tosi? Oletteko itse kuulleet samaa?
Hippisaukko
Apteekki

Re: Vanhat kengät

Post by Hippisaukko »

On tosi, ainakin joskus oli. Suomessa lähinnä teinien pelleilyä, suuruusfantasioita tai puhdasta läppää. :) Suurkaupungeissa voi vielä hyvinkin jonkun symbolisen merkityksen omata, ainakin jotkut jengit käyttää niitä alueidensa merkitsemiseen.
[12:51] AlbertFish sä oot vaan nuori know-it-all tyttönen
[12:51] AlbertFish vaikka kissa luuleeki saaneensa tiikerin raidat ni kaukana oot
Hitler
Apteekki

Post by Hitler »

Yks typerä jenkki yritti espanjassa heittää tossujansa johonkin pyykkinarulle häiriten kujan mummoja. Jenkit on vitun typeriä.
Esteettisesti tykkään kyä tämmösestä.
pirun hyvä nuolla kuorena
Personaes
OD

Post by Personaes »

Amerikassa ainakin on jossain tapana heittää kengät juuri roikkumaan tuolla tavalla aina sillon kun "kauppa on auki". Vastaavasti kenkien värillä voidaan osoittaa mitä kamaa on tarjolla jne. Toisaalta taas voidaan käyttää varoituksena, jossa kyttääjä vetää kengät pois jos kyttiä tulee paikalle. En tiedä miten yleistä on Euroopassa ja kait nuo vaihtelee merkitykset alueittain, mitään kansainvälistä koodistoa ei ole olemassa. Että jos näet ulkomailla kengät roikkumassa linjoilta, niin ei välttämättä kannata mennä kyselemään douppia.
All that we see or seem, Is but a dream within a dream.
-Edgar Allan Poe
tweek
Psykonautti

Post by tweek »

Olen kuullut myös version missä kuolleen kaverin kengät on heitetty muistoksi killumaan..
You never get to heaven if you're scared of getting high.